داغ ترین ها :
مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت 11 با گلکسی A23

مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت 11 با گلکسی A23

اگر بخواهید میان‌رده‌ای ارزان قیمت و نزدیک به گوشی‌های اقتصادی خریداری کنید به احتمال قوی یکی از انتخاب‌های شما شیائومی ردمی نوت ۱۱ و دیگری گلکسی A23 سامسونگ خواهد بود. این دو گوشی نسبت به بازه قیمتی ارزش خرید بالایی دارند و به همین دلیل هم از ابتدای عرضه مورد توجه قرار گرفته‌اند. در ادامه این مطلب به مقایسه گلکسی A23 سامسونگ با ردمی نوت 11 شیائومی می‌پردازیم و این دو میان‌رده را از نظر مشخصات و برتری مقابل هم قرار می‌دهیم تا در نهایت مشخص شود هر گوشی برای چه دسته‌ای از کاربران انتخاب بهتر و مناسب‌تری است.

ردمی نوت ۱۱

گلکسی A23

ردمی نوت ۱۱

امتیاز

7
طراحی :
6
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
6
دوربین :
6

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • صفحه نمایش OLED درخشان
  • عملکرد باتری عالی

نقاط ضعف

  • کیفیت متوسط دوربین‌ها
  • عملکرد نسبتا کند
  • از 5G پشتیبانی نمی‌کند

گلکسی A23

امتیاز

7.5
طراحی :
7
صفحه نمایش :
8
باتری :
8
اسپیکر :
6
رابط کاربری :
8
عملکرد :
7
دوربین :
6

نقاط قوت

  • طراحی خوب
  • صفحه نمایش بزرگ و درخشان
  • عملکرد مناسب باتری
  • عملکرد سخت‌افزاری مناسب

نقاط ضعف

  • پیدا کردن حسگر تشخیص اثر انگشت سخت است
  • عملکرد دوربین‌ در زمان فیلم‌برداری خوب نیست
  • ضد آب نیست
  • حاشیه‌های صفحه نمایش زیاد است
  • اسپیکرها ضعیف هستند

 

 

برای مشاهده آخرین قیمت گوشی در بازار روی لینک بزنید.

 

طراحی و کیفیت ساخت

گلکسی A23 گوشی جدیدی است و از جدیدترین طراحی سامسونگ برای گوشی‌های میانرده این برند کره‌ای استفاده می‌کند. این میانرده قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد. به‌عبارتی سامسونگ این بار هم در مورد طراحی پشت گوشی‌هایش سنت‌شکنی نکرده است. این قاب که طراحی براقی دارد از فریم دوربین‌ها در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند.

طراحی فریم دوربین گلکسی A23 به شکل مستطیلی است و این فریم با انحنای کمی به قاب پشتی متصل می‌شود تا یکپارچگی جذابی را برای این کهکشانی به ارمغان بیاورد. فضای بین لنزها در این فریم نیز به رنگ قاب پشتی است و این باعث شده تا طراحی این گوشی را به نسبت قیمت ایده‌آل بدانیم.

عکس گوشی A23 سامسونگ

از طرف دیگر قاب پشتی پلاستیکی ردمی نوت 11 طراحی کاملا مرسومی دارد و ژن‌های مشترک بین این گوشی و ردمی نوت 10 به آسانی دیده می‌شود. این قاب لوگوی ردمی را در پایین سمت چپ و فریم دوربین‌ها را در بالا سمت چپ شامل می‌شود. فریم دوربین‌های این گوشی نیز کاملا مشکی است و رنگ آن با رنگ‌بندی گوشی تغییر نمی‌کند.

این محصول به نسبت نسل قبل از خود حالا قاب پشتی تخت‌تری دارد تا طراحی آن به‌روز‌تر باشد. این قاب با انحنای بسیار کمی به فریم پلاستیکی اطراف گوشی متصل شده و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور و در بالا میکروفون دوم، اسپیکر دوم، جک 3.5 میلی متری صدا و اینفرارد را در بر می‌گیرد. فریم سمت چپ تنها میزان خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی است و فریم پایینی اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type C را شامل می‌شود.

عکس گوشی شیائومی نوت 11

قاب پشتی گلکسی A23 نیز طراحی تخت دارد و امتداد آن به فریم پلاستیکی این کهکشانی می‌رسد. فریم این کهکشانی در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند و در بالا میکروفون دوم را شامل می‌شود. در سمت چپ نیز خشاب سیم کارت دیده می‌شود و در نهایت فریم پایینی میزبان اسپیکر، میکروفون، درگاه Type C و جک 3.5 میلی متری هدفون است.

اما کدام گوشی ارگونومی بهتری دارد؟ به طور کلی تخت شدن قاب پشتی گوشی‌ها باعث می‌شود این محصولات سخت‌تر در دستان شما قرار بگیرند ولی در مقایسه بین این دو گوشی میان‌رده، ارگونومی نماینده شیائومی بهتر از رقیب است؛ چرا که به‌علاوه وزن و ضخامت کمتر این گوشی طول و عرض کمتری هم دارد.

وزن گلکسی A23 برابر با 195 گرم و وزن ردمی نوت 11 برابر با 179 گرم است و ضخامت این دو محصول هم به ترتیب 8.4 و 8.1 میلی متری است. گلکسی A23 حدود 5 میلی متر کشیده‌تر از رقیب و حدود 3 میلی متر عریض‌تر است تا برنده بخش ارگونومی را نوت 11 بدانیم.

بخش روبرویی دو میان‌رده نیز دو تفاوت عمده با هم دارد. اولین تفاوت که به محض مشاهده دو گوشی در کنار هم مشخص می‌شود متفاوت بودن محل قرارگیری دوربین سلفی است که برای A23 شاهد ناچ قطره‌ای و برای ردمی نوت 11 شاهد پانج هول کوچک هستیم. انتخاب ناچ قطره‌ای برای A23 و A33 کمی عجیب است؛ زیرا در گوشی‌های جدیدتر این نوع ناچ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقایسه شیائومی نوت 11 با A23

تفاوت دوم هم به حاشیه‌های طراف دو دستگاه برمی‌گردد. پنل گلکسی A23 توانسته حدود 83 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد در حالی که این عدد برای نوت 11 حدود 84.5 است. این یعنی نمایشگر نوت 11 حاشیه‌های سیاه رنگ کمتری دارد و این موضوع تماشای محتوا را جذاب‌تر می‌کند.گلکسی A23 برخلاف سه برادر بزرگ‌تر خود از گواهی IP67 پشتیبانی نمی‌کند و در این کهکشانی خبری از قابلیت ضد آب نیست. در سمت دیگر شیائومی برای نوت 11 گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب در نظر گرفته است. نماینده شیائومی در سه رنگ مشکی و دو نوع آبی در دسترس قرار دارد و A23 نیز در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و نارنجی قابل خرید است.

برنده این بخش ردمی نوت 11 شیائومی است؛ چرا که این میان‌رده از ارگونومی بهتری استفاده می‌کند و همچنین حداقل گواهی IP53 دارد. البته انتخاب گوشی بهتر از نظر طراحی کاملا سلیقه‌ای است و این موضوع را به عهده شما می‌گذاریم. البته ناگفته نماند که گوریلاگلس 5 استفاده شده برای A23 مقاومت بیشتری به نسبت گوریلاگلس 3 ردمی نوت 11 دارد.

 

برترین مقایسه های موبایل ما را دنبال کنید:
مقایسه گوشی a53 با a73

 

صفحه نمایش

با وجود این که در بازه قیمت گوشی‌های میانرده نزدیک به اقتصادی هستیم باز هم شیائومی از پنل‌ باکیفیتی استفاده کرده است تا نماینده‌ این برند بتواند به خوبی با رقبای موجود رقابت کند و ارزش خرید بالاتر خود را به رخ دیگر محصولات بکشد.

ردمی نوت 11 از یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از نوع امولد استفاده می‌کند. برای این پنل رزولوشن FHD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه تراکم ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد. این پنل از نرخ نوسازی 90 هرتزی و نرخ لمس 180 هرتزی استفاده می‌کند و نسبت ۲۰ به ۹ دارد.

مقایسه صفحه نمایش A23 با ردمی نوت 11

از نظر کیفیت این پنل برای این بازه قیمتی واقعا خوب است و شما به طور حتم از مشاهده‌ی محتوا در این نمایشگر لذت خوهید برد. فناوری ساخت این پنل‌ به صورتی است که باعث می‌شود رنگ‌ها با کنتراست عالی و به صورت زنده و پویا به نمایش در بیایند و مهم‌تر این که همه‌ی محتوا به صورت شارپ نمایش داده می‌شود.

در این نمایشگر مطابق انتظاری که داریم رنگ مشکی عمقی بینهایت دارد و شما از قابلیت‌هایی مثل AOD برخوردار می‌شوید. به علاوه به لطف فناوری امولد روشن کردن قابلیت دارک مود می‌تواند تأثیر شایانی در کاهش مصرف باتری داشته باشد.

به غیر از کیفیت صفحه نمایش این گوشی از آنجایی که از نرخ نوسازی 90 هرتز بهره می‌برد محتوا را با سرعتی بالاتر به نمایش می‌گذارد و در مقایسه با نرخ نوسازی معمول 60 هرتز در حین استفاده از گوشی حس روان‌تر و سریع‌تری خواهید داشت و اسکرول کردن به شکلی جذاب‌تر اتفاق می‌افتد.

در طرف دیگر این مقایسه گلکسی A23 در بخش نمایشگر از یک پنل PLS LCD با اندازه 6.6 اینچی و رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند و تراکم 399 پیکسل بر هر اینچ را مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش خوشبختانه از نرخ نوسازی 90 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و نرخ لمس آن هم مانند رقیب 180 است.

صفحه نمایش A23

کیفیت این نمایشگر به نسبت قیمت محصول رضایت بخش است و محتوا به صورت شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و شما می‌تواند به خوبی در صفحه نمایش این گوشی محتوا را مشاهده و مطالعه کنید. در کنار این موارد نرخ نوسازی 90 هرتزی این صفحه نمایش عملکرد خوبی دارد و باعث می‌شود همه چیز هنگام مشاهده سریع‌تر اتفاق بیفتد.

البته به طور حتم کیفیت پنل ردمی نوت 11 بیشتر بوده و محتوا در نمایشگر این گوشی با رنگ‌هایی پویاتر و زنده‌تر قابل مشاهده است. در گلکسی A23 به دلیل نبود فناوری امولد یا اولد نمی‌توانید از AOD بهره ببرید و رنگ مشکی نیز مانند دیگر رنگ‌ها برای نمایش ایجاد می‌شود و پیکسل‌ها دیگر به حالت خاموش درنمی‌آیند.


برتری دیگر ردمی نوت 11 در بخش نمایشگر به لطف پنل امولد روشنایی بسیار بهتر آن است. صفحه نمایش ردمی نوت 11 می‌تواند در حالت دستی حدود 470 نیت روشنایی تولید کند و این مقدار را در هنگام قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید تا حدود 740 نیت افزایش دهد. حداکثر روشنایی کهکشانی سامسونگ اما حدود 460 نیت است که عدد خوبی نیست.

نمایشگر ردمی نوت 11 در محیط‌های باز نیز می‌تواند محتوا را به صورت شفاف و بدون مشکل نمایش دهد ولی میزان روشنایی A23 برای محیط‌های باز خوب و رضایت بخش نیست و زیر نور مستقیم خورشید نمی‌توانید محتوا را به صورت واضح مشاهده کنید.

برنده مقایسه A23 و ردمی نوت 11 در بخش نمایشگر به طور حتم ردمی نوت 11 است و اگر برای شما این بخش اهمیت دارد حتما از بین این دو گوشی به سراغ این محصول بروید. صفحه نمایش ردمی نوت 11 کیفیت بهتری به نسبت رقیب دارد و روشنایی بسیار بهتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و همین دو نکته برای برنده دانستن نماینده چینی‌ها کافیست.

 

خرید Redmi note 11 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

اسپیکر

درست است که گلکسی A23 گوشی گران قیمتی نیست ولی از یک محصول در سال 2022 انتظار صدای استریو داریم و سامسونگ خیلی با این گفته ما موافق نبوده و به استفاده از یک اسپیکر تکی در لبه پایینی بسنده کرده است. صدای تولید شده توسط این کهکشانی مونو است و بلندی متوسطی دارد. کیفیت این اسپیکر نیز کاملا معمولی است و نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید.

اسپیکر گلکسی A23

در طرف دیگر ردمی نوت 11 از یک اسپیکر در پایین و یک اسپیکر دیگر در لبه بالایی بهره می‌برد. صدای استریو تولید شده توسط اسپیکرهای این گوشی به نسبت قیمت واقعا خوب است، چه از نظر بلندی و چه از نظر تفکیک و صدایی واضح و البته فراگیر به گوش شما می‌رسد.

با توجه به این موضوع قطعا برنده این بحش هم نماینده شیائومی است و این محصول از نظر اسپیکر وضعیت بسیار بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

 

 

نرم افزار و رابط کاربری

همان طور که می‌دانید گلکسی A23 در کنار A33، A53 و A73 گوشی بسیار جدیدی است و طبیعتا از آخرین نسخه نرم افزاری سامسونگ استفاده می‌کند. این محصول از رابطOne UI 4 بر پایه اندروید 12 بهره می‌برد و به گفته سامسونگ قرار است تا سه سال آپدیت دریافت کند.

رابط کاربری One UI 4 تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است و سامسونگ تلاش کرده تا ظاهر این رابط کاربری را جذاب‌تر کند و قابلیت‌های شخصی‌ سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال Colour palette  یکی از قابلیت‌های جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده است. به لطف این قابلیت جالب شما می‌تواند رنگ استفاده شده در کنترل سنتر و بخش‌های دیگر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید.

این کار باعث می‌شود که تنوع بیشتری در گوشی ایجاد شود و شما بتوانید سلیقه خود را بیشتر از قبل به روی گوشی اعمال کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

در طرف ردمی نوت 11 به صورت پیش فرض از MIUI 13 بر مبنای اندروید 11 بهره می‌برد و به‌زودی این گوشی آپدیت اندروید 12 را نیز دریافت خواهد کرد. رابط کاربری شیائومی در MIUI 13 از همیشه جذاب‌تر شده و شیائومی تلاش کرده تا ظاهر بخش‌های مختلف را چشم‌نوازتر کند و حالا به واقع با گشتن در قسمت‌های مختلف تنظیمات و رابط کاربری حس بهتری خواهید داشت.

نرم افزار و رابط کاربری نوت 11 بهتر است یا A23

رابط کاربری MIUI همیشه از IOS اپل ایده گرفته و در این نسخه جدید نیز قابلیت ویجت‌ها دقیقا شبیه به ایفون‌ها به این رابط کاربری اضافه شده است که آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند. به گفته شیائومی این رابط کاربری بین 15 تا 50 درصد از نظر عملکرد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته و حالا سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.

رابط کاربری MIUI 13 از نظر حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا به دسترسی‌های مختلف نظارت داشته باشید و برنامه‌ها را بهتر از قبل کنترل کنید. به طور کلی MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

پس انتخاب رابط کاربری برتر را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی بدانید که هر دوی این گوشی‌ها از نظر نرم افزاری بسیار خوب و سریع هستند و بعید است که با مشکل خاصی مواجه شوید. البته ممکن است هم One UI هم MIUI در برخی از آپدیت‌ها مقداری پایداری کمتری داشته باشد ولی در کل این موضوع در بروزرسانی‌های بعدی برطرف خواهد شد.

 

قیمت گوشی A23 سامسونگ 128 گیگابایت با رم 6

 

خرید Galaxy A23 با حافظه 64 و رم 4 گیگابایت

 

عملکرد سخت افزاری

برای یک گوشی میانرده و آن هم در این بازه قیمتی و نزدیک به گوشی‌های اقتصادی قدرت سخت افزاری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که اگر تراشه مناسب نباشد شما در استفاده روزمره با کندی و کاهش سرعت مواجه خواهید شد و باید حتما گوشی خریداری کنید که توانایی انجام حداقل کارهای روزمره با سرعت مناسب و بدون کندی را دشته باشد.

ردمی نوت 11 از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی مناسب به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید. سخت افزار این گوشی با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود و امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی هم وجود دارد.

پردازنده نوت 11 بهتر است یا A23

در سوی دیگر گلکسی A23 هم از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. قدرت سخت افزاری این گوشی با توجه به تراشه مشابه دقیقا مشابه با رقیب است. این کهکشانی را 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

پس در نهایت این بخش برنده‌ای ندارد و هر دو محصول دقیقا در یک سطح هستند و با توجه به بازه قیمتی می‌توانند عملکرد مناسب و رضایت بخشی را در اختیار قرار دهند. پیشنهاد می‌کنیم نسخه رم 6 این گوشی‌ها را خریداری کنید تا در اجرای چند برنامه در کنار هم نیز با مشکلی مواجه نشوید.

 

خرید گوشی ردمی نوت 11 با حافظه 64 و رم 4

 

باتری و امنیت

هر دو میان‌رده به باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و به لطف همین باتری‌ها می‌توانند بیشتر از 1 روز کامل و حدود 1.5 روز در صورت داشتن استفاده نرمال و معمول دوام بیاورند.

ردمی نوت 11 در تست‌های انجام شده توانسته با یک بار شارژ حدود 16 ساعت وب‌گردی یا حدود 21 ساعت پخش مدام ویدئو را دوام بیاورد. این اعداد برای کهکشانی سامسونگ به ترتیب 18 و 16 هستند و این یعنی نماینده چینی‌ها در پخش ویدئو عملکرد بهتری دارد و کهکشانی کره‌ای‌ها در وب‌گردی.

در نهایت اما شارژ دهی دو گوشی را شبیه به هم و البته رضایت بخش و خوب ارزیابی می‌کنیم و با این بخش قطعا مشکلی نخواهید داشت. ردمی نوت 11 از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و برای A23 شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته شده است. با آداپتور درون جعبه ردمی نوت 11 شما می‌توانید این گوشی را در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد و در مدت 1 ساعت و 20 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

شارژر نوت 11 شیائومی

سامسونگ درون جعبه گلکسی A23 آداپتور 15 واتی قرار داده تا شما نتوانید از همه توان شارژ سریع این کهکشانی بهره‌مند شوید. این محصول در مدت 30 دقیقه 30 درصد شارژ می‌شود و شارژ کامل چیزی حدود 1 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارد. پس برنده بخش باتری از نظر سرعت شارژ نماینده شیائومی است و از نظر شارژ دهی عملکرد برابری را شاهد هستیم.

هر دو گوشی در بخش امنیتی از دو روش متداول تشخیص چهره دو بعدی و حسگر اثر انگشت استفاده می‌کنند. تشخیص چهره به کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و سرعت و دقت قابل قبول و مناسبی دارد ولی به روی امنیت کامل آن نمی‌توان حساب باز کرد و همچنین با کم شدن نور محیط نیز کارایی خود را از دست می‌دهد.

حسگر اثر انگشت هر دو گوشی به صورت فیزیکی و یکپارچه با دکمه پاور است. هر دو گوشی به سرعت می‌توانند اثر انگشت شما را شناسایی کرده و قفل صفحه نمایش را بازگشایی کنند و پیشنهاد می‌کنیم از این روش به جای تشخیص چهره بهره ببرید تا امنیت اطلاعات شما به خطر نیفتد.

 

خرید گلکسی A23 با حافظه 128 و رم 4 گیگابایت

 

دوربین

هر دوی این گوشی‌ها از ترکیب چهار دوربین به صورت واید، اولترا واید، ماکرو و عمق میدان استفاده می‌کنند. در ادامه این بخش به این دوربین‌ها خواهیم پرداخت و محصول برنده را مشخص می‌کنیم.

دوربین اصلی

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی A23 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

شیائومی برای دوربین اصلی ردمی نوت 11 به سراغ سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل ترکیب پیکسل‌ها عکس‌های این میانرده به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

همان طور که مشاهده می‌کنید سنسور دوربین اصلی این دو میان‌رده و مشخصات مشابه است. عکس‌های ثبت شده با هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی کیفیت خوبی دارند و نمی‌توان به آن‌ها ایراد خاصی وارد کرد. در این عکس‌ها جزئیات کافی دیده می‌شود و سوژه‌ها شارپ و با کنتراست مطلوب به ثبت می‌رسند.

رنگ‌های این تصاویر زنده و جذاب است بدون این که غلظت بیش از اندازه افزایش پیدا کند. رنج دینامیکی تصاویر قابل قبول و مناسب است ولی طبیعتا نمی‌توان آن را با گوشی‌های بالارده یا گران قیمت‌تر مقایسه کرد.

پس در این بخش برنده‌ای نداریم و عملکرد دو میان‌رده مناسب و در عین حال شبیه به هم است.

دوربین فوق عریض

گلکسی A23 از یک لنز فوق عریض با سنسور 5 مگاپیکسلی بهره می‌برد و در طرف مقابل ردمی نوت 11 سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های فوق عریض نماینده شیائومی کیفیت قابل قبول و مناسبی دارند ولی کیفیت این تصاویر برای A23 رضایت بخش نیست و عکس‌ها نویز زیاد و جزئیات کمی دارند.

عکس‌های فوق عریض گلکسی A23 به صورت نرم به ثبت می‌رسند و نمی‌توان به روی کیفیت آن‌ها حساب باز کرد. در نهایت برنده این بخش ردمی نوت 11 است و عکس‌های فوق عریض این گوشی با وجود کیفیت کمتر نسبت به دوربین اصلی باز هم مناسب هستند.

دوربین سلفی

سنسور سلفی گلکسی A23 رزولوشن 8 مگاپیکسلی و برای ردمی نوت 11 رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد. عکس‌های سلفی هر دو میان‌رده به نسبت قیمتی که در حال صحبت در مورد آن هستیم رضایت بخش بوده و بعید است که نتواند شما را راضی کند. سلفی‌های نماینده شیائومی اما مقداری جزئیات و شارپنس بهتری دارند و رنج دینامیکی در این تصاویر وسیع‌تر است و به همین دلیل ردمی نوت 11 را برنده این بخش می‌دانیم.

ماکرو

هر دوی این میان‌رده‌ها از دوربین ماکرو با سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. این دوربین ماکرو در گلکسی A23 مطابق انتظار عملکرد خیلی خوبی ندارد و بیشتر باید از جهت سرگرمی از آن استفاده کنید. جزئیات تصاویر کم و کنتراست و رنج دینامیکی محدود است و نمی‌توان کیفیت را قابل قبول دانست.

عکس‌های ماکرو ردمی نوت 11 هرچند با وجود رزولوشن یکسان، مقداری جزئیات بیشتری دارد ولی در کل عملکرد آن باز هم عالی نیست و شاید نتوانید به عنوان یک دوربین با عملکرد مناسب به روی آن حساب باز کنید.

پرتره

پرتره‌های به ثبت رسیده با این دو دستگاه بهتر از تصور است و این دو گوشی بسیار خوب عمل می‌کنند. سوژه با برش مناسبی از پس زمینه جدا شده و فرآیند مات شدن پس‌زمینه به خوبی انجام می‌شود تا در نهایت شما پرتره با کیفیتی تحویل بگیرید.

 

 

جمع بندی

قیمت این دو محصول تقریبا یکسان بوده و مقدار بسیار کمی نسخه 128 رم 6 ردمی نوت 11 ارزان‌تر از گلکسی A23 نسخه 128 رم 6 است. با توجه به این قیمت یکسان ردمی نوت 11 نمایشگر بهتری دارد، روشنایی نمایشگر آن بیشتر است، سریع‌تر شارژ می‌شود و به طور کلی دوربین‌های آن مقداری بهتر هستند. چه برتری دیگری برای خرید نیاز دارید؟

با توجه به گفته‌های بالا ارزش خرید ردمی نوت 11 را بیشتر از گلکسی A23 می‌دانیم ولی در نهایت تصمیم با شما خواهد بود و بسته به سلیقه و نیاز می‌توانید میان‌رده مناسب خود را انتخاب کنید.

 

 

سوالات متداول

کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد؟ هر دو گوشی از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کنند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی‌ها با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این دو میان‌رده می‌توانند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیایند و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی مناسب به روی این تراشه و گوشی‌ها حساب باز کنید.

کدام گوشی نمایشگر بهتری دارد؟ برنده مقایسه A23 و ردمی نوت 11 در بخش نمایشگر به طور حتم ردمی نوت 11 است و اگر برای شما این بخش اهمیت دارد حتما از بین این دو گوشی به سراغ این محصول بروید. صفحه نمایش ردمی نوت 11 کیفیت بهتری به نسبت رقیب دارد و روشنایی بسیار بهتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و همین دو نکته برای برنده دانستن نماینده چینی‌ها کافیست.

کدام میان‌رده باتری بهتری دارد؟ هر دو میان‌رده به باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند و به لطف همین باتری‌ها می‌توانند بیشتر از 1 روز کامل و حدود 1.5 روز در صورت داشتن استفاده نرمال و معمول دوام بیاورند. ردمی نوت 11 در تست‌های انجام شده توانسته با یک بار شارژ حدود 16 ساعت وب‌گردی یا حدود 21 ساعت پخش مدام ویدئو را دوام بیاورد. این اعداد برای کهکشانی سامسونگ به ترتیب 18 و 16 هستند و این یعنی نماینده چینی‌ها در پخش ویدئو عملکرد بهتری دارد و کهکشانی کره‌ای‌ها در وب‌گردی.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. کیوان

    مقایسه خوبی بود،به نظر منم نوت۱۱ خیلی بهتره

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%aa-11-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a23/
ads
ads