داغ ترین ها :
مشاهده و خارج کردن دستگاه هایی که به جیمیل دسترسی دارند

مشاهده و خارج کردن دستگاه هایی که به جیمیل دسترسی دارند

در این مقاله بررسی خواهیم کرد چگونه می‌توان دستگاه‌های متصل به جیمیل را مشاهده کرده و دسترسی آن‌ها به حساب را برداشت.

 

برای خرید گوشی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

در صورتی که از گجت‌ها و محصولات مبتنی بر اندروید استفاده می‌کنید، حتما به جیمیل نیاز دارید. روش کار دستگاه‌های مبتنی بر اندروید نیز به این صورت است که با ایمیل کاربر همگام‌سازی خواهند شد تا دستگاه بتواند به‌صورت خودکار کاربر بتواند از خدمات مختلف گوگل مانند پلی استور استفاده کند.

با این حال ممکن است شرایطی پیش آید که بخواهید همگام‌سازی دستگاه با جیمیل را از دسترس خارج سازید؛ برای مثال به‌صورت موقت دستگاهی را با ایمیل خود همگام‌سازی کرده‌اید یا می‌خواهید دستگاهتان را بفروشید و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت.

در چنین شرایطی می‌توان از طریق تنظیمات جیمیل دستگاه‌های متصل به حساب کاربری را مشاهده و سپس از دسترس خارج ساخت. گوگل برای اینکه مدیریت دستگاه‌های متصل به جیمیل را ساده‌تر سازد، ابزاری را طراحی کرده که Devices & Activity Security Tool نام دارد.

با استفاده از ابزار مدنظر می‌توانید به فهرستی از تمامی دستگاه‌هایی دسترسی داشته باشید که با جیمیل شما هماهنگ‌سازی شده‌اند. در این فهرست امکان حذف دسترسی این دستگاه‌ها به جیمیل بدون نیاز به در اختیار آن دستگاه وجود دارد و درواقع با استفاده از چند کلیک ساده می‌توانید همگام‌سازی دستگاه با جیمیل را متوقف سازید. در صورتی که دستگاه به اینترنت نیز متصل باشد، امکان مشاهده‌ی آخرین موقعیت مکانی آن نیز وجود دارد.

 

 

نحوه‌ی مشاهده و خارج کردن دستگاه‌هایی که به جیمیل دسترسی دارند

باید در نظر داشته باشید که ابزار مدنظر درواقع بخشی از خدمات قابل ارائه‌ی گوگل است و شما برای دسترسی به آن نیاز به خرید یا دانلود نرم‌افزار جداگانه‌ای ندارید. تنها کافی است از دستگاه مدنظرتان مانند لپ تاپ، کامپیوتر یا موبایل وارد حساب کاربری گوگل شده و سپس از بخش امنیت گوگل یا Google Account Security page به بخش مشاهده فعالیت‌ها یا View Activity بروید.

این بخش درست در زیر قسمت دستگاه‌ها و فعالیت‌ها یا Devices & Activity قرار دارد و برای شما امکانی را فراهم می‌کند تا آخرین فعالیت‌های رخ داده با حساب کاربری‌تان در دستگاه‌های مختلف را تماشا کنید. با ورود به این قسمت می‌توانید به فهرستی از دستگاه‌های متصل به حساب کاربری جیمیل دسترسی داشته باشید و تصمیم بگیرید که کدام دستگاه همچنان می‌تواند به حساب جیمیل شما دسترسی داشته باشند.

با وارد شدن به صفحه‌ی مدنظر به فهرستی مانند تصویر زیر دسترسی می‌یابید. در صورتی که می‌خواهید دستگاهی از فهرست حذف شود کافی است که روی آن کلیک کنید.

حال روی گزینه‌ی حذف یا Remove کلیک کنید. از شما پرسیده خواهد شد که آیا مطمئن هستید یا خیر. گزینه‌ی بله یا Yes را کلیک کنید.

دستگاه مدنظر از حساب کاربری‌تان حذف می‌شود. با انجام این کار دیگر آن دستگاه به جیمیل شما دسترسی نخواهد داشت و برای دسترسی به خدمات گوگل از شما یا کاربران دیگر درخواست وارد کردن حساب جیمیل را خواهد کرد.

پرسش‌های متداول

آیا امکان قطع دسترسی دستگاهی به حساب جیمیل به‌صورت ریموت وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید در هر دستگاهی به حساب جیمیل خود وارد شده و با استفاده از ابزاری که در اختیارتان قرار می‌گیرد دستگاه‌های متصل به حساب جیمیل را بررسی کنید.

آیا قطع دسترسی دستگاه‌ها به حساب جیمیل به زمان نیاز دارد؟ خیر. زمانی که دسترسی دستگاه مدنظر به جیمیل را قطع کنید، به‌صورت لحظه‌ای این اتفاق رخ خواهد داد و دستگاه مدنظر دیگر نمی‌تواند به جیمیل شما دسترسی داشته باشد.

آیا امکان موقعیت‌یابی مکانی دستگاه‌های متصل به حساب جیمیل من وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید با ورود به بخش Devices & Activity حساب جیمیل خود آخرین موقعیت جغرافیایی دستگاه‌های متصل به حساب کاربری‌تان را مشاهده کنید.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. علیرضا

    حال یه حیوان انسان نما متصل بگوشی من شده وبه هیج طریقی نمیشه اخراجش کرد وهمه این راههارارفتم میادگوشی منوبهم میریزه

  2. Amir

    سلام وقت بخیر
    من ی دستگاهی از حساب جیمیلم ساین اوت کردم
    ولی میخوام رمزو عوض کنم میگه برای اون دستگاه هم شامل میشه نمیخوام که شامل بشه چیکار کنم؟

  3. بهنامی

    خارج کردن هردستگاهیکه به این دستگاه دسترسی دارد هک شد

  4. حامد

    مشاهده دستگاه ها وحساب ها

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%ac%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af/
ads
ads