داغ ترین ها :

بررسی هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A75

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A75 یکی از سریع‌ترین و پرسرعت‌ترین هاردهای اکسترنال موجود در بازار است که از پورت USB-C استفاده می‌کند.

نقاط قوت

  • بدنه آلومینیومی
  • ضد ضربه
  • مقاوم در برابر شوک الکتریکی
  • برخورداری از پورت USB-C
  • سرعت بالا در خواندن و نوشتن اطلاعات

نقاط ضعف

  • ضد آب نیست

هارد اکسترنال همیشه یک گزینه عالی و امن برای انتقال اطلاعات و حمل آن‌ها به شمار می‌رود. با این حال هارد اکسترنال هم مانند بسیاری از محصولات ممکن است دچار آسیب شود. آسیب دیدن هارد اکسترنال هم به معنی از دست رفتن اطلاعات خواهد بود. پس باید محصولی خریداری کنید که دوام بالایی داشته باشد. هیچ کس دوست ندارد اطلاعات ارزشمندش از جمله ویدیوها و عکس‌‌هایی که در طول سال‌ها ذخیره کرده از دست برود. حتی شاید روی هارد اکسترنال خودتان پروژه‌های مهمی را ذخیره کرده‌اید که همیشه به آن‌ها نیاز دارید. پس باید محصولی خریداری کنید که کیفیت ساخت بالایی داشته باشید. یکی از این محصول خوش ساخت و جذاب بازار هارد اکسترنال Armor A75 سیلیکون پاور است. محصولی که بسیار مقاوم ساخته شده تا بتواند در هر شرایطی از اطلاعات کاربران محافظت کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بررسی هارد armor a75 بپردازیم. آیا این محصول واقعا مقاوم است و می تواند مدت زمان زیادی از اطلاعات شما محافظت کند؟ در بررسی تخصصی هارد اکسترنال سیلیکون پاور آرمور A75 به این سوالات جواب خواهیم بود.

طراحی؛ خاص و مقاوم

اولین موضوعی که در نقد و بررسی هارد اکسترنال سیلیکون پاور armor a75 باید به آن اشاره کنیم، ظاهر است. اولین چیزی که کاربران در زمان استفاده از هارد اکسترنال Armor A75 با آن مواجه می‌شوند، ظاهر این محصول است. حافظه اکسترنال Armor A75 ظاهری سر سخت دارد. با محصولی مواجه هستید که از بدنه‌ای آلومینیومی بهره می‌برد. بدنه‌ای نقره‌ای رنگ که ظاهری زیبا به این محصول بخشیده است. البته روی بدنه آلومینیومی این محصول خط‌های برچسته‌ای را مشاهده می‌کنید که باعث شده‌اند این محصول را بهتر در دست بگیرید.

هارد اکسترنال Armor A75

این ویژگی از لیز خوردن هارد هم جلوگیری می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که بدنه Armor A75 به شکلی ساخته شده که اثر انگشت را به خودش جذب نمی‌کند و خیلی راحت هم تمیز می‌شود. موضوع جالبی که در طراحی این محصول می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که برای طراحی آن از هواپیما الگو برداری شده است.

جنس بدنه هارد ارمور A75 سیلیکون پاور

در ادامه بررسی هارد armor a75 باید به ویژگی‌های خاصی که در این محصول به کار رفته هم اشاره کنیم. سیلیکون پاور در ساخت این هارد اکسترنال از استانداردهای مختلف از جمله استاندارد نظامی MIL-STD 810G استفاده کرده است. به همین دلیل Armor A75 در برابر شوک الکتریکی مقاوم است  و تنها اگر از فاصله ۱٫۲ متری هم سقوط کند، آسیب نمی‌بیند. البته که با این ادعا را تایید نمی‌کنیم و حتی آزمایش هم نکردیم.

ضد ضربه بودن هارد Armor A75

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که هارد اکسترنال Armor A75 تنها ۱۶۹ گرم وزن دارد و ابعاد خیلی بزرگی هم برای آن در نظر گرفته نشده است. با محصولی سبک سرو کار دارید و اندازه آن هم مانند اکثر حافظه‌های اکسترنال موجود در بازار است. هارد اکسترنال Armor A75 در ابعاد ۱۲۴٫۴ در ۸۲ در ۱۲٫۲ میلی‌متر ساخته شده و خیلی راحت می‌توانید آن را حتی در جیب شلوار هم قرار دهید.

 

بررسی یک پرتابل SSD فوق العاده:
بررسی SSD اکسترنال سامسونگ T7

 

ابعاد هارد اکسترنال Armor a75

روی Armor A75 درگاه و پورت خاصی را مشاهده نمی‌کنید و تنها یک پورت USB-C برای انتقال اطلاعات روی آن در نظر گرفته شده است. پورت USB-C یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود که باعث شده سرعت انتقال اطلاعات بالایی داشته باشد. بد نیست به این نکته شاره کنیم که داخل بسته بندی این محصول یک عدد کابل USB-C به USB-A هم دیده می‌شود.

هارد اکسترنال سیلیکون پاور A75 armor

بدنه آلومینیومی این محصول باعث شده که در برابر ضربه‌های مختلف مقاوم باشد. با این حال سعی نکنید که مقاومت این محصول را اندازه‌گیری کنید. باید بگوییم که روی این محصول چراغ LED هم دیده می‌شود که در زمان انتقال اطلاعات روشن می‌شود.

 

یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند از لنوو زیر تست گیم تکنولایف:
بررسی لپ تاپ legion 5 pro با پردازنده Ryzen 7 5800h

 

ویژگی‌های نرم‌افزاری Armor A75

در ادامه بررسی تخصصی هارد اکسترنال سیلیکون پاور آرمور A75 نوبت به ویژگی‌های نرم‌افزاری این محصول می‌رسد. این محصول به صورت پیش فرض با فرمت NTFS پیش روی کاربران قرار می‌گیرد. فرمتی که به راحتی در سیستم‌های عامل مختلف شناخته می‌شود و مشکلی در کار کردن با این محصول روی ویندوز و مک نخواهید داشت. با این حال می‌توانید هر زمان که خواستید حافظه را فرمت کنید و از فرمت دلخواه خودتان استفاده کنید. قبل از اینکه این محصول را فرمت کنید بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم داخل هارد اکسترنال یک فایل PDF راهنمای استفاده و اپلیکشنی برای فعال کردن وارانتی این محصول قرار گرفته است.

هارد ا ترابایت سیلیکون پاور آرمور A75

برای اینکه بتوانید از اطلاعاتی که روی این Armor A75 ذخیره‌ کرده‌اید، محافظت کنید، می‌توانید از اپلیکیشن رایگان SP Widget software استفاده کنید. این اپلیکیشن می‌تواند اطلاعات شما را به صورت AES 256-bit رمزگذاری کند.

 

طراحی و عملکرد جذاب Zenbook Duo 14 را بررسی کردیم:
بررسی لپ تاپ ایسوس زنبوک duo 14 UX482EGR

 

عملکرد Armor A75

مهم‌ترین قسمتی که در نقد و بررسی هارد اکسترنال سیلیکون پاور armor a75 به آن اشاره کنیم، عملکرد این محصول است. با محصولی سروکار دارید که از استاندارد USB 3.2 Gen 1 بهره می‌برد که روی کاغذ باید سرعت انتقال آن به ۵ گیگابیت بر ثانیه برسد. همچنین همان‌طور که گفتیم این هارد اکسترنال با USB-C ساخته شده و یک کابل USB-C به USB-A داخل آن قرار گرفته است.

 

برای بررسی عملکرد Armor A75 از اپلیکیشن CrystalDiscMark 8 استفاده کردیم. در این آزمایش متوجه شدیم که سرعت خواندن این هارد اکسترنال به ۱۳۴٫۰۶ مگابیت برثانیه می‌رسد. سرعت نوشتن اطلاعات روی این محصول هم به ۱۳۲٫۷۰ مگابیت برثانیه می‌رسد.

تست سرعت هارد اکسترنال Silicon Power Armor A75

اما برای سنجش بهتر عملکرد این هارد اکسترنال از فایل‌های مختلف کمک گرفتیم. به عنوان مثال یک فیلم ۶ گیگابایتی را از روی سیستم، روی Armor A75 کپی کردیم. این فایل با سرعت ۱۲۵ گیگابیت بر ثانیه روی حافظه کپی شد. چیزی نزدیک به ۴۵ ثانیه برای کپی شدن این فایل صبر کردیم.

تست سرعت Armor A75

سرعت قابل قبولی برای کپی کردن فایل روی این هارد شاهد بودیم و این موضوع ارزش خرید این محصول چند برابر می‌کند. باید به این نکته اشاره کنیم برای انتقال اطلاعات از سیستم روی هارد از پورت USB 3.1 استفاده کردیم.

 

آموزش نحوه ریکاوری هارد های اکسترنال را در مطلب زیر بخوانید:
چگونه هارد اکسترنال را ریکاوری کنیم

 

آیا  هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A75 ارزش خرید دارد؟

سعی کردیم در بررسی هارد armor a75 شما را به این محصول بیشتر آشنا کنیم. با حافظه اکسترنالی سروکار داریم که بسیار مقاوم ساخته شده و بسیار سبک است. از نظر ابعاد هم باید بگوییم که حتی در جیب قرار به راحتی قرار می‌گیرد. این محصول سرعت انتقال اطلاعات فوق العاده‌ای را ارائه می‌کند و یکی از بهترین حافظه‌‌های اکسترنال USB 3.2 بازار به شمار می‌رود. اگر به دنبال محصولی هستید که از اطلاعات شما به خوبی محافظت کند، می‌توانید Armor A75 را خریداری کنید.

سوالات متدوال

آیا هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A75 ضد آب است؟ خیر. این محصول ضد آب نیست.

سرعت انتقال اطلاعات هارد اکسترنال سیلیکون پاور Armor A75 چقدر است؟ با استفاده از ابزارهای بنچمارک هارد اکسترنال متوجه شدیم که سرعت خواندن اطلاعات به ۱۳۴٫۰۶ مگابیت برثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات به ۱۳۲٫۷۰ مگابیت برثانیه می‌رسد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/silicon-power-armor-a75/
ads
ads