داغ ترین ها :
راهنمای خرید پاور بانک متناسب با نیاز شما

راهنمای خرید پاور بانک متناسب با نیاز شما

تا چند سال پیش معضل تمام شدن شارژ و خاموش شدن گوشی وجود داشت، در خارج از خانه و دور بودن از برق نمی توانستیم گوشی را شارژ کنیم و مجبور می شدیم از تلفن عمومی یا تلفن مغازه ها برای برقراری ارتباط استفاده کنیم. اما در سال های اخیر با ورود پاوربانک به بازار دیگر کمتر کسی گوشی اش خاموش می شود و باید منتظر بماند تا برسد به خانه یا پریز برق تا بتواند آن را روشن کند. در سال های اخیر پاوربانک‌های مختلف با قابلیت های جذاب و متفاوت وارد بازار شده اند و به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته اند، به صورتی که پاوربانک به یکی از کلیدی‌ترین لوازم‌ جانبی بازار که باید هر کاربری یکی از آن ها را داشته باشد تبدیل شده است. اگر قصد خرید پاوربانک برای گوشی یا حتی لپ‌تاپ را دارید اما نمی دانید چه پاوربانکی برای شما مناسب است، این راهنمای خرید پاور بانک را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع پاور بانک به سایت تکنولایف مراجعه کنید: پاوربانک

 

پاور بانک چیست؟

در ابتدا باید توضیح دهیم که پاوربانک چیست، شاید برخی کاربران ندانند که پاور بانک چیست و چه کاربردی دارد؛ پاوربانک‌ها در حقیقت یک باتری قابل حمل هستند که می‌توانید به کمک آن گوشی، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند و هدفون را شارژ کنید. این باتری در ظرفیت‌های مختلف وارد بازار می‌شود که نسبت به نیازتان می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. پاوربانک‌ها خودشان قابل شارژ شدن هستند و برق را در خود ذخیره می‌کنند تا زمانی که گوشی یا وسایل دیگر را به آن وصل کنید و نیرو را به آن انتقال دهند.

پاوربانک به چه درد میخورد؟

پاوربانک‌ها فقط برای شارژ کردن نیستند، از پاوربانک می‌توان به عنوان برق همراه استفاده کرد. مثلا اگر می‌خواهید یک لامپ با رابط USB را روشن کنید می‌توانید با پاوربانک این کار را انجام دهید، یا مثلا اگر می‌خواهید یخچال مسافرتی را روشن کنید، سشوار مسافرتی را روشن کنید، اسپیکر به آن متصل کنید و حتی لپ‌تاپ را به کمک آن روشن کنید. البته روشن کردن لپ‌تاپ به کمک پاوربانک کار هر پاوربانکب نیست و باید پاوربانک با ولتاژ بالا تهیه کنید. حتی برخی پاوربانک های قدرتمند با ظرفیت بالا هستند که می توانید به کمک آن باتری ماشین را هم استارت بزنید، اما طبیعتا قیمت بالایی دارند.

 

برای اطمینان از اصالت پاوربانک به هنگام خرید، حتما مطلب زیر را بخوانید:
تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

 

انواع پاوربانک ها

پاوربانک ها مدل های مختلفی دارند که با توجه به نیازتان و بودجه ای که دارید می توانید آن ها را خریداری کنید، برای مثال شاید یک کاربر پاوربانک با ظرفیت بالا نیاز داشته باشد، شاید برخی پاوربانک کوچک می خواهند تا بتوانند به راحتی آن را حمل کنند و برخی دیگر سایز آن برایشان مهم نیست و فقط می خواهند پاوربانکی باشد که به گوشی شان صدمه نزند. انواع پاوربانک را در قسمت زیر معرفی می کنیم:

پاوربانک مخصوص گوشی

گوشی ها به دلیل داشتن ظرفیت باتری کمتر نسبت به لپ تاپ و تبلت ها، نیاز به پاور بانک های با ظرفیت زیاد ندارند، اما پاور بانک با ظرفیت بالا می تواند تعداد دفعات بیشتری گوشی ها را شارژ کند. پاور بانک مخصوص گوشی می تواند گوشی را با سرعت زیاد، کند و در نوع های مختلف شارژ کند و شدت جریان و ولتاژ آن ها مطابق با گوشی های هوشمند ساخته شده اند تا آسیبی به گوشی وارد نشود.

خرید بهترین پاور بانک

پاوربانک مخصوص تبلت

باتری تبلت ها و گوشی ها فرق زیادی با هم ندارند، فقط اکثر تبلت ها باتری قدرتمندتری نسبت به گوشی های هوشمند دارند، برای مثال یک پاوربانک 10 هزار میلی آمپر ساعت نمی تواند یک بار هم تبلت با باتری 10 هزار میلی آمپر ساعت را از صفر تا 100 درصد شارژ کند. پس اگر تبلت شما باتری قدرتمندی دارد باید پاور بانک با ظرفیت بالای 10000 میلی آمپر ساعت برای آن تهیه کنید. امام اگر تبلت شما 7 یا 8 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت باتری دارد، یک پاور بانک 10 هزار میلی آمپر ساعت می تواند یک بار تبلت شما را شارژ کند.

پاوربانک مخصوص لپ تاپ

لپ تاپ ها باتری های قدرتمند تری دارند که روشن شدنشان هم نیاز به ولتاژ بالا دارد، پس یک پاوربانک معمولی که برای گوشی است نمی تواند لپ تاپ را شارژ کند، زیرا ولتاژ باتری گوشی 5 ولت است و لپ تاپ ها بسته به نوع سیستم از 16 تا 20 ولت ولتاژ دارند. پس پاور بانک مخصوص لپ تاپ پاوربانکی است که ولتاژ و شدت جریان بیشتری نسبت به پاور بانک گوشی داشته باشد.

پاوربانک هوشمند

پاوربانک ها نقش مهمی در سلامت باتری ها دارند، امروزه اکثر دارندگان گوشی های همراه از پاوربانک استفاده می کنند، اما هر پاوربانکی استاندارد های لازم را ندارد و باید از پاوربانکی استفاده کنید که ویژگی های هوشمند داشته باشد و به باتری گوشی شما آسیب نزند. ویژگی هایی مانند شارژ امن، شارژ سریع و کنترل کننده شدت جریان باعث می شوند تا یک پاور بانک مورد اعتماد واقع شود و بتوانید از آن ها برای گوشی های گران قیمت هم استفاده کنید.
همچنین در گذشته شاهد انفجار و ذوب شدن باتری گوشیو لپ تاپ بوده ایم، فناوری پاور دلیوری فکر این مشکلات را کرده و علاوه بر رعایت استاندارد ایمنی USB-IF که باعث کنترل ولتاژ می شود، حالا با تقسیم کردن نیرو لازم بین هر قسمت از اجزای دستگاه، باعث می شود بارالکتریکی اضافه ای به دستگاه منتقل نشود تا شاهد ریزش برق در بورد و خازن های دستگاه های الکترونیکی نباشیم.

پاوربانک خورشیدی

امروزه پاوربانک سولار یا پاوربانک خورشیدی مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند زیرا به دلیل سیستم جذب انرژی ای که دارند، به طبیعت و محیط زیست آسیب نمی رسانند. پاور بانک خورشیدی توسط نور آفتاب شارژ می شود و مخصوص گردشگران است. معمولا کسانی که گردشگری می کنند از خانه دور هستند و به برق دسترسی ندارند، به همین دلیل نیاز به پاوربانکی دارند که نیاز به برق برای شارژ شدن نداشته باشند. کافیست این پاوربانک ها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا شارژ شوند.

خرید بهترین پاور بانک

پاوربانک بی سیم

پاوربانک هایی وجود دارند که برای شارژ کردن گوشی ها دیگر نیازی به سیم و کابل برای اتصال ندارند. برای اتصال فقط کافیست گوشی یا لپ تاپ شما قابلیت شارژ شدن بی سیم را داشته باشند. به این نوع پاوربانک ها، پاوربانک وایرلس یا پاوربانک بی سیم گفته می شود. گوشی هوشومند هم باید از قابلیت شارژ وایرلس یا شارژ بی سیم پشتیبانی کند، در این صورت می توانید بدون نیاز به کابل و فقط با نزدیک قرار دادن گوشی و پاوربانک به یکدیگر، گوشی را شارژ کنید.

پاوربانک مخصوص ماشین

برخی پاوربانک ها هستند که انقدر ظرفیت شان بالا است و ولتاژ و شدت جریان بالایی دارند که مخصوص استارت زدن باتری ماشین را بر عهده دارند. این پاوربانک ها زمانی به کار می آیند که باتری ماشین یا موتورتان خوابیده باشد و نیاز به شوک داشته باشد. این پاوربانک ها برای گوشی توصیه نمی شوند و فقط برای دستگاه های ولتاژ بالا مناسب اند.

پاوربانک ضد ضربه و آب

شاید دلتان بخواهد با پاوربانک تان درون آب بروید، بله افرادی هستند که کارشان گردشگری است و در مسیر ممکن است از آب رد شوند، پاور بانک ضد آب و ضد ضربه مخصوص این افراد ساخته شده تا هیچ آسیبی به این دستگاه در هیچ شرایطی نه سرما نه گرما نه آب و غیره نرسد. این پاوربانک ها معمولا قیمت بالایی دارند مانند پاور بانک بی سیم.

خرید بهترین پاور بانک

 

آیا می‌دانید Reverse charge چیست؟
شارژ معکوس

 

چند بار می توانم گوشی را با پاوربانک شارژ کنم؟

 هر پاوربانک میزان ظرفیت متفاوتی دارد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، هرچقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد، دفعات بیشتری گوشی شما را شارژ می کند، مثلا اگر گوشی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارید یک پاور بانک 10000 میلی آمپر ساعت 1 بار آن را شارژ می کند نه 2 بار؛ دلیل این هم بر میگردد به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک ها و البته فرمول محاسبه دفعات شارژ رکدن گوشی توسط پاوربانک. برای این که بفهمید هر پاوربانک چند بار گوشی شما را شارژ می کند می توانید وارد سایت powerbankexpert شوید و قبل خرید پاوربانک مورد نیازتان را خریداری کنید. اما در جلوتر در مورد ظرفیت اسمی پاوربانک و ظرفیت واقعی پاوربانک ها توضیح می دهیم.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی پاوربانک یعنی چه؟

تمام پاوربانک ها دو ظرفیت دارند، یکی ظرفیت اسمی و دیگری ظرفیت واقعی؛ ظرفیت اسمی آن عددی است که از ظرفیت پاوربانک روی جعبه یا بدنه پاوربانک درج می شود، مثلا زمان خرید در توضیحات پاوربانک نوشته شده که 10000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و ظرفیت باتری گوشی شما 5 هزار میلی آمپر است، پس انتظار دارید 2 بار گوشی شما را صفر تا 100 درصد شارژ کند، اما اینطور نیست و فقط یکبار می تواند از 0 تا 100 درصد شارژ کند و شاید هم بعد از آن یکبار گوشی را تا 40 درصد شارژ کند. در حقیقت ظرفیت واقعی آن پاوربانک 8000 میلی آمپر است، زیرا 10 تا 20 درصد انرژی پاور بانک حدر می رود؛ زمانی که گوشی را به شارژ متصل می کنید گوشی داغ می کند، پس مقداری از انرژی تبدیل به گرما می شود و موارد دیگر که مربوط به برق است و تخصصی محسوب می شود. پس ظرفیت واقعی همیشه کمتر از ظرفیت اسمی است و هنگام خرید پاوربانک باید دقت کنید که ظرفیت واقعی دستگاه چند بار گوشی تان را شارژ می کند.

راهنمای خرید پاور بانک
البته تعداد دفعاتی که پاوربانک گوشی شما را شارژ می کند بستگی به باتری گوشی شما هم دارد، اگر سلامت باتری گوشی یا راندمان باتری گوشی شما کم شده باشد، پاوربانک بیشتر می تواند گوشی شما را شارز کند، ولی باتری ای که سلامتش کم شده باشد طبیعتا زودتر شارژش تمام می شود، برای مثال باتری با سلامت 100 درصد بیشتر شارژ نگه می دارد تا زمانی که سلامت یا راندمان باتری 80 درصد است. به همین ترتیب باتری با سلامت 100 درصد بیشتر از پاوربانک انرژی تخلیه می کند تا باتری با راندمان یا سلامی 80 درصد.

 

بهترین پاوربانک های بازار را بشناسید:

بهترین پاوربانک

 

ظرفیت پاور بانک چیست؟

پاوربانک ها یک مقدار معین انرژی درون خود ذخیره می کنند، یعنی هر پاوربانک یک مقدار معینی ظرفیت ذخیره نیرو دارد که به این مقدار ظرفیت پاوربانک می گویند و به میلی آمپر ساعت محاسبه می شود. ظرفیت پاوربانک همانطور که در تیتر بالایی گفتیم به دو قسمت تقسیم می شود، ظرفیت اسمی پاوربانک و ظرفیت واقعی پاوربانک، ظرفیت اسمی مقداری است که هنگام خرید درج می شود و ظرفیت واقعی 10 تا 20 درصد از آن کمتر است. ظرفیت پاوربانک هرچقدر بیشتر باشد، بیشتر می توانید گوشی خود را شارژ کنید و در عوض شارژ شدن خود پاوربانک هم بیشتر طول می کشد.

پاور بانک با ظرفیت بالا

پاوربانک های با ظرفیت بالا مخصوص کسانی هستند که زیاد به سفر  می روند یا کار آن ها طوری است که زیاد بیرون از خانه می مانند و زیاد با گوشی کار می کنند، مانند رانندگان تاکسی های اینترنتی که مدام باید از GPS و دیتای گوشی استفاده کنند و وقت ندارند گوشی خود را در خانه به شارژ بزنند، پاوربانک های ظرفیت بالا به آن ها کمک می کند تا بتوانند چند بار در روز گوشی خود را شارژ کنند. پاوربانک ها هرچه ظرفیتشان بالا تر باشد، ابعادشان بزرگ تر می شود، زیرا باتری ها برای ذخیره نیروی بیشتر نیاز به فضای بیشتر دارند. اما به تازگی پاوربانک هایی به بازار آمده اند که باتری کوچکتری دارند و در عین حال ظرفیت شان بالا است.

ویژگی شارژ سریع در پاور بانک

گاهی دلتان می خواهد گوشی تان مانند شارژر اصلی اش سریع شارژ شود، پس باید ویژگی شارژ سریع را پشتیبانی کند، مانند ویژگی کوئیک شارژ (QC)، پاوردلیوری (PD) و فناوری Qi که باعث می شوند گوشی شما با سرعت بیشتری شارژ شود. البته برای استفاده از قابلیت های شارژ سریع، گوشی هم باید از این ویژگی ها پشتیبانی کند، وگرنه هیچ تاثیری در سرعت شارژ گوشی شما ایجاد نمی کند. اکثر گوشی های امروزی از این ویژگی ها پشتیبانی می کنند فقط اعداد و میزان توان دریافت آن ها تفاوت دارد.

انواع درگاه یا پورت در پاور بانک

فناوری کوئیک شارژ در پاوربانک چیست؟

این فناوری باعث می شود گوشی شما با سرعت بیشتری شارژ شود، اما این فناوری فقط روی گوشی های با پردازنده اسنپدراگون جوابگو است زیرا فناوری کوئیک شارژ توسط کمپانی کوالکام ساخته شده است. فناوری کوئیک شارژ می تواند باتری را با سرعت بیشتر از حد معمول شارژر گوشی شارژ کند. فناوری QC می تواند جلوی ریزش برق از طریق شارژ سریع را بگیرد و همینطور ولتاژ داخلی را تنظیم می کند.

 

ترفندهایی برای عدم نمایش شماره موبایل شما در تلفن مقصد:
مخفی کردن شماره تلفن

 

فناوری پاور دلیوری (PD) چیست؟

این قابلیت نیرو را با حداکثر سرعت به گوشی، رایانه و دستگاه های الکترونیکی انتقال می دهد، اما این ویژگی باعث می شود نیرو به صورت منظم و در چهارچوب میزان توانایی باتری وارد دستگاه شود تا آسیبی به گوشی و باتری نرسد. پس در کل قابلیت Power Delivery انرژی را کنترل شده به باتری منتقل می کند. برای مثال اگر هارد اکسترنال را به کامپیوتری که فناوری PD دارد متصل کنید، آن هارد فقط در زمانی برق از رایانه شما می گیرد که مشغول به انجام کاری باشد؛ در این صورت هم به هارد صدمه نمی رسد و هم در مصرف برق صرفه جویی شده است.

فناوری Qi در پاوربانک چیست؟

اگر قصد خرید پاوربانک وایرلس یا پاوربانک بی سیم دارید، حتما دقت کنید که ویژگی Qi را پشتیبانی کند؛ این فناوری همان فناوری شارژ سریع یا کوئیک شارژ اما برای انتقال شارژ بی سیم است. پس این فناوری در حقیقت فناوری شارژ سریع وایرلس است. اما متاسفانه این فناوری هم فقط با گوشی هایی که پردازنده اسنپدراگون دارند کار می کند، زیرا ساخته کمپانی کوالکام است.

راهنمای خرید پاوربانک

فناوری QC و PD در پاوربانک‌ها

اگر پاوربانک شما از فناوری شارژ سریع کوئیک شارژ 1.0 استفاده می کند پس ولتاژ خروجی حداقل 5 و حداکثر 10 ولت دارد، در صورتی که نسخه 2.0 کوئیک شارژ داشته باشد می تواند 5، 9 و 12 ولت  خروجی بدهد تا مجموع توان خروجی 18 وات باشد، اما در فناوری کوئیک شارژ 3.1، ولتاژ خروجی از ۳.۲ ولت تا ۲۰ ولت متغیر است و توان خروجی تا ۱۸ وات پیش میرود، یعنی سرعت شارژ دستگاه شما 18 وات است.

پاوربانک چند پورت باید داشته باشد؟

پاوربانک ها در برابر قیمتی که دارند سرویس ارائه می دهند، پاوربانک های ارزان یک پورت شارژ دارند و یک پورت خروجی 1 یا 2.1 آمپر؛ اما پاوربانک های امروزی که در بازار یافت می شوند اکثرا دو پورت خروجی دارند که یکی از آن ها خروجی 1 آمپر و یکی دیگر 2.1 آمپر است.
هنگام خرید پاوربانک خوب باید دقت داشته باشید که حتما خروجی با شدت جریان 2.1 آمپر یا بالاتر داشته باشد، زیرا شارژ سریع از طریق این پورت ها منتقل می شود و پورت 1 آمپر شارژ سریع را منتقل نمی کند. پاوربانک های دارای ویژگی شارژ سریع اکثرا دارای شدت جریان 3 آمپر هستند با ولتاژ های مختلف.

 

 

راهنمای انتخاب پاور بانک
پاوربانک های بازار معمولا یک پورت USB دارند و یک پورت تایپ C که برای شارژ سریع گنجانده شده است. بعضی پاوربانک ها که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند، سریع هم شارژ می شوند، به همین دلیل از طریق پورت تایپ C هم شارژ می شوند. اگر پاوربانک شما سریع شارژ نمی شود پس پورت تایپ C برای شارژ شدن هم ندارد و دارای پورت میکرو USB است و از طریق این پورت شارژ می شود.

آیا پاوربانک باتری گوشی را خراب می کند؟

یکی از سوال های متعددی که کاربران برایشان پیش می آید و نگرانشان می کند، این است که آیا پاوربانک به باتری صدمه میزند؟ جواب این سوال بستگی به نوع پاوربانک دارد. اگر از پاوربانک هایی استفاده می کنید که هیچ ایمنی و استاندار خاصی ندارد، صد در صد به گوشی آسیب می زند و هیچ فرقی با شارژر فندکی ماشین ندارد، به همان اندازه نا امن و غیر اصولی.
اما اگر از پاوربانک هایی استفاده می کنید که فناوری PD دارند و یا از استاندارد خاصی استفاده می کنند خیالتان راحت باشد، این استاندارد ها معمولا در دفترچه راهنمای پاوربانک ذکر شده که شامل این موارد می شود:
1- ولتاژ بیش از حد نرمال (Over Voltage Protection) یعنی بتواند در برابر شدت جریان زیاد مقاومت کند.
2- بیش از حد شارژ شدن (Over Charge Protections) یعنی بتواند انتقال نیرو را زمانی که شارژ پر می شود قطع کند.
3- شدت جریان بیش از حد (Over Current Protections) یعنی زمانی که برق قطع و وصل می شود یا ولتاژ بالا می رود آن را خنثی کند تا آسیب به باتری یا پاوربانک نرسد.
4- گرما (Over Heat Protections) یعنی بتواند در برابر حرارت بالا و بالا رفتن دما در اثر شدت جریان زیاد مقاومت کند.
5- اتصال کوتاه (Short-Circuit) یعنی در برابر نوسان مقاوم باشد.

ویژگی کنترل شدت جریان هوشمند

برای اینکه گوشی هوشمندتان در اثر شدت جریان زیاد از حد آسیب نبیند، نباید از پاوربانک استفاده کنید، اما اگر از پاور بانک استفاده می کنید، پاور بانکی بخرید که در برابر تهدیدات و خطرات نوسانی مقاوم باشد. همانطور که می دانید نوسان برق و یا شدت جریان بالا باعث می شود به گوشی یا پاور بانک تان آسیب برسد.
پس خرید پاور بانک با ویژگی کنترل شدت جریان هوشمند را پیشنهاد می دهیم، در هنگام خرید پاور بانک باید دقت کنید که استاندارد های Fit Charge یا AI Power را داشته باشد، این دو فناوری به ایمنی هرچه بیشتر دستگاه کمک می کند، فناوری فیت شارژ در پاوربانک کمک می کند که به میزان نیاز به گوشی برق منتقل شود و در موقع 100 درصد شدن برق را قطع کند، فناوری AI Power هم انرژی را به صورت هوشمند به دستگاه می فرستد، شدت جریان را کنترل می کند تا بیش از حد نیرو به گوشی منتقل نشود و اگر پاوربانک دچار اختلال شد، به گوشی صدمه نزند.

پاوربانک سبک یا سنگین

قطعا یکی از ملاک های بسیار مهم در خرید پاور بانک ابعاد و سهولت در حمل آن است، برخی پاوربانک ها در بازار هستند که به کوچکی یک کارت عابر بانک هستند و یا انقدر باریک هستند که درون کیف پول جای می گیرند؛ از طرفی پاوربانک هایی هم هستند که انقدر سنگین و بزرگ هستند که نمی توان حتی آن ها را در دست گرفت.

خرید بهترین پاور بانکدر زمان خرید پاور بانک باید تمام زوایا ر ادر نظر بگیرید، آیا می توانید پاوربانک بزرگ یا سنگین حمل کنید؟ یا پاوربانکی می خواهید که کوچک و سبک باشد تا بتوانید آن را در جیب بگذارید یا پشت گوشی تان حملش کنید. انواع و اقسام پاوربانک های کوچک و بزرگ در بازار وجود دارند که می توانید با توجه به نیازتان انتخاب کنید، اما باید در نظر داشته باشید که وزن پاوربانک ها با توجه به ظرفیتشان تغییر می کند، مثلا یک پاوربانک با ظرفیت 30000 میلی آمپر ساعت سنگین تر و بزرگ تر از پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت است. پس اگر یک پاوربانک بسیار سبک و کوچک می خواهید، مجبورید بین 5 تا 10 هزار میلی آمپر انتخاب کنید، اما باید این را بپذیرید که این پاوربانک ها حداکثر یک بار گوشی شما را شارژ می کنند.

 

 

آیا پاور بانک تعمیر می شود؟

پاوبانک ها معمولا تعمیر نا پذیر هستند، اگر پورت ها خراب شوند شاید بتوانید آن ها را تعمیر کنید که احتمالش کم است، اما اگر باتری پاوربانک خراب شود به هیچ عنوان نمی توانید آن را تعمیر کنید؛ زیرا باتری پاوربانک ها مانند باتری گوشی ها از دو نوع لیتیوم یون و لیتیوم پلیمری هستند و این باتری غیرقابل تعمیر و تعویض هستند. پاوربانک ها هیچ گونه تعمیر پذیری ندارند و می توان گفت زمانی که پاور بانک شما خراب شود باید آن را دور بی اندازید.
هر پاوربانک می تواند نهایتا 200 تا 1000 بار شارژ شود و یا شارژش خالی شود. مواظب پاور بانک خود باشید تا ضربه نبیند، زیرا پاوربانک ها به دلیل بالا بودن مواد شیمیایی درون شان، بسیار به ضربه حساس هستند و ممکن است از طریق ضربه خوردن این مواد شیمیایی نشت پیدا کند و باعث خرابی و حتی انفجار پاوربانک شود.

پاوربانک چراغ دار

برخی پاوربانک ها دارای نشانگر LED هستند که میزان شارژ یا هنگام شارژ شدن مقدار شارژ شدن پاوربانک را نشان می دهند، برخی از این LED ها درصد باتری پاور بانک را می نویسند و برخی دیگر با نماد باتری خونه های پر و خالی شده را نشان می دهند که پیشنهاد می دهیم در خرید پاوربانک به این دقت کنید که حتما نشانگر LED داشته باشد و بهتر است آن را با درصد نشان دهد تا دقیق تر تشخیص دهید که چه زمانی باید پاوربانک را به شارژ وصل کنید.

پاور بانک چراغدار

حتی برخی پاور بانک ها هستند که فلش LED دارند و به عنوان چراغ قوه از آن استفاده می شود، این ویژگی را اکثرا پاور بانک های ضد ضربه دارند و برای گردشگران طراحی شده اند. توصیه می کنیم اگر پاوربانک ضد ضربه نمی خرید، پاوربانک چراغ قهوه دار هم تهیه نکنید، زیرا انرژی بیشتری از پاور بانک مصرف می کند و عملا به ابعاد پاور بانک می افزاید.

پاور بانک با چراغ قوه

بهترین برندها

امروزه پاوربانک های مختلفی وارد بازار شده اند که برخی از آن ها توسط برند های محبوب و معروف تولید شده اند و برخی دیگر توسط برندهای گمنام و متفرقه، درصد خرابی پاوربانک برند متفرقه خیلی بیشتر از برندهای معروف است. با اینکه قیمت پاور بانک انکر یا قیمت پاوربانک شیائومی زیاد است، اما تمام تلاش تان را بکنید که پاوربانک برندهای معروف و محبوب را خریداری کنید تا خیال تان از بابت جنسی که می خرید راحت باشد.
برندهای محبوب پاور بانک شامل پاوربانک شیائومی، پاوربانک انکر، پاوربانک سامسونگ، پاوربانک انرجایزر، پاوربانک راوپاور، پاوربانک پاورولوجی، پاوربانک روموس، پاوربانک ریمکس و پاوربانک Adata هستند. از نظر اقتصادی قیمت پاوربانک سامسونگ، قیمت پاوربانک انکر، قیمت پاوربانک انرجایزر و قیمت پاوربانک ADATA بالا است، اما قیمت پاوربانک شیائومی، قیمت پاوربانک راوپاور، قیمت پاوربانک پاورولوجی، قیمت پاوربانک ریمکس و قیمت پاوربانک روموس نسب به برندهای دیگر ارزان تر هستند و می توان به کیفیت و اصالت آن ها اعتماد کرد.

راهنمای خرید پاور بانک

پاور بانک ها ویژگی های یکسانی دارند، ابعاد استاندارد و وزن استاندارد برای حمل آسان به همراه طراحی زیبا برای سهولت در استفاده؛ همچنین پاوربانک های خوب به فناوری های پاور دلیوری (PD)، شارژ سریع (QC)، فناوری شارژ سریع بی سیم (Qi)، شارژ ایمن Fit Charge و شارژ هوشمند AI Power مجهز هستند یا از حداقل نیمی از این ویژگی ها بهره می برند.
همچنین پاور بانک های خوب اکثرا از پورت های متعدد زیادی استفاده می کنند مانند پورت شارژ سریع، پورت تایپ C و پورت میکرو USB که بهتر است یک پاور بانک انواع این پورت ها را داشته باشد. توجه کنید که پاوربانک هایی که هم سریع شارژ می کنند و هم سریع شارژ می شوند، یعنی درگاه شارژ تایپ C برای دریافت انرژی دارند بسیار ارزشمند و کارآمد می باشند، سعی کنید پاوربانکی بخرید علاوه بر سرعت در شارژ کردن دستگاه ها، سرعت در شارژ شدن خودش هم بالا باشد تا خیلی مجبور به منتظر ماندن برای شارژ شدن آن نباشید.
برای خرید پاور بانک شیائومی، پاور بانک انکر، پاور بانک ریمکس، پاور بانک باسئوس و دیگر برندهای برتر پاور بانک با قیمت مناسب به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

جمع بندی نکات راهنمای خرید پاور بانک

در این راهنمای خرید پاوربانک، انواع پاوربانک های کارآمد و خوش قیمت بازار را به شما معرفی کردیم که تمام آن ها از ویژگی های شارژ سریع و ایمن استفاده می کنند؛ اگر به فکر خرید و استفاده از پاوربانک هستید، خواهش می کنیم به هیچ عنوان از شارژر فندکی ماشین و پاوربانک های بدون فناوری ایمن شارژ استفاده نکنید. این وسایل به شدت به گوشی شما صدمه وارد می کنند و ممکن است حتی در صور انفجار به خودتان هم صدمه بزند.

با استفاده کم از پاوربانک های دارای فناوری ایمن شارژ سریع، به باتری دستگاه شما فشاری وارد نمی شود و هیچ تهدیدی برای آن ها نیست، فقط دقت کنید که پاوربانک را از فروشگاه های معتبر مانند فروشگاه تکنولایف بخرید که تمام اجناسش دارای گارانتی رسمی شرکت است و در صورت بروز هرگونه اتفاقی پاسخ گو خواهند بود و مطمئن هستید که جنس اصل به شما می فروشند.پس از مطالعه این راهنمای خرید پاور بانک نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

چند مدل پاوربانک داریم؟ با توجه به نیاز خود می‌توانید پاوربانک های مختلفی خریداری کنید. با این حال پاوربانک مخصوص گوشی، پاوربانک مخصوص تبلت و پاوربانک مخصوص لپ تاپ از انواع مختلف پاوربانک به حساب می‌آیند.

چند بار می توانم گوشی را با پاوربانک شارژ کنم؟ این موضوع کاملا به ظرفیت باتری گوشی یا تبلت شما و همین‌طور ظرفیت باتری پاوربانک بستگی دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

11 نظر

  1. زیبا مرادی

    سلام ممنون ار مقاله خوبتون، ببخشید من دنبال یک پاوربانک برای لپ تابم میگردم، من خونده بودم سیلیکون پاور گزینه خوبیه، ممنون میشم پیشنهاد بهتری اگر دارید بهم بگید 🙏💙

  2. ناصر

    سلام خسته نباشین،گوشی من a54 هستش میشه لطف کنین راهنمایی کنین چه نوع پاور بانکی بگیرم؟ممنون میشم قیمت تقریبیشم بگین

  3. محمد

    سلام
    بین پاوربانک بیسوس ۲۰۰۰۰ با خروجی ۳۰ وات و پاوربانک پاورولوژی ۲۰۰۰۰ با خروجی ۳۰ وات کدوم یکی کارایی بهتری از نظر طول عمر و کارایی دارن؟
    برای گوشی Mi10t pro
    آیا اصلا شما پیشنهادی جدای از این دو تا پاوربانک دارین که مناسب باشه

  4. فاطمه قنبری شهنی

    سلام من دانشجوی خارجی از کشورم و یک پاور بانک خوب نیاز دارم برای گوشی a70 چ پاور بانکی پیشنهاد میکنید قیمت در حد یکم خورده مهم نیست چون این گوشی برای درسم هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به فاطمه قنبری شهنی

      سلام وقت بخیر پاوربانک شیائومی مدل Redmi PB200LZM ظرفیت 20000 میلی آمپرساعت گزینه خوبی هست
  5. Amin

    سلام وقت بخیر
    با توجه به اینکه آداپتور هر موبایل وات مخصوص به خودش رو داره آیا استفاده از پاوربانک با حداکثر خروجی 18 وات برای موبایلی که آداپتور 67 وات و … داره مشکل ساز هست؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Amin

      سلام وقت بخیر خیر، فقط دیرتر شارژ میشه
  6. pardis

    باسلام، میشه از همین پاور بانک ها که معرفی کردید برای ایرباد و ساعت هوشمنداستفاده کرد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به pardis

      سلام وقت بخیر بله
  7. King mobile

    شارژ گوشی با پاور بانک باعث خراب شدن باتری می شود؟
    یا تاثیر ندارد و فرقی بین شارژ شدن با شارژر و پاور نیست ؟

    برای سامسونگ A53 چه پاور بانک های رو پیشنهاد می دین ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به King mobile

      سلام وقت بخیر کلا خوب نیست که همیشه با پاوربانک شارژ کنید بودجتون چقدر هست؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d9%be%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9/
ads
ads