داغ ترین ها :

بررسی هارد اکسترنال WD_Black P10 Game Drive 5TB

هارد اکسترنال WD_Black P10 Game Drive 5TB به واسطه فضای زیادی که برای ذخیره اطلاعات پیش روی کاربران قرار می‌دهد و سرعت مناسبی که دارد، از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

نقاط قوت

  • فضای کافی برای ذخیره بازی‌ها و اطلاعات
  • مقاوم در برابر ضربه
  • مقاوم در برابر گرما

نقاط ضعف

  • نداشتن پورت USB-C

شرکت وسترن دیجیتال که نامی مطرح در حوزه ساخت حافظه و هارد به شمار می‌رود، یکی از بهترین محصولات بازار به نام WD Black P10 را راهی بازار کرده است. هارد اکسترنال WD Black P10 یکی از بهترین هارد‌های اکسترنال بازار است که در ظرفیت‌های مختلف راهی بازار شده است. ما مدل ۵ ترابایتی این محصول را برای بررسی انتخاب کرده‌ایم.

از ویژگی‌های جذاب هارد اکسترنال WD Black P10 می‌توانیم به سازگاری با کنسول‌های بازی از جمله ایکس باکس سری ایکس و سری اس، پلی استیشن ۵ و کامپیوترهای شخصی اشاره کنیم. در واقع این هارد اکسترنال برای گیمرها انتخاب فوق العاده‌ای خواهد بود. فقط در نظر داشته باشید که این هارد فقط برای اجرای بازی‌های کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ روی کنسو‌ل‌های جدید مناسب است. چرا که SSD نبودن این محصول باعث شده که نتوانید بازی‌های کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن ۵ را از روی این محصول اجرا کنید.

هارد اکسترنال WD Black P10 با سیستم‌های عامل ویندوز و مک هم سازگاری کامل دارد و می‌توانید این محصول را روی کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ استفاده کنید.

طراحی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل wd_black p10 game drive

در نقد و بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل wd_black p10 game drive باید به ظاهر این محصول اشاره کنیم. با هاردی سروکار داریم که ظاهری مقاوم و سرسخت دارد. این هارد اکسترنال قابی مشکی رنگ و مقاوم دارد. ظاهری که باعث شده این محصول شبیه به تجهیزات نظامی‌ای باشد که در فیلم‌های اکشن دیده می‌شوند.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال western digital wd black p10 game drive 5tb

این هارد اکسترنال در ابعاد ۱۱۸ در ۸۸ در ۱۲٫۸ میلی‌متر ساخته شده و وزن کمی دارد. به راحتی می‌توانید این هارد را حمل کنید و به همراه داشته باشید. ابعاد این محصول باعث شده که خیلی راحت بتوانید آن را داخل کوله‌‌پشتی قرار دهید. هارد هم به صورتی طراحی شده که به راحتی از دستتان لیز نمی‌خورد. در واقع این محصول از آلومینیومی ساخته شده که معمولا در هواپیما به کار می‌رود و یک لایه برای از بین بردن گرما هم دارد.

راه‌ اندازی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال western digital wd black p10 game drive 5tb

در بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال western digital wd black p10 game drive 5tb بد نیست به شکل راه‌اندازی این محصول هم اشاره کنیم. کار بسیار ساده‌ای خواهید داشت. این هارد HDD به صورتی طراحی شده که با کابل به کنسول یا کامپیوتر شخصی‌ شما متصل می‌شود. هیچ کار دیگری هم لازم نیست انجام دهید. این هارد به سرعت توسط کنسول یا کامپیوتر شناخته می‌شود. البته در نظر داشته باشید که اگر از WD Black P10 روی کنسول استفاده می‌کنید، کنسول‌های بازی هارد را فرمت می‌کنند تا بتوانید بازی‌های کنسول را روی آن ذخیره کنید.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل wd_black p10 game drive

پنج ترابایت برای ذخیره اطلاعات در اختیار خواهید داشت. شرکت وسترن دیجیتال ادعا کرده که این فضا برای ذخیره ۱۲۵ بازی  با حجم نزدیک به 40 گیگابایت مناسب خواهد بود.

 

برای خرید و مقایسه قیمت های انواع حافظه External به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: هارد اکسترنال

 

عملکرد هارد اکسترنال wd black p10

در بررسی هارد اکسترنال wd black p10 باید به این موضوع اشاره کنیم که این هارد ۲٫۵ اینچی سرعت قابل قبولی دارد. سرعت این هارد با سرعت 5400 RPM کار می‌کند. البته که سرعت این محصول را نباید با حافظه‌های SSD مقایسه کنید. با این حال در آزمایش‌هایی که روی آن انجام دادیم متوجه شدیم که سرعت انتقال اطلاعات با این هارد به ۱۴۰ مگابایت در دقیقه می‌رسد. البته رسیدن به حداکثر سرعت کاملا به شرایط سیستم شما هم بستگی دارد. به طور مثال یک فایل ۳ گیگابایتی در مدت زمان نزدیک به ۳۰ ثانیه روی این هارد کپی شد.

سرعت انتقال اطلاعات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال western digital wd black p10 game drive 5tb

برای تست‌های بیشتر هم از ATTO و Crystal Disk Mark استفاده کردیم. نتایج این تست‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

تست سرعت ATTO هارد اکسترنال WD_Black P10 Game Drive 5TB

تست CrystalDiskMark هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل wd_black p10 game drive

عملکرد این هارد فوق العاده است و با سرعت بالایی که دارد برای انتقال اطلاعات گزینه مناسبی به شمار می‌آید.

 

بررسی هارد های اکسترنال SSD را هم دنبال کنید:
بررسی هارد اکسترنال SSD سامسونگ مدل T7 Shield

 

آیا هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل wd_black p10 game drive ارزش خرید دارد؟

این هارد مخصوص گیمرها ساخته شده و به درد افرادی می‌خورد که حجم زیادی اطلاعات دارند و می‌خواهند این اطلاعات را در جایی ذخیره کنند. این هارد به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند بازی‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان را روی کنسول‌‌هایی مانند پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس تجربه کنند. البته که گیمرهای PC هم می‌توانند از این محصول برای ذخیره فایل‌های خودشان و بازی‌های مختلف استفاده کنند. سرعت انتقال اطلاعات این لپ تاپ قابل قبول است و فضای بسیار مناسبی هم پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

درگاه هارد اکسترنال wd black p10

سوالات متداول

آیا هارد اکسترنال وسترن دیجیتال western digital wd black p10 game drive 5tb ضد اب است؟ خیر. این محصول ضد آب نیست. اما به شکلی ساخته شده که در برابر ضربه مقاوم باشد.

آیا هارد اکسترنال wd black p10 برای اجرای بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن ۵ مناسب است؟ خیر. بازی‌های ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن ۵ نیاز به SSD دارند و روی این محصول اجرا نمی‌شوند. بررسی انواع هارد اکسترنال را در وبلاگ تکنولایف دنبال کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. شاهین

    برای PS5 هم چند مدل معرفی کنید

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به شاهین

      چشم. معرفی می‌کنیم.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/wd-black-p10-game-drive/
ads
ads