داغ ترین ها :
بهترین مانیتور برای ترید کدام است؟

بهترین مانیتور برای ترید کدام است؟

در روزهایی که ترید به شغل اصلی افراد بسیاری تبدیل شده و اهمیت انجام آن برای همه روشن شده است، میزان تقاضا مردم برای خرید وسایل لازم برای ترید مانند مانیتور بسیار بالا رفته است، به همین دلیل در این مطلب حرفه‌ای قصد داریم تا حداقل در یک مورد جهت تجربه تریدهایی بهتر کمک کنیم. شما مطالعه این مقاله با لیستی از بهترین مانیتور برای ترید آشنا خواهید شد؛ پس تا پایان همراه ما باشید و این مقاله از فروشگاه اینترنتی تکنولایف را از دست ندهید.

 

برای خرید مانیتور روی لینک کلیک نمایید.

معرفی چندین مدل مانیتور برای ترید

مانیتور برای ترید

اگر در فکر خرید مانیتور هستید؛ اما هنوز نمی‌دانید که چه مقدار بودجه باید کنار بگذارید یا اصلا برای بودجه شما چه مانیتورهایی در بازار هستند؛ تا پایان این مقاله به طور قطع با مدل‌های مختلفی در رنج قیمتی متفاوتی آشنا خواهید شد که دغدغه شما را برای خرید کم‌تر می‌کند. در ادامه شما می‌توانید با مانیتور مخصوص ترید در 3 رده اقتصادی، میان رده و بالا رده یا پرچمدار آشنا شوید. همچنین مانیتورها برای ترید از لحاظ ابعاد صفحه نمایش هم می‌توانند در دسته بندی‌های مانیتور 19 تا 30 اینچ، 32 تا 40 اینچ و بزرگ‌تر از 42 اینچ هم تقسیم شوند. در نهایت هم مانیتورها از لحاظ کاربری به دو دسته مانیتور معمولی و گیمینگ تقسیم می‌شوند.

مانیتور سامسونگ مدل LS22C310EAMXUE سایز 22 اینچ

مانیتور سامسونگ مدل LS22C310EAMXUE سایز 22 اینچ مانیتور برای ترید

اگر تازه شروع به کار کردید و نمی‌خواهید که هزینه خیلی بالایی بابت مانیتور بدهید یا احساس می‌کنید که به مانیتورهایی مانند مانیتور ۳۲ اینچ نیاز ندارید و کار شما با ابعاد کم‌تر از ۳۲ اینچ مانند ۲۲ اینچ هم راه می‌افتد؛ می‌توانید روی خرید مانیتور سامسونگ مدل LS22C310EAMXUE سایز ۲۲ اینچ حساب باز کنید. این مانیتور با اینکه قیمت بسیار پایینی دارد؛ اما صفحه نمایش آن رزولوشنی برابر با 1080×1920 پیکسل دارد که نمایانگر کیفیت فول اچ دی تصاویر است که در این رنج قیمت قابلیتی فوق‌العاده به حساب می‌آید. همچنین از دیگر مزیت‌های طراحی و ارگونومی این محصول می‌توان به این نکته اشاره کرد که برای قرار گرفتن روی میز نیاز به فضا یا میز خیلی بزرگی ندارید.

نرخ نوسازی صفحه در این مانیتور برابر 75 هرتز است که این میزان برای ترید کافی است و باعث بروز مشکل نمی‌شود. در کنار این ویژگی‌ها قابلیت زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه هم برای ترید مناسب است و در مجموع باعث می‌شود تا مانیتور سامسونگ مدل LS22C310EAMXUE سایز 22 اینچ از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد.

 

قیمت مانیتور سامسونگ مدل LS22C310EAMXUE سایز 22 اینچ

مانیتور سامسونگ مدل ViewFinity S60A LS32A600NW سایز 32 اینچ

مانیتور سامسونگ مدل ViewFinity S60A LS32A600NW سایز 32 اینچ مانیتور مناسب ترید

اگر قصد دارید تا برای ترید کردن از مانیتوری 32 اینچ با کاربری گیمینگ استفاده کنید، مانیتور سامسونگ مدل ViewFinity S60A LS32A600NW سایز 32 اینچ مانیتوری شکیل است که از لحاظ قیمتی هم در گروه میان رده قرار دارد. در میان انواع مانیتور گیمینگ موجود در بازار، مانیتور گیمینگ مدل ViewFinity S60A LS32A600NW می‌تواند انواع محتوا را برای شما با رزولوشن QHD به نمایش بگذارد. سطح کیفیت تصویر در این مانیتور برابر با 2560×1440 پیکسل است که برای مشاهده کردن کاملا کیفیتی بی‌نقص به حساب می‌آید. نرخ نوسازی 75 هرتز هم از دیگر ویژگی‌های مناسب ترید برای مانیتور سامسونگ مدل ViewFinity S60A LS32A600NW سایز 32 اینچ محسوب می‌شود. این مانیتور هم مانند سایر مانیتورها سرعت پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه‌ای دارد که از این لحاظ برای ترید مشکلی به وجود نمی‌آورد. در مجموع در میان لپ تاپ‌های گیمینگ گزینه بسیار خوبی برای خرید به نظر می‌رسد.

 

قیمت مانیتور سامسونگ مدل ViewFinity S60A LS32A600NW سایز 32 اینچ

 

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مانیتور گیمینگ

 

مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV سایز 24 اینچ

مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV سایز 24 اینچ مانیتور تریدینگ

برای خرید مانیتور باید به تعدادی از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها به صورت اختصاصی توجه کنید تا بتوانید بهترین خرید ممکن را برای خود رقم بزنید. مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV یک مانیتور با صفحه نمایشی به ابعاد 24 اینچ است که پوششی مات دارد و نرخ به روز رسانی در آن 75 هرتز است که میزان رفرش ریتی کاملا مناسب به حساب می‌آید. از دیگر مزیت‌های مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV سایز 24 اینچ می‌توان به مدت پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه‌ای اشاره کرد.

این مانیتور می‌تواند محتوای مختص تریدر را با رزولوشن 1200×1920 پیکسل به شما نمایش دهد و از آنجایی که تریدرها به برای کار کردن باید حداقل 4 ساعت و بالاتر از این عدد به مانیتور نگاه کنند؛ بنابراین مجهز بودن مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV سایز 24 اینچ به فیلتر نور آبی یکی از بهترین ویژگی‌های این مانیتور به حساب می‌آید. در مجموع مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV سایز 24 اینچ مانیتوری اقتصادی به حساب می‌آید و محصول خوبی برای خرید برای اکثر اقشار جامعه به حساب می‌آید.

 

قیمت مانیتور ایسوس مدل ProArt PA248QV سایز 24 اینچ

 

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q1A سایز 28 اینچ

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q1A سایز 28 اینچ

شما می‌توانید با خرید مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q1A سایز 28 اینچ در میان انواع مانیتورهای گیمینگ به یکی از خوش قیمت‌ترین مانیتورهای بازار با ابعاد بزرگ دست پیدا کنید. این مانیتور نرخ به روزرسانی 60 هرتزی دارد و رزولوشن تصویر آن 4k یا همان Ultra HD است؛ بنابراین ارزش خرید دارد. زمان پاسخگویی هم مطابق انتظار 5 میلی‌ثانیه است که زمان خوبی است و مشکلی در ترید ایجاد نمی‌کند. در کنار تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های مثبتی که این محصول دارد، مجهز بودن آن به فیلتر نور آبی به تنهایی باعث افزایش ارزش خرید می‌شود. اگر در کنار ترید به فعالیت‌های دیگری مانند بازی کردن و تماشا فیلم و سریال هم مشغول هستید؛ پس در این رنج قیمت باید اولین مولفه مهم برای شما رزولوشن بالا باشد که مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q1A با داشتن کیفیت Ultra HD کاملا از این ویژگی مهم پشتیبانی می‌کند.

 

قیمت مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q1A سایز 28 اینچ

 

بهترین مانیتور برای تریدرها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اگر تا به حال با یک تریدر صحبت کرده باشید یا برای خرید مانیتور برای ترید اقدام کرده باشید، قطعا با تعدادی از ویژگی‌ها و مشخصات آشنا شده‌اید که باید هنگام خرید مانیتور مخصوص ترید به آن توجه کنید.
نرخ نوسازی تصویر در مانیتور مناسب ترید

نرخ نوسازی یا نرخ تازه سازی صفحه نمایش که به انگلیسی برابر با Refresh Rate است؛ یکی از ویژگی‌های مهمی است که هنگام خرید مانیتور حتما بررسی می‌شود. نرخ نوسازی صفحه نمایش یعنی تعداد دفعاتی که در هر ثانیه یک مانیتور قادر به کنار هم قرار دادن پیکسل‌های تصاویر در کنار هم و نمایش کامل تصویر می‌شود. نرخ نوسازی برای هر صفحه نمایش بر حسب هرتز بیان می‌شود و این عدد با کیفیت نمایش رابطه‌ای کاملا مستقیم و صعودی دارد؛ یعنی هرچقدر رفرش ریت یک صفحه نمایش بر حسب هرتز بالاتر باشد، شما می‌توانید تصاویر بهتری را با سرعت لود و نمایش بالاتری مشاهده کنید.

رفرش ریت ویژگی‌ای است که در فرایندهای آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و از حساسیت بالاتری هم برخوردار است. برای مثال کم‌ترین میزان نرخ نوسازی‌ای که تا به حال برای ارزان قیمت‌ترین مانیتور موجود بررسی شده؛ نرخ نوسازی 60 هرتز بوده که احتمالا تریدرها ترجیح می‌دهند تا از نرخ نوسازی بالاتر استفاده کنند؛ معمولا بهترین مانیتور برای تریدرها مانیتوری است که حداقل نرخ نوسازی 75 هرتزی داشته باشد؛ اگر هم که نرخ نوسازی بالای 90 هرتز باشد که چه بهتر! رفرش ریت بین 90 تا 144 هرتز کمک بسیاری در رضایت تریدر از مانیتور می‌کند و عامل مهمی به حساب می‌آید.

 

اگر تریدر هستید این مطلب را از دست ندهید:
لپ تاپ مناسب ترید

 

بهترین مانیتور ترید به چه میزان کیفیت تصویر نیاز دارد؟

کیفیت تصویر بهترین مانیتور ترید

کیفیت تصویر یا رزولوشن قابلیتی است که به پنل به کار رفته در مانیتور بستگی دارد و یکی از مهم‌ترین و شاید اصلا بتوان گفت که مهم‌ترین ویژگی برای هر مانیتوری به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید تا بهترین مانیتور ترید را داشته باشید؛ باید قبل از خرید قبل از هر قابلیتی، حتما میزان کیفیت تصویر را بررسی کنید.

اگر با تعریف رزولوشن یا همان کیفیت تصویر آشنا نیستید؛ بهتر است اینطور برای شما شروع کنیم که به پیکسل‌های تشکیل‌دهنده یک محتوای قابل نمایش توسط صفحه نمایش، رزولوشن آن صفحه نمایش گفته می‌شود که افزایش و کاهش آن‌ها باعث افزایش و کاهش کیفیت تصویر نهایی می‌شود. اگر تا به حال دقت کرده باشید، مولفه رزولوشن به دو حالت نمایش داده می‌شود که یکی از آن‌ها به صورت ضرب دو عدد همراه با واحد پیکسل است. این ضرب نشان دهنده تعداد پیکسل‌های افقی و عمودی است که مجموع نقاط قابل نمایش را در مجموع به همه نشان می‌دهد.

البته اگر رزولوشن را به صورت ضرب دو عدد هم مشاهده نکردید، تعجب نکنید؛ چرا که در کل باید هنگام خرید مانیتور برای ترید؛ گیمینگ، رندرینگ و حتی تولید محتوا هم حواستان به رزولوشن باشد. هرچقدر میزان رزولوشن یک صفحه نمایش بالاتر باشد، این به این معنی است که تصاویر با جزئیات و دقت بالاتری قرار است به چشمان شما برسند.

رزولوشن صفحه نمایش از کم‌ترین به بیش‌ترین

  • وضوح تصویر 720p: این رزولوشن برابر با 1280×720 است که معمولا با نام «HD» نمایش داده می‌شود.
  • وضوح تصویر 1080p: رزولوشن اشاره شده مقداری برابر با 1920×1080 است که تحت عنوان «FHD» و یا «Full HD» بیان می‌شود. فول اچ دی رایج‌ترین رزولوشن موجود در بین صفحه نمایش‌هاست.
  • وضوح تصویر 1440p: رزولوشن «QHD» و یا «Quad HD» در حالت کلی چهار برابر وضوح تصویر 720p بوده و نمایندگی مقدار 2560×1440 را بر عهده گرفته است. این رزولوشن مورد علاقه‌ترین کیفیت تصویر برای گیمرها است.
  • وضوح تصویر 2K: کیفیت تصویر 2K همان رزولوشن 2048×1080است که در مانیتورهای معمولی و نسبتا خوب تحت عنوان 1080p شناخته می‌شود.
  • وضوح تصویر 4K یا 2160p: برای معرفی رزولوشن 3840×2160 باید به «4K» ،«UHD» یا «Ultra HD» اشاره کرد. این مقدار رزولوشن کیفیت نمایشی 4 برابری نسبت به 1080p دارد. معمولا نمی‌توان مانیتوری با کیفیت نمایش 4K با قیمت ارزان پیدا کرد، چرا که فناوری ساخت و استفاده از این رزولوشن ارزان نیست.
  • وضوح تصویر 4320p یا 8K: در حال حاضر بالاترین فناوری استفاده شده در تلویزیون‌ها و مانیتورها برای رزولوشن کیفیت تصویر 8K است که به طور قطع بهترین کیفیت تصویر است؛ البته داشتن این میزان کیفیت قطعا فوق‌العاده است، اما برای ترید با رزولوشن کم‌تر از این هم شما می‌توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

مدت زمان پاسخگویی مانیتور

مدت زمان پاسخگویی مانیتور

مدت زمان پاسخگویی مانیتور یا همان Response Time یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها است که در تعیین کیفیت یک مانیتور موثر است. در واقع زمان پاسخگویی مانیتور مدت زمانی است که یک پیکسل نیاز دارد تا در مانیتور از رنگی به رنگ دیگری تغییر کند تا در انتها شما تصویر جدید را مشاهده کنید. مدت زمان پاسخگویی مانیتور بر اساس 3 مولفه اصلی زمان پاسخگویی سیگنال (Signal Response Time)، زمان پاسخگویی پیکسل (Pixel Response Time) و زمان پاسخگویی مجموع (Total Response Time) اندازه گیری می‌شود. زمان پاسخگویی بر حسب میلی ثانیه محاسبه می‌شود و هرچقدر پایین‌تر باشد، مانیتور بهتر است. البته زمان پاسخگویی از 1 تا 5 میلی ثانیه کاملا طبیعی است.

نوع پوشش صفحه نمایش برای تریدرها

نوع پوشش صفحه نمایش برای تریدرها

برای صفحه نمایش مانیتورها معمولا نوع پوشش مات و شفاف قرار دارد. پوشش مات مانع از برگشت نور از صفحه نمایش به چشمان شما می‌شود؛ در صورتیکه در صفحه نمایش شفاف این اتفاق نمی‌افتد. معمولا صفحه نمایش مات بیشتر مورد علاقه است. حتی اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای ترید هم باشید؛ مات بودن صفحه نمایش باز هم قابل ارزش و بررسی است، بنابراین هنگامی که در پروسه خرید لپ تاپ هستید، بهتر است لپ تاپ‌های عرضه شده با صفحه نمایش مات را با صفحه نمایش شفاف مقایسه کنید تا بتوانید با خیال راحت برای خرید لپ تاپ مناسب ترید اقدام کنید؛ چون احتمال دارد که از صفحه نمایش مات استقبال نکنید و مایل باشید تا از لپ تاپ با نمایشگر شفاف استفاده کنید.

طراحی و ارگونومی مناسب مانیتور برای ترید

نکته مهمی است که مانیتور به‌گونه‌ای طراحی شده باشد که گردن و چشمان از نگاه کردن به آن در طولانی مدت به دلیل طراحی مانیتور خسته نشوند. برای مثال اگر قصد دارید که مانیتور Curve یا همان خمیده داشته باشید؛ حتما پیش از خرید کمی کار کردن با آن را تجربه کنید تا مشاهده کنید که آیا از ساعت‌ها تماشا کردن این صفحه خمیده اذیت خواهید شد یا خیر. همچنین هرچقدر اندازه صفحه نمایش هم بزرگ‌تر باشد؛ کم‌تر به چشمان شما فشار می‌آید. معمولا تریدرها مانیتورهای 22 اینچ تا 40 اینچ را برای ترید انتخاب می‌کنند، البته اگر هم تریدر تا پیش از خرید مانیتور به اندازه صفحه نمایش لپ تاپ عادت داشته باشد، در صورت کمبود بودجه یا هر دلیل دیگری به احتمال فراوان می‌تواند روی مانیتور 19 اینچی هم حساب باز کند.

 

اگر در فکر خرید آل این وان هستید، در این لینک می‌توانید بهترین‌ها را با بهترین قیمت پیدا کنید.

اهمیت استاندارد VESA و فیلتر نور آبی در انتخاب مانیتور مخصوص ترید

اگر از تاثیرات نور آبی روی خستگی چشم خبردار باشید، پس قطعا می‌دانید که افرادی مانند تریدرها ساعت‌های زیادی از روز را مشغول کار کردن با مانیتور و نگاه کردن به آن هستند؛ بنابراین سلامت چشم آن‌ها حتما باید تامین شود. اگر تریدرها از مانیتورهایی استفاده کنند که در آن‌ها فیلتر نور آبی کنترل نشده باشد، در طولانی مدت بیماری‌های چشمی ایجاد می‌شود. در واقع تریدرها برای کاهش فشار چشم و جلوگیری از سردرد باید به دنبال مانیتوری با فیلتر نور آبی باشند.

سخن آخر؛ هنگام خرید بهترین مانیتور ترید چه باید کرد؟

زمانیکه تصمیم به خرید مانیتور برای ترید کردن می‌گیرید، باید بدانید که هنگام مشاهده اطلاعات محصول به دسته‌ای از مشخصات مانند مدت زمان پاسخگویی، رزولوشن صفحه نمایش و نرخ نوسازی تصویر توجه کنید؛ مخصوصا اگر مانیتور دارای فیلتر نور آبی باشد؛ سلامت چشمان شما بیشتر تضمین می‌شود. اگر تا به حال تجربه خرید مانیتور برای ترید داشته‌اید یا نظر دیگری در ارتباط با خرید مانیتور مناسب ترید دارید؛ می‌توانید آن‌ها را با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مانیتور برای ترید مناسب است یا تلویزیون؟

برای ترید کردن نیازی به خرید تلویزیون نیست و مانیتورهای 22 تا 40 اینچ کافی هستند.

بهترین مانیتور برای ترید کدام است؟

بهترین مانیتور برای ترید مانیتوری است که رزولوشنی مناسب ، نرخ نوسازی بالا؛نرخ پاسخگویی پایین و قیمتی قابل پرداخت داشته باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads