داغ ترین ها :
نحوه وصل کردن هندزفری بلوتوثی به پلی استیشن 5

نحوه وصل کردن هندزفری بلوتوثی به پلی استیشن 5

اگر تلویزیون شما سیستم صوتی قوی دارد و یا از ساندبار استفاده می‌کنید صدای خروجی تلویزیون برای تماشای فیلم یا بازی کردن کاملا کافی خواهد بود، اما در نهایت هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین یک هدفون باکیفیت و خوب شود. هدفون‌های بلوتوثی امروزه بسیار مرسوم شده‌اند و بیشتر افراد از این محصولات استفاده می‌کنند. اما اگر شما بخواهید این هدفون را به کنسول بازی پلی استیشن 5 خود متصل کنید باید چه کاری انجام دهید؟ آیا با نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به ps5 آشنایی دارید؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با فرآیند اتصال این دو دستگاه به هم آشنا شویم.

 

انواع پلی استیشن ۵ را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید ps5

کنسول PS5 بلوتوث دارد؟

پلی استیشن 5 از بلوتوث برخوردار است و شما می‌توانید از این طریق کیبورد و موس بلوتوثی خود را به کنسول متصل کنید. در زمینه اتصال هدفون بلوتوثی اما داستان به این سادگی‌ها نیست و امکان اتصال مستقیم از طریق بلوتوث وجود ندارد و باید فرآیند متفاوتی را پیش بگیرید.

اموزش وصل كردن هدست به ps5

 

انواع هندزفری و هدفون گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: هدفون گیمینگ

 

آموزش وصل كردن هدست به ps5

شما به چند روش می‌توانید هدست یا هدفون بلوتوثی خود را به پلی استیشن 5 متصل کنید که ادامه به این روش‌ها خواهیم پرداخت.

وصل کردن هندزفری به ps5 از طریق جک 3.5 میلی‌متری

برخی از هدفون‌ها و هدست‌های بلوتوثی از درگاه 2.5 یا 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند و شما از این طریق به راحتی می‌توانید هدفون را با سیم به دسته و در نتیجه به PS5 متصل کنید. برای انجام این کار سیم مبدل 3.5 به 3.5 یا 2.5 به 3.5 (بسته به هدفون) را به هدفون و سپس به دسته متصل کنید تا صدای خروجی از طریق هدفون شنیده شود.

وصل كردن هندزفري بلوتوث به ps5

اتصال هدفون بلوتوثی به تلویزیون

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم شما نمی‌توانید هدفون بلوتوثی را به صورت مستقیم از طریق بلوتوث به PS5 متصل کنید، اما اگر در این میان از تلویزیون استفاده کنید وضعیت تغییر می‌کند. در حالت کلی زمانی که پلی استیشن 5 به تلویزیون متصل است صدای خروجی آن از طریق اسپیکرهای تلویزیون پخش می‌شود.

حال تصور کنید که شما هدفون را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید، اتفاقی که رخ می‌دهد این است که پیش فرض صدا به هدفون شما تغییر می‌کند و در عمل هدفون به پلی استیشن متصل می‌شود. پس اگر تلویزیون شما از بلوتوث برخوردار است حتما از این روش استفاده کنید و هندزفری و هدفون بلوتوثی خود را به پلی استیشن 5 متصل کنید.

 

انواع هدفون را می توانید از تکنولایف بخرید: هدفون بی سیم

اتصال از طریق USB انتقال دهنده بلوتوث

برای اتصال هدفون بلوتوثی از طریق این روش باید یک USB Bluetooth audio transmitter خریداری کنید. این محصول شبیه یک فلش مموری کوچک است و می‌تواند از طریق USB به محصولات مختلف متصل شود. پس از اتصال این دستگاه کوچک می‌تواند به هدفون شما متصل شود و در واقع واسطه‌ای بین پلی استیشن و هدفون بلوتوثی شما باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید هدفون‌، هندزفری یا هدست‌های بلوتوثی خود را به PS5 متصل کنید. برای انجام این کار چند مرحله زیر را انجام دهید.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به ps5

  • یک USB Bluetooth audio transmitter خریداری کنید؛
  • این دستگاه را به یکی از درگاه‌های USB پلی استیشن 5 متصل کنید؛
  • بسته به انتقال دهنده‌ای که خریداری کرده‌اید روند قرار دادن آن در حالت آماده‌ به کار متفاوت است ولی در بسیاری از مدل‌ها کافیست دکمه موجود به روی دستگاه را نگه دارید تا چراغ LED شروع به چشمک زدن کند. برای این مرحله بهتر است از دفترچه راهنما موجود همراه USB Bluetooth audio transmitter استفاده کنید؛
  • پس از قرار دادن دستگاه در حالت آماده به کار، نوبت این است که هدفون یا هندزفری خود را در حالت Pairing mode قرار دهید.
  • در مرحله بعدی هدفون یا هندزفری را تا جای ممکن به دانگل نزدیک کنید تا دو دستگاه به یکدیگر متصل شوند؛
  • حال به تنظیمات کنسول خود و سپس بخش Sound مراجعه کنید. گزینه Audio Output را به روی نام دانگل مورد نظر خود قرار دهید. تمام!

 

پیشنهاد مطالعه:
علت بن شدن ps5

 

جمع بندی

در این مطلب به سه راه مختلف برای وصل كردن هندزفري بلوتوث به ps5 پرداختیم که شما می‌توانید بسته به هدفون خود و شرایط تلویزیون یکی را انجام دهید. راحت‌ترین راه استفاده از سیم aux و آخرین راه خرید دانگل انتقال دهنده صدای بلوتوثی است.

سوالات متداول

کنسول PS5 بلوتوث دارد؟ پلی استیشن 5 از بلوتوث بهره می‌برد و شما می‌توانید از این طریق کیبورد و موس بلوتوثی خود را به کنسول متصل کنید ولی عملکرد این بلوتوث به‌گونه‌ای نیست که بتوانید هدفون بلوتوثی خود را از این طریق مستقیما به پلی استیشن متصل کنید.

چگونه بدون خرید هیچ وسیله‌ای هدفون بلوتوثی را به ps5 وصل کنم؟ اگر هدفون یا هدست شما از جک 3.5 یا 2.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند کافیست از یک سیم aux کمک بگیرید و این سیم را به هدفون و دسته پلی استیشن 5 متصل کنید. روش دوم هم این است که هدفون یا هندزفری بلوتوثی را از طریق بلوتوث به تلویزیون متصل کنید تا خروجی صدای ps5 از طریق هندزفری پخش شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%d8%b5%d9%84-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%87%d8%af%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%ab%db%8c-%d8%a8%d9%87-ps5/
ads
ads