داغ ترین ها :
تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

گوشی شیائومی Poco X3 Pro مجهز به چهار عدد دورببین است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی فاقد فوکوس خودکار و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی با کیت سلفی مشابه است. دوربین جلویی پوکو X3 پرو نیز 20 مگاپیکسلی است. برنامه پیش‌فرض دوربین، از نوع معمول MIUI است. گوشی شیائومی و اپلیکیشن دوربین طوری طراحی شده که شما را از سایر برنامه‌های ادیت عکس و ویدیو بی‌نیاز کند. با ما همراه باشید تا شما را با قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن دوربین این گوشی آشنا کنیم. در این مقاله به صورت مختصر به توضیح مراحل تنظیم دوربین گوشی پوکو X3 پرو می‌پردازیم. اگر تنظیمات دوربین شیائومی پوکو x3 پرو صحیح انجام شود می‌توان با آن عکس های بهتری گرفت.

 

برای خرید جدیدترین گوشی های برند Poco از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید: گوشی پوکو

 

تنظیمات دوربین پوکو x3 پرو

وقتی دوربین را باز می‌کنید با صفحه زیر روبه‌رو می‌شوید:

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

  • Photo Setting: در این بخش تغییرات کلی که مایل هستید در عکس‌های‌تان اعمال کنید را می‌توانید تنظیم کنید.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

Show gridline: این قابلیت امکان کادربندی حرفه‌ای برای عکاسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این قابلیت هم می­‌توانید نقاط طلایی تصویر را بشناسید هم ترازی در اختیار شما قرار می‌دهد که مطمئن شوید دوربین را صاف نگه داشته‌اید. همچنین Center mark با یک علامت مثبت دقیقاً وسط تصویر را برای‌تان مشخص می‌کند.

Tilt-shift: این قابلیت برای برجسته نمودن سوژه در تصویر بسیار مناسب است. به این شکل که با تار و مات کردن اطراف سوژه، آن را برجسته‌­تر کرده و همه دقت را روی سوژه متمرکز می‌کند.

Timed burst: این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که تعداد مشخصی عکس به فاصله زمانی دلخواه بگیرید. مثلاً 200 عکس به فاصله زمانی یک ثانیه. این قابلیت به شما کمک می‌کند که مثلاً استاپ موشن‌های جذاب بسازید.

Google lens: با استفاده از این قابلیت می‌توانید از سوژه عکاسی کنید و سپس گوگل شروع به جستجو درباره سوژه‌ای که از آن عکس‌برداری کردید می‌کند و به شما اطلاعات می‌دهد.

  • Portrai:در این بخش هم افکت‌های بخش Photo وجود دارد. البته روی بدن تغییری نمی‌توانید انجام دهید اما صورت و فضا را می‌توانید به دلخواه افکت بدهید.

 

 

تنظیمات ویدیو در دوربین گوشی شیائومی POCO X3 Pro

Movie filters: این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که در همان لحظه ثبت ویدیو از افکت‌هایی که دوست دارید استفاده کنید و دیگر نیازی نیست بعد گرفتن ویدیو، از اپلیکیشن‌های دیگری برای تغییر آن کمک بگیرید.

– عصای جادویی: افکت‌های بخش فیلم‌برداری است.

Beautify: در بخش فیلم‌برداری نیز وجود دارد و فعال است.

Bokeh: با کمک این قابلیت می‌توانید در حین فیلم‌برداری از یک سوژه، پشت آن را مات و تار کنید تا سوژه برجسته‌تر و مهم‌تر به نظر برسد. مثل همان کاری که در عکاسی می‌کنید.

خرید مک بوک

سه خط کناری:

Track movie object: در این قابلیت، درحالی‌که دوربین ثابت است، فرد مقابل دوربین حرکت می‌کند. بااین‌حال تصویر فرد دنبال می‌شود و این حس را به بیننده منتقل می‌کند که دوربین در حال تعقیب فرد است. همچنین اگر فرد به سمت دوربین حرکت کند یا از آن دور شود، روی فرد Zoom in و Zoom out می‌کند بدون اینکه شما دست به دوربین زده باشید.

Audio zoom: با کمک این قابلیت، موقع فیلم‌برداری می­توانید صداها را بلندتر کنید. مثلاً فردی که به عنوان سوژه در کادر قرار می‌گیرد، اگر شروع به صحبت کند، این قابلیت صدای او را بلندتر و رساتر می‌کند.

  • Pro: این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که تصاویر حرفه‌ای بگیرید.

تنظیمات دوربین گوشی شیائومی پوکو x3 پرو

WB: با انتخاب این گزینه می‌توانید با توجه به وضعیت آب و هوایی دوربین گوشی را تنظیم کنید. مثلاً حالت آفتابی، بارانی، ابری و … این­ها حالات پیش‌فرض هستند. گزینه‌ای هم دارد که به صورت دستی می‌توانید وضعیت مورد نظر خود را تنظیم کنید.

F یا Focus: این قابلیت هم به صورت اتومات هم دستی در دسترس است.

S: سرعت شاتر را می‌توانید تنظیم کنید. هر چه عدد شاتر بالاتر باشد، می‌توانید عکس‌های Long Exposure  بگیرید.

ISO: تنظیم نور ورودی را انجام می‌دهد. هر چه عدد ISO بالاتر باشد، نور بیشتری وارد لنز شده و عکس روشن‌تری می‌گیرید.

EV: کاری شبیه دریچه دیافراگم را در دوربین‌های عکاسی انجام می‌دهد. باز یا بسته بودن دیافراگم میزان نور ورودی را تنظیم می‌کند. هر چه این عدد بزرگ‌تر باشد، دریچه بازتر بوده و نور بیشتری جذب می‌شود.

Lens: در حالت پرو، حتی می‌توانید لنز را هم خودتان انتخاب کنید. یعنی انتخاب کنید با کدام لنز عکس‌برداری یا فیلم‌برداری انجام دهید.

 

گوشی های گیمینگ محبوب از شیائومی در مطلب زیر:
بهترین گوشی شیائومی برای بازی

 

در بالای صفحه، کنار فلش یک دایره وجود دارد که کار نورسنجی را انجام می‌دهد. این دایره سه حالت نورسنجی را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  1. Spot metering: در این حالت بر اساس نقطه مرکزی تصویر نورسنجی انجام می‌شود.
  2. Frame average: بر اساس نور تمام تصویر، میانگینی در نظر می‌گیرد.
  3. Center weighted: وسط تصویر را در نظر گرفته و طبق آن نورسنجی را انجام می‌دهد.

سه خط کناری: در این حالت قابلیت‌های مختلفی در دسترس است که قبلاً درباره بعضی از آنها توضیح داده‌ایم.

LOG: قابلیت تصویربرداری 4k، 30 فریم در ثانیه است. حالت پرو تنها مناسب عکاسی است اما این قابلیت به شما امکان فیلم‌برداری هم می‌دهد. در حالت Log، شیائومی سعی کرده حالت سینمایی به ویدیوی شما بدهد. در این قابلیت دست شما برای ویرایش رنگ و نور باز است.

Focus peaking: با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید عکستان را با توجه به سوژه­تان بگیرید. به این معنی که سوژه شما قرمز می‌شود و با مشخص شدن آن، تنظیم سایر ویژگی‌های عکس برای شما ساده‌تر می‌شود.

Exposure verification: در این حالت قسمت‌هایی که نور تصویر زیاد است به صورت هاشور خورده نشان داده می‌شود. به این ترتیب شما متوجه می‌شود که تعادل نوری تصویر شما مناسب نیست.

در رابطه با دو گزینه‌ی اخیر یعنی Focus peaking و Exposure verification، نمی‌توانید آنها را هم‌زمان استفاده کنید.

  • Mor

تنظیمات دوربین شیائومی پوکو x3 پرو

Short video: پنج قابلیت برای فیلم‌برداری به شما ارائه می‌دهد. سریع، خیلی سریع، آهسته، خیلی آهسته و عادی. با کمک این قابلیت، فیلمی که تهیه می‌کنید با توجه به قابلیتی که انتخاب کرده‌اید سریع‌تر یا آهسته‌تر از حالت عادی حرکت را نشان می‌دهد و حالت سینمایی جالبی برای تصویر ایجاد می‌کند. این بخش حتی گزینه موزیک دارد. می‌توانید با انتخاب موزیک‌هایی که در این بخش است، روی ویدیوی خود آهنگ نیز پخش کنید. این بخش همین‌طور فیلترهایی دارد که می‌تواند به جذابیت بیشتر تصویر شما کمک کند.

 

چگونه تمام اسکین های کالاف دیوتی موبایل را ببینیم؟
ترفند های مخفی کالاف دیوتی موبایل

 

VLOG: این قابلیت به شما فریم‌های مختلفی در بازه‌های زمانی مشخص می‌دهد. مثلاً 16 ثانیه‌ای. در این حالت و هنگام فیلم‌برداری، خود دوربین نباید زیاد حرکت کند چون باعث خراب شدن تصویر می‌شود. خود این حالت، افکت‌های خاصی به تصویر می‌دهد.

Long exposure: در این حالت، چند ثانیه حرکت را ثبت کرده و عکس می‌گیرد. مثل آنچه در نور ماشین‌های بزرگراه‌ها که به شکل خط ممتد ثبت می‌شود.

Clone: این قابلیت هم در عکس‌برداری و هم فیلم‌برداری قابل استفاده است. در این حالت شما می‌توانید در یک فضای مشخص، در یک قاب و یک عکس، از خود در حالت‌های مختلف عکس بگیرید و این‌طور به نظر برسد که در حال صحبت با خود هستید. یا می‌توانید به همین شکل فیلم تهیه کنید. مثلاً یک جا بایستید و فیلم بگیرید بعد روی همان فریم دوباره در نقطه دیگری بایستید و صحبت کنید. در ویدیوی نهایی این‌طور به نظر می‌رسد که مقابل خود ایستاده‌اید و دارید با خودتان صحبت می‌کنید. حالت Freeze frame نیز قسمتی از همین بخش است.

از عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین‌ گوشی شیائومی Poco X3 Pro ، لذت ببرید.

 

بهترین ترفند های بازی پابجی موبایل:
ترفند های پابجی

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. محمدرضا

    سلام دوربین جلوگوشیم عمل نمیکنه وگوشی هنگ می‌کنه دلیلش چیه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمدرضا

      سلام وقت بخیر یا باگ نرم افزاریه یا واقعا دوربین خراب شده
  2. حمید

    بعضی وقتها دوربین گوشیم هنگ می‌کنه فیلم و عکس نمیگیره نمی‌دونم دلیلش چیه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید

      سلام وقت بخیر احتمالا باگ نرم افزار هست در صورت امکان پیشنهاد می‌کنم گوشی رو ریست فکتوری کنید
      1. کیارش

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشید دوربین سلفی رو چجوری کیفیتش رو ببریم بالا؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به کیارش

          سلام کار خاصی نمیشه کرد، خود سنسور و لنز باید خوب باشه از اول
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d9%be%d9%88%da%a9%d9%88-x3-%d9%be%d8%b1%d9%88/
ads
ads