داغ ترین ها :
مقایسه و بررسی کامل تفاوت های دسته ps4 با ps5

مقایسه و بررسی کامل تفاوت های دسته ps4 با ps5

در صورتی که قصد خرید دسته‌ای جدید برای کنسول بازی خود دارید و بین جدیدترین مدل آن یعنی دوال سنس و مدل قدیمی‌تر آن که دوال شاک بود نمی‌توانید تصمیم بگیرید در این مقاله به بررسی تفاوت‌های این دو محصول پرداختیم تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.

دسته PS5 مدل DualSense

دسته PS4 مدل DUALSHOCK

دسته PS5 مدل DualSense

امتیاز

8
طراحی :
8
کیفیت ساخت :
8
ارگونومی :
8

نقاط قوت

  • بازخورد لمسی پیشرفته‌تر
  • طراحی ارگونومی و راحت

نقاط ضعف

  • عدم سازگاری با کنسول PS4

دسته PS4 مدل DUALSHOCK

امتیاز

7
طراحی :
7
کیفیت ساخت :
7
ارگونومی :
6

نقاط قوت

  • سازگاری با کنسول PS5

نقاط ضعف

  • طراحی بزرگ و عدم راحتی در دست

هر کنسول جدید بازی با یک دسته جدید و قابلیت‌های به روز عرضه می‌شود. دسته DualSense برای کنسول PS5 طراحی شده و دسته DualShock مخصوص پی اس ۴ است. برای گیمرها این موضوع مطرح می‌شود که تفاوت اصلی بین این دو دسته چیست و چه برتری‌هایی نسبت به یک دیگر دارند. با ما در مقاله مقایسه دسته ps4 با ps5 همراه باشید تا به تفاوت‌های این دو محصول بپردازیم.

تفاوت دسته ps4 با ps5، برتری های دوال سنس نسبت به نسل قبلی چیست؟

تفاوت دسته ps4 با ps5

نام Dualsense DualShock
ابعاد 6.3 در 2.6 در 4.2 اینچ 6.4 در 2.0 در 3.9 اینچ
وزن 280 گرم 200 گرم
قابلیت‌های مهم بازخورد لمسی، محرک‌های تطبیقی، میکروفون داخلی، کنترل‌های حرکتی، پد لمسی کنترل حرکت، بلندگوی داخلی، پد لمسی
نوع اتصال USB Type-C Micro USB
سازگاری کامپیوتر، گوشی هوشمند و ps5 کامپیوتر، گوشی هوشمند، ps4 و ps5

 

 

مقایسه قیمت و خرید انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 در تکنولایف

 

طراحی ظاهری و ارگونومی

مقایسه دسته ps5 و ps4 در طراحی ظاهری و ارگونومی

بزرگترین تفاوتی که در نگاه اول به محصول متوجه آن خواهید شد تغییراتی است که در ظاهر این دو دسته ایجاد شده است. اکثر کاربران از عدم راحتی دسته Dualshock انتقاد داشتند؛ بنابراین سونی با ایجاد تغییرات جزئی تا حدودی سعی در برطرف کردن این موضوع کرد. در دسته ps4 انگشت شست سمت چپ زیر d-pad قرار می‌گرفت و تا حدودی طراحی تخت دسته باعث راحت نبودن آن برای برخی کاربران می‌شد. سونی در طراحی دسته Dualsense بدنه‌ای بزرگتر با دستگیره‌هایی بلندتر طراحی کرده تا نگهداشتن کنترلر را در دستانتان راحت‌تر سازد.

DualShock تنها در رنگ مشکی یکدست عرضه می‌شود و این در حالی است که دسته DualSense در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شود؛ همچنین درصورت علاقه به داشتن رنگی متفاوت می‌توانید این محصول را در رنگ‌بندی‌های متنوع نیز خریداری کنید. DualShock طراحی مشکی مات با نورپردازی در پشت دارد که نشانگر این است که دسته به کنسول متصل شده است. DualSense طراحی سیاه و سفید دو رنگ دارد (البته برای کسانی که قصد دارند هزینه بیشتری پرداخت کنند دسته‌های سفارشی در رنگ‌های مختلف نیز وجود دارد) و دارای نوری است که از شکاف اطراف تاچ پد در مرکز صفحه جلویی آن خارج می‌شود.

 

انواع دسته ps5 را بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

کنترلر پلی استیشن 5 از طریق کابل USB Type-C به کنسول وصل می‌شود و از همان طریق می‌توانید دسته را نیز شارژ کنید در مقابل کنترلر پی استیشن ۴ از طریق کابل Micro USB به کنسول وصل شده و شارژ می‌شود. چیدمان دکمه‌ها در هر دو دسته تقریبا شبیه به یک دیگر است؛ اما دوال سنس صفحه لمسی بزرگتری دارد و چهار دکمه دایره، صلیب، مثلث و مربع روی آن قرار دارد.

 

پیشنهاد مطالعه:
مقایسه ps4 و ps5

 

بازخوردهای لمسی

تفاوت دسته ps5 و ps4 در بازخوردهای لمسی

دسته PS4 از لرزش و صدا استفاده می‌کند که تقریبا بیشتر کنترلرهای کنسول از همین ویژگی استفاده می‌کنند. در مقابل بازخورد لمسی در دسته PS5 کاملا متفاوت است. این دسته از موتورهای پیشرفته‌تری استفاده می‌کند که نه تنها کنترلر را تکان می‌دهد بلکه می‌تواند بازخورد دقیقی را به قسمت‌های مختلف دسته ارسال کند.

به عنوان مثال در بازی Ratchet and Clank: A Rift Apart هر سلاح دارای یک پاسخ لمسی طراحی شده منحصر به فرد است و با استفاده از این دسته تمامی بازخوردها را حس خواهید کرد و این موضوع به لذت بازی شما اضافه می‌کند. بسیاری از کاربران این قابلیت را نوآورانه‌ترین ویژگی دسته پلی استیشن ۵ می‌دانند.

 

انواع دسته ps4 را در طرح های مختلف از تکنولایف بخرید

 

محرک‌های دسته بازی

بسیاری از بازی‌ها نیاز به دکمه‌ای حساس با نرخ پاسخ‌دهی بالا دارند تا در بازی‌های آنلاین و رقابتی بتوانید بهترین عکس‌العمل را داشته باشید. DualShock 4 دارای دکمه‌های L2 و R2 حساس به فشار است. این موضوع می‌تواند ویژگی مفیدی برای شتاب گیری یا کاهش سرعت در بازی‌های مسابقه‌ای باشد. با این حال، محرک‌های تطبیقی در DualSense جدید حتی پیشرفته‌تر هستند.

در ادامه مقایسه دسته ps4 با ps5 باید بگوییم که این دو دسته شباهت‌های زیادی نیز باهم دارند. از ویژگی‌های مشترک این دو محصول می‌توان به داشتن اسپیکر داخلی، تاچ پد و پشتیبانی از موشن کنترل است. البته سونی در دسته پلی استیشن ۵ از یک میکروفون داخلی نیز استفاده کرده تا بتوانید ارتباطات بهتری با دوستانتان هنگام بازی داشته باشید

 

 

سازگاری با دستگاه های مختلف

مقایسه دسته ps4 و ps5 از نظر سازگاری با دستگاه های مختلف

آخرین موضوعی که در تفاوت دسته ps4 با ps5 به آن رسیدیم سازگاری آن‌ها است. دوال سنس با PS5، کامپیوتر، مک و گوشی سازگاری دارد و در مقابل دوال شاک با گوشی، کامپیوتر، کنسول PS5 و کنسول PS4 نیز سازگاری دارد.

جمع‌بندی

کاربران زیادی هستند که درباره تفاوت بین دسته پلی استیشن ۵ و پلی استیشن ۴ سوالات زیادی دارند. در مقاله بالا تمامی اختلافات این دو دسته را با یکدیگر مقایسه کردیم. در صورت داشتن سوال درباره تفاوت دسته ps4 و ps5 سوالاتتان را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کدام ویژگی کنترلر PS5 را متفاوت می‌کند؟

کنترلر جدید پلی استیشن 5 بازخورد لمسی ارائه می‌دهد. بازخورد لمسی به بازیکنان تجربه بسیار فراگیرتری می‌دهد؛ زیرا می‌توانید تفاوت‌های منحصر به فرد بین اتفاقات مختلف درون بازی را احساس کنید.

آیا می‌توان از دسته ps5 روی کنسول پلی استیشن ۴ استفاده کرد؟

کنترلر ps5 به کنسول نسل قبلی سونی وصل نمی‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. Aurora

    واقعا هیچ راهی نیست که یه دوال سنس به ps4 بخوره و وصل بشه؟….

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Aurora

      سلام به شما مستقیم نه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%87-ps4-%d8%a8%d8%a7-ps5/
ads
ads