داغ ترین ها :
نقد و بررسی گلکسی S24 اولترا؛ سلطه سامسونگ بر دنیای اندروید!

نقد و بررسی گلکسی S24 اولترا؛ سلطه سامسونگ بر دنیای اندروید!

گلکسی S24 اولترا با فریم تیتانیومی و هوش مصنوعی از راه رسیده و تلاش می‌کند تا بار دیگر سلطه شرکت سامسونگ بر دنیای اندروید را به رخ رقبا بکشد.

گلکسی S24 اولترا

خرید گلکسی S24 اولترا

امتیاز

9.2
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • فریم تیتانیومی و مقاومت بالاتر شیشه روبرویی و پشتی
  • صفحه نمایش خیره‌کننده با روشنایی بسیار عالی
  • پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله و هوش مصنوعی کاربردی
  • قدرت سخت افزاری بی‌رقیب در دنیای اندروید
  • دوربین‌های بسیار خوب و بهبود پریسکوپ تله‌فوتو
  • بهترین پرچمدار جهان از نظر دوام باتری

نقاط ضعف

  • گوشی برای برخی بیش از حد بزرگ است
  • تفاوت ناچیز دوربین اصلی در مقایسه با نسل قبلی
  • عکس‌ها با زوم ۱۰ برابری به‌خوبی نسل قبلی نیستند
  • قابلیت‌های هوش مصنوعی تا پایان ۲۰۲۵ رایگان است

گلکسی S24 اولترا تنها سه روز بعد از مراسم رسمی در تکنولایف برای بررسی در دسترس قرار گرفت و همچنین شما می‌توانید این پرچمدار جدید را از تکنولایف با قیمتی مناسب و رجیستر شده خریداری کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی گلکسی s24 اولترا بپردازیم و تغییرات این کهکشانی تیتانیومی را با هم مرور کنیم.

انواع گوشی های سامسونگ را می توانید از تکنولایف با مناسب‌ترین قیمت بخرید: قیمت گوشی سامسونگ

جعبه گشایی گوشی s24 ultra

قبل از پرداختن به بررسی s24 اولترا، لازم است که نگاهی به محتویات داخل جعبه این گوشی جذاب بیندازیم، جعبه‌ای که حالا مقداری باریک‌تر از قبل شده و همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، سیم Type-C به Type-C را شامل می‌شود. به غیر از این سیم و خود گوشی، درون جعبه یک دفترچه راهنما و یک سوزن سیم‌کارت نیز دیده می‌شود و طبق انتظار باید آداپتور را به‌صورت مجزا خریداری کنید.

 

پس از آنباکس، نوبت به بررسی s24 ultra می‌رسد. ادامه این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که با اولین بررسی کامل و تخصصی گوشی همراه شما هستیم.

طراحی و کیفیت ساخت؛ محافظ کهکشان با لباس تیتانیوم

شرکت اپل در شهریور ۱۴۰۲ گوشی‌های پرچمدار خود را در دو نسخه ایفون ۱۵ پرو و ایفون ۱۵ پرو مکس با فریم تیتانیومی روانه بازار کرد. این گوشی‌ها اولین مدل‌هایی بودند که از فریم تیتانیومی استفاده می‌کردند. مدتی بعد شرکت شیائومی در گوشی ۱۴ پرو (البته نه در تمامی نسخه‌ها) از فریم تیتانیومی استفاده کرد و حالا هم این متریال به پرچمدار جدید سازنده کره‌ای‌ اضافه شده است.

گوشی s24 ultra samsung، فریمی تماما تیتانیومی دارد و برعکس نسل قبلی از پوششی مات استفاده می‌کند و این یعنی جذب اثر انگشت کمتر! تغییر این پرچمدار از آلومینیوم به تیتانیوم در همان ابتدای در دست گرفتن گوشی مشخص می‌شود و گوشی داشتن متریال بهتر را فریاد می‌زند. این فریم هنوز هم مقدار کمی انحنا دارد و سامسونگ برخلاف دو مدل گلکسی S24 و همینطور S24 پلاس از طراحی کاملا تخت استفاده نکرده است.

نقد و بررسی S24 ultra در تکنولایف

 

قاب پشتی پرچمدار جدید سامسونگ مثل قبل شیشه‌ای است و از پوشش مات هم بهره می‌برد. بخش پشتی کاملا شبیه به S23 اولترا به نظر می‌رسد و حتی لنزها نیز در محل یکسانی نسب به قبل قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد شباهت زیاد دو گوشی اتفاق بدی نیست و بیشتر از هر نکته دیگری به ما یادآوری می‌کند که کره‌ای‌ها سرانجام زبان طراحی مشخص خود را پیدا کرده‌اند.

 

لنز دوربین‌های گلکسی S24 اولترا مانند قبل بدون داشتن فریم به‌روی بدنه قرار گرفته‌اند و مقداری هم بیرون‌زدگی دارند که امری کاملا معقول و طبیعی به حساب می‌آید. نحوه چیدمان لنزها از نظرم زیباست و عدم استفاده از فریم مشخص برای دوربین‌ها باعث شده تا ظاهر کهکشانی جدید مثل قبل کاملا پیوسته و یکپارچه به نظر برسد.

شرکت اپل موفق شده بود با استفاده از تیتانیوم وزن ایفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را تا حد خوبی کاهش دهد و ما تصور می‌کردیم که همین اتفاق هم در مورد گلکسی S24 اولترا رخ خواهد داد ولی در واقعیت این اتفاق نیفتاده و پرچمدار کره‌ای‌ها تنها ۱ گرم‌ سبک‌تر از قبل شده و به وزن ۲۳۳ گرم رسیده است.

از نظر ضخامت اما سامسونگ موفق شده وزن S24 Ultra را از ۸٫۹ میلی‌متر به ۸٫۶ میلی‌متر برساند تا این کهکشانی حس و حال باریک‌تر و بهتری داشته باشد. غول جدید کره‌ای حدود ۱ میلی‌متر کوتاه‌تر از قبل شده ولی در عوض حدود ۱ میلی‌متر عرض بیشتری دارد و در نهایت حس و حال مشابهی را از نظر ارگونومی انتقال می‌دهد.

bodyframe-s24

در همین بخش یادآوری کنم که Galaxy S24 Ultra با وجود وزن زیادی که دارد، از بالانس وزنی خوبی بهره می‌برد و استفاده از آن آزار دهنده نخواهد بود، مخصوصا اگر دست‌های بزرگی داشته باشید. این پرچمدار جدید در چهار رنگ مشکی، خاکستری، زرد و بنفش در دسترس خواهد بود و البته یک نکته عجیب در مورد آن وجود دارد.

در سه رنگ خاکستری، مشکی و زرد شما فریمی هم‌رنگ با قاب پشتی دریافت می‌کنید اما اگر به سراغ رنگ بنفش بروید، فریم کناری دقیقا مشابه با رنگ خاکستری خواهد بود و یکپارچگی موجود در طراحی از بین می‌رود. به‌طور واضح دلیل این تصمیم را نمی‌دانیم ولی حدس می‌زنیم شاید طراحان سامسونگ ترکیب تیتانیوم و رنگ بنفش را مناسب ارزیابی نکرده‌اند.

قبل از این که به طراحی بخش روبرویی گلکسی S24 اولترا بپردازیم و قسمت طراحی را خاتمه دهیم، نگاهی به محافظ نمایشگر این پرچمدار خواهیم داشت. سامسونگ در نسل جدید از گوریلا گلس جدید شرکت کورنینگ به نام Armor استفاده کرده که به‌گفته سازنده تا ۷۵ درصد نور کمتری را منعکس می‌کند و تا ۴ برابر هم در برابر ضربه مقاوم‌تر است. همچنین، می‌‌توانیم تایید کنیم که نمایشگر S24 اولترا واقعا نور کمتری را منعکس می‌کند که این اتفاق در واقعیت ارزش زیادی دارد و در بخش صفحه نمایش بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم. نمایشگر کهکشانی جدید ۸۸٫۵ درصد از فضای روبرویی را به‌خود اختصاص داده و حاشیه‌های باریک و اندکی دارد.

صفحه نمایش اس ۲۴ اولترا را ببینید

تست اسکرین پرفورمنس، مشخص کرد که اس ۲۴ اولترا بالاترین نمره را مال خود کرده است. در این تست، زیر نور خورشید، این گوشی در بیشترین حالت به ۲۵۷۲ نیت روشنایی رسید که نسبت به اس ۲۳ اولترا، که به ۱۷۵۰ نیت رسیده بود، خیلی بالاتر است. همچنین اضافه شدن لایه محافظ ضد انعکاس‌کننده به‌عنوان لایه‌ای برای ایجاد کنتراست بیشتر در عکس‌ها عمل می‌کند. این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که در محیط پرنور نیاز نیست دنبال یک فضای سایه‌دار بگردید تا با گوشی کار کنید.

رندرهای گوشی نیز نشان می‌دهند که کار گوشی در نشان دادن رنگ حقیقی همه چیز خیلی بهتر از s23 ultra است (به‌خصوص در محیط بیرون) و رنگ‌ سایه‌ها را بهتر از نسل پیشین خود نشان می‌دهد. البته باز هم نواقصی دارد و اگر از زوایای دیگر به عکس‌ها نگاه کنید، احتمالا متوجه شوید که عکس هاله‌ی صورتی یا سبز به خود گرفته است.

پنل جلویی Galaxy S24 Ultra برعکس نسل قبلی کاملا تخت شده و دیگر در لبه‌ها هیچ انحنایی ندارد. شاید بسیاری از طرفداران شرکت سامسونگ از این تغییر ناراحت باشند ولی ما موافق این اتفاق هستیم و تخت شدن نمایشگر سبب شده تا بسیار راحت‌تر بتوان با قلم به روی صفحه نمایش یادداشت‌برداری یا طراحی کرد، علاوه بر این‌که مشکل یافتن گلس مناسب نیز حل می‌شود.

درست مانند نسل قبلی، غول جدید کره‌ای از گواهی IP68 برخوردار است و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورد. به‌عنوان جمع بندی بخش طراحی تنها می‌توانیم اعتراف کنیم که کهکشانی جدید سامسونگ بهترین و کامل‌ترین طراحی را در بین گوشی‌های اندرویدی دارد و به‌خوبی می‌تواند رقیبی مثل آیفون ۱۵ پرو مکس را نیز به‌چالش بکشد.

 

 

صفحه نمایش؛ بهترین گوشی جهان!

گلکسی S23 اولترا با صفحه نمایشی مشابه با نسل قبلی روانه بازار شد و حتی از نظر میزان روشنایی نیز تغییر نسبت به قبل نداشت. گلکسی S24 اولترا نیز با همین منطق پیش رفته اما در برخی از زمینه‌ها بهتر از قبل شده است. از نظر مشخصات فنی، پرچمدار جدید سامسونگ دقیقا مانند قبل است ولی این اصلا اتفاق بدی نیست؛ چرا که در واقع پنل S23 اولترا به‌قدری کامل‌ بود که شاید بهتر کردن آن کاری دشوار باشد.

نقد و بررسی s24 ultra

در ادامه بررسی گوشی s24 ultra باید اشاره کنیم که این مدل صفحه نمایشی ۶٫۸ اینچی تخت از نوع OLED با نام تجاری Dynamic LTPO AMOLED 2X و رزولوشن QHD+ دارد. رزولوشن بالای پنل باعث می‌شود تا تراکم پیکسلی بسیار خوب ۵۰۵ پیش روی شما قرار بگیرد و محتوا بسیار شارپ باشد. نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است و به‌صورت تطبیقی می‌تواند تنظیم شود. پنل این پرچمدار طبق انتظار از محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند.

به‌صورت پیش فرض پروفایل رنگی صفحه نمایش به‌روی Vivid قرار دارد. در این حالت نمایشگر می‌تواند ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش دهد. در صورت انتخاب پروفایل رنگی Natural نیز صفحه نمایش می‌تواند ۱۰۰ درصد از فضای رنگی SRGB یا همان فضای رنگی پایه را پوشش دهد. دقت رنگ‌ها در هر دو حالت بسیار خوب ارزیابی می‌شود ولی بدون شک پروفایل Natural دقت بالاتری دارد.

توجه داشته باشید که پروفایل Vivid رنگ‌ها را نیز کمی سردتر به نمایش درمی‌آورد اما بعید است به‌طور کلی متوجه این موضوع شوید. کیفیت صفحه نمایش گلکسی S24 Ultra دقیقا مانند نسل قبلی بسیار عالی است و به‌محض نگاه کردن به نمایشگر عاشق آن می‌شوید. محتوا با رنگ و آب جذاب و البته زنده پیش روی شما قرار می‌گیرد و سخت است که پنل پرچمدار سامسونگ را دوست نداشته باشیم.

نرخ نوسازی صفحه نمایش از نوع تطبیقی است و به‌گفته کره‌ای‌ها می‌تواند تا ۱ هرتز کاهش پیدا کند و از سوی دیگر تا ۱۲۰ هرتز بالا برود. البته طبق تست‌های ما این عدد عموما کمتر از ۲۴ هرتز نمی‌شود و حقیقتش نمی‌دانم سامسونگ در چه حالتی تا ۱ هرتز نرخ نوسازی را کاهش می‌دهد. از اعداد و ارقام که بگذریم، محتوا بسیار روان و سریع در پنل به‌اجرا گذاشته می‌شود و از کار کردن با گوشی‌ بی‌نهایت لذت خواهید برد، گویی همه چیز با لمس شما به پرواز درمی‌آيد و نمایشگر در بهترین شکل ممکن به تاچ پاسخ می‌دهد. بازخورد لمسی نمایشگر نیز بسیار مثبت ارزیابی می‌شود و حس و حال کامل یک پرچمدار را به شما منتقل می‌کند.

در بخش طراحی اشاره کردیم که انعکاس نور در صفحه نمایش نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و این اتفاقی مهم به حساب می‌آید. دلیل مهم بودن این تغییر به بازتاب نور در محیط‌های بسیار روشن بازمی‌گردد. زمانی که پنل نور زیادی را انعکاس دهد شما سخت‌تر می‌توانید محتوا را در محیط باز مشاهده کنید و نیاز به حداکثر روشنایی بیشتری برای تماشای محتوا خواهید داشت.

به بیان ساده‌تر انعکاس نور کمتر در صفحه نمایش گلکسی S24 اولترا باعث می‌شود حتی با میزان روشنایی یکسان نسبت به S23 اولترا، محتوا را واضح‌تر مشاهده کنید. البته سامسونگ تنها به این بهبود بسنده نکرده و میزان روشنایی صفحه نمایش را نیز تغییر داده است. طبق ادعای سازنده کره‌ای میزان روشنایی حداکثری حالا به ۱۷۵۰ نیت رسیده و در حالت تماشای محتوای HDR می‌توانید به عدد ۲۶۰۰ نیز دست پیدا کنید.

معتمدترین فروشگاه برای خرید اس ۲۴ اولترا در ایران

زمانی که افزایش حدود ۴۰ درصدی میزان روشنایی نمایشگر را در کنار انعکاس کمتر نور قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که تا چه حد غول جدید سامسونگ وضعیت بهتری در هنگام قرار گرفتن در محیط‌های بسیار روشن دارد. شما با خیالی بسیار آسوده، در روشن‌ترین روز‌های سال نیز می‌توانید با گلکسی S24 اولترا کار کنید و بدون مزاحمت محتوا را ببینید.

در پایان بررسی بخش نمایشگر گلکسی S24 اولترا، هیچ چیز به غیر از تحسین برای گفتن باقی نمی‌ماند. حقیقتا قابل ستایش است که کره‌ای‌ها چگونه به این حجم از بلوغ و موفقیت در ساخت نمایشگر و مهم‌تر ساخت یک ‘’ترکیب برنده’’ رسیده‌اند.

بررسی گوشی s24 اولترا؛ اسپیکر

پرچمدار جدید سامسونگ مثل نسل قبلی از ترکیب دو اسپیکر در بالا و پایین استفاده می‌کند و به‌همین جهت می‌تواند صدایی استریو و فراگیر را به‌گوش برساند. بلندگوی اصلی در لبه پایینی دیده می‌شود و برعکس نسل قبلی طراحی یک‌تکه دارد و بلندگوی دوم نیز در بالای نمایشگر قرار گرفته و نقش اسپیکر مکالمه را هم ایفا می‌کند.

اسپیکرهای گلکسی S23 اولترا کیفیت بسیار خوبی داشتند و حالا سامسونگ این موضوع را مقداری بهبود بخشیده است. صدای خروجی از گلکسی S24 اولترا شفاف‌تر و بلندتر از قبل است و تفکیک بهتری هم دارد. بدون شک غول جدید کره‌ای می‌تواند خود را در بین بهترین گوشی‌های جهان از نظر اسپیکر قرار دهد.

نرم افزار؛ آتش بازی هوش مصنوعی و هشدار جدی به اپل!

در بررسی سامسونگ s24 ultra به بخش نرم افزار می‌رسیم، جایی که این کهکشانی از ابتدا با رابط کاربری One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴ روانه بازار شده و طبق سیاست جدید و بسیار جذاب شرکت سامسونگ، قرار است تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری و امنیتی دریافت کند. به‌این ترتیب شما اندروید ۲۱ را نیز به‌روی این کهکشانی جدید و سایر اعضای خانواده S24 تجربه خواهید کرد.

تغییر مهم دیگری که بخش زیادی از مراسم معارفه به آن اختصاص یافته بود، Galaxy Ai نام دارد، هوش مصنوعی که توسط شرکت کره‌ای توسعه داده شده و قرار است به شما در راستای راحتی بیشتر کمک کند. این هوش مصنوعی کارهای جذاب و جالب زیادی انجام می‌دهد که برخی از آن‌ها از همین حالا کاربرد دارند و برخی دیگر در آینده نزدیک مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های جدید، Circle to Search نام دارد. طبق این قابلیت که با نگه داشتن دکمه هوم (با ژست حرکتی مخصوص) فعال می‌شود، شما می‌توانید با قلم S-Pen یا دست، به دور سوژه مورد نظر یک دایره بکشید تا گوشی به سرعت آن را در فضای وب جستجو کند و نتایج را به شما نشان دهد.

قابلیت دیگر این هوش مصنوعی ترجمه لحظه‌ای تماس‌های تلفنی است. طبق این ویژگی شما می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید ولی این مکالمه به زبان کره‌ای برای فرد مقابل در لحظه ترجمه شود. زبان فارسی فعلا در لیست زبان‌ها نیست ولی به احتمال قوی در آینده نزدیک به لیست اضافه می‌شود.

بخش بسیار جذاب بعدی Chat assist نام دارد. به لطف این قابلیت شما می‌توانید چت‌های خود را به راحتی ترجمه کنید. همچنین ویژگی Writing Style به شما کمک می‌کند تا لحن متن نوشته شده را تغییر دهید و یا حتی طول متن را بیشتر کنید. در این فرایند حتی غلط‌های املایی و گرامری نوشته شما نیز تصحیح می‌شود.

قابلیت بعدی Transcript Assist نام دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صدای ضبط شده را به صورت متن تماشا کنید و حتی متن را به زبان دیگری تغییر دهید. جالب است که هوش مصنوعی می‌تواند وویس را به متن تبدیل کند و متن را نیز به صورت خلاصه شده در اختیار شما قرار دهد.

قابلیت Generative Edit نیز درون برنامه گالری قرار گرفته و به شما اجازه می‌دهد تا فیلم‌ها یا تصاویر را به‌راحتی هرچه تمام ویرایش کنید و فاکتورهای مختلف را تغییر دهید. تمامی این ویژگی‌های جدید در کنار هم باعث می‌شوند که استفاده از گوشی راحت‌تر شود و S24 اولترا کارها را برای شما ساده‌تر کند.

درست است که پیکسل‌های گوگل دارای اندروید خام و بسیار جذاب هستند و از قابلیت‌های AI نیز استفاده می‌کنند، ولی در حال حاضر One UI سامسونگ را برترین رابط کاربری دنیای اندروید می‌دانیم و کمتر شرکتی می‌تواند از نظر ثبات، بهینه‌سازی و دریافت آپدیت‌ها با این غول کره‌ای رقابت کند.

البته سامسونگ تصمیم بسیار عجیبی گرفته و هوش مصنوعی این گوشی تنها تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی یعنی اواسط دی ماه ۱۴۰۳ رایگان است و پس از آن باید برای ادامه استفاده حتما اشتراک تهیه کنید. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که بخش زیادی از مراسم معارفه به موضوع هوش مصنوعی پرداخته شد و واقعا دلیلی ندارد که کاربر بخواهد برای چنین قابلیت‌هایی هزینه پرداخت کند. در واقع اگر قرار به دریافت هزینه بود شاید بهتر بود که کره‌ای‌ها Galaxy AI را از ابتدا به صورت یک سرویس مجزا معرفی می‌کردند.

بد نیست نگاهی هم به ستاره سال گذشته بیندازید:
نقد و بررسی S23 اولترا سامسونگ

 

عملکرد سخت افزار و اجرای بازی‌ها؛ شانه به شانه اپل!

در نقد و بررسی s24 ultra باید اشاره کنیم که این پرچمدار بهترین گوشی ساخت سامسونگ است و به‌طبع باید بهترین سخت افزار را نیز در دل خود داشته باشد. کره‌ای‌ها هم با علم به همین موضوع گران‌ترین پرچمدار خود را تنها با یک تراشه، آن هم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار کرده‌اند. البته دقیقا مشابه با نسل قبلی، تراشه این گوشی پسوند For Galaxy را یدک می‌کشد و اورکلاک بالاتری دارد.

جدیدترین چیپست شرکت کوالکام لیتوگرافی ۴ نانومتری دارد و پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای آن به شکل ۴ کلاستری توسعه یافته است. هسته اصلی و پرقدرت Cortex-X4 با حداکثر فرکانس ۳٫۳۹ گیگاهرتز است و سه کلاستر بعدی به ترتیب سه هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳٫۳۱، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۹ و دو هسته Cortex-A520 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز هستند.

s24ultra-buy

در زمینه پردازنده گرافیکی نیز Adreno 750 جایگزین Adreno 740 نسل قبلی شده و طبق ادعای خود سامسونگ بهبودی ۳۰ درصدی را وعده می‌دهد. این تراشه مودم اسنپدراگون X75، پردازنده عصبی بهبود یافته و پردازنده تصویر بهتر را نیز در برمی‌گیرد. قبل از پرداختن به ادامه مطلب باید یادآور شوم که حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 است و رم LPDDR5X این گوشی نیز حداکثر فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتزی دارد.

gamewith-s24ultra

طبق نتایج به‌دست آمده از تست پردازنده مرکزی GeekBench 6 در بخش تک هسته‌ای تراشه ایفون ۱۵ پرو مکس حدود ۳۳ درصد بهتر از گلکسی S24 اولترا عمل می‌کند ولی در بخش چند هسته‌ای نماینده کره‌ای‌ها اختلاف خود را با ایفون ۱۵ پرو مکس به ۶ درصد می‌رساند.

نتایج تست GeekBench 6

نام گوشی تک هسته‌ای چند هسته‌ای
گلکسی S24 اولترا 2196 6816
آیفون 15 پرو مکس 2926 7237
گلکسی S23 اولترا 1913 5077
شیائومی 13 اولترا 2000 5556
ایفون 14 پرو مکس 2641 6840

جالب است بدانید که در زمینه پردازنده گرافیکی اما گلکسی S24 اولترا خود را تا ۶۵ درصد طبق دیتای تست 3Dmark برتر از ایفون ۱۵ پرو مکس نشان می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشید که گاهی نتایج این تست‌ها با واقعیت کمی تفاوت دارد ولی در کل دید خوبی از وضعیت دو گوشی به ما می‌دهد.

سامسونگ طی مراسم اعلام کرد که سیستم خنک کننده S24 اولترا نسبت به نسل قبلی ۹۰ درصد بزرگ‌تر شده‌ است و به‌همین جهت بسیار بهتر می‌تواند دمای گوشی را پایین نگه دارد. برای سنجش ادعای شرکت سامسونگ به سراغ نتایج تست استرس می‌رویم.

بر خلاف ادعای کره‌ای‌ها، گلکسی S24 اولترا در تست استرس پس از یک لوپ حدود ۱۵ درصد از عملکرد خود را از دست می‌دهد و در لوپ ۲ و ۳ همین اتفاق تکرار می‌شود تا ۴ لوپ اول عملکرد این کهکشانی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. تکرار لوپ‌ها باعث می‌شود تا عملکرد این پرچمدار تا حدود ۴۵ درصد کاهش پیدا کند و شاید همین تست برای رد کردن ادعای سامسونگ کاملا کافی باشد.

البته خوشبختانه دمای گوشی تا حدود ۴۳ یا ۴۴ درجه بالا می‌رود و از نظر میزان داغ شدن گوشی آزار دهنده نخواهد شد. در نظر داشته باشید که این گفته به معنای پایدار نبودن گلکسی S24 اولترا نیست و این محصول حتی بعد از ۴۰ دقیقه یا ۱ ساعت بازی نیز بدون مشکل به فعالیت ادامه می‌دهد، تنها بحث این است که طبق ادعای کره‌ای‌ها پرچمدار جدید باید بتواند به لطف خنک کننده جدید و ۹۰ درصد بزرگ‌تر، بهتر از قبل عمل کند که فعلا شاهد این اتفاق نیستیم، شاید در آینده و با دریافت آپدیت‌های نرم افزار این موضوع مقداری بهتر شود.

گلکسی S24 اولترا از نظر سخت افزاری واقعا غول جدید دنیای موبایل است که خود را بهترین در دنیای اندرویدی‌ها معرفی می‌کند و می‌تواند شانه به شانه ایفون ۱۵ پرو مکس نیز پیش برود و حتی گاهی خود را برتر از نماینده کوپرتینویی‌ها معرفی کند. فرقی نمی‌کند که اهل بازی کردن باشید یا بخواهید با این گوشی ادیت ویدئو انجام دهید، در هر صورت کهکشانی جدید به سریع‌ترین شکل شما را همراهی خواهد کرد. با این حال، اگر گیمر هستید، در ادامه تست گیمینگ این گوشی جذاب را مشاهده می‌کنید.

تست گیمینگ s24 ultra

باتری؛ بهترین پرچمدار بازار؟

شرکت سامسونگ ظرفیت باتری پرچمدار خود را تغییر نداده و همچنان شاهد ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم. با این وجود ولی گلکسی S24 اولترا شارژدهی بهتری نسبت به قبل دارد؛ چرا که تراشه SD 8 Gen 3 بهینه‌تر عمل می‌کند و همچنین One UI 6 از منابع سخت افزار به شکل هوشمند‌تری بهره می‌گیرد.

گلکسی S23 اولترا شارژدهی بسیار خوبی داشت و از این نظر یکی از بهترین پرچمداران بازار به حساب می‌آمد و حالا گلکسی S24 اولترا این عملکرد خوب را باز هم ارتقاء داده تا خود را به عنوان بهترین پرچمدار بازار از نظر باتری معرفی کند. غول جدید کره‌ای مقداری از ایفون ۱۵ پرو مکس نیز بیشتر دوام می‌آورد و در صورت داشتن استفاده متوسط می‌تواند بیش از ۲ روز شما را همراهی کند. پس قطعا در بررسی گوشی سامسونگ s24 ultra یکی از نقاط قوت را همین دوام بالای باتری می‌دانم.

کره‌ای‌ها نسبت به نسل قبلی در زمینه فناوری شارژ سریع هیچ تغییری ایجاد نکرده‌اند و هنوز شاهد پستیبانی گلکسی S24 اولترا از شارژ سریع 45 واتی هستیم. کهکشانی جدید سامسونگ در مدت ۳۰ دقیقه از ۰ تا حدود ۷۰ درصد شارژ می‌شود و در مدت حدود ۱ ساعت می‌توانید آن را فول شارژ کنید. درست است که این عملکرد در دنیای گوشی‌های هوشمند بهترین نیست ولی قطعا جلوتر از ایفون ۱۵ پرو مکس اپل قرار می‌گیرد. پرچمدار کره‌ای از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۴٫۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند.

دوربین؛ کاهش زوم، افزایش کیفیت!

پایه و اساس دوربین‌های Galaxy S24 Ultra دقیقا مانند قبل است و دوربین اصلی، فوق عریض، تله فوتو، پریسکوپ تله فوتو و البته سلفی مجموعه دوربین‌ها را تشکیل می‌دهد. در ادامه بررسی گلکسی s24 ultra به صورت مجزا به لنزهای مختلف خواهیم پرداخت.

s24-ultra-camera

دوربین اصلی

گلکسی S24 Ultra دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP2 با اندازه ۱٫۳ اینچی و اندازه پیکسل ۱٫۰ میکرون‌متری دارد. این سنسور پشت لنزی ۲۴ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم F/1.7 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار تشخیص فاز چندجهته و فوکوس لیزری پشتیبانی می‌کند. به‌علت ترکیب ۱۶ پیکسل درون ۱ پیکسل، تصاویر به‌صورت پیش فرض ۱۲٫۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

یکسان بودن مشخصات دوربین در مقایسه با گلکسی S23 اولترا باعث می‌شود تا نمونه‌های دوربین اصلی نیز تا حد بسیار زیادی شبیه به نسل قبل باشد و تنها مقداری پردازش‌ دقیق‌تر عکس را شاهد باشیم. همچنین به لطف هوش مصنوعی فرایند حذف نویز نیز بهتر پیش می‌رود ولی در کل کیفیت بسیار نزدیک به نسل قبل است (که البته این موضوع اصلا بد نیست).

همان‌طور که تصاویر مشاهده می‌کنید، سطح جزئیات بسیار خوب است و هیچ نویزی در نمونه‌ها دیده نمی‌شود. رنج دینامیکی بسیار گسترده‌ای را شاهد هستیم و از سوی دیگر کنتراست و شارپنس نیز در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد. وایت بالانس نمونه‌ها خوب است ولی زمانی که بخشی از نور خورشید در تصویر باشد رنگ‌ها تا حدی تحت تاثیر قرار می‌گیرند و وایت بالانس کمی به‌هم می‌خورد. گاهی نمونه‌ها به‌حدی مشابه گلکسی S23 اولترا می‌شود که به‌سختی می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد.

به‌نوعی شاید بتوان ادعا کرد که دوربین اصلی گلکسی S24 اولترا تنها ۵ درصد بهتر از قبل شده و تغییرات دوربین اصلی نسبت به قبل طوری نیست که گلکسی S24 اولترا را یک محصول بهتر از نسل قبل بدانیم. نمونه‌های زیر در نور کم و شب به‌ثبت رسیده‌اند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید جزئیات خوب و رنج دینامیکی وسیعی را شاهد هستیم. بخش‌های تاریک و روشن کاملا در بالانس هستند و منابع نوری بدون هاله و به شکل دقیق به ثبت می‌رسند. حتما پیشنهاد می‌کنم از قابلیت Night mode کمک بگیرید.

البته اگر کمی به‌روی سوژه‌ها زوم کنید در نمونه‌های شب نویز دیده می‌شود و مقداری هم شاهد کاهش کنتراست و شارپنس هستیم که تا حد زیادی معقول ارزیابی می‌شود. در کل از عملکرد دوربین اصلی کاملا راضی هستیم ولی راستش را بخواهید ترجیح می‌دادم دوربین اصلی حداقل ۱۰ یا ۱۵ درصد بهتر از قبل شود و تغییرات به‌قدری نیست که حتی بتوان آن را بهبود ارزیابی کرد.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض پرچمدار جدید سامسونگ سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و تا حد زیادی شبیه به قبل عمل می‌کند. تصاویر به‌هم ریختگی بسیار کمی در کناره‌ها دارند و نویز پایینی را نیز شاهد هستیم. سطح جزئیات نسبت به دوربین اصلی کمتر است ولی شما می‌توانید به روی کیفیت تصاویر حساب باز کنید.

کیفیت عکس‌های فوق عریض بسیار شبیه به نسل قبلی است و تغییر خاصی را شاهد نیستیم. نمونه‌های جزئیات مناسبی دارند و رنج دینامیکی وسیعی را شاهد هستیم. اعوجاج در کناره‌ها دیده نمی‌شود ولی برخی از سوژه‌های کنار تصویر نرم‌تر به ثبت می‌رسند و سطح جزئیات پایین‌تری دارند. کنتراست و شارپنس نمونه‌ها هم رضایت بخش ارزیابی می‌شود و در کل شما عکس‌های فوق عریض خوبی دریافت می‌کنید، هرچند که نباید کیفیت این تصاویر را با دوربین اصلی مقایسه کنید.

دوربین فوق عریض به لطف پشتیبانی از فوکوس خودکار می‌تواند نقش دوربین ماکرو را نیز ایفا کند. نمونه‌های ثبت شده جزئیات بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید عکس‌های جذاب و خلاقانه‌ای به ثبت برسانید. قطعا این عکس‌های نمای نزدیک با اختلاف بهتر از عکس‌های ماکرو گوشی‌های میان‌رده هستند که با دوربین ماکرو گرفته می‌شود.

دوربین پریسکوپ تله فوتو

گلکسی S23 اولترا دوربین پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری داشت و در نسل جدید کره‌ای‌ها این سنسور را به ۵۰ مگاپیکسل تغییر داده‌اند و در عوض مقدار زوم اپتیکال به ۵ برابر کاهش یافته است. سنسور جدید حالا در پس لنزی ۱۱۱ میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم F/3.4 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

همان‌طور که طبق نمونه‌های زیر می‌توانید مشاهده کنید، کیفیت عکس‌های پریسکوپ تله‌ فوتو بسیار خوب است. تصمیم کره‌ای‌ها مبنی بر استفاده از دوربینی ۵۰ مگاپیکسلی سبب شده تا عکس‌هایی با سطح جزئیات بالاتر و کنتراست و شارپنس بهتر را شاهد باشیم. این نمونه‌ها چشم‌نواز هستند و وایت بالانس و دقت رنگ بالایی را نیز شاهد هستیم. پردازش تصویر گلکسی S24 اولترا بسیار بهتر از قبل شده و شاهد افزایش غیر معقول کنتراست یا شارپنس نیستیم.

گلکسی S24 اولترا مانند قبل دیگر نمی‌تواند عکس‌هایی با زوم ۱۰ برابری اپتیکال بگیرد و با این وجود شرکت کره‌ای ادعا کرده که به لطف قابلیت‌های نرم افزاری زوم ۱۰ برابری هیبریدی این کهکشانی می‌تواند به‌خوبی نسل قبلی عمل کند. عکس‌ها با زوم ۱۰ برابری کیفیت خوبی دارند ولی راستش را بخواهید با سامسونگ موافق نیستم و زمانی که بحث زوم ۱۰ برابری پیش بیاید گلکسی S23 اولترا بهتر از S24 اولترا عمل می‌کند. جزئیات عکس‌های ۱۰ برابری در پرچمدار جدید خوب است ولی قطعا در سطح پایین‌تری در مقایسه با نسل قبل قرار می‌گیرد. در ادامه نمونه‌های گلکسی S24 اولترا با زوم ۱۰ برابری را مشاهده خواهید کرد.

همچنین همان‌طور که در نمونه‌های بالا هم دیده می‌شود، عکس‌ها با زوم ۱۰ برابری پردازش نرم افزاری بیشتری دارند و در مقایسه با عکس‌های ۵ برابری مقداری مصنوعی‌تر هستند. کنتراست و شارپنس به شکل نرم افزاری افزایش پیدا می‌کند و کهکشانی جدید تلاش می‌کند تا نبود زوم اپتیکال را به این ترتیب جبران کند. عکس‌های این دوربین در شب و در حالت زوم ۵ برابری عملکرد خوب و مناسبی دارند و به‌خوبی می‌توان به روی آن‌ها حساب باز کرد ولی اگر زوم را به ۱۰ یا عدد بالاتر افزایش دهید عکس‌های خیلی خوبی در شب و نور کم دریافت نمی‌کنید و جزئیات کمی به ثبت می‌رسد.

ناگفته نماند که عکس‌های گلکسی S24 اولترا با زوم ۱۰۰ برابری عملکرد کیفیت خیلی خوبی ندارند و شاید صرفا برای فان بتوان از این قابلیت استفاده کرد. به عنوان جمع بندی دوربین پریسکوپ تله فوتو باید گفت که کیفیت عکس‌ها با زوم ۵ برابر قطعا بهتر از قبل شده ولی عکس‌های ۱۰ برابری مقداری ضعیف‌تر از نسل قبلی هستند. با این وجود به‌شخصه گلکسی S24 اولترا را ترجیح می‌دهم؛ چرا که در اکثر مواقع زوم ۵ برابری کاملا کافی به‌نظر می‌رسد.

دوربین تله فوتو

دوربین تله فوتو گلکسی S24 اولترا دقیقا مانند نسل قبل سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند تا ۳ برابر به صورت اپتیکال به‌روی سوژه‌ها زوم کند. عکس‌های تله فوتو مانند قبل هستند و کیفیت خوبی هم دارند. سطح جزئیات در مقایسه با دوربین پریسکوپ تله فوتو مقداری پایین‌تر است ولی همچنان سوژه‌ها به شکل واضح به ثبت می‌رسند و مرز بین اجسام به‌خوبی تفکیک می‌شود. از نظر رنج دینامیکی و کنتراست نیز از نمونه‌ها راضی هستیم.

برخورداری گلکسی S24 اولترا از دوربین تله فوتو و پریسکوپ تله فوتو عملا دست شما را باز می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا کاربر بسته به موقعیت و سوژه، بهترین عکس‌ ممکن را به ثبت برساند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی مثل گذشته سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و عکس‌های خوبی هم به ثبت می‌رساند. تصاویر جزئیات بالایی دارند و رنگ پوست را نیز بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌کنند. پس‌زمینه هم با جزئیات خوبی ثبت می‌شود و پردازش تصاویر کاملا طبیعی انجام می‌شود و شاهد افزایش مصنوعی کنتراست یا شارپنس نیستیم.

سلفی‌ها در حالت پرتره نیز کیفیت خوبی دارند و سوژه با دقت بالایی از پس‌زمینه جدا می‌شود و از میزان تار شدن پس‌زمینه هم کاملا راضی هستم. در کل دوربین سلفی گلکسی S24 اولترا قطعا شما را نا امید نمی‌کند و می‌توانید تصاویر باکیفیتی با آن به ثبت برسانید.

فیلم‌برداری

با گلکسی S24 اولترا شما می‌توانید ویدئوهایی تا نهایت کیفیت 8K 30fps یا 4K 120fps ضبط کنید. در نسل قبلی شما به رزولوشن 4K 60fps محدود بودید و حالا در این نسل می‌توانید ویدئوهای 4K 120fps ثبت کنید. فیلم‌ها کیفیت بسیار خوب و تحسین برانگیزی دارند و در حالت 4K 120fps بسیار نرم و روان به‌نظر می‌رسند. پرچمدار جدید کره‌ای‌ها و سایر پرچمداران اندرویدی هنوز هم ضعیف‌تر از ایفون‌ها هستند و در زمینه فیلم‌برداری در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند ولی قطعا طی سال‌ها اخیر این اختلاف کمتر شده و واقعا S24 اولترا در زمینه فیلم‌برداری هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

جمع بندی؛ گلکسی S24 اولترا ارزش خرید دارد؟

بگذارید در قسمت جمع بندی بررسی galaxy s24 ultra شما را راحت کنیم. اگر بهترین گوشی اندرویدی بازار را می‌خواهید و محدودیتی هم از نظر بودجه ندارید، گلکسی S24 اولترا بهترین گزینه پیش روی شما خواهد بود. غول کره‌ای‌ها تقریبا هیچ نقطه ضعف بزرگی ندارد و تا دندان مسلح شده تا کار را برای هر رقیبی دشوار کند. شما می‌توانید، خرید این گوشی را به‌سادگی، از طریق وبسایت تکنولایف انجام دهید. پروسه ثبت سفارش بسیار ساده‌ است و خریدی امن و راحت را تجربه خواهید کرد.

خرید گلکسی S24 Ultra

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
23 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. س

    سلام قلم گوشی را میشه جدا خرید. چطوریه
    گوشی سامسونگ ها همه میتونن قلم داشته باشن

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به س

      سلام خیر همه گوشی ها پشتیبانی نمیکنن
  2. آریایی

    آخه عزیزدلم خودتو اذیت نکن ارزشش رو نداره

  3. کیمیا

    خیلی بده وسوسه بشی همچین گوشی رو بخری اما پول نداشته باشی براش :(((((((((((((

    1. شهاب

      پاسخ به کیمیا

      عالیه من ۵روز خریدمش خیلی خوبه از اس ۸ آمدم اس ۲۴ الترا
      1. پریا حسن‌زاده

        پاسخ به شهاب

        لذتشو ببرید ☺
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/galaxy-s24-ultra-full-review/
ads
ads