داغ ترین ها :
ویندوز 11:تصاویر رابط کاربری، منوی استارت و مشخصات Windows 11

ویندوز 11:تصاویر رابط کاربری، منوی استارت و مشخصات Windows 11

احتمالاً مایکروسافت قصد دارد در روزهای آینده طی یک مراسم رسمی و به‌صورت آنلاین ویندوز 11 را معرفی کند. پس از اینکه تصاویر اسکرین‌شات رابط کاربری ویندوز 11 برای اولین‌بار در سایت چینی Baidu منتشر شد، شاهد سیستم‌عامل ویندوز 11 همراه با یک رابط کاربری جدید، منوی Start و موارد دیگر هستیم.

رابط کاربری جدید ویندوز 11 و منوی Start آن، بسیار شبیه به آنچه است که در ویندوز x شاهد آن بودیم. مایکروسافت که توسعه این نسخه از ویندوز را متوقف کرده، حالا برخی از ویژگی‌های آن را به ویندوز 11 آورده است. از نظر بصری، بزرگ‌ترین تغییرات ویندوز 11 را می‌توانید در نوار وظیفه مشاهده کنید. این بار مایکروسافت همه آیکون‌ها را در وسط متمرکز کرده و یک دکمه استارت جدید را هم در آن گنجانده است. علاوه بر این ظاهر آیکون‌ها نیز با تغییراتی همراه بوده است.
منوی استارت جدید، یک نسخه ساده شده از آنچه است که در ویندوز 10 وجود دارد. این منو شامل برنامه‌های پین شده، فایل‌های اخیر و گزینه خاموش‌کردن یا راه‌اندازی مجدد دستگاه است که در آن خبری از Live Tiles نیست. چنانچه تمایل به استفاده از ظاهر جدید ویندوز را ندارید می‌توانید منوی Start و برنامه‌ها را به سمت چپ منتقل کنید. همراه با حالت تاریکی و رابط کاربری جدید، ویندوز 11 بیشتر شبیه به یک نسخه بهبودیافته از ویندوز 10 خواهد بود.

windows 11

همچنین مایکروسافت تصمیم گرفته است که از گوشه‌های گرد در ویندوز 11 استفاده کند. این تغییرات در تمامی منوها و فایل اکسپلورر قابل‌مشاهده است. منوی استارت نیز شامل این تغییرات شده و با گوشه‌هایی گرد مشاهده می‌شود. البته ناگفته نماند که این تصاویر مربوط به نسخه اولیه و آزمایشی ویندوز 11 است که به بیرون درز کرده و انتظار می‌رود در نسخه نهایی، اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز نیز بازطراحی شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدئویی و تصویری نصب ویندوز 11 و نحوه فعال کردن TPM 2

با اینکه ما انتظار تغییرات بیشتری را در برنامه‌های داخلی ویندوز 11 داشتیم، اما به نظر می‌رسد که بخش اعظمی از سیستم‌عامل تکمیل شده و تغییرات بیشتری در آن وجود ندارد؛ بنابراین انتظار می‌رود که نسخه بتا این سیستم‌عامل به‌زودی برای تست در حلقه Windows Insiders منتشر شود.

ویندوز 11

ممکن است در میان آیکون‌های نوار وظیفه، آیکون ویجت را نیز مشاهده کرده باشید. شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت در حال بازگرداندن ابزارک‌های ویندوز است و به نظر می‌رسد این نسخه شامل برخی از آن‌ها باشد. احتمالاً این ویجت‌ها شامل آب‌وهوا، دسترسی سریع به اخبار، نتایج مسابقات ورزشی، سهام و سایر محتوا وب خواهد بود که در دسکتاپ قرار ندارند و در اپلیکیشن خاصی قابل‌مشاهده است.

ویجت ویندوز
با اینکه کمپانی مایکروسافت خبر لغو انتشار ویندوز 10 ایکس را تایید کرده است اما این شرکت به‌وضوح در حال استفاده مجدد از بخش‌های بزرگی از این سیستم‌عامل در ویندوز 11 است. ویندوز 10 ایکس شامل چندین قابلیت جدید بود که بیشتر آن‌ها در نسخه لو رفته از ویندوز 11 قابل‌مشاهده است. متأسفانه به نظر می‌رسد که هنوز به‌روزرسانی بزرگی در بخش Microsoft Store وجود ندارد. از آنجایی که این یک نسخه ابتدایی و لو رفته از ویندوز 11 است، به‌احتمال زیاد هرآنچه که مایکروسافت در نظر داشته هنوز در آن نشان داده نشده است.

مطالب مرتبط: به‌روزرسانی جدید ویندوز 10 مشکل لگ زدن بازی‌ها را رفع می‌کند؟

گزارش شده است که مایکروسافت در ماه‌های اخیر در حال کار بر روی یک فروشگاه برنامه جدید برای ویندوز بوده است و شایعات نشان می‌دهد که این یک تغییر بزرگ نسبت به آنچه امروز وجود دارد، خواهد بود. همچنین مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا قول داده است تا فرصت‌های بیشتری را در اختیار توسعه دهندگان و سازندگان برنامه‌های ویندوزی قرار دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد در برنامه Microsoft Store تغییرات اساسی ایجاد کند تا به توسعه دهندگان اجازه دهد تا هر برنامه‌ای از جمله مرورگرهای کروم و فایرفاکس را در آن ارائه دهند. مایکروسافت همچنین در صفحه Setup و خوشامدگویی ویندوز 11 نیز تغییراتی را ایجاد کرده است که شباهت فراوانی به ویندوز 10 ایکس دارد.
همچنین مایکروسافت در حال بهبود بخشیدن به تجربه Xbox در ویندوز 11 است. اپلیکیشن جدید ایکس‌باکس حالا در ویندوز 11 قرار داده شده که دسترسی به بازی‌های Game Pass و قسمت‌های اجتماعی Xbox را ارائه می‌دهد. نوار بازی ایکس‌باکس و حالت بازی ویندوز نیز بدون تغییر و همانند ویندوز 10 باقی‌مانده‌اند.

ایکس باکس
مایکروسافت نکاتی را درباره آماده بودن برای انتشار ویندوز 11 اعلام کرده است. این غول نرم‌افزاری دنیا، در حال برگزاری یک رویداد ویژه برای معرفی سیستم‌عامل جدید خود در تاریخ 24 ژوئن است؛ بنابراین بهتر است خودتان را برای رابط کاربری جدید و امکانات تازه آماده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/windows-11-features-and-news/
ads
ads