داغ ترین ها :
ساندبار چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

ساندبار چیست؟ آیا ارزش خرید دارد؟

اگر شما هم نام ساندبار را این روزها زیاد می‌شنوید اما هنوز نمی‌دانید ساندبار چیست؟ و داشتنش به چه دردی می‌خورد، خوب است این مقاله را همراه ما باشید چون قرار است شما را تمام و کمال با Soundbar، اجزای تشکیل دهنده و کارآیی آن آشنا کنیم. 

 

می‌توانید برای اطلاع از موجودی و قیمت ساندبار به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

آشنایی با ساندبار

ساندبار یک نوع اسپیکر است که شمایلی باریک و بلند دارد و معمولا زیر تلویزیون قرار می‌گیرد تا به شما لذت متفاوتی از تماشای تلویزیون یا شنیدن موسیقی بدهد. 

ساندبارها برخلاف سیستم سینمای خانگی که از چندین اسپیکر کمک می‌گیرد تا صدا را در فضا پخش کند، فقط از یک الی دو اسپیکر استفاده می‌کند تا صدای قدرتمندی تولید کند. 

از آن‌جا که معمولا قدرت اسپیکرهای تلویزیون تعریف چندانی ندارند، این روزها ساندبارها محبوبیت خیلی زیادی به دست آورده‌اند و خیلی از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند تا کیفیت صدای تلویزیون را افزایش دهند.

 

با بهترین ساندبارهای موجود در بازار آشنا شوید:

بهترین ساندبار

 

ساندبار چه کاربردی دارد؟ مزیت آن چیست؟

ساندبارها به عنوان جایگزینی برای سیستم‌های سوراند طراحی شده‌اند. در ابتدا، کسی به ساندبارها اعتمادی نداشت و نمی‌توانست باور کند که چند اسپیکر داخلی کوچک، بتوانند صدایی تولید کنند که با کیفیت صدای سوراند برابری کند؛ اما به مرور زمان، ساندبارها تبدیل به محصولاتی پر استفاده و محبوب شدند و راه خود را به خانه‌های زیادی باز کردند.

ساندبارها، نه تنها صدایی با همان کیفیت تولید می‌کنند، که اتصالشان به دیگر وسایل نیز ساده‌تر است. خیلی از تلویزیون‌ها اسپیکرهای داخلی باکیفیتی ندارند و در گذشته، برای ارتقای صدای سیستم، مجبور بودید که وقت بگذارید و دستگاه‌های تقویت‌کننده صدا را با تعداد زیادی کابل و سیم به تلویزیون وصل کنید. از زمانی که ساندبارها آمدند، کار ساده‌تر شد. ساندبارها فاقد سیم‌های اضافه بودند و ابعاد کوچک و کم وزنی داشتند و به‌راحتی می‌توانستید آن‌ها را استفاده کنید.

معمولا هنگام تماشای فیلم روی تلویزیون، با مشکل صدا مواجه هستیم. صدا را به خوبی نمی‌شنویم یا موسیقی فیلم با کیفیت پخش نمی‌شود و حسی که می‌خواهیم را به ما منتقل نمی‌کند. به کمک ساندبار، تماشای فیلم‌ و سریال‌ها خیلی لذت بخش خواهد بود چون کیفیت صدا بسیار بالا می‌رود و می‌توانید اسپیکرهای آن را کنار دستتان بگذارید تا در صدای فیلم غرق شوید. 

ساندبار در مهمانی‌ها هم وسیله‌ای مهم تلقی می‌شود و می‌توانید با وصل کردن آن به لپ تاپ یا موبایل، آهنگ‌های موردنظرتان را پخش کنید تا صدای موسیقی کل فضا را پر کند.

اگر گیمر هستید هم کیفیت صدای بازی برایتان خیلی مهم است. پس با کمک یک ساندبار، کیفیت صدا را تقویت کنید که بازی با لذت بیشتری همراه شود.

کاربرد ساندبار

انواع ساندبار چیست؟

حال که متوجه شدید ساندبار چیست؟ خوب است با انواع آن آشنا شوید.

ساندبارها در دو نوع Active و Passive قرار می‌گیرند. 

در ساندبارهای اکتیو، یک امپلی‌فایر درونی وجود دارد و آن‌ها بدون ریسیور خارجی هم قابل کار و استفاده‌اند. ساندبارهای پسیو، فاقد این امپلی فایر هستند و باید حتما برای فعال‌سازی و استفاده از آن‌ها از یک ریسیور خارجی کمک بگیرید.

اکثر ساندبارهای موجود در بازار، از نوع اکتیو هستند؛ چرا که این نمونه، ارزانتر از مدل‌های پسیو هستند و استفاده از آن‌ها ساده‌تر است. اما کیفیت صدا در ساندبار پسیو به مراتب بهتر است. 

چه از ساندبارهای اکتیو استفاده کنید و چه پسیو، مطمئن باشید که کیفیت صدا به شکل قابل تشخیصی افزایش پیدا خواهد کرد. 

 

تفاوت ساندبار با سینما خانگی در چیست؟

ساندبار یا سینما خانگی

 

اجزای soundbar

اسپیکرهای استفاده شده در تلویزیون‌ها، توان پخش صدای باقدرت و باکیفیت را ندارد؛ بنابراین استفاده از یک ساندبار باعث می‌شود لذت بیشتری هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی ببرید. اما آن‌ها چطور کار می‌کنند؟

به بیان ساده، ساندبار یک اسپیکر ساده و باریک است که زیر تلویزیون می‌نشیند. اکثر ساندبارها چند اسپیکر دارند که فرکانس‌های مختلف را کنترل می‌کنند. بدین ترتیب، پرتاب صدا در فضا خیلی بهتر خواهد بود.

برخی از ساندبارهای تلویزیون، یک ساب‌ووفر هم دارند. ساب ووفرها اسپیکرهای بزرگی‌اند که صداها را در فرکانس پایین و صدای بم تولید می‌کنند. این ویژگی در صدای بازی‌ها و فیلم‌ها تاثیر چشمگیری دارد. اکثر ساب ووفرها وایرلس‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را در هر قسمتی از اتاق قرار دهید.

دسته دیگری از ساندبارها هم مجهز به فیچری به نام Dolby Atmos هستند که مانند یک دستیار کوچک درون ساندبار عمل می‌کنند و باز هم تاثیر مثبتی بر وضع صدا می‌گذارند.

 

احتمالا نیاز خواهید پیدا کرد:

راهنمای خرید ساندبار و سینمای خانگی

 

نحوه نصب و فعال سازی ساندبارها

ست آپ ساندبار هیچ چالشی برایتان ندارد. تنها کافی است که کابل مورد نظر خود را، مثلا کابل HDMI، به پورت ورودی‌اش در ساندبار و تلویزیون وصل کنید. سپس با روشن کردن ساندبار، می‌توانید از کیفیت صدای آن لذت ببرید. 

کیفیت انواع ساندبار - کاربرد ساندبار

جمع‌بندی

این روزها ساندبار به وسیله‌ای محبوب تبدیل شده و راه خود را به خیلی از خانه‌ها باز کرده است؛ اما با این حال، برای خیلی‌ها همچنان این سوال وجود دارد که ساندبار چیست؟ در این مقاله تلاش شد که ساندبار تمام و کمال معرفی شده تا ابهام‌هایتان در خصوص ساندبار برطرف شود. 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/what-is-a-sandbar/
ads
ads