داغ ترین ها :

بررسی هارد اکسترنال

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌ها برای ذخیره اطلاعات استفاده از هارد اکسترنال است. این محصولات در مدل‌های بسیار متنوعی توسط سازنده‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این تنوع بالای هارد اکسترنال باعث می‌شود تا شما نتوانید به راحتی مدل مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید و به همین جهت بررسی هارد اکسترنال می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. در این صفحه شما می‌توانید به نقد بررسی هارد اکسترنال در مدل‌ها و برندهای مختلف دسترسی داشته باشید و بهتر با این محصولات آشنا شوید. امکان خرید هارد اکسترنال هم در فروشگاه تکنولایف برای شما عزیزان فراهم شده است.

در نقد و بررسی هارد اکسترنال به چه مواردی پرداخته می‌شود؟

در هر نقد و بررسی بخش‌های مختلف یک محصول مورد بررسی قرار می‌گیرد. در مورد هارد اکسترنال هم دقیقا همین موضوع صادق است و مثلا در بررسی هارد اکسترنال سیلیکون پاور به مواردی چون کیفیت ساخت، سرعت، ویژگی‌های نرم افزاری، درگاه‌ها و موارد این‌چنینی پرداخته می‌شود که در ادامه بیشتر هریک را توضیح میدهیم.

طراحی و کیفیت ساخت

در بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، توشیبا، سیلیکون پاور یا هر برند دیگری یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن پرداخته شود کیفیت ساخت و مقاومت بدنه در برابر شرایط محیطی مختلف است. دلیل این موضوع این است که هاردهای اکسترنال باید مقاومتی نسبتی در برابر ضربه و آسیب داشته باشند تا بتوانند از اطلاعات ما مراقبت کنند.

از سوی دیگر بسیاری از هاردهای اکسترنال با مقاومت بدنه بسیار بالا ساخته می‌شوند و حتی در برابر نفوذ آب و مایعات هم مقاومت هستند. برخی از مدل‌ها حتی می‌توانند از سقوط 1.5 متری و فشار 500 کیلوگرمی نیز جان سالم به در ببرند و به همین جهت بررسی دقیق بخش کیفیت ساخت اهمیت ویژه‌ای دارد.

عملکرد و سرعت هارد اکسترنال

درست است که مقاومت بدنه یک هارد اکسترنال اهمیت بالایی دارد، اما چه موضوعی از سرعت و عملکرد هارد مهم‌تر است؟ شاید گاهی به چندین هارد با قیمت‌های شبیه به هم نگاه کنید و از خود بپرسید که چه تفاوتی بین این مدل‌ها وجود دارد و کدامیک را باید خریداری کنم؟ در این بخش به بررسی هارد اکسترنال توشیبا و دیگر برندها از نظر سرعت و عملکرد خواهیم پرداخت تا شما راحت‌تر بتوانید تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید.

سرعت هارد اکسترنال HDD در برندهای مختلف تقریبا نزدیک به هم است اما در نهایت برخی از مدل‌ها سرعت بالاتری دارند و مثلا سرعت نوشتن یا خواندن آن‌ها بیشتر از دیگر رقبا است که در این بررسی‌ها به طور دقیق‌ مشخص می‌شود.

ویژگی‌های نرم افزاری

یک هارد اکسترنال قرار است اطلاعات مهمی را در خود جای دهد و به همین جهت داشتن دو ویژگی برای آن ضروری است. یکی این که بتواند از دیتاها در برابر سرقت اطلاعات مقاومت کند و به شما امکان دهد تا هارد را قفل کنید و دوم این که به شما امکان دهد تا از دیتای خود به صورت ساده و راحت بک‌اپ بگیرید. در بررسی‌های تکنولایف حتما به این بخش و قابلیت هاردهای مورد بررسی از نظر ویژگی‌های نرم افزاری پرداخته می‌شود.

در بررسی‌های تکنولایف از چه برنامه‌ای استفاده می‌شود؟

در بررسی هارد های اکسترنال در تکنولایف از برنامه CrystalDiscMark استفاده می‌شود تا سرعت هارد مشخص شود. پس اگر برای شما سوال است که از چه نرم افزار بررسی سلامت هارد اکسترنال استفاده کنم باید بگوییم که CrystalDiscMark می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای این کار باشد.

قیمت هارد های اکسترنال مورد بررسی چقدر است؟

در بررسی‌های تکنولایف هم به سراغ هاردهای ارزان خواهیم رفت و هم به سراغ مدل‌های گران‌تر و سریع‌تر. در واقع بررسی سلامت هارد اکسترنال، سنجش سرعت، سنجش مقاومت بدنه و ویژگی‌های نرم افزاری برای تمامی هاردها انجام می‌شود و فارغ از بودجه مورد نظر برای خرید می‌توانید از این بررسی‌ها استفاده کنید.

هارد های مورد بررسی را می‌توان از تکنولایف خریداری کرد؟

بله شما می‌توانید هاردهای بررسی شده را با ارزان‌ترین قیمت و تضمین اصالت از تکنولایف خریداری کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید. معمولا در مطالب لینک خرید محصول قرار داده شده است و کافیست که از طریق این لینک به صفحه محصول وارد شوید و در چند قدم ساده خرید خود را انجام دهید.

نمایش جزئیات
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/wd-black-p10-game-drive/