داغ ترین ها :
برنامه کلاب هاوس چیست؟ آموزش نصب و کار با club house

برنامه کلاب هاوس چیست؟ آموزش نصب و کار با club house

دنیای شبکه‌‌های اجتماعی و حضور اینفلوئنسرها را نمی‌توان نادیده گرفت. پس از فیسبوک و اینستاگرام و تااندازه‌ای هم توییتر و تلگرام، حالا نوبت به شبکه اجتماعی جدیدی رسیده که حسابی سروصدا راه انداخته توانسته نظر اکثر افراد جامعه را به خود جلب کند. کلاب هاوس نامی که قطعا در چند ماه گذشته درباره آن زیاد شنیده‌اید. در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و توییتر و فیسبوک هم قطعا دیده‌اید که کاربران مختلف شما را دعوت می‌کنند تا به کلاب هاوس مراجعه کنید؛ اما کلاب هاوس چیست؟ چرا شبکه اجتماعی کلاب هاوس این‌قدر محبوب شده و حالا که این شبکه اجتماعی جدید به ترندی جذاب تبدیل شده، چگونه می‌توان از آن استفاده کرد. ما در این مطلب سعی کردیم از صفر تا صد کلاب هاوس را به شما یاد بدهیم. سعی کردیم به روشی جذاب به شما آموزش دهیم که در کلاب هاوس چگونه می‌توان حساب کاربری ساخت و چگونه می‌توان در آن فعالیت کرد. پس با ما همراه باشید. پس اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که برنامه کلاب هاوس چیست یا کلاب هاوس چیست و دانلود آن چطور است این مطلب را دنبال کنید.

کلاب هاوس چیست و چه کاربردی دارد؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی صوتی است. در واقع تمام محتوای آن بر اساس صحبت‌کردن کاربران در باره موضوعات خاص به وجود آمده است. در این شبکه اجتماعی خبری از فیلم و ویدئو و نوشته نیست. کلاب هاوس از گروه‌های مختلفی تشکیل شده که در آن‌ها افراد درباره موضوعات دلخواه خود صحبت می‌کنند. این شبکه اجتماعی تا همین چند وقت پیش تنها نسخه گوشی آیفون داشت و توسعه‌دهندگان آن خیلی آرام روی توسعه آن فعالیت می‌کردند. در کلاب هاوس هر فردی می‌تواند برای خود یک گفت‌وگو ایجاد کند و با هر فردی که دوست دارد درباره موضوع دلخواهش صحبت کند. حالا می‌توانید لینک مربوط به اتاقی که برای گفت‌وگوی خود ایجاد کرده‌اید را برای دیگران هم ارسال کنید تا آن‌ها هم بتوانند به گفت‌وگوهای شما گوش کنند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که شرکت‌کننده‌ها و افرادی که برای گوش‌دادن وارد اتاق‌های مختلف می‌شوند، بدون اجازه ادمین اتاق نمی‌تواند وارد بحث بشود و تنها نقش شنونده را ایفا می‌کنند. از طرف دیگر چیزی در این شبکه اجتماعی ذخیره نمی‌شود و اگر از اتاقی خارج شوید، دیگر نمی‌توانید به گفت‌وگوهای قبلی دسترسی داشته باشید. اگر موضوعی برای شما جذاب است، بهتر است تا انتهای آن گفت‌وگو در اتاق موردنظر باقی بمانید. برای آشنایی بیشتر با کلاب هاوس بد نیست ویدئوی زیر را هم تماشا کنید:

کلاب هاوس چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا کلاب هاوس قابل‌اعتماد است؟ امنیت Clubhouse چقدر است؟

شما در این برنامه می‌توانید از اتاق‌های گفت‌و‌گوی خصوصی و یا عمومی استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی این برنامه هم این است، که مکالمات کاربران رکورد و ذخیره نمی‌شوند. پس افراد به خیال این‌که می‌توانند مکالمات ضبط‌شده را بعدا گوش کنند، اتاق را ترک نمی‌کنند.
طبق گزارش نیویورک‌تایمز، شما تقریباً می‌توانید همه چیز ازجمله برنامه گپ و گفت‌وگو با سلبریتی‌ها، موسیقی، رویداد‌های شبکه‌ای، دوست‌یابی، نمایش‌های تئاتر و بحث‌های سیاسی را در این برنامه بشنوید. 2 نگرانی مهم در مورد Clubhouse وجود دارد که هر دو هنوز در حال حل و توسعه هستند.

آیا کلاب هاوس قابل‌اعتماد است؟ امنیت Clubhouse چقدر است؟

آیا حریم خصوصی در کلاب هاوس رعایت شده است

نگرانی‌های اول درباره حریم خصوصی و امنیت است. آیا برای مکالمات کاربران امنیت برقرار است؟ آیا می‌توان اطلاعات حساس را هک کرد؟ از آنجا که کلاب هاوس هنوز در مرحله بتا است در معرض خطر واقعی بسیاری از آسیب‌پذیری‌های دنیای واقعی نیست. هیچ گزارشی در مورد شکایت کاربران فعلی از مسائل مربوط به حریم خصوصی یا مشکلات امنیتی گزارش نشده است. قبل از این‌که بیشتر بدانیم، باید منتظر ارائه اطلاعات کامل و جزئیات گسترده باشیم.

در حال حاضر می‌توانید سیاست حفظ حریم خصوصی Clubhouse را بخوانید تا اطلاعاتی را درباره عضویت در اپلیکیشن Clubhouse به دست آورید که شامل محتوا، ارتباطات و سایر اطلاعاتی‌ست که شما ارائه می‌دهید.
این برنامه همچنین می‌گوید که اطلاعات مربوط به اقدامات انجام شده، ارتباطات حساب‌ها و انواع مکالمات را جمع‌آوری می‌کند. این یک نقطه‌ضعف برای حریم خصوصی این برنامه است. اگر می‌خواهید تعاملات عادی و روزانه خود را حفظ کنید، Clubhouse انتخاب خوبی نیست.

امنیت اتاق های گفتگو در کلاب هوس

اما این مسئله ما را به دغدغه اصلی دوم می‌رساند این‌که چه مکالماتی در Clubhouse مجاز است و چگونه کنترل می‌شود. در Clubhouse برای هر اتاق معین، ناظری وجود دارد که می‌تواند محتوای نامناسب یا خطرناک را پرچم‌گذاری کند و از گزینه‌های ساکت کردن یا حذف کاربران استفاده کند. سایر کاربران همچنین می‌توانند مکالمه خاصی را برای تخلفات گزارش دهند. اما اگر ناظران محتوا را پرچم گذاری نکنند یا کاربران به‌سرعت محتوای نامناسب را گزارش نکنند یک اتاق Clubhouse می‌تواند سمی شود.
نسخه بتا کلاب هاوس با ادعاهایی مبنی بر وجود تبعیض نژادی، نژادپرستی و آزار و اذیت روبه‌رو شده است. مانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی، گفتگوها با متعادل‌سازی مناسب می‌توانند جذاب و سرگرم‌کننده باشند اما در صورت عدم کنترل، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. این یک مشکل قدیمی‌ست اما Clubhouse گزینه جستجوی تاریخچه کاربران را نیز غیرفعال کرده است که برای این مشکل یک مزیت به‌حساب می‌آید.

اپلیکیشن کلاب هاوس

کاربرد Clubhouse چیست؟

یک ویژگی کلاب هاوس این است که کاربران صرفاً به‌صورت زنده می‌توانند با هم حرف بزنند و گفت‌وگوها ضبط نمی‌شود؛ به این ترتیب برخلاف پادکست، در اینجا همه چیز در لحظه اتفاق می‌افتد.
در کلاب هاوس فقط گفت‌وگوی صوتی کاربران شنیده می‌شود. شما می‌توانید به‌دلخواه یک اتاق را انتخاب کنید و در آن حضور داشته باشید و به گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان در بحث گوش دهید؛ یا درخواست مشارکت در بحث را بدهید و مدیر اتاق به شما اجازه صحبت می‌دهد و میکروفن شما برای بقیه باز می‌شود. در این شبکه هیچ تصویر یا ویدئویی ردوبدل نمی‌شود.

چه افرادی در کلاب هاوس حضور دارند؟

کلاب هاوس برای اینکه بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن کاربران زیادی کسب کند، از افراد معروف دنیا کمک گرفته است. از جمله این افراد می‌توانیم به دریک (خواننده)، ویرجیل ابلو (طراح لباس) و حتی اپرا وینفری (مجری) اشاره کنیم. حضور این افراد و کلی هنرمند و ورزشکار و شخصیت‌های سیاسی از سرتاسر دنیا باعث شده که مردم از این شبکه اجتماعی استقبال کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده کلاب هاوس هم‌اکنون نزدیک به ۱۰.۱ میلیون کاربر دارد. پادکست‌های بسیار محبوبی هم در این شبکه اجتماعی برگزار می‌شود که توانسته‌اند مخاطب‌های خاص خود را به‌راحتی پیدا کنند. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که کلاب هاوس این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند اتاق‌های خصوصی هم درست کنند تا گروهی خاص بتوانند وارد آن شوند.

چگونه کلاب هاوس را روی اندروید و آیفون نصب کنیم؟

همان‌طور که گفتیم کلاب هاوس در ابتدا برای سیستم‌عامل iOS منتشر شد و کاربران آیفون و آیپد می‌توانستند از آن استفاده کنند. توسعه دهندگان این شبکه اجتماعی صوتی نمی‌خواستند که به یکباره گروه زیادی از کاربران از این شبکه اجتماعی استفاده کنند و دلیل آن هم عدم توانایی مدیریت حجم زیادی اتاق‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده در آن‌ها بود. به همین دلیل این شبکه اجتماعی به‌صورت خیلی محدود در اختیار کاربران iOS قرار گرفت. البته پس از چند ماه شاهد ساخت نسخه‌های غیررسمی این شبکه اجتماعی برای اندروید هم بودیم. بااین‌حال هم‌اکنون کلاب هاوس به‌صورت رسمی برای اندروید هم عرضه شده است پس نیازی به خرید گوشی آیفون ندارید. کلاب هاوس اندروید دقیقا مانند کلاب هاوس برای آیفون است و به همین دلیل کاربران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند و هیچ مشکلی هم در زمان کارکردن با آن نخواهند داشت. برای استفاده از کلاب هاوس به یک شماره تماس نیاز خواهید داشت و باید نام کاربری مناسبی هم برای خود استفاده کنید. از طرف دیگر برای استفاده از این شبکه اجتماعی باید دعوت نامه کلاب هاوس داشته باشید. اگر دعوت نامه کلاب هاوس نداشته باشید، نمی‌توانید فعالیت کنید. پس باید از یکی از دوستان خود که در کلاب هاوس فعال است دعوت نامه دریافت کنید. ورود به کلاب هاوس بدون دعوت ممکن نیست و اصلا فکرش را هم نکنید که بتوانید ورود به کلاب هاوس بدون دعوت را تجربه کنید. پس باید دعوت نامه کلاب هاوس را به هر شکلی که شده در اختیار داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: کدام برند گوشی بهتر است؟ شیائومی، سامسونگ یا آیفون

چگونه به کلاب هاوس دعوت شویم

دعوت شدن به کلاب هاوس اصلا مشکل نیست. فقط کافی است از فردی که کلاب هاوس برای iOS دارد یا از کلاب هاوس اندروید استفاده می‌کند، کمک بگیرید. او دعوت‌نامه‌ای برای شماره‌تلفن موبایل شما ارسال می‌کند. از اینجا به بعد به‌راحتی می‌توانید از کلاب هاوس روی گوشی موبایل خود استفاده کنید. کلاب هاوس نصب پیچیده‌ای هم ندارد و خیلی راحت می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید و وارد اتاق‌های مختلف شوید.

احتمال این سوال برای شما پیش آمده که چطور کلاب هاوس نصب کنیم؟ در زمان دانلود و نصب کلاب هاوس ممکن است با این سوال مواجه شوید که کلاب هاوس اصلی کدام است؟ بهترین راه دانلود این شبکه اجتماعی این است که کلاب هاوس اندروید را از گوگل پلی دانلود کنید و کلاب هاوس برای آیفون را هم از اپ استور روی آیفون یا آیپد خود نصب کنید. برای اینکه راحت‌تر بتوانید این شبکه اجتماعی صوتی را روی گوشی موبایل خود نصب کنید، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید. البته اپلیکیشن کلاب هاوس برای اندروید در ابتدا منتشر شده بود و خیلی‌ها این سوال را می‌پرسیدند که کلاب هاوس اندروید چیست و چگونه باید آن را دانلود کرد. در جواب این سوال که کلاب هاوس اندروید چیست باید بگوییم که پس از چند نسخه غیررسمی، کلاب هاوس بالاخره نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید را معرفی و عرضه کرد که از گوگل پلی می‌توانید دانلود کنید.

دانلود کلاب هاوس

دانلود کلاب هاوس برای آیفون و iOS

دانلود کلاب هاوس برای آیفون و آیپد

دانلود کلاب هاوس اندروید

دانلود کلاب هاوس برای اندروید

همان‌طور که گفتیم اپلیکیشن کلاب هاوس در حال حاضر تنها برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون راهی بازار شده و از طریق کامپیوترهای ویندوزی و مک و حتی از طریق مرورگرهای اینترنتی در دسترس نیست؛ اما این شبکه اجتماعی صوتی آن‌قدر محبوب است که گروهی از کاربران سعی کرده‌اند نسخه‌های غیررسمی اپلیکیشن کلاب هاوس را برای کامپیوترهای شخصی منتشر کنند. پس اگر دوست دارید از طریق کامپیوترهای شخصی هم به کلاب هاوس دسترسی داشته باشید می‌توانید نسخه‌های غیررسمی این شبکه اجتماعی را استفاده کنید. نصب کلاب هاوس برای ویندوز و مک و حتی لینوکس رسمی نیست و امنیت آن‌ها را تضمین نمی‌کنیم.

دانلود کلاب هاوس برای ویندوز

دانلود کلاب هاوس برای ویندوز

دانلود کلاب هاوس برای macOS

دانلود کلاب هاوس برای مک

دانلود کلاب هاوس برای لینوکس

دانلود کلاب هاوس برای لینوکس

کاربران ایرانی چطور می‌توانند عضو کلاب هاوس شوند؟

در حال حاضر عضویت بر اساس معرفی‌نامه است و شخص معرف باید شماره‌تلفن شما را در دعوت‌نامه قید کند. در ایران در حال حاضر پیامک احراز هویت شماره‌تلفن توسط اپراتور همراه اول پشتیبانی نمی‌شود. کاربران یا باید از اپراتورهای دیگر پیامک ثبت‌نام را دریافت کنند و یا یک شماره‌ای داشته باشند که قادر به دریافت پیامک باشد.

آیا کلاب هاوس را می ‌توان روی آی پد نصب کرد؟

در حال حاضر این اپلیکیشن برای آیفون طراحی شده و هرچند روی آی پد کار می‌کند اما منطبق با آی پد او اس نیست. به همین دلیل می‌توانید از آن روی آی پد استفاده کنید.

وب سایت کلاب هاوس چیست؟

تنها سایت کلاب هاوس که برای کلاب هاوس وجود دارد joinclubhouse.com است که درواقع هدایت‌کننده کاربران به دانلود اپلیکیشن آیفون آن است. دقت کنید که این اپلیکیشن را با clubhouse.io اشتباه نگیرید. آن کلاب هاوس یک اپلیکیشن مدیریت پروژه است و اتفاقاً به دلیل اشتباه گرفتن کاربران چند صدهزار بار به‌اشتباه دانلود شده است.

کلاب هاوس چه اطلاعاتی برای ثبت نام می‌خواهد؟

مشخصات لازمه‌ی ثبت‌نام در کلاب هاوس یک شماره‌تلفن و یک نام برای پروفایل است. اگر دعوت‌نامه ندارید می‌توانید نام کاربری خود را حتی قبل از شروع به استفاده از سرویس رزرو کنید. وقتی کسی شما را دعوت می‌کند برای شماره‌تلفن شما یک لینک پیامک می‌کند که از طریق آن می‌توانید ثبت‌نام کنید. همچنین در صورتی که اکانت توییترتان را به Clubhouse وصل کنید عکس شما از روی عکس پروفایل توییترتان خودکار ذخیره می‌شود.

کلاب هاوس چه اطلاعاتی برای ثبت نام می‌خواهد؟

آموزش کلاب هاوس

از اینجا به‌بعد قصد داریم آموزش کلاب هاوس را در اختیار شما قرار دهیم. آموزش کلاب هاوس برای افرادی که تازه به این شبکه اجتماعی اضافه شده‌اند، مناسب خواهد بود و باعث می‌شود که خیلی زود بتوانید با این شبکه اجتماعی کار کنید.

ثبت نام در کلاب هاوس

پس از اینکه کلاب هاوس برای iOS و یا اندروید را روی گوشی موردنظر خود نصب کردید، باید روند ثبت نام در کلاب هاوس را شروع کنید. همان‌طور که گفتیم ورود به کلاب هاوس بدون دعوت امکان‌پذیر نیست. پس این سوال به وجود می‌آید که چگونه به کلاب هاوس دعوت شویم؟ یا حتی ممکن است این سوال را از خودتان بپرسید که دوستمان را چگونه به کلاب هاوس دعوت کنیم؟ از اینجا به بعد قصد داریم به این سوالات مهم درباره Clubhouse پاسخ دهیم.

دعوتنامه کلاب هاوس چیست؟ چگونه ثبت نام کنیم

در ابتدا کافی است اپلیکیشن کلاب هاوس را دانلود کنید و آن را روی گوشی نصب داشته باشید. سپس از یکی از دوستان خود در خواست کنید که دعوت‌نامه برای شما ارسال کند. دوست شما می‌تواند دعوت نامه کلاب هاوس را از طریق واردکردن شماره تماسی که به او می‌دهید، برای شما ارسال کند. در واقع دعوت‌نامه برای شماره‌تلفن همراهی که به دوستتان می‌دهید ارسال می‌شود. پس از شماره‌ای برای ثبت‌نام استفاده کنید که همیشه به آن دسترسی دارید. پس از اینکه پیام کوتاه مربوط به دعوت‌نامه را دریافت کردید حالا باید وارد کلاب هاوس شوید.

چگونه عضو کلاب هاوس شویم؟

اگر دعوت‌نامه دریافت کردید، پس از بازکردن اپلیکیشن کلاب هاوس بهتر است Sign In را انتخاب کنید.

صفحه ثبت نام کلاب هاوس

برای ثبت نام Sign in را لمس کنید

سپس باید شماره تلفنی که برای آن دعوت‌نامه ارسال شده را وارد کنید:

شماره تلفن خود را در کلاب هاوس وارد کنید

شماره تلفنی که برای آن دعوت نامه ارسال شده را وارد کنید.

پس از واردکردن شماره تماس، کلاب هاوس پیام کوتاهی برای شما ارسال می‌کند که شامل عددی چهاررقمی می‌شود. این عدد را در کادر در نظر گرفته شده وارد کنید.

کد فعال سازی کلاب هاوس

کد فعال سازی کلاب هاوس را در این قسمت وارد کنید

تبریک می‌گوییم، ثبت نام شما در کلاب هاوس انجام شد و حالا می‌توانید با انتخاب موضوعات موردعلاقه خود، به اتاق‌های مختلف بروید و به صحبت افراد گوش کنید. البته کلاب هاوس از قسمت اکسپلور جذابی برخوردار است که به‌واسطه آن می‌توانید به اتاق‌های گفت‌وگویی که مخاطب زیادی دارند هم سر بزنید. حالا اگر می‌خواهید دوستان خودتان را در کلاب هاوس دنبال کنید، این اپلیکیشن از شما در خواست می‌کند که به لیست مخاطب‌های گوشی دسترسی پیدا کند. اگر شما این اجازه را به اپلیکیشن بدهید، می‌توانید ببینید کدام‌یک از دوستانتان در این شبکه اجتماعی صوتی فعالیت می‌کنند و می‌توانید آنها را دنبال کنید. دقیقا چیزی شبیه به هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن قصد دارید فردی را دنبال کنید، این کار را انجام دهید. الگوریتم‌های کلاب‌هاوس به صورتی طراحی شده‌اند که این شبکه اجتماعی صوتی به کاربران افراد سرشناس، محبوب و شناخته شده در حوزه‌های مختلف را معرفی می‌کنید و به همین دلیل خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید و وارد اتفاق‌هایی شوید که این افراد درست کرده‌اند.

 

پیشنهاد نویسنده: آموزش نصب ویندوز 11

 

چطور با کلاب هاوس کار کنیم؟ نحوه کار با کلاب هاوس اندروید و آیفون

سوال بعدی اینجاست که چطور با کلاب هاوس کار کنیم. کارکردن با هیچ شبکه‌ی اجتماعی از جمله کلاب هاوس سخت نیست و سریع می‌توانید همه فوت‌وفن کارکردن با آن را یاد بگیرید. در همان صفحه اول کلاب هاوس یکسری اتاق گفت‌وگو را مشاهده می‌کنید که بر اساس سلیقه شما به نمایش درآمده‌اند؛ اما در زیر این اتاق‌های گفت‌وگو دکمه اکسپلور را مشاهده کنید. البته قسمت اکسپلور در کلاب‌هاوس با نام  Hallway شناخته می‌شود. پس هروقت در کلاب هاوس به Hallway اشاره شد، منظور همان اکسپلور است. شما با وارد شدن به اتاق‌های مختلف، همچنان می‌توانید به قسمت Hallway دسترسی داشته باشید. با لمس دکمه All Rooms بدون ترک اتاقی که در آن حضور دارید، می‌توانید متوجه سایر فعالیت‌هایی که در این شبکه اجتماعی صورت‌گرفته، بشوید.

اگر بازهم در قسمت Hallway نتوانستید اتاق‌های گفت‌وگوی دلخواه خود را پیدا کنید، می‌توانید از آیکون ذره‌بین استفاده کنید. البته مکان قرارگرفتن این دکمه روی اندروید و iOS متفاوت است، اما در منوی Clubhouse تنها یک آیکون ذره‌بین وجود دارد که به‌راحتی قابل تشخیص است. با لمس این گزینه می‌توانید نام سوژه موردنظر خود را جست‌وجو کنید و هم می‌توانید یکسری دیگری از اتاق‌های گفت‌وگویی که کلاب هاوس به شما نشان می‌دهد را ببینید. با انتخاب هر اتاق گفت‌وگو می‌توانید آن را دنبال کنید. مثلا می‌توانید با جست‌وجوی نام Technolife ir به اعضای اتاق کلاب هاوس تکنولایف اضافه شوید.

جست و جو در کلاب هاوس

برای جست‌وجو در کلاب هاوس باید آیکون ذره بین را لمس کنید.

حالا که جواب سوال چگونه در کلاب هاوس حساب باز کنیم را دریافت کردید و متوجه شدید که به چه صورت می‌توان در این شبکه اجتماعی اتاق‌های گفت‌وگوی مختلف را دنبال کرد و چطور می‌توان اتاق‌های گفت‌وگوی مختلف را پیدا کرد، نوبت به این موضوع می‌رسد که خودتان یک اتاق گفت‌وگو درست کنید.

چگونه در کلاب هاوس حرف بزنیم؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که کاربران کلاب هاوس به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول شامل گوینده‌ها (Speakers) و گروه دوم شامل شنونده‌ها (Audience) می‌شوند. در قدم بعدی به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید یک اتفاق گفت‌وگو تشکیل دهید و به‌عنوان گوینده آن فعالیت کنید. درست کردن روم در کلاب هاوس بسیار راحت است. کافی است وارد این اپلیکیشن شوید و دکمه سبزرنگ شروع یک اتاق (Star a Room) را لمس کنید. در ادامه باید روند دسترسی کاربران به این اتاق جدید را مشخص کنید. سه حالت Open، Social و Closed برای ساخت یک اتاق در نظر گرفته شده است.

ساخت روم در کلاس هاوس

با لمس Start a Room می‌توانید یک اتاق گفت‌وگو درست کنید.

در حالت Open همه می‌توانند به اتاق شما وارد شوند و هر کاربر می‌تواند به گفت‌وگوی شما گوش کند. در حالت Social می‌توانید اتاقی با کاربرانی درست کنید که آن‌ها را دنبال کرده‌اید. در حالت Closed هم توانایی ساخت اتاقی را دارید که افراد داخل آن را خودتان مشخص کرده‌اید و هیچ کسی به آن دسترسی نخواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید با لمس آیکون Add a Topic می‌توانید نام مناسبی برای اتاق خود انتخاب کنید. این امکان تنها قبل از ساخت اتاق فعال است و پس از ساخت اتاق قابل ویرایش نیست. سعی کنید در این قسمت توضیحات مناسبی برای اتاقی که ساخته‌اید بنویسید تا بتواند افراد بیشتری را جذب کند.

دسترسی به روم های کلاب هاوس

حالت دسترسی روم خود را انتخاب کنید.

کلاب هاوس این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند در تاریخ و ساعت مشخصی اتاق گفت‌وگوی موردنظر خود را درست کنند. برای این کار کافی است آیکون تقویم را لمس کنید. با وارد شدن به این قسمت می‌توانید گفت‌وگوهایی که به‌زودی شروع می‌شوند را مشاهده کنید و در ادامه می‌توانید اتاق گفت‌وگوی موردنظر خود را زمان‌بندی کنید تا در روز و ساعتی خاص ساخته شود.

زمان بندی روم در کلاب هاوس

برای زمان بندی روم در کلاب هاوس باید آیکون تقویم را لمس کنید.

 

به دانلود یک یا چند ویدئو از یوتیوب نیاز دارید؟ چند برنامه دانلود از یوتیوب با سرعت بالا به شما معرفی کرده ایم.

 

حرف‌زدن در اتاق‌های مختلف کلاب هاوس

از اینجا به بعد تصور می‌کنیم که شما وارد یک اتاق گفت‌وگو شده‌اید و به صحبت‌ها گوش می‌کنید. این امکان در کلاب هاوس وجود دارد که بتوانید در خواست صحبت کنید. برای این کار کافی است آیکون دستی که در اتاق گفت‌وگو دیده می‌شود را لمس کنید. این آیکون دست به معنی آن است که می‌خواهید از سازنده اتاق اجازه بگیرید تا صحبت کنید. اگر سازنده اتاق بخواهد می‌تواند به شما اجازه صحبت‌کردن بدهد. بااین‌حال در بعضی مواقع آیکون دست را مشاهده نمی‌کنید و دلیل آن هم این است که سازنده اتاق گفت‌وگو این امکان را غیرفعال کرده.

در خواست صحبت در کلاب هاوس

با لمس آیکون دست می‌توانید در خواست صحبت کنید.

در کنار آیکون دست یک آیکون مثبت (+) را مشاهده می‌کنید. با لمس کردن این آیکون می‌توانید یکی از افرادی که در اتاق حضور دارد دنبال کنید.

زمانی که وارد اتاقی شده‌اید، افرادی که در حال صحبت‌کردن‌اند در بالای لیست افراد حاضر دیده می‌شوند و لرزشی هم در کنار تصویر پروفایل آن‌ها دیده می‌شود. همچنین با لمس کردن تصویر پروفایل افراد می‌توانید وارد پروفایل آن‌ها شوید. با این کار می‌توانید اطلاعات بیشتری از فرد موردنظر خود کسب کنید. مثلا تعداد دنبال‌کننده‌ها و تعداد افرادی که دنبال کرده را خواهید دید. می‌توانید لیست کلاب‌هایی که فرد موردنظر شما دنبال می‌کند را مشاهده کنید تا اگر دوست داشتید وارد آن‌ها شوید. بد نیست بدانید که سازندگان اتاق‌های گفت‌وگو هم با علامت سبز رنگی که در کنار اسم آن‌ها قرار گرفته، قابل‌شناسایی هستند.

این موضوع را در نظر داشته باشید که کلاب هاوس الگوریتمی دارد که می‌تواند باتوجه‌به افرادی که دنبال کرده‌اید، اتاق‌های مختلف را به شما نشان دهد.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که در کلاب هاوس نمی‌توانید به افراد پیام دهید. پس سعی کنید اطلاعات حساب‌های کاربری توییتر و اینستاگرام خود را در صفحه اطلاعات خود قرار دهید. با این کار می‌توانید با افراد در تماس باشید. همچنین در صفحه پروفایل افراد مختلف دکمه اعلان هم دیده می‌شود. با روشن‌کردن این دکمه هر زمان که فرد موردنظر شما گفت‌وگویی را شروع کرد، شما سریعا متوجه خواهید شد.

ارسال دعوت نامه کلاب هاوس

همان‌طور که گفتیم برای عضویت در Clubhouse باید دعوت‌نامه داشته باشید. اگر شما به عضویت این شبکه اجتماعی درآمده‌اید، می‌توانید برای دوستانتان دعوت‌نامه ارسال کنید. برای ارسال دعوت نامه کلاب هاوس کافی است آیکون پاک نامه را لمس کنید. با وارد شدن به این قسمت متوجه می‌شوید که چه تعداد دعوت نامه در اختیار دارید. اگر در این شبکه اجتماعی صوتی بسیار فعال باشید و دعوت‌نامه‌هایی که دریافت کرده‌اید را برای افراد مختلف فرستاده باشید، دعوت‌نامه بیشتری دریافت خواهید کرد. پس در دعوت کردن دوستانتان و افراد مختلف به این شبکه اجتماعی خسیس نباشید. البته به این موضوع هم توجه کنید که نام شما به‌عنوان فردی که یک کاربر را به این شبکه اجتماعی دعوت کرده مشخص می‌شود و برای همیشه به نمایش در می‌آید. پس شاید دوست نداشته باشید یکسری از دوستانتان به‌واسطه شما به کلاب هاوس وارد شوند.

ارسال دعوت نامه کلاب هاوس

برای ارسال دعوت نامه کلاب هاوس آیکون پاکت نامه را لمس کنید.

 

 

راه بازگرداندن اطلاعات دایرکت اینستاگرام را به شما معرفی کرده‌ایم:

دانلود برنامه ریکاوری دایرکت اینستاگرام

 

چگونه در کلاب هاوس دیده شویم؟

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید به آن توجه کنید، نوشتن توضیحات (Description) مناسب برای پروفایلتان است. سعی کنید در این قسمت کلماتی را استفاده کنید که فکر می‌کنید مردم به‌واسطه آن‌ها شما را پیدا می‌کنند. این کلمات در جست‌وجوهای کلاب‌هاوس دیده می‌شوند و به همین دلیل افراد خیلی راحت می‌توانند شما را پیدا کنند. نوشتن توضیحات مناسب به جذب دنبال‌کننده هم کمک می‌کند. همچنین زمانی که در حال صحبت در اتاق‌های مختلف هستید و یا در اتاقی حضور دارید، افراد مختلف با مراجعه به پروفایلتان می‌توانند درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. سعی کنید در این قسمت از موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید صحبت کنید تا کاربران دیگر راحت‌تر بتوانند شما را دنبال کنند.

بهترین اتاق‌های کلاب هاوس

پیداکردن اتاق مناسب در کلاب هاوس کار دشواری نیست و با جست‌وجوی سوژه موردنظر خود به‌راحتی می‌توانید چندین اتاق مختلف را پیدا کنید. بااین‌حال تصمیم گرفتیم برخی از اتاق‌های گفت‌وگوی جذاب این شبکه اجتماعی را به شما معرفی کنیم.

The Skinthusiast

این اتاق گفت‌وگو توسط سوفیا هونگ ساخته شده و در آن درباره موضوعات مختلفی از جمله محافظت از پوست و کارهای روزمره صحبت می‌شود. البته این اتاق تنها درباره محافظت از پوست نیست و آرایشگران مطرح دنیا هم در آن حضور دارند و نکته‌های خوبی را بیان می‌کنند.

Tech Talks

اگر به تکنولوژی علاقه دارید می‌توانید اتاق Tech Talks را دنبال کنید. اتاقی که توسط کریس چنگ ایجاد شده و همیشه به موضوعات هیجان‌انگیزی هم می‌پردازد.

Human Behaviour

این اتاق برای افرادی مناسب است که دوست دارند درباره موضوعاتی مانند «تصمیم‌گیری»، «ثروت و سلامت»، «علوم کامپیوتر»، «بازاریابی» و «استارتاپ‌ها» صحبت کنند. این اتاق هر موضوعی را به شکلی بسیار جذاب و عجیب روایت می‌کند و به همین دلیل مخاطب‌های زیادی پیدا کرده است.

Bitcoin

اگر دوستدارید در کلاب‌هاوس هم خبرهای مربوط به بیت‌کوین را دنبال کنید، این اتاق مکانی مناسب برای شما خواهد بود. حرفه‌ای‌های بیت‌کوین در دنیا در این اتاق حضور دارند.

 

 

Too Broke For Therapy

اتاق Too Broke For Therapy توسط تری کاسلی ساخته شده و در آن در نقش یک تراپیست، روانپزشک، مربی و حتی مدرس یوگا فعالیت می‌کند. او با صحبت‌های خودش سعی می‌کند به انسان‌ها و افراد مختلف کمک کند.

Movei Club

اگر به سینما و فیلم علاقه دارید می‌توانید اتاق Movie Club را دنبال کنید. هر هفته اعضای این اتاق فیلم‌های جدید و فیلم‌های کلاسیک را تماشا و سپس درباره آن‌ها صحبت می‌کنند. تا امروز داخل این اتاق درباره فیلم‌های Gattaca،‌Truman Show، Primer، Fight Club، Shame، Soul و Tenet صحبت شده است.

Marketing Club

در این اتاق بیشتر درباره فعالیت‌های بازاریابی، تبلیغات و اینستاگرام صحبت می‌شود. گروهی از تولیدکننده‌های محتوا و بازاریاب‌ها در این گروه دور هم جمع شده‌اند.

Womxn In Business

اتاق گفت‌وگوی Womxn In Business یکی از بزرگ‌ترین اتاق‌های گفت‌وگوی مربوط به زنان می‌شود که در آن به حضور زنان در کسب‌وکارهای مختلف و قدرتمند شدن آن‌ها اشاره می‌شود.

NBA Fan Club

علاقه‌مندان به NBA را در این اتاق پیدا خواهید کرد. این اتاق تمام بازی‌ها را بررسی می‌کند و به همین دلیل به مکان اصلی طرف‌داران بسکتبال تبدیل شده است.

کلاب هاوس جادوی خاص خود را دارد. زمانی که وارد آن می‌شوید و کمی در آن‌وقت می‌گذارید، احساس می‌کنید که حالا باید اتاق خاص خود را درست کنید. روم‌های کلاب هاوس نظر همه را به سمت خود جلب کرده‌اند و شکل استفاده بسیار راحت و آسان این شبکه اجتماعی هم باعث شده که همه به‌سرعت با آن ارتباط برقرار کنند. اگر توان صحبت‌کردن خوبی دارید و می‌توانید درباره موضوعات مختلف با هیجان خاصی صحبت کنید، قطعا در کلاب هاوس مخاطب‌های خاص خودتان را به دست می‌آورید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. صبا قبادی

    درسته که کلاب هاوس تونسته هم تو زمینه توسعه فردی و هم تو زمینه پیشرفت کسب و کارها به مردم کمک کنه اما بابد ممکنه که خطرناک هم باشه مثلا میشه تو سایت هایی مثل هاروارد بیزینس ریویو و دانشگاه کسب و کار خوند که افراد درگیر اعتیاد و وابستگی بیش از حد به کلاب هاوس شدن که این یک زنگ خطر جدیه.ممنون از مقاله خوبتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به صبا قبادی

      ممنون از همراهی شما 🌱
  2. MajidRezaei

    با درود فراوان مجید ۳۵ ساله از شهر اصفهان گوشی سامسونگ گلویی مدل A20s اندروید۹.اشکالی که دارم من اپلیکیشن Club house را از گوگل دانلود و نصب کردم وقتی وارد میشم صفحه اول تصویر کف دست به اشاره سلام خوش اومدید انا صفحه بعدی کت پرچم کشور ایران و کد ایران هست داخل مادر نوشته شماره همراه وارد کن میکنم چه با صفر چه بزصفر پیشین انا تا ردی بعدی میزنم یا دایره فقط دوره خودش وسط صفحه میتابه و کمی بعد بالای همون صفحه بارنگ قرمز نوشته اشکالی رخ داد دوباره سعی نمایید انا صبح تا شب شب تا صبح تلاش میکنم مرتب شماره وارد میکنم اما باز همین پیام لعنتی میاد و به مرحله بعدی نمی ره قفل رو همین صفحه مار به ارسال مد و این حرفا نمیرسه چکارکنم کلافه شدم اگه میتونی رئیس محترم #تکنولایف راهنمایی دقیق به دردخور و کارا بهم بده سپاس گذارم ممنون

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به MajidRezaei

      یه بار با وی پی ان امتحان کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/clubhouse/
ads
ads