داغ ترین ها :
شارژ اولیه گوشی سامسونگ چند ساعت است؟

شارژ اولیه گوشی سامسونگ چند ساعت است؟

با توجه به قیمت روز موبایل، قطعا کاربران ترجیح می‌دهند برای مدت طولانی‌تری سلامت گوشی و در حالت جزئی‌تر باتری را حفظ کنند و به همین جهت بحث شارژ اولیه گوشی پیش می‌‌آید. آیا گوشی‌های حال حاضر نیاز به شارژ اولیه دارند؟ مدت زمان شارژ اولیه چقدر است؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا با شارژ اولیه گوشی سامسونگ بیشتر آشنا شویم و در ادامه هم نگاهی مختصر به راه‌های حفظ بیشتر سلامت باتری داشته باشیم.

گوشی سامسونگ نیاز به شارژ اولیه دارد؟

گوشی‌های جدید سامسونگ با باتری‌های لیتیوم-یونی و لیتیوم-پلیمری راهی بازار می‌شوند. این نوع از باتری‌ها دیگر نیازی به شارژ اولیه ندارند و برعکس باتری‌های قدیمی نیازی نیست که شما آن‌ها را برای چندین ساعت در شارژ قرار دهید.

گوشی سامسونگ نیاز به شارژ اولیه دارد؟

این باتری‌ها برعکس قبل حتی نیازی ندارند که چند وقت یک بار آن‌ها را تا انتها خالی کرده و مجدد شارژ کنید. شرکت‌های سازنده از جمله سامسونگ، عموما گوشی‌های خود را با شارژ ۴۰ الی ۶۰ درصد راهی بازار می‌کنند؛ چرا که این درصد شارژ برای نگه داشتن گوشی بهترین حالت است.

پس کوتاه‌ترین پاسخ به این سوال که آیا گوشی سامسونگ نیاز به شارژ اولیه دارد، خیر است.

شارژ اولیه گوشی سامسونگ چند ساعت است؟

قاعده کلی برای شارژ اولیه گوشی سامسونگ s21 fe یا مدل‌های دیگر این شرکت کره‌ای وجود ندارد، ولی طبق تجربه افراد فعال در این حوزه، پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا شارژ اولیه گوشی (همان درصد شارژی که گوشی پس از روشن شدن اولیه دارد) را استفاده کرده و پس از رسیدن عدد شارژ به ۳۰ یا ۲۰ درصد، آن را به شارژ متصل کنید و اجازه دهید که عدد شارژ به ۱۰۰ برسد.

از آنجایی که اکثر گوشی‌های حال حاضر سامسونگ از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند، این مدت زمان شارژ اولیه را می‌توانیم بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ ساعت در نظر بگیریم.

 

انواع شارژر گوشی را می توانید از تکنولایف بخرید.

نحوه شارژ اولیه گوشی سامسونگ

پس از رسیدن شارژ گوشی به ۳۰ با ۲۰ درصد، آن را به شارژر متصل کرده و اجازه دهید تا درصد باتری به ۱۰۰ درصد برسد. بهتر است در حین رسیدن شارژ به ۱۰۰ درصد از گوشی استفاده نکنید.

همیشه گوشی را تا ۱۰۰ شارژ کنیم؟

فناوری‌ باتری‌های جدید از جمله باتری گوشی‌های سامسونگ، به گونه‌ای است که توصیه می‌شود برای داشتن عمر طولانی‌تر باتری، آن را بین ۳۰ تا ۸۰ یا در حالت دیگر بین ۲۰ تا ۹۰ درصد شارژ کنید. زمانی که باتری بالاتر از ۸۰ یا ۹۰ برود یا پایین‌تر از ۳۰ یا مخصوصا ۲۰ بیاید، فشار زیادی به باتری وارد می‌شود و همین اتفاق عمر آن را کاهش می‌دهد.

نحوه شارژ اولیه گوشی سامسونگ

اگر شارژدهی گوشی شما به‌گونه‌ای است که در صورت شارژ شدن تا ۸۰ درصد هم یک روز کامل را دوام می‌آورد، پیشنهاد می‌کنیم این الگوی شارژ را پیش بگیرید. شما از طریق تنظیمات خود گوشی سامسونگ و به شکل نرم افزاری می‌توانید این محدودیت را اعمال کنید. فرقی ندارد که گوشی شما گلکسی S24 Ultra باشد یا یک مدل اقتصادی، در هر صورت برای این کار کافیست:

  • به تنظیمات مراجعه کنید.
  • وارد بخش Battery شوید.
  • به روی گزینه More battery settings کلیک کنید.
  • گزینه Protect battery را روشن کنید.
  • با روشن شدن این گزینه باتری از این پس تنها تا ۸۵ درصد شارژ می‌شود و حتی اگر آن را در شارژ نگه دارید، باتری دیگر به شارژ بالاتر نمی‌رسد. این اتفاق باعث می‌شود چرخه‌های کمتری برای باتری ثبت شده و عمر آن طولانی‌تر شود.

نکات مهم برای نگهداری بهتر سلامت باتری

با رعایت کردن موارد زیر می‌توانید طول عمر باتری خود را افزایش دهید.

  • هنگام شارژ شدن گوشی دمای آن بالا می‌رود و به همین جهت توصیه می‌کنیم با آن کارهای سنگین انجام ندهید؛ چرا که این اتفاق دمای مضاعفی را ایجاد می‌کند.
  • حتما توصیه می‌کنیم از شارژر اصلی و اورجینال استفاده کنید. در دنیای گوشی‌های هوشمند برندهایی چون اپل ایفون و سامسونگ گلکسی بدون شارژر راهی بازار می‌شوند و به همین جهت خرید شارژر اصلی اهمیت بالایی در حفظ سلامت باتری دارد.
  • از طریق تنظیمات باتری، برنامه‌های غیر بهینه را یافت کرده و در صورت امکان آن‌ها را حذف کنید.
  • گوشی را در آفتاب و کنار وسایل گرمایشی قرار ندهید.
  • نور گوشی را همواره تا انتها زیاد نکنید.
  • از ویبره گوشی کمتر استفاده کنید.
  • شارژ بی‌سیم را جایگزین شارژ سیمی نکنید.
  • گوشی خود را آپدیت نگه دارید.

با توجه به زیاد بودن قیمت گوشی سامسونگ سری S، شما تنها با رعایت کردن موارد بالا می‌توانید طول عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید.

جمع بندی

در این مطلب به طور کلی به بحث شارژ اولیه گوشی‌های سامسونگ پرداختیم و در نتیجه به شارژ اولیه گوشی سامسونگ a33، گوشی سامسونگ a14 و سایر مدل‌ها نیز پاسخ داده شد. همچنین به بهترین روش شارژ گوشی اشاره کردیم که کمک می‌کند تا سلامت باتری را بالا نگه دارید.

سوالات متداول

شارژ اولیه گوشی سامسونگ a32 چگونه است؟ در بالا روش شارژ اولیه کلیه گوشی‌های سامسونگ را توضیح دادیم. این محصولات نیازی به شارژ اولیه ندارند ولی بهتر است الگوی گفته شده در مطلب را برای آن‌ها رعایت کنید.

شارژ اولیه گوشی سامسونگ چقدر طول می‌کشد؟ از آنجایی که اکثر گوشی‌های سامسونگ از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند، این محدوده زمانی باید بین ۱٫۵ تا ۲٫۵ ساعت باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/charging-samsung-phones-for-the-first-time/
ads
ads