داغ ترین ها :

بررسی لپ تاپ

در خرید یک لپ تاپ به چه مواردی توجه می‌کنید؟ چه بخش‌هایی برای شما اهمیت زیادی دارند و می‌خواهید که محصول حتما در آن بخش‌ها عملکرد خوبی داشته باشد؟ فارغ از این که پاسخ شما به این سوال‌ها چه باشد تنها با نگاه کردن به مشخصات لپ تاپ‌ها و مقایسه آن‌ها متوجه نقاط قوت و ضعف این محصولات نخواهید شد و باید از مطالب نقد و بررسی تخصصی کمک بگیرید. تکنولایف سعی دارد تا با بررسی منصفانه لپ تاپ در کنار ولاگ خرید لپ تاپ گیمینگ به طور کلی ولاگ خرید لپ تاپ باشد. لیست قیمت لپ تاپ را هم می‌توانید در فروشگاه تکنولایف ببنید.

چرا باید نقد و بررسی لپ تاپ را پیش از خرید بخوانیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شما برای انتخاب بهتر یک لپ تاپ مجبور شوید تا نقد و بررسی تخصصی آن را مطالعه کنید و در این بخش به مهم‌ترین دلایل مطالعه نقد و بررسی لپ تاپ خواهیم پرداخت.

کیفیت ساخت

شما می‌توانید جنس بدنه، وزن و ابعاد لپ تاپ را از مشخصات آن مطالعه کنید ولی برای داشتن درک صحیح از کیفیت ساخت محصول باید از مطالب نقد و بررسی کمک بگیرید. در این بررسی‌ها اشاره می‌شود که مثلا درب لپ تاپ هنگام تایپ ثابت می‌ماند یا تکان می‌خورد و این که برای مثال شما می‌توانید با یک دست درب لپ تاپ را باز کنید یا خیر.

صفحه نمایش

صفحه نمایش یک لپ تاپ یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است و اهمیت بالایی دارد که دید درستی نسبت به این بخش قبل از خرید داشته باشید. برای نمونه شما در مشخصات لپ تاپ مطالعه می‌کنید که رزولوشن FHD است و نرخ نوسازی نیز به 120 هرتز می‌رسد و مثلا این مدل 70 درصد گستره رنگی sRGB را پوشش می‌دهد، اما آیا در واقعیت می‌دانید که کیفیت این پنل چقدر خوب است؟ آیا می‌توانید تنها از طریق اعداد به کیفیت این پنل در دنیای واقعی پی ببرید؟ طبیعتا خیر.

به همین جهت نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ و سایر مدل‌ها به شما کمک می‌کند تا کیفیت نمایشگر لپ تاپ مورد نظر را بهتر متوجه شوید و بدانید که این پنل جزو نقاط قوت لپ تاپ است یا جزو نقاط ضعف آن.

عملکرد کیبورد و تاچ‌پد

شرکت‌های مختلف ادعا می‌کنند که برای مثال لپ تاپ آن‌ها کیبورد بسیار خوب و راحتی دارد و برای نمونه از تاچ‌پد بسیار عریض و روانی استفاده می‌کند. این توصیفات به تنهایی نمی‌تواند عملکرد واقعی کیبورد و تاچ‌پد این محصولات را مشخص کند و بررسی تخصصی لپ تاپ اپل، ایسوس یا لنوو است که به صورت دقیق مشخص می‌کند که تاچ‌پد چقدر خوب است یا کیبورد در واقعیت تا چد حد نرم و بی‌صدا کار می‌کند.

شارژدهی باتری

شرکت‌های سازنده معمولا ذکر می‌کنند که باتری لپ تاپ می‌تواند مدت 8 ساعت استفاده ترکیبی را دوام بیاورد اما در بسیاری از مواقع این اعداد خیلی دقیق و صحیح نیست و در دنیای واقعی میزان شارژدهی کمتر می‌شود. دلیل این موضوع این است که سازندگان لپ تاپ‌ها را در شرایط ایده‌ال تست می‌کنند و مثلا نور نمایشگر را به روی 50 قرار می‌دهند.

شما ممکن است در محیطی گرم‌تر با لپ تاپ کار کنید و نور صفحه نمایش را هم به روی 80 قرار دهید. طبیعی است که در چنین شرایطی شارژدهی کمتر از عدد اعلام شده توسط سازنده می‌شود و شما تنها در مطالب بررسی تخصصی لپ تاپ به این اعداد واقعی دست پیدا خواهید کرد.

عملکرد سخت افزاری

گوشی‌های هوشمند با یک تراشه مشخص عرضه می‌شوند و CPU و GPU درون این تراشه قرار می‌گیرد. شما در مورد گوشی‌های هوشمند تنها می‌توانید میزان حافظه داخلی و حافظه رم را انتخاب کنید اما در مورد لپ تاپ‌ها قضیه کمی پیچیده‌تر است.

بخش سخت افزاری لپ تاپ‌ها را CPU، GPU، کارت حافظه جانبی و حافظه رم تشکیل می‌دهد و در کانفیگ‌های مختلف یک لپ تاپ ممکن است همه این موارد تغییر کند. یعنی شما یک مدل لپ تاپ‌ را می‌توانید با پردازنده‌های مختلف و مقدار رم و کارت گرافیک متفاوت خریداری کنید.

این تعداد بالای کانفیگ باعث می‌شود شما هنگام انتخاب مقداری گیج شوید و به همین جهت نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس، اپل، لنوو، اچ‌پی، ام اس آی و برندهای دیگر باعث می‌شود که بهتر به قدرت سخت افزاری این محصولات پی ببرید. مطالعه بررسی لپ تاپ در مورد مدل‌های گیمینگ اهمیت بالاتری هم دارد؛ چرا که شما در این متن‌ها متوجه می‌شوید که بازی‌های مختلف با چه کیفیت و فریم ریتی به اجرا درمی‌آیند.

عملکرد فن

یکی از بخش‌هایی که در نقد و بررسی لپ تاپ اچ پی، لنوو، اپل، ایسوس و دیگر برندها سنجیده می‌شود عملکرد فن‌های لپ تاپ است. این عملکرد اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که لپ تاپ بتواند در طول انجام کارهای سنگین عملکرد خوب خود را حفظ کند و پایدار باشد. عملکرد فن برای لپ تاپ‌های گیمینگ اهمیت دو‌چندانی دارد و با مطالعه بررسی نوت بوک شما بهتر متوجه این موضوع خواهید شد.

ارزش خرید

ارزش خرید یک لپ تاپ الزاما به مشخصات آن نیست و با مطالعه نقد و بررسی لپ تاپ لنوو، ایسوس و دیگر برندها نقاط قوت و ضعف این محصولات مشخص می‌شود و پس از آن شما بسیار راحت‌تر می‌توانید تصمیم به خرید بگیرید.

تکنولایف؛ سایت بررسی تخصصی لپ تاپ

ما در سایت تکنولایف به صورت دقیق و تخصصی لپ تاپ‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به بخش‌های مثبت و منفی آن‌ها نیز اشاره می‌کنیم. در این مطالب به بخش‌های مختلف لپ تاپ نمره داده می‌شود از این طریق راحت‌تر می‌توانید دو لپ تاپ را با هم مقایسه کنید یا به مدل با ارزش خرید بالاتر پی ببرید.

در این صفحه بررسی لپ تاپ ایسوس، لنوو، اپل، اچ‌پی، ام اس آی، دل و بسیاری از برندهای دیگر دیده می‌شود و شما می‌توانید پس از مطالعه این مطالب و آشنایی دقیق‌تر و بهتر با محصولات آن‌ها را با بهترین قیمت و تضمین اصالت از سایت تکنولایف خریداری کنید.

نمایش جزئیات
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/rog-zephyrus-g16-review/