داغ ترین ها :
ترفندهای گوشی شیائومی

ترفندهای گوشی شیائومی

فهرست مطالب

اگر شما هم جزء کاربران برند شیائومی هستید یا برای خرید گوشی، یکی از محصولات این برند را انتخاب کرده‌اید؛ بدون شک خواندن این مطلب به شما در استفاده بهتر و بهینه‌تر از گوشی‌‌های این برند کمک فراوانی می‌کند. ما در این مطلب به ذکر بسیاری از ترفند های گوشی شیائومی پرداخته‌ایم که بهره گرفتن از آن‌ها می‌تواند کاربردی باشد و کمک فراوانی به شما کند. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

1. فلاش زدن به هنگام دریافت تماس ورودی

از دست‌دادن تماس‌های ورودی یکی از مشکلاتی است که بعضاً کاربران به هنگام بی‌صدا کردن گوشی‌های خود با آن مواجه هستند. Flash When Ringing یکی از قابلیت های گوشی شیائومی است که در دسترس کاربران قرار دارد. با فعال کردن این قابلیت، فلاش دوربین به هنگام دریافت تماس‌های ورودی روشن و خاموش می‌شود تا بدین‌گونه متوجه تماس‌های ورودی خود شوید. برای فعال کردن این ویژگی آدرس زیر را دنبال کنید.

Settings/Apps/System App Settings/Call Settings/Incoming Call Settings/ Flash When Ringing

فلاش زدن به هنگام دریافت تماس ورودی

2. بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی، با چرخاندن گوشی

از دیگر ترفند‌های MIUI 11 که فعال کردن آن تجربه کاربری بهتری را به کاربران گوشی های شیائومی می‌دهد، قابلیت Flip To Silence Ringer است. این ترفند گوشی شیائومی به شما امکان می‌دهد تا با چرخاندن گوشی تماس‌های ورودی خود را بی‌صدا کنید، بدون آنکه نیاز باشد لمسی انجام دهید و یا کلیدی را بفشارید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Apps/System App Settings/Call Settings/Incoming Call Settings/Flip To Silence Ringer

بی‌صدا کردن تماس‌های ورودی، با چرخاندن گوشی

3. استفاده از گوشی با یک‌دست

بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش گوشی های هوشمند در سال‌های اخیر سبب شده است تا بسیاری از کاربران نتوانند با یک‌دست با آن کار کنند و در استفاده‌های معمولی خود دچار لمس‌هایی ناخواسته شوند. به طور مثال One-Handed Mode یکی از ترفند‌های گوشی شیائومی نوت 9 اس است که یک نمایشگر به‌اندازه 6.67 اینچ دارد. فعال کردن این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا اندازه نمایشگری را که در اختیار دارید به 4.5 اینچ، 4.0 اینچ و یا 3.5 اینچ تغییر دهید و گوشی خود را با یک‌دست کنترل کنید. تنها کاری که باید برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی انجام دهید این است که مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Additional Settings/One-Handed Mode

در اینجا One-Handed Mode را فعال کرده و به اختیار یکی از مقادیر 4.5/ 4.0/3.5 اینچ را انتخاب کنید. اما این همه ماجرا نیست، به صفحه Home برگردید و برای استفاده از این حالت لمسی از کلید Home به سمت کلید Back و یا کلید Recent App داشته باشید تا این قابلیت فعال شود. همچنین با لمس مناطق سیاه می‌توانید به‌راحتی از این حالت خارج شوید.

استفاده از گوشی با یک‌دست

4. فعال کردن دستیار لمسی «Quick Ball»

از دیگر ویژگی‌های جذاب و ترفندهای گوشی شیائومی قابلیت Quick Ball است که مشابه دسترسی Assistive Touch در گوشی‌ اپل است. با فعال کردن این قابلیت دسترسی به گزینه‌هایی چون WiFi، Mobile Data، Bluetooth ،Silent ،Lock Orientation ،Lock Flashlight، ScreenShot، Clear Cache، Back، Home، One-Handed Mode در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید به اختیار 5 مورد از آن‌ها را انتخاب کنید تا سرعت انجام‌دادن کارهای خود را بهبود ببخشید. برای فعال کردن این ویژگی کافی است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Additional Settings/Quick Ball

دستیار لمسی Quick Ball

5. فعال کردن قابلیت Pocket Mode

در استفاده‌های روزانه و معمولی از گوشی خود احتمالاً با این مشکل مواجه شده‌اید که وقتی گوشی‌تان در جیب قرار دارد به طور تصادفی با دیگران تماس گرفته باشید و یا تماسی را ریجکت کرده باشید و یا حتی لمس‌های ناخواسته داشته باشید که موجب بروز برخی از مشکلات در گوشی‌تان شود. برای حل این مشکل کافی است تا یکی از ترفندهای MIUI 12 را به کار بگیرید تا به‌راحتی از شر چنین مشکلاتی خلاص شوید. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Lock Screen/Pocket Mode

قابلیت Pocket Mode

6. دسترسی سریع به دوربین

احتمالاً برایتان پیش‌آمده است که بخواهید لحظه‌ای را ثبت کنید که اتفاق افتادن آن بسیار نادر باشد؛ همچنین فرایند قفل گشایی گوشی و باز کردن برنامه دوربین نیز زمان‌بر به نظر برسد و سبب شود تا نتوانید از آن لحظه عکس‌برداری کنید. از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی که به شما امکان دسترسی سریع به دوربین می‌دهد را می‌توانید با طی کردن مسیر زیر فعال کنید.

Settings/Lock Screen/Launch Camera

چنانچه این ویژگی را فعال کردید کافی است کلید کم کردن صدا را دو بار فشار دهید تا مستقیماً به برنامه دوربین هدایت شوید.

دسترسی سریع به دوربین

 

 

7. روشن‌کردن صفحه‌نمایش بدون فشار دادن کلید پاور

استفاده از سخت‌افزار مکانیکی در گوشی‌های هوشمند یکی از چالش‌هایی است که مهندسان و طراحان این حوزه با آن مواجه هستند. کلیدهای پاور و کنترل حجم صدا نمونه‌هایی بارز و مثال‌زدنی در این زمینه هستند که کمپانی‌های سازنده گوشی همراه را کمی نگران می‌کند، چرا که ممکن است در استفاده‌های دراز مدت عملکرد آنها دچار اختلال شود و یا کلاً کارایی خود را از دست بدهند. در ادامه ترفند گوشی شیائومی درباره ویژگی جدیدی که این برند به دستگاه‌های خود اضافه کرده صحبت خواهیم کرد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا بدون آن‌که کلید پاور را فشار دهید، صفحه‌نمایش گوشی خود را روشن کنید. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای MIUI 12 کافی است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Lock Screen/Rise To Wake

با فعال کردن این قابلیت دیگر نیازی به فشار دادن کلید پاور نیست و تنها لازم است گوشی خود را در دست بگیرد و با آن زاویه‌ای بیش از 30 درجه بسازید تا صفحه‌نمایش به‌صورت خودکار روشن شود.

روشن‌کردن صفحه‌نمایش بدون فشار دادن کلید پاور

8. روشن‌کردن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه‌زدن

یکی دیگر از ترفندهای MIUI 11 که شما را قادر می‌سازد تا بدون فشار دادن کلید پاور، صفحه‌نمایش گوشی خود را روشن کنید و از وضعیت آن باخبر شوید قابلیت Double Tap To Wake Or Turn Off Screen است. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی نوت 9 مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Lock Screen/ Double Tap To Wake Or Turn Off Screen

پس از فعال کردن این قابلیت کافی است تا دو بار بر روی صفحه‌نمایش ضربه بزنید تا روشن شود، همچنین این امکان فراهم شده تا با تکرار مجدداً این فرانید و بدون نیاز به فشار دادن کلید پاور صفحه گوشی خود را خاموش کنید.

روشن‌کردن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه‌زدن

 

مطلب زیر را از دست ندهید:

بهترین صفحه نمایش گوشی

 

9. فعال کردن فرمان لمسی قفل شدن گوشی

با فعال کردن این ویژگی از ترفندهای گوشی ردمی نوت 8 پرو یا دیگر گوشی های شیائومی شما این امکان را خواهید داشت تا بدون فشار دادن کلید پاور صفحه‌نمایش گوشی خود را خاموش کنید. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا لازم است در صفحه اصلی «Home» با یک انگشت لمسی طولانی مدت داشته باشید و یا فرمان لمسی zoom out را در صفحه Home انجام دهید تا تنظیمات مربوطه در اختیار شما قرار بگیرد. سپس گزینه Widget را انتخاب کنید و در کشوی Quick Function گزینه Lock را انتخاب کنید و آن را در صفحه اصلی خود قرار دهید. با لمس این گزینه صفحه گوشی شما بدون نیاز به فشار دادن کلید پاور قفل می‌شود. همچنین شما می‌توانید این گزینه در بین دسترسی‌های Quick Ball قرار دهید تا همه‌جا در دسترس شما قرار داشته باشد.

فعال کردن فرمان لمسی قفل شدن گوشی

10. تلفن خود را پیدا کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی قابلیت Mi Phone Finder است که به شما کمک می‌کند تا در صورت گم شدن گوشی، بتوانید به‌راحتی آن را پیدا کنید. برای فعال کردن این قابلیت کافی است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Mi Account/Xiaomi Cloud

پس از طی کردن مراحل بالا گزینه Find Phone را روشن کنید. چنانچه گوشی خود را سایلنت کرده بودید و نمی‌توانستید آن را پیدا کنید کافی است تا از طریق رایانه شخصی خود به وب‌سایت Mi Cloud مراجعه کنید و وارد حساب کاربری خود شوید. سپس با رفتن به قسمت Find Phone لوکیشن گوشی از طریق نقشه نمایش داده می‌شود؛ همچنین استفاده از گزینه Play Sound با پخش کردن صدا توسط گوشی سبب می‌شود تا به‌راحتی بتوانید آن را پیدا کنید.

قابلیت Mi Phone Finder

11. کنترل تلویزیون و دستگاه‌های پخش با Mi Remote

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی ردمی نوت 8 پرو و سایر گوشی ‌های شیائومی که به مادون‌قرمز تجهیز شده‌اند، مدیریت دستگاه‌هایی است که کنترل از راه دور دارند. برای انجام این کار کافی است تا اپلیکیشن Mi Remote را باز کنید و اطلاعات دستگاه مربوطه را بر روی آن تنظیم کنید تا بتوانید به‌راحتی آن را کنترل کنید و از گوشی خود به‌عنوان کنترل استفاده کنید.

اپلیکیشن Mi Remote

 

برای تسلط بیشتر به تنظیمات گوشی های شیائومی و ردمی مطلب زیر را بخوانید:

تنظیمات گوشی شیائومی (راهنمای کامل)

 

12. قابلیت Split Screen «تقسیم صفحه گوشی»

احتمالاً برایتان پیش‌آمده است که بخواهید 2 کار را به‌صورت هم‌زمان پیش ببرید به طور مثال هم فیلم ببینید و هم با شخص دیگری در برنامه پیام‌رسان در حال گفت‌وگو باشید، اما فضا محدود گوشی این اجازه را به شما ندهد. در ادامه شما را با یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی آشنا می‌کنیم که این مشکل را حل می‌کند. قابلیت Split Screen Mode به شما امکان می‌دهد تا صفحه‌نمایش گوشی خود را به دو قسمت تقسیم کرده و به طور هم‌زمان از 2 اپلیکیشن استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است تا لمسی از کلید Home به سمت بالا داشته باشید تا گزینه مربوط به Split Screen برای شما به نمایش درآید. سپس با قراردادن برنامه مورد نظر در قسمت مشخص شده از این ویژگی بهره بگیرید.

قابلیت Split Screen

13. مرتب کردن آیکون‌های صفحه خانه «Home»

گاهی ممکن است آیکون‌های موجود در صفحه اصلی «Home» مرتب نباشد یا هر کدام در گوشه‌ای قرار گرفته باشند که جلوه نامناسبی به گوشی شما می‌دهد. در ادامه به معرفی یکی از جذاب‌ترین ترفند های گوشی شیائومی می‌پردازیم که به شما امکان می‌دهد تا با تکان دادن گوشی خود، آیکون‌ها را در یک ردیف مرتب کنید. برای آنکه بتوانید از این ویژگی بهره بگیرید ابتدا لازم است روی صفحه اصلی «Home» لمسی طولانی داشته باشید تا گزینه مربوطه به نمایش گذاشته شود. سپس کافی است گوشی خود را تکان دهید تا آیکون در یک ردیف مرتب شوند.

مرتب کردن آیکون‌های صفحه خانه

14. گرفتن اسکرین شات‌های تمام صفحه و طولانی، به جای گرفتن چندین اسکرین شات

گاهی ممکن است در استفاده‌های روزمره خود بخواهید از یک متن بلند و بالا یا تمام صفحات یک وبسایت اسکرین شات تهیه کنید، اما برای انجام این کار مجبور باشید چندین اسکرین شات به صورت جداگانه بگیرید. این مورد هم یکی از ترفند‌های MIUI 12 به‌حساب می‌آید که با داشتن یک گوشی شیائومی قابل استفاده است. برای انجام این کار ابتدا با فشردن هم‌زمان «کلید کم کردن حجم صدا + کلید پاور» یا «کشیدن 3 انگشت به صورت همزمان از بالا به پایین» یک اسکرین شات معمولی تهیه کنید. سپس در گوشه بالا صفحه، در منو عکس گزینه Scroll را لمس کنید؛ به‌این‌ترتیب شما قادر خواهید بود تا هر جا که می‌خواهید اسکرول کنید و اسکرین‌شاتی طولانی‌تر بگیرید.

 

 

15. داشتن 2 برنامه مانند اینستاگرام به‌صورت مجزا در یک گوشی

اگر جزء کاربرانی هستید که از اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و یا واتس‌آپ استفاده زیادی دارند، حتما با محدودیت‌هایی که این دو مسنجر در بخش اکانت دارند مواجه شده‌اید. به طور مثال شما در پیام‌رسان واتس‌آپ نمی‌توانید بیش‌تر از 1 اکانت را در اختیار داشته باشید و یا اپلیکیشن اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد تا بیش از 5 حساب کاربری را به آن اضافه کنید و آن را مدیریت کنید. اما چاره چیست؟ چنانچه به دنبال راهی می‌گردید تا بر روی گوشی هوشمند خود 2 برنامه مانند واتس‌آپ و یا اینستاگرام را به صورت همزمان در اخیتار داشته باشد این بخش را تا آخر بخوانید. ویژگی Dual App یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است که شما با فعال کردن آن می‌توانید 2 نسخه از اپلیکیشن مورد نظر خود را در اختیار داشته باشید. برای فعال کردن Dual App کافی است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Apps/Dual Apps

در اینجا شما با لیستی از برنامه‌ها مواجه می‌شوید که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، کافی‌ست تا هر برنامه‌ای را که مدنظر دارید فعال کنید تا یک نسخه دیگر از آن نیز در دسترس شما قرار بگیرد.

قابلیت Dual App

16. غیرفعال‌کردن تبلیغات آزار دهنده در گوشی‌های شیائومی

عصر حاضر، عصر تبلیغات دیجیتال است که گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت مناسب گوشی های شیائومی به سبب آن است که این شرکت در ساختار رابط کاربری از تبلیغات استفاده می‌کند. به نمایش در آمدن تبلیغات به هنگام کار با گوشی برای بسیاری از کاربران آزاردهنده است بنابراین شیائومی تنظیماتی را در اختیار کاربران خود گذاشته تا بتوانند از به نمایش در آمدن این تبلیغات جلوگیری کنند. از دیگر ترفندهای MIUI 12 غیرفعال‌کردن تبلیغات است که برای انجام آن باید مراحل زیر را طی کنید.

Settings/Passwords & Security/Authorization & Revocation

سپس گزینه msa را غیرفعال کنید. در این مرحله 10 ثانیه صبر کنید و بعد گزینه Revoke را لمس کنید. در ادامه مسیر زیر را دنبال کنید.

غیرفعال‌کردن تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

Settings/Passwords & Security/Privacy/Experience User Program

Experience User Program را غیرفعال کنید. طی کردن مراحل بالا از به نمایش در آمدن حجم بالایی از تبلیغات در گوشی شما جلوگیری می‌کند.

غیرفعال‌کردن تبلیغات در گوشی‌های شیائومی

 

پیشنهاد نویسنده:

بهترین گوشی شیائومی کدام است؟ راهنمای خرید گوشی شیائومی را در مجله تکنولایف بخوانید.

 

17. پروفایل شخصی جداگانه بسازید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی که از دیدگاه کاربران اهمیت زیادی دارد و به یکی از مشخصه‌های اصلی گوشی های شیائومی تبدیل شده قابلیت Second Space است. با فعال‌سازی این حالت شما می‌توانید یک پروفایل خصوصی و جداگانه بر روی گوشی خود ایجاد کرده و رمز عبور جداگانه‌ای برای آن تعریف کنید. برای فعال کردن ویژگی Second Space کافی است مسیر زیر را طی کنید.

Settings/Special Features/ Second Space

با فعال کردن این ویژگی محیط تازه در اختیار شما قرار می‌گیرد که با تعیین رمز می‌توانید آن را از دسترس دیگران خارج کرده و از اطلاعات خود محافظت کنید؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران باشید تا وقتی گوشی‌تان دست شخص دیگری است، به‌عکس‌ها، پیام‌ها و یا دیگر برنامه‌های شما دسترسی پیدا کند.

قابلیت Second Space

18. قفل کردن برنامه‌ها

یکی دیگر از ترفندهای MIUI 12 که استفاده‌ای امن و مطمئن از گوشی‌های شیائومی را برای شما فراهم می‌آورد قابلیت App Lock است. با فعال کردن این قابلیت شما می‌توانید به‌راحتی هر برنامه‌ای را که می‌خواهید قفل کنید تا دیگران نتوانند به‌راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی باید مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Apps/App Lock

با ضربه‌زدن بر روی گزینه App Lock این ویژگی فعال می‌شود و از شما خواسته می‌شود تا رمز خود را با یکی از روش‌های Pattern ،PIN و Password تعیین کنید. پس از انجام این فرایند برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن قفل کنید. همچنین این امکان به شما داده شده است تا بتوانید از روش‌های دیگری مانند حسگر اثرانگشت و یا Face ID استفاده کنید و فرایند قفل گشایی را انجام دهید.

قفل کردن برنامه‌ها

19. مخفی کردن فایل‌ها

اگر ترفندهای شیائومی ردمی نوت 9 را بلد باشید، دیگر نیازی نیست تا برای مخفی کردن فایل‌های گوشی خود از برنامه‌های دیگری استفاده کنید. برای مخفی کردن فایل‌های خود کافی تا برنامه File Manager را باز کنید و به قسمتی بروید که تمامی پوشه‌ها در دسترس شما قرار بگیرد، سپس پوشه مورد نظر را انتخاب کرده و در گزینه‌های فعال شده گزینه More را لمس کنید. در آخر هم گزینه Make Private را لمس کرده و با تعیین رمز آن را به‌صورت Hidden در بیاورید.

مخفی کردن فایل‌ها

بیشتر بخوانید:

بهترین هندزفری سیمی و بی سیم شیائومی کدام است؟ راهنمای خرید هندزفری های شیائومی را از دست ندهید.

 

20. انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بدون کابل

احتمالا برایتان پیش‌آمده باشد که بخواهید فایلی را بین گوشی و کامپیوتر خود منتقل کنید اما در دسترس نبودن کابل، شما را با مشکل مواجه کرده باشد. با به‌کارگرفتن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی می‌تواند به‌راحتی و بدون کابل و حتی بدون نیاز به نصب نرم‌افزارهای جانبی اطلاعات خود را بین گوشی و کامپیوتر جابه‌جا کنید. برای استفاده از این قابلیت ابتدا برنامه File Manager را باز کنید، سپس گزینه تنظیمات را لمس کنید و در بین گزینه‌های موجود FTP را انتخاب کنید. در آخر هم کافی است تا آدرسی را که گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد را در مرورگر خود وارد کنید تا به‌راحتی به فایل‌های موجود در گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر بدون کابل

21. انتقال فایل با استفاده از Mi Mover

چندی پیش بود که خبر بدافزار شناخته شدن نرم‌افزار Shareit بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی را نگران کرد. این نرم‌افزار مشکلات امنیتی بسیار زیادی داشت که به هکرها اجازه می‌داد که اطلاعات کاربران را به سرقت ببرد. Mi Mover یکی دیگر از ترفندهای MIUI 12 است که به کاربران گوشی شیائومی اجازه می‌دهد تا از این روش اطلاعات خود نظیر پیام‌ها، مخاطبین، آهنگ‌ها، فیلم‌ها، اسناد و فایل‌ها، برنامه‌های نصب‌شده و اطلاعات دیگر بین دو گوشی شیائومی جابه‌جا کنند بدون آنکه نیاز به نصب نرم‌افزار دیگری داشته باشند.

22. تمیزکردن اسپیکر گوشی

باید بدانید که پنجره اسپیکرها جزو موارد مستعد جذب گردوخاک‌ به حساب می‌آید و ممکن است به‌مرورزمان کثیف شود و بر کارایی آن تاثیر بگذارد. به‌کارگیری و استفاده از ترفندهای گوشی شیائومی سبب جلوگیری از بسیاری از این مشکلات می‌شود که در صورت لزوم می‌توانید از آنها استفاده کنید. برای تمیزکردن اسپیکر گوشی خود کافی است مسیر زیر دنبال کنید تا با انجام فرایندهایی که شیائومی در نظر گرفته است اسپیکر خودبه‌خود تمیز شود و عمر طولانی‌تری داشته باشد.

Settings/Additional Settings/Clear Speaker

تمیزکردن اسپیکر گوشی

23. فعال کردن منو توسعه دهندگان «Developer Mode»

همانطور که از نام «Developer Mode» پیدا است، می‌توان دریافت که این بخش برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی و همین‌طور برنامه‌نویس‌های مشارکت‌کننده در توسعه اندروید ایجاد شده است و کمک چندانی به کاربران معمولی نمی‌کند. اما اشتباه نکنید! شاید بسیاری از امکانات موجود در این بخش برای تست و کسب اطلاعات از نحوه عملکرد سیستم‌عامل باشد اما بسیاری از ویژگی‌ها و تنظیمات دیگر نیز در آن وجود دارد که می‌تواند موجب افزایش عملکرد و کارایی در تلفن همراه شما می‌شود. برای استفاده از قابلیت های گوشی شیائومی کافی است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/About Phone/MIUI Version

با یک لمس و نگه‌داشتن گزینه MIUI Version پیغامی با عنوان «Congratulations Now You Are A Developer» ظاهر شده و این منو برای شما فعال می‌شود.

فعال کردن Developer Mode

24. افزایش عملکرد گوشی در هنگام بازی

اگر زیاد اهل بازی‌کردن با گوشی اندرویدی خود هستید و به دنبال راهی برای بالاتر بردن کیفیت و اجرا بی‌عیب‌ونقص آن می‌گردید این قسمت را که یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی است کامل بخوانید. مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Additional Settings/Developer Options/Force 4x MSAA

فعال کردن گزینه Force 4x MSAA سبب می‌شود تا در هنگام بازی‌ها از تمام توان سخت‌افزاری گوشی خود استفاده کنید و تجربه جذاب‌تری از بازی‌کردن به دست آورید.

افزایش عملکرد گوشی در هنگام بازی

25. حذف انیمیشن‌های سیستم برای افزایش سرعت گوشی

رابط کاربری MIUI از کمی افکت و یا انیمیشن به هنگام باز کردن اپلیکیشن‌های مختلف و یا جابه‌جا شدن در بخش‌های مختلف رابط کاربری استفاده می‌کند که باعث به وجود آمدن زیبایی خاصی در آن می‌شود، اما استفاده از این انیمیشن‌ها سبب شده تا کمی تأخیر بین فاصله دستور تا اجرا به وجود آید که شما را با کمی کندی سرعت مواجه می‌کند. اما حالا چاره چیست؟ اگر گوشی شما از سخت‌افزار قدرتمندی بهره گرفته است و نمی‌خواهید بخشی از آن صرف اجرا این انیمیشن‌ها شود لازم است تا مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings/Additional Settings/Developer Options/Drawing

در این قسمت می‌توانید سه گزینه Transition animation scale، Window animation scale و Animator duration scale را که به‌صورت پیشفرض روی 1x تنظیم شده‌اند را خاموش کنید، اما توصیه ما این است که به جای خاموش کردن آن‌ها را روی 0.5X تنظیم کنید.

حذف انیمیشن‌های سیستم برای افزایش سرعت گوشی

در این مقاله 25 مورد از ترفندهای گوشی شیائومی را بیان کردیم که بهره گرفتن از آن‌ها می‌تواند کمک بسیاری در استفاده بهتر و بهینه‌تر از گوشی‌های شیائومی کند. همچنین بسیاری ترفند دیگر وجود دارد که ما آنها را در این مطلب ذکر نکردیم و یا از وجود آنها بی اطلاعیم، بنابراین اگر شما ترفندهای بهتری را می‌شناسید لطفا در قسمت نظرات با ما به اشتراک بذارید.

سؤالات متداول

چگونه صفحه گوشی شیائومی خود را با دو ضربه روشن کنیم؟

برای استفاده از این قابلیت به آدرس Settings/Lock Screen بروید و سپس گزینه Double Tap To Wake Or Turn Off Screen را روشن کنید.

چگونه دو برنامه مانند اینستاگرام به‌صورت مجزا در یک گوشی شیائومی نصب کنیم؟

برای استفاده از این قابلیت کافی است تا به آدرس Settings/Apps/Dual Apps بروید و برنامه مورد نظر انتخاب کنید تا دو نسخه از آن را داشته باشید.

خرید مک بوک
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

45 نظر

  1. کوروش

    سلام
    جسارتا بنده کلیپی دیدم در باره ی سامسونگ،که اگر دکمه پاور و بلندیه صدارو همزمان بگیریم میشه قفلش رو باز کرد،اشتباها این کاررو روی شیائومی پوکو انجام دادم،گوشی هم مال خانومم هست،۳گزینه اومد و منم شانسی زدم روی روبوت یا چنین چیزی..‌.الان گوشیش روی قفله و روشنه ، آیا امکان داره که کل اطلاعاتش پاک شده باشه و اگر شده باشه میشه ریکاوری کرد؟سپاس

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کوروش

      سلام ریبوت میشه همون ری‌استارت یعنی خاموش روشن ساده نگران نباشید چیزی پاک نشده
  2. Ali

    سلام گوشی من redmi note 12 4gهست
    من تازه گوشی خریده بودم کار با گوشی شیایومی رو بلد نبودم و برای فضای ذخیره سازی امنیتی یه الگویی کشیدم که الان یادم نیست و واقعا برام زجر اوره که نمیتونم از این قابلیت استفاده کنم
    میخواستم بپرسم ایا راهی هست بدون نیاز به فلش یا پاک شدن اطلاعات گوشی پسورد رو عوض یا برداشت؟
    ممنون میشم جواب بدید

  3. محمد عسگری -وفا-

    سلام، وقت شما بخیر وخوشی،
    از مطالب مفید و موثر شما و نحوه ارائه پیراسته و کامل آنها، بهره بردم. ضمن سپاسگزاری، برای همه شما و ارائه کنندگان این مجموعه و همه آنهایی که از صدق دل برای ارتقای دانش مردمان و یاری آنان جهت تسهیل امور و افزایش توفیقاتشان در زندگی اهتمام می ورزند، از سویدای دل سلامتی و شادی آرزو می کنم. روز و روزگارتان خوش و سعادت دنیا و آخرت نصیبتان باد. ارادتمند محمد عسگری -وفا-

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد عسگری -وفا-

      سلام دوست خوبم ممنون از همراهی ارزشمند شما و نظر لطفتون🌱
  4. MAHDI ATAEI

    سلام خسته نباشید
    فاصله بین صفحه کلید تا خط سفید پایین صفحه شیائومی را چگونه حذف کنیم
    و صفحه کلید به آن خط بچسبد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به MAHDI ATAEI

      سلام راهی نداره
  5. علی

    سلام آیا روشی است برای گوش شیامی که بشود منو چرخش صفحه نمایش یا همان auto rotate از منو آبشاری فعال کرد منظور همان منوی است که از بالا به پایین کشیده می شود چون در حالت عادی باید وارد منو و وارد بخش صفحه نمایش شوم و گزینه چرخ فعال کنم
    با تشکر

  6. احمد فتاحی نژاد

    درود
    گوشی من redemi note 10 5g هستش.
    سوال من این هستش ،با این که چندتا برنامه رو باز میکنم و بعد minimize میکنم،اما زمانی که گزینه recent app رو میزنم هیچ برنامه ای برای من باز نمیشود.لطفا راهنمایی میکنید من رو؟

  7. سوگند

    سلام وقت بخیر صفحه اصلی mi 11 lite پاک شده یعنی اومدم از اب و هوا از گوشه بالا صفحه پاک کنم نگو کل صفحه ریمو میشه نمی‌دونستم الآنم هر کاری میکنم برنمی‌گرده چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سوگند

      سلام وقت خوش باید به صورت دستی آیکون‌ها و ویجت‌ها رو به یه صفحه جدید اضافه کنید
  8. سید رضا

    عالی بود ،سپاس از شما

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سید رضا

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
      1. بهنام قاضی

        پاسخ به احسان نیک پی

        بسیار عالی و کاربردی،با سپاس فراوان
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به بهنام قاضی

          ممنون از همراهی شما 🌱
  9. مريم

    سلام ببخشيد چطور ميشه عكس و فيلم را بااستفاده از گوشي و كامپيوتر مخفي كرد به طوري كه هيچ كس دسترسي پيدانكنه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مريم

      سلام وقت بخیر نرم افزار برای این کار وجود داره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/xiaomi-phone-tricks/
ads
ads