داغ ترین ها :
چرا صدای ایرپاد اپل کم شده است؟

چرا صدای ایرپاد اپل کم شده است؟

ایرپاد اپل گجت محبوبی است که کیفیت صدای خوب و قابلیت‌هایی زیادی را ارائه می‌کند. تمامی گجت‌های هوشمند در هر رده قیمتی و کیفیتی می‌توانند با مشکلات جزئی رو به رو شوند. در صورتی که اخیرا با مشکل کم شدن صدای ایرپاد اپل مواجه شده‌اید دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند روی این موضوع تاثیرگذار باشند. در صورتی که این سوال برای شما نیز پیش آمده که چرا صدای ایرپاد کم شده در ادامه همراه ما باشید تا دلایل این مشکل و رفع آن را توضیح دهیم.

 

لیست امروز هندزفری های اپل را ببنید و یک مدل جدیدتر انتخاب کنید: قیمت ایرپاد

 

دلیل کم شدن صدای ایرپاد

دلایل زیادی می‌توانند بر میزان صدای ایرپاد تاثیر بگذارند. یکی از مهمترین مسائلی که ممکن است روی صدای ایرپاد شما تاثیر گذار باشد تنظیمات مربوط به گوشی هوشمند است. قبل از  انجام هرکاری مراحل زیر را برای فهمیدن علت کم صدا شدن ایرپاد دنبال کنید.

  • صدای موزیک را زیاد کنید

اولین کاری که برای رفع کم شدن صدای ایرپاد اپل باید انجام دهید این است که چک کنید صدای موزیک از روی گوشی زیاد باشد؛ دو گزینه برای افزایش صدا در AirPods دارید.

به صورت دستی:

دکمه‌های کناری در آیفون شما به طور مستقیم میزان صدای AirPods متصل را افزایش یا کاهش می‌دهند. می‌توانید با چند بار ضربه زدن روی دکمه افزایش صدا، صدای آیفون خود را به صورت دستی افزایش دهید تا صدای نمایش داده شده روی صفحه به بالاترین نقطه برسد. اگر در حال گوش دادن به موسیقی از طریق برنامه خاصی هستید بهتر است مطمئن شوید که برنامه مورد نظر نیز میزان صدای آن به درستی تنظیم شده است. به عنوان مثال شما در حال پخش یک آهنگ در یوتیوب هستید و صدای آیفون نیز در بالاترین حالت ممکن قرار داد؛ اما اگر صدای برنامه یوتیوب کم باشد صدای پخش شده در ایرپاد نیز کم خواهد بود.

با کمک سیری:

اگر ایرپادهای نسل اول دارید باید روی AirPods خود دو بار ضربه بزنید تا سیری فعال شود، سپس می‌توانید از سیری بخواهید صدای آیفون شما را افزایش دهد. اگر نسل جدید ایرپاد را دارید نیز می‌توانید به سادگی بگویید «Hey Siri» و به سیری بگویید Hey Siri, raise volume by 50 percentage تا صدا را افزایش دهد.

  • حالت مصرف کم انرژی را خاموش کنید

 

اگر شارژ باتری آیفون شما کم است امکان دارد که حالت Low Power Mode را فعال کرده باشید تا باتری کمتری مصرف کنید. طبیعتاً این قابلیت روی صدا تأثیر می‌گذارد؛ چون آیفون اجازه نمی‌دهد صدا از درصد معینی تا حد امکان بالاتر برود؛ بنابراین باید به Control Center بروید و ببینید که حالت Low Power Mode فعال است یا خیر. اگر این قابلیت فعال باشد روی درصد نمایش باتری رنگ زردی نمایش داده می‌شود. این قابلیت را خاموش کنید و سپس مجدد صدای ایرپاد را تست کنید.

  • از شارژ بودن بادزها اطمینان حاصل کنید

یکی دیگر از دلیل کم شدن صدای ایرپاد ایفون می‌تواند میزان شارژ رو به اتمام بادزها باشد. ایرپادها را داخل کیس شارژ قرار دهید و بعد از یک الی دو ساعت دوباره اقدام به گوش دادن موسیقی کنید.

  • تنظیمات اکولایزر (EQ) را خاموش کنید

اگر ایرپاد پرو دارید می‌توانید چندین تغییر در تنظیمات صدای آن ایجاد کنید که می‌تواند به میزان قابل توجهی روی کم شدن صدای ایرپاد پرو تاثیر گذار باشد. به تنظیمات گوشی بروید و Music Option را انتخاب کنید. از قسمت Play Back تنظیمات مربوط به EQ را خاموش کنید.

 

علت وصل نشدن ایرپاد به ایفون:
چرا ایرپاد وصل نمیشه

 

  • ویژگی Reduce Loud Sounds را خاموش کنید

ممکن است در بخش تنظیمات گوشی قابلیتی را فعال کرده باشید که میزان بلندی صدای در حال پخش را مدیریت کند. مسیر Settings > Sounds & Haptics > Headphone Safety > Reduce Loud Sounds را طی کنید و این ویژگی را خاموش کنید.

  • صدا را بین آیفون و ایرپاد کالیبره کنید

گوشی هوشمند و ایرپادتان ممکن است تنظیمات متفاوتی از میزان بلندی صدا داشته باشند. هنگام پخش موسیقی از طریق ایرپاد صدای آیفون را تا انتها کم کنید؛ سپس بلوتوث را غیرفعال کنید و موسیقی را اجرا کنید تا از بلندگو پخش شود سپس دوباره صدای آیفون را تا انتها کم کنید. پس از انجام مراحل فوق بلوتوث را فعال کنید و ایرپادز را دوباره وصل کنید.

  • AirPods را دوباره با آیفون جفت کنید

تنظیمات ایرپاد را ریست کرده و دوباره آن را به گوشی وصل کنید. برای این کار به تنظیمات بلوتوث در آیفون بروید سپس در کنار اسم ایرپاد روی علامت i بزنید و Forget This Device را انتخاب کنید. برای وصل شدن مجدد به آیفون نیز روی کیس ایرپاد دکمه کوچکی قرار گرفته آن را فشار دهید و منتظر چشمک زدن چراغ LED کیس بمانید.

  • AirPods را تمیز کنید

اگر با طی کردن مراحل فوق نیز مشکل کم شدن صدای ایرپاد حل نشد ممکن است ایرپاد شما به تمیز کردن نیاز داشته باشد. ایرپاد ارتباط مستقیمی با گوش دارد و ممکن است جرم گوش‌ها به آن بچسبد؛ بنابراین برای فهمیدن موضوع چرا صدای ایرپاد کم شده بهتر است این کار را انجام دهید.

  • تنظیمات تعادل صدا را چک کنید

مواقعی وجود دارد که ممکن است متوجه شوید که صدای یکی از ایرپادها نسبت به دیگری ضعیف است. این به این دلیل است که تعادل صدا بین کانال‌های چپ و راست به درستی تنظیم نشده است. در ادامه مراحل تنظیم درست تعادل را توضیح داده‌ایم.

-برنامه Settings را در آیفون خود باز کنید و به Accessibility بروید

-به پایین صفحه بروید و از قسمت Hearing گزینه Audio را انتخاب کنید.

-به بخش Balance بروید و نوار را در وسط صفحه قرار دهید.

-در آخر برای فهمیدن رفع مشکل کم شدن صدای ایرپاد دوباره موزیکی پخش کنید و ببینید که صدای آن درست شده یا خیر. دستکاری تنظیمات این بخش می‌تواند دلیل کم شدن صدای یکی از ایرپاد ها باشد.

تمامی مراحل بالا می‌توانند از دلایل کم شدن صدای ایرپاد باشند. درصورتی که کارهای فوق را انجام دادید و همچنان مشکل شما حل نشده و دنبال دلیل کم شدن صدای ایرپاد ۳ و سایر مدل‌های آن هستید باید بدانید که ممکن است ایرپاد شما دچار مشکل جدی شده باشد و باید آن را به گارانتی یا مراکز معتبر تعمیر ایرپاد ببرید.

 

 

 

 

جمع بندی

در این مقاله درباره علت کم شدن صدا در ایرپاد به طور کامل توضیحات لازم را داده‌ایم. در صورتی که همچنان مشکل کم شدن صدای ایرپاد اپل می‌توانید در صورت نیاز به کمک مشکلتان را از بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

دلیل کم شدن صدای ایرپاد ایفون چیست؟

دلایل زیادی از جمله اشکال در تنظیمات گوشی، مشکلات نرم افزاری و غیره وجود دارد که می‌تواند بر کم شدن صدای ایرپاد تاثیر گذار باشند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. ویستا

    مممنوننن عالی بود

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%a9%d9%85-%d8%b4%d8%af%d9%86-%d8%b5%d8%af%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af/
ads
ads