داغ ترین ها :
Vivo اولین گوشی خود با اثر انگشت روی صفحه را عرضه خواهد کرد

Vivo اولین گوشی خود با اثر انگشت روی صفحه را عرضه خواهد کرد

اخیرا Synaptics  به طور رسمی اولین سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش در جهان را معرفی کرد و اعلام کرد که یکی از 5 سازنده ی بزرگ گوشی های هوشمند در سراسر جهان است، که این سنسور جدید را برای سال جاری در گوشی های جدید خود قرار داده است. ممکن است با خودتان فکر کرده باشید که سامسونگ یا نام آشنای دیگری این حسگر های جدید اثر انگشت را در محصولات جدید به کار برده است، اما چنین نیست.

در حال حاضر به طور قطعی اولین گوشی با سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش در واقع متعلق به شرکت Vivo خواهد بود، Vivo یک سازنده ی گوشی چینی است که اکثر مردم در غرب چیزی درباره آن نمی دانند. این اطلاعات از طرف یکی از شرکای آن به نام Forbes ، Patrick Moorhead ، از خط تولید vivo منتشر شده است.

SYNAPTICS تلفنی یک ریدر اثر انگشت روی صفحه نمایش برای سال 2018 Q1 معرفی کرد

این خبر خوب برای چین و بازار آسیا است، در حالی که ما اندکی نا امید شده ایم که احتمالا شاهد Galaxy S9 با قابلیت اثر انگشت روی صفحه نمایش خواهیم بود، اما Vivo یک کمپانی بزرگ در چین و بخشی از مجموعه شرکت های BBK Electronics است، که این وعده را به کاربران خود داده است.

همان شرکتی که Oppo و OnePlus زیر نظر آن است. در حالی که ممکن است بیشتر با گوشی وان پلاس آشنا باشید، اما vivo یکی از کوچک ترین شرکت های سازنده ی تلفن همراه تحت مالکیت BBK است.

سنسور جدید درون صفحه ی نمایش کوچک CMOS دستگاه، زیر صفحه نمایش AMOLED قراردارد. برای اینکه به این عملکرد دسترسی پیدا کنید، قابلیت اثر انگشت باید روشن شود، به طوری که اسکنر اثر انگشت بازتاب اسکن انگشت را بخواند.

برای ایجاد این بازتاب، بخشی از صفحه نمایش باید روشن شود، و سپس اسکنر اثر انگشت بازتاب بین پیکسل AMOLED را ضبط خواهد کرد.

Synaptics اعلام کرد که اسکنر اثر انگشت آن، بسیار در مصرف انرژی صرفه جویی می کند، و قدرت باتری آن 80mA است.

 

با توجه به تکنولوژی پشتیبان اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایشی که با نام مدل Clear ID FS9500 طراحی شده است تا برای گوشی هایی با جهت گیری 18: 9 و 20: 9 عملی شود، این گوشی ها نسل جدیدی از گوشی های عریض تر، و معمولا “بدون قاب” هستند.

روند کلی این اسکنر فقط 0.7 ثانیه طول می کشد،  البته به اندازه ی سرعت سنسور های اثر انگشت قدیمی که 0.2 ثانیه را تبلیغ می کنند، نیست. اما هنوز هم سریع تر از میانگین 1.4 ثانیه طول می کشد تا تشخیص چهره را انجام دهد.

سنسور Clear ID SF9500 به اندازه 0.69mm ضخامت دارد و نسبت به سایر گوشی های هوشمند ضخیم تر است.

این سنسور باید توسط سازنده صفحه تعبیه شود، جایی که در آن صفحه نمایش ها ساخته می شوند. Synaptics در حال ساختن این اسکنر اثر انگشت است.

در نهایت، باید یادآوری کنیم  که اولین اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش در جهان توسط Synaptics  در Qualcomm معرفی شده است.

Synaptics توسط Clear ID FS9500 به عنوان یک فناوری «هوشمند»، می تواند اثر انگشت را در شرایط مختلف نوری، انگشتان مرطوب یا سرد شناسایی کند و هم چنین تلاش برای از بین بردن اثر انگشت را تشخیص می دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/vivo%d8%8c-%d9%88-%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af%d8%8c-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%da%a9/
ads
ads