داغ ترین ها :
معرفی 5 تبلت ویندوزی و ارزان قیمت

معرفی 5 تبلت ویندوزی و ارزان قیمت

در این مطلب قصد داریم به معرفی چند تبلت ویندوزی ارزان قیمت بپردازیم. تبلت‌ها از جذاب‌ترین گجت‌های دنیای تکنولوژی محسوب می‌شوند که در سال‌های اخیر توجه زیادی به آن‌ها شده و می‌توانید با خرید تبلت‌های مختلف در کارایی‌های متفاوت، بهترین بهره را از آن‌ها ببرید. تقریباً می‌توان گفت که اکثر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، دست به تولید تبلت‌ها هم زده‌اند و حتی کمپانی‌های تولیدکننده لپ‌تاپ هم به این سمت سوق داده شده‌اند.
همان‌طور که می‌دانید تبلت‌ها علاوه بر این که بر اساس سخت‌افزار دسته‌بندی می‌شوند، بر اساس نوع سیستم‌عامل هم در نظر گرفته می‌شوند؛ سیستم‌عامل در تبلت‌ها شامل تبلت اندرویدی، تبلت iOS یا iPad OS و تبلت ویندوزی است که با توجه به سلیقه و نوع استفاده‌ای که از آن دارید دسته‌بندی می‌شود.

برای مثال تبلت‌های اندرویدی برای وب‌گردی، تماشای فیلم، بازی و کتاب‌خوانی بسیار مفیدند، از طرفی تبلت‌های اپل را که به آن‌ها آیپد گفته می‌شود برای طراحی و بازی‌های بسیار سنگین و گرافیکی به دلیل داشتن پردازنده و نمایشگر فوق‌العاده استفاده می‌کنند؛ البته در نظر داشته باشید که قیمت تبلت های اندرویدی می‌تواند بسیار کمتر از قیمت آیپد باشد، به همین دلیل کارایی‌ها به‌صورت کامل جدا شده‌اند و کسی برای دیدن فیلم یا وب‌گردی آیپد پرو 30 میلیون تومانی تهیه نمی‌کند.

اما درگذشته کاملاً در مورد تبلت‌های اندرویدی و آی‌پدها صحبت کرده‌ایم و بهترین آن‌ها را معرفی کردیم تا در هنگام خرید راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید؛ حالا نوبت به دسته تبلت‌های ویندوزی رسیده است، تبلت‌هایی که شاید کمتر در ایران به فروش برسند، اما کارایی فوق‌العاده‌ای دارند و مخصوص افرادی هستند که برای کارشان نیاز به یک لپ‌تاپ همراه سبک و کوچک دارند.
تبلت ویندوزی درست مانند همان لپ‌تاپ‌های ویندوزی عمل می‌کند، با این تفاوت که هم می‌توانید بدون کیبورد با آن‌ها کار کنید و هم موس و کیبورد متصل کنید، اما در نظر داشته باشید یک تبلت نمی‌تواند پردازنده قدرتمند یک لپ‌تاپ را داشته باشد و در حد یک تبلت باید از آن انتظار داشته باشید.

همان‌طور که گفتیم تبلت‌های ویندوزی مخصوص افرادی است که می‌خواهند برای پیش‌بردن آسان‌تر کار و حرفه‌شان، یک لپ‌تاپ همیشه همراه داشته باشند، اما نمی‌خواهند وزن و سایز بزرگ لپ‌تاپ را همیشه روی دوش یا در دستشان تحمل کنند. به همین دلیل با خرید تبلت ویندوزی می‌توانید همان کاربری لپ‌تاپ را داشته باشید و به امور کاری خود رسیدگی کنید.

 

برای خرید تبلت و همچنین مشاهده قیمت انواع لپ تاپ به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

تبلت های ویندوزی به دلیل پشتیبانی رسمی از سرویس‌های مایکروسافت، از تمام خدمات مایکروسافت هم به‌صورت رایگان استفاده می‌کنند که شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و دیگر برنامه‌های مایکروسافت می‌شود؛ همچنین به دلیل هماهنگی بسیار خوب بین دستگاه‌های ویندوزی، می‌توانید لپ‌تاپ خود را به‌راحتی با تبلت ویندوزی خود سینک کنید تا هر اطلاعاتی مانند فایل وردهای جدید که روی تبلت اضافه می‌کنید به‌صورت اتوماتیک به لپ‌تاپتان هم راه پیدا کند.

پس دلایل زیادی وجود دارد که قید آی‌پد و تبلت های اندرویدی را بزنیم و به سراغ تبلت‌های بسیار باکیفیت ویندوزی برویم، اما سعی کنید از تبلت‌های ویندوزی برای بازی استفاده نکنید.
در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم بهترین تبلت های ویندوزی و همچنین تبلت های ویندوزی ارزان قیمت را به شما معرفی کنیم تا بهتر و راحت‌تر بتوانید خرید تبلت ویندوزی خود را انجام دهید؛ همراه ما باشید.

بهترین تبلت های ارزان قیمت ویندوزی

تبلت دل مدل Latitude 7320 Detachable

تبلت ویندوزی ارزان لنوو

برند دل از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های لپ‌تاپ است که حتماً تا به حال برای یک‌بار هم که شده، اسم این برند معروف به گوشتان خورده است. یکی از جذاب‌ترین تبلت ویندوزی ارزان قیمت این شرکت، تبلت Latitude 7320 Detachable است که درست مانند لپ‌تاپ است با وجود این که کیبورد آن قابلیت جداشدن از نمایشگر را دارد. این تبلت به‌عنوان لپ‌تاپ هم شناخته می‌شود که نمایشگری لمسی دارد و می‌توانید با جداکردن کیبورد و موس، مانند یک تبلت از آن استفاده کنید.
این تبلت از پردازنده نسبتاً قدرتمند اینتل Core i7 نسل 11 استفاده می‌کند که عملکرد خوبی در اجرای برنامه‌های مدیایی دارد؛ اگر قصد وب‌گردی، تایپ و رسم نمودار در برنامه‌های مختلف را دارید، این تبلت جزو بهترین انتخاب‌ها است. همچنین به کمک 16 گیگ رم و 256 گیگابایت حافظه SSD می‌توانید به‌راحتی برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ، پریمیر، افتر افکت و دیگر برنامه‌های ادیت عکس و ویدئو را اجرا کنید بدون افت عملکرد و کندی در رندر گرفتن.

خرید لپ تاپ
نمایشگر این تبلت ویندوزی از نوع LED فول اچ دی و وضوح 1920 در 1280 پیکسل تشکیل شده به‌اندازه 13 اینچ؛ درست است که این تبلت نمایشگر بسیار بزرگی دارد، اما وزن 700 گرمی‌ای که دارد بسیار سبک‌تر و جمع‌وجورتر از لپ‌تاپ‌های 3 یا 4 کیلوگرمی است.
باتری این تبلت می‌تواند تا 12 ساعت و 37 دقیقه در روز دوام داشته باشد و با مصرف متوسط در روز این بازدهی را به شما می‌دهد، اما اگر از برنامه‌های سنگین و گرافیکی مانند پریمیر و افتر افکت یا فوتوشاپ استفاده کنید، باتری زودتر تمام می‌شود و باید به شارژ متصل کنید.
تبلت Dell Latitude 7320 Detachable با سیستم‌عامل ویندوز 10 منتشر شده که قابلیت ارتقا به نسخه‌های بالاتر مانند ویندوز 11 هم دارد، به همین ترتیب می‌توانید از انواع خدمات مایکروسافت استفاده کنید و اطلاعاتتان را برنامه‌های مایکروسافتی کامپیوترتان هماهنگ کنید. اما متأسفانه تبلت ویندوزی ارزان محسوب نمی‌شود و قیمت نسبتاً بالایی دارد.

 

راهنمای خرید تبلت با بودجه حداقلی:
بهترین تبلت تا ۴ میلیون

 

تبلت لنوو ThinkPad X12 Detachable

تبلت ویندوزی ارزان قیمت لنوو

یکی از بهترین تبلت های ویندوزی بازار، متعلق به برند Lenovo است؛ این تبلت ThinkPad X12 Detachable نام دارد که از سخت‌افزار و همچنین طراحی جالبی هم بهره می‌برد. این تبلت دارای پردازنده اینتل است و در سه نوع i3، i5 و i7 روانه بازار می‌شود. با این تنوع در پردازنده می‌توانید نسبت به بودجه‌ای که در نظر دارید خرید کنید و تبلت موردعلاقه خود را تهیه کنید.

تبلت ThinkPad X12 Detachable دارای حافظه داخلی 1 ترابایت SSD است که از فناوری PCIe استفاده می‌کند و همچنین 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR4x در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این 16 گیگ رم و 1 ترابایت SSD می‌توانید به‌راحتی برنامه‌های ویرایش عکس و فیلم ‌مانند فوتوشاپ و افتر افکت را اجرا کنید بدون هیچ‌گونه افت عملکرد در تبلت.

این تبلت دارای ویندوز 10 پرو است که باعث می‌شود برای کارهای مهم اداری‌تان بسیار به کار بیاید؛ به کمک این سیستم‌عامل می‌توانید از تمام خدمات مایکروسافت به‌صورت رایگان استفاده کنید و از برنامه‌های مهمی مانند ورد، پاورپوینت و دیگر برنامه‌های مایکروسافت برای انجام کارهای اداری مانند تایپ و رسم نمودار یا حتی وب‌گردی استفاده کنید.

قیمت اسپیکر

تبلت تینک پد لنوو نمایشگر فول اچ دی با وضوح 1920 در 1280 و اندازه 12.3 اینچ دارد که حدود 400 با روشنایی دارد و مات است؛ این پنل از نوع IPS تشکیل شده و توسط فناوری گوریلاگلس محافظت می‌شود که باعث شده مقاومت آن در برابر ضربه و خط‌وخش بالاتر برود.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این تبلت جداشونده، وجود USB 4.0 یا همان آذرخش است که سرعت انتقال فوق‌العاده بالایی دارد، از دیگر جذابیت‌های این تبلت وجود کیبورد درون جعبه است که نیازی نیست جداگانه آن را تهیه کنید. این کیبورد با نور پس‌زمینه است که مناسب استفاده در محیط‌های کم‌نور می‌شود و به‌راحتی می‌توانید از آن در تاریکی استفاده کنید.
همچنین باتری 42 وات بر ساعت 65 وات توان خروجی دارد و حدود 14 ساعت می‌توانید از این تبلت استفاده کنید، از طرفی این تبلت از سیم‌کارت هم پشتیبانی می‌کند اما سرعت LTE آن خیلی بالا نیست و بهتر است از مودم همراه استفاده کنید.

 

معرفی بهترین تبلت های سیم کارت خور بازار:
تبلت سیم کارت خور

 

تبلت مایکروسافت Surface Pro X LTE

تبلت مایکروسافت Surface Pro X LTE

تبلت‌های سرفیس از محبوب‌ترین لپ‌تاپ‌های جداشونده هستند که بیشتر شبیه به تبلت‌های معمولی است؛ هم از نظر پردازنده و هم از نظر ظاهری تبلت سرفیس پرو ایکس به تبلت‌های اندرویدی شباهت دارد اما باقدرت بیشتر و کیفیت بسیار بالاتر. با خرید سرفیس پرو X می‌توانید تمام خدمات مایکروسافت را مادام‌العمر در اختیار داشته باشید، زیرا این تبلت ساختهٔ شرکت مایکروسافت است و زیر پوشش این شرکت فعالیت می‌کند.

این تبلت از جذاب‌ترین تبلت‌های بازار است که قیمت خیلی زیادی ندارد اما نباید سخت‌افزار خیلی خوب هم از آن انتظار داشته باشید، برای مثال این تبلت دارای پردازنده Microsoft SQ1 است که از خانواده اسنپدراگون است و پردازنده گرافیکی ARM هم قدرت بسیار بالا دارد. اما در برابر لپ‌تاپ‌ها کاملاً ضعیف‌تر عمل می‌کند و پیشنهاد ما این است که برای کارهای سبک مانند تایپ و فوتوشاپ از آن استفاده کنید نه برای پریمیر یا افتر افکت.

نمایشگر این تبلت با اندازه 13 اینچ است و وضوح 1920 در 2880 که کیفیت بسیار خوبی برای یک تبلت 13 اینچی محسوب می‌شود و تراکم پیکسلی 267 پیکسل در هر اینچ دارد. همچنین لایه محافظ گوریلاگلس 4 از این نمایشگر محافظت می‌کند که باعث مقاوم‌تر شدن تبلت سورفیس پرو X می‌شود.

حافظه این تبلت 256 گیگابایت است به همراه 8 گیگابایت رم که مقدار مناسب و قابل قبولی است، دوربین اصلی 10 مگاپیکسل و دوربین سلفی 5 مگاپیکسل عملکرد بسیار معمولی ای دارند که خیلی نمی‌توانیم روی آن‌ها حساب باز کنیم. همچنین باتری قدرتمند این تبلت ارزشمند تا 13 ساعت بازدهی دارد و از دو درگاه type C پشتیبانی می‌کند. وجود اسپیکرهای استریو دوگانه صدای دالبی بسیار با کیفیتی پخش می‌کنند و میکروفون‌های دوگانه استریو هم باعث ضبط صدای استریو و باکیفیت می‌شود.

 

تفاوت های تبلت با گوشی چیست و کدام برای شما مناسبتر است؟
تبلت بهتر است یا گوشی

 

تبلت مایکروسافت Surface Go 3

تبلت مایکروسافت Surface Go 3 ویندوزی

نوبت به تبلت های اقتصادی ویندوزی رسیده است و می‌خواهیم با معرفی بهترین تبلت ویندوزی ارزان کارتان را برای خرید راحت کنیم؛ تبلت سرفیس Go 3 یکی از ارزشمندترین تبلت های ویندوزی است که تمرکزش اقتصادی بودن در برابر سخت‌افزار مناسب است.

نمایشگر این تبلت 10.5 اینچی با وضوح 1920 در 1280 پیکسل از نوع ips است و انتظار بیشتری هم از نمی‌توان داشت، با وجود نمایشگرهای 720 پیکسل در تبلت ویندوز 10 ارزان، استفاده از نمایشگر 1280 اتفاق بسیار خوبی است که افتاده است. با اینکه بازهم کیفیت خوبی نیست و در تصاویر متحرک ضعف به چشم می‌خورد و رنگ تصویر برای طراحی مناسب نیست، اما با توجه به قیمت 400 دلاری ارزش زیادی دارد.

یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب تبلت‌های سورفیس پشتیبانی از قلم است که برای داشتن آن می‌توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر، یکی از قلم‌های مایکروسافت را در اختیار داشته باشید که بسیار کاربردی و مفید در تبلت‌های با نمایشگر بزرگ است.
پردازنده اینتل Core i3-10100Y به همراه 128 گیگابایت SSD و 8 گیگابایت رم می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های سبک و مولی مدیا بر بیاید، برای مثال برای تایپیست‌ها می‌تواند بهترین گزینه خرید سورفیس باشد؛ زیرا تایپ کردن گرافیک و رم بالا نمی‌خواهد و می‌توانید به‌راحتی از این برنامه‌های اختصاصی مایکروسافت استفاده کنید.

از معایب این تبلت هم می‌توانیم به باتری بسیار ضعیفش اشاره کنیم که فقط 6 ساعت دوام می‌آورد و همیشه باید شارژر خود را همراهتان داشته باشید؛ از طرفی پردازنده خیلی امیدوارکننده نیست و حتی در ادیت عکس با فتوشاپ هم به مشکل بر می‌خورید. اما این تبلت برای کسانی است که می‌خواهند نمودار کاری رسم کنند و یا در جلسه‌های آنلاین حضور پیدا کنند که باتوجه‌به دوربین سلفی باکیفیت به‌عنوان وب کم عالی عمل می‌کند.

تبلت Acer Switch 5

تبلت های ویندوزی

ایسر هم از برندهای قدیمی و معتبر بازار است که همه آن را به تولید لپ‌تاپ‌های مقاوم و خوش‌ساخت می‌شناسیم، این بار با ساخت و عرضه یک تبلت جذاب و خوش‌قیمت سعی کرده به جنگ تبلت‌های ویندوزی سرفیس برود. این تبلت دارای نمایشگر نسبتاً باکیفیت با وضوح 1440 در 2160 است به‌اندازه 12 اینچ از نوع IPS.

این تبلت همچنین از پردازنده Intel Core-i5 7200U استفاده می‌کند به همراه پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 که عملکردی پایدار و نسبتاً خوب دارد. البته باید به این توجه کنید که این تبلت برای طراحی و یا استفاده از برنامه‌های سنگین مانند پریمیر برای رندر گرفتن مناسب نیست، اما در حد ادیت عکس با فوتوشاپ کار راه‌انداز است. از طرفی حافظه SSD 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت آن به‌خوبی می‌تواند چند برنامه را در پس‌زمینه اجرا کند بدون بستن آن‌ها.

تبلت ایسر سوئیچ 5 دارای یک دوربین اصلی 4 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 1 مگاپیکسلی است که مشخصاً برای وب کم و تماس تصویری طراحی شده‌اند؛ از طرفی باتری 4870 میلی‌آمپری هم تقریباً تا 6 ساعت استفاده شارژدهی می‌کند و بهتر است همیشه شارژر خود را همراهتان داشته باشید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa/
ads
ads