داغ ترین ها :
تفاوت ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳

تفاوت ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳

در این مطلب به مقایسه ایرپاد پرو 2 و ایرپاد پرو 2 2023 پرداخته‌ایم تا مشخص شود آیا این دو واقعا متفاوت هستند یا خیر.

ایرپاد پرو 2 2023

ایرپاد پرو 2 2023

ایرپاد پرو 2

ایرپاد پرو 2 2023

ایرپاد پرو 2 2023

امتیاز

8.5
طراحی :
8
باتری :
8
ارگونومی :
8.5
کیفیت صدا :
9
کیفیت مکالمه :
8.5
عملکرد ANC :
9
رابط کاربری :
8.5

نقاط قوت

  • ارگونومی خوب
  • گواهی بهبود یافته IP54
  • استفاده از پورت Type-C
  • شارژدهی باتری عالی
  • کیفیت صدای بسیار خوب
  • قابلیت ANC عملکرد عالی دارد

نقاط ضعف

  • ANC را نمی‌توان شخصی سازی کرد
  • همچنان گواهی IP54 در مقایسه با برخی رقبا ضعیف‌تر است

ایرپاد پرو 2

امتیاز

8.5
طراحی :
8
باتری :
8
ارگونومی :
8.5
کیفیت صدا :
9
کیفیت مکالمه :
8.5
عملکرد ANC :
9
رابط کاربری :
8.5

نقاط قوت

  • ارگونومی خوب
  • کیفیت صدای عالی
  • کیفیت مکالمه بسیار خوب
  • شارژدهی عالی باتری
  • سازگاری فوق العاده با اکوسیستم اپل
  • قابلیت ANC عالی عمل می‌کند

نقاط ضعف

  • قابلیت ANC را نمی‌توان شخصی سازی کرد
  • گواهی IPX4 خیلی جذاب نیست

اپل در کنار معرفی آیفون‌های سری 15 و همچنین اپل واچ‌های جدید، یک محصول قدیمی را نیز با تغییرات اندک روانه بازار کرد. سازنده آمریکایی به دلیل استفاده از پورت Type-C به روی ایفون‌های جدید، ایرپاد پرو 2 نسخه 2023 را نیز معرفی و در دسترس قرار داد تا سازگاری بیشتر با آیفون‌های جدید حاصل شود. اما در عمل تفاوت ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳ چیست؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به صورت کامل به مقایسه ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳ بپردازیم.

 

مشاهده قیمت و خرید نسل جدید ایرپاد پرو 2: قیمت ایرپاد پرو 2 2023 

 

تفاوت ظاهری ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳

هیچ تفاوت ظاهری بین ایرپاد پرو 2 2022 با ایرپاد پرو 2 2023 وجود ندارد. این دو محصول وزن و ابعاد و شکل مشابهی دارند و هنگام قرار گرفتن در گوش نیز دقیقا حس یکسانی را انتقال می‌دهند. به طور حتم از ظاهر نمی‌توانید این دو مدل را از هم متمایز کنید، مگر در حالتی که به سراغ پورت شارژ کیس بروید.

تفاوت ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۳ در چیست؟

در ادامه این بخش به طور کامل به تفاوت ایرپاد پرو ۲ با ایرپاد پرو  ۲ ۲۰۲۳ خواهیم پرداخت.

پورت Type-C

واضح‌ترین فرق ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳ را می‌توانیم همین پورت Type-C در نظر بگیریم که در نسل جدید دیده می‌شود. ایرپاد پرو 2 2022 را شما باید حتما با کابل لایتنینگ شارژ کنید ولی در نسل جدید می‌توانید به سراغ سیم Type-C بروید. این تغییر باعث افزایش سرعت شارژ یا شارژدهی بهتر و موارد این‌چنینی نشده است و تنها باعث می‌شود شما با همراه داشتن یک سیم Type-C بتوانید گوشی اندرویدی، آیفون سری 15 و البته ایرپاد پرو 2 2023 خود را شارژ کنید.

تفاوت ایرپاد پرو ۲ و ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۳

گواهی IP54

فرق ایرپاد پرو ۲ و ۲ ۲۰۲۳ در زمینه گواهی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۲ از گواهی IPX4 پشتیبانی می‌کند و این یعنی تنها در برابر پاشش قطرات آب مقاومت است و اپل هیچ تضمیمی در برابر گرد و خاک ارائه نکرده است. ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۳ اما گواهی IP54 دارد. این یعنی از نظر مقاومت در برابر آب مانند مدل ۲۰۲۲ است اما در برابر گرد و خاک مقاومت بیشتری دارد و می‌تواند غبار و خاک در حد معقول را تاب بیاورد.

 

دیگر مقایسه های انجام شده در تکنولایف: تفاوت ایرپاد پرو و پرو ۲

 

پشتیبانی از Lossless audio

در مقایسه ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳ باید اشاره کنیم که مدل جدید از محتوای Lossless پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر این بخش فقط برای اپل ویژن پرو کاربرد دارد که هنوز به بازار عرضه نشده و بعید است که در ایران به دلیل قیمت نجومی کاربرد خیلی زیادی داشته باشد.

فرق ایرپاد پرو ۲ و ۲ ۲۰۲۳

قیمت

یک تفاوت ایرپاد ۲ ۲۰۲۳  و پرو ۲ را هم می‌توانیم بحث قیمت بدانیم. به طور کلی اصلی‌ترین مورد در تعیین قیمت یک محصول بازار هدف است ولی در حالت معمول ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۳ قیمتی برابر با 249 دلار دارد در صورتی که ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۲ را می‌توان به 50 دلار کمتر و قیمت 199 دلاری خریداری کرد.

 

مقدار بسیار کمی کیفیت صدا

این فرق بین ایرپاد پرو ۲ و پرو۲ ۲۰۲۳ قطعی نیست ولی برخی از منابع ادعا کرده‌اند که نسل جدید در حد 5 الی 10 درصد کیفیت صدای بهتری دارد. البته این تفاوت اصلا مشخص نیست و بعید است کاربرد متوجه آن شود.

جمع بندی

در این مطلب به طور کامل و جامع تفاوت ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳ را توضیح دادیم و در نهایت خود شما باید تصمیم بگیرید که کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد. اگر گوشی اندرویدی دارید یا از ایفون سری 15 استفاده می‌کنید بدون شک به سراغ ایرپاد پرو 2 2023 بروید تا به راحتی بتوانید با سیم گوشی ایرپاد خود را نیز شارژ کنید اما اگر آیفون سری 14 یا قدیمی‌تر دارید شاید بهتر باشد به سراغ مدل ۲۰۲۲ بروید یا به نسخه ۲۰۲۳ کوچ نکنید.

سوالات متداول

فرق ایرپاد پرو ۲ و پرو ۲ ۲۰۲۳ چیست؟ ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۳ از پورت تایپ سی استفاده می‌کند و به گواهی IP54 در مقایسه با گواهی IPX4 موجود به روی مدل ۲۰۲۲ مجهز شده است. تفاوت‌های دیگر بسیار ناچیز هستند و در عمل تغییری ایجاد نمی‌کنند.

ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۲ بخریم یا ایرپاد پرو ۲ ۲۰۲۳؟ اگر ایفون سری ۱۵ یا گوشی اندرویدی دارید به سراغ نسخه ۲۰۲۳ و در غیر این صورت به سراغ نسخه ۲۰۲۲ بروید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
9 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/airpods-pro-2-vs-pro-2-2023/
ads
ads