داغ ترین ها :
سامسونگ مهندسان سابق اپل و AMD را برای طراحی پردازنده استخدام می‌کند

سامسونگ مهندسان سابق اپل و AMD را برای طراحی پردازنده استخدام می‌کند

سامسونگ که بخش طراحی پردازنده‌های داخلی این شرکت را به دلیل عملکرد ضعیف هسته‌های مانگوس (Mongoose) در مقایسه با عملکرد سری ARM تعطیل کرده بود، اکنون قصد دارد تا با گردآوری تیمی از مهندسان سابق اپل و AMD، بار دیگر طراحی هسته‌های پردازشی تراشه‌های خود را از سر بگیرد. کوالکام نیز چند سال قبل استفاده از هسته‌های سفارشی را متوقف کرد اما اکنون اوضاع در حال تغییر است.

یک گزارش جدید ادعا می‌کند که سامسونگ از مهندسان سابق تیم طراحی تراشه‌‌های اپل و AMD برای همکاری در این زمینه دعوت به عمل آورده است. ظاهراً یک نفر از این مهندسان که نقش کلیدی در طراحی و توسعه‌ی پردازنده‌های اختصاصی اپل داشته، موافقت خود را مشروط بر این که حق انتخاب سایر اعضا و کنترل کامل تیم در اختیار او باشد، اعلام کرده است.

شما می توانید قیمت روز گوشی سامسونگ را در سایت تکنولایف مشاهده کنید.

همکاری AMD و سامسونگ

آن‌طور که از قراین پیداست، سامسونگ از سرعت و عملکرد هسته‌ی سری جدید Cortex-X راضی نیست و به دنبال استفاده از تراشه‌ی سریع‌تری است. این موضوع سبب شده تا این شرکت برای دستیابی به چنین تراشه‌ا‌ی، بار دیگر تصمیم به طراحی و تولید پردازنده‌‌ی اختصاصی بگیرد. سامسونگ، هم‌اکنون برای طراحی و تولید پردازنده‌ی سفارشی گوگل، با آن شرکت در حال همکاری است. ضمن آن که با AMD نیز همکاری دارد تا بتواند از معماری یک هسته‌ی گرافیکی RDNA2 در تراشه‌ی اگزینوس استفاده کند.

کوالکام نیز قصد دارد تا پس از خریداری شرکت انویدیا که مهندسان سابق اپل آن را بنا کردند و سابقه‌ی کار بر روی طراحی و تولید تراشه‌‌های M1، A14 و پردازنده‌های قبلی اپل را دارند، طراحی یک CPU اختصاصی را معرفی کند.

با این حال، مشخص نیست که سامسونگ و کوالکام چه زمانی از طراحی معماری اختصاصی خود رونمایی می‌کنند اما، در حالی که سامسونگ هنوز در حال گردآوری و تکمیل تیم مهندسان خود است، گفته می‌شود که شرکت Nuvia طراحی معماری جدیدش برای تراشه‌ها را به اتمام رسانده است. البته، طراحی Nuvia برای استفاده در تراشه‌های سرور است و تا زمانی که بتواند حجم آن را به اندازه‌ای پایین بیاورد که برای استفاده در پردازنده‌های گوشی‌ های هوشمند بهینه شود، هنوز راه درازی در پیش دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/samsung-is-hiring-former-apple-and-amd-engineers-to-design-the-processor/
ads
ads