داغ ترین ها :
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ | معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ | معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ

برخی از گیمرها علاقه خاصی به تجربه بازی‌های ویدیویی روی لپ تاپ‌ها دارند. حمل و نقل ساده این محصولات از مزایای اصلی این آن‌ها به حساب می‌آید که موجب شده افراد زیادی به دنبال خریدشان باشند. ما در این مقاله قصد داریم بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ همراه تکنولایف باشید.

برای خرید یک لپ تاپ مخصوص بازی باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهیم و این موضوع گاهی برای کاربران دردسر ساز می‌شود و آن‌ها را سردرگم می‌کند. شاید اطلاعات کافی درباره انواع کارت گرافیک‌های لپ تاپ‌ها نداشته باشید و ندانید که آن‌ها چه عملکردی را ارائه می‌دهند. شاید برخی از شما اطلاعات کافی درباره نوع نمایشگری که به آن نیاز دارید، نداشته باشید. قابلیت‌هایی نظیر DLSS و Ray Tracing نیز گاهی در انتخاب‌های کاربران تاثیرگذار هستند. ما در این مقاله به تمامی سوالات شما در این زمینه‌ها و موضوعات وسیع‌تر پاسخ خواهیم داد تا بتوانید بهترین لپتاپ گیمینگ را ساده‌تر انتخاب کنید.

 

لیست قیمت لپ تاپ های مخصوص بازی را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت لپ تاپ گیمینگ

 

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: سیستم عامل

سیستم عامل همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به لطف آن است که ما تمام اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم. قطعا خودتان می‌دانید که در این سال‌ها ویندوز همیشه سیستم عامل استاندارد برای تجربه بازی‌های ویدیویی بوده است و این مورد هنوز هم در سال 2023 صدق می‌کند. با این حال مک و لینوکس نیز کاربران خاص خود را دارند. در ادامه ما بهتر این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویندوز

این سیستم عامل در طول زمان تغییرات قابل توجهی را به خود دیده است. ویندوز 11 که همین چند وقت پیش توسط مایکروسافت (Microsoft) عرضه شد، کارایی بالایی دارد و بسیار سریع است. اگر می‌خواهید لپ تاپ‌تان از تمامی بازی‌های عرضه شده برای پی سی پشتیبانی کند و با آثار مختلف سازگاری داشته باشد، بهتر است به سراغ این سیستم عامل بروید.

سیستم عامل ویندوز 11

ویندوز هر از چند گاهی به روز رسانی‌های خوبی دریافت می‌کند که همواری به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند و تجربه کاربری جذاب‌تری را ارائه می‌دهد. قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی نیز در این سیستم عامل وجود دارد که دست شما را برای ایجاد تغییرات باز می‌گذارد. اگر گیمر هستید و لپ تاپ را صرفا برای تجربه بازی‌های ویدیویی می‌خواهید، باید ویندوز را انتخاب کنید.

لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل واحد نیست، اما هسته‌ی اصلی بسیاری از سیستم عامل‌ها به حساب می‌آيد. این پلتفرم برای کسانی مناسب است که سادگی را ترجیح می‌دهند و می‌خواهند روی المان‌های مختلف قابلیت ایجاد تغییرات را داشته باشند. لینوکس تنها 3 درصد از مارکت را به خود اختصاص داده و به همین دلیل هم لپ تاپ‌های زیادی را نمی‌بینید که از این سیستم عامل استفاده کنند.

مک

سیستم عامل مک مخصوص لپ تاپ‌ های اپل (Apple) است که ظاهر ساده‌ای دارد و با این حال کاربران زیادی را به سمت خود کشانده است. البته گیمرها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که برای تجربه بازی‌ها روی لپ تاپ‌های مک دست‌شان به اندازه محصولات دارای ویندوز باز نیست. در کل باید بدانید که قطعات به کار رفته روی مک‌ها برای تجربه بازی‌های ویدیویی طراحی نشده‌اند و در مجموع می‌توان گفت که این دستگاه‌ها مناسب گیم نیستند. گرچه بازی‌هایی نظیر Cuphead ،League of Legends و Minecraft: Java Edition روی مک قابل تجربه هستند، اما برای بازی کردن سایر آثار ممکن است به مشکل بخورید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: پردازنده

همان‌طور که می‌دانید، پردازنده مغز اصلی لپ تاپ است، در نتیجه حالا که قصد خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 را دارید و می‌خواهید هزینه نسبتا زیادی را صرف کنید، بهتر است به سراغ مغزی بروید که سریع‌تر می‌تواند فکر کند.

اهمیت پردازنده مرکزی در لپ تاپ‌های گیمینگ

شرکت‌های اینتل (Intel) و AMD سردمدار تولید پردازنده‌های مرکزی در دنیای تکنولوژی‌های کامپیوتری هستند و هر ساله محصولات جدیدی را راهی بازار می‌کنند. این محصولات را می‌توان در نسل‌های مختلف دسته‌بندی کرد. نسل‌های جدیدتر از تکنولوژی‌های تازه‌تری استفاده می‌کنند و سرعت و قدرت بیشتری را ارائه می‌دهند. برای مثال پردازنده Core i7 11800H (نسل 11) از Core i7 6700K (نسل 6) سرعت بیشتری دارد. پس اگر می‌خواهید محصول مناسبی تهیه کنید، بهتر است به سراغ لپ تاپ‌هایی با پردازنده‌های نسل جدید بروید. در این حالت CPU لپ تاپ شما عمر بیشتری خواهد داشت و در نتیجه نیازی نیست پس از حدود 2 سال به دنبال تغییر دستگاه‌تان بروید.

Clock Speed

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب پردازنده مناسب در زمان خرید لپ تاپ، دقت به Clock Speed یا سرعت اجرای پردازنده است. ما در این مقاله نمی‌خواهیم بیش از حد وارد جزئیات شویم و به همین دلیل در هر مورد یک تعریف مختصر را ارائه می‌دهیم. Clock Speed در یک پردازنده، سرعت اجرای چند دستور به صورت همزمان است. معیار این ویژگی نیز گیگاهرتز (GHz) در نظر گرفته می‌شود. در واقع یک CPU با سرعت اجرای پردازنده‌ی 3.5 گیگاهرتز، می‌توانید 3.2 میلیارد سیکل در ثانیه را اجرا کند.

با وجود تمام این‌ها، ورود پردازنده‌های جدید ورق را برگردانده است. CPUهای جدید طراحی و معماری متفاوتی دارند و در نتیجه ممکن است در برخی موارد یک پردازنده قدیمی با Clock Speed بالا در مقابل یک پردازنده جدید با Clock Speed پایین حرفی برای گفتن نداشته باشد. در نتیجه بهتر است پردازنده‌ها را از نظر سرعت اجرا با نمونه‌های هم نسل خود قیاس کنید. فراموش نکنید که این معیار در بازی‌های ویدیویی نیز موثر است و هرچه Clock Speed در لپ تاپ بهتر باشد، بازی‌ها بهتر اجرا می‌شوند.

تعداد هسته‌ها

تعداد هسته‌ها نیز به اندازه Clock Speed در پردازنده‌ها حائز اهمیت هستند. هسته‌ها در واقع واحد‌های مجزایی هستند که به پردازنده برای سریع‌تر انجام دادن چندین کار همزمان، کمک می‌کنند. این امر زمانی تحقق پیدا می‌کند که یک کار سنگین به رشته‌های (Thread) گوناگون سپرده شود و هر رشته مجزا به هسته‌های مختلف مرتبط می‌شوند.

هرچه کارهای سنگین‌تری انجام دهید، به هسته‌های بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد تا بتوانید سرعت دلخواه را تجربه کنید. این روزها می‌توانید انواع لپ تاپ‌ها را با دو هسته پیدا کنید که البته برای گیم مناسب نیستند. بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 حداقل 6 تا 8 هسته دارند و این موارد برای تجربه بازی‌ها مناسب هستند. از نظر تعداد رشته‌ها نیز باید به سراغ گزینه‌هایی با حداقل 6 تا 8 رشته بروید تا عملکرد بهتری را ببینید.

نبرد اینتل و AMD

علاوه بر این، باید بدانید که به لطف تکنولوژی Hyper-Threading از شرکت انویدیا، کارها سریع‌تر نیز پیش می‌روند. تکنولوژی Hyper-Threading به لپ تاپ اجازه می‌دهد که چندین رشته را به یک هسته مشخص تخصیص دهند و در این حالت تمامی هسته‌ها با هم کار می کنند تا بتوانند تجربه فوق‌العاده‌ای از بازی‌های ویدیویی را به مخاطب ارائه دهند. اکثر بازی‌های روز از فناوری Hyper-Threading استفاده می‌کنند تا عملکرد بهتری را به نمایش بگذارند.

 

کارت گرافیک لپ تاپ گیمینگ چه خصوصیاتی باید باشد؟

پیش‌تر گفتیم که CPU وظیفه رسیدگی به وظایف متنوعی را در لپ تاپ برعهده دارد. حال باید اشاره کنیم که کارت گرافیک نیز در اجرای بازی‌ها و ارائه تصاویر گرافیکی فرآیند فشرده مشابهی را انجام می‌دهد. کارت گرافیک برای گیمرها مهم‌ترین بخش‌ به حساب می‌آید و موجب می‌شود تا فریم ریت بهتری را تجربه کنید.

گرافیک‌های یکپارچه (Integrated)

یک GPU یکپارچه به کارت گرافیکی گفته می‌شود که با CPU فضا و حافظه مشترکی دارد. یکپارچه در این جا به معنای این است که هر دوی آن‌ها روی یک چیپ مستقر شده‌اند. بنابراین یک CPU با گرافیک یکپارچه می‌توانید وظایف مربوط به هم CPU و هم GPU را پردازش کند.

به خاطر حافظه اشتراکی و دیگر ویژگی‌ها، گرافیک‌های یکپارچه از گرافیک‌های اختصاصی و مجزا در عمل ضعیف‌تر هستند. اگر صرفا می‌خواهید بازی‌هایی را تجربه کنید که به گرافیک بالایی نیاز ندارند یا قصد دارید فقط ویدیوهای یوتیوب و نتفلیکس را ببینید، به سراغ این لپ تاپ‌ها بروید. اما در غیر این صورت باید لپ تاپ‌هایی با گرافیک اختصاصی را انتخاب کنید.

گرافیک‌های اختصاصی و مجزا

گرافیک‌های اختصاصی و مجزا چیست؟

GPUهای اختصاصی به کارت گرافیک‌های گفته می‌شود که به صورت کاملا مجزا از CPU نصب می‌شود. این موارد کاملا مستقل عمل می‌کنند و به هیچ عنوان حافظه اختصاصی‌شان که VRAM نامید می‌شود را با پردازنده مرکزی به اشتراک نمی‌گذارند. بنابراین اگر به کارت گرافیکی مثل RTX 2070 با حافظه 8 گیگابایتی برخوردید، این مقدار VRAM فقط برای بازی‌ها و ارائه ویدیوهای مختلف در نظر گرفته شده است.

از آن جایی که کارت گرافیم‌های مجزا هیچ منبعی را با CPUها به اشتراک نمی‌گذارند، انتخاب مناسبی برای تجربه بازی‌های ویدیویی سنگین و جدید هستند که کیفیت بالایی دارند و نرخ فریم خوبی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، به افرادی که در زمینه تدوین فیلم و ویدیو نیز فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم که به دنبال بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 با کارت گرافیک‌های اختصاصی بروند.

در واقع VRAM است که در اجرای بهتر بازی‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد و به گیمرها امکان تجربه آثار مختلف روی رزولوشن بالاتر را ارائه می‌دهند. در شرایط معمول داشتن 4 گیگابایت حافظه گرافیکی کافی است. با داشتن این مقدار حافظه گرافیکی به راحتی می‌توانید بازی‌های 1080p را تجربه کنید. اما اگر به فکر بازی کردن در حالت‌های UHD یا QHD هستید، باید به سراغ لپ تاپ‌هایی با گرافیکی دارای 8 گیگابایت VRAM بروید. در کل در مشخصات لپ تاپ گیمینگ توجه ویژه‌ای به کارت گرافیک داشته باشید.

انویدیا یا AMD

مقایسه کارت گرافیک AMD و Nvidia

همان‌طور که در مبحث مربوط به پردازنده‌ها اشاره کردیم، در این بخش نیز شرایط مشابهی حاکم است. انویدیا و AMD هر دو در این سال‌ها پا به پای هم پیش رفته‌اند و هر کدام نقاط ضعف و قوت خاصی دارند. کارت گرافیک Radeon RX 6700XT توانسته رقیبی برای NVIDIA 3070 باشد و غولی مثل RTX 3080 نیز رقابت نزدیکی با RX 6900XT دارد.

در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ پیشنهاد ما به گیمرها این است که به جای تعصبی بودن روی برندی خاص یا توجه به نام‌ها، به سراغ مقایسه بنچمارک کارت گرافیک‌های مورد نظر بروند و با این روش محصول مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. مقایسه بنچمارک کارت گرافیک‌ها را در سایت‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید و حتی برای قیاس تصویری آن‌ها در یوتیوب می‌توانید ویدیوی‌های گوناگونی بیابید. گاهی کاربران در زمان بررسی کارت گرافیک‌های مختلف به اصطلاحاتی نظیر DLSS ،Max-Q یا GTX/RTX برمی‌خورد که در ادامه آن‌ها را برای‌تان توضیح می‌دهیم. ما در یک مقاله تحت عنوان مقایسه کارت گرافیک AMD و Nvidia این دو برند را با هم قیاس کرده‌ایم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید.

DLSS

این عبارت که مخفف Deep Learning Super Sampling است، یکی از تکنولوژی‌های قابل توجه انویدیا به حساب می‌آيد. DLSS در واقع با هدف افزایش نرخ فریم و بهتر کردن کیفیت بازی‌های ویدیویی طراحی شده است. ایده اصلی این تکنولوژی این است که کاری کند بازی‌ها به شکلی به نظر آیند که گویی در رزولوشنی بالاتر اجرا شده‌اند.

FidelityFX Super Resolution

فناوری FidelityFX Super Resolution

FidelityFX Super Resolution (یا به طور اختصاری FSR) جواب شرکت AMD به تکنولوژی DLSS انویدیا است. این فناوری جدید می‌توانند نتیجه مشابهی را به ارمغان بیاورد، با این تفاوت که قابلیت پشتیبانی روی GPUهای قدیمی را نیز دارد. اگر چه DLSS از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، اما AMD از الگوریتم‌های افزایش مقیاس فضایی پیشرفته برای افزایش رزولوشن کمک می‌گیرد.

همچنین باید بدانید که DLSS محدود به کارت‌ گرافیک‌های NVIDIA RTX است، اما FSR متن‌باز (Open-source) بوده واز GPUهای RX سری 6000، 5000 و 500 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، FSR روی کارت گرافیک‌های انویدیا نیز کار می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به سری GTX 10 اشاره کرد که قابلیت پشتیبانی از DLSS را ندارند.

NVIDIA Max-Q

زمانی که به دنبال بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 می‌گردید، گاهی به محصولاتی برخورد می‌کنید که دارای کارت گرافیکی مثل NVIDIA® GeForce RTX™ 2060 6GB GDDR6 با Max-Q هستند. اما Max-Q به چه معنا است؟ در واقع Max-Q به معنای کاهش اندازه محصولات محبوب انویدیا نظیر سری RTX 20 و 30 است. برای مثال کارت گرافیک RTX 2060 Max-Q عمکردی مشابه به نسخه معمولی دارد، اما اندازه‌اش کوچک‌تر است و برق کمتری مصرف می‌کند. Max-Q نیز مانند DLSS در انحصار محصولات انویدیا قرار دارد.

GTX در برابر RTX

GTX در برابر RTX

کارت گرافیک‌های GTX 1060 ،1070 و 1080ti برای مدت زیادی سر دم داران شرکت انویدیا بودند که تحت نام Giga Texel Shader eXtreme یا GTX شناخته می‌شدند. Ray Tracing Texel eXtreme یا RTX تکنولوژی جدیدی است که اولین بار در سری 20 (مثل 2060 و 2080) به کار رفت. نسل دوم معماری RTX انویدیا نیز در سری جدید یعنی 30 (نظیر 3060 و 3080) به کار رفته است. این محصولات Clock Speed بهتری دارند، VRAM آن‌ها بیشتر است و عملکرد گرافیکی فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این کارت گرافیک‌ها پشتیبانی از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray Tracing) است.

این تکنولوژی که اولین بار در سری 20 به کار رفت، در سری 30 نیز وجود دارد. ری تریسینگ در واقع رفتار فیزیکی نور را به شکلی نزدیک به آن چه در آثار سینمایی می‌بینیم، در بازی‌های ویدیویی شبیه‌سازی می‌کند. در نتیجه نور و بازتاب‌ها زنده‌تر به نظر می‌رسند و جذاب‌تر هستند. از همین رو اگر در بازی‌ها، در حال تجربه یک روز بارانی باشید، می‌توانید در سطح آب بازتاب نور و اجزا محیط را به بهترین شکل ممکن مشاهده کنید. اگر بازی Cyberpunk 2077 را تجربه کرده باشید، به این موضوع بهتر پی خواهید برد.

RTX 2070 یا RTX 2070 Super

ممکن است گاهی با کارت گرافیک‌هایی مواجه شوید که نام آن‌ها مشابه است، اما یکی از آن‌ها پسوند Super دارد. نسخه‌های Super در واقع همان کارت گرافیک‌ها هستند که عملکردشان بهبود یافته است. برای مثال RTX 2070 Super نسخه ارتقا یافته‌ی RTX 2070 است. نسخه سوپر Clock Speed بهتری دارد که عملکرد بازی‌ها را بهبود می‌بخشد.

3080 در برابر 3080ti

درست مانند نسخه Super، سری ti نیز عملکر بهتری از نسخه اصلی دارند. در واقع کارت گرافیک RTX 3080ti نسبت به نسخه استاندارد سرعت بالاتری ارائه می‌دهد. در نتیجه در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ باید اشاره کنیم که بهتر است به دنبال محصولاتی با کارت گرافیک ti باشید.

 

انواع هندزفری و هدست گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدست گیمینگ

 

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: Random Access Memory یا RAM

رم که تحت عنوان حافظه کوتاه مدت کامپیوتر نیز شناخته می‌شود، وظیفه انجام چندین پروسه مثل بازی کردن و اجرای برنامه‌های مختلف در کامپیوتر را برعهده دارد و با پردازنده مرکزی باید همکاری کند. قابل ذکر است که رم با هارد که فایل بازی‌ها را به صورت طولانی مدت روی خود ذخیره می‌کند کاملا متفاوت است.

Random Access Memory یا RAM

همه برنامه‌ها از رم استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم می‌توانید لپ تاپ‌های مختلفی را با حافظه‌های متنوع مثل 4 گیگابایت، 8 گیگابایت، 16 گیگابایت، 32 گیگابایت و غیره پیدا کنید. هر چه رم بیشتر باشد، برنامه‌ها یا بازی‌های بیشتری می‌توانند به صورت همزمان پردازش شوند.

چه مقدار رم مناسب است؟

در سال‌های گذشته داشتن 4 گیگابایت رم نیز کار راه انداز بود و می‌توانست خوب تلقی شود. هرچند در سال‌های اخیر صنعت بازی‌های ویدیویی پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده و در نتیجه بازی‌های جدید به مقدار رم بیشتری برای ارائه کیفیت مورد نظرشان نیاز دارند. در حال حاضر نباید لپ تاپی با مقدار رم کمتر از 8 گیگابایت تهیه کنید.

داشتن 8 گیگابایت رم، جزو حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بسیاری از بازی‌ها است و با داشتن این مقدار حافظه، می‌توانید آثار مختلف را روی حداقل تنظیمات تجربه کنید، اما اگر می‌خواهید از بازی‌های بیشترین لذت را ببرید، باید به فکر لپ تاپی با رم بیشتر باشید. با تهیه محصولی با رم 8 گیگابایت، باید انتظار تجربه لگ در بازی‌ها را داشته باشید. از آن جایی که بازی‌های 2021 و 2022 و حتی 2023 به منابع خیلی بیشتری نیاز دارد، حتی 8 گیگابایت رم نیز برای‌تان کافی نخواهد بود. پس اگر هم قصد تهیه لپ تاپی با رم 8 گیگابایت دارید، بهتر است پس از تهیه اقدام به ارتقا حافظه آن کنید. با این حال باید ذکر کنیم که داشتن رم 8 گیگابایت برای تجربه بازی‌های سبک و استفاده‌ی کاربران غیر حرفه‌ای مناسب است.

بازی‌های سنگین‌تر به منابع بیشتری نیاز دارند. داشتن 16 گیگابایت رم نمی‌تواند به شما بهترین تجربه ممکن را ارائه دهد، اما حداقل اجازه می‌دهد بدون آزار و اذیت بازی کنید. داشتن این مقدار رم به شما اجازه انجام کارهای سنگین را می‌دهد؛ در نتیجه می‌توانید همزمان با اجرای بازی و باز بودن صفحه دیسکورد، چندین پنجره از مرورگر کروم را نیز باز کنید. در نتیجه 16 گیگابایت رم برای گیمرهایی که می‌خواهند بدون اذیت شدن بازی کنند و همزمان برنامه‌های دیگر را در حالت اجرا داشته باشند، مناسب است.

شاید با خود تصور کنید که هر چه مقدار رم بیشتر باشد، قطعا تجربه بهتری از بازی‌ها خواهید داشت؛ اما این تصور نادرست است. بسیاری از بازی‌های روز هم به بیش از 16 گیگابایت رم نیاز ندارند. با این حال داشتن 32 گیگابایت رم دست شما را کاملا باز می‌گذارد. در نتیجه می‌توانید با این مقدار حافظه، همزمان با بازی کردن، فایل‌های ویدیویی‌تان را رندر کنید. اما اگر کاربر حرفه‌ای هستید و در زمینه تدوین، کارهای سه بعدی و انیمیشن‌سازی فعالیت دارید، داشتن 32 گیگابایت رم برای‌تان مفید خواهد بود. در غیر این صورت این هزینه برای آن درست نیست. بهتر است محصولی با 16 گیگابایت رم تهیه کنید و بعدها در صورت نیاز آن را به 32 گیگابایت ارتقا دهید.

 

بهترین لپ تاپ برای معماری 2023 کدام است؟
لپ تاپ مناسب معماری

 

فضای ذخیره‌ سازی

هارد لپ تاپ گیمینگ

در زمان انتخاب بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 احتمالا در بخش فضای ذخیره‌سازی به یکی از موارد SSD، HDD یا SSHD یا ترکیبی از آن‌ها برمی‌خورید.

HDD یا Hard Disk Drive

داشتن HDD مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها ارائه حافظه بسیار زیاد (حتی 14 ترابایت) است. این محصولات نسبت به SSDها قیمت خیلی کمی دارند، اما سرعت‌شان نیز پایین‌تر است. علاوه بر این، HDDها نسبت به SSDها چرخه عمر کوتاه‌تری دارند.

SSD یا Solid State Drive

SSDها روش تازه‌ای برای ذخیره اطلاعات هستند. با این حال ارائه سرعت بالاتر هزینه به شدت زیادتری را نیز در پی داشته است. SSDها مزایای زیادی نسبت به HDDها دارند.

اولین و مهم‌ترین تفاوت آن‌ها در سرعت‌شان است. یک HDD استاندارد با سرعت 180MB / 180MB بر ثانیه خواندن و نوشتن را انجام می‌دهد؛ در حالی که یک SSD با اندازه و حجم یکسان می‌تواند این کارها را با سرعت 550MB / 550MB بر ثانیه انجام دهد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است. SSDها از نظر دوام و ماندگاری نیز بهتر هستند، زیرا قطعات متحرک کمتری دارند.

SSHD یا Solid State Hybrid Drive

یک SSHD ترکیبی از HDD و SSD است. در واقع SSHDها ساخته شدند تا بتوانند سرعت بالایی را در کنار حجم‌های بیشتر ارائه دهند.

 

بهترین برند هارد اکسترنال چیست؟
بهترین مارک هارد اکسترنال

 

صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ چطور باید باشد؟

صفحه نمایش از دیگر بخش‌های مهم یک لپ تاپ مخصوص بازی است که ما در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به آن اشاره می‌کنیم.

رزولوشن نمایشگر

رزولوشن صفحه نمایش یکی از فاکتورهایی است که مستقیما روی تجربه‌تان از بازی‌های ویدیویی اثر می‌گذارد. معمولا اکثر بازی‌ها روی رزولوشن 1920×1080 (یا Full HD/1080p)، رزولوشن 2560×1440 (یا 2K/1440p) یا رزولوشن 3840×2160 (یا 4K UHD) اجرا می‌شوند. رزولوشن نماشگر به طور مستقیم روی کیفیت بصری بازی‌ها و نحوه اجرای‌شان روی لپ تاپ تاثیرگذار است.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

اکثر موارد در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 با نمایشگرهای Full HD عرضه می‌شوند. البته اگر از نظر بودجه محدودیت خاصی ندارید و می‌خواهید تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید، باید به سراغ صفحه نمایش‌های 4K بروید. البته در نظر داشته باشید که هرچقدر رزولوشن اجرای بازی بالاتر برود کار CPU و GPU سخت‌تر می‌شود و این یعنی اگر این دو بخش خیلی قوی نباشد فریم ریت پایین می‌آید.

نرخ به روزرسانی

این مورد یکی از فاکتورهایی است که در مشخصات لپ تاپ به شکل واضح ذکر می‌شود. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم، نرخ به روز رسانی تعداد دفعات به روز شدن مانیتور با تصاویر جدید در هر ثانیه است. این شاخصه را با هرتز (Hz) معین می‌کنند. نرخ به روز رسانی را می‌توان چیزی معادل زمان پاسخگویی در نظر گرفت. البته باید بدانید که بالا بودن نرخ به روز رسانی روی تجربه شما از بازی‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد، زیرا در این حالت تعداد فریم‌هایی که می‌توانید ببینید، دست‌خوش تغییر می‌شوند.

برای مثال یک صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی 60 هرتز نمی‌تواند بازی‌ها را با نرخ بیش از 60 فریم بر ثانیه نمایش دهد. انتخاب معمول در بین لپ تاپ‌ها، نمایشگرهایی با نرخ به روز رسانی 144 هرتز است. با این حال اگر کارت گرافیک خوبی مد نظر دارید و می‌خواهید در آثاری نظیر CS:GO دست بالا را داشته باشید، به سراغ نمایشگرهای 320 هرتزی در بهترین لپ تاپ های گیمینگ بروید.

 

لیست بهترین لپ های تاپ گیمینگ Acer:
جدیدترین لپ تاپ گیمینگ ایسر

 

راهنمای خرید لپ‌تاپ گیمینگ: اندازه

شاید اولین نکته مهم برای بسیاری از گیمرها، اندازه صفحه نمایش لپ تاپ باشد. ما در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به برخی از ابعاد معمول این محصولات مخصوص بازی اشاره می‌کنیم.

بسیاری از افراد لپ تاپ‌های باریک را ترجیح می‌دهند و برخی شرکت‌ها نیز دست به عرضه چنین محصولاتی می‌زنند که علی‌رغم اندازه کوچک‌شان، قدرت بالایی دارند. این مدل‌ها معمولا برای کسانی مناسب است که به کرات جا به جا می‌شوند و سفرهای زیادی را در برنامه‌شان دارند. این گونه لپ تاپ‌ها می‌توانند برای بعضی از کاربران به منزله یک تبلت باشند. مدل‌های کوچک لپ تاپ‌ها معمولا نمایشگری 11 تا 12 اینچی دارند. این محصولات با وزنی بین 1.3 تا 1.5 کیلوگرم بسیار سبک به حساب می‌آیند، اما برای بازی کردن نمی‌توانند گزینه مطلوبی باشند.

لپ تاپ‌هایی با ابعاد 13 تا 15 اینچ تعادل خوبی را از جهت عملکرد و قابل حمل بودن ارائه می‌کنند. این محصولات در بازار به کرات پیدا می‌شوند. داشتن وزن نسبتا کم و مناسب بودن برای کارهای حرفه‌ای از جمله ویژگی‌های‌شان به حساب می‌آيد. به هر حال تماشای فیلم یا تجربه بازی روی صفحه 15 اینچی بیشتر از نمایشگر 11 اینچی لذت‌بخش خواهد بود. اگر طرفدار اپل هستید به سراغ MacBook Air بروید، البته نه برای بازی کردن.

ابعاد و اندازه لپ تاپ گیمینگ

تقریبا از هر شخصی بپرسید، لپ تاپ‌های بین 15 تا 16 اینچی را به سایر نمونه‌ها ترجیح می‌دهد. زیرا این دستگاه‌ها برای کارهای حرفه‌ای کاملا مناسب هستند. می‌توان گفت که محصولات بین 15 تا 16 اینچی نسبت به لپ تاپ‌های دیگر محبوبیت بیشتری دارند. در این دستگاه‌ها راحت‌تر می‌توانید چندین پنجره باز شده را مدیریت کنید و محتوای‌شان را ببینید. قابل ذکر است که بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 به سمت 16 اینچی شدن رفته‌اند.

اگر خیلی جا به جا نمی‌شود، لپ تاپ‌های گیمینگ بین 17 تا 18 اینچی می‌توانند بهترین انتخاب برای‌تان باشند. این محصولات علی‌رغم سنگین بودن، معمولا پردازنده‌های خوبی دارند و سیستم خنک کنندگی‌شان نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد. با این وجود همان‌طور که گفتیم، مشخصا حمل و نقل آن‌ها ساده نیست و بیشتر برای افرادی که موقعیت مکانی ثابتی دارند پیشنهاد می‌شوند.

 

انواع کیبورد و موس لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید

 

قیمت لپ تاپ های مناسب بازی

در این مرحله از راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ قصد داریم به سراغ تفاوت قیمتی محصولات مختلف برویم. دسته اول لپ تاپ‌های ارزان قیمت هستند که با قیمتی نزدیک به 500 دلار یافت می‌شوند، البته که نباید از آن‌ها انتظار زیادی داشته باشید. اما اگر بودجه‌تان محدود نیست، قطعا دست‌تان باز است و انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت. در واقع هر چه قیمت بیشتری بپردازید، امکانات بیشتری دریافت خواهید کرد.

اگر بخواهید حدود 1000 دلار خرج کنید، انتخاب‌های متنوع بیشتری را می‌توانید در نظر بگیرید. لپ تاپ‌هایی در این بازه قیمتی معمولا باریک هستند و جنس‌شان آلومینیومی است. این دستگاه‌ها از کارت گرافیک و پردازنده قدرتمندی استفاده می‌کنند. در مجموع این شما هستید که باید مشخص کنید چه چیزی برای‌تان در اولویت قرار دارد. در این بازه باید انتخاب کنید که مثلا نمایشگر خوبی داشته باشید یا از داشتن قطعات داخلی خیلی خوب بهره‌مند شوید.

قیمت لپ تاپ گیمینگ

در صورتی که می‌خواهید بیش از 2000 دلار هزینه کنید، تقریبا می‌توانید هر لپ تاپ گیمینگی که می‌خواهید را بخرید. با این مبلغ حتی می‌توانید قوی‌ترین نمونه‌های بازار را تهیه کنید. البته به یاد داشته باشید که سخت‌افزار قوی، گرمای بیشتری نیز تولید می‌کنند و در نتیجه باید به داشتن سیستم خنک کنندگی خوب در آن‌ها توجه کنید. گیمرهای حرفه‌ای که دوست دارند بازی‌های ویدیویی را روی نمایشگر 17 اینچی و با قوی‌ترین کارت گرافیک‌ها تجربه کنند، نباید انتظار پیدا کردن یک محصول باریک و سبک را داشته باشند.

قابلیت‌های ارتقا در آینده

درست مانند هر چیز دیگر، خرید یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2022 نیز یک سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید، چون قرار است برای چند سال به شما کارایی ارائه دهد. در نتیجه باید محصول خود را با دقت انتخاب کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که محصول مورد نظر تا چه قدر امکان ارتقا در آینده را فراهم می‌کند.

فراموش نکنید که در دنیای لپ تاپ‌ها، برخلاف پی سی، شما قابلیت تعویض CPU یا کارت گرافیک را نخواهید داشت. در واقع بسیاری از لپ تاپ‌ها جوری طراحی شده‌اند که امکان ارتقا آن‌ها وجود ندارد. اما امکان ارتقا برخی قطعات وجود دارد که در ادامه‌ به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رم

رم‌ها به دو نوع Soldered و DIMM/SODIMM تقسیم می‌شوند. امکان ارتقا لپ تاپ‌هایی با رم Soldered وجود ندارد و در نتیجه باید از تهیه آن‌ها اجتناب کنید. اما در غیر این صورت می‌توانید یک رم اضافی روی دستگاه‌تان بگذارید و بازی‌ها را بهتر اجرا کنید.

حافظه داخلی

برای برخی از لپ تاپ‌ها این امکان در نظر گرفته می‌شود شما به میزان حافظه داخلی بیفزایید. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که بازی‌ها روز به روز سنگین‌تر می‌شوند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند و این یک نکته مثبت است که شما در آینده امکان افزایش میزان حافظه داخلی را داشته باشید.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: مواردی که اکثرا نادیده گرفته می‌شود

ما در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به موارد مهمی اشاره کردیم که دانستن‌شان برای هر خریداری لازم است. اما مواردی نیز وجود دارند که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. ما در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کیبورد

کیبورد یکی از مواردی است که بسیاری از آن سرسری می‌گذرند. نوع کیبورد لپ تاپ اهمیت زیادی دارد. لپ تاپ‌های قدرتمند جدید معمولا دارای کیبوردهای مکانیکی هستند که گزینه فوق‌العاده‌ای به حساب می‌آیند. شاخصه اصلی این نوع صفحه کلیدها، صدا دادن‌شان در حین فشردن کلیدها است.

کیبورد لپ تاپ گیمینگ

اگر شما از کسانی هستید که کیبوردی حد واسط گیمینگ و سنتی می‌خواهید، بهتر است به سراغ صفحه کلیدهای Chiclet-style بروید. این نوع کیبور صاف بوده و بین کلیدهای‌اش فضای زیادی وجود دارد. این کیبوردها برای کسانی که گیمر حرفه‌ای نیستند و می‌خواهند کارهای دیگرشان را نیز پیش ببرند، مناسب است. شاید وجود دکمه‌های خاص نظیر مواردی برای کنترل ویدیوها و موزیک‌ها یا کلیدهای میانبر برای‌تان اهمیت داشته باشند که باید به آن‌ها توجه کنید. اگر یک کیبورد گیمینگ نیاز دارید، می توانید از سایت تکنولایف آنرا تهیه کنید.

 

خرید موس گیمینگ خوب را فراموش نکنید: قیمت موس گیمینگ

کیفیت ساخت

شاید برخی از کاربران صرفا به دنبال خرید یک محصول و بازی کردن با آن باشند. اما باید کیفیت ساخت را نیز مدنظر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم به دنبال محصولات مستحکم بروید، نه لپ تاپ‌هایی که از جنس پلاستیک نامرغوب هستند. خرید یک لپ تاپ با سخت‌افزار قوی، اما کیفیت ساخت پایین در بلند مدت برای‌تان دردسرساز خواهد شد.

برای مثال لپ تاپ‌های ASUS TUF Gaming مدتی خیلی بر سر زبان‌ها افتاده بودند و علی‌رغم قیمت نسبتا پایین، امکانات خوبی را ارائه می‌دادند. به طور خاص مدل FX504GE فوق‌العاده به نظر می‌رسید. اما با این حال وقتی مدتی از عمر لپ تاپ گذشت، با باز و بسته شدن مکرر درب آن، نمایشگر دچار مشکل شد. این موضوع نشان از کیفیت ساخت نسبتا پایین این محصول داشت.

سیستم خنک کنندگی (Cooling)

یکی از مواردی که گیمرها معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌دهند، سیستم کولینگ لپ تاپ است. پیش از خرید محصول مورد نظر به موارد زیر توجه کنید. Heatpipe وظیفه جذب گرما را برعهده دارد و این گرما را به فن‌ها منتقل می‌کند تا از دستگاه خارج شود. وجود Hearpipe کمک می‌کند دمای لپ تاپ در حین اجرای بازی کاهش پیدا کند.

سیستم خنک کننده لپ تاپ گیمینگ

اکثر لپ تاپ های گیمینگ دارای دو فن هستند ‌که به خنک کنندگی محصول کمک می‌کنند. به یاد داشته باشید که فن‌ها باید تعداد پره‌های کافی داشته باشند RPM آن‌ها بالا باشد تا عملکرد خوبی ارائه دهند. ناگفته نماند که برخی از مدل‌های جدیدتر سیستم خنک کننده مایع دارند و از طریق گذراندن مایع درون لوله‌های مسی اطراف پردازنده و کارت گرافیک دما را پایین نگه می‌دارند.

باتری

گرچه ما انتظار ندارید که هیچ یک از شما بخواهید بازی‌های ویدیویی را بدون اتصال لپ تاپ به برق تجربه کنید، اما باید در هر صورت محصولی با باتری خوب داشته باشید؛ چرا که قطعا نیاز دارید کارهای دیگری مانند وب‌گردی را نیز با لپ تاپ گیمینگ خود انجام دهید.

پورت‌ها

به این دقت کنید که پورت‌ها در جایگاه مناسبی قرار گرفته باشند و استفاده از آن‌ها مانع امکان استفاده همزمان از سایرین نشود. همچنین به این دقت کنید که لپ تاپ مورد نظر چند جایگاه پورت دارد و این که آیا آن‌ها برای‌تان کافی هستند یا نه. داشتن پورت USB-C نیز می‌تواند یکی از بایدهای این روزها در نظر گرفته شود. سعی کنید حد الامکان لپ تاپ‌های با Thunderbolt 3 تهیه کنید.

پورت‌های یک لپ تاپ گیمینگ

در محصولات معمول این روزها از پورت USB 3.0 برای جا به جایی فایل‌ها استفاده می‌شود. کاربران به درگاه HDMI نیز نیاز بی چون و چرا پیدا خواهند کرد. نسل جدید از USB 4.0 استفاده می‌کند که می‌توانند فایل‌های‌تان را با سرعتی بسیار بیشتر جا به جا کنند. ما تا این جا راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ را به شما ارائه دادیم و معیارهای انتخاب یک محصول مناسب را ذکر کردیم. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023 بپردازیم. در ادامه با معرفی لپ تاپ گیمینگ همراه شما خواهیم بود.

جدیدترین لپ تاپ های گیمینگ

در مطلب راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ، نگاهی می‌اندازیم به جدیدترین لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار که از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند.

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل آیدیاپد IdeaPad Gaming 3 15IHU6

بهترین لپتاپ گیمینگ لنوو مدل آیدیاپد گیمینگ ۳

اگر به دنبال بهترین لپتاپ گیمینگ ارزان قیمت بازار 1402 هستید، لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5 16GB 1TB HDD 256GB SSD 11H یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید محسوب می‌شود. این لپ تاپ صفحه نمایشی 15.6 اینچی دارد که در ساخت آن از پنل IPS استفاده شده و توانایی نمایش انواع محتوا مانند بازی‌های سنگین را با وضوح و رزولوشن 1920×1080 پیکسل دارد. اگر در فکر این هستید که بازی‌ها را با کیفیت فول اچ دی بازی کنید و در عین حال مبلغ کمی نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار را پرداخت کنید، لپ تاپ گیمینگ لنوو  مدل آیدیاپد IdeaPad Gaming 3 15IHU6 گزینه مناسبی به حساب می‌آید. یکی از مزیت‌های این مدل وزن کمتر آن نسبت به مدل‌های دیگر گیمینگ است که حمل آن را کمی آسان‌تر می‌کند. در ارتباط با پردازنده مرکزی باید گفت که کمپانی لنوو در ساخت لپ تاپ گیمینگ لنوو  مدل آیدیاپد IdeaPad Gaming 3 15IHU6 از Intel Core i۵ ۱۱۳۰۰H استفاده کرده تا در کنار پردازنده گرافیکی GeForce GTX ۱۶۵۰ GDDR۶ بتواند اتفاق‌های خوبی را برای کاربرانش رقم بزند.

علاوه‌بر اطلاعات گفته شده، همواره میزان حافظه داخلی و رم در مشخصات لپ تاپ گیمینگ تاثیر بالایی در انتخاب آن به عنوان بهترین لپ‌تاپ های گیمینگ می‌گذارد که در لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5 16GB 1TB HDD 256GB SSD 11H ظرفیت رم برابر با 16 گیگابایت و حافظه SSD برابر با 256 گیگابایت است که البته علاوه‌بر حافظه اس اس دی دارای حافظه HDD هم با ظرفیت 1 ترابایت است که برای بازی کردن حافظه کافی به حساب می‌آید.

 

قیمت لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5

 

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HF

بهترین لپ‌تاپ های گیمینگ ایسوس

ایسوس یکی از معروف‌ترین برندها در تولید لپ تاپ است که تاکنون توانسته است به طور خوبی انحصار بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2023 را مانند سال‌های قبل به خود اختصاص دهد. در میان انواع بهترین لپتاپ های گیمینگ از برندهای مختلف، لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HF علاوه‌بر داشتن اکثر مشخصات لپ تاپ گیمینگ مناسب بازی‌های گوناگون دارای قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای هم است، به همین دلیل خرید آن می‌تواند برای اکثر اقشار جامعه امکان پذیر باشد که این خبر بسیار خوبی در سال 2023 محسوب می‌شود.

صفحه نمایش مات لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HF اندازه‌ای برابر با 15.6 اینچ دارد و به دلیل نرخ نوسازی بالای 144 هرتزی که پنل IPS آن دارد، به شما اجازه می‌دهد تا انواع برنامه و بازی‌ها را با سرعت مناسب و کیفیت مناسبی بازی کنید. کیفیت FullHD یکی دیگر از مشخصات مثبت و تاثیرگذار این لپ تاپ برای بازی به حساب می‌آید که در  کنار قدرت پردازشی مناسب لپ تاپ باعث می‌شود تا افراد از خرید آن ناراضی نباشند.

لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل TUF Gaming F15 FX506HF-HN014 i5 11400H 16GB 512GB SSD دارای پردازنده مرکزی Core i5 با مدل 11400H است و به شما اجازه می‌دهد تا با خیال راحت به همراه پردازنده گرافیکی GeForce RTX 2050 به بازی کردن با دوستانتان به صورت آنلاین یا یازی‌های آفلاین بپردازید. میزان حافظه اس اس دی‌ای که کمپانی ایسوس برای این لپ تاپ گیمینگ اقتصادی در نظر گرفته است، 512 گیگابایت گفته شده است که در کنار رم 16 گیگابایتی باعث می‌شود تا ظرفیت خوبی به دستگاه برای ذخیره اطلاعات داده شود. در مجموع اگر طرفدار استفاده از محصولات ایسوس هستید و مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید هم برای شما در لیست اولین معیارها قرار دارد، می‌توانید به خرید لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل tuf gaming f15 fx506hf-hn014-i5 16gb 512ssd rtx 2050 فکر کنید و برای آن از سایت تکنولایف اقدام کنید.

 

قیمت لپ تاپ tuf gaming f15 fx506hf

 

لپ تاپ لنوو Legion Pro 5

لجیون ۵ پرو

یکی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ، لجیون پرو ۵ از برند خوب لنوو است. این لپ تاپ از سری Legion 5 است. این لپ تاپ دارای یک نمایشگر ۱۶ اینچی است و از پنل IPS با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی استفاده می‌کند.

پردازنده این لپ تاپ ۱۳۷۰۰HX است که ۳۰ مگابایت حافظه کش دارد و یک پردازنده ۱۶ هسته‌ایست. محدوده سرعت این پردازنده ۱.۵ تا ۵ گیگاهرتز است. لنوو برای پردازنده گرافیکی این لپ تاپ سراغ GeForce RTX4060 رفته است و ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی برای آن در نظر گرفته. این لپ تاپ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم دارد که هر دو قابلیت ارتقا دارند. باتری لپ تاپ نیز یک باتری ۴ سلولی ۸۰ وات ساعتی است.

 

خرید لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro

 

لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B13VEK

اگر در این حدود قیمتی لپ تاپی با جدیدترین پردازنده و کارت گرافیک بازار می‌خواهید شرکت ام اس آی گزینه بسیار خوبی برای شما دارد، محصولی که از پردازنده مرکزی اینتل Core i7 13620H قدرت می‌گیرد و از کارت گرافیک Nvidia RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 نیز برای پردازش‌های گرافیکی کمک می‌گیرد. به‌علاوه این مدل از 16 گیگابایت رم DDR6 بهره می‌برد تا به معنای واقعی سخت افزار جدید، به‌روز و البته قوی داشته باشد.

لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B13VEK

شما همچنین برای ذخیره کردن دیتای مختلف یا نصب بازی‌ها به 1 ترابایت حافظه داخلی SSD نیز دسترسی خواهید داشت. نمایشگر در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ 15.6 اینچی IPS‌ با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی است که عملکرد خوبی دارد ولی نباید انتظار کیفیت و وضوح عالی را مانند پنل‌های QHD و 4K از آن انتظار داشته باشید (برای بازی کردن کاملا پنل FHD کفایت می‌کند).

 

خرید لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B13VEK

لپ‌ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV

برند TUG برندی بسیار محبوب و معروف در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ به شمار می‌رود. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۷ اینچی استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

این لپ تاپ گیمینگ ایسوس به پردازنده Core i9 نسل ۱۳ مجهز شده و ۱۶ گیگابایت رم هم دارد. پردازنده گرافیکی قدرتمندی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که برای اجرای بازی‌های جدید ساخته شده است. برای این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی RTX 4080 استفاده شده که عملکردی عالی دارد. عامل دیگری هم که باعث شده این لپ تاپ سرعت بسیار خوبی داشته باشد ۱ ترابایت حافظه SSD است.

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming A16 Advantage Edition

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

برای کسانی که یک سیستم حرفه‌ای خیلی خوب می‌خواهند، تاف گیمینگ آ۱۶ که یکی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس است گزینه‌ای همه فن حریف است. این لپتاپ خوب، صفحه نمایش ‍۱۶ اینچی دارد و از پنل IPS با پوشش مات استفاده می‌کند. وضوح تصویر این صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بوده و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز دارد که برای گیمینگ واقعا ایده آل است.

این لپ تاپ از پردازنده ۷۹۴۰HS استفاده می‌کند که ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد و از ۱۶ مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. محدوده سرعت این پردازنده، بین ۴ تا ۵.۲ گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی آن نیز یک پردازنده مجزا به مدل Radeon RX7600S با ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است. حافظه داخلی این لب تاب گیمینگ ۱ ترابایت، و رم آن ۱۶ گیگابایت است که تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا است. مشخصات سخت افزاری، نشان می‌دهد که با محصولی کاملا ایده‌آل طرف هستیم که قیمت خوبی نیز دارد.

 

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming A16 Advantage Edition

 

‫لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZV

این لپ تاپ گیمینگ، دیگر گزینه در لیست بهترین لپ تاپ های مناسب برای گیم و کارهای حرفه‌ای است. این لپ تاپ دارای ابعاد ۳۵۴ در ۲۵۱ در ۲۴.۹ میلی متر بوده و بیش از ۲ کیلوگرم وزن دارد. نمایشگر لپ تاپ ۱۵.۶ اینچ است و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد. پنلی که برای این لپ تاپ جدید به کار رفته مانند اکثر لپ تاپ‌های همرده، از نوع IPS است و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد.

ایسوس تاف گیمینگ اف ۱۵

این لپ تاپ به پردازنده ۱۴ هسته‌ای ۱۲۷۰۰H مجهز است که از سری Core i7 می‌باشد. این پردازنده ۲۴ مگابایت کش دارد و سرعت فوق‌العاده‌ای را برای کاربر رقم می‌زند. پردازنده گرافیکی به کار رفته در آن نیز GeForce RTX 4060 بوده که به ۸ گیگابایت حافظه مجهز است.

این لپ تاپ از ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD و ۳۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. باتری که برای آن استفاده شده نیز یک باتری ۹۰ وات ساعتی است که بین ۴ الی ۷ ساعت دوام خواهد داشت.

 

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZV

 

لپ تاپ ام اس آی Raider GE78HX 13VH

ام اس ای همیشه سعی کرده لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار هیجان‌انگیزی راهی بازار کند. یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت مدل Raider GE78HX 13VH نام دارد. لپ‌تاپی با صفحه نمایش ۱۷ اینجی که وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی از نوع IPS که نرخ نوسازی آن ۲۴۰ هرتز خواهد بود.

از ویژگی‌های سخت‌افزاری این لپ تاپ می‌توانیم به استفاده از پردازنده Core i9 مدل 13950HX اشاره کنیم. این لپ تاپ ۳۲ گیگابایت رم دارد و از پردازنده گرافیکی RTX4080 استفاده می‌کند. ۲ ترابایت حافظه SSD هم روی این محصول دیده می‌شود. با لپ تاپی سروکار دارید که می‌تواند جدیدترین بازی‌های روز را با نهایت تنظیمات گرافیکی و با نرخ فریم بالا اجرا کند. لپ تاپ Raider GE78HX 13VH از جمله بهترین لپ‌تاپ های گیمینگ حال حاضر به شمار می‌رود.

 

خرید لپ تاپ ام اس آی 17 اینچی مدل Raider GE78HX 13VH

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ در سال 2023

لپ تاپ‌هایی که امسال قرار است بازار را تسخیر کنند، فوق‌العاده قوی هستند و از جمله ویژگی‌های اصلی‌شان می‌توان به داشتن پردازنده‌های چند هسته‌ای، کارت گرافیک‌های RTX سری 30 و سری 40 و AMD Radeon RX سری 6000 اشاره کرد. البته در این بین نباید اهمیت NVMe SSD را نیز از یاد برد. صفحه‌های بسیاری از دستگاه‌ها با نرخ به روز رسانی بالاتری عرضه می‌شوند و کیبوردهای مکانیکی بیشتری را خواهید دید. در نظر داشته باشید که لیست لپ تاپ‌های گیمینگ از قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و در صورت نیاز به محصولی با قیمت کمتر به محصولات موجود در انتهای لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ مراجعه کنید.

 

لپ‌ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15

این لپ‌تاپ ROG از برند ایسوس هم توانسته حسابی سروصدا به راه بیندازد. این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی استفاده می‌کند که وضوح تصویر آن به ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل می‌رسد.

صفحه نمایشی این لپ تاپ از نرخ نوسازی ۲۴۰ برخوردار است و روشنایی مناسبی هم تولید می‌کند. این لپ تاپ گیمینگ ایسوس برای اینکه بتواند عملکردی فوق العاده داشته باشد از پردازنده Core i9 مدل ۱۲۹۰۰H استفاده می‌کند. این لپ تاپ ۳۲ گیگابایت رم دارد و از پردازنده گرافیکی RTX 3080Ti هم استفاده می‌کند.

یک ترابایت حافظه SSD هم باعث شده که این محصول سرعت بسیار خوبی داشته باشد.

مطمئن باشید که این لپ تاپ هم می‌تواند تمام بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی عالی اجرا کند.

 

خرید لپ‌ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15

لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5 AN515-46-R7LV R7

لپ تاپ های گیمینگ ایسر معمولا قیمت پایین‌تری از دیگر برندها دارند، اما عملکردی خوب از خودشان ارائه می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ برند ایسر همین محصول است. Nitro 5 جدید قیمت مناسبی دارد و از سخت‌افزار واقعا قدرتمندی استفاده می‌کند. این محصول صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی دارد که وضوح تصویر آن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. صفحه نمایشی از نوع IPS که نرخ نوسازی آن به ۱۶۵ هرتز می‌رسد.

شرکت ایسر از پردازنده Ryzen 7 مدل 6800H استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی RTX 3070Ti هم روی این محصول قرار گرفته است. داشتن ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 هم باعث شده این محصول سرعت بسیار خوبی داشته باشد. این محصول ایسر از ۱ ترابایت حافظه SSD هم بهره می‌برد. تمامی کانفیگ های لپ تاپ ایسر نیترو 5 را می توانید از تکنولایف خریداری کنید.

 

خرید لپ‌ تاپ ایسر Nitro 5 AN515-46-R7LV R7

لپ تاپ لنوو Lenovo LOQ Gaming

در این لیست حتما باید یکی از مدل‌های جدید لنوو را هم قرار بدهیم. لپ تاپ Lenovo LOQ Gaming یکی از جذاب‌ترین ساخته‌های این شرکت است. محصولی که قیمت مناسبی دارد و با سخت‌افزار قابل قبولی راهی بازار شده است. این محصول از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. صفحه نمایش این محصول از تکنولوژی G-Sync هم پشتیبانی می‌کند.

روی این لپ تاپ شرکت لنوو از پردازنده گرافیکی 13620H استفاده شده که ۲۴ مگابایت کش دارد. برخورداری از ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی RTX 4050 هم از دیگر مشخصات این لپ تاپ گیمینگ لنوو به شمار می‌رود.

خرید لپ تاپ لنوو LOQ i7 13620 16GB 512GB RTX4050

 

لپ تاپ ام اس آی Titan GT77 12UHS

این مدل از ام اس آی گران‌ترین و البته بهترین لپ تاپ موجود در این لیست به حساب می‌آید که قیمت بسیار بالایی دارد. ام اس آی این لپ تاپ را به گونه‌ای تولید کرده که بتواند از پس هر کاری در بهترین حالت ممکن بربیاید. سازنده تایوانی برای این مدل یک نمایشگر 17.3 اینچی با رزولوشن 4k در نظر گرفته که با وجود این رزولوشن بسیار بالا از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. طبق انتظار این نمایشگر کیفیت بسیار خوبی دارد و نگاه کردن محتوا در آن یا بازی کردن لذت زیادی دارد.

Titan GT77 12UHS

در بخش سخت افزاری با یک غول به تمام معنا مواجه هستیم و ام اس آی سنگ تمام گذاشته است که البته با توجه به قیمت بالا به غیر از این هم انتظاری نداشتیم. پردازنده مرکزی این لپ تاپ Core i9 12900HX با فرکانس پردازشی 2.3 تا 5.0 گیگاهرتز است و از 16 هسته و 24 رشته استفاده می‌کند. این CPU واقعا قوی است و از پس هر کاری برمی‌آید، از بازی‌های سنگین گرفته تا پردازش‌های مختلف و ادیت فیلم و عکس.

در کنار این CPU کارت گرافیک Nvidia RTX 3080Ti با 16 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی از نوع GDDR6 دیده می‌شود و 2 ترابایت SSD و 64 گیگابایت حافظه رم DDR5 این بخش را کامل می‌کنند. برای درک قدرت این لپ تاپ می‌توانیم بگوییم که این محصول می‌تواند بازی Gears 5 را با رزولوشن 4k در بالاترین تنظیمات گرافیکی با فریم ریت 70 به اجرا دربیاورد. اگر رزولوشن را به روی QHD قرار دهید فریم ریت تا بالای 100 نیز افزایش پیدا می‌کند. اگر محدودیت بودجه ندارید و یک لپ تاپ گیمینگ همه فن حریف می‌خواهید حتما این گزینه را مد نظر داشته باشید.

 

خرید لپ تاپ ام اس آی Titan GT77 12UHS

 

آموزش تغییر ریجن اپل آیدی:
انتخاب کشور ایران در ایفون

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR DH

ایسوس مدل‌های گیمینگ فراوانی دارد و این محصول می‌تواند به لطف پردازنده مرکزی بسیار قوی و البته کارت گرافیک قدرتمند از پس بازی‌های روز به خوبی بربیاید. ایسوس در این مدل از نمایشگر 15.6 اینچی QHD با نرخ نوسازی 165 هرتزی استفاده کرده و این موضوع باعث می‌شود تا پنل به غیر از بازی برای تماشای محتوا نیز وضوح خوب و جذابی داشته باشد.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR DH

بخش جذاب این لپ تاپ برخورداری آن از کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. این کارت گرافیک از 4060 قدرت بیشتر دارد و در کنار CPU اینتل Core i7 12700H با فرکانس پردازشی 2.3 تا 4.7 گیگاهرتز به خوبی می‌تواند بازی‌ها را اجرا کند. این CPU دارای 14 هسته و 20 رشته است و برای انجام هر کاری مناسب به نظر می‌رسد. بخش سخت افزاری این لپ تاپ با 1 ترابایت SSD و البته 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 تکمیل می‌شود.

 

خرید لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX507ZR DH

 

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro i7 12700H

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro i7 12700H

سری Legion 5 pro لنوو لپ تاپ‌های بسیار خوبی را شامل می‌شود که در کانفیگ‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در این کانفیگ لنوو تلاش کرده تا بالانس خوبی بین نمایشگر، CPU و GPU‌ برقرار کند تا کاربر بتواند از لپ تاپی همه‌فن حریف بهره ببرد. این لپ تاپ تا حد بسیار زیادی شبیه به مدل بالا است و حتی قیمت مشابهی هم دارد. شما از نمایشگری QHD با نرخ نوسازی 165 هرتزی برخوردار می‌شوید و CPU نیز 12700 اینتل است و برای GPU نیز از RTX 3070 کمک گرفته شده است. تنها برتری این محصول نسبت به مدل بالا را می‌توان رم 32 گیگابایتی از نوع DDR5 در مقایسه با رم 16 گیگابایتی رقیب تایوانی به حساب آورد.

 

خرید لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro i7 12700H

 

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

در خرید لپ تاپ همه چیز به اولویت‌های شما برمی‌‌گردد و این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام بخش برایتان مهم‌تر است. این محصول در زمینه نمایشگر از پنل 17.3 اینچی IPS با رزولوشن FHD استفاده کرده اما نکته جالب پشتیبانی آن از نرخ نوسازی بسیار بالای 360 هرتزی است. این نرخ نوسازی کمتر به روی لپ تاپ‌های گیمینگ دیده می‌شود و روان‌ترین تجربه ممکن را برای شما و چشمانتان ایجاد می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

ایسوس در زمینه پردازش‌های گرافیکی از کارت گرافیک مشهور Nvidia RTX 3070Ti با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی استفاده کرده که از دو لپ تاپ بالا مقداری قوی‌تر است ولی در زمینه پردازنده مرکزی از AMD Ryzen 6800H کمک گرفته، CPU که قطعا از 12700H اینتل ضعیف‌تر است ولی در عین حال بدون مشکل از پس انجام کارهای مختلف برمی‌آید. شما در این نسخه به 1 ترابایت حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 دسترسی خواهید داشت.

در نظر داشته باشید که وزن این مدل نزدیک به 3 کیلوگرم است و این اتفاق باعث می‌شود برای جابجایی زیاد اصلا مناسب نباشد و بیشتر برای گیمرهایی که به صورت ثابت از لپ تاپ استفاده می‌کنند کاربرد داشته باشد.

 

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Strix G17 G713RW-KH145

 

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

لپ تاپ‌های ROG سری Zephyrus شرکت ایسوس با وجود برخورداری از قدرت بسیار زیاد و گیمینگ بودن اما وزن و ضخامت کمی دارند تا برای جابجایی و حمل و نقل هم مناسب باشند و بتوانند حتی برای کاربران غیر گیمر نیز گزینه‌های جذابی به حساب بیایند. این لپ تاپ تنها 1.9 کیلوگرم وزن دارد با وجود این که از نمایشگری 16 اینچی هم استفاده می‌کند و این در حالیست که مدل بالا از ایسوس تقریبا 3 کیلوگرم وزن دارد.

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

این پنل 16 اینچی دارای رزولوشن 1920 در 1200 است و از نرخ نوسازی 165 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. ایسوس در این مدل به سراغ پردازنده مرکزی بسیار قوی اینتل Core i7 12700H رفته است که در بالا به طور کامل آن را معرفی کردیم و گفتیم که چقدر قدرت بالایی دارد. در کنار این CPU سازنده تایوانی از کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 نیز برای پردازش‌های گرافیکی کمک گرفته است. این کارت گرافیک 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 دارد.

به لطف این سخت افزار شما هم می‌توانید بازی‌های روز را با گرافیک بالا و فریم ریت مناسب تجربه کنید و هم این که از این مدل برای ادیت ویدئو، کارهای گرافیکی، رندرهای سه بعدی و کارهای این‌چنینی استفاده کنید. ناگفته نماند که این محصول 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 دارد.

 

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus GU603ZM-LS095

 

لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B12VGK

به یکی از لپ تاپ‌های هیجان انگیز شرکت ام اس آی می‌رسیم، محصولی که کارت گرافیکی بسیار قوی دارد و از سری جدید GPU شرکت Nvidia یعنی سری 40 استفاده می‌کند. کارت گرافیک استفاده شده برای این مدل RTX 4070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است که عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌ها دارد و نسخه بسیار جدیدی نیز به حساب می‌آید و این خیال شما را بابت بهبود‌های نرم افزار راحت می‌کند و می‌توانید تا چند سال بابت ساپورت کامل نیز آسوده خاطر باشید.

لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B12VGK

ام اس آی ترجیح داده از CPU نسبتا ضعیف‌تری در مقایسه با GPU استفاده کند و به سراغ INTEL 12650H رفته است، پردازنده‌ای که تقریبا مانند Ryzen 6800H شرکت AMD عمل می‌کند. البته توان این CPU واقعا خوب است و منظور از قدرت کمتر در مقایسه با 12700 یا 12900 است و به طور کلی بدون مشکل می‌توانید با این لپ تاپ هر کاری را انجام دهید.

یکی دیگر از بخش‌های جالب این لپ تاپ تایوانی استفاده از رم DDR6 با ظرفیت 16 گیگابایت است که نسل بسیار جدیدی به حساب می‌آید و عملکرد آن بهبود پیدا کرده است. بخش سخت افزار در نهایت با 1 ترابایت SSD کامل می‌شود. در آخر باید بگوییم که این مدل از نظر نمایشگر هم محصولی معمولی است و پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی دارد.

 

خرید لپ تاپ ام اس آی Katana 15 B12VGK

 

لپ تاپ ایسر Predator Helios 300 PH315

شرکت ایسر لپ تاپ‌های گیمینگ جذابی تولید و به بازار عرضه می‌کند و این مدل هم به لطف مشخصات بسیار جذابی که دارد می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. نمایشگر این دستگاه 15.6 اینچی است ولی به جای رزولوشن FHD از رزولوشن QHD استفاده می‌کند و با این وجود نرخ نوسازی 165 هرتزی را نیز در اختیار قرار می‌دهد. کیفیت و وضوح این صفحه نمایش بدون شک بهتر از یک پنل FHD است.

لپ تاپ ایسر Predator Helios 300 PH315

از نظر CPU ایسر از اینتل 12700H استفاده کرده که انتخاب بسیار مناسب و جذابی است و از سوی دیگر کارت گرافیک بسیار قوی RTX 3080 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 به روی این محصول دیده می‌شود تا شما بدون هیچ مشکلی بتوانید بازی‌های روز دنیا را با فریم ریت خوب به اجرا در بیاورید و تجربه کنید. مانند بسیاری از مدل‌های دیگر لیست تا به اینجا این محصول هم 1 ترابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR5 دارد. خوشبختانه شما می‌توانید در آینده حافظه رم را ارتقاء دهید.

 

خرید لپ تاپ ایسر Predator Helios 300 PH315

 

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13 GV301RE-LI187

یکی از سری‌های کلی لپ تاپ‌های ROG ایسوس همین Flow است. لپ تاپ‌های ROG Flow با وجود مناسب بازی بودن و داشتن سخت افزار بسیار خوب وزن بسیار کمی دارند و ایسوس با تولید این محصولات نبوغ مهندسی خود را به رخ رقیبان می‌کشد و سخت افزاری عالی را در بدنه‌ای کوچک، باریک و البته بسیار سبک قرار می‌دهد. این لپ تاپ واقعا عجیب است و بدون شک می‌تواند برای دسته‌ای از کاربران بهترین انتخاب ممکن باشد و به راحتی جایگزین مک بوک پروهای اپل شود.

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13 GV301RE-LI187

این لپ تاپ 13.4 اینچی از رزولوشن فوق‌العاده 4K استفاده می‌کند و از 500 نیت روشنایی بهره می‌برد. این پنل لمسی است و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی بتوانید با انگشت یا قلم با آن کار کنید و همین موضوع لپ تاپ FLOW X13 را به محصولی ایده‌ال برای طراحان و تولیدکنندگان محتوا و نقاش‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. در واقع این محصول هم می‌تواند تبلت شما باشد و هم لپ تاپ. جالب است بدانید که وزن این دستگاه تنها 1.3 کیلوگرم است و به راحتی می‌توانید همه‌جا آن را همراه خود داشته باشید.

ایسوس درون این بدنه با ضخامت 15.8 میلی‌متری پردازنده مرکزی Ryzen 6800HS با فرکانس پردازشی 3.2 تا 4.7 گیگاهرتز را قرار داده است. این CPU دارای 8 هسته و 16 رشته است و می‌تواند عملکردی بسیار عالی از خود به نمایش بگذارد. در زمینه پردازش‌های گرافیکی نیز شما به لطف RTX 3050Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی می‌توانید کارهای گرافیکی و بازی‌ها را اجرا کنید. 32 گیگابایت رم DDR5 6400 و 1 ترابایت حافظه داخلی مشخصات سخت افزار را تکمیل می‌کنند. در نظر داشته باشید که شما قلم این مدل را درون جعبه همراه محصول دریافت خواهید کرد.

 

خرید لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13 GV301RE-LI187

 

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR I7

این لپ تاپ از ایسوس به گونه‌ای ساخته شده که پردازنده و کارت گرافیک بسیار قوی داشته باشد تا بتواند از پس همه بازی‌ها در بالاترین درجه دربیاید ولی در عین حال قیمت آن به حدی بالا نرود که خریدش برای بسیاری از کاربران غیر ممکن شود. این لپ تاپ مخصوص بازی که وزنی 2 کیلوگرمی دارد از یک پنل 15.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 144 هرتزی بهره می‌برد. این پنل دارای پوشش مات است تا نور کمتری را منعکس کند. در بخش سخت افزار سازنده تایوانی عملکرد قدرتمندی داشته و برای پردازنده مرکزی به سراغ Intel Core i7 12650H رفته است.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR I7

این پردازنده بسیار قوی با کارت گرافیک GEFORCE RTX3070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 همراه می‌شود تا به خوبی بتواند از پس هر کاری به بهترین شکل بربیاید. حافظه داخلی SSD PCle NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت و حافظه رم 16 گیگابایتی از نوع DDR5 4800 با قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت بخش سخت افزار را تکمیل می‌کنند. به این موارد برخورداری از ویندوز 11 به صورت پیش فرض، باتری چهار سلولی 76 وات ساعت و 24 مگابایت حافظه کش را هم اضافه کنید تا دریابید که چرا ارزش خرید این لپ تاپ ایسوس را بالا می‌دانیم.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX517ZR

 

راهنمای خرید موس گیمینگ را از دست ندهید:
بهترین موس گیمینگ

 

سوالات متداول

چک لیست خرید لپ تاپ گیمینگ چه مواردی است؟

بررسی قدرت پردازنده، توان کارت گرافیک، صفحه نمایش، سیستم خنک‌کنندگی و طراحی لپ‌تاپ موارد مهمی هستند که باید به آن توجه کنید.

نرخ به روز رسانی نمایشگر لپ تاپ گیمینگ چقدر مهم است؟

نرخ نوسازی نمایشگر لپ تاپ گیمینگ باید حداقل 120 باشد و هرچقدر این نرخ بالاتر برود شما می‌توانید بازی‌ها با فریم ریت بالاتر را روان‌تر تجربه کنید.

آیا خرید لپ تاپ با نمایشگر 4K به عنوان بهترین لپ تاپ مخصوص بازی منطقی است؟

پاسخ ما به این سوال «خیر» است؛ چرا که شما برای دریافت فریم ریت بهتر حتی با سیستم‌های قوی مجبور می‌شوید رزولوشن را به روی FHD‌ قرار دهید. تنها در صورتی لپ تاپ QHD یا 4K گیمینگ بخیرید که به غیر از بازی بخواهید از آن برای کارهای دیگر هم استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. محمد

    بهترین لپ تاپ در قیمت ۳۰۰ میلیون چیه؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%db%8c%d9%85%db%8c%d9%86%da%af/
ads
ads