داغ ترین ها :
انویدیا جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی برای لپ تاپ را معرفی کرد

انویدیا جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی برای لپ تاپ را معرفی کرد

سه پردازنده گرافیکی RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti و RTX 3050 معرفی شدند. انویدیا دو پردازنده‌ی گرافیکی به نام‌های RTX 3080 Ti و RTX 3070 را برای لپ تاپ و پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3050 را برای دسکتاپ معرفی کردند.

 

برای خرید لپ‌تاپ به سایت تکنولایف مراجعه کنید: قیمت لپ تاپ

 

به نظرمی‌رسد انویدیا برنامه‌های فراوانی برای سال ۲۰۲۲ دارد و شروع سال جدید میلادی را نیز با معرفی پردازنده‌های گرافیکی برای لپ تاپ و دسکتاپ آغاز کرده است. غول سخت‌افزاری دنیا ابتدا دو پردازنده‌ی گرافیکی RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti را برای لپ تاپ و نوت بوک معرفی کرده که از توان پردازشی بالایی برخوردار هستند.

این پردازنده‌ها در رده‌ی محصولات سری ۳۰ قرار می‌گیرند و به نوعی پرچم‌داران انویدیا برای بازار لپ تاپ‌ها محسوب می‌شوند؛ محصولاتی که به گفته‌ی سران تیم سبز پردازنده‌های جدید می‌توانند عملکردی در حد پردازنده‌های موجود در کامپیوترهای رومیزی ارائه دهند.

مدل RTX 3080 Ti از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم GDDR6 بهره می‌برد که نسبت به نسخه‌ی دسکتاپ با حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی، ظرفیت بیشتری از حافظه‌ی رم دارد. به گفته‌ی سران انویدیا، این پردازنده عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نسخه‌ی دسکتاپ Titan RTX دارد و می‌تواند در بازی‌های مختلف روی تنظیمات Ultra با وضوح تصویر 1440p خروجی ۱۲۰ فریم بر ثانیه ارائه دهد. انتظار می‌رود از یکم فوریه ۲۰۲۲ اولین محصولات برخوردار از پردازنده‌ی گرافیکی جدید انویدیا با شروع قیمت ۲۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار شوند.

انویدیا rtx 3080 ti

در طرف دیگر RTX 3070 Ti قرار دارد که نسبت به مدل RTX 2070 Super از ۱.۷ برابر سرعت بیشتری برخوردار است و می‌تواند بازی‌ های روز را در تنظیمات Ultra با وضوح تصویر 1440p در ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. لپ تاپ‌های برخوردار از این پردازنده‌ی گرافیکی نیز از یکم فوریه ۲۰۲۲ با قیمت شروع از ۱۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

مقایسه RTX 3080 با RTX 2080

شرکت انویدیا محصولی نیز برای دسکتاپ معرفی کرده‌اند که RTX 3050 نام دارد. این پردازنده‌ی گرافیکی بر اساس معماری تنسور ساخته شده و از محصولات سری ۳۰ محسوب می‌شود. ویژگی‌های جالبی نیز برای RTX 3050 در نظر گرفته شده که می‌توان به هسته‌های نسل دومی فناوری رهگیری پرتو یا Ray-Tracing و هسته‌های نسل سومی تنسور برای DLSS و هوش مصنوعی اشاره کرد.

کارت گرافیک RTX 3070 Ti لپ تاپ

تعداد هسته‌های CUDA در RTX 3050 به ۲۵۶۰ عدد می‌رسد و فرکانس پایه‌ی آن روی ۱.۵۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. فرکانس بوست نیز به ۱.۷۸ گیگاهرتز می‌رسد. انویدیا برای محصول جدید خود حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی از نوع GDDR6 را در نظر گرفته که پهنای حافظه‌ی باس ۱۲۸ بیتی دارد. RTX 3050 برخوردار شده از درگاه‌های HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4a که قادر هستند خروجی 4K با HDR ۱۲ بیتی ۲۴۰ هرتزی به همراه DSC را به کاربر ارائه دهند. انتظار می‌رود از ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ کارت گرافیکی RTX 3050 با شروع قیمت از ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود.

کارت گرافیک جدید انویدیا مخصوص لپ تاپ

جالب است بدانید انویدیا در مورد RTX 3090 Ti نیز اطلاعات جالبی را منتشر کرده که برای مثال می‌توان به پهنای باند حافظه‌ی آن اشاره کرد. محصول جدید انویدیا از ۲۱ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند برخوردار است که نسبت به مدل ۳۰۹۰ با پهنای باند ۱۹.۵ گیگابیت بر ثانیه، بهبود ۷.۷ درصدی را به همراه دارد.

RTX 3090 Ti می‌تواند ۴۰ ترافلاپس را در اختیار سازندگان قرار دهد و نسبت به مدل پیشین یعنی RTX 3090 با ۳۵.۷ ترافلاپس توان خروجی در حدود ۱۱ درصد عملکرد بهتری داشته باشد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/rtx-3080-ti-%d9%88-rtx-3070-ti-%d9%88-rtx-3050/
ads
ads