داغ ترین ها :
مقایسه گوشی شیائومی 11t 5g با هواوی nova 9

مقایسه گوشی شیائومی 11t 5g با هواوی nova 9

در ادامه این مطلب به سراغ یک گوشی جذاب از هواوی یعنی نوا 9 خواهیم رفت و این میان‌رده را به طور جامع با شیائومی 11 تی 5G مقایسه خواهیم کرد تا ارزش خرید دو محصول مشخص شود و شما در شرایط بهتر و ساده‌تری بتوانید انتخاب خود را انجام دهید.

شیائومی 11T 5G

هواوی Nova 9

شیائومی 11T 5G

امتیاز

7
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • عملکرد باتری خوب
  • دوربین اصلی با کیفیت

نقاط ضعف

  • طراحی گوشی جذاب نیست
  • رابط کاربری MIUI همچنان جای پیشرفت دارد
  • از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند

هواوی Nova 9

امتیاز

7
طراحی :
8
صفحه نمایش :
8
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7
دوربین :
7

نقاط قوت

  • دوربین اصلی باکیفیت
  • صفحه نمایش باکیفیت با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • سبک و باریک

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از نرم‌افزارهای گوگل
  • عدم پشتیبانی از 5G
  • دوربین‌های ثانویه عملکرد بسیار معمولی دارند

شرکت هواوی بعد از تحریم‌های آمریکا با چالش‌های بسیار زیادی روبرو شد و کاهش فروش شدیدی را تجربه کرد. در بازار کشور نیز هواوی تا حدی جایگاه خود را به دو رقیب سامسونگ و شیائومی واگذار کرد ولی در یک سال اخیر با قدرت برگشته تا با گوشی‌هایی جذاب مجدد با رقبای خود رقابت کند. از همین جهت در ادامه این مطلب به سراغ یک گوشی جذاب از هواوی یعنی نوا 9 خواهیم رفت و این میان‌رده را به طور جامع با شیائومی 11 تی 5G مقایسه خواهیم کرد تا ارزش خرید دو محصول مشخص شود و شما در شرایط بهتر و ساده‌تری بتوانید انتخاب خود را انجام دهید.

 

لیست قیمت روز گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف ببنید.

 

طراحی شیائومی 11T بهتر است یا نوا 9 هواوی

شیائومی 11 تی قیمت زیادی ندارد ولی سازنده چینی از متریالی مشابه با گوشی‌های پرچمدار برای این میان‌رده استفاده کرده است که همین موضوع باعث می‌شود شما هنگام کار کردن با گوشی و در دست گرفتن آن اصلا حس یک گوشی میان‌رده را نداشته باشید و دقیقا حس مرغوبیت یک پرچمدار به شما منتقل شود.

این گوشی قاب پشتی از جنس شیشه مات (به غیر از رنگ مشکی که دارای طراحی براق است) دارد و برای محافظت از این شیشه شرکت چینی از گوریلاگلس ویکتوس کمک گرفته است. اولین نکته‌ای که با نگاه کرده به 11T توجه شما را به خود جلب می‌کند فریم بزرگ دوربین‌های آن است. این فریم مستطیلی شکل طراحی دو تکه دارد و در تمامی رنگ‌ها تمام و کمال به رنگ مشکی است. بخش راستی فریم دوربین میزبان فلش و نوشته دوربین و … است و در سمت چپ نیز لنز دوربین‌ها دیده می‌شود.

شیائومی 11t

به غیر از دوربین‌ها در پایین سمت چپ قاب این گوشی لوگوی شیائومی قرار گرفته و قاب پشتی با یک انحنای جذاب به فریم آلومینیومی کناری متصل شده است. این انحنا باعث می‌شود گوشی بسیار خوب در کف دست قرار بگیرد و حس اطمینان بیشتری را به کاربر منتقل کند. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی در دسترس قرار دارد و در رنگ آبی شما می‌توانید طیف رنگی وسیعی را در قاب پشتی این دو گوشی مشاهده کنید و بسته به زاویه‌ی تابش رنگ قاب تغییر خواهد کرد.

در طرف مقابل شرکت نوا و هواوی سابقه بلند بالایی در ساخت گوشی‌های هوشمند دارند و همین تجربه باعث شده تا با محصولی خوش ساخت، زیبا و خوش دست روبرو باشیم. نوا 9 قاب پشتی از جنس شیشه با طراحی مات دارد. به روی این قاب لوگوی نوا و هواوی در پایین دیده می‌شود و در بالا سمت چپ نیز فریم دوربین‌ها با چیدمانی عجیب قرار گرفته است. این فریم مشکی رنگ، دو دایره را شامل می‌شود که در دایره بالایی یک دوربین دیده می‌شود و در دایره پایینی سه دوربین و یک فلش جای گرفته است.

نوا لبه‌های قاب پشتی را با ظرافت خاصی انحنا داده تا در هنگام در دست گرفتن گوشی حس اطمینان بیشتری به شما منتقل شود و گوشی به خوبی در کف دست قرار بگیرد. همچنین طراحی شیشه‌ای و مات قاب پشتی باعث شده تا شما حس خوبی از نگه داشتن گوشی داشته باشید و حس کنید که محصولی باکیفیت و گران قیمت را در دست نگه داشته‌اید.

عکس هواوی نوا 9

فریم اطراف این محصول اما برخلاف رقیب از جنس پلاستیک است و نوا برای پایین نگه داشتن قیمت و احتمالا وزن گوشی به سراغ آلومینیوم نرفته است. این فریم در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شود و در بالا میکروفون دوم قرار گرفته است. در نهایت فریم پایینی شلوغ‌ترین بخش گوشی بوده و از میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و درگاه سیم کارت میزبانی می‌کند.

فریم اطراف شیائومی 11 تی از جنس آلومینیوم است و طراحی براقی هم برای آن در نظر گرفته شده است. در سمت راست این فریم دکمه‌های ولوم و پاور قرار گرفته‌اند و در بالا میکروفون دوم، اسپیکر دوم، اینفرارد و نوشته‌ی هارمن کاردن دیده می‌شود. در نهایت فریم پایینی میزبان درگاه Type C، خشاب سیم کارت، میکروفون اصلی و اسپیکر اصلی است.

در زمینه ارگونومی نماینده شیائومی 203 گرم وزن و 8.8 میلی متر ضخامت دارد و این اعداد برای رقیب به ترتیب 175 گرم و 7.8 میلی متر هستند. به‌علاوه این موارد نوا 9 طول و عرض کمتری نیز نسبت به رقیب دارد و همین باعث می‌شود تا نماینده هواوی را مقداری خوش‌دست‌تر بدانیم. البته 11 تی هم به دنبال طراحی خوب و انحنای قاب پشتی در دست حس خوبی دارد و شما اصلا حس سنگین بودن نسبت به این گوشی نخواهید داشت.

به‌ طور حتم یکی از جذابیت‌های گوشی نوا 9 قاب روبرویی آن است. پنل جلویی نوا 9 توانسته با داشتن لبه‌های خمیده حدود 90 درصد از فضای روبرویی را در اختیار بگیرد که عددی بسیار عالی است و باعث می‌شود حاشیه‌های اطراف این نمایشگر بسیار کم باشند. البته باید در نظر داشته باشید که لبه‌های خمیده نمایشگر احتمال آسیب دیدن گوشی در صورت زمین خوردن را افزایش می‌دهد.

گوشی هواوی نوا 9

نسبت نمایشگر به بدنه شیائومی 11 تی حدود 85 درصد است که برای محصولی در این بازه قیمتی کاملا مناسب به حساب می‌آید و این میان‌رده نیز مانند رقیب در بالا از دوربین سلفی درون یک پانچ هول استفاده می‌کند. شیائومی برای نماینده خود گواهی IP53 در نظر گرفته تا این گوشی در برابر پاشش آب و گرد و خاک مقاوم باشد. نوا 9 هیچ گونه گواهی ندارد و حتی هواوی نسخه محافظ صفحه این گوشی را نیز بیان نکرده و نمی‌دانیم که مقاومت این پنل چقدر است.

برنده بخش طراحی در نهایت شیائومی 11 تی 5G است؛ چرا که این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند و همچنین گواهی IP53 دارد و محافظ نمایشگر آن هم گوریلاگلس ویکتوس است. برتری‌ نوا 9 در این بخش به ارگونومی بهتر و حاشیه‌های اطراف نمایشگر خلاصه می‌شود (این لبه‌های خمیده با توجه به مشخص نبودن نسخه محافظ صفحه احتمال آسیب دیدن نمایشگر در صورت ضربه خوردن را افزایش می‌دهد).

 

قیمت شیائومی 11 تی با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه صفحه نمایش شیائومی 11T با Nova 9

شیائومی برای بخش نمایشگر 11T 5G تقریبا هر چه در چنته داشته را رو کرده و نتیجه نمایشگرهای بسیار عالی شده است. این گوشی نمایشگرهای ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارند و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این صفحه نمایش نرخ لمس ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی به حساب می‌آید.

کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی و تحسین برانگیز است و قطعا شما را به وجد خواهد آورد. رنگ‌های بسیار زنده، شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بالا دارد. رنگ مشکی در این پنل عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکمیل می‌کند. در این بازه‌ قیمتی این قطعا بهترین پنلی است که می‌توان خریداری کرد.

صفحه نمایش شیائومی 11تی

در این نمایشگر رنگ‌ها بسیار دقیق هستند، هر چند که شما در بخش تنظیمات می‌توانید بین حالت‌های مختلف بنا به سلیقه‌ی خود یکی را برگزینید و در واقع دمای رنگ‌ها را و همچنین غلظت آن‌ها را تغییر دهید. همچنین در تنظیمات پیشرفته به شما امکان داده شده است تا تمام فاکتورهای موجود را دست کاری کنید که اگر با مفاهیم موجود آشنایی دارید شاید بتوانید بهترین تنظیمات برای خود را خودتان به وجود بیاورید.

نوا نیز در بخش نمایشگر برای نوا 9 بسیار خوب عمل کرده و علاوه بر حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر پنل بسیار عالی برای آن در نظر گرفته است. نوا 9 یک صفحه نمایش ۶.۵۷ اینچی با رزولوشن FHD+ دارد که تراکم ۳۹۲ پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و همچنین از محتوای HDR10 و گستره رنگی ۱ میلیاردی پشتیبانی می‌کند. برای این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و نرخ لمس 300 هرتزی در نظر گرفته شده و نسبت پنل هم ۱۹.۵ به ۹ است.

همان طور که می‌توانید از مشخصات حدس بزنید کیفیت صفحه نمایش این محصول بسیار خوب است. رنگ‌‌ها به صورتی شارپ و خوش آب و رنگ به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بسیار خوبی دارد. وضوح تصاویر بسیار بالا است و شما عمق رنگ مشکی بی‌نهایتی از این پنل دریافت خواهید کرد. البته اگر بخواهیم کمی دقیق نمایشگر را بررسی کنیم رنگ‌های خاکستری و سفید پنل کمی مایل به آبی نمایش داده می‌شوند و به بیان ساده نمایشگر کمی رنگ‌ها را سرد نمایش می‌دهد. شما می‌توانید به دلخواه درجه رنگ‌ها را در تنظیمات بخش نمایشگر تغییر دهید تا رنگ‌ها به حالت دلخواه شما نزدیک شوند.

این پنل همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود همه محتوا به روان‌ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته شود و شما حس بسیار سریع و روانی از کار کردن با نوا 9 داشته باشید.

هواوی نوا 9 بهتر است یا شیائومی 11t

نوبت به مقایسه روشنایی پنل‌های دو گوشی می‌رسد، جایی که نوا 9 می‌تواند در حالت دستی حدود 430 نیت و در حالت خودکار حدود 600 نیت روشنایی تولید کند و این در حالیست که این اعداد برای شیائومی 11T به ترتیب حدود 500 و 800 هستند. این یعنی در محیط‌های باز و هنگام قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید به طور حتم نماینده شیائومی بهتر عمل می‌کند و روشنایی نوا 9 مقداری کمتر از انتظار است.

با توجه به توضیحات گفته شده در بالا برنده بخش نمایشگر شیائومی 11 تی 5G خواهد بود. این گوشی نمایشگری با روشنایی بیشتر، نرخ لمس بالاتر دارد و از محتوای Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند. به علاوه رنگ‌ها در پنل 11 تی مقداری دقیق‌تر از رقیب هستند و می‌توانیم دقت نمایشگر 11T را هم بیشتر بدانیم. البته این گفته اصلا به معنای کیفیت پایین پنل نوا 9 نیست و این گوشی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

 

قیمت هواوی نوا 9 با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

اسپیکر شیائومی 11T 5G بهتر است یا هواوی نوا 9

شیائومی 11T 5G اسپیکرهایی استریو دارد که توسط شرکت بسیار مشهور هارمن کاردن توسعه داده شده‌اند. اسپیکرهای این گوشی بلندی صدای خوبی دارند و از نظر کیفیت هم کاملا رضایت بخش هستند و صدایی شفاف، فراگیر با بیس رضایت بخش را به گوش می‌رسانند و شما امکان خواهید داشت تا به خوبی صدای وکال را از صدای موزیک تشخیص دهید.

اسپیکر هارمن کاردن شیائومی 11t

در طرف دیگر تصمیم نوا در این بخش کمی عجیب است و برای محصولی با این برچسب قیمتی اسپیکر تکی و صدای مونو در نظر گرفته شده است و این در حالیست که برخی گوشی‌های با قیمتی کمتر از نصف نوا 9 هم از اسپیکرهای استریو پشتیبانی می‌کنند.

این اسپیکر صدای نسبتا بلندی برای یک اسپیکر تکی دارد و صدایی نسبتا واضح را هم تولید می‌کند، اما این صدا به صورت تخت و مونو به گوش می‌رسد و همچنین به طور حتم شفافیت و تفکیک اسپیکرهای استریو نیز در این گوشی به گوش نمی‌رسد.

بنابراین همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید نماینده شیائومی در بخش اسپیکر نیز نوا 9 را مغلوب می‌کند.

 

خرید شیائومی 11T با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

مقایسه رابط کاربری شیائومی 11 تی با نوا 9

شیائومی 11 تی به صورت پیش فرض از MIUI 12.5 بر مبنای اندروید 11 بهره می‌برد و به‌زودی این گوشی آپدیت MIUI 13 بر پایه اندروید 12 را دریافت خواهد کرد (اگر تا امروز دریافت نکرده باشد). رابط کاربری شیائومی درMIUI 13  از همیشه جذاب‌تر شده و شیائومی تلاش کرده تا ظاهر بخش‌های مختلف را چشم‌نوازتر کند و حالا به واقع با گشتن در قسمت‌های مختلف تنظیمات و رابط کاربری حس بهتری خواهید داشت.

رابط کاربری MIUI همیشه از IOS اپل ایده گرفته و در این نسخه جدید نیز قابلیت ویجت‌ها دقیقا شبیه به ایفون‌ها به این رابط کاربری اضافه شده است که آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند. به گفته شیائومی این رابط کاربری بین 15 تا 50 درصد از نظر عملکرد نسبت به نسل قبلی بهبود داشته و حالا سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.

رابط کاربری MIUI 13 از نظر حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به شما اجازه می‌دهد تا به دسترسی‌های مختلف نظارت داشته باشید و برنامه‌ها را بهتر از قبل کنترل کنید. به طور کلی MIUI قابلیت‌های بسیار زیاد و کاربردی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا صفحه نمایش را به دو برنامه اختصاص دهید یا یک برنامه را به صورت شناور داشته باشید. قابلیت‌هایی مثل AOD، دارک مود و دیگر موارد هم برای MIUI در نظر گرفته شده و شما از می‌توانید از سوپر والپیپرها هم بهره ببرید.

از سوی دیگر بخش نرم افزار در گوشی‌های هواوی و نوا به یکی از چالش‌های اصلی این برند تبدیل شده است، تا جایی که هواوی HarmonyOs را معرفی کرد تا بتواند از گوگل و اندروید رهایی پیدا کند. این گوشی در نسخه مخصوص چین با نرم افزار HarmonyOs 2.0 روانه بازار شده و نسخه جهانی به رابط کاربری EMUI 12 بر مبنای اندروید ۱۱ مجهز شده است. رابط کاربری EMUI بسیار شبیه به قبل است و زمانی که شما برای اولین بار گوشی را روشن می‌کنید با یک صفحه ساده و بدون منو مواجه خواهید شد که البته می‌توانید قابلیت منو را از طریق تنظیمات روشن کنید.

مقایسه رابط کاربری شیائومی 11 تی با نوا 9 

بیشترین بخشی که در EMUI 12 تغییر کرده بخش کنترل سنتر است. مانند ایفون‌ها یا گوشی‌ها شیائومی اگر از سمت راست دوربین سلفی به سمت پایین سوایپ کنید کنترل سنتر باز می‌شود و اگر همین کار را با بخش سمت چپ انجام دهید به نوتیفیکیشن سنتر منتقل خواهید شد.

کنترل سنتر حالا ظاهری بسیار جذاب‌تر و البته مدرن‌تر به خود گرفته و بسیار شبیه به IOS شده است. در این نسخه از رابط کاربری نیز مانند گذشته شما می‌توانید بخش‌های مختلف را بسته به سلیقه‌ خود شخصی سازی کنید. مثلا شما می‌توانید از تم‌های پیش فرض یکی را انتخاب کنید یا دنیایی از تم‌های دیگر را از طریق استور مربوطه دانلود کنید تا گوشی ظاهر متفاوتی به خود بگیرد.

شما همچنین می‌توانید به راحتی این گوشی را به لپ تاپ‌های هواوی متصل کنید و این کار با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود و هواوی حالا بیشتر از هر زمان دیگری سودای داشتن یک اکوسیستم قوی را در سر می‌پروراند.

اما پاشنه آشیل این رابط کاربری و این گوشی نبود سرویس‌های گوگل است که مانند آب سردی بر پیکره داغ این گوشی عمل می‌کند. شما از هیچ برنامه‌ای از گوگل از جمله گوگل پلی، جیمیل، گوگل کروم و دیگر برنامه‌ها نمی‌توانید بهره ببرید که این موضوع بسته به نوع استفاده شما از گوشی می‌تواند مهم یا غیر مهم باشد. در نهایت باید بگوییم این گوشی در بخش نرم افزار عملکرد خوبی دارد و اگر نبود سرویس‌های گوگل شما را آزار نخواهد داد می‌توانید با خیال راحت این محصول را خریداری کنید.

انتخاب برنده بخش نرم افزار را به عهده شما می‌گذاریم ولی به طور کلی اگر بودن سرویس‌های گوگل برایتان اهمیت دارد و از آن‌ها زیاد استفاده می‌کنید خرید نوا 9 می‌تواند تا حدی اشتباه باشد و استفاده از این سرویس‌ها را غیر ممکن یا بسیار آزار دهنده کند.

 

دیگر مقایسه های ما را دنبال کنید:
شیائومی نوت 11 پرو پلاس بخریم یا A52 سامسونگ

 

عملکرد سخت افزاری

شیائومی 11 تی در بخش سخت افزاری از تراشه‌ ۶ نانومتری دیمنستی 1200 5G استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G77 را در بر می‌گیرد.

قدرت سخت افزاری این گوشی عالی است و شما می‌توانید تمام برنامه‌ها و بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک و بدون هیچ مشکی یا افت فریم اجرا کنید. در واقع شاید بتوانیم قدرت این تراشه را حدودا مانند اسنپدراگون 865 بدانیم. قدرت سخت افزاری این گوشی به حدی است که تا چند سال قطعا می‌تواند در بخش سخت افزاری عملکرد خوبی داشته باشد و این تراشه به قدری قدرتمند هست که شما را در انجام کارهای مختلف نا امید نکند و بتوانید تا حداقل ۲ سال عملکرد بدون نقصی را از آن شاهد باشید.

تکمیل کننده بخش سخت افزاری 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و 8 گیگابایت حافظه رم است و شما در این دستگاه امکان استفاده از کارت حافظه جانبی را نخواهید داشت و باید از ابتدا حافظه‌ای متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

اجرای بازی روی هواوی نوا 9

نوا برای نوا 9 به سراغ یک تراشه میانرده اما در عین حال قوی از شرکت کوالکام رفته است، البته که ترجیح می‌دادیم مانند برخی از رقبا تراشه‌های پرچمدار یا بالارده را به روی این گوشی ببینیم اما به طور کلی قبل‌تر عملکرد بسیار خوب این تراشه را به روی گوشی گلکسی M52 سامسونگ دیده‌ایم.

نوا 9 از تراشه اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری ۶ نانومتری داشته از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری این گوشی خوب است و نوا 9 می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این دستگاه در استفاده روزمره هم سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن حساب کنید. نوا 9 در دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم به بازار عرضه شده و از کارت حافظه جانبی هم خبری نیست و باید از ابتدا نسخه متناسب با استفاده خود خریداری کنید.

بگذارید برای درک بهتر تفاوت قدرت دو گوشی مروری بر اعداد داشته باشیم. در زمینه پردازش‌های کلی شیائومی 11 تی حدود 25 درصد قوی‌تر از رقیب است و این برتری در زمینه اجرای بازی‌ها و پردازش‌های گرافیکی به 50 درصد می‌رسد. در بنچمارک مشهور Antutu هم اختلاف این دو گوشی حدود 27 درصد است و همه این‌ها از برتری حتمی نماینده شیائومی خبر می‌دهد.

گذشته از این موارد شیائومی 11T از 5G هم پشتیبانی می‌کند ولی در Nova 9 خبری از 5G نیست و این موضوع نیز یک برتری دیگر برای 11T به حساب می‌آید. برنده بخش سخت افزار قطعا شیائومی 11 تی است؛ چرا که این دستگاه بین 25 تا 50 درصد در بخش‌های مختلف قوی‌تر است و حافظه سریع‌تری نیز دارد و از 5G هم پشتیبانی می‌کند. اگر گوشی را برای بازی کردن می‌خواهید 11 تی با توجه به عملکرد 50 درصد بهتر در اجرای بازی‌ها و نرخ لمس بسیار بهتر گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

 

مقایسه دوقلوهای اقتصادی سامسونگ:
مقایسه گوشی m13 با a13

 

باتری

شیائومی 11 تی باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت دارد و نوا 9 از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. در صورتی که استفاده نرمال از گوشی داشته باشید نماینده شیائومی بین 1 تا 1.5 روز دوام می‌آورد و Nova 9 نهایتا می‌تواند 1 روز کامل شارژ دهی کند و همچنین گاهی قبل از به اتمام رسیدن روز نیز شارژ این گوشی به اتمام می‌رسد.

با یک بار شارژ کامل شیائومی 11T 5G می‌تواند 14 ساعت و 40 دقیقه وب‌گردی یا 23 ساعت و 12 دقیقه پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد. نوا 9 قطعا عملکرد ضعیف‌تری دارد و زمان وب‌گردی به 12 و زمان پخش ویدئو به 14 ساعت کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب از نظر شارژ دهی 11 تی محصول بهتری است.

در زمینه سرعت شارژ شدن 11 تی از فناوری 67 واتی و نوا 9 از فناوری 66 واتی استفاده می‌کند و به نوعی می‌توانیم فناوری شارژ سریع را یکسان بدانیم و طبق ظرفیت باتری کمتر نوا 9 انتظار داریم این گوشی سریع‌تر از رقیب خود شارژ شود. در عمل اما دقیقا اتفاق برعکسی رخ می‌دهد.

شارژر شیائومی 11T

شیائومی 11 تی در مدت 30 دقیقه با آداپتور داخل جعبه حدود 86 درصد شارژ می‌شود و این عدد  برای نوا 9 در مدت 30 دقیقه حدود 60 درصد است. در نهایت نماینده شیائومی در مدت 40 دقیقه فول شارژ می‌شود و این مدت برای نماینده هواوی 54 دقیقه است.

بنابراین شیائومی 11 تی هم از نظر شارژ دهی بهتر از رقیب است و هم از نظر سرعت شارژ شدن و در نتیجه به طور کلی برنده این بخش خواهد بود. شیائومی در طی چند سال اخیر نشان داده که تا چه حد در زمینه فناوری شارژ سریع و حتی خود باتری‌ها خوب عمل می‌کند و شرکت پیشرویی است.

 

چطور باتری گوشی را کالیبره کنیم؟
ویدیو آموزش کالیبره کردن باتری

 

مقایسه دوربین شیائومی 11T با هواوی نوا 9

در این بخش تک به تک به سراغ دوربین‌های مختلف دو گوشی می‌رویم و آن‌ها را به طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم تا مشخص شود کدام میان‌رده دوربین‌های بهتر و تواناتری دارد.

دوربین اصلی

دوربین اصلی شیائومی 11 تی سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدلSamsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته‌ است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌ر‌ساند.

عکس‌های گرفته شده با این دوربین واقعا عالی است و کیفیتی در حد و اندازه‌ی پرچمدار ارائه می‌دهد و این در حالیست که 11 تی قیمتی بسیار مناسب دارد. این تصاویر جزئیات بسیار زیاد و نویز کم دارند و دقت رنگ مناسبی را هم شاهد هستیم. رنج دینامیکی این عکس‌ها گسترده است و وایت بالانس متعادلی را شاهد هستیم. شارپنس و کنتراست هم در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد تا بتوانیم در کل بگوییم قطعا تصاویر گرفته شده با دوربین اصل این گوشی رضایت شما را جلب خواهد کرد.

نوا 9 هواوی سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت یک لنز ۲۳ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲.۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی به نسبت برخی از رقبا در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند اما به طور کلی کیفیت خوب و مناسبی دارند. عکس‌های ثبت شده با این دوربین دقت رنگ مناسبی دارند و شارپنس آن‌ها نیز در سطح رضایت بخشی قرار می‌گیرد.

رنج دینامیکی تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی بسیار خوب است و حتی شرایط چالش برانگیز هم نمی‌توانید تعادل سایه آفتاب‌های موجود در تصاویر را بر هم بزند. جزئیات موجود در این عکس‌ها کاملا کافی به نظر می‌رسد و جذب نور و وایت بالانس متعادلی را نیز شاهد هستیم. همه این موارد باعث می‌شود که کیفیت تصاویر ثبت شده را خوب و مناسب بدانیم اما همچنان شیائومی 11 تی عکس‌های بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و در نتیجه برنده این بخش است.

اگر کیفیت تصاویر برای شما اهمیت دارد به طور حتم شیائومی 11 تی یکی از بهترین گزینه‌ها در مقایسه با بسیاری از رقبای دیگر خواهد بود و نوا 9 نیز نمی‌تواند عکس‌هایی بهتر از 11T 5G به ثبت برساند.

دوربین فوق عریض

سنسور در نظر گرفته شده برای دوربین فوق عریض 11 تی 8 مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویری 120 درجه‌ای را به ثبت برساند. این عکس‌ها کیفیت قابل قبولی دارند اما نمی‌توانیم آن‌ها را مانند دوربین اصلی عالی بدانیم. درواقع به نسبت دوربین اصلی جزئیات کاهش پیدا می‌کند و رنج دینامیکی کمتر می‌شود و نویز هم به نسبت افزایش پیدا می‌کند. در کل اما کیفیت این عکس‌ها قابل قبول و مناسب است و می‌توانید به روی آن حساب کنید.

دوربین فوق عریص نوا 9 سنسوری ۸ مگاپیکسلی با اندازه 1/4.0 اینچی دارد و در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است. عملکرد این دوربین چندان عالی نیست و اکثر رقبای هم قیمت دوربین فوق عریض بهتری به نسبت نوا 9 دارند. عکس‌های فوق عریض نرم و با جزئیات نه چندان زیاد به ثبت می‌رسند و کنتراست نیز در سطح بسیار خوبی قرار نمی‌گیرد. دقت رنگ هم طبیعتا به خوبی دوربین اصلی نیز و رنگ‌ها کمی حالت بی روح و رنگ پریده به خود می‌گیرند.

در کل راستش را بخواهید از دوربین فوق عریض محصولی در این بازه قیمتی بیشتر از این انتظار داشتیم و معمولا دوربین‌های فوق عریض گوشی‌هایی با برچسب قیمتی نصف این گوشی کیفیتی این چنینی ارائه می‌دهند و به نوعی هواوی در این بخش شاید کم کاری کرده است. بنابراین در نهایت برنده این بخش هم شیائومی 11T است.

دوربین سلفی

شیائومی 11 تی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد. این دوربین را مانند دوربین فوق عریض نمی‌توانیم عالی بدانیم اما کیفیت تصاویر رضایت بخش و قابل قبول است. به طور کلی تصاویر دقت رنگ مناسبی دارند اما در برخی از موارد جزئیات و کنتراست چندان دلچسب نیست و دوربین سلفی نسبت به برخی رقبا شاید ضعیف‌تر باشد.

دوربین سلفی نوا 9 اما سنسوری ۳۲ مگاپیکسلی دارد و عکس‌هایی بسیار خوب به ثبت می‌رساند. این تصاویر جزئیات و شارپنس مناسبی دارند و رنج دینامیکی نیز در سطح وسیعی قرار می‌گیرد. رنگ‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند و سوژه اصلی همیشه جذب نور متعادل و خوبی دارد.

به طور کلی دوربین سلفی نوا 9 می‌تواند عکس‌هایی بسیار خوب برای شما به ثبت برساند. در واقع در بخش دوربین سلفی قطعا نوا 9 در بین بهترین‌ها در این رنج قیمتی قرار می‌گیرد و قطعا می‌تواند رضایت شما را به دست بیاورد. در نهایت برنده بخش دوربین سلفی نماینده هواوی است.

 

تکنولایف را در تمام حوزه های دیجیتال دنبال کنید:
راهنمای خرید دوربین عکاسی

 

ماکرو

گوشی Xiaomi 11T 5G دوربین تله فوتو ماکرو با سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. این دوربین شاید از نظر رزولوشن مانند بسیاری دیگر از گوشی‌ها باشد اما به دلیل فوکوس خودکار و فاصله کانونی ۵۰ میلی متری می‌تواند عکس‌های ماکرو بسیار جذابی به ثبت برساند. بنابراین این سنسور مانند بسیاری از گوشی‌ها بلا استفاده نیست و با کمی خلاقیت می‌توانید عکس‌های بسیار جذابی به ثبت برسانید.

دوربین ماکرو نماینده هواوی در سوی دیگر سنسوری ۲ مگاپیکسلی دارد. در واقع انتظار داشتیم که هواوی حداقل از سنسوری ۵ مگاپیکسلی برای دوربین ماکرو استفاده کند تا این دوربین بیشتر جنبه کاربرد پیدا کند؛ چرا که سنسور ۲ مگاپیکسلی در واقع بیشتر به جهت تبلیغات به روی گوشی‌ها قرار می‌گیرد.

این دوربین کیفیت بسیار معمولی دارد و به جهت نبودن فوکوس خودکار به سختی می‌توانید فاصله صحیح را پیدا کنید. در کل هم تصاویر جزئیات خیلی زیادی ندارد و کنتراست و شارپنس نیز چندان خوب نیست. برنده این بخش در نهایت به طور حتم 11 تی خواهد بود و عکس‌های این گوشی کاملا قابل استفاده هستند در صورتی که دوربین ماکرو نوا 9 بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و چندان کاربردی نیست.

پرتره

پرتره‌های نماینده شیائومی با دوربین اصلی به ثبت می‌رسد و فرایند تشخیص سوژه از پس‌زمینه به حالت نرم افزاری انجام می‌شود. کیفیت این تصاویر بسیار خوب است؛ چرا که سوژه به خوبی از پس‌زمینه برش می‌خورد و همچنین سوژه جزئیات کافی و دقت رنگ مناسب دارد.

در طرف مقابل پرتره‌های Nova 9 با دوربین اصلی و به کمک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان به ثبت می‌رسند. پرتره‌های این گوشی کیفیت خوبی دارند و سوژه با برش مناسبی از پس زمینه جدا می‌شود و همچنین پس زمینه نیز به خوبی به حالت مات درمی‌آید.

سوژه جزئیات کافی دارد و دقت رنگ و رنج دینامیکی پرتره‌ها نیز رضایت بخش است. اما مشکلی که در دوربین اصلی وجود داشت در این بخش هم دیده می‌شود و برخی از عکس‌های پرتره به حالت نرم درمی‌آیند و برش سوژه از پس زمینه نیز بسیار ضعیف می‌شود.

پس در نهایت شیائومی 11 تی برنده این بخش است و می‌تواند پرتره‌هایی با جزئیات بهتر به ثبت برساند.

جمع بندی

شیائومی 11 تی فایوجی در نسخه 256 گیگابایت رم 8 در حال حاضر قیمتی شبیه به نسخه 128 رم 8 نوا 9 دارد و این یعنی با قیمت برابر می‌توانید حافظه دو برابری دریافت کنید. از طرف دیگر اگر به سراغ نسخه 128 رم 8 شیائومی 11 تی بروید می‌توانید حدود 2 میلیون کمتر نسبت به رقیب هزینه کنید.

نماینده شیائومی به معنای واقعی در همه بخش‌ها به غیر از دوربین سلفی بهتر از رقیب است و به طور کاملا واضح مشخص است که 11 تی ارزش خرید بسیار بیشتری نسبت به نوا 9 هواوی دارد. 11 تی کیفیت ساخت بهتر، دوربین‌های بهتر، نمایشگر بهتر با روشنایی بیشتر، اسپیکر بهتر، سخت افزار و باتری بهتری دارد و از 5G نیز پشتیبانی می‌کند و با همه این موارد به نوعی ارزان‌تر از رقیب است و سرویس‌های گوگلی را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد.

انتخاب در نهایت با شما خواهد بود ولی موضوع بسیار روشن و واضح برتری 11 تی نسبت به رقیب خود است.

 

 

سوالات متداول

بین نوا 9 هواوی و شیائومی 11 تی کدامیک نمایشگر بهتری دارد؟ با توجه به توضیحات گفته شده در بالا برنده بخش نمایشگر شیائومی 11 تی 5G خواهد بود. این گوشی نمایشگری با روشنایی بیشتر، نرخ لمس بالاتر دارد و از محتوای Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند. به علاوه رنگ‌ها در پنل 11 تی مقداری دقیق‌تر از رقیب هستند و می‌توانیم دقت نمایشگر 11T را هم بیشتر بدانیم. البته این گفته اصلا به معنای کیفیت پایین پنل نوا 9 نیست و این گوشی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

بین شیائومی 11 تی 5G و نوا 9 کدام گوشی سخت افزار بهتری دارد و برای بازی مناسب‌تر است؟ برنده بخش سخت افزار قطعا شیائومی 11 تی است؛ چرا که این دستگاه بین 25 تا 50 درصد در بخش‌های مختلف قوی‌تر است و حافظه سریع‌تری نیز دارد و از 5G هم پشتیبانی می‌کند. اگر گوشی را برای بازی کردن می‌خواهید 11 تی با توجه به عملکرد 50 درصد بهتر در اجرای بازی‌ها و نرخ لمس بسیار بهتر گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید.

از بین شیائومی 11 تی و Nova 9 کدام میان‌رده باتری بهتری دارد؟ بنابراین شیائومی 11 تی هم از نظر شارژ دهی بهتر از رقیب است و هم از نظر سرعت شارژ شدن و در نتیجه به طور کلی برنده این بخش خواهد بود. شیائومی در طی چند سال اخیر نشان داده که تا چه حد در زمینه فناوری شارژ سریع و حتی خود باتری‌ها خوب عمل می‌کند و شرکت پیشرویی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-11t-5g-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%88%db%8c-nova-9/
ads
ads