داغ ترین ها :
اپل واچ سری 7 چه تفاوتی با ورژن های قبل خود دارد

اپل واچ سری 7 چه تفاوتی با ورژن های قبل خود دارد

رشد شتابان تکنولوژی در سالیان اخیر و عطش سیری‌ناپذیر کاربران آن در این سال­‌ها باعث شده است که تکنولوژی و مظاهر آن بیش‌ازپیش در زندگی روزمره انسان­ها نمود پیدا کند. چنین وضعیتی رقابت بزرگی بین شرکت­های سازنده تجهیزات تکنولوژیک پدید آورده و هر یک در تلاش هستند تا با بهره­‌گیری از به‌روزترین فناوری­‌ها، رضایت خاطر مشتریان خود را به دست آورند.

 

برای خرید ساعت های هوشمند اپل به سایت تکنولایف بروید: اپل واچ

 

بازار محصولات الکترونیک یکی از بازارهایی است که این شرایط در آن نمود بیشتری دارد و فعالین این بازار بدون وقفه محصولات جدیدی به مصرف‌کنندگان ارائه می‌­کنند و محصولات قبلی را به‌روز کرده و قابلیت­‌های جدیدی به آن­ها اضافه می‌­کنند. سرعت این رشد به جدی است که امروزه اغلب وسایلی که در زندگی روزمره به کار می­بریم هوشمند شده­اند.

ساعت­های مچی شاید یکی از اولین تجهیزاتی بودند که در دسته محصولات هوشمند قرار گرفتند (با عنوان smartwatch) و شرکت اپل نیز که همواره در صف اول معرفی محصولات با تکنولوژی روز قرار دارد، با معرفی اولین نسخه از ساعت هوشمند خود موسوم به اپل‌واچ در سال 2014، از نخستین تولیدکنندگانی بود که به این عرصه وارد شد. اپل تقریباً هرساله و هم‌زمان با معرفی سایر محصولات خود، یک نسخه جدید از ساعت­های هوشمند خود را معرفی می­کند و تا کنون 7 نسخه از این ساعت­ها را به بازار عرضه کرده است. در این مقاله تلاش می­کنیم تا آخرین ورژن از این محصول را که با نام اپل‌واچ 7 (Apple watch 7) شناخته شده معرفی و تفاوت­‌ها آن با نسخه­‌های قبلی را بازگو کنیم.

اپل‌واچ 7، اکتبر سال 2021 به بازار عرضه شد. این محصول تا زمان نگارش این مقاله جدیدترین ساعت هوشمند شرکت اپل محسوب می­شود. اگرچه که در چند سال اخیر انتقاداتی به این شرکت بابت عدم تغییر (اصطلاحاً آپگرید) آن‌چنانی محصولاتش در نسخه­های جدیدتر (به‌خصوص در مورد آیفون) وارد شده است، بااین‌حال این شرکت تلاش کرده است تا با تغییراتی هرچند کوچک، ارزش خرید محصولات خود را بالاتر ببرد.

شاید این انتقاد در مورد ساعت هوشمند جدید این شرکت وارد نباشد. در واقع اگرچه که نمی­توان به آن برچسب «یک محصول انقلابی» زد، بااین‌وجود تغییرات نسبتاً راضی‌کننده‌ای نسبت به نسخه­های قبلی در آن به وجود آمده است. در ادامه برخی از تغییرات مهم در این سری را معرفی می­کنیم.

 

قیمت اپل واچ سری ۷ سایز ۴۵

 

تفاوت‌های ظاهری:

حاشیه اطراف ساعت به 1.7 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. این به این معناست که صفحه‌نمایش آن در حدود 20 درصد بزرگ‌تر از اپل‌واچ 6 است که به نظر رقم قابل‌توجهی است. از طرفی این نمایشگر نسبت به ورژن پیش از خود 70 درصد روشنایی بیشتر در زمان استندبای (زمانی که دست در پایین قرار دارد) تولید می­کند. البته ماکزیمم روشنایی تولیدی در این نسخه بدون تغییر نسبت به سری 5 و 6، همچنان عدد 1000 nit را نشان می­دهد. نمره مقاومت در برابر گردوغبار اپل‌واچ 7 با یک درجه نزول نسبت به نسخه 5، رتبه IP-6x را کسب کرده است. از طرف دیگر وزن ساعت هم در نسخه­های مختلف (اپل‌واچ در سه نسخه آلومینیومی، استیل و تیتانیوم عرضه می­شود) نسبت به سری­های قبل بیشتر شده است.

در نسخه آلومینیومی 2 گرم، استیل 4 گرم و تیتانیوم کمی کمتر از 4 گرم سنگین‌تر شده است. باتوجه‌به اینکه این ساعت­ها باتوجه‌به جنسشان بین 32 تا 52 گرم وزن دارند، 3 تا 4 گرم افزایش وزن تقریباً معادل 10 درصد بوده که نسبتاً زیاد است. البته از نظر برخی افراد تا حدی سنگین­تر شدن ساعت مچی به خوش‌دست‌تر شدن آن کمک می­کند. در تصاویر تفاوت اندازه صفحه‌نمایش اپل‌واچ 7 نسبت به نسخه 6 و 5 را مشاهده می­کنید. به ترتیب از چپ اپل‌واچ 5، 6 و 7:

تفاوت اپل واچ 7 با ورژن های قبل

 

خرید انواع بند اپل واچ در تکنولایف: بند اپل واچ

سخت‌افزار:

در زمینه سخت‌افزاری اپل پردازنده s7 را بر روی آخرین ساعت هوشمند خود قرار داده است. درحالی‌که بر روی اپل‌واچ 6 بدون تغییر نسبت به اپل‌واچ 5، پردازنده s6 نصب شده بود. نسخه بلوتوث 5، حافظه 32 گیگابایتی، سنسور ضربان قلب الکتریکی و شتاب­سنج و ژیروسکوپ مشابه دو ورژن قبلی اپل‌واچ است. اگرچه که تغییرات مفیدی نسبت به اپل‌واچ 5 به وجود آمده (مثل سنسور میزان اکسیژن خون و تشخیص سقوط افراد)، بااین‌حال اغلب ویژگی­های جانبی از جمله موارد مربوط به سنسورهای سلامتی نسبت به سری 6ام بدون تغییر باقی‌مانده‌اند.

 

چرا اپل واچ با گوشی ست نمیشود؟
علت قطع شدن ارتباط اپل واچ با گوشی

 

باتری:

اما در زمینه باتری تفاوت­های بسیار در اپل‌واچ 7 نسبت به نسخه­های قبلی به وجود آمده. قابلیت شارژ سریع یا همان fast-charging برای اولین‌بار در این دسته از محصولات به کار گرفته شده. به لطف این ویژگی اپل‌واچ 7 سی و سه درصد سریع­تر از نسخه قبلی شارژ می­شود و تنها ظرف 45 دقیقه از صفر تا 80 درصد شارژ می­شود. نسخه قبلی ظرف یک ساعت و نیم صددرصد شارژ می­شود. وجود ویژگی شارژ سریع در اپل‌واچ 7 باعث می­شود که تنها با 8 دقیقه متصل بودن به شارژر، هشت ساعت به‌صورت استندبای روشن بماند. به‌جرئت می­توان گفت تغییرات و به‌روزرسانی باتری در اپل‌واچ 7 مهم­ترین آپگرید این سری نسبت به ورژن­های قبلی محسوب می­شود.مقایسه باتری اپل واچ 7 با نسل های قبلی

سخن پایانی

با تمامی این تفاسیر آیا اپل‌واچ جدید ارزش خرید دارد؟ هم خیر و هم بله! علی‌رغم تغییراتی که در اپل‌واچ 7 نسبت به نسخه­ های پیشین وجود دارد، اما باتوجه‌به قیمت نسبتاً بالایی که این ساعت­ها دارند (اپل‌واچ 7 از 399 دلار شروع می­شود. البته نسخه SE آن 279 دلاری است که ویژگی­های بسیار کمتری نسبت به نسخه استاندارد و حتی اپل‌واچ 6 دارد)، ارزش خرید آن با تردیدهای جدی مواجه است. بااین‌حال هستند کسانی که به‌عنوان طرف‌داران یک برند شناخته می­شوند و ترجیح می­دهند جدیدترین محصولات یک برند را داشته باشند و بدون توجه به تغییرات یک نسخه نسبت به نسخه­های پیشین و حتی قیمت یک محصول، اقدام به خرید این گجت­ها می­کنند.

دسته دوم هم افرادی هستند که نسخه­ های اولیه یا بسیار قدیمی­تر اپل‌واچ‌ها را دارند و با خرید ورژن 7ام این سری امکاناتی که در اختیار دارند را ارتقا می­دهند. اگر جزو یکی از این دودسته افراد هستید احتمالاً از خرید جدیدترین ساعت هوشمند اپل لذت خواهید برد.

 

چطور اپل واچ را به ایرپاد خود وصل کنیم؟
اتصال ایرپاد به اپل واچ

 

سوالات متداول

کدام نسخه از اپل‌واچ‌ها بهتر هستند؟

از نظر عملکرد به جز نسخه SE هیچ‌گونه تفاوتی بین نسخه­های عرضه شده وجود ندارد و از سخت‌افزار مشابهی بهره می­برند. تنها در نوع مواد به‌کاررفته، رنگ و ظاهر این مدل­ها تفاوت وجود دارد که انتخاب از بین آن­ها هم به سلیقه افراد برمی­گردد.

لوازم جانبی موردنیاز این ساعت­های هوشمند چیست؟

اصولاً نه فقط برای اپل‌واچ 7، برای تمامی ساعت­های هوشمند لوازم جانبی خاصی وجود ندارد و الزامی هم برای آن­ها وجود ندارد. البته به جز بندهای استاندارد، بندهای ساعت متنوعی برای اپل‌واچ وجود دارد که می­توانند ظاهر متفاوتی به این ساعت­ها بدهند. محافظ صفحه‌نمایش هم برای این ساعت هوشمند در دسترس است که باتوجه‌به اینکه اپل‌واچ 7 شیشه ضد خش دارد، در صورت استفاده در شرایط معمولی و مراقبت­ از صفحه‌نمایش آن نیاز چندانی به آن نباشد.

 

مطالب مرتبط:
بررسی اپل واچ SE 2022

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c-7-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%a8%d9%84%db%8c/
ads
ads