داغ ترین ها :

بررسی نوکیا Xpressaudio 5710

در بررسی تخصصی نوکیا 5710 اکسپرس آدیو به ویژگی‌های جذاب این گوشی ساده اشاره کردیم. گوشی‌ای که به همراه خودش هندزفری بی‌سیم دارد.

نوکیا 5710 XpressAudio

خرید نوکیا 5710 XpressAudio

امتیاز

6
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • برخورداری از هندزفری بی‌سیم
  • باتری خوب
  • طراحی خاطره انگیز

نقاط ضعف

  • کیفیت هندزفری بی‌سیم خوب نیست
  • گوشی بزرگ و سنگین است
  • فضای حافظه داخلی بسیار کم است

نوکیا چند سالی می‌شود که بسیاری از گوشی‌های قدیمی و کلاسیک خودش را با امکانات جدیدتر راهی بازار می‌کند. یکی از این گوشی‌های نوکیا ۵۷۱۰ اکسپرس آدیو نام دارد. گوشی هوشمندی که قصد دارد یاد و خاطره گوشی نوکیا ۵۷۱۰ را زنده کند. از جمله ویژگی‌های جذاب مدل اکسپرس آدیو این است که شامل یک ایربادز هم می‌شود. این ویژگی ارزش خرید این محصول را چند برابر کرده است. به همین دلیل تصمیم کردیم به نقد و بررسی نوکیا 5710 xpressaudio بپردازیم. برای خرید گوشی های نوکیا هوشمند و ساده از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

طراحی کلاسیک

در ابتدای بررسی تخصصی نوکیا 5710 اکسپرس آدیو می‌خواهیم شما را با طراحی این محصول آشنا کنیم. این گوشی هوشمند ظاهری کاملا کلاسیک دارد. با گوشی دکمه‌ای خاصی مواجه می‌شوید که تمام بدنه آن پلاستیکی است. البته نوکیا در طراحی این محصول سعی کرده از رنگ‌های مختلف استفاده کند. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از دو رنگ سفید و قرمز تشکیل شده بود.  در ابتدا حس می‌کنید که این گوشی هوشمند وزن کمی داشته باشد. اما زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید متوجه وزن نسبتا زیاد آن خواهید شد. از آنجایی که این گوشی کاملا پلاستیکی است، انتظار نداشتیم که وزن بالایی داشته باشد. البته بخشی از وزن این محصول شامل بادزها هم می‌شود.

بررسی نوکیا 5710 اکسپرس آدیو

قاب گوشی از پلی کربنات تشکیل شده و مات به نظر می‌رسد. خوش بختانه اثر انگشت روی این گوشی جذب نمی‌شود و زمانی که گوشی را به دست می‌گیرید حس خیلی بدی به دست نمی‌آورید. فقط باید بگوییم که گوشی کمی بزرگ و ضخیم به نظر می‌رسد.

در ادامه بررسی گوشی نوکیا 5710 باید بگوییم که این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۲٫۴ اینچی TFT با کیفیت QVGA استفاده می‌کند. صفحه نمایشی که وضوح تصویر کمی دارد و از زاویه دید خوبی هم بهره نمی‌برد. البته که این ویژگی را روی تمام گوشی‌های ساده بازار میبینیم. روی لبه بالای صفحه نمایش محل قرار گرفتن اسپیکر و یک حاشیه بزرگ را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت چپ صفحه نمایش دکمه‌هایی برای کنترل موسیقی را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست صفحه نمایش هم دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند.

در پایین صفحه نمایش صفحه کلید دکمه‌ای را مشاهده می‌کنید. دکمه‌های اعداد و حروف و دکمه‌های رد و پاسخ دادن به تماس را مشاهده می‌کنید. گوشی پیچیدگی خاصی از نظر ظاهری ندارد و روی لبه‌های آن هم آیتم خاصی دیده نمی‌شود. تنها روی لبه پایین گوشی پورت میکرو USB دیده می‌شود. با نگاهی به پشت گوشی باز هم دو رنگ قرمز و سفید را مشاهده می‌کنید؛ اما قسمت قرمز رنگ بالای گوشی شامل در پوشی می‌شود که می‌توانید آن را باز و بسته کنید. زمانی که در پوش قرمز رنگ را باز کنید به محل قرار گرفتن بادزها دسترسی خواهید داشت. دو باز در این قسمت قرار گرفته‌اند به صورت آهنربایی به گوشی متصل می‌شوند و شارژ خواهند شد.

عکس گوشی xpress audio 5710

در پشت گوشی دوربین و فلش LED هم دیده می‌شود. در پایین دوربین لوگوی نوکیا را مشاهده می‌کنید. موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که قاب پشتی گوشی را می‌توان باز کرد و به باتری دسترسی داشت. دقیقا مثل تمام گوشی‌‌های ساده موجود در بازار. با برداشتن باتری هم به محل قرار گرفتن دو سیم‌کارت و کارت حافظه دسترسی خواهید داشت. می‌توانید از دو کارت سیم‌کارت و کارت حافظه به صورت همزمان استفاده کنید.

کیفیت دکمه‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی بد نیست. دکمه‌ها نرم طراحی شده‌اند و راحت می‌توانید آن ها را فشار دهید. التبه شاید در زمان فشار دادن دکمه‌ها احساس خیلی خوب به دست نیاورید.

 

گوشی گیمینگ پرطرفدار Black shark 5 Pro زیر بررسی:
بررسی بلک شارک ۵ پرو

 

عملکرد کلی نوکیا 5710 اکسپرس آدیو

در ادامه بررسی نوکیا 5710 اکسپرس آدیو باید به عملکرد کلی این محصول اشاره کنیم. این گوشی به تراشه Unisoc T107 مجهز شده که تنها از یک هسته Cortex-A7 استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند ۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی دارد و از ۴۸ مگابایت رم بهره می‌برد. البته که می‌توانید از کارت حافظه روی این گوشی استفاده کنید.

نقد و بررسی نوکیا 5710 xpressaudio

کار کردن با گوشی بسیار راحت است. دکمه‌ای برای گوشی در نظر گرفته شده که می‌توانید داخل منوها حرکت کنید. از این دکمه برای کنترل بازی‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. در زمان استفاده از گوشی با سرویس‌‌های مختلفی روبه رو می‌شوید. این گوشی از اینترنت موبایل استفاده می‌کند و یک مرورگر اینترنتی هم دارد. با این حال به وای-فای متصل نمی‌شود. امکان ارسال پیام کوتاه، پخش ویدئو و موسیقی، گوش دادن به رادیو را دارید. بازی اسنیک یا همان مار معروف نوکیا هم روی این گوشی دیده می‌شود. در کل گوشی همیشه عملکرد مناسبی دارد که البته با توجه به ویژگی‌هایی که دارد چیزی غیر از این انتظار نداشتیم. با گوشی‌ای سروکار دارید که به نیازهای اولیه در استفاده از گوشی پاسخ می‌دهد. برقراری تماس و فعالیت‌های این چنینی از ویژگی‌های اصلی این گوشی است.

ویژگی‌های مخصوص موسیقی

از دیگر قسمت‌هایی که باید در نقد و بررسی نوکیا 5710 xpressaudio به آن اشاره کنیم، ویژگی‌های مخصوص موسیقی این گوشی هوشمند است. همان‌طور که گفتیم پشت این گوشی محلی در نظر گرفته شده که دو بادز یا هندزفری بلوتوثی داخل آن قرار گرفته‌اند. جنس این بادزها هم پلاستیکی است و زمانی که داخل گوش قرار می‌گیرند خیلی احساس راحتی نخواهید کرد. البته که ساختار این هدفون‌ها به شکلی است، نمی‌توان سری آن‌ها را تغییر داد و به همین دلیل شاید برای برخی گوش‌ها بزرگ باشند. می‌توانید موسیقی‌های مورد نظر خودتان را روی کارت حافظه کپی کنید و گوش دهید. صدای نسبتا خوبی از بادزها خواهید شنید. با این حال بادزها باس زیادی تولید نمی‌کنند و در زمانی که حجم صدا را تا انتها بالا می‌برید، کیفیت صدا کم می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حجم صدا را تا انتها بالا نبرید.

بررسی تخصصی نوکیا 5710

زمانی که از هندزفری‌های بی‌سیم استفاده کنید، می‌توانید به رادیو هم گوش دهید. البته کیفیت صدای رادیو به محیطی که در آن قرار دارید و کیفیت فرکانس بستگی دارد.

بادزهای در نظر گرفته شده برای نوکیا 5710 اکسپرس آدیو ویژگی خاصی ندارند که بخواهیم به آن‌ها اشاره کنیم. مثلا از تکنولوژی حذف صدای مزاحم برخوردار نیستند. همچنین باید بگوییم که میکروفن‌ها معمولی‌ای هم برای بادزها در نظر گرفته شده که صدا با با کیفیت قابل قبولی منتقل می‌کنند.

 

نقد تخصصی گوشی زیبای Honor 70:
بررسی آنر 70

 

کیفیت دوربین

دوربین از دیگر قسمت‌هایی است که باید در بررسی گوشی نوکیا 5710 به آن اشاره کنیم. در همین ابتدا باید بگوییم که دوربین این گوشی اصلا خوب نیست. در واقع این گوشی از دوربین نداشت هم چیزی را از دست نمی‌داید. عکس‌هایی که این گوشی ثبت می‌کند، عملا به هیچ دردی نمی‌خورند و نویز زیادی دارند و وضوح بالایی هم ندارند و جزییات زیادی ثبت نمی‌کنند. این موضوع را در فیلم‌برداری با این گوشی هم احساس خواهید کرد.

در ادامه می‌توانید نمونه عکس‌هایی که دوربین نوکیا 5710 اکسپرس آدیو ثبت می‌کند را مشاهده کنید:

 

فیلمبرداری با نوکیا 5710 اکسپرس آدیو

آیا نوکیا 5710 XpressAudio ارزش خرید دارد؟

اگر به دنبال یک گوشی ساده می‌گردید که قابلیت‌های بیشتری نسبت به گوشی‌های ساده بازار داشته باشد، نوکیا 5710 اکسپرس آدیو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این گوشی کیفیت تماس خوبی دارد و ویژگی‌های مخصوص موسیقی مناسبی هم در اختیار شما قرار می‌دهد. برخورداری از هندزفری بی‌سیم روی این گوشی از ویژگی‌های جذابی به شمار می‌رود که روی کمتر محصولی مشاهده می‌کنید. کیفیت صدای هندزفری بلوتوثی هم بد نیست، اما خوب با محصولات رده بالای بازار فاصله زیادی دارد. خودش گوشی نیز عملکرد مناسبی دارد و کارهای معمولی را به خوبی انجام می‌دهد. شاید بزرگی این گوشی را برخی افراد دوست نداشته باشند. بررسی انواع گوشی موبایل را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

سوالات متداول

آیا نوکیا نوکیا 5710 xpressaudio ضد آب است؟ خیر. این محصول ضد آب نیست و حتی در برابر پاشش قطره‌های آب هم آسیب‌پذیر است.

عملکرد بادزهای نوکیا 5710 xpressaudio چگونه است؟ بادزها کیفیت متوسطی دارند و در زمانی که حجم صدای را تا انتها زیادی می‌کنید، کیفیت موسیقی بد می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
9 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. هادی

    سلام من نوکیا 5710 دارم ولی متاسفانه ایرپاد ها با هم جفت نیستن و نمیدونم چگونه باید این تنظیمات انجام بدم با تشکر

    1. رضا

      پاسخ به هادی

      سلام هادی میگم من میخام نوکیا ۵۷۱۰ بگیرم میخاستم بدونم میشه ایرپاد های خودشو به خودش وصل کرد یا نه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/xpress-audio-5710/
ads
ads