داغ ترین ها :
بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان

بهترین گوشی تا 3 میلیون تومان

پاسخ به عباراتی مانند «تا ۳ میلیون چه گوشی بخرم؟» و یا «انتخاب بهترین گوشی تا ۳ میلیون»، اکنون با توجه به افزایش قیمت‌ها و متنوع شدن محصولات هر برند، واقعا ساده نیست. معمولا وقتی چند گزینه خوب پیش رویمان داشته باشیم، انتخاب راحت‌تر و درست‌تری خواهیم داشت، به همین دلیل قصد داریم در این مطلب، تعدادی از گوشی‌هایی که در رنج قیمت 2 تا 3 میلیون تومان موجود در بازار ایران را بررسی کنیم.

از آنجایی که گوشی‌های زیر 3 میلیون تومان طیف وسیعی از گوشی‌های موجود در بازار را در بر می‌گیرد، بهتر است بدانید که کدام یک از ویژگی‌ها و قابلیت‌های گوشی برای شما اهمیت بیشتری دارد تا گزینه‌ای همسو با نیازها و علایق خود پیدا کنید. معمولا در نگاه اول قدرت پردازنده اصلی و گرافیکی، اندازه صفحه نمایش، مقدار RAM، توان باتری و حافظه داخلی گوشی از مواردی است که مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه می‌توانید بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان را از میان گوشی‌های پیشنهادی زیر، که در این مقاله به اختصار مورد بررسی قرار گرفته‌اند، انتخاب کنید.

 

راهنمای خرید گوشی: بهترین گوشی ایرانی چیست

 

تی سی ال 403 نسخه 32/2 گیگابایت

تی سی ال 403 گوشی خوبی است اما در مقایسه با رقبا یک نقطه ضعف نسبتا بزرگ دارد و در بخش نمایشگر اولا از حاشیه‌های زیادی استفاده می‌کند و نسبت نمایشگر به بدنه آن حدود 75 درصد است و ثانیا این گوشی دارای صفحه نمایشی 6.0 اینچی از نوع TFT با رزولوشن 960 در 480 است و در نتیجه تراکم پیکسلی پایین 179 را ارائه می‌کند. این پنل واقعا کیفیت خوبی ندارد و در صورتی که قصد خرید این مدل را دارید باید حتما این موضوع را مد نظر قرار دهید.

تی سی ال 403

یکی از نکات مثبت در این گوشی استفاده از اندروید 12 (نسخه GO) است و این یعنی شما از نرم افزار به روزی استفاده خواهید کرد. در کنار این نرم افزار، سخت افزار با تراشه هلیو A22 دیده می‌شود تا بتواند مغز متفکر این گوشب باشد. این محصول اقتصادی سریع و روان نیست ولی می‌تواند شما را در انجام کارهای ساده بدون مشکل همراهی کند. تی سی ال از دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و سلفی 5 مگاپیکسلی برای این مدل استفاده کرده و یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه تأمین انرژی این محصول را عهده‌دار است.

مشخصات گوشی تی سی ال 403
تراشه هلیو A22
پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین 8 مگاپیکسل اصلی
5 مگاپیکسلی سلفی
سیستم عامل اندروید 12 (Go Edition)
حافظه داخلی 32 گیگابایت
رم 2 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد
باتری 3000 میلی آمپر ساعت

خرید تی سی ال 403 نسخه 32 گیگابایت با رم 2

خرید تبلت

موتورولا E13 نسخه 64/2 گیگابایت

موتورولا E13 را می‌توان یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی این برند و در واقع یکی از جدیدترین گوشی‌های اقتصادی بازار ایران دانست. این محصول با اندروید 13 نسخه Go Edition روانه بازار شده و همین موضوع نشان می‌دهد که با یک گوشی بسیار جدید مواجه هستیم. این گوشی از تراشه Unisoc T606 قدرت می‌گیرد. این چیپست تقریبا عملکردی مشابه با هلیو G35 دارد و حدود 15 درصد از آن قوی‌تر است. این یعنی در استفاده روزمره با کندی مواجه نخواهید شد. اگر به دنبال خرید عمده موبایل از وارد کننده هستید، این گوشی را زیر نظر داشته باشید.

موتورولا E13

این محصول پنلی 6.5 اینچی با رزولوشن مورد انتظار HD+ دارد. این نمایشگر حدود 83 درصد از نمای روبرویی را در اختیار گرفته و تراکم 270 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش کیفیت قابل قبولی برای این بازه قیمتی دارد و می‌تواند شما را راضی کند. مجموعه دوربین‌های موتورولا E13 را لنز اصلی با سنسور 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد و باتری این محصول 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

مشخصات گوشی موتورولا E13
تراشه Unisoc T606
تعداد سیم‌کارت دو
دوربین دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید 13 نسخه Go Edition
حافظه داخلی 64 گیگابایت
رم 2 گیگابایت رم
امکان افزایش حافظه داخلی / نوع کارت حافظه بله
باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت

قیمت گوشی موتورولا E13

پیشنهاد مطالعه:
بهترین گوشی تا 5 میلیون
خرید گوشی 5G

نوکیا 8210 4G

گوشی‌های هوشمند 3 میلیونی عملکرد عالی ندارند و به همین جهت بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در این بازه قیمتی به سراغ گوشی‌های دکمه‌ای بروند و خود را درگیر دنیای هوشمند نکنند. این گوشی فاقد سیستم عامل است اما سرعت زیادی حین جابجایی در منوها و باز کردن برنامه‌ها دارد و از این جهت می‌تواند انتخاب بسیار خوبی به حساب بیاید. این محصول از شبکه 4G هم پشتیبانی می‌کند تا هم سیگنال‌ها را بهتر دریافت کند و هم از طریق مرورگر از پیش نصب شده به شما امکان دهد تا با آن در فضای اینترنت جستجو کنید.

نوکیا 8210 4G

به لطف نمایشگر 2.8 اینچی نوکیا 8210 فضای نسبتا مناسبی برای سرچ و وبگردی پیش روی شما قرار می‌گیرد و باتری 1450 میلی آمپر ساعتی آن باعث می‌شود تا چند روز به شارژ مجدد نیازی نداشته باشید. ناگفته نماند که این مدل از یک دوربین 0.3 مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد تا شما بتوانید با آن عکاسی کنید.

قیمت گوشی نوکیا 8210 4G

نوکیا 5710 XpressAudio

شاید دیدن این گوشی در لیست برایتان عجیب باشد و از خود بپرسید که چرا یک گوشی دکمه‌ای باید در بین گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد و قیمتی 2 تا 3 میلیونی داشته باشد؟ دلیل این موضوع ساده است؛ چرا که این محصول از نوکیا با وجود ساده بودن قابلیت‌های به‌روزی دارد و از همه مهم‌تر این که از هندزفری بی‌سیم بهره می‌برد، آن هم نه درون جعبه، بلکه در دل خود گوشی. در واقع در بالای گوشی یک قاب کشویی تعبیه شده که با باز کردن آن می‌توانید به هندزفری‌های بی‌سیم قرار گرفته در دل این محصول دسترسی پیدا کنید.

نوکیا 5710 XpressAudio

از سوی دیگر این گوشی با وجود اقتصادی بودن از اسپیکرهای دوگانه و استریو بهره می‌برد تا بتوانید موزیک را به صورت فراگیر و با صدای بلند گوش دهید. در کنار صفحه نمایش این مدل دکمه‌های پیمایش مخصوص موزیک در نظر گرفته شده تا بتوانید به سرعت ولوم را تغییر دهید و یا بین موزیک‌ها جابجا شوید. نمایشگر این گوشی ساده 2.4 اینچ اندازه دارد و کیبورد این محصول نیز دارای دکمه‌های نرم و راحت است. نوکیا 5710 از بلوتوث و کارت حافظه جانبی پشتیبانی می‌کند تا به راحتی بتوانید موزیک‌های مورد نظر خود را به آن انتقال دهید.

مشخصات نوکیا 5710 XpressAudio
تراشه Unisoc T107
پردازنده گرافیکی ندارد
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین 0.3 مگاپیکسل
سیستم عامل ندارد
حافظه داخلی 128 مگابایت
رم 48 مگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه دارد / microSDXC
باتری 1450 میلی آمپر ساعت

قیمت گوشی نوکیا 5710 XpressAudio

خرید پاوربانک

سؤالات متداول

کدام گوشی تا 3 میلیون برای بازی مناسب است؟ از آنجایی که در بازه قیمتی 3 میلیون تومان هستیم طبیعتا هیچ یک از این گوشی‌ها مناسب بازی کردن نیستند و نمی‌توانند بازی‌ها را در حالت ایده آل اجرا کنند.

کدام گوشی تا 3 میلیون برای عکاسی مناسب است؟ در این بازه قیمتی هیچ‌یک از گوشی‌های دوربین‌های خیلی خوبی ندارند و عملکرد آن‌ها کم و بیش شبیه به هم است. در بین گزینه‌های موجود اما عملکرد موتورولا E13 بهتر است.

کدام گوشی تا 3 میلیون بهترین صفحه‌نمایش را دارد؟ گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی از پنل‌های ips با رزولوشن HD استفاده می‌کنند و نسبت به یکدیگر برتری خاصی ندارند. در نظر داشته باشید که کیفیت این پنل‌ها صرفا قابل قبول است و عالی نیست.

کدام گوشی تا 3 میلیون از نظر شارژدهی مناسب است؟ به طور کلی گوشی‌های موجود در این لیست به دلیل نمایشگر نه چندان عالی و سخت افزار معمولی شارژ دهی خوب و طولانی مدتی دارند. برای شارژدهی بهتر به سراغ گزینه‌هایی با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%aa%d8%a7-3-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86/
ads
ads