داغ ترین ها :
بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

دنیای گوشی‌های میانرده جایی است که شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا با تولید محصولاتی با ارزش خرید بالاتر از رقیب خود پیشی بگیرند. در ادامه این مطلب به بهترین گوشی‌های موجود در بازار تا 7 میلیون تومان خواهیم پرداخت پس اگر قصد خرید گوشی میانرده و خوش قیمت را دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید. در نظر داشته باشید که گوشی‌های موجود در این لیست قیمتی بین 5 تا 7 میلیون تومان دارند و ممکن است به دلیل تغییرات قیمت برخی از مدل‌ها حتی مقداری بالاتر از 7 میلیون باشند. اگر به دنبال خرید عمده گوشی موبایل هستید، این گوشی‌ها را در نظر داشته باشید.

 

لیست قیمت امروز گوشی های موبایل را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف ببنید: قیمت روز گوشی

 

گلکسی A24 نسخه 128/6 گیگابایت

گلکسی A24 نسل جدیدتر A23 است و به واسطه بهبود در بخش نمایشگر حالا ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به قبل دارد و می‌تواند در این بازه قیمتی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن باشد. این گوشی که مانند دیگر اعضای این خانواده طراحی خود را از سری S23 به ارث برده، از پنلی 6.5 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی 90 هرتزی است و روشنایی آن در حالت حداکثری به عدد عالی 1000 نیت می‌رسد.

گلکسی A24

در دل این گوشی تراشه 6 نانومتری مدیاتک هلیو G99 قرار گرفته و به همین واسطه این مدل بدون مشکل می‌تواند از پس کارهای روزمره بربیاید. در کنار این سخت افزار رابط کاربری One UI 5.1 بر مبنای اندروید 13 قرار می‌گیرد تا این کهکشانی از نظر نرم افزاری هم بسیار جدید و بروز باشد. لازم است در همین بخش اشاره کنیم که گلکسی A24 از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ برای دوربین اصلی این مدل از یک سنسور 50 مگاپیکسلی کمک گرفته است و این دوربین را یک فوق عریض 5 مگاپیکسلی و یک ماکرو 2 مگاپیکسلی همراهی می‌کند و سلفی 13 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است. گلکسی A24 انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می‌گیرد و شارژ سریع 25 وات باعث می‌شود تا شما بتوانید این کهکشانی را در مدت 1.5 ساعت فول شارژ کنید.

مشخصات گوشی A24 سامسونگ
تراشه هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی

خرید گلکسی A24 نسخه 128 گیگابایت با رم 6

گلکسی A15 نسخه 128/6 گیگابایت

گلکسی A15 نسل جدیدتر A14 است و مشخصات بهتر و جذاب‌تری هم دارد ولی با بودجه 7 میلیون شما می‌توانید نسخه 128 گیگابایت با رم 6 این کهکشانی را خریداری کنید. گلکسی A15 در زمینه صفحه نمایش بهبود بسیار جذابی نسبت به قبل دارد و حالا از پنلی سوپر امولد استفاده می‌کند.

این یعنی کنتراست نمایشگر بسیار بهتر شده و رنگ مشکی نیز با عمق بی‌نهایت نمایش داده می‌شود. به این حذابیت نرخ نوسازی 90 هرتزی و البته روشنایی حدود 800 نیت را نیز بیفزایید تا ارزش خرید این مدل مشخص شود. صفحه نمایش گلکسی A15 را می‌توان با رقبایی با قیمت دو برابری مقایسه کرد و همین نشان می‌دهد که وضعیت صفحه نمایش تا چه حد خوب و جذاب است.

گلکسی A15

گلکسی A15 در بخش طراحی نیز تغییرات اساسی داشته و فریم آن به حالت تخت درآمده است و این یعنی حس و حال گوشی هنگام در دست گرفتن مقداری متفاوت شده و سازگاری بیشتری با مدل‌های جدید موجود در بازار دارد. این کهکشانی از تراشه 6 نانومتری مدیاتک هلیو G99 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که قبل‌تر آن را به روی گلکسی A24 دیده بودیم و از عملکرد مناسب آن اطلاع داریم. هلیو G99 شاید خیلی چیپست جدیدی نباشد ولی قدرت کافی برای این بازه قیمتی را داراست و می‌توانید از پس کارهای روزمره بدون مشکل بربیاید.

دوربین اصلی این کهکشانی اقتصادی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد که با یک فوق عریض 5 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی همراهی می‌شود و این مجموعه را یک سلفی 13 مگاپیکسلی کامل می‌کند. نماینده سامسونگ از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 25 واتی تغذیه می‌کند و می‌تواند مدت زیادی هم با یک بار شارژ دوام بیاورد.

مشخصات گلکسی A15
تراشه هلیو G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین 50 مگاپیکسلی عریض
5 مگاپیکسل فوق عریض
2 مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل One UI 6.1 بر پایه اندروید 14
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 وات

خرید گلکسی A15 نسخه 128 گیگابایت با رم 6

خرید گلکسی A15 نسخه 128 گیگابایت با رم 4

گلکسی A14 نسخه 128/6 گیگابایت

در حال حاضر گوشی A14 یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های حال حاضر سامسونگ به شمار می‌رود. این گوشی که در اوایل ۲۰۲۳ راهی بازار شد از مشخصات سخت‌افزاری مناسبی بهره می‌برد. گوشی A14 به صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی LCD مجهز شده که وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این گوشی سامسونگ با اندروید ۱۳ راهی بازار شده و از رابط کاربری One UI Core 5 استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI امکانات جذابی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

گلکسی A14

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که گوشی A14 به تراشه مدیاتک Helio G80 مجهز شده که یک پردازنده هشت هسته‌ای را در خودش قرار داده است. این گوشی در مدل‌‌های مختلفی راهی بازار شده که از نظر میزان رم و میزان حافظه داخلی با هم تفاوت دارند.  البته که این گوشی از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند.

گوشی A14 سه دوربین پشت دارد. دوربین پشت با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی روی این گوشی دیده می‌شود. دوربین ۵ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو هم دارد. دوربین سلفی این گوشی هم حسگر ۱۳ مگاپیکسل دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و حسگر تشخیص اثر انگشت هم از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌رود.

مشخصات گوشی A14 سامسونگ
تراشه اگزینوس 850
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۵ مگاپیکسل
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI Core 5
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت
رم ۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

خرید گلکسی A14 نسخه 128 گیگابایت با رم 6

خرید گلکسی A14 نسخه 128 گیگابایت با رم 4

گوشی TCL 40 SE نسخه 256/6 گیگابایت

شرکت تی سی ال یک سازنده چینی است که در زمینه تولید محصولات مختلفی از جمله تلویزیون و گوشی هوشمند فعالیت می‌کند. TCL 40 SE یک گوشی خوش‌قیمت از این برند است که نمایشگری 6.75 اینچی با رزولوشن HD+ دارد و از نرخ نوسازی 90 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این پنل IPS توانسته بیشتر از 85 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد.

گوشی TCL 40 SE

این شرکت در بخش سخت افزار از تراشه 12 نانومتری هلیو G37 کمک گرفته که قدرت به نسبت مناسبی در این بازه قیمتی دارد. این گوشی در کل چهار دوربین دارد. دوربین اصلی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی سنسوری 8 مگاپیکسلی. دو دوربین ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی نیز مجموعه دوربین‌ها را کامل می‌کنند. انرژی مورد نیاز TCL 40 SE توسط یک باتری 5010 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 18 وات تأمین می‌شود.

مشخصات گوشی TCL 40 SE
تراشه هلیو G37
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسل
سیستم عامل TCL UI 5.0 بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
امکان افزاریش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5010 میلی‌آمپر ساعتی

خرید TCL 40 SE نسخه 256 گیگابایت با رم 6

شیائومی ردمی 12 4G نسخه 256/8 گیگابایت

یکی از ایرادات همیشگی به برند شیائومی نام‌گذاری عجیب و غریب گوشی‌ها بوده است و حالا با این مدل شاید بهتر متوجه این موضوع شوید. ردمی 12 فورجی یکی دیگر از اعضای خانواده ردمی است و نباید آن را با ردمی نوت 12 فورجی اشتباه بگیرید. این گوشی نزدیک به 200 گرم وزن دارد و از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند تا کیفیت ساخت بالایی داشته باشد. البته فریم کناری پلاستیکی است.

شیائومی برای بخش نمایشگر از پنلی 6.78 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ کمک گرفته است. این صفحه نمایش حدود 85 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. طبق ادعای چینی‌ها این نمایشگر می‌تواند تا 550 نیت روشنایی تولید کند که این عدد برای یک پنل IPS عدد خوب و جذابی به حساب می‌آید.

ردمی 12 4G

به روی قاب پشتی ردمی 12 4G سه دوربین واید، اولترا واید و عمق میدان با سنسورهای 50، 8 و 2 مگاپیکسلی دیده می‌شود و دوربین سلفی هم از سنسوری 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این میان‌رده خوش‌قیمت دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی است و از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند.

قلب تپنده این محصول تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو G88 است و این چیپست هم برای انجام کارهای معمول و روزمره سرعت و عملکرد مناسبی دارد.

مشخصات گوشی ردمی 12 4G
تراشه Helio G88
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسل
دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسل
سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، 18 وات ساعت

خرید ردمی 12 4G نسخه 256 گیگابایت با رم 8

خرید ردمی 12 4G نسخه 128 گیگابایت با رم 8

پوکو M5s نسخه 256/8 گیگابایت

یکی از گوشی‌های پوکو که طرفداران زیادی هم دارد، Poco M5s است. محصولی که هم قیمت مناسبی دارد و هم از سخت‌افزار خوبی بهره می‌برد. گوشی پوکو M5s از صفحه نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 راهی بازار شده و چهار دوربین پشت دارد.

پوکو M5s

دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن هم دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید دیده می‌شود. دو دوربین ۲مگاپیکسلی هم برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق روی این گوشی قرار گرفته است.  با این گوشی می‌توانید ویدئوهای 4K با نرخ نوسازی ۳۰ فریم برثانیه ضبط کنید. روی Poco M5s از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی Poco M5s می‌توانیم به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که از شارژ سریع ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی پوکو M5s
تراشه Helio G95
پردازنده گرافیکی Mali-G76
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ گیگابایت و ۶ گیگابایت
امکان افزاریش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

قیمت گوشی Poco m5s مدل 256 گیگابایت با رم 8

موتورولا موتو G23 نسخه 128/8 گیگابایت

شرکت موتورلا با توجه به بازه قیمتی موتو G23 تصمیمی عجیبی گرفته و برای این مدل به سراغ پنلی از نوع IPS با رزولوشن HD+ رفته است. این در حالی اتفاق افتاده که گوشی مثل A25، A15، ردمی نوت 12 فورجی و بسیاری از گوشی‌های دیگر پنلی OLED با رزولوشن FHD+ دارند. این نمایشگر 6.5 اینچی حدود 84 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص داده و از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

موتورولا موتو G23

قلب تپنده گوشی موتو G23 تراشه 12 نانومتری هلیو G85 است که به نسبت بسیاری از رقبا عملکرد ضعیف‌تری دارد ولی به طور کلی از پس کارهای روزمره بدون مشکل برمی‌آید. این گوشی دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 5 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی است و در روبرو نیز سلفی 16 مگاپیکسلی را شامل می‌شود. موتورولا موتو G23 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و از شارژ سریع 30 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات گوشی موتورولا موتو G23
تراشه مدیاتک هلیو G85
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین 50 مگاپیکسلی واید
5 مگاپیکسل اولتراواید
2 مگاپیکسل ماکرو
سیستم عامل Android 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 30 وات

خرید موتورولا موتو G23 با 128 گیگابایت حافظه و رم 8

ریلمی C55 نسخه 256/8 گیگابایت

کمتر می‌توان در این بازه قیمتی گوشی را پیدا کرد که مشخصات خوب و مناسبی را در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم در اختیار شما قرار دهد. در واقع اگر بسته به نوع استفاده حتما می‌خواهید یک گوشی 256 گیگابایتی خریداری کنید و از طرفی بودجه محدودی هم دارید ریلمی C55 می‌تواند دقیقا متناسب با نیاز شما باشد.

ریلمی C55

سازنده چینی برای این مدل طراحی جذاب و چشم نوازی را در نظر گرفته و گوشی کاملا تخت و مدرن را روانه بازار کرده است. این محصول دارای نمایشگری 6.72 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ است که حدود 87 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و اطراف پنل حاشیه‌های کمی دیده می‌شود. نرخ نوسازی صفحه نمایش 90 هرتز و روشنایی آن بیشتر از 600 نیت است. این گوشی از اندروید 13 به صورت پیش فرض استفاده می‌کند که یک نکته بسیار مثبت است و سبب می‌شود تا دستگاه مدت طولانی‌تری بروز و قابل استفاده باشد.

ریلمی C55 از تراشه 12 نانومتری هلیو G88 قدرت می‌گیرد و توان آن برای انجام کارهای روزمره کاملا مناسب است، هرچند که برای کارهای سنگین مانند بازی کردن نمی‌توان انتظار سطح بالایی از آن داشت. دوربین اصلی این مدل از سنسوری 64 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و با یک دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی همراهی می‌شود و سلفی 8 مکاپیکسلی این بخش را کامل می‌کند. انرژی مورد نیاز ریلمی C55‌ را یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 33 واتی تأمین می‌کند.

مشخصات گوشی ریلمی C55
تراشه هلیو G88
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین 64 مگاپیکسلی واید
2 مگاپیکسل عمق میدان
سیستم عامل Realme UI 4.0 بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (اسلات مجزا)
باتری 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 33 واتی

خرید ریلمی C55 نسخه 256 گیگابایت با رم 8

گوشی داریا Bond نسخه 256/8 گیگابایت

گوشی داریا باند اولین تلاش شرکت ایرانی داریا همراه پایتخت در ساخت گوشی هوشمند است. شاید تصور کنید که این محصول ساخت ایران است و قطعا ارزش خرید پایینی دارد، ولی باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. سازنده ایرانی برای این مدل از طراحی به روز و در نوع خود جالبی استفاده کرده و گوشی مقداری شبیه به پیکسل‌های شرکت گوگل است.

گذشته از بحث طراحی این گوشی به نسبت بازه قیمتی کیفیت ساخت عالی دارد و از قاب پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. این ترکیب به روی گوشی‌هایی با قیمت دو برابری دیده می‌شود و بدون شک یک نقطه قوت به حساب می‌آيد. این مدل 210 گرم وزن دارد ولی بالانس وزنی به خوبی در آن رعایت شده است و خیلی خوب در دست قرار می‌گیرد.

گوشی داریا Bond

داریا باند دارای نمایشگری 6.78 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 2400 در 1080 است و تراکم 388 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و حاشیه‌های بسیار کمی هم دارد، به طوری که در اولین نگاه تصور می‌کنید که با یک گوشی بالارده یا پرچمدار مواجه هستید. همچنین لبه‌های کناری پنل نیز دارای مقداری خمیدگی هستند.

کیفیت این صفحه نمایش طبق انتظار خوب و جذاب است و نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث می‌شود تا محتوا بسیار روان پیش روی شما قرار بگیرد. روشنایی این پنل تا 650 نیت قابل افزایش است که عدد خوب و مناسبی به نسبت این بازه قیمتی به حساب می‌آید. داریا باند دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارد و این دوربین با فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی همراهی می‌شود و سلفی 16 مگاپیکسلی نیز در روبرو خودنمایی می‌کند.

گوشی داریا Bond

در دل این گوشی تراشه 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 7050 قرار گرفته و 256 گیگابایت حافظه و 8 گیگابایت رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. این تراشه دارای دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتزی و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز شامل می‌شود.

داریا Bond نرم افزار جدید و بروزی دارد و از DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند. انرژی مورد نیاز این گوشی خوش‌قیمت را یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند و شما به شارژ سریع 66 واتی نیز دسترسی خواهید داشت. به گفته شرکت داریا این مدل در مدت 50 دقیقه از 0 تا 100 شارژ می‌شود. در نظر داشته باشید که آداپتور درون جعبه این گوشی وجود ندارد.

از دیگر مشخصات مهم این گوشی می‌توان به اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر و فیلم‌برداری 4k اشاره کرد.

مشخصات گوشی داریا Bond
تراشه دیمنسیتی 7050
پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین 50 مگاپیکسل واید

8 مگاپیکسل التراواید

2 مگاپیکسل ماکرو

سیستم عامل DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
باتری 4700 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع 66 واتی

خرید داریا باند نسخه 256 گیگابایت با رم 8

تکنو اسپارک 10 پرو نسخه 128/8 گیگابایت

تکنو اسپارک 10 پرو یک گوشی بسیار جدید است که تا حد بسیار زیادی مشخصاتی مانند ردمی 12 شیائومی را ارائه می‌کند. تکنو به گونه‌ای دوربین‌های این گوشی را کنار هم قرار داده که طراحی ایفون‌های پرو اپل در ذهن یادآور می‌شود. این گوشی 208 گرمی دارای قاب پشتی شیشه‌ای است و در روبرو از یک پنل 6.8 اینچی IPS با رزولوشن FHD+ میزبانی می‌کند. این صفحه نمایش نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد و توانسته حدود 85 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد.

تکنو اسپارک 10 پرو

تکنو در بخش سخت افزار تراشه 12 نانومتری مدیاتک هلیو G88 را برای این گوشی مناسب دیده، همان تراشه‌ای که شیائومی هم به روی ردمی 12 از آن استفاده کرده و عملکرد خوب و مناسب آن ثابت شده است. تکنو اسپارک 10 پرو دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارد و دوربین عمق میدان 0.8 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی کامل کننده بخش دوربین‌ها است. این گوشی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 18 وانی تغذیه می‌کند.

مشخصات تکنو اسپارک 10 پرو
تراشه اگزینوس 850
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
دوربین عمق میدان 0.8 مگاپیکسل
سیستم‌عامل HIOS 12.6 بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی

خرید تکنو اسپارک 10 پرو نسخه 128 گیگابایت با رم 8

گلکسی A05s نسخه 128/6 گیگابایت

گلکسی A05s یکی از جدیدترین کهکشانی‌های شرکت سامسونگ به حساب می‌آید که با وجود برچسب اقتصادی تلاش می‌کند تا مشخصات جذابی را ارائه کند. این گوشی 194 گرمی دارای نمایشگری 6.7 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن FHD+ است و از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش حدود 83 درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته و در بالا نیز میزبان ناچ U شکل است.

گلکسی A05s

سازنده کره‌ای در بخش سخت افزاری تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 را مناسب دیده و در این نسخه 128 گیگابایت حافظه و 6 گیگابایت رم آن را همراهی می‌کنند. این سخت افزار برای گوشی با این بازه قیمتی مناسب ارزیابی می‌شود و از این جهت قطعا هیچ ایرادی نمی‌توان به این کهکشانی وارد کرد. این مدل از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع 25 واتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

دوربین اصلی گلکسی A05s سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و دو دوربین ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند. سلفی 13 مگاپیکسلی نیز کامل کننده این بخش به حساب می‌آید.

مشخصات گوشی گلکسی A05s
تراشه اسنپدراگون 680
پردازنده گرافیکی Adreno 610
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت / نانو / همزمان فعال
کیفیت دوربین 50مگاپیکسلی واید
2 مگاپیکسل عمق میدان
2 مگاپیکسل  ماکرو
سیستم عامل One UI 5 بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد (اسلات مجزا)
باتری 5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 25 واتی

خرید گلکسی A05s با 128 گیگابایت حافظه و رم 6

خرید گلکسی A05s با 128 گیگابایت حافظه و رم 4

 

پوکو M5 نسخه 128/6 گیگابایت

پوکو M5 نسخه ارزان‌تر از پوکو M5s است که در بالا معرفی کردیم. این محصول 201 گرم وزن دارد و از یک نمایشگر 6.58 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 90 هرتزی استفاده می‌کند. این پنل کیفیت کمتری نسبت به M5s دارد و طبق انتظار رنگ‌ها را به جذابیت پنل برادر خود نمایش نمی‌دهد و رنگ مشکی هم دارای عمق بی‌نهایت نیست اما در کل کیفیت نمایشگر به نسبت قیمت مناسب و خوب ارزیابی می‌شود.

پوکو M5

این محصول از تراشه 6 نانومتری مدیاتک هلیو G99 قدرت می‌گیرد، این چیپست مقداری قوی‌تر از هلیو G95 موجود به روی M5s است و شما می‌تواند بدون لگ و کندی کارهای روزمره را با آن انجام دهید و نیم‌نگاهی هم به بازی‌های روز داشته باشید. در پوکو M5 خبری از لنز فوق عریض نیست و دوربین‌ها به لنز اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی و ماکرو و عمق میدان 2 مگاپیکسلی محدود شده‌اند. سازنده چینی برای دوربین سلفی نیز از سنسوری 5 مگاپیکسلی کمک گرفته است.

این میان‌رده از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه کرده و از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، MIUI 13 بر پایه اندروید 12 و استفاده از گوریلاگلس 3 برای مراقبت از نمایشگر از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

مشخصات گوشی پوکو M5
تراشه Helio G99
پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسل
دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق 2 مگاپیکسل
سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 6 گیگابایت
امکان افزاریش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع 18 واتی

قیمت پوکو M5 مدل 128 گیگابایت با رم 6

خرید گوشی 5G

ریلمی C53 نسخه 256/8 گیگابایت

ریلمی C53 هم ظاهری شبیه به ایفون 14 پرو اپل دارد و از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند. این گوشی از پنلی 6.74 اینچی با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. این نمایشگر نرخ نوسازی 90 هرتزی دارد و بیشتر از 85 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده است. روشنایی این صفحه نمایش در حالت حداکثری تا 560 نیت قابل افزایش است. قدرت این گوشی توسط تراشه 12 نانومتری Unisoc Tiger T612 تامین می‌شود و در بخش نرم افزار نیز خوشبختانه شاهد اندروید 13 یعنی جدیدترین نسخه موجود هستیم.

ریلمی C53

دوربین اصلی ریلمی C53 سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و سنسوری 0.3 مگاپیکسلی عمق میدان آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی هم دارای سنسوری 8 مگاپیکسلی است. این گوشی را یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع 33 واتی سرعت بالای شارژ این گوشی را تضمین می‌کند.

مشخصات گوشی ریلمی C53
تراشه Unisoc Tiger T612
پردازنده گرافیکی Mali-G57
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق 0.3 مگاپیکسل
سیستم عامل Realme UI T بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزاریش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی

خرید ریلمی C53 نسخه 256 گیگابایت با رم 8

خرید ریلمی C53 نسخه 128 گیگابایت با رم 6

خرید پاوربانک

 

گلکسی M13 نسخه 64/4 گیگابایت

قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که این گوشی نسخه هند است و باتری پرظرفیت‌تری نسبت به نسخه معمول دارد و در دیگر بخش‌ها مشخصات آن کاملا یکسان است. این کهکشانی از صفحه نمایشی 6.6 اینچی از نوع PLS LCD با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 400 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این نمایشگر همان 60 هرتز معمول است و به نوعی با یک پنل معمولی و خوب مناسب هستیم و نه عالی!

گلکسی M13

در دل گلکسی M13 شاهد تراشه 8 نانومتری اگزینوس 850 هستیم، چیپستی که برای انجام کارهای ساده و روزمره خوب است اما توان بالایی در انجام کارهای سنگین‌تر ندارد و در کل نباید به عنوان یک گوشی قوی به روی این مدل حساب باز کنید. کره‌ای‌ها یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی را برای تأمین انرژی این تراشه در نظر گرفته‌اند که شارژدهی بسیار خوبی هم دارد و بسته به استفاده بین 1.5 تا 2 روز این میان‌رده را سرپا نگه می‌دارد.

دوربین اصلی این کهکشانی دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی است و دوربین اولتراواید 5 مگاپیکسلی و عمق میدان 2 مگاپیکسلی این دوربین را همراهی می‌کنند و سلفی 8 مگاپیکسلی کامل‌کننده این قسمت است. شارژ سریع 15 واتی، اندروید 12، حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و گوریلاگلس 5 از دیگر ویژگی‌های اصلی و مهم این محصول به حساب می‌آیند.

مشخصات گلکسی M13 نسخه هند
تراشه اگزینوس 850
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین 50 مگاپیکسل واید
5 مگاپیکسل اولتراواید
2 مگاپیکسل تشخیص عمق
سیستم عامل اندروید 12 قابل ارتقاء به اندروید 13
حافظه داخلی 64 گیگابایت
رم 4 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 6000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع 15 وات

خرید گلکسی M13 نسخه 128 گیگابایت با رم 6

 

نحوه رجیستری گوشی چگونه است؟
رجیستری گوشی سامسونگ

 

گلکسی A04s نسخه 128/4 گیگابایت

در حالی که گوشی A05s هم وارد بازار شده، گلکسی A04s هنوز ارزش خرید دارد و توانسته در این لیست حضور پیدا کند. این گوشی سامسونگ از صفحه نمایش LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد که تا ۴۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. فریم و قاب پشتی گوشی پلاستیکی است و روی آن هم شیشه‌ای خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد.

گلکسی A04s

گوشی گلکسی A04s با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4 راهی بازار شده و از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند در مدل‌هایی با ۳۲ و ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار شده و از کارت حافظه هم پشتیبانی می کند. سه دوربین پشت هم برای این محصول در نظر گرفته شده که دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. برخورداری از حسگر تشخیص اثر انگشت و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هم ویژگی‌های جذاب این محصول به شمار می‌رود.

مشخصات گوشی گلکسی A04s
تراشه Exynos 850
پردازنده گرافیکی Mali-G52
تعداد سیم‌کارت دو
دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی

دوربین تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی

دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی

سیستم عامل اندروید ۱۲
حافظه داخلی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۳ و ۴ گیگابایت رم
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه بله
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت

خرید گلکسی A04s سامسونگ 128 گیگابایت با رم 4

ردمی 13C نسخه 256/8 گیگابایت

شیائومی به رسم هر سال در بخش اقتصادی، نماینده جدید سری C خود به نام ردمی 13C را روانه بازار کرد. این محصول 192 گرم وزن دارد و از پنلی 6.74 اینچی با رزولوشن HD+ استفاده می‌کند. برای این صفحه نمایش بزرگ نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز در نظر گرفته شده و روشنایی نیز تا حداکثر 600 نیت قابل افزایش است.

ردمی 13C

ردمی 13C با MIUI 14 بر پایه اندروید 13 روانه بازار شده و از تراشه هلیو G85 قدرت می‌گیرد. دوربین اصلی این مدل 50 مگاپیکسلی است و ماکرو 2 مگاپیکسلی در قسمت پشتی و سلفی 8 مگاپیکسلی در روبرو آن را همراهی می‌کنند. در نهایت این مدل باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات ردمی 13C
تراشه هلیو G85
پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
تعداد سیم‌کارت دو سیم‌کارت
کیفیت دوربین دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی
دوربین عمق میدان 0.8 مگاپیکسل
سیستم‌عامل HIOS 12.6 بر پایه اندروید 13
حافظه داخلی 128 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی

خرید ردمی 13 سی نسخه 256 گیگابایت با رم 8

خرید ردمی 13 سی نسخه 128 گیگابایت با رم 6

 

خرید تبلت

سؤالات متداول

کدام گوشی تا 7 میلیون برای بازی مناسب است؟ گوشی‌های موجود در این لیست را خیلی نمی‌توان گیمینگ و مناسب بازی به حساب آورد، اما بین گزینه‌های موجود داریا باند بهترین عملکرد را دارد.

کدام گوشی تا 7 میلیون برای عکاسی مناسب است؟ عملکرد دوربین‌ گوشی‌های لیست بسیار نزدیک به هم است ولی در کل مدل‌هایی مانند A24 و نوت 12 فورجی وضعیت خوبی از این نظر دارند.

کدام گوشی تا 7 میلیون بهترین صفحه‌نمایش را دارد؟ بدون شک عنوان بهترین نمایشگر در این بازه قیمتی به داریا باند می‌رسد، گوشی با پنل بسیار کم حاشیه و امولد با نرخ نوسازی 120 هرتزی.

کدام گوشی تا 7 میلیون از نظر شارژدهی مناسب است؟ اکثر گوشی‌های موجود در لیست از نظر شارژدهی شبیه به هم هستند و با داشتن استفاده معمول می‌توانند بین 1 تا 1.5 روز دوام بیاورند. در بین محصولات اما مدل‌های دارای ظرفیت باتری 6000 میلی آمپر ساعت بهتر عمل می‌کنند. البته شارژدهی A24 هم عالی است و این گوشی یکی از بهترین مدل‌های موجود در بازار از نظر دوام باتری به حساب می‌آید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

510 نظر

  1. سیدمجتبی

    باسلام وخسته نباشی میخواستم بدونم گوشی شیائومی ۱۳c رم۸حافظه۲۵۶گیگ بهتره یا سامسونگ a14رم۸حافظه۱۲۸.ازلحاظ عکس گرفتن هم دروبین عقب وهم دوربین جلو کدومشون بهتره.ازلحاظ شارژنگهداشتن و شارژشدن کدوم بهتره به نظرصما کدوم یکی رو بردارم ؟؟لطفاجواب بدین بدین مچگرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سیدمجتبی

      سلام گلکسی A14
  2. ابول

    سلام جناب میخواستم بدونم گوشی تا 6500/۷برای کالاف چی خوبه من میگمm5sرام8خوبه ولی بقیه میگن بعد مدتی لگ و باگ میگیره و زود داغ میشه میشه لطفا نظر صادقانتون رو بگید اخه با پول کار کردن خودم میخوام بخرم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ابول

      سلام کلا که بهتره یکم بودجه بیشتر باشه برای گوشی مناسب بازی ولی در کل ردمی نوت 12 فورجی خوبه
      1. مهدی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر من موندم چیکار کنم پوکو m5sبرای گیم هایی مثل پابجی یا کالاف یا ردمی نوت ۱۲ فورجی لطفا راهنمایی کنید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مهدی

          سلام فرقی ندارن خیلی ولی به نظرم A34 بخرید
  3. Pari

    سلام
    وقت بخیر
    میشه لطفا راهنماییم کنین؟
    Poko m5 بخرم یا redmi 10 power ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Pari

      سلام وقت خوش پوکو M5
  4. محمد

    سلام.
    میخواستم بدونم در این لیست کدوم گوشی ها بهتر هستند برا گیم هایی مثل کالاف دیوتی و وارزون.

    1. پریا

      پاسخ به محمد

      سلام بین a14 و a24 کدومو بخرم و رم ۸ بهتره یا ۴ یا ۶ و اینکه حافظه ۶۴ بهتره یا ۱۲۸؟ بادلیل جواب بدید لطفا یه سوال دیگه بین A24و A۳۴و A14کدومو بخرم بهتره ؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به پریا

        سلام وقت بخیر گلکسی A34 قطعا گزینه بهتری هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر به طور کلی این بازه قیمتی مناسب بازی نیست ولی ردمی نوت 12 فورجی
  5. محمود رنجبر

    سلام بین این لیست کدوم گوشی برای اجرای سریع تر برنامه ها مناسب هست ؟
    آیا نسخه رم ۶ یگ گوشی از نسخه ۴ آن قوی تر است در اجرای برنامه چون بعضا دیدم نسخه پایین تر قیمت بیشتر هم دارد ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمود رنجبر

      سلام ردمی نوت ۱۲ فورجی خریداری کنید بله در حالت کلی رم ۶ بهتره ولی این موضوع به قدرت تراشه هم خیلی بستگی داره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-phone-up-to-7-million/
ads
ads