داغ ترین ها :
اخبار جدید شیائومی mi band 6

اخبار جدید شیائومی mi band 6

این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فراگیری انواع مختلف گجت‌های پوشیدنی شایعات بسیاری در مورد طرح، سخت افزار و قابلیت‌های این پوشیدنی‌ها مطرح می‌شود. mi band 6 هم از این موارد مستثنی نیست. این گجت پوشیدنی با توجه به قابلیت‌های چشم‌گیر و بهای تمام شده مقرون به صرفه، رقیبی بسیار جدی برای لوازم جانبی گوشی اپل محسوب می‌شود که قرار است در ژوئن سال 2021 رونمایی شود. در ادامه ویژگی‌های احتمالی که این مچ بند هوشمند شیائومی خواهد داشت را بررسی خواهیم کرد.

طرح mi band 6 چگونه خواهد بود؟

کمی پس از معرفی Mi band 5، گمانه زنی‌ها برای ویژگی‌ها و قابلیت‌های Mi band 6 آغاز شد. خیلی از کاربران انتظار دارند تا شیائومی به عنوان چهارمین برند پرفروش جهانی، با محصولات خود آن‌ها را شگفت زده کند. آنطور که اخبار شرکت شیائومی مشخص است، Mi band 6 به مانند نسخه‌های قبلی، همراه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذابی معرفی خواهد شد.
Mi band 5 توانست محصول خوبی برای معرفی نسل 4 ساعت هوشمند شرکت شیائومی باشد. این ساعت هوشمند یکی از بهترین ردیاب‌های تناسب اندام بود که با قیمتی بسیار مناسب در بازار جهانی عرضه شد. سری بعدی این ساعت هوشمند از صفحه نمایش بزرگتری برخوردار است. mi band 5 دارای صفحه‌ای 0.95 اینچ است در حالی که در مدل قبلی این اندازه 0.78 بود.
همیشه داشتن نمایشگری بزرگ‌تر خوب است، البته در این گجت‌ها ممکن است کمی در دست بزرگ باشد و تناسب را از ظاهر شما بگیرد. شیائومی در سال 2020 با کوچک شدن حاشیه به این قابلیت مهم دست یافت که امروز از صفحه نمایش AMOLED استفاده می‌کند در حالی که وضوح و روشنایی بالاتری دارد.

طرح mi band 6 چگونه خواهد بود؟
هنوز مشخص نیست که صفحه نمایش mi band 6 تا چه اندازه بزرگ‌تر خواهد شد. البته محدودیت‌هایی برای محدود کردن لبه‌های نمایشگر هم وجود دارد. به همین دلایل است که مشخص نیست شیائومی صفحه نمایشگر را بزرگ می‌کند یا خیر و اگر قرار است آن را افزایش بدهد تا چه میزان این کار را خواهد کرد؟ اگر تصمیم به افزایش اندازه صفحه نمایشگر گرفته شود احتمالا با محصولی مشابه ساعت هوشمند روبه‌رو خواهیم بود تا مچ بندی که برای تناسب اندام و سلامتی استفاده می‌شود!
نمونه ملموس و خوب این موضوع Honor Band 6 است که چند ماه پیش منتشر شده، این گجت به ردیاب تناسب اندام لقب گرفت در صورتی که بیشتر به ساعت هوشمند شبیه است. این گجت هوشمند، نمایشگر 1.47 اینچی AMOLED را دارد. این درحالی است که نمایشگر نسخه قبلی 0.95 اینچ بود.
ممکن است شیائومی همان مسیر را طی کند؟ شاید. اما نکته‌ی مهم پایین نگه داشتن قیمت و بالا نگه داشتن عمر باتری است. زیرا صفحه نمایش طبیعتا از باتری بیشتری هم استفاده می‌کند. هر دوی این‌ها نکات مهمی در فروش بالا، برای این‌گونه گجت‌ها محسوب می‌شود.
یک کاربر قدیمی که از این مدل گجت‌ها بسیار استفاده می‌کند، چندین فایل از جزئیات نرم افزاری mi band 6 کشف کرده است. که از فایل‌های منابع برنامه Zepp است، که اشاره به یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر دارد.
البته که پیدا کردن این اطلاعات و جزئیات از mi band 6 در برنامه Zepp بسیار عجیب به نظر می‌رسد، اما به یاد داشته باشید که Huami که تولید کننده محصولات شیائومی است، این برنامه را به وجود آورده است. دستگاه موردنظر با نام رمزی “Pangu” و “XMSH 16 HM” به عنوان نام مدل شناخته می‌شود. همچنین در عمق کد با عنوان Mi Smart Band 6 شناخته می شود.
برخی از شایعات منتشر شده از mi band 6 نشان می‌دهد که صفحه نمایشگر نسخه جدید، بالاترین وضوح را در بین نسخه‌های موجود در بازار دارد، حتی ممکن است عرض نمایشگر آن از سری قبلی هم بیشتر شود.

عمر باتری

عمر باتری در نسخه فعلی 20 روز (برای نسخه NFC 14 روز) است. در MI BAND 6 هم انتظار چیزی مشابه را باید داشت. نسخه 5 مقاوم در برابر آب بود و این انتظار از سری جدید mi band می‌رود که MI BAND 6 نیز در برابر آب مقاوم باشد.

می بند 6
مشخصات داخلی

در mi band 6 انتظارات زیادی وجود داشت مانند یک سنسور sp02 و پشتیبانی از الکسا که متاسفانه این اتفاق روی نداد. اکنون در مورد mi band 6 هم شایعات زیادی وجود دارد. mi band فعلی نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارای قابلیت‌های سیستمی بهتر است. این قابلیت‌ها شامل بهبود در نظارت ضربان قلب و ردیابی مراحل، نظارت بر خواب بهتر و ارتقا برخی از نسخه‌های نرم افزاری می‌شود.
جالب این است که پس از انتشار و عرضه mi band 5 ، Huami گجتی به نام Amazfit band 5 را منتشر کرد که همان ویژگی‌هایی که قرار بود در mi band 5 باشد را دارا بود. این 2 پوشیدنی کاملا شبیه به هم بودند و تفاوت آن‌ها قابلیت‌هایی بود که amazfit داشت.
اما در این مورد اطلاعات کمی قابل استناد است. بنابراین باید منتظر عرضه mi band 6 باشیم.

قابلیت‌های مورد انتظار در Mi band 6

قابلیت‌هایی که انتظار می‌رود در در این سری ارتقا پیدا کنند عبارت است از:

  • ردیاب تناسب اندام که باعث افزایش 30 یا 40 دلاری قیمت آن می‌شود (یعنی دوبرابر شدن قیمت نسبت به مدل قبلی). البته حدس می‌زنیم که این سری می بند به Gps مجهز باشد که خود علت افزایش قیمت آن خواهد بود.
  • لیست فعلی سنسورها شامل یک شتاب سنج 3 محوره، ژیروسکوپ 3 محوره و سنسور ضربان قلب نوری است. این‌ها در نسخه 6 باقی می‌مانند، البته برخی از این‌ها با فناوری جدید ارتقا می‌یابند. امکان دیگر این مچ‌بند، ارتفاع سنج برای شمارش طبقات است.

غیر از این، واقعاً چیزهای زیادی دیده نمی‌شود. احتمال وجود سنسور دما در این سری بیشتر است، زیرا در این روزها بیشتر شاهد افزودن این سنسور به سایر گجت‌های پوشیدنی‌ها هستیم. این سنسور می‌تواند به صورت یک سنسور اندازه‌گیری دمای محیط یا دمای پوست شما باشد.

حالت‌های ورزشی بیشتر

در این مورد اطلاعات دقیقی وجود ندارد که ممکن است در سری بعد حالت‌های بیشتری وجود داشته باشد یا خیر ولی در نسخه فعلی، 19 حالت وجود دارد که انتظار می‌رود با روند کلی که این سری گجت‌ها در پیش گرفته‌اند، به 30 حالت برسد.
موارد جدید شامل: تناسب اندام داخل سالن، اسکیت روی یخ داخل سالن، تمرینات اصلی، کشش، استپر، ژیمناستیک، پیلاتس، رقص خیابانی، رقص، زومبا، کریکت، بولینگ، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، بوکس و کیک بوکسینگ می‌شود.

باطری می بند 6
قیمت و تاریخ انتشار

همانطور که گفته شد، احتمالاً می بند 6 بعد از تابستان 2021 عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود این عرضه در رویداد آسیایی ماه ژوئن اتفاق بیفتد. 1 یا 2 ماه پس از معرفی اولیه، فروش جهانی آغاز خواهد شد.
انتظار می‌رود که قیمت می بند 6 در حدود 40 دلار باشد. شیائومی نمی‌خواهد بازار مچ بندهای هوشمند را به رقبایی مانند OnePlus و Redmi واگذار کند و در صدد ارائه محصولاتی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه است.
این احتمال وجود دارد که Mi Band 6 ، به مانند Mi Band 5 در چندین ورژن مختلف عرضه شود. در ساده‌ترین و ارزان‌ترین نسخه، تمام ویژگی‌های نسخه 5 و Amazfit Band وجود داشته باشد. حالت‌های ورزشی و قابلیت‌های داخلی نیز ارتقا یابد. در ورژن گران‌تر و ویژه نیز، احتمالا از GPS داخلی استفاده شود و وابستگی مچ بند را به گوشی هوشمند کم نماید.
اهل استفاده از مچ‌بندهای هوشمند هستید؟ آیا نسخه‌ی جدید این مچ‌بند را می‌خرید؟ نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-mi-band-6/
ads
ads