داغ ترین ها :
بهترین فیلم های کمدی و طنز ایرانی

بهترین فیلم های کمدی و طنز ایرانی

فهرست مطالب

تغییرات سینما در دهه اخیر بسیار متفاوت بوده است. با این حال آنچه بیشتر از همه مورد توجه مخاطبان ایرانی در سینما بود، بهترین فیلم های کمدی ایرانی است. فیلم‌هایی که برای چند دقیقه می‌توانند مخاطب را بخندانند یا از دردهای روزمره رها کنند. در عین حال بتوانند مفاهیم روزمره را با نگاهی انتقادی و طنز بیان کنند. اگرچه سینمای کمدی ایران در سال‌های اخیر با افول بسیار زیادی همراه بوده است. با این حال هنوز چندین عنوان وجود دارد که جز بهترین فیلم های کمدی ایرانی است.

نباید فراموش کنیم که این همه توجه به ساخت فیلم‌های کمدی از سوی کارگردانان و تهیه کنندگان دلایل زیادی دارد. از جمله استقبال گسترده مردم و البته مسلما با مشکلات پخش همراه نیست. مهم نیست روز خوبی نداشتید و یا فقط دوست دارید با خانواده وقت بگذرانید. لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی ما به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را به عنوان بهترین فیلم کمدی جدید ایرانی داشته باشید. بنابراین با ما همراه باشید تا تعدادی فیلم طنز ایرانی جدید و قدیمی را بشناسید.

برای خرید انواع تلویزیون LED و هوشمند از سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت تلویزیون

شهر هرت، کریم امینی: ۱۴۰۱

فیلم سینمایی ایرانی چی بببینیم

فیلم سینمایی شهر هرت که سال ۰۱ اکران شد، یک فیلم کمدی خوب در این سال‌های اخیر است که خیلی ‌ها را به سینما کشاند و توجه‌ها را به خود جلب کرد. این فیلم سینمایی بازیگران مطرح امروز سینمای ایران مانند شبنم مقدمی، پژمان جمشیدی و بابک کریمی را به عنوان بازیگران اصلی خود دارد.

داستان فیلم درباره دو خواهر و برادر به اسم های پرویز و پرستو است که راه درآمدشان، سرکیسه‌کردن آدم‌های پولدار است. پرویز با ماشین نعش کش به خانه مرده‌های پولدار می‌رود و از آن طرف، پرستو خود را جای همسر آن‌ها جا زده و پول زیادی را به‌عنوان همسر متوفی دریافت می‌کند. اما مشکلات زمانی شروع می‌شود که آن‌ها با سالار که پول زیادی اختلاس کرده روبرو می‌شوند و اوضاع خطرناک می‌شود.

فسیل، کریم امینی: ۱۴۰۱

معرفی فیلم طنز ایرانی فسیل

 

اگر هوس دیدن فیلمی در حال و هوای قبل از انقلاب و دهه‌ی ۵۰ شمسی را دارید، با فیلم فسیل، که یک فیلم طنز ایرانی جدید است آشنا شوید. این فیلم در سال ۱۳۹۹ ساخته شد اما همین اواخر به سینما راه پیدا کرده و توانسته لقب پرفروش‌ترین فیلم گیشه را مال خود کند. در این فیلم هنرمندانی چون بهرام افشاری، ایمان صفا، الناز حبیبی، الهه حصاری و هادی کاظمی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم به زندگی سه هنرمند می‌پردازد که بعد ازانقلاب زندگی‌شان دستخوش تغییرات زیادی شد. بهرام افشاری که پیش‌تر هم خود را ثابت کرده بود، در این فیلم به نقش آفرینی متفاوتی پرداخت. غلامرضا نیکخواه هم این سری در نقشی متفاوت ظاهر شد. این فیلم که در حال حاضر روی پرده سینماست، یک انتخاب خوب برای روزهایی است که می‌خواهید بخندید و مشکلات را فراموش کنید.

مطرب، مصطفی کیایی: ۱۳۹۸

پوستر فیلم مطرب

فیلم مطرب در زمان اکران خود توانست با فروش بالایی که به دست آورده، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال و بهترین فیلم کمدی ایرانی را از آن خود کند. البته این میزان بر اساس میزان فروش فیلم بوده و نشانه استقبال از فیلم در نظر گرفته شده است. صرف نظر از این عناوین که همیشه فیلم‌های کمدی با خودشان یدک می‌کشند، باید بدانیم که عوامل زیادی برای محبوب بودن یک فیلم تاثیرگذار است. در واقع انتخاب یک جمع خانوادگی و دوستانه برای تفریح معمولا یک فیلم کمدی است و این موضوع بر فروش آن تاثیر بسزایی دارد.

فیلم مصطفی کیایی در این زمینه توانست موفقیت خوبی کسب کند. مخصوصا که داستان عامه پسندی دارد که در سینمای ایران کمتر به آن پرداخته شده است. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که در زمان قبل از انقلاب یک خواننده کوچه بازاری بوده و اکنون بعد از ۴۰ سال قرار است که به روی صحنه برود. آن هم نه در کشور خودمان بلکه در کشور زیبای ترکیه.

علاوه بر این فیلم چند المان تماشاگر پسند دیگر هم دارد. تماشای صحنه‌های زیبایی از ترکیه، بازیگران ترک و البته بازیگران ایرانی که حرفی برای گفتن دارند. پرویز پرستویی که کمدی‌های موفقش جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد و الناز شاکردوست که همیشه در گیشه موفق بوده است.

با وجود ضعف‌هایی که در فیلم وجود دارد، یک کمدی شاد و مفرح است که به موضوعات جدیدی نیز پرداخته است. علاوه بر این موزیکال است و حسابی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. بنابراین بی‌دلیل نیست که طرفداران زیادی پیدا کرده و در لیست معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی جای دارد.

 

مناسب حال و هوای کریسمس 🎄❄:
فیلم های کریسمسی جدید

 

خجالت نکش، رضا مقصودی: ۱۳۹۶

فیلم سینمایی خجالت نکش

یکی از فیلم‌های پر ستاره کمدی ایرانی که در سال ۱۳۹۶ اکران شد و خیلی بازخورد خوبی داشت، فیلم خجالت نکش بود. عنوان فیلم با توجه به داستان آن واقعا خوب و هوشمندانه انتخاب شده است.

این فیلم درباره‌ی زن و شوهر سن و سال‌داری به نام‌های قنبر (احمد مهران فر) و صنم (شبنم مقدمی) است. این دو نفر، در حالی که عروس هم آورده‌اند، اما متوجه می‌شوند که قرار است دوباره بچه دار شوند. این اتفاق، باعث می‌شود که صنم تا حدی خجالت بکشد چون خبر در کل روستای کوچکشان می‌پیچد اما قنبر انگار از این موضوع حسابی خوشحال است و معتقد است کار بزرگی برای کشورش کرده که به رشد جمعیت آن کمک کرده است.

این فیلم سینمایی خنده دار در آن سال جوایزی هم برای سازندگانش داشت و باعث شد که شبنم مقدمی برای سیمرغ بلورین نامزد شود و کارگردان نیز جایزه بهترین کارگردانی را مال خود کند.

آتش بس ۱، تهمینه میلانی: ۱۳۸۴

آتش بس ۱

دهه‌ی ۸۰، اوج همکاری مهناز افشار و رضا گلزار بود. این دو زوج هنری خوبی ساخته بودند و تقریبا همه از دیدن این دو نفر در کنار هم، در فیلم‌های کمدی رمانتیک لذت می‌بردند. فیلم آتش بس که سال ۱۳۸۴ روی پرده آمد نیز به طور خاصی گل کرد و حسابی توجه همه را جلب کرد.

این فیلم درباره زوجی لجباز اما در عین حال عاشق به نام‌های سایه و یوسف است که براساس لج و لجبازی‌هایی که داشتند، کم کم عشقشان نسبت به هم تیره و تار شد. تا جایی که این دو نفر، تصمیم گرفتند از تراپیست برای حل مشکل خود کمک بگیرند. به کمک روانشناسی که  مرحوم آتیلا پسیانی نقش او را بازی می‌کرد، شاهد صحنه‌های مختلف زندگی این زوج هستیم و می‌بینیم که رابطه آن‌ها از کجا به کجا رسید و کم کم چه کارهایی برای بهتر شدن رابطه خود انجام می‌دهند.

چند سال پس از ساخت اثر موفق آتش بس ۱، تهمینه میلانی تصمیم گرفت تا بار دیگر این طنز ایرانی را با زوج متفاوتی بسازد. او این سری به سراغ بهرام رادان و میترا حجار رفت و باز هم فیلمی دیدنی را ساخت. اگر چه که آتش بس ۲ به اندازه آتش بس ۱ دیده نشد (به علت تقریبا یکسان بودن سوژه و عوض شدن سلیقه مخاطب به مرور زمان) اما باز هم یک کمدی بسیار خوب قلمداد می‌شود که دیدن آن واقعا لذت خواهد داشت. در این فیلم، زوج لجباز داستان یک فرزند هم دارند و باز هم روانشناس داستان آتیلا پسیانی، سعی می‌کند تا رابطه آن‌ها را بهبود ببخشد.

آتش بس ۲

هزارپا، ابوالحسن داوودی: ۱۳۹۶

بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید

هزارپا جز بهترین فیلم کمدی سال ۱۴۰۰ نیست چون زمان زیادی از اکران آن گذشته اما همچنان محبوب است. اکران این فیلم مربوط به سال ۱۳۹۶ است و در همان زمان نیز توانست رکورد گیشه را از آن خود کند. ترکیب بازیگرانی مانند رضا عطاران و جواد عزتی همیشه محبوب است و ثابت کرده می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

رجوع سینمای ایران به دهه‌های گذشته مانند دهه ۷۰ و ۶۰ چند وقتی است که باب شده و ظاهرا مخاطب را بسیار با حس نوستالژی خود همراه می‌کند. ابوالحسن داوودی فیلم‌های موفقی مانند نان، عشق و موتور ۱۰۰۰ را در کارنامه خود دارد. این بار نیز با هوشمندی توانسته داستانی را انتخاب کند که علاوه بر حس نوستالژیک، بیننده را به خنده وا دارد.

داستان در مورد خلاف‌کار خرده پایی است که در یک حادثه پای خود را از دست داده و با پای مصنوعی روزگار می‌گذراند. پس از اینکه از دوستش می‌شنود، ریس یک آسایشگاه جانبازان جنگ (که از قضا خانوم نیز هست)، نذر کرده تا با یک جانباز ازدواج کند، تصمیم می‌گیرد خودش را به جای جانباز جنگ تحمیلی جا بزند. این جعل هویت برای او دردسرهای زیادی در بر دارد، از جمله اینکه گروهی از منافقین نیز او را با یک فرمانده عالی رتبه جنگ اشتباه می‌گیرند.

ساختار فیلم جذاب است. به خصوص که سعی دارند، جانبازان را افرادی از جامعه خودمان نشان دهد که در کنار از خودگذشتگی، همان دغدغه‌ها و دلخوشی‌های ما را دارند. شوخی با نوستالژی‌های دهه ۶۰ نیز خوب از آب در آمده و واقعا شما را می‌خنداند. بنابراین باید در لیست بهترین فیلم کمدی ایرانی جای بگیرد.

فیلم های جدید این هفته که نباید از دست بدهید:
فیلم خوب

تگزاس ۲، مسعود اطیابی: ۱۳۹۸

لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی

تگزاس ۱ در زمان اکرانش توانست با توسل به زوج محبوب سینمای ایران، پژمان جمشیدی و سام درخشانی حسابی سر زبان‌ها بیوفتد. علاوه بر اینکه نباید در ذکر دلایل این موفقیت لوکشین خارجی و جذابیت‌های آن برای سینمای ایران را نیز نادیده گرفت. ساختن دنباله‌های سینمایی چند سالی است که در سینمای ایران باب شده و به نظر می‌رسد حالا حالا قرار نیست از مد بیوفتد.

تجربه نشان داده که مخاطب ایرانی همیشه برای تماشای قسمت دوم باز خواهد گشت! حتی اگر این قسمت چیزی که انتظارش را داشته باشد، از آب در نیاید. تگزاس ۲ فیلم جذابی است. موقعیت‌های جالبی را با همان شخصیت‌های قدیمی رقم می‌زند و شما را به خنده وا می‌دارد. داستان فیلم در ادامه قسمت قبلی است، جایی که ساسان، بهرام و البته آلیس به ایران برمی‌گردند و فکر می‌کنند قرار مشکلات آنها تمام شود. قافل از اینکه در این مدت پدر و مادرشان با هم ازدواج کرده و البته یک گروه خلاف کار برزیلی نیز به دنبال آنها تا ایران آمده است.

داستان فیلم تا حدودی کلیشه‌ای است اما بازیگران قوی و قدرتمندی دارد.ژاله صامتی واقعا در هر نقشی خوش می‌درخشد و زوج محبوب فیلم نیز که این روزها ستاره بختشان در گیشه بلند است. بازیگر خارجی فیلم نیز با زبان نصفه و نیمه فارسی به جذابیت‌های سکانس فیلم اضافه می‌کند. تگزاس ۲ در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی جای دارد و البته ممکن است تگزاس ۳ نیز ساخته شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدیه روز ولنتاین

 

رحمان ۱۴۰۰، منوچهر هادی: ۱۳۹۸

بهترین فیلم کمدی های ایرانی

اسم فیلم رحمان ۱۴۰۰ نام حاشیه را به یاد مخاطب می‌اندازد. این فیلم حواشی زیادی برای اکران و همچنین پخش در شبکه نمایش خانگی داشت. با این حال این فیلم یک کمدی پرستاره و با داستانی تقریبا جدید است. البته که تنها حدود یک ماه روی پرده سینما بود و بعد از توقیف شد. اما با این حال در همین مدت زمان کوتاه نیز توانست به موفقیت‌های چشم گیری در گیشه دست پیدا کند. کمی بعد از آن هم نسخه غیرقانونی از فیلم در دسترس قرار گرفت که برای عوامل فیلم حسابی دردسرساز شد. بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید برخلاف نام رحمان 1400، احتمالا فیلم دینامیت است.

داستان فیلم در مورد یک کارمند رده پایین در یک اداره است که زندگی واقعا حقیرانه‌ای دارد. با این حال بسیار به زندگی امیدوار است. از قضا روزی متوجه می‌شود که بیماری لاعلاجی دارد که به زودی او را از پا در خواهد آورد. به همین خاطر هم نقشه دارد تا قبل از مرگ طبیعی به دست یکی از آقازاده‌های اداره‌شان به قتل برسد تا با پول دیه بتواند برای زن و فرزندانش زندگی خوبی فراهم کند.

سعید آقا خانی و بهرام افشاری هر دو در سینمای این روزهای ایران شناخته شده هستند. زوج جذاب آنها در این فیلم نیز توانست نظر مخاطب را جلب کند. البته که فیلم پر از شوخی‌های کلامی و لفظی بود و شاید تماشای آن برای همه سنین مناسب نباشد. با این حال این کمدی با پرداختن به وضع قشر ضعیف و البته رانت‌خواری و خوشگذرانی آقازاده ها توانست در میان نام‌های بهترین فیلم کمدی های ایرانی جای خود را باز کند.

۴ انگشت، حامد محمدی: ۱۳۹۷

فیلم کمدی ایرانی جدید - فیلم طنز ایرانی جدید

سینمایی طنز ایرانی دیگر در لیست، فیلم ۴ انگشت است که سال ۹۷ اکران شد و ۱۰ میلیارد فروش داشت. هنرپیشه‌های معروف و مطرحی چون جواد عزتی، امیر جعفری و مونا فرجاد، در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند و خوش درخشیدند. 

ماجرای فیلم، درباره‌ی احد فاتحی (با بازی امیر جعفری)، مردی مذهبی‌ست که با کمک مدیر برنامه‌هایش (جواد عزتی)، به کامبوج سفر می‌کنند. البته، دیگران فکر می‌کنند که آن‌ها به قصد زیارت و به دستور حاجی، پدر زن احد، به مکه رفته‌اند. قصد آقای فاتحی از این سفر، دیدار با همسر صیغه‌ایش است. وقتی که آن‌ها به کامبوج می‌رسند، متوجه می‌شوند که همسر آقای فاتحی به تایلند رفته؛ پس این دو مرد، عازم تایلند می‌شوند تا او را پیدا کنند.

 

پیشنهاد مطالعه:
هدیه روز مادر

 

نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا، سامان مقدم: ۱۳۹۶

معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی

نهنگ عنبر ۲ نیز یکی از فیلم‌هایی بود که در ادامه یک دنباله موفق  ساخته شد و استقبال عمومی را در پی داشت. اگرچه این قسمت از فیلم به اندازه قسمت قبلی از خط داستانی خاصی پیروی نمی‌کرد اما به واسطه داستانی که در قسمت قبلی با آن آشنا شده بودیم، توانست مخاطب را جذب کند. چند سالی است که فیلم سازی از خط داستانی‌های دهه ۶۰ بسیار مرسوم شده است. فیلم سازی از این دهه به علت حس نوستالژی که به همراه دارد برای مخاطبان نیز بسیار جذاب است. بنابراین این فیلم نیز از همان ابتدای اکران در گیشه به موفقیت خوبی دست یافت.

داستان فیلم در ادامه داستان قبلی و به ماجرای ارژنگ و رویا می‌پردازد. این دو که سرانجام قرار شده با هم ازدواج کنند در راه رسیدن به مجلس عروسی خاطرات خود را مرور می‌کنند. داستان‌هایی که به دوستی چهار نفره آنها در دهه ۶۰ اشاره دارد و اتفاقاتی که در این بین رخ می‌دهد. گره اصلی داستان مانند قسمت قبل مربوط به عشق ارژنگ به رویا و محدودیت‌های دهه ۶۰ میلادی است.

بار اصلی فیلم روی دوش بازیگران به نامی مانند رضا عطاران، مهناز افشار و ویشکا‌ آسایش است. گریم‌های جالب و بعضا عجیب این بازیگران خود دستمایه‌ای می‌شود برای خنده تماشاچی که در کنار موقعیت‌های جالب و نوستالژی فیلم یک خاطره به یادماندنی به شما هدیه می‌کند. بنابراین اگر به فکر دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی هستین، می‌توانید این فیلم را هم به لیست خود اضافه کنید.

ترفندی که به کار استوری های شما می‌آید:
چگونه در اسنپ چت با اهنگ فیلم بگیریم

آینه بغل، منوچهر هادی: ۱۳۹۶

معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی

نام منوچهر هادی چند سالی هست که با فیلم‌های کمدی رقم خورده که فضای لاکچری زندگی ثروتمندان را در کنار فقرا نشان می‌دهد. در کنار این موضوع نباید استفاده از بازیگران سوپراستار و همچنین محبوب مردم را نیز در استقبال از کارهای او فراموش کرد. آینه بغل که با حضور بازیگرانی مانند جواد عزتی و محمد رضا گلزار در زمان اکران حسابی سرو صدا کرده بود، توانست موفقیت خوبی در گیشه به دست بیاورد.

منوچهر هادی این سناریوی محبوبشان در اکثر فیلم‌هایش به اجرا در می‌آرود و تا کنون نیز موفق بوده است. بازگشت گلزار به فیلم‌های کمدی نیز خود عاملی برای موفقیت فیلم شده است. داستان فیلم در مورد فردی از سطح پایین جامعه است که روزی ماشین گرانقیمتی را برای سواری به همراه نامزدش برمی‌دارد و آینه بغل آن را می‌شکند. این آینه بغل گران قیمت آنقدر هزینه بالایی دارد که این فرد مجبور می‌شود به دنبال صاحب ماشین برود تا از او طلبب بخشش کند. در این میان اتفاقاتی روی می‌دهد که همه چیز را پیچیده می‌کند.

داستان شروع خوبی دارد. مخصوص بازی جواد عزتی و نازنین بیاتی که یک جورهایی هم به هم می‌آیند. فیلم صحنه‌های دوست داشتنی زیادی دارد که شما را به خنده وا می‌دارد. بنابراین این فیلم هم باید در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی ما جای بگیرد.

 

پیشنهاد مطالعه:
کادو روز مرد

 

گشت ارشاد، سعید سهیلی: ۱۳۹۱

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم گشت ارشاد یک اثر کمدی اجتماعی است که می‌تواند به خوبی سرگرم‌تان کند. کارگردان این اثر سعید سهیلی است که از پروژه‌های پیشین‌اش می‌توان به فیلم‌های سهراب، شب برهنه، مردی شبیه باران، چهار انگشتی و چار چنگولی اشاره کرد. از جمله بازیگران مطرح این فیلم نیز می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، میرطاهر مظلومی، جمشید هاشم‌پور، نیوشا ضیغمی و سحر قریشی اشاره کرد.

در این داستان ما با ماجراهای سه جوان جنوب شهری همراه می‌شویم. عطا، حسن و عباس شرایط مالی خوبی ندارند و برای امرار معاش، تصمیم می‌گیرند ایده‌ای خطرناک را عملی کنند. آن‌ها یک ون تهیه کرده و آن را به شکل ماشین گشت ارشاد درمی‌آورند. آن‌ها که ظاهرشان را به ماموران نیروهای گشت شبیه کرده‌اند، به ساغ دختران و پسران رفته و از آن ها اخاذی می‌کنند. البته هر یک از این سه نفر چالش‌ها و درگیری‌های خاص خود را دارند و ما در فیلم طنز ایرانی با شرایط آن‌ها و مشکلات‌شان آشنا می‌شویم.

فیلم گشت ارشاد یکی از جنجالی‌ترین آثار سینمایی دهه قبل است که توانست بازخورد خوبی را از سمت بیننده‌ها دریافت کند. این اثر در روزهای ابتدای کران توقیف شد و حتی وزیر ارشاد نیز به خاطر مجوز گرفتن چنین اثری مورد بازخواست نمایندگان قرار گرفت. اما در ادامه روابط خوب سعید سهیلی باعث ختم به خیر شدن ماجرا شد و حتی دنباله‌هایی نیز برای این اثر ساخته شد و به نمایش درآمد.

گشت ارشاد ۲، سعید سهیلی: ۱۳۹۵

بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید

گشت ارشاد ۱ حواشی زیادی را به دنبال داشت. اما گشت ارشاد ۲ پر قدرت برگشت تا بتواند موفقیت سری قبلی خود را تکرار کند. اگرچه قسمت قبلی این فیلم پس از مدت زمان کوتاهی از اکران متوقف شد اما در همین زمان کوتاه نیز توانست نام خود را در ذهن مخاطبان حک کند. سعید سهیلی در قسمت بعدی گشت ارشاد سعی کرده تا به طنز ماجرا نگاه بیشتری داشته باشد. با این حال او موضوعی را انتخاب کرده که به نوعی از دغدغه‌های جامعه نیز هست و به همین دلیل به مزاق مخاطبان خوش می‌آید.

داستان فیلم در ادامه قسمت اول و ماجرای همان گروه خلافکاران خرده پا است که این بار راه‌های متفاوتی را برای اخاذی از مردم انتخاب می‌کنند. حضور حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی گروه دوست داشتنی را ساخته که شما را به خنده وا می‌دارد. فیلم نه تنها جذابیت قسمت قبل را از دست نداده بلکه حتی در قسمت‌هایی از داستان کشش بیشتری دارد. بنابراین دیدن آن واقعا می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما باشد. به تازگی نیز قسمت سوم این فیلم با بازیگران اندکی متفاوت اکران شده است که هنوز به سینماهای خانگی نرسیده است.

گشت 3، سعید سهیلی: ۱۴۰۰

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

ما پیش‌تر در مقاله فیلم های کمدی ایرانی قسمت اول و دوم از مجموعه گشت ارشاد را معرفی کرده‌ایم. اما در سال گذشته سومین قسمت آن نیز منتشر شد و توانست در گیشه نیز بسیار موفق ظاهر شود. تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم گشت 3 برعهده سعید سهیلی بوده و حسام سامری‌زاده نیز فیلم‌نامه آن را نوشته است. پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی، امیر جعفری، ریحانه پارسا و میرطاهر مظلومی بازیگران شناخته شده این فیلم 110 دقیقه‌ای هستند.

فیلم از جایی شروع می‌شود که حسن و عطا پس از چند سال از آمریکا برمی‌گردند. آن‌ها پس از رسیدن به سراغ ون عباس آقا می‌روند، اما متوجه می‌شوند که این ماشین به شخصی به نام پیکان کرایه داده شده است. از همین رو حسن و عطا تصمیم به سرقت ماشین می‌گیرند و در این بین با خود پیکان نیز آشنا می‌شوند. پیکان به شدت به خوانندگی علاقه دارد و حسن و عطا هم سعی می‌کنند در آهنگسازی و ترانه‌سرایی به او کمک کنند. آن‌ها در ادامه راه با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

فیلم گشت 3 بدون شک از دو نسخه قبلی ضعیف‌تر است، اما با این حال با فروشی بیش از 42 میلیارد تومان، در حال حاضر رتبه سومین فیلم سینمایی تاریخ ایران را در اختیار دارد.

چند می‌گیری گریه کنی، شاهد احمدلو: ۱۳۸۴

بهترین فیلم ایرانی چیست؟

فیلم سینمایی ایرانی چند می‌ گیری گریه کنی با بازی زنده یاد منوچهر نوذری و خیلی از ستارگان سینما، با نویسندگی محسن تنابنده و کارگردانی شاهد احمدلو در سال ۸۴ روی پرده رفت و نظرهای زیادی را به خود جلب کرد. از دیگر بازیگران این فیلم به ابوالفضل پرعرب، شهرام حقیقت دوست، الناز شاکردوست و حمید لولایی می‌توانیم اشاره کنیم.

داستان این فیلم ایرانی درباره مردی سالخورده و ثروتمند به نام رضا شایسته است که بعد از سال‌ها دوری از وطن به ایران برگشته. او می‌داند که عمر زیادی برایش باقی نمانده و نگران این موضوع است که در تنهایی بمیرد. به همین خاطر، دنبال این است که پیش از مرگ واقعی‌اش، برای خود ختم بگیرد و کسانی باشند که بر مزار او اشک بریزند. به همین خاطر، رضا شایسته دنبال افرادی است که در ازای پول در ختم او شرکت کنند. در این میان، با افراد زیادی با داستان‌های تلخ و شیرین زیادی آشنا می‌شویم.

این فیلم در سالی که پخش شد دیپلم افتخار هیئت داوران جشنواره فجر را مال خود کرد. قسمت دوم این فیلم سینمایی نیز در سال ۱۳۹۸ ساخته شد.

شام عروسی، ابراهیم وحیدزاده: ۱۳۸۴

فیلم های کمدی ایرانی فیلم طنز ایرانی جدید فیلم سینمایی کمدی ایرانی جدید

فیلم سینمایی ایرانی کمدی شام عروسی، یک فیلم پرستاره و خوش‌ساخت است که فیلمنامه‌اش را پیمان معادی نوشته و ابراهیم وحیدزاده آن را کارگردانی کرده است.

در این فیلم، هنرپیشگانی چون امین حیایی، نیکی کریمی، مارال فرجاد، پویا امینی و زنده‌یاد عارف لرستانی، نقش آفرینی کرده‌اند.

داستان فیلم، درباره‌ی خانواده‌ی باهر است که دخترشان گندم (مارال فرجاد) تصمیم گرفته با استادش (پویا امینی) ازدواج کند. از آن‌جا که کارخانه خانواده باهر در معرض ورشکستگی قرار دارد و استاد گندم مردی ثروتمند است، مهندس باهر (امین حیایی) به این وصلت رضایت می‌دهد. 

اگر دلتان یک طنز ایرانی می‌خواهد که حال و هوای عروسی داشته باشد و پر از ستاره باشد، این فیلم را برای یک شب که خسته‌اید و می‌خواهید برای مدتی از دنیای بیرون جدا شوید، در نظر بگیرید.

 

اگر طرفدار ژانر وجشت هستید، مطلب زیر را از دست ندهید:
فیلم ترسناک چی ببینیم؟

 

من سالوادور نیستم، منوچهر هادی: ۱۳۹۴

بهترین فیلم کمدی جدید ایرانی

منوچهر هادی رگ خواب بیننده ایرانی را در زمینه فیلم‌های کمدی خوب فرا گرفته است. اگرچه شاید داستان فیلم‌های او تا حدودی کلیشه‌ای باشد ولی به مدد بازیگران مطرح و البته لوکیشن‌های بدیع همیشه کار خود را پیش می‌برد. من سالوادور نیستم داستان جذابی دارد که بسیار خوب و سنجیده پیش می‌رود. اگرچه در بخش‌هایی افراط می‌کند و شاید گاهی حس کنید که شوخی‌های تکراری دیگر خنده‌دار نیست ولی باز هم لحضات خوبی را برای شما فراهم می‌کند. این فیلم در زمان اکران توانست رکورد فروش در گیشه را از نظر ریالی به خود اختصاص دهد.

داستان فیلم حول محور فردی است که از طبقه پایین جامعه است و وقایع فیلم او را به کشور برزیل می‌کشاند. جایی که کاملا در تضاد با افکار سنتی و البته سختگیرانه او در قبال خانواده‌اش است. در ادامه هویت او با یک فرد دیگر اشتباه گرفته شده و برای او داستان‌هایی را رقم می‌زند. داستان پیچیدگی خاصی ندارد که شما را به فکر فرو ببرد. یک جورایی می‌توانیم به راحتی اتفاقات بعدی را حدس بزنیم اما با این حال بازی خوب رضا عطاران به ما کمک می‌کند تا آخر فیلم را مشتاقانه تماشا کنیم. بنابراین اگر قصد دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی را دارید این مورد را هم در لیست قرار دهید.

تکنولایف امکان خرید انواع ساندبار را هم برای مشتریان خود فراهم کرده است: قیمت ساندبار

خوب بد جلف، پیمان قاسمخانی: ۱۳۹۵

خوب بد جلف

همه ما پیمان قاسمخانی را به عنوان یک نویسنده خوب از آثار فاخر کمدی به یاد داریم. او در فیلم خوب بد جلف هم به عنوان نویسنده و هم به عنوان کارگردان حضور دارد. این فیلم که با فراز و نشیب‌های بسیاری برای ساخت همراه بود توانست با زوج موفق پژمان جمشیدی و سام درخشانی موفقیت بی‌سابقه‌ای کسب کند. فیلم یک کمدی مفرح است که با بازیگران به نام خود همه را راضی نگه‌ می‌دارد.

سام درخشانی و پژمان جمشیدی در نقش خودشان هستند که در یک فیلم با کارگردانی مانی حقیقی در حال کارند، یک افسر پلیس به عنوان ناظر صحنه‌های پلیسی در لوکیشن حضور دارد تا به آنها کمک کنند برای نقش خود آماده شوند. اتفاقاتی که با دخالت‌های این زوج سینمایی روی می‌دهد شما را به خنده وا می‌دارد. در کنار آن نباید از بازی حمید فرخ نژاد نیز گذشت که در کنار صورت جدی می‌تواند موقعیت‌های طنز ایجاد کند.

این فیلم محبوب دو دنباله دیگر هم دارد که یکی به صورت سینمایی و دیگری به صورت سریال ساخته شده است. هر دو عناوین توانست از موفقیت خوبی برخوردارد شود و ثابت کند که داستان‌هایی با مضامین جدید همیشه در سینمای ایران جای خود را دارد.

اجاره نشین‌ها، داریوش مهرجویی: ۱۳۶۶

اجاره نشین ها

فیلم اجاره نشین‌ها که زنده یاد داریوش مهرجویی در سال ۶۶ ساخت، واقعا یک کمدی ناب و خوش نام است که برای آن سال‌ها، اثری فاخر محسوب می‌شود. در آن زمان، با این که خبری از جلوه‌های ویژه نبود، مهرجویی توانست به خوبی فیلمی اثرگذار و سرگرم‌کننده بسازد. این فیلم در شرایط جغرافیایی و آب و هوایی سختی ساخته شد و بازیگران نیز در این فیلم چندین بار آسیب دیدند. بنابراین اثری بسیار ارزنده می‌باشد.

داستان فیلم کمدی ایرانی درباره یک آپارتمان مسکونی است که مالک آن مرده و حالا بدون وارث مانده. به همین علت، مباشر ساختمان (با بازی عزت اله انتظامی) می‌خواهد این ساختمان را مال خود کند. ساختمان به تعمییرات زیادی احتیاج دارد اما او از انجام تعمییرات سر باز می‌زند و به حرف دیگر ساکنین نیز اهمیتی نمی‌دهد. به همین علت نیز، وضعیت ساختمان روز به روز بدتر می‌شود تا این که …

اگر یکی از بهترین فیلم های سینمایی طنز را در سال‌های دور می‌خواهید تماشا کنید، این فیلم پیشنهاد ما به شماست.

چشم و گوش بسته، فرزاد موتمن: ۱۳۹۷

بهترین فیلم کمدی ایرانی جدید

موفقیت این فیلم پیش از هرچیزی وابسته به یک زوج سینمایی است که برای اولین بار کنار هم قرار گرفته بودند. بهرام افشاری و امین حیایی که کسی فکر نمی‌کرد با یکدیگر مچ شوند. علاوه بر این داستان فیلم و روند آن هم به نوعی بسیار جدید و خوش ساخت است. طوری که در یک چارچوب مشخص پیش می‌رود و مخاطب را دنبال خودش می‌کشاند.

داستان این فیلم مربوط به دو مرد است که یکی از آنها نابینا و دیگری ناشنوا است. این دو در طول داستان برای نجات از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده‌اند مجبور می‌شوند به هم کمک کنند. اگرچه این داستان قبلا در سینمای هالییوود کلاسیک نیز ساخته شده است، اما کارگردان این فیلم قصد دارد یک روایت بومی برای این فیلم ایجاد کند. بازیگران دیگر فیلم نیز قوی ظاهر شده و هر کدام به درستی بر جای خود قرار گرفته‌اند. بنابراین این فیلم نیز باید جز بهترین فیلم کمدی های ایرانی قرار بگیرد.

بهترین فیلم کمدی خارجی ۲۰۲۱ را در مقاله زیر بیابید:
بهترین فیلم کمدی

اکسیدان، حامد محمدی: ۱۳۹۶

اکسیدان

باز هم جواد عزتی و این بار درکنار زوج امیر جعفری ضامن موفقیت فیلم است. از حق نگذریم فیلم اکسیدان واقعا یک کمدی خوش ساخت است که شاید دوست داشته باشید حتی چندبار نگاه کنید. داستان فیلم و مضمون آن نیز بسیار جدید است و هر ثانیه بیننده را با یک شوخی جدید سورپرایز می‌کند. داستان فیلم مضمونی اجتماعی نیز دارد که شاید خیلی از بینندگان با آن همزاد پنداری کنند. از این رو توانسته دل بسیاری را به دست بیاورد. در کنار آن بار دیگر ثابت کرده که کمدی‌های دونفره در سینمای ایران محبوبیت زیادی دارد.

داستان فیلم در مورد یک جوان معمولی در آستانه ازدواج است که ناگهان متوجه می‌شود نامزدش از کشور خارج شده و از آنجا که عاشق او است به هر دری می‌زند تا او نیز به خارج کشور برود و به او ملحق شود. این شروع داستان باعث می‌شود که او برای اجازه ورود به کشورهای خارجی به هرکاری دست بزند و به نوعی دنیای تاریک مهاجران کشورمان به کشورهای دیگر را با حالتی طنز بیان می‌کند.

شوخی‌های فیلم به جا هستند، نه آنقدر لوس که از شنیدن آنها خسته شوید و نه آنقدر بد که از خجالت سرخ شوید. علاوه بر این در جای جای فیلم شاهد موقعیت‌های طنز نیز هستید، بنابراین احساس خستگی نخواهید کرد.

قانون مورفی، رامبد جوان: ۱۳۹۷

قانون مورفی

اول از همه باید بدانید که این یک فیلم کمدی معمولی نیست و قرار است با آن حسابی بخندید. رامبد جوان دو تجربه سینمایی از دو ژانر متفاوت داشته که ظاهرا دومی با عنوانی کمدی بیشتر مورد استقبال بینندگان قرار گرفته است. مخصوصا که او در این فیلم از بازیگر مطرح این روزهای سینمای ایران، امیر جدیدی بهره برده که پیشتر با نقش‌های جدی او را می‌شناختیم. داستان فیلم چیز عجیبی نیست که بخواهد شما را غافلگیر کند. صاف و ساده می‌رود سر اصل مطلب و شما را هم به دنبال خود می‌کشاند. امیر جدیدی نقطعه عطف این فیلم است. کسی انتظار نداشت او بتواند به این خوبی از پس نقش کمدی بربیاد. مخصوصا که در کنار خود امیر جعفری را نیز دارد که با آن میمیک جدی خودش صحنه‌های کمدی فوق العاده‌ای می‌آفریند.

داستان فیلم در مورد پلیسی به نام فرخ است که بدشانسی گریبان گیرش شده و دائم دچار بدشانسی می‌شود. او دلیل بدشانسی‌های خود را قانون مورفی می‌داند. وقتی دوستش برای نجات جان دخترش از او کمک می‌خواهد، بدشانسی‌های فرخ نیز پا به مهلکه می‌گذارند. فیلم لوکیشن‌های خوب و جذابی در شمال کشور دارد. بعضی از سکانس‌ها از ترکیب رنگی خوبی برخوردارند. علاوه بر این چند سکانس موزیکال هم در فیلم گنجانده شده که خالی از لطف نیست.

در کل قانون مورفی فیلم جذابی است. بازیگران کار کشته‌ای دارد که زوج سینمایی جالب و جدیدی را تشکیل داده‌اند. فیلم سعی دارد به المان‌های فیلم‌های هالیوودی نزدیک شود، با این حال هنوز سینمای ایران راه درازی را باید طی کند تا به آن مرحله برسد. ولی شما این فیلم را در لیست دانلود بهترین فیلم کمدی ایرانی بگذارید.

چه فیلم های مطرحی ابتدا کتاب بوده‌اند:
بهترین فیلم هایی که از روی کتاب ساخته شده‌اند

لونه زنبور | برزو نیک‌نژاد | ۱۳۹۶

لونه زنبورلونه زنبور

برزو نیک نژاد به واسطه همکاری در سریال‌های صدا و سیما به شهرت رسید. پس از انجام چند کار ناموفق در سینما سرانجام توانست جای خود را در کمدی باز کند. پژمان جمشیدی به بازیگر محبوب این سال‌های ایران بدل شده و مخاطبان واقعا آثار او را دوست دارند. ترکیب این بازیگر در مقابل محسن کیایی یک کمدی دوست داشتنی خلق می‌کند.

داستان فیلم چیز جدیدی نیست. دو خلافکار خرده پا گنجی را در جایی پنهان می‌کنند و وقتی برای برداشتن آن از زندان برمی‌گردنند، متوجه می‌شوند تغییر کاربری داده و به یک پاسگاه پلیس تبدیل شده است. چنین تم داستانی در سینمای جهان محبوبیت خودش را دارد. این فیلم در گیشه با موفقیت خوبی رو به رو شد و توانست نظر مخاطب را به خود جلب کند.

شوخی‌های داخل فیلم به جا و حساب شده است و از آنها احساس خستگی نمی‌کنید. موقعیت‌های کمدی زیادی نیز در فیلم وجود دارد که با دیدن آن لذت خواهید برد. بنابراین در معرفی بهترین فیلم های کمدی ایرانی این فیلم را فراموش نکنید.

زیرنظر، مجید صالحی : ۱۳۹۸

فیلم زیر نظر

یک فیلم خوش ساخت از کمدینی که خودش کارگردان یک فیلم کمدی است: مجید صالحی. این فیلم از نظر بازیگران برجسته نیز چیزی کم ندارد. زوج محبوب رضا عطاران و امیر جعفری در کنار بازیگران مانند مهران احمدی و آزاده صمدی که هر کدام باری از کمدی فیلم را برعهده دارند. داستان فیلم در یک آپارتمان می‌گذرد جایی که دو دوست در یک خانه از نبود همسرانشان استفاده می‌کنند تا کنار هم جمع شوند ولی اتفاقی ناخواسته دیگر وقایعی را رقم می‌زند که لحظه به لحظه دیوانه‌وارتر می‌شود.

فیلم بسیار خوش ساخت است. اگرچه بعضی از مضامین آن برای افراد زیر سن قانونی مناسب نیست. اما یک کمدی با کیفیت است که از دیدن آن پشیمان نمی‌شوید. شاید آنقدر ارزشش را داشته باشد که فیلم را یک بار دیگر نیز تماشا کنید و از آن لذت ببرید. این فیلم جز فیلم‌هایی بود که با اکران آنلاین وارد سینما شد ولی توانست مخاطب را برای تماشای آنلاین فیلم جذب کند و به پای تلوزیون بکشاند.

تک‌خال، مجید مافی: 1399

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

تک‌خال فیلمی به کارگردانی مجید مافی است که تهیه‌کنندگی آن را محمد حسین فرح‌بخش برعهده داشته و در سال 1399 اکران شد. این اثر داستانی کمدی و عاشقانه را روایت می‌کند و از جمله هنرپیشه‌های شناخته شده‌ی آن می‌توان به پوریا پورسرخ، شبنم قلی خانی، سحر قریشی، یوسف تیموری، امیر کربلایی‌زاده و مریم قجر اشاره کرد.

در این فیلم پوریا پورسرخ نقش متخصص زیبایی به نام مسعود را ایفا می‌کند و در واقع کاراکتر اصلی داستان است. شبنم قلی خانی نیز نقش شیرین، همسر مسعود، را بازی می‌کند. همچنین سحر قریشی نیز در نقش لادن، همسر دوم مسعود، ظاهر شده است.

به طور کلی داستان این مورد از لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی از این قرار است که مسعود سه همسر دارد و در ابتدا هیچ یک از آن‌ها از وجود دیگری آگاه نیست. اما پس از این که آن‌ها از این قضیه مطلع می‌شوند چالش‌ها و کشمکش‌های زیادی به وجود می‌آید که تماشای این لحظات می‌توان جالب باشد.

آقای سانسور، علی جبارزاده: 1399

آقای سانسور فیلمی به کارگردانی علی جبارزاده و تهیه‌کنندگی غلام رضا گمرکی بوده که فیلم‌نامه‌اش توسط خود علی جبارزاده نوشته شده است. این اثر محصول 1396 است، اما در سال 1399 اکران شد. محمدرضا فروتن، بهرام افشاری، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، امیر کربلایی زاده، محمود پاک نیت، گیتی قاسمی و امید روحانی بازیگران این اثر هستند.

در ایم فیلم محمد رضا فروتن نقش رامین کاتبی را بازی می‌کند. او در واقع نویسنده‌ای است که در شرکت دایی خود کار می‌کند. او از نظر نویسندگی چندان موفق نیست و کتاب‌اش فروش خوبی را برای نویسنده به ارمغان نیاورده است. شهرام فرعی (با بازی بهرام افشاری) با دیدن وضعیت رامین، راهی پیش پایش می گذارد تا بتواند صدای دل اطرافیانش را بشنود و…

پیشی میشی، حسین قناعت: 1399

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

پیشی میشی فیلمی به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی احمد احمدی ، محصول سال 1399 است. از جمله بازیگران این اثر می‌توان به رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، ارژنگ امیرفضلی، نفیسه روشن، یوسف صیادی، عباس محبوب، ساعد هدایتی، محمد شیری و صدیقه کیانفر اشاره کرد. داستان این فیلم از این قرار است که فرهاد در دنیا یک عشق دارد، آن هم عشق به ملوس است. او به خاطر شباهتی که به آلن دلون دارد، همه را شیفته خود می‌کند.

 

بهترین فیلم های عاشقانه imdb:
فیلم عاشقانه

 

آس و پاس، آرش معیریان: 1395

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

آس و پاس اثری به کارگردانی آرش معیریان است که در سال 1395 اکران شد و در گیشه به فروشی بالغ بر 3.7 میلیارد تومان دست پیدا کرد و ما نیز به همین دلیل آن را در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی قرار داده‌ایم. فیلم‌نامه این اثر توسط اصغر نعیمی نوشته شده و محمد حسین فرحبخش و عبدالله علیخانی تهیه‌کنندگان آن هستند. محمدرضا شریفی‌نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، مهران غفوریان، بهاره رهنما، حسام نواب صفوی و لیلا بلوکات بازیگران معروف این فیلم به حساب می‌آید. فیلم آس و پاس را می‌تواند در ژانر فانتزی جای داد.

در این اثر ما شاهد روایت زندگی یک جوان آس و پاس به نام حسن هستیم. اون از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد، اما با خواندن وصیت‌نامه پدرش اوضاع تا حدی تغییر می‌کند. در واقع او متوجه می‌شود که پدرش از یک شیخ عرب به نام شیخ سلمان طلبکار بوده است. او پس از اطلاع از این موضوع به سراغ شیخ سلمان می‌رود تا طلب پدرش را از او بگیرد. اما شیخ عرب تمایلی به این کار ندارد. همین امر موجب می‌شود که آن‌ها با هم وارد درگیری شوند و در این بین شیخ سلمان از هوش می‌رود. حسن که به شدت ترسیده، تصمیم می‌گیرد که به خارج از شهر بگریزد.

در واقع فیلم آس و پاس نسخه امروزی فیلم پریزاد است که در سال 1352 اکران شده بود. فیلم پریزاد اثری به کارگردانی سیامک یاسمی بود. سیامک یاسمی از کارگردانان شناخته شده‌ی پیش از انقلاب است که آثار گیشه‌ای زیادی می‌ساخت و بسیار هم پر کار بود.

فیلم آس و پاس را می‌توان یک اثر کمدی و موزیکال دانست که صرفا برای فروش در گیشه ساخته شده است. اکثر بار طنز فیلم برعهده مهران غفوریان است که یکی از کمدین‌های معروف ایران محسوب می‌شود. محمد رضا هدایتی نیز از دیگر بازیگرانی است که در این اثر نقش‌آفرینی خوبی داشته است. این فیلم می‌تواند برای گذر وقت در کنار کودکان‌تان گزینه مناسبی باشد.

خوب، بد، جلف 2: ارتش سری، پیمان قاسم خانی: 1398

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم خوب، بد، جلف که در سال 1395 اکران شد، یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی بود که پیش‌تر به معرفی آن پرداختیم. دنباله آن نیز با نام خوب، بد، جلف 2: ارتش سری در سال 1398 اکران شد که توانست فروش فوق‌العاده حدودا 15 میلیارد تومانی را تجربه کند. نسخه جدید هم توسط کارگردان فیلم اول یعنی پیمان قاسم خانی ساخته شده و محسن چگینی تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. این فیلم در واقع ادامه اتفاقات اثر نخست را به تصویر می‌کشد. از بازیگران مهم این اثر می‌توان از سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، ستاره پسیانی، مارال فرجاد و علی اوجی نام برد.

در داستان فیلم خوب، بد، جلف 2: ارتش سری ما شاهد این هستیم که یک گروه تروریستی آمریکایی در قالب تیم فیلم‌سازی وارد ایران می‌شوند. آن‌ها از سام درخشانی و پژمان جمشیدی به عنوان بازیگر برای پوشش خود استفاده می‌کنند تا بتوانند به تاسیسات امنیتی کشور نفوذ کنند. این گروه تروریستی قصد دارند در فرآیند کاری تاسیسات اتمی ایران اختلال ایجاد کنند و برخی از تولیدات را به سرقت ببرند. سرمایه‌گذاری که فیلم به کمک او ساخته می‌شود، دکتر مدنی است. منیر نیز تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده دارد. فیلم‌برداری با سام درخشانی و پژمان جمشیدی آغاز می‌شود و در ادامه اتفاقاتی کاملا غیر قابل پیشبینی رخ می‌دهد.

فیلم خوب، بد، جلف 2: ارتش سری قرار بود در ابتدا در قالب یک سریال شبکه نمایش خانگی پخش شود، اما در نهایت به یک اثر سینمایی 131 دقیقه‌ای تبدیل شد. به دلیل طولانی شدن مدت زمان این اثر، ادامه داستان در قالب سریالی به نام خوب، بد، جلف: رادیواکتیو در 13 قسمت از طریق شبکه نمایش خانگی به نمایش در آمد.

 

بهترین فیلمهای علمی تخیلی جهان تا 2023:
فيلم علمي تخيلي

 

میلیونر میامی، مصطفی احمدی: 1397

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم میلیونر میامی اثری 100 دقیقه‌ای از مصطفی احمدی است که حمید فرخ‌نژاد، علی قربان زاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند. سعید ملکان تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده داشته و فیلم‌نامه هم کار مشترکی از مهیار حمیدیان، محمدصادق گلچین و عارفی محمد شهابی است.

این فیلم که دومین همکاری مصطفی احمدی و صابر ابر است، در سال 1395 ساخته شد و در سال 1397 روی پرده رفت. اولین همکاری این دو در فیلمی به نام نزدیکتر بود. این اثر برخلاف ساخته پیشین تم طنز دارد و یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی به حساب می‌آید. بد نیست اشاره کنیم که فروش این فیلم در گیشه به بالغ بر 1.1 میلیارد تومان می‌رسد.

فیلم میلیونر میامی داستان 4 شخصیت را روایت می‌کند که در تلاش هستند از راهی یک میلیون دلار به دست آورند. با این حال در هر تلاش یکی از آن‌ها خرابکاری می‌کند و برنامه سایرین را به هم می‌زند.

مارموز، کمال تبریزی: 1397

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم مارموز که توسط کارگردان معروف ایران، یعنی کمال تبریزی ساخته شده، یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی محسوب می‌شود که توانسته به فروشی بالغ بر 6.5 میلیارد تومان برسد. فیلم‌نامه این اثر توسط آیدین سیارسریع نوشته شده و جواد نوروزبیگی نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته است. این فیلم در ابتدا با نام خودسر معرفی شد، اما سپس اسم‌اش به مارموز تغییر پیدا کرد. فیلم مارموز محصول سال 1396 است که در سال بعدش روی پرده سینما رفت. از جمله بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، مانی حقیقی، رضا ناجی، محمد بحرانی و سیاوش چراغی‌پور اشاره کرد.

روزنامه قانون را اکثر علاقه‌مندان به دنیای مطلوعات می‌شناسند؛ صفحات طنزانه و بی‌قانونی آن بسیار پرطرفدار است و علاقه‌مندان زیادی دارد. آیدین سیارسریع به دلیل مقالات طنز و رویکرد تندی که نسبت به اتفاقات سیاسی داشت و در این روزنامه منتشر می‌کرد، به شدت معروف شد. همین موضوع هم موجب شد که بتواند با کمال تبریزی روی این پروژه کار کند.

نقش اصلی فیلم مارموز را حامد بهداد ایفا می‌کند. در واقع در نقش قدرت ظاهر می‌شود. قدرت خیلی دوست دارد که در سمت نمایندگی مجلس مشغول به کار شود و برای این هدف خود حاضر به انجام هر کاری است. او خود را یکی از دلواپس‌ها و خط قرمزها می‌داند. در طرف مقابل خط آبی‌ها هستند که به هیچ عنوان با عقاید جبهه مخالف کنار نمی‌آیند و آن‌ها را رد می‌کنند. قدرت همراهی برخی از دوستان دلواپس خود به کنسرتی می‌رود و قصد دارد با بمب‌گذاری در آن جا مانع از برگزاری کنسرت شود. گفته شده که در آن محل وزیر ارشاد نیز حضور دارد. به همین دلیل قدرت سعی دارد ظواهر را در آن جا حفظ کند. او طی یک اقدام خودسرانه به قهرمان شهر تبدیل می‌شود. قدرت بلند پروازی‌های زیادی دارد که همان‌طور که گفتیم، یکی از آن‌ها به دست آوردن قدرت است و دوست دارد در مجلس سخنرانی کند. با این حال اتفاقات متنوعی در طول داستان رخ می‌دهند که مسیر او را دست‌خوش تغییراتی می‌کنند.

حامد بهداد برای بازی در این اثر در جشنواره سینه ایران-تورنتو 2018 برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. فیلم مارموز در بیست و یکمین جشن سینمای ایران نامزدی در بخش‌های بهترین طراحی صحنه و بهترین صدابرداری را به دست آورد. کمال تبریزی سعی کرده در این اثر نیز همان حس و حال فیلم مارمولک را ایجاد کند و داستان تقریبا مشابهی را به تصویر بکشد، اما در عمل به آن اندازه نتوانسته موفق ظاهر شود.

لس آنجلس تهران، تینا پاکروان: 1397

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

لس آنجلس تهران فیلمی با کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی تینا پاکروان است. بد نیست اشاره کنی که آنالی اکبری در روند نوشتن فیلم‌نامه به پاکروان کمک کرده است. این اثر که در سال 1396 ساخته شده، در سال 1397 با بازی پرویز پرستویی، مهناز افشار، ژوبین رهبر، گوهر خیر اندیش، زهیر یاری، بانیپال شومون، ماهایا پطروسیان و شیرین یزدان بخش اکران شد. فیلم 90 دقیقه‌ای لس آنجلس تهران به فروشی بیش از 7 میلیارد دلار رسید.

در فیلم لس آنجلس تهران ما شاهد این هستیم که ژوبین قصد دارد از لوس آنجلس برای دیدار با مادربزرگ‌اش راهی تهران شود. اما او تا به حال هرگز ایران را ندیده و این موضوع می‌تواند حسابی برای‌اش چالش‌برانگیز باشد. ژوبین در این سفر با شخصی به نام ژان آشنا می‌شود که نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. ژوبین و ژان هر دو به خانه مادربزرگ می‌روند و ژوبین در روز بعد با دختری به نام آیدا (با بازی مهناز افشار) آشنا می‌شود. ژان می‌گوید که داماد ژیان، همسایه مادربزرگ، است و می‌خواهد ارثیه‌ای که مربوط به پدرزن‌اش می‌شود را بگیرد. این سه شخصیت در همین راستا دست به کار می‌شوند، اما به نتیجه‌ای نمی‌رسند. در نهایت آن‌ها تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه نقاشی می‌گیرند و تابلوهایی که در اختیار داشتند را در آن جا به نمایش می‌گذارند. این جا است که لیندا وارد داستان می‌شود و ژیان به اون دل می‌بندد. لیندا تصمیم می‌گیرد یکی از تابلوها را بخرد و این موضوع چالش بزرگی را به وجود می‌آورد.

اخراجی‌ها، مسعود ده‌نمکی: 1385

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

قطعا همه شما با فیلم اخراجی‌ها آشنا هستید و منتظر دیدن این نام در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی بوده‌اید. قسمت اول اخراجی‌ها که بهترین نسخه از این مجموعه است، در سال 1385 به نمایش درآمد و توانست به فروش 2 میلیارد تومانی برسد. این فروش در گیشه معادل 28.2 میلیارد تومان در سال 1398 است.

مسعود ده‌نمکی کارگردانی این اثر را برعهده داشته و فیلم‌نامه را نیز با کمک پیمان قاسم خانی نوشته است. حبیب‌الله کاسه‌ساز نیز تهیه‌کننده این فیلم بود. فیلم اخراجی‌ها اولین اثر سینمایی داستانی مسعود ده‌نمکی بود که با استقبال بسیار زیاد رو به رو شد و توانست به مقام پرفروش‌ترین فیلم سال دست پیدا کند. اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق‌شریف، علی اوسیوند، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، مینا جعفرزاده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی و جواد هاشمی بازیگران برجسته‌ای هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شخصیت اصلی این فیلم مجید (با بازی کامبیز دیرباز) است. او که اهل جنوب تهران است، عاشق نرگس (با بازی نیوشا ضیغمی)، دختر میرزا (با بازی منوچهر آذر)، می‌شود. مجید جوانی است که همه او را به عنوان یک اراذل می‌شناسند. میرزا فرد معتقدی بوده و بسیار مورد احترام اهالی آن منطقه است. به همین دلیل هم شرط می‌گذارد که تنها در صورت سر به راه شدن مجید، دخترش را به او خواهد داد. مجید سرانجام تصمیم می‌گیرد برای نشان دادن عشق خود به نرگس، راهی جبهه شود و دوستان او نیز همراهی‌اش می‌کنند. چند نفری هستند که با حضور مجید و دوستان‌اش کاملا مخالف می‌کنند و معتقد هستند وجود او به سایر رزمندگان نیز آسیب وارد می‌کند. اما به لطف ضمانت میرزا، او و همراهان‌اش نهایتا راهی جبهه می‌شوند. حضور آن‌ها در جبهه اتفاقات جالبی را رقم می‌زند که تماشای‌شان بسیار جذاب و خنده‌دار است.

فیلم اخراجی‌ها در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برنده شد. این اثر پس از فیلم لیلی با من است توانست دست به تابو شکنی بزند و با تم جبهه و موضوع دفاع مقدس به شوخی بپردازد.

 

لیست فیلم های رازآلود براساس واقعیت را در مطلب زیر ببنید:
فیلم های معمایی هیجان انگیز

 

اخراجی‌ها 2، مسعود ده‌نمکی: 1388

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

در ابتدا باید بگوییم که اگر نسخه اول را ندیده‌اید، بهتر است توضیحات این فیلم را مطالعه نکنید، چون موجب لو رفتن داستان آن خواهد شد. قسمت دوم از مجموعه اخراجی‌ها اثری از سینمای جنگ در سبک کمدی است که بار دیگر با نویسندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی رو پرده رفت. تهیه‌کننده این اثر نیز حبیب‌الله کاسه‌ساز بود. این فیلم در نوروز 1388 روی پرده رفت و در نهایت به فروشی نزدیک به 8 میلیارد تومان رسید. با احتساب نرخ تورم، این مبلغ در سال 1398 معادل 25.8 میلیارد تومان بوده که در نتیجه می‌توان آن را یکی از پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران قلمداد کرد. بازیگرانی مثل اکبر عبدی، امین حیایی، سید جواد رضویان، محمد رضا شریفی‌نیا، منوچهر آذر، امیر سلیمانی، ارژنگ امیر فضلی، احمد ایراندوست، لیلا بلوکات، مینا جعفرزاده، شیلا خداداد، مهران رجبی، مهراوه شریفی‌نیا، مجید شهریاری، فخر الدین صدیق شریف، نیوشا ضیغمی، نگار فروزنده، شهره لرستانی، نرگس محمدی، میرطاهر مظلومی، بیوک میرزایی، حسام نواب صفوی و سید جواد هاشمی در این اثر بازی کرده‌اند.

داستان در واقع دنباله‌ای است بر نسخه اول مجموعه. در ابتدای فیلم می‌بینیم که شخصیت‌های اصلی در محاصره نیروهای عراقی هستند و نهایتا مجبور می‌شوند تسلیم شوند. آن‌ها به اردوگاه اسیران انتقال داده می‌شوند. در همین حین می‌بینیم که خانواده کاراکترهای اصلی تصمیم دارند به صورت هوایی به مشهد سفر کنند، اما در میانه راه یک نفوذی در به هواپیما ربایی زده و مسافران را به عراق می‌برد. در اردوگاه شخصیت‌های محوری داستان با افراد جدید رو به رو می‌شوند و اتفاقات متنوعی را پشت سر می‌گذارند. فیلم اخراجی‌ها 2 از نظر موفقیت نتوانست در حد و اندازه‌های قسمت اول ظاهر شود، اما با این وجود می‌توان آن را یک اثر سرگرم‌کننده قلمداد کرد.

اخراجی‌ها 3، مسعود ده‌نمکی: 1389

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

در ابتدا باید بگوییم که اگر نسخه اول و دوم را ندیده‌اید، بهتر است توضیحات این فیلم را مطالعه نکنید، چون موجب لو رفتن داستان آن خواهد شد. سومین قسمت از مجموعه اخراجی‌ها که این بار علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، تهیه‌کنندگی آن هم برعهده مسعود ده‌نمکی بود در سال 1389 اکران شد و فروش 4.7 میلیارد تومانی را تجربه کرد. این اثر در واقع آخرین نسخه از سه گانه اخراجی‌ها به حساب می‌آید و توانست به پرفروش‌ترین فیلم سال ایران تبدیل شود. از جمله هنرپیشه‌های سرشناس در این فیلم می‌توان به محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، اکبر عبدی، حسام نواب‌صفوی، سیدجواد هاشمی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، رضا رویگری، نگار فروزنده، مهران رجبی، علی دهکردی و امیر نوری اشاره کرد. تم اخراجی‌ها 3 خارج از فضای جبهه و جنگ است و داستان در واقع سال‌ها بعد از نسخه دوم روایت می‌شود. این اثر نگاهی طنز به انتخابات ریاست جمهوری و مناظره نامزدهای آن دارد.

نصف مال من نصف مال تو، وحید نیکخواه آزاد: ۱۳۸۵

بهترین فیلم های طنز ایرانی

این فیلم سینمایی خنده دار ایرانی محصول سال ۱۳۸۵، گزینه‌ی خوبی است اگر هوس یک کمدی قدیمی کرده‌اید. در این فیلم بازیگرانی چون محمدرضا شریفی نیا، شقایق فراهانی، مریلا زارعی و ترلان پروانه ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم کمدی درباره‌ی مردی است که دو همسر، و دو دختر همسن و سال دارد. او هر دو این زندگی‌ها را از هم پنهان کرده و در عین حال، به هر دو خانواده‌ی خود به خوبی می‌رسد. سبک هر دو زندگی، با توجه به شخصیت همسران او کاملا متفاوت است. او در پنهان کردن این دو خانواده‌ی خود به خوبی عمل می‌کند؛ اما زمانی که دختران او در مدرسه همکلاس می‌شوند، همه چیز خراب می‌شود.

این دو دختر، پس از دوست شدن با هم کم کم می‌فهمند که خواهر هستند. از آن سوی ماجرا نیز، مادران این دو کودک با هم آشنا و دوست می‌شوند. حال چه اتفاقی برای مرد این دو خانواده می‌افتد؟ بهتر است خودتان به تماشای این فیلم سینمایی ایرانی کمدی بنشینید تا از ماجرا سر در بیاورید.

مهمان، سعید اسدی: ۱۳۸۵

فیلم کمدی مهمان

دهه‌ی ۸۰، دهه‌ی طلایی امین حیایی بود و او نقش‌های کمدی بسیار زیادی را ایفا کرد که در ذهن مخاطبین ماندگار شد. یکی از این فیلم‌ها، فیلم مهمان است که با فاصله زمانی کمی از اخراجی‌های ۱ اکران شد. این فیلم، درباره‌ی زنی آمریکایی به نام کارولاین است که قرار است با حامد (پوریا پورسرخ) نامزد ایرانی خود ازدواج کند. یکی از دوستان کارولاین، فیلمی ایرانی را به او نشان می‌دهد که نشانگر خشونت مردان نسبت به زنان است و کارولاین، می‌ترسد که تمام مردان ایرانی همینطور خشن باشند. او برای این که درباره‌ی حامد و رسم و رسومات ایرانی مطمئن شود، تصمیم می‌گیرد به ایران سفر کند.
در سمت دیگر داستان، مجید با بازی امین حیایی را داریم که راننده تاکسی است و قرار است با زری (شقایق فراهانی) ازدواج کند. کارولاین، پس از آمدن به ایران سوار تاکسی مجید می‌شود و با فارسی دست و پا شکسته، سعی می‌کند با او ارتباط برقرار کند. مجید نیز او را به هرجا که می‌خواهد می‌برد. ماجراهای بامزه‌ای که برای هر یک از این افراد، و در ارتباط آن‌ها با هم پیش می‌آید، لحظات بسیار خنده‌داری را رقم می‌زند. از سوی دیگر، مدل متفاوت راه رفتن و حرف زدن امین حیایی که در فیلم اخراجی‌ها هم همان مدل را پیش گرفت، تا مدت‌ها امضای او شد و خیلی ‌‌ها او را به این سبک راه رفتن و حرف زدن شناختند.

بی پولی، حمید نعمت اله: ۱۳۸۵

فیلم سینمایی طنز بی پولی

فیلم سینمایی خنده دار بی پولی، یک فیلم کمدی و هوشمندانه است که حمید نعمت اله ساخت و بسیار دیده و پسندیده شد. نکته‌ی جالب این فیلم شاید این باشد که از بازیگرانی چون لیلا حاتمی و بهرام رادان، به عنوان نقش اصلی‌های این اثر طنز استفاده شد. با این حال بسیار خوش درخشیدند و استادانه نقش خود را ایفا کردند. داستان از جایی شروع شد که ایرج و شکوه، با هزار امید و آرزو ازدواج کردند و زندگی خود را شروع کردند. اما پس از ازدواج، ایرج از کار بیکار شد و زندگی آن‌ها کم کم رو به افول رفت. ایرج که هیچ جوره نمی‌خواست به زنش بگوید کار خود را از دست داده، کل روز را بیرون از خانه و با دوستانش می‌گذراند. اما بی پولی او کم کم مشخص شد و روی همه‌ی جنبه های زندگی آن دو تاثیر گذاشت.

فیلم بی پولی این قدر خوش درخشید و با آثار کمدی آن دوره فرق داشت که یکی از بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی شناخته شد. این اثر نعمت اله توانست در جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای لیلا حاتمی، دیپلم افتخاری بهترین فیلم نامه برای حمید نعمت اله و چند جایزه دیگر را به خود اختصاص دهد.

ماجراهای اینترنتی، حسین قناعت: 1383

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

ماجراهای اینترنتی فیلمی 90 دقیقه‌ای به کارگردانی و نویسندگی حسین قناعت است که در سال 1383 اکران شد. بهاره رهنما، مریم بوبانی، شهرام قائدی، رابعه اسکویی و مهدی پاکدل بازیگران شناخته شده‌ی این اثر هستند.

داستان فیلم ماجراهای اینترنتی در باره دختری به نام مه رو (با بازی مه رو قلی زاده) است. او خانواده‌اش را در حادثه زلزله از دست داده و در پرورشگاه بزرگ شده است. او به صورت اینترنت پدربزرگ خود را پیدا می‌کند. پدربزرگ مه رو در روستا زندگی می‌کند و او نیز به همان جا می‌رود تا در کنار پدربزرگ‌اش باشد. در آن جا او متوجه می‌شود که تعدادی زمین‌خوار زمین‌های روستاییان را خریداری کرده‌اند و این امر موجب شده که آن‌ها در شهرها آواره شوند. حال مه رو تصمیم می‌گیرد به همراهی یک معلم و برخی از روستاییان با این موضوع مقابله کند.

شاخه گلی برای عروس، قدرت اله صلح میرزایی: ۱۳۸۳

شاخه گلی برای عروس

شاخه گلی برای عروس یکی از فیلم‌های بسیار بامزه و کمدی جواد رضوریان، مجید صالحی و حدیث فولادوند است که در زمان ساخت خود بسیار مورد استقبال قرار گرفته و هنوز هم بخش‌هایی از داستان، مانند آواز خواندن جواد رضویان، در اینترنت دیده می‌شود و حتی با آن شوخی‌های زیادی هم می‌شود.
سلطان علی (جواد رضویان) یک پسر روستایی است که در تهران، عاشق دختر زیبا و پولداری به نام آزیتا (حدیث فولادوند) شده است. او که می‌خواهد هر طور شده آزیتا را به دست بیاورد، با ناصر، دایی آزیتا که مرد موقعیت طلب و حریصی است توافق می‌کند که اگر بتواند با آزیتا ازدواج کند تمام زمین‌های خود در روستا به ناصر بدهد. این دو مرد، موقعیت‌های زیادی را ایجاد می‌کنند که آزیتا و سلطان علی با هم روبرو شوند و شاید آزیتا به سلطان علی دل ببندد اما این اتفاق نمی‌افتد؛ چرا که آزیتا عاشق سعید (مهدی امینی خواه) است.

به وقت خماری، محمد حسین لطیفی: 1397

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

به وقت خماری فیلمی است که با کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد حسین لطفی ساخته شد. این اثر که فیلم‌نامه‌اش را احمد رفیع‌زاده نویشته، در سال 1397 به نمایش درآمد و بالغ بر یک میلیارد تومان فروخت. از جمله بازیگران معروف این فیلم می‌توان به مهدی فخیم‌زاده، هنگامه قاضیانی، ابوالفضل پورعرب، پوریا پورسرخ، هنگامه حمیدزاده، هومن برق‌نورد، هادی کاظمی، سیما تیرانداز و شهره لرستانی اشاره کرد.

داستان این اثر کمدی و خانوادگی حول محور چند خانواده می‌گردد که نسبت فامیلی نزدیکی با هم دارند. همه آن‌ها در یک خانه زندگی می‌کنند و فیلم از جایی شروع می‌شود که برای دختر کوچک خانواده خواستگار می‌آید. این اثر نیز یکی دیگر از فیلم‌هایی است که می‌توان آن‌ها را در بین بهترین فیلم های کمدی ایرانی جای داد.

سامورایی در برلین، مهدی نادری: 1398

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

سامورایی در برلین فیلمی است که در سال 1398 اکران شد و فروشی بالغ بر 6.5 میلیارد تومان را تجربه کرد. این فیلم 87 دقیقه‌ای توسط مهدی نادری کارگردانی شده است؛ کسی که فیلم‌نامه‌نویس این اثر نیز به حساب می‌آید. در فیلم سامورایی در برلین که تهیه‌کنندگی آن برعهده ابوالفضل صفاری بوده، حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله، میرطاهر مظلومی، هومن حاجی عبداللهی، اسدالله یکتا، نادر مشایخی، گوهر خیراندیش و میترا حجار نقش‌آفرینی می‌کنند.

مهدی نادری را می‌توان از کم کارترین و پیچیده‌ترین کارگردانان ایرانی دانست. او پیش‌تر سه فیلم ساخته که بدرود بغداد یعنی اثر اول او به عنوان نماینده ایران برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد. حال او در تجربه سوم‌اش رو به ساخت یک اثر کمدی آورده است.

داستان درباره شخصیتی به نام جمشید (با بازی حمید فرخ‌نژاد) است که تجربه سال‌ها زندگی در ژاپن را دارد. به همین دلیل سایر افراد او را سامورایی صدا می‌کنند. او همراه با فری نردبون (با بازی امیرمهدی ژوله) و مهدی کوچولو (با بازی میرطاهر مظلومی) کارشان زنده کردن چک‌های مختلف است. در واقع آن‌ها به اصطلاح شَرخَر هستند. آن‌ها برای موضوعی که مربوط به یک سند زمین در برلین است، مجبور می‌شوند به کشور آلمان بروند. اما حضور آن‌ها در آلمان اتفاقات مختلفی را رقم می‌زند و موجب به وجود آمدن چالش‌های زیادی می‌شود.

فیلم سامورایی در برلین اثر بی‌نقصی نیست. اما وجود بازیگرانی مثل حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله و هومن حاجی عبداللهی موجب شده که ما آن را یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی در نظر بگیریم.

دلم می‌خواد، بهمن فرمان‌آرا: 1397

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

دلم  می‌خواد فیلمی است که بهمن فرمان‌آرا کارگردانی آن را برعهده داشته و فیلم‌نامه‌ی آن توسط امید سهرابی نوشته شده است. این اثر که علی تقی‌پور تهیه‌کننده‌اش بوده، توانست پس از اکران در سال 1397 بیش از 1.5 میلیارد تومان بفروشد. رضا کیانیان، مهناز افشار، محمدرضا گلزار، سحر دولتشاهی، رویا نونهالی، صابر ابر و بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند. جالب است بدانید که این اثر ابتدا قرار بود با نام «دلم می‌خواد برقصم» اکران شود، اما به دلیل نامی که داشت اجازه پخش نگرفت. به همین دلیل نیز نام آن به «دلم می‌خواد» تغییر پیدا کرد. بهمن فرمان‌آرا یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ها در سینمای ایران به حساب می‌آید. او سال‌ها است که در سینما مشعول به کار بوده و آثار مختلفی را در کارنامه کاری‌اش می‌توان دید. از جمله افتخارات او می‌توان به دریافت سیمرغ بلورین فیلم منتخب تماشاگران و سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای «خانه‌ای روی آب» و کسب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای «بوی کافور عطر یاس» اشاره کرد. اما فیلم دلم می‌خواد در ژانر طنز دسته‌بندی می‌شود و می‌توان آن را تجربه‌ی متفاوت برای او قلمداد کرد.

در این فیلم سینمایی خنده دار ما رضا کیانیان را در نقش بهرام فرزانه می‌بینیم که شخصیت اصلی داستان است. او در واقع یک نویسنده مسن محسوب می‌شود که به دلایلی مدت‌های زیادی است که قادر به نوشتن داستان نیست. همچنین مرگ دوستان او نیز به تنهایی و افسرده شدن بیشتر او منجر شده است. اما پس از وقوع یک تصادف، به طرز عجیبی قابلیت جدیدی در او به وجود می‌آید. او در ذهن می‌تواند آهنگ‌های بشنود که سایر افراد قادر به شنیدن‌شان نیستند. این موسیقی‌ها بسیار شاد هستند و اغلب بهرام نمی‌تواند با شنیدن آن‌ها کنترل خود را حفظ کند.

کاتیوشا، علی عطشانی: 1397

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

کاتیوشا اثری 90 دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه‌گنندگی علی عطشانی است که توانست فروش 3 میلیارد تومانی را در گیشه تجربه کند. در این اثر که فیلم‌نامه‌اش با همکاری علی عطشانی و مهدی علیم‌زایی نوشته شده، بازیگرانی مثل هادی حجازی‌فر، احمد مهرانفر، لیلا اوتادی، میترا حجار، بیژن بنفشه‌خواه و ارژنگ امیرفضلی ایفای نقش می‌کنند. ایده اصلی این اثر حول محور موضوع اختلاف نسلی است. در واقع ما در فیلم کاتیوشا شاهد دو دیدگاه مختلف هستید؛ یکی از فردی سنتی و رزمنده‌ای که ذهن‌اش از دهه 1360 فراتر نرفته و دیگری یک جوان غرب‌زده. این اثر گرچه در داخل کشور آن قدرها مورد توجه قرار نگرفت، اما در جشنواره‌های خارجی از آن استقبال شد. یکی از دلایلی که ما این اثر را در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی قرار داده‌ایم، بازی بسیار خوب احمد مهرانفر در آن است.

داستان از این قرار است که یک رزمنده که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ با عراق را دارد و به خلیل کاتیوشا معروف است (با بازی هادی حجازی‌فر) وظیفه دارد از جوانی مراقبت کند تا اعتیاد را کنار گذاشته و مجددا به سراغ مواد مخدر نرود. این جوان که عرشیا (با بازی احمد مهرانفر) نام دارد فردی بسیار غرب‌زده است. او متوجه شمال شهر تهران بوده و از نظر شرایط زندگی و اوضاعی معیشتی کاملا با خلیل کتیوشا تفاوت دارد. در واقع خانواده عرشیا به این دلیل می‌خواهد او هر چه زودتر اعتیادش را کنار بگذارد که قصد دارند او را به استرالیا بفرستند. با این حال خانواده عرشیا کار زیادی از دست‌شان برنمی‌آید و به همین دلیل هم به سراغ خلیل کاتیوشا رفته‌اند.

بارکد، مصطفی کیایی: 1395

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

نام فیلم بارکد را بسیاری از افراد به دلیل جنجال‌هایی که برای خواندن تیتراژ آن توسط یاس، خواننده رپ، به پا شد می‌شناسند. البته سازندگان مجبور شدند به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد صدای این خواننده را از تیتراژ فیلم حذف کنند.

مصطفی کیایی در این اثر هم کارگردان بود و هم وظیفه تهیه‌کنندگی و فیلم‌نامه‌نویسی را برعهده داشته است. البته او فیلم‌نامه را به کمک مهیار شاهرخی نوشته است. این فیلم 100 دقیقه‌ای در سال 1395 اکران شد و توانست بیش از 11 میلیارد تومان بفروشد. این اثر پنجمین فیلم بلند ساخته شده توسط مصطفی کیایی است که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش بهترین فیلم از نگاه تماشاگران نامزد شد. بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان بازیگران مطرح این اثر هستند.

داستان فیلم بارکد درباره جوانی به نام حامد (با بازی بهرام رادان) است که می‌خواهد در شرکتی استخدام شود. رئیس شرکت از او می‌خواهد که توانایی‌ها و استعدادی‌اش را به نمایش بگذارد. در این جا است که میلاد (با بازی محسن کیایی) و نازی (با بازی سحر دولتشاهی) وارد داستان می‌شوند. حامد به رئیس شرکت (با بازی رضا کیانیان) می‌گوید که در گذشته با گروه‌های قاچاقچی و مافیایی زیادی در مواجه شده است.

۵۰ کیلو آلبالو، مانی حقیقی: ۱۳۹۴

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

مانی حقیقی را احتمالا بسیاری از شما با فیلم‌هایی نظیر کنعان، پذیرایی ساده و اژدها وارد می‌شود می‌شناسید. او پیش‌تر در نوشتن فیلم‌نامه چهارشنبه سوری به اصغر فرهادی هم کمک کرده و نشان داده بود در این حوزه می‌تواند موفق ظاهر شود. حقیقی درست بعد از اکران فیلم جنجالی اژدها وارد می‌شود، به سراغ ساخت یک اثر کمدی رفت. فیلم پنجاه کیلو آلبالو که فرهاد توحیدی و خود مانی حقیقی فیلم‌نامه آن را نوشته‌اند، به تهیه‌کنندگی مصطفی شایسته و محمد شایسته در سال 1394 روی پرده‌های سینما رفت.

فیلم ۵۰ کیلو آلبالو از عروسی مرجان شروع می‌شود. جایی که نیروهای پلیس وارد مجلس می‌شوند تا یک مجرم را دستگیر کنند. این موضوع و تیراندازی موجب وحشت و فرار مهمانان می‌شود. داوود برای در رفتن از درگیری‌ها وارد ماشین آیدا می‌شود، ولی در ادامه آن‌ها با یک ماشین پلیس تصادف می‌کنند. آیدا به دروغ به بازپرس می‌گوید که داوود همسرش است و ماجرا از همین جا شروع می‌شود.

ساعد سهیلی، هستی مهدوی‌فر، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، افسانه بایگان، علی صادقی، مونا احمدی، امید روحانی، بهنوش بختیاری، داریوش اسدزاده، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، سروش صحت، مهران غفوریان، نادر سلیمانی، سروش جمشیدی و مانی حقیقی بازیگران مطرح این فیلم هستند.

این فیلم کمدی ایرانی بدون حاشیه نبود و وزیر ارشاد دولت یازدهم از آن اعلام نارضایتی کرد. بیشتر جنجال‌ها به خاطر آرایش غلیظ هنرپیشه‌ها بود و به عقیده برخی فروپاشی نظام خانواده را ترویج می‌کرد. به هر حال فیلم 50 کیلو آلبالو با فروش 13.5 میلیاردی، پس از فروشنده و من سالوادور نیستم به سومین اثر سینمایی پرفروش سال تبدیل شد.

سن پطرزبورگ، بهروز افخمی: ۱۳۸۹

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهروز افخمی، کارگردان فیلم سن پطرزبورگ، یکی از پرحاشیه‌ترین سینماگران در ایران است. او که سابقه نمایندگی مجلس، کار به عنوان مجری برنامه هفت، کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی در پروژه‌های مختلف را داشته، براساس رای‌گیری مجله نقد سینما از 55 فیلم ایرانی در سال 1381 به عنوان یکی از 10 فیلم‌ساز برتر تاریخ کشور انتخاب شد. احتمالا بسیاری از شما افخمی را با فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران بشناسید. او برای ساخت فیلم سن پطرزبورگ به سراغ پیمان و مهراب قاسم‌خانی رفت و این دو برادر فیلم‌نامه را نوشتند.

محسن تنابنده، پیمان قاسم‌خانی، امین حیایی، بهاره رهنما، شیلا خداداد، کیانوش گرامی، سروش صحت، امید روحانی و نعیمه نظام‌دوست هنرپیشه‌های شناخته شده این اثر هستند. با این که این فیلم ایرانی کمدی چنین بازیگرانی دارد، اما نتوانست در گیشه موفقیت چندانی کسب کند و فقط 730 میلیون تومان فروخت. دلیل این موضوع نیز می‌تواند مواردی مثل شرایط مشوش کشور در اواخر دهه 80 یا دید متفاوت مردم به افخمی و فیلم‌های‌اش بوده باشد.

داستان فیلم سن پطرزبورگ از این قرار است که کریم که تازه از زندان آزاد شده، با پیرمردی که دچار صانحه تصادف شده رو به رو می‌شود. او تصمیم می‌گیرد به همراهی پسری بالاشهری و سوسول به نام فرشاد، پیرمرد را به بیمارستان برسانند. این شخص در لحظات آخر زندگی‌اش سرنخی درباره یک گنج که میراث تزار روسیه است را به آن‌ها می‌دهد. پس از این اتفاق و مطلع شدن آن‌ها از این گنج در خاک تهران، کریم و فرشاد تصمیم می‌گیرند برای پیدا کردن آن دست به کار شوند.

نیش زنبور، حمیدرضا صلاحمند: ۱۳۸۸

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

حمیدرضا صلاحمند در دومین ساخته سینمایی خود به سراغ ژانر کمدی رفت، اما این بار خودش فیلم‌نامه را ننوشته و این وظیفه بر دوش سروش صحت گذاشته شده است. همان‌طور که می‌دانید صحت فردی است اهل مطالعه و با توجه به برنامه کتاب‌باز می‌دانیم که او علاقه زیادی به داستان‌های گوناگون دارد. بد نیست اشاره کنیم که سروش صحت تا به حال در نوشتن فیلم‌نامه‌های سریال‌هایی نظیر چارخونه، ساختمان پزشکان، پژمان، لیسانسه‌ها، فوق‌لیسانسه‌ها و جهان با من برقص نقش داشته است.

در فیلم نیش زنبور به تهیه‌کنندگی علی سرتیپی که خود این اثر را متفاوت‌ترین کمدی در سال‌های اخیر می‌داند،  هنرپیشه‌هایی مثل رضا عطاران، رضا کیانیان، مریلا زارعی، ژاله صامتی، ویدا جوان، رضا داوودنژاد و مهوش وقاری نقش آفرینی می‌کنند. این اثر را به واقع می‌توان یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های دهه 80 دانست.

فیلم ایرانی کمدی نیش زنبور دو شخصیت اصلی دارد که نام یکی اسد بوده و دیگری رضا است. شغل اسد مراقبت از پیرزن‌ها بوده و خود را شخصی حرفه‌ای و موفق در این حیطه می‌داند. از طرفی رضا نیز شرخر است و این راه را برای گذران زندگی انتخاب کرده است. پس از این که اسد یک چک بی‌محل می‌کشد، رضا به سراغ‌اش می‌رود و آن‌ها با هم رو به رو می‌شوند. در ادامه رضا که از کار خود راضی نیست، به کمک اسد سعی می‌کند در زمینه مراقبت از پیرزن‌ها مشغول به فعالیت شود. فیلم سینمایی طنز ایرانی می‌تواند انتخاب خوبی برای گذر وقت باشد.

ورود آقایان ممنوع، رامبد جوان: ۱۳۹۰

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

اگر می‌خواهید یک فیلم سینمایی طنز ببینید که واقعا شما را به خنده وا دارد، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ فیلم ورود آقایان ممنوع بروید. این فیلم که تهیه‌کنندگان آن علی سرتیپی و منیژه حکمت هستند، به کارگردانی رامبد جوان ساخته شده است. رامبد جوان پیش‌تر با فیلم‌های قانون مورفی، نگار و سریال مسافران نشان داده بود که در زمینه کارگردانی عملکرد بدی ندارد و می‌تواند از عهده ساخت یک اثر موفق برآید. او توانست در ورود آقایان ممنوع کار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و این عملکرد قابل قبول موجب شد این اثر به دومین فیلم پرفروش سال تبدیل شود. هنرپیشه‌های شناخته شده زیادی در این فیلم از بین بهترین فیلم های کمدی ایرانی ایفای نقش کرده‌اند که از این بین می‌توان به نام‌های رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، زهره حمیدی، علی صادقی، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، سیاوش چراغی‌پور، کتایون امیرابراهیمی و پریناز ایزدیار اشاره کنیم.

داستان فیلم ورود آقایان ممنوع حول محور خانم دارابی می‌چرخد. او مدیر یک مدرسه بوده و عقاید فمینیستی رادیکال دارد. او در مدرسه‌اش اجازه حضور هیچ مردی را نمی‌دهد و این را جزو قوانین می‌داند. اما درست پیش از برگزاری المپیاد شیمی، مدرس مربوطه به خاطر بارداری‌اش مجبور می‌شود حدود 6 ماه مرخصی بگیرد. این امر موجب می‌شود که آن‌ها در به در به دنبال یک مدرس زن جایگزین بگردند. اما تلاش‌های‌شان بی‌نتیجه باقی می‌ماند و خانم دارابی در نهایت تسلیم شده و به سراغ آقای جبلی می‌رود.

ویشکا آسایش به خاطر بازی درخشان‌اش در این فیلم برنده جایزه سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره شد. از آن جایی که به نظر می‌رسد فیلم‌نامه‌نویس، پیمان قاسم‌خانی، و کارگردان قصد داشته‌اند یک اثر فمینیستی خلق کنند، می‌توان از نظر رویکردی نقدهای زیادی به فیلم وارد کرد. در واقع به نظر می‌رسد فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم ورود آقایان ممنوع هیچ درک درستی نسبت به این مضمون نداشته‌اند یا خواسته‌اند نقدی بر این جریان وارد کنند. در مجموع فارغ از بحث‌ها، این اثر بسیار خنده‌دار است و مطمئنا می‌تواند به خوبی سرگرم‌تان کند. این فیلم توانست در مجموع فروشی 5.1 میلیارد تومانی را تجربه کند.

بعد از ظهر سگی سگی، مصطفی کیایی: ۱۳۸۹

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

مصطفی کیایی در سال 1389 با ساخت اولین فیلم سینمایی بلندش به نام بعد از ظهر سگی سگی، خود را به سینمای ایران معرفی کرد. او پس از این اثر به سراغ ساخت فیلم‌هایی مثل مطرب، چهارراه استانبول، بارکد، عصر یخبندان، خط ویژه و ضد گلوله رفت و بازخوردهای خوبی دریافت کرد.

این اثر که در لیست فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند جای می‌گیرد، به نحوی کپی شده از فیلم Dog Day Afternoon، ساخته‌ی سیدنی لومت (Sidney Lumet)، است که آل پاچینو (Al Pacino) در آن ایفای نقش می‌کرد. کیایی در اولین فیلم خود به موضوع بها دادن به نخبه‌ها پرداخته؛ موضوعی که مشابه آن را کمتر در سینمای ایران می‌بینیم. او برای فیلم خود از چهره‌هایی نام آشنا مثل رضا عطاران، مجید صالحی، سعید آقاخانی، علی صادقی، مهران رجبی، غلامحسین لطفی، بهاره رهنما، امیر نوری و محسن کیایی استفاده کرده است.

فیلم سینمایی خنده دار بعد از ظهر سگی سگی درباره یک جوان نخبه بوده که فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک است. او طرح‌ها و ایده‌های نوینی را در زمینه خودروسازی مطرح می‌کند، اما به دلیل بی‌توجهی مسئولین به این نظرات، نمی‌تواند ایده‌های‌اش را عملی کند. پس از این که جوان تحصیل کرده ما شدیدا از بی‌اهمیت بودن حرف‌های‌اش برای مسئولین عصبانی می‌شود، تصمیم می‌گیرد دست به اقدامی بزند و توجهات را به سمت خود بکشاند. به همین جهت دست به گروگان‌گیری می‌زند.

 

با خرید یک لپ تاپ با صفحه نمایش عالی هم می‌توانید فیلم و سریال تماشا کنید: لیست قیمت امروز لپتاپ

 

دایره زنگی، پریسا بخت‌آور: ۱۳۸۶

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم دایره زنگی یکی از معدود آثاری به حساب می‌آید که اصغر فرهادی فیلم‌نامه آن را نوشته، اما کارگردانی آن را به شخص دیگری واگذار کرده است. در واقع کارگردان این اثر پریسا بخت‌آور، همسر اصغر فرهادی، است. اصغر فرهادی نیازی به معرفی ندارد، اما اگر با آثار کارگردانی شده توسط بخت‌آور آشنا نیستید، باید بگوییم که سریال‌های مثل یادداشت‌های کودکی، پشت کنکوری‌ها و من یک مستاجرم توسط او ساخته شده‌اند. دایره زنگی نیز اولین و آخرین اثر سینمایی کارگردانی شده توسط او به حساب می‌آید.

در این فیلم کمدی ایرانی هنرپیشه‌های شناخته شده زیادی ایفای نقش کرده‌اند و این اثر جزو پرستاره‌ترین فیلم‌های سینمایی دهه 80 به حساب می‌آید. باران کوثری، مهران مدیری، امین حیایی، صابر ابر، نیما شاهرخ‌شاهی، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهاره رهنما، امید روحانی، نیلوفر خوش‌خلق، نگار فروزنده، اکرم محمدی، ملیکا شریفی‌نیا، حامد بهداد، مهدی پاکدل، امیر نوری، اردشیر کاظمی، سارینا فرهادی، محسن قاضی‌مرادی، بهشاد شریفیان، کیانوش گرامی و رامین راستاد شناخته شده‌ترین چهره‌های فیلم دایره زنگی محسوب می‌شوند.

این فیلم از لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی اتفاقاتی که برای محمد و شیرین می‌افتد را روایت می‌کند. آن‌ها تصمیم دارند ماشین پدرشان را تعمیر کنند، اما برای این کار به پول نیاز دارند. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند در محله‌های بالا شهر به نصب ماهواره برای ساختمان‌های مختلف مشغول شوند. در این بین آن‌ها به آپارتمانی برمی‌خورند و بحث بر سر مزایا و معایت داشتن ماهواره درمی‌گیرد. برخی با این موضوع موافق هستند و عده‌ای هم نظرات آن‌ها را به چالش می‌کشند.

فیلم دایره زندگی یک اثر ساختار شکن و خاص در سینمای ایران است که مشابه آن را کمتر دیده‌ایم. به همین دلیل هم می‌توان آن را در بین بهترین و بدیع‌ترین آثار سینمایی تاریخ ایران جای داد. این اثر بار دیگر تفاوت سنت‌گرایی و مدرنیته را مطرح می‌کند و درباره مباحثی که در دهه 80 ساختار شکنانه بود صحبت می‌کند. از آن جایی که فرهادی فیلم‌نامه را نوشته، نمی‌توان بی‌توجه از کنار آن گذشت و این اثر باید در لیست تماشای همه‌ی علاقمندان به سینمای ایران قرار داشته باشد.

دینامیت، مسعود اطیابی: ۱۴۰۰

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

این روزها اکثر آثار سینمای ایران که از نظر تجاری موفق می‌شوند، در ژانر کمدی هستند و حتی کارگردان‌هایی که تجربه‌ای در این سبک ندارند هم ترغیب شده‌اند که آثاری این چنینی را بسازند. فیلم دینامیت نیز از جمله آثار کمدی جدید ایرانی است که فروش خوبی را نیز تجربه کرده و توانسته در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۰ از نظر تجاری موفقیت‌آمیز ظاهر شود. این فیلم توسط مسعود اطیابی کارگردانی شده و فیلم‌نامه آن نیز کار مشترکی از حمزه صالحی و شیما محمد بیگی است. در این اثر بازیگران مختلفی ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی و امید روحانی اشاره کرد.

فیلم دینامیت با سکانسی از دعوای یک زن و شوهر به دلیل شرایط بد یک ساختمان آغاز می‌شود. در واقع آن‌ها از حضور یک خلافکار و دو خواهر خوش‌گذران ناراضی بودند. در ادامه داستان دو شخصیت مذهبی به نام‌های هادی (با بازی پژمان جمشیدی) و محمد حسین (با بازی احمد مهرانفر) را به ما معرفی می‌کند که به دنبال اجاره یک خانه هستند. صاحب‌خانه‌ای که پیش‌تر درباره ساختمان او صحبت کردیم، تصمیم می‌گیرد به این دو خانه‌ای اجاره بدهد تا حضورش دغدغه‌ای برای خواهران (با بازی نازنین بیاتی در نقش ساناز و زیبا کرمعلی در نقش زیبا) و اکبر (با بازی محسن کیایی) ایجاد کند. با ورود این دو فرد مذهبی به این ساختمان اوضاع به هم می‌ریزد و آن‌ها با هم به مشکلات زیادی می‌خورند.

به طور کلی باید بگوییم که فیلم دینامیت اثری کلیشه‌ای است که شاید مشابه آن را بارها و بارها دیده باشید و از نظر هنری نیز چیزی برای ارائه ندارد. اما اگر به مباحث هنری اهمیت زیادی نمی‌دهید و صرفا می‌خواهید با شوخی‌های سطحی شخصیت‌های اصلی برای مدتی خودتان و خانواده‌تان ار سرگرم کنید، می‌توانید به سراغ این اثر بروید. قابل ذکر است که این مورد از لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی ۱۴۰۰ با فروشی بالغ بر 58 میلیارد تومان، مدتی عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به دوش می‌کشید که این رکورد در سال جاری توسط اثری دیگر از همین کارگردان شکسته شد.

چارچنگولی، سعید سهیلی: ۱۳۸۸

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

پیش‌تر تا حدی درباره کارنامه کاری سعید سهیلی صحبت کردیم. حال قصد داریم یک اثر کمدی دیگر را از این کارگردان به شما معرفی کنیم. فیلم‌نامه این فیلم سینمایی ایرانی کمدی را نیز خود سهیلی نوشته و برای ساخت آن از بازیگران مطرحی مثل سیدجواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، ساعد سهیلی، فتحعلی اویسی، مینا جعفرزاده، شهرام قائدی و مهران رجبی استفاده کرده است.

داستان این اثر که جزو بهترین فیلم های کمدی ایرانی محسوب می‌شود، درباره دو برادر به نام‌های بهرام و شهرام است که از ناحیه دست به هم چسبیده‌اند. همین امر موجب شده که آن‌ها دائما با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کنند. بخشی از این درگیری‌ها و مشکلات به خاطر متفاوت بودن دیدگاه‌ها و عقاید بهرام و شهرام است. آن‌ها حتی سبک زندگی متفاوتی را می‌پسندند، اما در هر صورت چاره‌ای جز کنار آمدن با این موضوع ندارند. در این هر یک از آن‌ها سعی می‌کنند دیگری را تحت تاثیر قرار داده و عقایدش را بر او تحمیل کند.

سهیلی پیش‌تر با فیلم‌هایی درام با مضمون اجتماعی شناخته می‌شد و ساخت چارچنگولی بسیاری از مخاطب‌های سینما را غافلگیر کرد. البته او توانست در کار خود موفق شود و فیلم‌اش با نزدیک به 1.5 میلیارد تومان فروشی که ثبت کرد، به یکی از پرفروش‌ترین آثار آن سال‌ها تبدیل شد. همین موفقیت نیز در ادامه او را برای ساخت آثار دیگری در ژانر کمدی ترغیب کرد که این رویکرد در نهایت به ساخت فیلم گشت ارشاد منجر شد.

هفته‌ای یک بار آدم باش، شهرام شاه‌حسینی: ۱۳۹۹

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بد نیست در این لیست به سراغ معرفی یک فیلم کمدی ایرانی جدید برویم که تقریبا 1 سال و نیم پیش، در اسفند سال 1399 روی پرده‌های سینما رفت. فیلم هفته‌ای یک بار آدم باش به تهیه‌کنندگی مستانه مهاجر و کارگردانی شهرام شاه‌حسینی ساخته شده و فیلم‌نامه آن را پویا مهدوی‌زاده نوشته است. دوست‌داران سینمای ایران احتمالا شاه‌حسینی را با فیلم‌های کلاغ‌پر، زن‌ها فرشته‌اند و مجموعه می‌خواهم زنده بمانم به خاطر می‌آورند.

در جدیدترین ساخته‌ی سینمایی این کارگردان پژمان جمشیدی، رعنا آزادی‌ور، ساغر قناعت، شیرین یزدان‌بخش و پژمان بازغی ایفای نقش می‌کنند. فیلم هفته‌ای یک بار آدم باش فروشی حدود 1.5 میلیارد تومان را تجربه کرد و توانست نظر مخاطب‌های عام را به خود جلب کند.

داستان این اثر درباره دو برادر به نام‌های علی و مانی است. این دو زندگی و طرز تفکر متفاوتی دارند و رویکردشان به مسائل با هم فرق می‌کند. اما زمانی که پدر آن‌ها مبتلا به بیماری آلزایمر می‌شود، اوضاع برای آن‌ها دگرگون می‌شود. علی و مانی در طی وقایعی که برای‌شان رخ می‌دهد، متوجه نقاط ضعف خود شده و از کاستی‌هایی که سبک زندگی‌شان برای آن‌ها به وجود آورده می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تغییراتی را در رویکرد خود به زندگی اتخاذ کنند.

مارمولک، کمال تبریزی: ۱۳۸۲

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بدون شک نام مارمولک برای همه شما آشنا است. این فیلم سینمایی ایرانی کمدی بدون تردید در لیست بهترین کمدی‌های تاریخ سینمای کشورمان جای می‌گیرد و افراد زیادی آن را حتی لایق رتبه اول این لیست می‌دانند. این اثر تاثیر زیادی روی جامعه ایران گذاشت و حتی تکیه کلام‌های مختلفی را وارد فرهنگ کرد که هنوز هم در نسل‌های بعد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کمال تبریزی که فیلم‌هایی مثل لیلی با من است، یک تکه نان، امکان مینا، مارموز و ما همه با هم هستیم را ساخته، کارگردان این فیلم است. او به خاطر ساخت این اثر نقدهای زیادی دریافت کرد و فیلم‌اش بارها توقیف شد. درست است که این اثر ابتدا در سال 1382 پخش شد، اما به سرعت توقیف شده و مسئولین اکران آن را متوقف کردند. در سال 1394 بود که این اثر کم کم از در قالب سی‌دی در دسترس مردم قرار گرفت و بالاخره در سال 1399 فیلم مارمولک به صورت رسمی روی شبکه نمایش خانگی قرار گرفت. این اثر که برنده سیمرغ بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده بود، در نهایت نوروز سال جاری بود که در شبکه‌های تلویزیونی به نمایش درآمد.

در واقع داستان این اثر برداشتی از فیلم‌های We’re No Angels (محصول 1989) و The Pilgrim (محصول 1923) است که به ترتیب توسط نیل جردن (Neil Jordan) و چارلی چاپلین (Charlie Chaplin) کارگردانی شده‌اند. در واقع فیلم‌نامه‌نویس با بومی‌سازی این اثر، به روحانیت و جامعه ایران نگاهی متفاوت ارائه می‌دهد که در نوع خود خاص و بسیار جالب است. فیلم‌نامه فیلم مارمولک را پیمان قاسم‌خانی نوشته و توانسته به خلق یک شاهکار در سینمای ایران کمک کند. از جمله دیگر آثاری که او در نوشتن فیلم‌نامه‌شان نقش داشته می‌توان به فیلم‌های من زمین را دوست دارم، سن پطرزبورگ، ورود آقایان ممنوع، خوب بد جلف 1 و 2، چهار انگشت و سریال‌های پاورچین، شب‌های برره، باغ مظفر، مرد هزار چهره، مسافران، ساختمان پزشکان، پژمان و گنج مظفر اشاره کرد.

ما در این اثر از بین بهترین فیلم های کمدی ایرانی با شخصیتی به نام رضا همراه می‌شویم. او خلافکاری است که به خاطر سرقت مسلحانه زندانی شده است و همه او را به خاطر توانایی‌اش در بالا رفتن از دیوار، با نام مارمولک می‌شناسند. او بنا به دلایلی زخمی شده و راهی بیمارستانی می‌شود که یک روحانی نیز در آن جا حضور دارد. رضا لباس روحانی را پوشیده و اقدام به فرار می‌کند. او که قصد دارد از کشور خارج شود، به روستای کوچکی می‌رود و خودش را به جای امام جماعت جا می‌زند. این موضوع باعث می‌شود که مجبور شود با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت این فیلم، بازی درخشان پرویز پرستویی بوده است. او که خود را با فیلم‌های لیلی با من است و آژانس شیشه‌ای ثابت کرده بود، شانس بازی در این اثر را پیدا کرد و توانست به خلق یکی از برترین آثار تاریخ سینمای ایران کمک کند. بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، مهران رجبی، فریده سپاه‌منصور، سهیلا رضوی، رعنا آزادی‌ور، مائده طهماسبی، سید مهرداد ضیایی، سیروس همتی، حسین سلیمانی و فرزین محدث دیگر چهره‌های نام آشنای فیلم مارمولک هستند. در مجموع باید بگوییم که این اثر از جمله فیلم‌هایی محسوب می‌شود که تماشای‌اش بر هر ایرانی واجب است.

لیلی با من است، کمال تبریزی: ۱۳۷۴

لیلی با من است بهترین فیلم کمدی ایرانی دهه ۷۰

با این که خیلی‌ها مجموعه فیلم اخراجی‌ها را به عنوان یک فیلم طنز حماسی از دوره‌ی جنگ تحمیلی می‌شناسند، اما فیلم لیلی با من است یکی از بهترین فیلم‌های طنز ایرانی است که در این ژانر ساخته شد و هنوز هم بعد از گذشت حدودا ۳۰ سال دیده می‌شود و کسانی که آن را دیده‌اند، از این اثر سینمایی به عنوان یکی از بهترین فیلم‌ها یاد می‌کنند.
فیلم لیلی با من است را کمال تبریزی ساخت و بازی بی‌نظیر پرویز پرستویی باعث ماندگاری آن شد. داستان فیلم درباره‌ی مردی به نام صادق بوده که یک فیلمبردار است و از جنگ خیلی می‌ترسد. این مرد دارد خانه‌ی خود را می‌سازد و باید آن را تجهیز کند اما به پول نیاز دارد. زمانی که می‌شنود با رفتن به جنگ می‌تواند وام بگیرد، به عنوان فیلمبردار عازم جبهه می‌شو. کم کم ماجراهای خنده‌داری، این مرد را که از جنگ بسیار می‌هراسید به خطوط جلویی جبهه می‌برد و به جای دوربین، در دست او اسلحه‌های بزرگ می‌گذارد. اگر هنوز این فیلم را ندیده‌اید اما به دنبال دیدن فیلم سینمایی ایرانی کمدی هستید، چه گزینه‌ای بهتر از لیلی با من است؟

کُما، آرش معریان؛ ۱۳۸۲

فیلم کما

یکی از همکاری‌های سه نفره و موفقیت آمیز رضا گلزار، امین حیایی و مهناز افشار، فیلم سینمایی کما است. شاید این فیلم بیشتر به درام بودن معروف باشد اما صحنه‌های کمدی نسبتا زیادی که در آن بین امین حیایی و رضا گلزار یپش می‌آید، آن را در لیست بهترین فیلم های طنز ایرانی هم قرار می‌دهد.
امیر(رضا گلزار)، پسر پولداری که با پدر خود رابطه‌ی چندان خوبی ندارد و می‌خواهد هر چه زودتر همراه نامزد خود از ایران خارج شود، در خیابان با پیرمردی تصادف می‌کند و پیرمرد به کما می‌رود. امیر، با حسن (امین حیایی) پسر پیرمرد در بیمارستان آشنا می‌شود اما ارتباط خوبی بین آن دو شکل نمی‌گیرد و دعوا می‌شود. کم‌کم، این دو نفر بیشتر همدیگر را می‌بینند و رفاقتی میان آن‌ها شکل می‌گیرد. حسن از امیر می‌خواهد تا کمکش کند که بتواند نظر دختر مورد علاقه‌اش را جلب کرده و با او قرار بگذارد.
این فیلم، در زمان پخش خود بسیار دیده شد و رفاقتی که میان امیر و حسن شکل گرفت، همینطور ماجراهایی که بین حسن و دختر مورد علاقه‌اش پیش آمد، این فیلم را تبدیل به یکی از آیکون‌های زمان خود کرد.

مهمان مامان، داریوش مهرجویی: ۱۳۸۴

فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند فیلم کمدی ایرانی جدید

فیلم مهمان مامان، اقتباسی موفق و باکیفیت است از رمانی به همین نام، نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی. این فیلم را داریوش مهرجویی، کارگردان خوش‌نام ایرانی ساخته و هنرپیشگانی چون گلاب آدینه، امین حیایی، حسن پورشیرازی، پارسا پیروزفر، نسرین مقانلو و ملیکا شریفی‌نیا در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان در خانه‌ای قدیمی با حیاط دوری، در پایین شهر تهران می‌گذرد. روزی مادر (گلاب آدینه) متوجه می‌شود که خواهرزاده‌اش که به تازگی ازدواج کرده، همراه با همسرش قصد سر زدن به او را دارد. مادر که چیزی در خانه ندارد تا این زوج جوان را پاگشا کند، حسابی دچار تشویش و اضطراب می‌شود و می‌ترسد که آبرویش برود. تمامی همسایه‌ها که در خانه‌های دیوار به دیوار مادر زندگی می‌کنند و درگیر مشکلات خود هستند، سعی می‌کنند مادر را آرام کنند و به او در فراهم کردن شامی آبرومند یاری برسانند؛ البته، در همین حین، ما با مشکلات تک تک آن‌ها هم همراه می‌شویم و سری به خانه‌ی آن‌ها هم می‌زنیم. بازی بازیگران آن‌قدر طبیعی و ساده است که این داستان را بسیار باورپذیر می‌کند. همچنین، بازی متفاوت پارسا پیروزفر در نقش یک فرد معتاد، بسیار توجه مخاطب را جلب می‌کند.

در سال ۱۳۸۴، فیلم سینمایی مهمان مامان، به عنوان بهترین فیلم سال توانست سیمرغ بلورین را از آن خود کند و در چندین بخش دیگر هم کاندید جوایز شود. این فیلم، در لیست فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند قرار دارد و توصیه می‌کنیم که اگر آن را ندیده‌اید، به‌هیچ‌وجه از تماشایش غافل نشوید.

به روح پدرم، سیدجواد رضویان: ۱۳۸۸

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

به روح پدرم جزو فیلم‌های سینمایی طنز ایرانی محسوب می‌شود که به تهیه‌کنندگی کمال طباطبایی ساخته شده است. سید جواد رضویان فیلم‌نامه این اثر را نوشته و کارگردانی را برعهده داشته است. احتمالا اکثر شما رضویان را به خاطر بازی در فیلم‌هایی مثل اخراجی‌ها ۲، زندگی شیرین، چارچنگولی، شارلاتان یا سریال‌های نظیر پاورچین، باغ مظفر، قرارگاه مسکونی، چارخونه و در حاشیه می‌شناسید. او به جز فیلم به روح پدرم در پروژه‌هایی مثل ارث بابام، قرارگاه مسکونی، کسی خوابه؟، مهمانان ویژه و زهر مار در نقش کارگردان حاضر شده است.

رضویان در این فیلم خود از یوسف تیموری، احمد پورمخبر، فریده سپاه‌منصور، صبا کمالی، کیومرث ملک‌مطیعی، حسین محب‌اهری و کیانوش گرامی استفاده کرده است. البته باید بدانید که خود او نیز در این اثر ایفای نقش می‌کند. رضویان در اولین ساخته سینمایی بلندش توانسته وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و یک اثر سرگرم‌کننده و خنده‌دار بسازد.

داستان این اثر حول محور جوانی ساده و معصومی به نام هوشنگ می‌چرخد. یک شب پدر او به خواب‌اش می‌آید و درخواستی از هوشنگ می‌کند. او می‌گوید که فرشته مرگ همواره در حال عذاب اوست و تنها راه خلاصی از این موضوع چیزی نیست جز صاف کردن بدهی‌های‌اش. حال هوشنگ باید تمام تلاش خود را برای تسویه حساب با طلبکاران پدرش و رضایت گرفتن از آن‌ها به کار بگیرد.

رضویان به خوبی از تجاربی که از بازی در فیلم‌های طنزش به دست آورده استفاده کرده و توانست یک اثر به یاد ماندی را بسازد. اگر به ژانر کمدی در سینمای ایران علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم فیلم به روح پدرم را در لیست تماشا‌ی‌تان قرار دهید.

خروس جنگی، سید مسعود اطیابی: ۱۳۸۶

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم خروس جنگی یکی از بامزه‌ترین آثاری است که در دهه 80 اکران شد. این فیلم طنز ایرانی که در سال 1386 پخش شد، توسط سید مسعود اطیابی کارگردانی شده و فیلم‌نامه‌اش را قربان محمدپور نوشته است. از جمله مهم‌ترین آثار در کارنامه کاری اطیابی می‌توان به فیلم‌های تگزاس 1 و 2، دینامیت و انفرادی و همچنین سریال جادوگر اشاره کرد. این کارگردان برای ساخت فیلم خود از مریلا زارعی، رضا عطاران، کیومرث ملک‌مطیعی، احمد پورمخبر، عباس جمشیدی‌فر و کیانوش گرامی استفاده کرده است.

داستان فیلم خروس جنگی درباره زوجی است که هر یک از آن‌ها تصور می‌کنند دیگری شرایط راحت‌تری دارد و کارهای سختی بر دوش‌اش نیست. محمود مدیر سالن آرایش بوده و مریم زنی خانه‌دار است. آن‌ها به خوبی از وضعیت هم آگاه نیستند، در نتیجه تصمیم می‌گیرند برای چند روز جای خود را عوض کنند. حال مریم در نقش مدیر سالن آرایش و محمود در قامت یک زن خانه‌دار با چالش‌های گوناگونی رو به رو می‌شوند.

این اثر از لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی جذابیت‌های زیادی دارد و به راحتی می‌توانید آن را در کنار افراد کم سن و سال تماشا کنید. اگر به دنبال یک کمدی خوب هستید، این فیلم می‌تواند انتخاب خوبی برای‌تان باشد.

سگ‌بند، مهران احمدی: ۱۴۰۰

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم طنز ایرانی سگ‌بند در اواخر سال 1400 اکران شد و توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد. این اثر توسط مهران احمدی کارگردانی شده و حمید اکبری خامنه نیز فیلم‌نامه آن را نوشته است. مهران احمدی بیشتر به خاطر بازیگری‌اش شناخته می‌شود. احتمالا بسیاری از شما او را در فیلم‌هایی نظیر هزارپا، مطرب، ابلق و سریال پایتخت دیده‌اید. فیلم سگ‌بند پس از فیلم مصادره، دومین ساخته سینمایی بلندی به حساب می‌آید که مهران احمدی کارگردانی کرده است.

در این فیلم سینمایی کمدی ایرانی جدید امیر جعفری، بهرام افشاری، سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان‌افشار، ویدا جوان، ناهید مسلمی، میرطاهر مظلومی، عزت‌الله مهرآوران، سیامک صفری و خود مهران احمدی ایفای نقش می‌کنند. از این اثر پس از اکران استقبال خوبی شد و توانست به فروشی بیش از 40 میلیارد تومان برسد. این اثر در زمانی که ما در حال نوشتن مقاله هستید، در لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران پس از انفرادی، دینامیت و گشت 3، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

سگ‌بند داستان یک کشتی‌گیر بازنشسته را روایت می‌کند که به همراهی دوست و شاگردش به ارمنستان می‌رود و در آن جا اتفاقات جالبی را تجربه می‌کند.

اگر سینمای روز ایران را دنبال می‌کنید، این اثر بدون شک باید جزو لیست تماشای‌تان قرار بگیرد. قابل ذکر است که دو بازیگر مطرح این اثر یعنی  عزت‌الله مهرآوران و سیروس گرجستانی پیش از اکران فیلم درگذشتند.

تکخال، مجید مافی: ۱۳۹۹

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

از دیگر فیلم سینمایی جدید ایرانی طنز می‌توان به تکخال اشاره کرد. این اثر را مجید مافی کارگردانی کرده و کریم امینی فیلم‌نامه آن را نوشته است. تهیه‌کننده این اثر محمدحسین فرح‌بخش بوده که از جمله سایر آثار تهیه شده توسط او می‌توان به شارلاتان، مهمان، کلاغ‌پر، زن‌ها فرشته‌اند (قسمت اول و دوم)، زندگی خصوصی، آس و پاس و خالتور اشاره کرد. در این فیلم که جزو بهترین فیلم های کمدی ایرانی است، پوریا پورسرخ، شبنم قلی‌خانی، سحر قریشی و یوسف تیموری هنرنمایی کرده‌اند.

در فیلم ایرانی کمدی تکخال ما با ماجرای زنی همراه می‌شویم که با چند زن دیگر به همسرش خیانت کرده است. طرز برخورد این زن با چنین اتفاقی و تصمیماتی که می‌گیرد محتوای اصلی اثر را تشکیل می‌دهند.

مومیایی 3، محمدرضا هنرمند: ۱۳۷۸

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم مومیایی 3 اثری کمدی و جنایی از دهه 70 است که یکی از بهترین آثار زمان خود به حساب می‌آید. کارگردانی و فیلم‌نامه‌نویسی این اثر برعهده محمدرضا هنرمند بوده و حسین زندباف نیز تهیه‌کننده فیلم بوده است. این مورد از لیست فیلم های کمدی ایرانی در واقع با بازسازی فیلم The Naked Gun: From the Files of Police Squad (محصول 1988)، به کارگردانی دیوید زاکر (David Zucker)، است که در سال 1378 روی پرده‌های سینما رفت. گورکن، دزد عروسک‌ها و مرد عوضی از جمله فیلم‌های شناخته شده‌ی محمدرضا هنرمند هستند. از جمله بازیگران مطرح فیلم مومیایی 3 نیز می‌توان به پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، رامبد جوان، سیروس ابراهیم‌زاده، رضا ژیان و فتحعلی اویسی اشاره کرد.

داستان ما را با ماجراهای سروان قربانی همراه می‌کند؛ افسر وظیفه‌شناسی که کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و فرد صادقی است. او درست در زمانی که چالش‌های مختلفی را در زندگی شخصی‌اش پیش رو دارد، وظیفه رسیدگی به پرونده سرقت یک مومیایی را نیز باید برعهده بگیرد. کبری که یکی از بازماندگان فرد مومیایی شده است، می‌گوید که این مومیایی اهمیت زیادی داشته و قیمت بالایی دارد. در ادامه سروان قربانی تصمیم می‌گیرد برای پرده‌برداری از این ماجرا با کبری و بهروز همراه شود. اما این تصمیم مشکلات زیادی را برای او به وجود می‌آورد.

پرویز پرستویی برای ایفای نقش در این فیلم کاندید دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول شد. البته این اثر در بخش‌های دیگر مثل بهترین طراحی لباس، بهترین فیلمرداری، بهترین صداگذاری، بهترین تدوین، و بهترین چهره‌پردازی نیز توانست نامزد دریافت جایزه شود. همچنین سیروس ابراهیم‌زاده برای نقش آفرینی‌اش در فیلم مومیایی 3 در چهارمین جشن سینمای ایران توانست در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل جایزه را به خانه ببرد. اگر دوست دارید یک فیلم کمدی با رگه‌هایی از سبک فانتزی ببینید، این اثر انتخاب خوبی برای‌تان خواهد بود.

ازدواج به سبک ایرانی، حسن فتحی: ۱۳۸۳

فیلم سینمایی طنز ایرانی فیلم سینمایی جدید ایرانی طنز

فیلم ازدواج به سبک ایرانی، از آن دست فیلم‌های سینمایی طنز است که وقتی آمد سروصدای زیادی کرد. در این فیلم هنرمندانی چون شیلا خداداد، فاطمه گودرزی، شادروان سعید کنگرانی، داریوش ارجمند و محمدرضا شریفی نیا حضور دارند.

داستان درباره خانواده حاج سرپولکی است. ابراهیم سرپولکی که یکی از کسبه معتبر بازار است، پدری بسیار  متعصب و سختگیر است که آزادی خیلی کمی به دخترش شیرین (شیلا خداداد) داده است. دایی شیرین، کلی تلاش می‌کند که بتواند کمی برای شیرین آزادی بخرد و از حاجی خواهش می‌کند که اجازه دهد شیرین، در آژانس هواپیمایی‌اش کار کند. وقتی شیرین کارش را در آژانس شروع می‌کند، مردی آمریکایی به نام دیوید او را پشت باجه می‌بیند و عاشقش می‌شود. پس از مخالفت‌های فراوان و ماجراها و کش‌مکش‌هایی که در داستان پیش می‌آید، حاج سرپولکی قبول می‌کند که دیوید با شیرین ازدواج کند اما یک شرط بزرگ دارد: دیوید باید مسلمان شود و یک ازدواج اصیل ایرانی صورت بگیرد.

این فیلم کمدی ایرانی شما را می‌خنداند و سرگرم می‌کند. اگر آن را تماشا نکرده‌اید، حتما در لیست قرار دهید.

زیر درخت هلو، ایرج طهماسب: ۱۳۸۴

زیر درخت هلو

این فیلم طنز ایرانی، یکی از شیرین‌ترین همکاری‌های ایرج طهماسب، حمید جبلی و فاطمه معتمدآرا است که در آن هیچ خبری از عروسک‌های آشنای آقای طهماسب نیست. این فیلم، به‌طور قطع یکی از فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند می‌باشد و اگر هنوز آن را ندیده‌اید باید به سراغش بروید. 

اقای طهماسب این فیلم را سال ۱۳۸۴ ساخت و آن زمان آن‌قدر در سینماها گل کرد که خیلی از مردم چندبار برای تماشایش به سینما رفتند. داستان این فیلم درباره‌ی خانواده‌ی ثروتمند عارف پور است. در این خانواده هر کس که زمان مرگش برسد، یک شب قبل از آن باخبر خواهد شد. داستان از جایی شروع می‌شود که آقای عارف پور بزرگ از مرگ خود مطلع شده و تصمیم می‌گیرد که زمان مرگ خود زیر درخت هلوی کهنسال که در حیاط است دراز بکشد. بعد از مرگ او، خدمتکار باوفای او که صفا (با بازی حمید جبلی) نام دارد همراه خانواده‌ی پسر عارف پور بزرگ (با بازی ایرج طهماسب) می‌شود. ماجراهای خنده‌داری که میان صفا و خدمتکار خانم خانه پیش می‌آید، آنقدر بامزه است که مخاطب را از لحظه اول تا آخر پای این فیلم بامزه نگه می‌دارد.

شادروان، حسین نمازی: ۱۴۰۰

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

یک فیلم کمدی ایرانی جدید دیگر که قصد معرفی‌اش را داریم، فیلم شادروان است. این اثر که حسین نمازی آن را کارگردانی کرده و فیلم‌نامه را نیز خودش نوشته است، در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین چهره‌پردازی شد. نمازی کار خود را به عنوان کارگردان با سریال حوالی پاییز آغاز کرد. در واقع فیلم شادروان پس از فیلم آپاندیس، دومین ساخته سینمایی بلند او محسوب می‌شود. سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی هنرپیشه‌های اصلی فیلم شادروان هستند. بد نیست اشاره کنیم که مجموع فروش این فیلم به 9.5 میلیارد تومان رسیده است.

در این اثر از بین بهترین فیلم های کمدی ایرانی ما با خانواده‌ای همراه می‌شویم که پس از مرگ پدرشان با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شوند. آن‌ها که ساکن حاشیه شهر هستند، صرفا با فروش سبزی امرار معاش می‌کنند و از دست دادن پدر موجب می‌شود آن‌ها مشکلات بیشتری را به دوش بکشند.

شیشلیک، محمدحسین مهدویان: ۱۳۹۹

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

محمدحسین مهدویان در اولین تجربه خود برای ساخت یک اثر کمدی از رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، وحید رهبانی، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر و جمشید هاشم‌پور استفاده کرده است. ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز، لاتاری، ماجرای نیمروز: رد خون و درخت گردو آثاری هستند که پیش از این مهدویان کارگردانی کرده بود و همگی مورد توجه قرار گرفته بودند. فیلم‌نامه فیلم شیشلیک را امیرمهدی ژوله نوشته که از جمله مهم‌ترین پروژه‌ها در کارنامه کاری او می‌توان به شب‌های برره، باغ مظفر، گنج مظفر، مرد هزار چهره، مرد دوهزار چهره، قهوه تلخ، ویلای من، شوخی کردم، در حاشیه و خوب بد جلف اشاره کرد.

این فیلم طنز ایرانی جدید حول محور یکی از ساکنان شهرکی در حاشیه تهران که در یک کارخانه مشغول به کار است، می‌چرخد. رئیس کارخانه شرایط دشواری را برای کارکنان به وجود آورده و این موضوع خشم شخصیت اصلی داستان را برمی‌انگیزد. او سعی می‌کند برای نجات زندگی و خانواده‌اش دست به کارهای مختلفی بزند.

انفرادی، مسعود اطبایی: ۱۴۰۱

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

فیلم انفرادی اثری اکشن و کمدی از مسعود اطبایی است که در لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی بارها نام‌اش را برده‌ایم. این اثر در تابستان 1398 تولید شد و در نهایت در اربیهشت سال جاری روی پرده‌های سینما رفت.

داستان از این قرار است که یک شرکت مالی و اعتباری که ریاست آن را شخصی به نام اسدالله کرامت برعهده دارد، به گفته مسئولان مربوطه ورشکست شده است. به دنبال این اتفاق افرادی که پول‌های‌شان را در این موسسه گذاشته‌اند، تصمیم به اعتراض می‌گیرند. سه بی‌خانمان به نام‌های امیر، بهرام و جواد نیز با یکدیگر همراه می‌شوند و اتفاقاتی برای‌شان رخ می‌دهد که بهتر است خودتان با آن‌ها مواجه شوید.

در این فیلم از لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی بازیگرانی نظیر مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، سیروس همتی، امید روحانی و مهدی فقیه ایفای نقش می‌کنند. فیلم انفرادی در حال حاضر با فروشی بالغ بر 60 میلیارد تومان، رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را در اختیار دارد.

لیست طولانی ما برای بهترین فیلم کمدی های ایرانی به پایان رسید. قطعا این لیست براساس فروش فیلم‌ها و اندکی سلیقه شخصی تهیه شده و قطعا عناوین دیگری نیز می‌توانست در این لیست قرار بگیرد. امیدوارم که با دیدن این فیلم‌ها لحضاتی شاد، هرچند کوچک پیش روی خود داشته باشید. شما هم اگر فیلم خاصی را مد نظر دارید که در این لیست نیست برای ما در قسمت نظرات بیان کنید و انتخاب خودتان را هم کامنت کنید.

جمع‌بندی

فیلم‌های کمدی ایرانی، خیلی زیاد هستند و از آن‌جا که اکثر آن‌ها طرفداران زیادی دارند، تعداد فیلم‌هایی که در لیست بهترین فیلم طنز ایرانی جای می‌گیرند زیاد است. در سینمای ایران، به‌خصوص در دهه‌ی ۸۰ فیلم‌های طنز زیادی ساخته شد که خیلی مخاطب داشتند. ما در این لیست سعی کردیم خیلی از این فیلم‌ها را بررسی کرده و پوشش دهیم. با این حال، در صورتی که فکر می‌کنید جای فیلمی در این لیست خالی است، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

15 نظر

  1. نازنین

    لیست بسیار خوبیه به نظرم فیلم های فسیل و مارمولک بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینمای ایران هستن

    فیلم های هزارپا، کما، شیش و بش و … هم خیلی قشنگن

  2. ماهان

    بهترین فیلم های تاریخ ایران:
    هزار پا
    مارمولک
    لیلی با من است
    آینه بغل
    و
    نهنگ عنبر
    هستند ؛ واقعاً بی‌نظیرند

  3. میثم

    ممنون از زحمات شما

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به میثم

      خوشحالیم که این مطلب رو پسندیدید ✨🙏
  4. ميلاد

    عالي

  5. امیر

    عالی بود

  6. مقدم

    تمام این فیلم های کمدی عالی هستن

  7. حسین

    ممنون از حسن انتخابتون عالی بودن🌹🌹🌹

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت خوش خوشحالیم بابت همراهی شما دوست عزیز
  8. صابری

    سلام ممنونم لیست کامل و خوبی بود 🌹

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به صابری

      ممنون از شما دوست عزیز
  9. محمدرضاسیفی

    خوب بود ممنون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدرضاسیفی

      سلام وقت بخیر مرسی از همراهی شما
  10. حسین

    ممنونم بابت پیشنهاداتتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت خوش مرسی از همراهی شما
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%d8%af%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/
ads
ads