داغ ترین ها :
راهنمای خرید بهترین اسپیکر JBL

راهنمای خرید بهترین اسپیکر JBL

نیازی نیست خوره لوازم صوتی باشید تا نام JBL به گوشتان رسیده باشد. برای افرادی که قصد خرید اسپیکر دارند، این برند معتبر با ۷۰ سال سابقه یکی از بهترین گزینه‌هاست. اما تنوع بالای محصولات این شرکت و تفاوت سری‌های Flip و Charge و غیره می‌تواند کمی سردرگم کننده باشد. برای حل این مشکل، بهترین اسپیکرهای JBL را براساس مناسب‌ترین نوع کاربری دسته‌بندی کردیم به این امید که خرید راحت‌تری داشته باشید.

 

مشاهده قیمت و آفرهای ویژه اسپیکرهای جی بی ال: اسپیکر jbl

 

بهترین اسپیکر JBL برای عموم کاربران

تأسیس برند JBL به سال ۱۹۴۶ میلادی و توسط James Bullough Lansing باز می‌گردد. بله، نام برند مخفف شده نام بنیان‌گذار آن است!

اسپیکر JBL Flip 6

اسپیکر جی بی ال فلیپ 6

مطلب را با JBL Flip 6 آغاز می‌کنیم که یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اسپیکر‌های این برند است.

این اسپیکر کیفیت و بلندی صدای خوبی را در پکیجی قابل حمل و با قیمتی مناسب ارائه می‌کند. Flip 6 از آخرین ورژن بلوتوث یعنی ۵.۲ پشتیبانی می‌کند و با گواهی IPX67 در مقابل گرد و غبار مقاومت کامل دارد و تا ۳۰ دقیقه می‌تواند در عمق ۱ متری آب دوام بیاورد. مانند بقیه اسپیکرهای نسل جدید JBL، داخل اپلیکیشن این برند می‌توانید از طریق اکولایزر تنظیمات صدا را شخصی‌سازی کنید.

باتری این اسپیکر ۱۲ ساعت شارژدهی دارد. JBL Flip 6 ورودی میکروفون و AUX ندارد که برای برخی کاربران ممکن است ناامید کننده باشد.

 

قیمت اسپیکر جی بی ال Flip 6

 

بهترین اسپیکر بلوتوث شیائومی کدام است؟

بهترین اسپیکر شیائومی

 

اسپیکر JBL Charge 5

اسپیکر JBL Charge 5

با رنگ‌ و طرح‌های زیبا و متفاوت، JBL Charge 5 از مقرون به صرفه‌ترین اسپیکرها برای مهمانی و دورهمی است.

JBL Charge 5 کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر از آن است که در رده اسپیکرهای قابل حمل قرار بگیرد اما در عوض با قدرت و کیفیت صدای بالا و شارژدهی عالی جبران می‌کند. ویژگی JBL PartyBooster اجازه می‌دهد با زوج کردن دو اسپیکر، از صدای بلندتر و استریو لذت ببرید، هرچند احتمالاً به آن نیاز پیدا نکنید. ورودی میکروفون برای علاقه‌مندان به کارائوکه و سخنرانی در مجالس تعبیه شده است.

ویژگی مثبت دیگر این اسپیکر ظرفیت بالای باتری است که تا ۲۰ ساعت پخش موسیقی را پشتیبانی می‌کند. Charge 5 امکان شارژ کردن گوشی را هم فراهم می‌کند تا زمان بیشتری بتوانید به موسیقی گوش کنید.

 

قیمت اسپیکر jbl charge 5

بهترین اسپیکر JBL برای مهمانی

اسپیکرهایی که در این بخش معرفی می‌کنیم برای مهمانی‌های بسیار بزرگ در حد مراسم عروسی مناسب هستند! در واقع هدف سری PartyBox از JBL چنین چیزی‌ست. هرقدر این اسپیکرها بلند و باکیفیت هستند، قیمت آن‌ها هم زیاد است. به همین خاطر، سری PartyBox را بیشتر به حرفه‌ای‌ها توصیه می‌کنیم. اسپیکرهایی که در بخش قبل معرفی شدند برای اکثر دورهمی‌ها مناسب هستند.

آیا می‌دانستید JBL تحت مالکیت HARMAN International، یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ الکترونیک است؟

اسپیکر JBL PartyBox 710

اسپیکر JBL PartyBox 710

یکی از قوی‌ترین اسپیکرهایی که می‌توانید در بازار پیدا کنید و بهترین اسپیکر برند JBL برای مهمانی‌ها، PartyBox 710 است.

با خروجی ۸۰۰ واتی و رقص نور RGB، هیچ مکان و مهمانی نیست که نتوانید با PartyBox 710 منفجر کنید! صدای این اسپیکر روی حداکثر ولوم به راحتی تا چند خیابان بعدی هم شنیده خواهد شد (در محیط مسکونی این کار رو نکنید!). این اسپیکر اندازه یک یخچال کوچک است و ۲۷.۸ کیلوگرم وزن دارد، بنابراین چندان برای حمل و نقل مناسب نیست. اما در صورت نیاز با دستگیره چمدانی و چرخ، کار انتقال آن آسان شده است.

جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، USB و بلوتوث راه‌های اتصال به این اسپیکر هستند اما از باتری خبری نیست. در هر صورت هیچ باتری نمی‌تواند جوابگوی خروجی ۸۰۰ واتی PartyBox 710 باشد. 

امکان اتصال میکروفون و گیتار نیز وجود دارد که آن را برای تفریح جذاب کارائوکه و خوانندگی مناسب می‌کند.

 

قیمت اسپیکر پارتی باکس 710 JBL

 

اسپیکر JBL PartyBox 310

با اینکه قدرت صدا و بیس مدل 710 را ندارد، PartyBox 310 با ابعاد کوچک‌تر و تغذیه باتری جذابیت‌های خود را دارد.

این اسپیکر بلوتوثی با طراحی چمدانی حمل و نقل آسانی دارد. شدت صدای تولید شده به راحتی برای یک مهمانی بزرگ در مجالس و باغ و دورهمی بیرون از خانه مناسب است. امکان تنظیم صدا به دلخواه توسط اکولایزر در اپلیکیشن JBL وجود دارد. از آنجایی که PartyBox 310 با باتری هم کار می‌کند، برای بیرون بردن گزینه‌ بهترین نسبت به PartyBox 710 است. یک درگاه 12V DC نیز وجود دارد تا بتوانید باتری آن را با فندک ماشین هم شارژ کنید.

گواهی IPX4 تضمین می‌دهد این اسپیکر در مقابل باران و کمی خیس شدن مقاومت دارد. رقص نور RGB هم وجود دارد که به دلخواه می‌توانید شخصی‌سازی کنید. ویژگی مثبت دیگر PartyBox 310، وجود درگاه میکروفون و ورودی گیتار است که به عنوان بلندگو یا دستگاه کارائوکه هم می‌توانید از آن استفاده کنید. 

 

قیمت پارتی باکس jbl 310

 

بهترین اسپیکر JBL برای سفر

اسپیکر JBL Paragon که در سال ۱۹۵۷ به بازار عرضه شد، امروزه با قیمت ۴۰ هزار دلار توسط کالکسیونرها خریداری می‌شود!

JBL Xtreme 3

JBL Xtreme 3

افرادی که زمان زیادی را در طبیعت بکر می‌گذرانند می‌دانند که پیدا کردن یک اسپیکر قدرتمند که مقاومت بالایی داشته باشد آسان نیست. برای این دسته افراد، JBL Xtreme 3 یک گزینه عالی شمرده می‌شود؛ این اسپیکر حتی درب بطری‌تان را هم باز می‌کند!

برای شروع، این اسپیکر در مقابل گرد و خاک مقاومت کامل دارد و تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری در مقابل نفوذ آب مقاومت می‌کند؛ ضمانت این موضوع را گواهی IPX67 می‌دهد. اما سخت جان بودن Xtreme 3 تنها نقطه قوت آن نیست. در بحث صدا با دو ساب‌ووفر و دو تیوتر، هر یک با ۲۵ وات توان RMS، اسپیکر JBL در مجموع ۱۰۰ وات توان خروجی ارائه می‌دهد. با یک نگاه به بازه فرکانس پاسخگویی ۵۳.۵ تا ۲۰ هزار هرتز هم می‌توانیم به عمیق بودن صدای بیس تولید شده پی ببریم.

علاوه بر پشتیبانی از فناوری TWS (اتصال دو اسپیکر به صورت بی‌سیم)، JBL Xtreme 3 از عملکرد انحصاری PartyBoost پشتیبانی می‌کند که بلندی صدای تولید شده توسط دو اسپیکر را تا حد قابل توجه افزایش می‌دهد.

اسپیکری که برای سفر انتخاب می‌کنیم باید شارژدهی خوبی هم داشته باشد نه؟ JBL Xtreme 3 تا ۱۵ ساعت وعده شارژدهی می‌دهد. این باتری بزرگ می‌تواند نقش پاوربانک را هم ایفا کند.

 

قیمت اسپیکر jbl xtreme 3

 

 

مدت زمان شارژ اسپیکر چقدر است؟

از کجا بفهمیم اسپیکر شارژ شده

 

بهترین اسپیکر JBL مقرون به صرفه

در ادامه فهرستی از اسپیکرهای برند جی بی ال را به شما معرفی می‌کنیم که قیمت مناسب‌تری دارند.

JBL Go 3

JBL Go 3

ارزان‌ترین اسپیکر برند JBL که می‌توانید تهیه کنید مدل Go 3 است. این مدل با ابعاد بسیار کوچک و گواهی ضدآب بودن IP67 (و تا حد قابل قبولی ضد خاک) برای بیرون بردن بهینه شده و با وجود قیمت ارزان، کیفیت صدای خوبی ارائه می‌دهد.

JBL Go 3 را با طراحی مکعبی با گوشه‌های منحنی کوچک (در حدی که در کف دست جا می‌شود) می‌توانید از دیگر اسپیکرهای JBL تمایز دهید. کیفیت ساخت اسپیکر بسیار خوب است و در این بحث حس یک اسپیکر پرمیوم را دارد. صدا تنها از یک طرف اسپیکر که با درج نماد JBL مشخص شده است خارج می‌شود. کیفیت صدا خوب است اما انتظار زیادی از بابت بلندی آن نداشته باشید، توان خروجی این مدل تنها ۴.۲ وات است.

با وجود اینکه Go 3 تا سی دقیقه در عمق یک متری در مقابل نفوذ آب مقاومت می‌کند، روی سطح آب شناور نمی‌ماند پس چندان برای استفاده داخل استخر مناسب نیست. مورد دیگری که ارزش JBL Go 3 را بالا می‌برد باتری آن است. به ادعای JBL، این اسپیکر تا ۵ ساعت شارژدهی دارد اما در استفاده با بلندی صدای 75 دسی‌بل، شارژدهی آن دوبرابر میزان تبلیغ شده و نزدیک به ده ساعت بود! طبیعتاً اگر صدا را بلند‌تر کنید زمان شارژدهی کاهش پیدا می‌کند اما باز هم برای این قیمت و این ابعاد، زمان فوق العاده‌ای است. پشتیبانی از فناوری بلوتوث نسل ۵.۱ در بهینگی و مصرف کم انرژی این دستگاه قطعاً دست داشته است.

 

قیمت اسپیکر jbl go 3

 

JBL Flip 5

JBL Flip 5

با عرضه Flip 6، این مدل یک کاهش قیمت جانانه داشته که ارزش خرید آن را بالا برده است؛ هرچه نباشد، Flip 5 پرچمدار سال ۲۰۲۰ JBL بود.

نسبت به رقبا، Flip 5 طراحی ساده‌ و بی‌آلایشی دارد. همراه با این کیفیت ساخت بالا، یک گواهی IPX7 به دستگاه اهدا شده است تا آن را در رده بهترین اسپیکرهای ضدآب در برچسب قیمتی خود قرار دهیم. یک عیب قابل توجه Flip 5 که می‌تواند پرداخت هزینه بیشتر برای Flip 6 را توجیح کند، استفاده از بلوتوث ۴.۲ در مقایسه با ۵.۱ است. غیر از آن، Flip 6 مقاومت در برابر خاک هم دارد که آن را برای بردن به ساحل مناسب‌تر می‌کند.

قیمت اسپیکر jbl flip 5

 

چنانچه نسبت به خرید اسپیکر فلیپ ۵ تردید دارید، می‌توانید  نقد و بررسی اسپیکر jbl flip 5 آن را مطالعه کنید.

 

چگونه بهترین اسپیکر را انتخاب کنیم؟

برای اینکه از انتخاب خود حداکثر رضایت را داشته باشید، باید مواردی که برایتان اهمیت دارند را مشخص کنید.

اول با این سوال آغاز کنید که اسپیکر را برای چه کاری می‌خواهید؟ مهمانی‌های بزرگ و شلوغ یا دورهمی‌های چند نفره؟ آیا می‌خواهید در محیط خانه از اسپیکر استفاده کنید یا آن را بیرون می‌برید؟ تا چه اندازه نیاز به حمل اسپیکر خود دارید؟ پاسخ دادن به این سوالات، کمک می‌کند میان ویژگی‌های اساسی اسپیکر‌ها تمایز قائل شوید.

  • شارژدهی: اگر زیاد سفر می‌کنید، نیاز به اسپیکری دارید که باتری حجیمی داشته باشد. در غیر این صورت می‌توانید سراغ باتری‌های ضعیف‌تر اما با حمل پذیری و کیفیت صدای بهتر بروید.
  • قابلیت JBL PartyBoost: همه اسپیکر‌های JBL این ویژگی را ندارند، اما آن‌هایی که از آز آن پشتیبانی می‌کنند می‌توانند برای تولید صدای بلندتر و استریو با یک اسپیکر سازگار زوج شوند. اگر اسپیکر خود را برای مهمانی می‌خواهید اما بودجه‌تان به اسپیکر‌های PartyBox 710 یا 310 نمی‌رسد می‌توانید دو اسپیکر با این ویژگی انتخاب کنید. JBL PartyBoost با JBL Connect+ در تولید صدای بلند‌تر تفاوت دارد.
  • میکروفون: اگر کارائوکه (همخوانی با موسیقی) یکی از المان‌های اصلی مهمانی‌هایتان است و یا می‌خواهید از اسپیکر به عنوان بلندگو استفاده کنید، حتما از پشتیبانی میکروفون اطمینان حاصل کنید. 
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: اگر اسپیکر را با خود بیرون می‌برید، ضدآب بودن اهمیت زیادی دارد. حداقل، می‌خواهید اسپیکر در مقابل باران مقاومت داشته باشد. گواهی IPX بالاتر باعث می‌شود اسپیکر را در کنار استخر نیز استفاده کنید. برای ساحل یا کویر، مقاومت کامل دربرابر گرد و غبار نیز اهمیت پیدا می‌کند.
  • بودجه: اسپیکر‌های JBL از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند و تا ۴۰ میلیون تومان انتخاب وجود دارد. بنابراین اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که بودجه‌تان با ویژگی‌هایی که از اسپیکر می‌خواهید همخوانی دارند یا نه.

 

راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر با 5 میلیون تومان:
اسپیکر تا 5 میلیون چی بخریم؟

 

مقایسه کلی برند JBL با رقیبان

هنگام بررسی بهترین اسپیکر‌های برند JBL و مقایسه آن‌‌ها با برند‌های دیگر متوجه تمایز‌های جالب JBL با برند‌های رقیب شدیم. برخی از این تفاوت‌ها مانند سادگی در طراحی، نه مزیت هستند و نه عیب و صرفا بحث سلیقه کاربر را پیش می‌کشند. برای مثال، هم‌قیمت بیشتر اسپیکرهای JBL می‌توانید محصولاتی با رقص نور یا طرح‌های خاص پیدا کنید که تقریباً خلاف فلسفه مینیمالیست این برند است. 

مزایا:

  • پشتیبانی از بلوتوث. اکثر اسپیکرهای برند JBL و همه مواردی که در این مطلب معرفی و بررسی کردیم از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند تا بتوانید بدون مزاحمت و محدودیت‌های سیم به موسیقی گوش کنید. برخی از اسپیکر‌های JBL به کلی AUX را کنار گذاشته‌اند و روی جدید‌ترین نسخه بلوتوث تکیه می‌کنند.
  • صدای بالانس. اسپیکرهای بلوتوثی JBL که در این مطلب معرفی کردیم پروفایل صوتی متعادلی دارند. وکال و آلات موسیقی اصلی شفاف شنیده می‌شوند و بیس و میدهای خوبی تولید می‌شود. اما تأکید خاصی روی یک قسمت از فرکانس صوتی، برای مثال بیس، وجود ندارد و پروفایل صوتی متعادل ترجیح داده شده است. 
  • کیفیت ساخت بالا و قابل حمل. حتی سنگین‌ترین و بزرگ‌ترین اسپیکرهای JBL که برای مهمانی‌های بزرگ طراحی شده‌اند از فلسفه حمل پذیری پیروی می‌کنند. این معمولا به معنای دستگیره چمدانی و یا چرخ زیر اسپیکر است. مدل‌های کوچک‌تر نیز با هدف حمل و نقل طراحی و دیزاین می‌شوند. تمام اسپیکر‌های JBL از بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند و کیفیت ساخت عالی دارند. 

معایب: 

  • عدم پشتیبانی مناسب از دستیار صوتی. دستیارهای صوتی کم کم به یکی از دلایل اصلی خرید اسپیکر تبدیل می‌شوند. اما برند JBL رویکرد سنتی‌تری به اسپیکرهای خود دارد و آن‌ها صرفاً با هدف ارائه بهترین کیفیت صوتی و بلندترین صدا طراحی می‌شوند. اگر می‌خواهید اسپیکر خود را با فرمان‌های صوتی کنترل کنید، بهتر است سراغ برند‌های دیگر بروید.
  • اکولایزر گرافیکی. اپلیکیشن این برند اکولایزر گرافیکی را تنها برای جدیدترین اسپیکرهای JBL فراهم کرده است. این ویژگی که کمک می‌کند تنظیمات صوتی را بر حسب علایق شخصی انتخاب کنید، مشخصه مهمی برای برخی کاربران است.
  • ناتوانی در تولید بیس عمیق. برخی سبک‌های موسیقی مانند هیپ هاپ یا موسیقی رقص نیاز به بیس قدرتمند و عمیق دارند. اسپیکر‌های JBL به خصوص موارد کوچک‌تر در این زمینه کمی ضعیف عمل می‌کنند. بخشی از دلیل این موضوع به همان پروفایل صوتی بالانس باز می‌گردد که بالاتر اشاره کردیم. البته با مدل‌های بزرگ‌تر و بالارده مانند سری PartyBox این مشکل را نخواهید داشت.
  • حذف AUX و فلش خور نبودن. نسل جدید بسیاری از اسپیکرهای کوچک‌تر JBL در حال حذف کردن پورت AUX هستند. با وجود پورت USB، اسپیکر‌ JBL فلش خور نیست و از درگاه USB عمدتاً برای شارژ گوشی استفاده می‌شود. البته این موضوع را باید برای هر مدل جداگانه بررسی کرد.

 

راهنمای خرید اسپیکر های چمدانی در سایز بزرگ و کوچک:
اسپیکر چمدانی

 

سوالات متداول

آیا اسپیکر JBL فلش خور است؟ اکثر اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل JBL قابلیت پخش موسیقی از روی فلش مموری را ندارند.

کدام اسپیکر JBL بلندترین صدا را دارد؟ JBL PartyBox 10000 یکی از بلندترین اسپیکرهای بلوتوثی با صدا و بیس فوق العاده قدرتمند است.

بهترین اسپیکر JBL برای بیس چیست؟ سری PartyBox از ارزان‌ترین مدل آن‌ها یعنی PartyBox 310 تا 10000 همگی بیس بی‌نظیری دارند.

آیا بلندگوهای JBL خوب هستند؟ بدون شک JBL از بهترین برندهای فعال در حوزه فناوری‌ها صوتی است. با این برند آشنایی ندارید؟ JBL بیش از هفت دهه قدمت دارد و در حال حاضر تحت مالکیت HARMAN است، که خود از زیرمجموعه‌های Samsung Electronics می‌باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b1-jbl/
ads
ads