داغ ترین ها :
WWDC 2021 اپل: 15 اعلامیه بزرگ

WWDC 2021 اپل: 15 اعلامیه بزرگ

فهرست مطالب

کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۱ اپل به اتمام رسید. این رویداد با اخبار و اعلامیه‌هایی ازجمله: «اولین نگاه ما به iOS 15، macOS Monterey جدید، توسعه‌ی بزرگ در برنامه‌ی FaceTime و موارد دیگر همراه بود. در ادامه بزرگترین اعلامیه های مراسم WWDC 2021 را بخوانید و در صورتی که قصد خرید آیفون دارید از منوی گوشی های سایت تکنولایف به دسته بندی اپل مراجعه کنید.

سیستم عامل iOS 15 بهبودهای بزرگی را برای FaceTime، به روزرسانی اعلان‌ها و موارد دیگر می‌آورد

اپل نسخه‌ی ۱۵ سیستم عامل iOS را معرفی کرد، که بهبودهایی را در FaceTime مانند صدای فضایی، قابلیت‌های جدید SharePlay را به همراه دارد و به شما امکان می‌دهد رسانه‌ها را با FaceTime با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، همچنین به روزرسانی‌های Messages، نگاه تازه به اعلان‌ها، قابلیت تنظیم وضعیت‌های متفاوت Focus، به روزرسانی‌های Memories in Photos، طراحی مجدد برنامه آب و هوا و موارد دیگر از آن جمله است.

اپل در حال ساخت ویدئو و موسیقی است که از طریق FaceTime به اشتراک گذاشته می‌شود

ویژگی جدید SharePlay اپل به شما امکان می‌دهد محتوای دیگران را به صورت مجازی تماشا یا گوش کنید. اپل همچنین برنامه SharePlay API را معرفی می‌کند تا توسعه‌دهندگان دیگر بتوانند برنامه‌هایی را بسازند که از این ویژگی پشتیبانی کنند.

اپل می‌خواهد از AI (هوش مصنوعی) برای خواندن تمام متن‌های عکس‌های شما استفاده کند

برنامه‌ی جدید LIVE Text اپل متن‌ها را در عکس‌های شما دیجیتالی می‌کند که به شما امکان می‌دهد متن را از یک عکس کپی و جایگذاری کنید یا با شماره تلفنی که در عکس است تماس بگیرید. اپل می‌گوید که از «هوش موجود در تلفن» برای این قابلیت استفاده می‌کند.

به زودی می توانید از آیفون خود به عنوان «کارت شناسایی» خود در فرودگاه استفاده کنید

برنامه‌ی «Apple’s Wallet» اپل به زودی به شما امکان می‌دهد شناسه خود را به صورت دیجیتال (در ایالاتی که در این طرح شرکت کنند) ذخیره کنید، سپس از آن به عنوان کارت شناسایی در فرودگاه‌های ایالات متحده استفاده کنید.

IPADOS 15 به شما اجازه می دهد ویجیت‌ها را در صفحه‌ی اصلی گوشی خود بریزید و در آن‌ها تغییرات چند وظیفگی ایجاد کنید

با iPadOS 15، اپل به شما امکان می‌دهد ویجت‌هایی را به صفحه اصلی گوشی خود اضافه کنید و به کتابخانه برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید که این برنامه سال گذشته در آیفون با iOS 14 آغاز به کار کرد. همچنین شما می‌توانید با Swift Playgrounds برنامه بسازید.

اپل در WWDC از اضافه شدن قابلیت‌های جدید خصوصی سازی به ایمیل و Safari استقبال کرد

اپل از ویژگی‌های جدید محرمانه در WWDC خبر داد، از جمله اینکه Apple Mail پیگیری پیکسل‌ها را با Mail Privacy Protection مسدود کرده و Safari IP ها را پنهان می‌کند. اپل همچنین در حال معرفی بخش جدیدی در تنظیمات با عنوان App Privacy Report «گزارش حریم خصوصی برنامه» است.

سیری اپل بدون اتصال اینترنت با تشخیص گفتار روی دستگاه کار می‌کند

اپل به سیری اجازه می‌دهد درخواست‌های صوتی را روی دستگاه پردازش کند، یعنی صدا از طریق وب ارسال نمی‌شود و سیری می‌تواند درخواست‌های زیادی را در حالت آفلاین بپذیرد.

اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌های سلامت اعضای خانواده را مشاهده کنند

اپل در حال معرفی تعدادی از قابلیت‌های جدید متمرکز بر سلامتی است، مانند توانایی به اشتراک گذاشتن داده های بهداشتی با خانواده و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی.

اپل در حال ساخت ایرپادز‌هایی است که راحت‌تر می‌توان شنید و آسان‌تر می‌توان آن‌ها را پیدا کرد

اپل تغییرات جدیدی را در AirPods ایجاد می‌کند‌، از جمله پیدا کردن آن‌ها در شبکه Find My و همچنین می‌توانند قابلیت اعلام اعلان‌های شما را آسان‌تر کنند. چند مدل محبوب از ایرپاد اپل در فروشگاه تکنولایف هم موجود است

بسته های بسته نرم افزاری APPLE’S ICLOUD PLUS، ایمیل خصوصی و HOMEKIT CAMERA

iCloud اپل در حال دریافت سرویس کمکی خصوصی جدید و امکان ایجاد ایمیل‌های burner با نام «Hide My Email» است. این‌ها بخشی از اشتراک جدید iCloud Plus است که بدون هیچ هزینه اضافی برای کاربران فعلی iCloud ارائه می‌شود.

اپل ساعت‌های هوشمند جدید خود را با قابلیت‌های سلامتی معرفی کرد

ساعت هوشمند WatchOS 8 آینده اپل با قابلیت‌های سلامتی جدیدی معرفی شد، از جمله برنامه جدید Mindfulness و صفحه‌ی ساعت که با بهبودهایی همراه شده است.بهبودهای صفحه عکس و موارد دیگر.

SIRI به لوازم جانبی دیگران می‌آید

اپل در جریان WWDC اعلام کرد که به تولید کنندگان دیگر لوازم جانبی اجازه می‌دهد تا Siri را به دستگاه‌های خود اضافه کنند. این شرکت در ارائه خود آن را روی ترموستات Ecobee نشان داد.

MACOS MONTEREY به شما اجازه می‌دهد از یک ماوس و صفحه کلید در تمام Mac ها و iPad ها استفاده کنید

نسخه بعدی بزرگ macOS اپل Monterey نام دارد. یکی از ویژگی‌های بزرگ جدید این نسخه این است که امکان استفاده از یک ماوس و صفحه کلید را برای تمام دستگاه‌های Mac و iPad شما فراهم می‌کند. برنامه میانبرهای Apple نیز به Mac می‌آید. و Monterey بهبودهایی را در FaceTime، SharePlay و وضعیت جدید Focus اپل ایجاد می‌کند که به سیستم عامل‌های نرم افزاری دیگر اپل وارد می‌شوند.

APPLE REDESIGNS SAFARI بر روی MAC با طراحی جدید TAB و گروه های TAB

اپل در حال طراحی مجدد Safari با ظاهری جدید برای زبانه‌ها و گروه‌های زبانه است و در iOS ، نوار زبانه در پایین صفحه قرار دارد تا بتوانید به راحتی از انگشت شست خود استفاده کنید. افزونه‌های وب نیز به iOS و iPadOS راه پیدا می‌کنند.

اپل در حال آوردن TestFlight به مک است تا به توسعه دهندگان کمک کند برنامه‌های خود را آزمایش کنند

اپل اعلام کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا از TestFlight برای آزمایش برنامه‌های خود در Mac استفاده کنند. این شرکت همچنین Xcode Cloud را معرفی کرد که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های خود را در تمام دستگاه‌های اپل در فضای ابری آزمایش کنید.

جمع‌بندی

اپل، شرکتی است که در هر دو زمینه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار، همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در این کنفرانس هم با دست پر آمده بود. کنفرانس‌های این شرکت همیشه از جذابیت خاصی برخوردار هستند. نوآوری‌ها و ابداعات آن را هم طرفداران و هم رقیبانش با دقت و اشتیاق فراوانی دنبال می‌کنند. نظر شما درباره‌ی این کنفرانس چیست؟ چه انتظاراتی داشتید که برآورده  شد و چه انتظاراتی برآورده نشد؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/wwdc-2021-%d8%a7%d9%be%d9%84-15-%d8%a7%d8%b9%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af/
ads
ads