داغ ترین ها :
5 ویژگی سونی اکسپریا XZ3 که در سامسونگ گلکسی S9 یافت نمی شود (بخش اول)

5 ویژگی سونی اکسپریا XZ3 که در سامسونگ گلکسی S9 یافت نمی شود (بخش اول)

از دیرباز کمپانی های معتبر در زمینه تولید و عرضه گوشی های هوشمند در رقابت با یکدیگر می باشند و همواره سعی دارند تا با بکار گیری قابلیت های جدید و کاربردی، رقبا را پشت سر بگذارند. رقابت بین دو غول دنیای تکنولوژی یعنی سامسونگ و سونی، از گذشته مشهود بوده و در کنار همکاری های  گسترده ای که در زمینه های مختلف دارند، رقابت تنگاتنگی نیز در بین گوشی های هوشمند این دو کمپانی وجود دارد. هر دو کمپانی گوشی های پرچمدار جدید خود را در سال 2018 معرفی کرده اند که اکسپریا XZ3 و گلکسی S9 می باشند. البته این نکته قابل ذکر است که سامسونگ گوشی های دیگری همچون +S9 و Note 9 را نیز معرفی کرده است ولی ما در قالب این مقاله قصد داریم پنج ویژگی که در گوشی اکسپریا XZ3 بکار گرفته شده و گلکسی S9 از ان محروم است را برای شما معرفی کنیم. البته در بخش دوم این مقاله، موضوع 180 درجه دچار تغییر می شود  و به معرفی پنج ویژگی گلکسی S9 که در اکسپریا XZ3 یافت نمی شود، در ادامه با مقایسه گوشی اکسپریا XZ3 و گلکسی S9 با ما همراه باشید.

 

قیمت امروز انواع گوشی موبایل را با کلیک بر لینک روبرو ببنید: قیمت گوشی

 

سونی xz3

کمپانی سونی در ماه آگوست 2018 گوشی پرچمدار جدید خود را با نام اکسپریا XZ3 معرفی کرد که سوپرایز های فوق العاده ای را برای طرفداران این کمپانی دارد. برای اولین بار، بکارگیری صفحه نمایش OLED، یکی از نمونه هایی است که می توان مثال زد. اما برخی از قابلیت های جدید به صورت اختصاصی بوده و فقط در محصولات کمپانی سونی دیده شده و می شود.

1- فناوری Side Sense

فناوری side sens

مدل های دیگر این فناوری که کاملا ابتدایی و بی کیفیت بوده، قبلا در گوشی های کمپانی HTC دیده شده است که سونی با تغییر فضا و ارتقاء، آن را در اکسپریا XZ3 بکار گرفته است. این فناوری با استفاده از یک رابط کاربری جدید که از هوش مصنوعی نیز کمک می گیرد، برنامه مورد علاقه شما را اجرا می کند. برای فعال کردن این ویژگی فقط کافیست دوبار بر روی قسمت کناره قاب این گوشی فشار وارد کنید تا این فناوری اجرا شود. این فناوری با آنالیزی که از قبل بر روی شما داشته و با توجه به زمان، مکان و علایق شما برنامه مورد نظر را اجرا می کند.

2- فناوری Smart Lunch

اسمارت لانچ در گوشی سونی چیست

این فناوری جدید مربوط به بخش دوربین است و ابتکاری بسیار جالب می باشد که سونی آن را بکار گرفته است. در این فناوری نیز مانند Side sense، هوش مصنوعی نقش اصلی را بازی می کند بدین صورت که، زمانی که شما گوشی را با حالتی خاص از جیب خارج کرده و در حالت عکسبرداری، گوشی را به صورت افقی نگه دارید، گوشی شما به صورت خودکار برنامه دوربین را اجرا می کند و گوشی را آماده عکسبرداری می کند.  قابلیت دیگری که در کنار Smart Lunch فعالیت می کند، Motion eye نام دارد و با کمک این فناوری چند عکس قبل از فشردن دکمه عکسبرداری توسط کاربر، ثبت می شود تا کاربران سوژه های داغ عکسبرداری را از دست ندهند.

3- فناوری Dynamic Vibration System

داینامیک ویبریشن اکسپریا ایکس زد 3

این فناوری پیشتر در گوشی اکسپریا XZ2 نیز بکار گرفته شده است و با توجه به بازخورد مثبت کاربران نسبت به این فناوری، سونی این فناوری را در XZ3 نیز بکار گرفته است. به صورت خلاصه می توان گفت که این فناوری به هنگام اجرای بازی و پخش موزیک و ویدئو ها فعال می شود و متناسب با میزان صدای خروجی، دستگاه را به لرزش در می آورد که این موضوع سبب می شود تا کاربران احساس واقعی تری نسبت به بازی ای که انجام می دهند یا ویدئو ای که تماشا می کنند، داشته باشند.

4- فیلمبرداری 1080 در 960 فریم بر ثانیه

فیلمبرداری 1080 در 960 فریم بر ثانیه

فیلمبرداری سوپر اسلوموشن در یک گوشی هوشمند، برای اولین در اکسپریا XZ Premium با کیفیت 720p به کار گرفته شد. تا یک سال این قابلیت به صورت انحصاری در اختیار گوشی های سونی بود تا اینکه گلکسی S9 هم از این قابلیت استفاده کرد. اما سونی موبایل یک قدم جلوتر از سامسونگ حرکت کرد و هنگامی که سامسونگ در گلکسی S9 این قابلیت را در بستر فیلمبرداری HD به کار گرفت، سونی موبایل آن را با کیفیت FHD در اکسپریا XZ2 استفاده کرد. اکسپریا XZ3 هم همانند اکسپریا XZ2 توانایی فیلم برداری سوپراسلوموشن را با کیفیت 1080p دارد که سامسونگ گلکسی S9 از آن محروم است.

5- فیلمبرداری با کیفیت 4K HDR

فیلم برداری با کیفیت 4k hdr در گوشی سونی

فیلمبرداری 4K یکی از قابلیت هایی است که چند سالی از ورود آن به گوشی های هوشمند میگذرد. از طرف دیگر فیلمبرداری با کیفیت HDR نیز در گوشی های هوشمند امروزی به یک استاندارد تبدیل شده اما هیچگاه این استاندارد در کیفیت 4K به کار گرفته نشد. در واقع در بهترین حالت ممکن گوشی های هوشمند توانایی ضبط ویدئوی HDR را با کیفیت 1080p داشتند که سونی موبایل در اکسپریا XZ2 برای اولین بار حالت HDR را در کیفیت 4K هم استفاده کرد. اکسپریا XZ3 نیز همانند اکسپریا XZ2 توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K HDR را دارد که در گلکسی S9 مشاهده نمیشود.

این بود بخش اول مقاله ما در رابطه با پنج قابلیتی که که اکسپریا XZ3 از آن ها بهره می برد و در گلکسی S9 دیده نمی شود. با ما در قسمت دوم با مبنی بر پنج قابلیت گلکسی S9 که در اکسپریا XZ3 یافت نمی شود همراه باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/sony_xperia_xz3_vs_samsung_galaxy_s9/
ads
ads