داغ ترین ها :
بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان

در دنیای جدید و به خصوص بعد از آنلاین شدن مدارس و دانشگاه‌ها نیاز به لپ تاپ بیشتر از قبل شد و همین باعث شد که کاربران با بودجه‌های مختلف به دنبال خرید بهترین لپ تاپ ممکن باشند. در این مطلب قصد داریم به سراغ بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون برویم و گزینه‌های موجود را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید لپ تاپ تا قیمت 10 میلیون تهیه کنید ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

لیست قیمت انواع لپ تاپ را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: لپ تاپ

 

به چه نکات و مواردی باید توجه داشته باشیم؟

زمانی که می‌خواهید یک لپ تاپ انتخاب کنید باید به چند نکته‌ی اساسی توجه ویژه داشته باشید و لپ تاپ‌های ادامه‌ی مطلب هم بر همین اساس انتخاب شده‌اند.

صفحه نمایش

به صفحه نمایش لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که قرار است مدت زمان زیادی را صرف تماشای آن هنگام کار کردن یا تماشای فیلم و سریال کنید. نمایشگر ترجیحا باید رزولوشن FHD داشته باشد و از نوع مات هم باشد تا نور کمتری را بازتاب دهد. بد نیست در کنار این موارد به روشنایی پنل هم توجه داشته باشید تا مخصوصا در محیط‌های باز بتوانید با لپ تاپ به خوبی کار کنید.

صفحه نمایش

پردازنده مرکزی یا همان CPU

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپی به طور حتم همین پردازنده‌ی مرکزی آن است که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های مختلف را عهده دار است و شما باید محصولی خریداری کنید که پردازنده‌ی مرکزی آن حداقل بتواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید. برای آگاهی از قدرت پردازنده مرکزی باید به تعداد هسته‌های آن و همچنین نسل پردازنده توجه داشته باشید.

 

خرید انواع لپ تاپ دانشجویی: قیمت لپ تاپ دانشجویی

مقدار حافظه‌ی رم

حافظه‌ی رم نیز نقش به سزایی در استفاده روزمره دارد، دلیل آن هم این است که لپ تاپ محصولی مولتی مدیا و مولتی تسکینگ است و شما دائما نیاز پیدا می‌کنید که چند برنامه‌ی مختلف را در کنار هم اجرا کنید. پس مهم است که میزان حافظه‌ی رم در حدی باشد که لپ تاپ بدون مشکل بتواند مثلا مرورگر و چند برنامه‌ی دیگر را همزمان به صورت باز در حافظه‌ی خود داشته باشد.

خرید لپ تاپ

 

بیشتر بخوانید:
بهترین لپ تاپ تجاری کدام است

 

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس ترجیحا لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید یا برای تعویض حافظه به SSD بعد از خرید برنامه داشته باشید.

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون 1401

 

 

حافظه گرافیکی

در دو صورت باید به حافظه‌ی گرافیکی هم توجه ویژه داشته باشید. یکی این که بخواهید با لپ تاپ خود گهگاهی هم بازی‌ کنید و یکی هم این که بسته رشته‌ی مورد نظر خود بخواهید از نرم افزاری گرافیکی بهره ببرید.

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون 1402

اگر به دنبال خرید لپ تاپ خوب تا ۱۰ میلیون هستید در این بخش به شما گزینه‌های موجود را از قیمت کم به زیاد معرفی می‌کنیم. به طور کلی اما در نظر داشته باشید که چون لپ تاپ‌ها تا نهایت قیمت 10 میلیون تومان هستند نباید انتظار بالایی از این محصولات داشته باشید.

در واقع به بیان ساده لپ تاپ‌های موجود در این لیست اقتصادی هستند و نهایتا برای انجام کارهای روزمره مانند وب گردی و استفاده از نرم افزارهایی مانند مایکروسافت ورد و تماشای فیلم و محتوا مناسب هستند.

 

خرید انواع لپ تاپ خانگی در تکنولایف: قیمت لپ تاپ خانگی

اگر لپ تاپ مناسب برای انجام کارهای گرافیکی یا برنامه نویسی یا کارهای این چنینی می‌خواهید باید بودجه خود را مقداری افزایش داده و در حدود 25 میلیون تومان هزینه کنید.

قیمت اسپیکر

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad N4020 

بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون

برای خرید لپ تاپ که مناسب امور روزانه باشد و از قیمت مناسبی برخوردار شده باشد می‌توانید به لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad N4020 به عنوان گزینه‌ای مناسب فکر کنید. این محصول صفحه‌نمایشی 15.6 اینچی از نوع TN دارد که نرخ تازه سازی آن به 60 هرتز می‌رسد. رزولوشن این صفحه‌نمایش 1366 در 768 پیکسل است و پوششی مات دارد. در بخش سخت افزار این دستگاه تراشه Celeron مدل N4020 قرار گرفته که 2 هسته حقیقی و 2 هسته مجازی دارد و محدودیت سرعتی بین 1.1 تا 2.8 گیگاهرتز برای آن در نظر گرفته شده است. پردازنده گرافیکی این محصول یکپارچه و از نوع UHD Graphics است. این پردازشگر گرافیکی از پس اجرای امور روزانه و برنامه‌های سبک بر می‌آید و همراه خوبی برای دانشجویان است. ظرفیت حافظه داخلی این محصول 256 گیگابایت از نوع SSD است و قابلیت ارتقا نیز دارد. حافظه رم محصول نیز 4 گیگابایت از نوع DDR4 است. باتری بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان 2 سلولی لیتیوم یونی است و 42 وات ساعت ظرفیت دارد. طبق ادعای برند نیز می‌تواند بین 1 الی  3 ساعت شارژدهی داشته باشد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad N4020 

 

لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05


لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05 یکی از گزینه‌های قرار گرفته در فهرست لپ تاپ تا ۱۰ میلیون است. پردازنده اصلی این محصول از نوع Athlon Silver 3050e در نظر گرفته شده و پردازشگر گرافیکی یکپارچه Integrated AMD Radeon Graphics همراه آن قرار دارد. حافظه این محصول 128 گیگابایت از نوع SSD است و رم آن نیز ظرفیتی برابر با 4 گیگابایت دارد. در مجموع با توجه به قیمت مشخصات سخت افزاری این دستگاه مناسب کارهای روزمره، وبگردی و امور سبک است. لپ تاپ لنوو صفحه‌نمایشی 11 اینچی دارد که رزولوشن 1366 در 768 پیکسل را نمایش می‌دهد. پوشش این صفحه نیز مات در نظر گرفته شده تا در صورت وجود نور نیز بتوانید محتوا را مشاهده کنید. با وزن 1.2 کیلوگرمی که لپ تاپ لنوو دارد به راحتی می‌توانید آن را داخل کوله بدون احساس اذیت و سنگینی حمل کنید.

 

قیمت لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05

 

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی V15 IGL Celeron N4020 4GB 512GB

در ادامه معرفی بهترین لپ تاپ مدل دیگری از برند نام آشنای لنوو قرار گرفته است. از مشخصات سخت افزاری این محصول می‌توان پردازنده Celeron مدل N4020 و پردازشگر گرافیکی یکپارچه UHD Graphics 600 را نام برد. در صورتی که لپ‌تاپی کاربردی با قیمتی کم نیاز دارید این محصول با مشخصات سخت افزاری ذکر شده می‌تواند برای شما مناسب باشد. صفحه‌نمایش این محصول 15.6 اینچی از نوع TN است و محتوای صفحه را می‌تواند با کیفیت HD نمایش دهد؛ همچنین لنوو برای صفحه‌نمایش این محصول پوشش مات در نظر گرفته تا در صورت وجود نور نیز بتوانید محتوای صفحه‌ را مشاهده کنید. حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه 512 گیگابایت از نوع SSD است و رم 4 گیگابایتی نیز دارد. از پورت‌های متنوع قرار گرفته روی بدنه نیز می‌توان درگاه‌های USB Type-A، درگاه HDMI و جک هدفون و میکروفون را نام برد.

 

قیمت لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی V15 IGL Celeron N4020 4GB 512GB

لپ تاپ لنوو V15 IGL N4020

اولین لپ تاپ لیست از برند لنوو است و وزنی 1.85 کیلوگرمی دارد. این محصول از پنلی 15.6 اینچی با رزولوشن HD استفاده می‌کند و فناوری ساخت نمایشگر نیز TFT است. این یعنی نه‌تنها رزولوشن FHD نیست بلکه محتوا نیز نسبت به پنل‌های IPS کنتراست و جذابیت رنگی کمتری دارد. البته که اصلا نمی‌توان از لپ تاپی با قیمت 10 میلیون انتظار بالاتری داشت و در واقع این مدل‌ها جزو ارزان‌ترین‌های موجود در جهان هستند و در بخش‌های مختلف حداقل‌ها را در اختیار قرار می‌دهند.

لپ تاپ لنوو V15 IGL N4020

پردازنده مرکزی این دستگاه مربوط به شرکت اینتل مدل Celeron N4020 با حداکثر فرکانس 2.8 گیگاهرتز است. این CPU دو هسته و دو رشته دارد و حافظه کش آن نیز به 4 مگابایت می‌رسد. در کنار این پردازنده مرکزی 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD قرار می‌گیرد و کارت گرافیکی هم که طبق انتظار یکپارچه است. استفاده از حافظه SSD در لپ تاپی با این برچسب قیمتی اتفاق بسیار مثبتی است و باعث می‌شود تا استفاده در کارکرد روزمره بیشتر شود.

 

برای بازی لپ تاپ بخریم یا PC:
لپ تاپ گیمینگ یا pc

 

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IGL05 N4020

لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IGL05 N4020

اگر جزو کاربرانی هستید که با لپ تاپ زیاد فیلم می‌بینند یا وبگردی می‌کنند حتما پیشنهاد می‌کنیم به‌جای مدل بالا این لپ تاپ را خریداری کنید؛ چرا که رزولوشن پنل از HD به FHD ارتقاء پیدا می‌کند و وضوح بسیاری بهتر را هنگام تماشای محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد. این محصول 1.7 کیلوگرمی در بسیاری از زمینه‌های دیگر دقیقا مانند مدل قبلی است و از نظر سخت افزاری مشخصات کاملا یکسانی دارد. در واقع تغییر اصلی را می‌توانیم همین افزایش رزولوشن بدانیم که در عمل تأثیر زیادی دارد و باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود.

 

راهنمای خرید لپ تاپ با 25 میلیون تومان:
بهترین لپ تاپ تا قیمت 25 میلیون

 

سوالات متداول

بهترین صفحه نمایش مربوط به کدام لپ تاپ است؟ لپ تاپ لنوو IdeaPad 3 15IGL05 N4020 تنها مدل موجود در لیست است که از رزولوشن FHD استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید که کیفیت این پنل عالی نیست؛ چرا که فناوری ساخت آن TN است و با IPS فاصله زیادی دارد ولی بدون شک وضوح FHD را به HD ترجیح می‌دهیم.

قدرت کدام لپ تاپ بیشتر است؟ هر دو لپ تاپ دقیقا مشخصات سخت افزاری یکسانی دارند و تفاوتی میان آن‌ها دیده نمی‌شود. توان این دو مدل تنها برای کارهای کاملا بیسیک مناسب است.

خرید هارد اکسترنال
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. مریمی

    سلام خسته نباشید یه لپ تاپ تا سقف ده الی ۱۲میلیون نهایت ۱۵ت لمسی ۳۶۰درجه معرفی میکنید اگر مدل استوک خوب باهمین مشخصات هم سراغ دارین ممنون میشم بگین حافظه هم حداقل ۲۵۶گیگ تشکر🌹

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مریمی

      سلام تو این بازه قیمتی ۳۶۰ نو نمیتونید بخرید استوک رو هم من واقعا دقیق نمی‌دونم
  2. Mobin

    یه لپ تاپ تا رنج قیمتی 10/20 تومن که برای برنامه نویسی کاربردی باشه چی پیشنهاد میکنید؟

  3. amir

    سلام
    من یه لب تاب فقط برای فتو شاپ و سایت opensea میخوام و بودجه ی کمی دارم چه لب تابی بخرم بهتره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به amir

      سلام وقت بخیر بودجتون چقدر هست؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%aa%d8%a7-10-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86/
ads
ads