داغ ترین ها :
5 ویژگی سامسونگ گلکسی S9  که در سونی اکسپریا XZ3 یافت نمی شود (بخش دوم)

5 ویژگی سامسونگ گلکسی S9 که در سونی اکسپریا XZ3 یافت نمی شود (بخش دوم)

دیروز در قالب مقاله ای به بررسی گوشی هوشمند اکسپریا XZ3 پرداختیم و این گوشی را با گوشی هوشمند گلکسی S9 مقایسه کردیم. در این مقایسه پنج قابلیت گوشی اکسپریا XZ3 که در گلکسی S9 یافت نمی شود را برای شما شرح دادیم، ولی موضوع بدین گونه نیست که فقط پرچمدار سونی نسبت گلکسی S9 برتری داشته و حالا می خواهیم مقاله قبلی را کاملا برعکس کرده و پنج قابلیت گلکسی S9 که در اکسپریا XZ3 یافت نمی شود را برای شما شرح دهیم.

گوشی سامسونگ S9

کمپانی سامسونگ در فصل بهار سال 2018 این گوشی را به همراه گلکسی +S9 معرفی کرد. گوشی هوشمند گلکسی S9 یکی از پرچمداران سال 2018 این کمپانی است که قابلیت های متنوعی در آن بکار گرفته شده است که در این قابلیت ها در کنار یکدیگر، گوشی فوق العاده ای را پدید آورده است.

1- دریچه دیافراگم متغیر

پیشتر از گوشی سامسونگ S9، این قابلیت در دوربین های مخصوص عکسبرداری و لنز های آنان بکار گرفته می شد اما کمپانی سامسونگ تصمیم گرفت تا این قابلیت را در این گوشی بکار گیرد. البته این نکته لازم به ذکر است که گلکسی S9 اولین گوشی است که از این فناوری استفاده می کند. اما سامسونگ برای این گوشی هوشمند از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است که دریچه دیافراگم آن بین 1.5 تا 2.4 متغیر است. برای کسانی که نمی دانند دیافراگم چیست باید بگوییم که دیافراگم یک وسیله مکانیکی است که به نور اجازه می دهد تا به لنز بتابد و هر چه عددی که برای دیافراگم در نظر گرفته می شود پایین تر باشد، کیفیت عکسبرداری به خصوص در شب بهتر می شود.

2- فناوری Samsung Dex

گلکسی s9 , اس 9 +

یکی از فناوری های بسیار کاربردی که که سامسونگ از ان استفاده می کند Dex نام دارد. به زبان ساده این فناوری به شما این اجازه را می دهد تا با استفاده از یک وسیله جانبی به نام Dex Station، گوشی خود را به تلوزیون یا کامپیوتر وصل کنید. برای خیلی از افراد تایپ کردن با گوشی کار سختی است که با این فناوری قادر خواهند بود تا گوشی را به لپ تاپ متصل کرده و از کیبورد و موس برای انجام کار های خود بهره ببرند.

3- فناوری Iris Scanner

ایریس اسکنر

امروزه قفل های بیومتریک، اهمیت بالایی برای کاربران دارند و یکی از آپشن هایی که برای خریداران بسیار مهم است، قفل های بیومتریک می باشند. اسکنر چشم یکی از قفل های بیومتریکی است که مدتی است در گوشی های هوشمند بکار گرفته می شود. این موضوع سبب می شود تا امنیت گوشی شما بسیار پیشرفت کند و حسگر عنبیه‌ی گلکسی اس ۹ که براساس اسکن الگوی منحصر به‌ فرد موجود در عنبیه‌ی چشم کاربر با استفاده‌ از سنسور دوربین دومی در حاشیه‌ی بالای نمایشگر عمل می‌کند. این سنسور از فیلتر خاصی استفاده می کند که تصویر منعکس‌شده از الگوی عنبیه را با استفاده از LED مادون قرمز، دریافت و شناسایی می‌کند. برای استفاده از اسکنر عنبیه نباید عینک یا لنز تماسی استفاده کنید و باید گوشی را در فاصله‌ی ۲۵ تا ۳۵ متری از چهره‌ی نگه دارید.

4- لرزش گیر اپتیکال

لرزش گیر اپتیکال دوربین s9

این قابلیت در بسیاری از گوشی های این کمپانی استفاده شده است و باعث می شود کیفیت فیلمبرداری و عکسبرداری افزایش پیدا کند. بسیاری از کاربران به خاطر داشتن لرزش دست از عکسبرداری و فیلبرداری پرهیز می کنند ولی همواره با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مشکلات کاربران در زمینه های مختلف حل می شود. سامسونگ با استفاده از قابلیت لرزش گیر اپتیکال تا حدود زیادی لرزش دست ها را به هنگام فیلمبرداری و عکسبرداری کنترل کرده و باعث می شود تا عکس و فیلم شما بودن لرزش یا با لرزش بسیار کم ثبت شود.

5- فناوری 3D-Touch

3d تاچ

قابلیت 3D-touch به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت. سامسونگ برای اولین بار این فناوری را در گوشی هوشمند گلکسی S8 و +S8 بکار گرفت و با بازخورد مثبت کاربران از فناوری در S9 و +S9 نیز استفاده کرده است. بر خلاف گوشی های اپل که صفحه نمایش 3D-Touch دارد، در این گوشی کاربران می توانند فقط با فشار دادن دکمه Home در این گوشی از فناوری ذکر شده استفاده کنند.

مقایسه S9 با XZ3

همانطور که در مقاله قبلی اشاره کردیم کمپانی های سازنده گوشی همواره در حال رقابت هستند و با قرار دادن قابلیت های فراوان سعی دارند تا کاربران را به سمت محصولات خود جذب کنند. حال با توجه به این تفاوت هایی که برای شما شرح دادیم، اما در نهایت تصمیم نهایی بعد از مقایسه گوشی بر عهده کاربران است. شما کدام گوشی را انتخاب می کنید؟ گوشی سامسونگ یا سونی؟ پاسخ خود را در بخش نظرات بنویسید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. علی

    سونی رو انتخاب میکنم چو هم با اصالت تره هم منفجر نمیشه هم مقاومتش بیشتره و بهم ثابت شدس

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/samsung_galaxy_s9_vs_sony_xperia_xz3/
ads
ads