داغ ترین ها :
مرورگر Opera One با پشتیبانی از Chat GPT معرفی شد

مرورگر Opera One با پشتیبانی از Chat GPT معرفی شد

اپرا به تازگی نسخه‌ «دسترسی زودهنگام» مرورگر اپرا را در اختیار کاربران قرار داد. این نسخه از مرورگر اپرا قرار است تا آخر سال ۲۰۲۳ در دسترس همه کاربران قرار بگیرد. نسخه جدید اپرا به نام Opera One شناخته می‌شود. این مرورگر ظاهری تمیزتر و منظم‌تر طراحی شده و از ویژگی‌های هوش مصنوعی متنوعی هم در قسمت Side Bar خودش پشتیبانی می‌کند.

از ویژگی‌های جدید مرورگر Opera One می‌توانیم به قابلیت Tab Islands یا تب‌های جزیره‌ای اشاره کنیم. این ویژگی به صورت خودکار تب‌هایی که موضوعی یکسان دارند را در یک جزیره یا گروه قرار می‌دهد. در واقع کاربر با مراجعه به یک تب یا تمام وب سایت‌هایی درباره یک موضوع باز کرده بود، مواجه می‌شود. مرورگر این قابلیت را دارد که وب‌سایت‌هایی را که افراد بر اساس محتوایشان باز می‌کنند به‌طور خودکار و مستقیم گروه‌بندی کند.

به عنوان مثال، تمام صفحات دارای منو و جزئیات رستوران را در یک تب  باز می‌کند و همه صفحات Google Docs را در تب دیگری باز می‌کند. علت انجام این کار این است که بین صفحات مورد نیازتان راحت تر جابه جا شوید. طی تحقیقاتی اپرا متوجه شد که کاربران بین تب‌های زیاد مرورگر دچار سردرگمی می‌شوند و این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

علاوه بر قابلیت تب‌های شناور که برای مرورگر اپرا طراحی شده می‌توانید تب‌های خود را گروهبندی کنید. برای مدیریت تب‌های موجود یا گروهبندی آن‌ها می‌توانید روی تب کلیک راست کرده و گزینه Creat a tab island را بزنید یا می‌توانید با زدن روی دکمه CTRL این کار را سریع‌تر انجام دهید.

علاوه بر قابلیت تب‌های جزیره‌ای، Opera One دارای ChatGPT، ChatSonic و AI Prompts است که به طور پیش‌فرض روی آن فعال هستند. در واقع این مرورگر به صورت پیش فرض از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. قبل‌تر این شرکت در ماه مارچ یکپارچه سازی نوار کناری را برای ربات‌های چت معرفی کرد که این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در پنجره‌ای جداگانه به ربات‌ها دسترسی داشته باشند و از آن‌ها استفاده کنند؛ همچنین هوش مصنوعی روش‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کند تا افراد بتوانند از چت بات‌ها برای انتقال متن دلخواه کمک بگیرند. برای مثال می‌توانند تکه‌ای از متن را برای زیرنویس سریال استفاده کنند یا از آن برای طراحی سوالات مسابقه ایده بگیرند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b1%da%af%d8%b1-opera-one-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d8%b4%d8%aa%db%8c%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a7%d8%b2-chat-gpt-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads