داغ ترین ها :
اولین جزئیات سامسونگ Galaxy Z Fold 2

اولین جزئیات سامسونگ Galaxy Z Fold 2

سامسونگ با Galaxy Z Fold2، جهش فوق‌العاده‌ای از Galaxy Fold به سوی آینده داشت. این گوشی سامسونگ نسبت به Fold دوام بیشتری دارد، و به لطف حالت Flex، مدل ترکیبی موبایل-تبلت نوآورانه‌تری به خود گرفته است. به همین خاطر هم 2000 دلار قیمت دارد. اگر این گوشی تاشو به نظر شما گران قیمت است، قیمت سایر گوشی های سامسونگ را بررسی کنید.
البته دوربین‌های Z Fold2 به اندازه دوربین‌های S21 Ultra پیشرفته نیستند و طراحی بسیار سنگینی دارد. اما به طور کلی Galaxy Z Fold2 در مقایسه با قیمت بالای خود، توجیهات بسیار بهتری دارد. 

نگاهی سریع به خوب و بد Z Fold2 سامسونگ

سامسونگ z fold2

[tp-table id=565 /]

نظر کلی: Z Fold2 با صفحه‌نمایش بزرگ، طراحی بهبودیافته و حالت Flex، بهترین و قدرتمندترین گوشی تاشو تاکنون می‌باشد.

طراحی و کیفیت بدنه گوشی تاشوی Galaxy Z Fold2

Galaxy Z Fold2 به دلیل نمایشگر بزرگ‌تر بیرونی (۶.۲ اینچ)، نسبت به Galaxy Fold (۴.۶ اینچ) جذاب‌تر است. همچنین، Z Fold2 با نمایشگر داخلی 7.6 اینچی نسبت به مدل قبلی 7.3 اینچی بزرگ‌تر است. خبر خوب این‌که ناچ از بین رفته، و دوربین سلفی حفره‌ای جایگزین آن شده است.
سامسونگ z fold2
صفحه‌نمایش لمسی فوق‌باریک شیشه‌ای جدید Z Fold2، محکم‌تر و بهتر از صفحه پلاستیکی Fold است. لولای Hideaway جدید نیز با کمک فناوری پاک‌کننده، جلوی ورود گردوغبار و خاک به گوشی را می‌گیرد، و به همین خاطر بهتر از مدل قبلی است.
لولای Galaxy Z Fold2 با کمک مکانیزم CAM، به شما امکان می‌دهد صفحه را در موقعیت‌های متفاوت قرار دهید. البته باز هم فاصله‌ای بین دو طرف گوشی در حالت بسته وجود دارد، اما باریک‌تر از قبل.
گوشی z fold2
Z Fold2 در دو رنگ برنزی مرموز و سیاه مرموز وجود دارد، که البته با سفارش از طریق Samsung.com می‌توانید از انتخاب رنگ برای لولا نیز برخوردار شوید: نقره‌ای متالیک، طلایی متالیک، قرمز متالیک و آبی متالیک.

صفحه‌نمایش بزرگ Z Fold2 سامسونگ با نرخ تازه‌سازی بالا

علاوه بر اندازه ۷.۶ اینچی صفحه‌نمایش اصلی Z Fold2، نرخ تازه‌سازی آن نیز 120 هرتز است و پیمایش بسیار روانی دارد. البته از آنجا که پنل هوشمند است، می‌تواند بر اساس محتوای صفحه، این نرخ را تغییر دهد.
نمایشگر کاور دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نیست، اما باز هم بسیار بهتر از صفحه‌نمایش Fold اول است. صفحه‌نمایش OLED 6.2 اینچی به اندازه کافی برای تقریباً هر کاری بزرگ است. البته نسبت ابعاد آن از اکثر گوشی‌ها باریک‌تر است و احتمالا برای تایپ کمی تنگ خواهد بود.

گوشی z fold2

Flex Mode: قابلیت فوق‌العاده گوشی Galaxy Z Fold2 از سامسونگ

یکی از شکایات در مورد Galaxy Fold این بود که بسیاری برنامه‌ها در Tablet Mode منفجرشده به نظر می‌رسند. سامسونگ این مشکل را در Galaxy Z Fold2 برطرف کرده است. برای دیدن این تغییرات و تفاوت بالای آن در بهره‌وری، کافی‌ست جهت صفحه‌نمایش را به حالت افقی برگردانید.
حالت Flex گوشی Z Fold2 انعطاف‌پذیری زیادی به این گوشی تاشو داده است. سامسونگ گفته که برنامه‌های دوربین، تماس تصویری، گالری، ویدیوپلیر، ساعت و تقویم و چند برنامه دیگر در این حالت پشتیبانی می‌شوند. سامسونگ قصد دارد با کمک توسعه‌دهندگان شخص ثالث برنامه‌های بهینه‌ای برای این حالت ایجاد کند.

گوشی سامسونگ z fold2
از مهم‌ترین نکات کلیدی Galaxy Z Fold2، قابلیت چند‌وظیفه‌ای است، که با استفاده از قابلیت بهبودیافته چندپنجره‌ای، می‌توان هم‌زمان از سه برنامه استفاده کرد. چیدمان صفحه نیز با یک ضربه سریع و کشیدن برنامه‌ها به سمت نقطه مورد نظر به سادگی ممکن شده است. حتی می‌توانید یک محتوا را از پنجره‌ای به پنجره دیگر بکشید و رها کنید!
این گوشی نیز همچون Galaxy Fold از ویژگی تداوم برنامه سامسونگ برخوردار است. این یعنی شما می‌توانید برنامه‌ای را در صفحه کاور اجرا کنید، و در نمایشگر اصلی از آن استفاده کنید. البته با این‌که این قابلیت در اکثر برنامه‌ها جواب می‌دهد، اما در بازی‌ها و برنامه‌های حجیم‌تر، باید آن‌ها را مجددا راه‌اندازی کرد.

دوربین‌های ۳+۱+۱ گوشی Galaxy Z Fold2

شاید عجیب باشد که دوربین‌های گوشی ۲۰۰۰ دلاری Galaxy Z Fold2 از گوشی ۱۳۰۰ دلاری Galaxy Note20 پایین‌تر و ضعیف‌تر هستند. در Z Fold2 خبری از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، بزرگ‌نمایی نوری ۵ برابر یا بزرگ‌نمایی فضایی ۵۰ برابر نیست. بلکه این گوشی از سه لنز «اصلی 12 مگاپیکسلی»، «عریض 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه» و «تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی» با 2برابر بزرگ‌نمایی نوری و 10برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال برخوردار است.
گوشی z fold2
اما این دوربین‌ها واقعا ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارند که منحصر به همین گوشی است. به عنوان مثال، Dual Preview اجازه می‌دهد تا هنگام عکاسی، سوژه‌های‌تان ببینند که چه‌طور در عکس خواهند افتاد. همچنین می‌توانید با استفاده از دوربین‌های اصلی، سلفی‌های باکیفیت‌تری بگیرید. برای این کار کافی‌ست دوربین کاور را روشن کنید و سپس دکمه گوشه بالا سمت راست را بفشارید.
گوشی سامسونگ z fold2

عمر باتری و نحوه شارژ Galaxy Z Fold2

Galaxy Z Fold2 دارای یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است (اندکی بیشتر از Galaxy Fold)، که قادر به پوشش حدود یک روز گوشی می‌باشد. Z Fold2 با وب‌گردی مداوم، درخشندگی ۱۵۰ نیت و حالت ۶۰ هرتز، ۱۰ ساعت و ۱۰ دقیقه دوام آورد؛ که نسبت به ۱۱ ساعت دوام گوشی‌های با بهترین عمر باتری خیلی پایین بود.
البته با در نظر گرفتن اندازه صفحه‌نمایش این گوشی، می‌توان گفت که دوام خوبی دارد. عمر باتری با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز به شدت کاهش پیدا کرد و ۹ ساعت و ۵ دقیقه دوام آورد. در کل Z Fold2 عمر باتری خوبی دارد، چرا که با استفاده روزمره و سنگین از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، هنوز ۱۸٪ شارژ داشت.
Z Fold2 از شارژ سریع ۲۵ واتی، شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس PowerShare پشتیبانی می‌کند، و توانست بعد از ۳۰ دقیقه ۴۶٪ شارژ شود.

بررسی کارایی گوشی تاشوی Galaxy Z Fold2 سامسونگ

Galaxy Z Fold2 از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، همراه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. به طور کلی، Z Fold2 عملکرد روانی ارائه می‌دهد، اما گاهی اشکالات جزئی نرم‌افزاری در آن دیده می‌شود. با تغییر حالت‌های صفحه، ممکن است برنامه‌ها کمی دچار مشکل شوند، که با راه‌اندازی مجدد آن‌ها مشکل حل خواهد شد. همچنین که Galaxy Z Fold2 از 5G در هر دو حالت mmWave و sub-6GHz نیز پشتیبانی می‌کند.
Samsung Z Fold 2
در Geekbench5، گوشی Z Fold2 امتیاز 3193 را در بخش چندهسته‌ای کسب کرد که نسبت به Note 20 Ultra با همین تراشه کمی بالاتر بود. اما از Asus ROG Phone3 با 3993 پایین‌تر بود.
در تست گرافیک GFXBench، گوشی Z Fold2 امتیاز 1461 را در Aztec Ruins دریافت کرد، که چندان تفاوتی با Note 20 Ultra نداشت.
همچنین با استفاده از فناوری Ultra Wide Band، می‌توانید از Nearby Share سامسونگ برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها با سایر دستگاه‌های سازگار استفاده کنید (تاکنون فقط با Note 20 Ultra).

جزئیات و قیمت Z Fold2، بهترین گوشی تاشوی تاریخ

[tp-table id=567 /]

جمع‌بندی بررسی اولین جزئیات Galaxy Z Fold2

Galaxy Z Fold2 طیف وسیعی از درخواست‌های مشتریان را پاسخ گفته است. با 2000 دلار هزینه، پذیرفتن این گوشی کمی سخت به نظر می‌رسد؛ اما Z Fold2 بیش از آن‌که به یک نمونه اولیه شباهت داشته باشد، یک محصول مناسب است.
نمایشگر کاور Z Fold2، حالت Flex و همه‌کاره بودن این گوشی، همگی فوق‌العاده هستند. تقویت دستگاه از زوایای مختلف باعث شده تا Z Fold2 به عنوان یک دستگاه کاملاً جدید احساس شود. گرچه چندوظیفه‌ای پنجره‌ای محتاج بهبود و کار بیشتر است، اما هم‌اکنون نیز بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند.
اگر گوشی قدرتمندتر و دوربین‌های بهتری می‌خواهید، iPhone 12 Pro Max یا Galaxy S21 Ultra گزینه‌های بهتری هستند، اما ابتکاری در ترکیب Z Fold2 در خود ندارند. البته شاید iPhone Flip در راه باشد، هرچند شک داریم به زودی این اتفاق رخ دهد.
گفته شده Galaxy Z Fold3 نیز تا اواخر امسال (بعد از سپتامبر) ظاهر خواهد شد.
به طور کلی، سامسونگ واقعا با Galaxy Z Fold2 همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این تلفن هوشمند به وضوح بهترین گوشی تاشو تا به امروز است و قابلیت‌ها و ویژگی‌هایش نشانی از این موضوع هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/samsung-galaxy-z-fold-2/
ads
ads