داغ ترین ها :
مقایسه گوشی S21 Fe با شیائومی 12T Pro

مقایسه گوشی S21 Fe با شیائومی 12T Pro

دو گوشی شیائومی 12T Pro و گلکسی S21 FE به واسطه قیمتی که دارند، از ارزش خرید بالایی برخوردارند. گوشی‌‌هایی که نه تنها سخت‌افزار بسیار خوبی دارند، بلکه از دوربین‌های با کیفیتی بهره می‌برند. به همین دلیل مقایسه گلکسی S21 FE و شیائویم 12T Pro می‌تواند برای خیلی‌ کاربران جذاب باشد.

شیائومی 12 تی پرو

گلکسی S21 FE

شیائومی 12 تی پرو

امتیاز

8
طراحی :
7
صفحه نمایش :
8
باتری :
7.5
اسپیکر :
8
رابط کاربری :
8
عملکرد :
8.5
دوربین :
8.5

نقاط قوت

  • عملکرد خوب دوربین‌ها
  • طراحی قابل قبول
  • صفحه نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
  • شارژ سریع فوق‌العاده
  • اسپیکرهای با کیفیت
  • برخورداری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸ پلاس نسل ۱

نقاط ضعف

  • در حالی که باتری عملکرد خوبی دارد، انتظار داشتیم بهبود پیدا می‌کرد
  • فریم پلاستیکی
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه و جک 3.5

گلکسی S21 FE

امتیاز

7.5
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7
اسپیکر :
7.5
رابط کاربری :
8
عملکرد :
7.5
دوربین :
8

نقاط قوت

  • طراحی شیک و زیبا
  • کیفیت خوب صفحه نمایش
  • گواهی IP68
  • تراشه خوب
  • دوربین با عملکرد خوب

نقاط ضعف

  • عدم برخورداری از کارت حافظه
  • نبود جک 3.5
  • نبود شارژر درون جعبه
  • قاب پشتی پلاستیکی

گوشی‌های قاتل پرچمدار محصولات بسیار ارزنده‌ای هستند که با وجود قیمتی کمتر از پرچمداران مشخصاتی کم و بیش یکسان را ارائه می‌دهند و کاربران می‌توانند حس و حال یک پرچمدار را با قیمتی حتی کمتر از نصف تجربه کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به سراغ دو قاتل پرچمدار از سامسونگ و شیائومی یعنی S21 FE و شیائومی 12T پرو برویم و این دو مدل را در جنبه‌های مختلف با هم مقایسه کنیم. هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید مقایسه گوشی را در حد مشخصات در فروشگاه اینترنتی تکنولایف انجام دهید.

مقایسه S21 FE و 12T Pro از نظر طراحی

از آنجایی که هر دوی این گوشی‌ها قاتل پرچمدار هستند طراحی خود را از برادران بزرگ‌تر خود وام گرفته‌اند. گلکسی S21 FE دارای قاب پلاستیکی است و با وجود این بازه قیمتی هم شاهد شیشه نیستیم. این قاب طراحی مات دارد تا حس بهتری را به هنگام لمس انتقال دهد. در بالای قاب سمت چپ فریم دوربین‌ها دیده می‌شود که به صورت یکپارچه با کل قاب درآمده و کاملا شبیه به سری S21 و S22 سامسونگ است.

در سوی دیگر شیائومی برای 12 تی پرو از یک قاب شیشه‌ای مات استفاده کرده تا به طور حتم جنس بدنه بهتری نسبت به رقیب کره‌ای داشته باشد. فریم دوربین‌های این گوشی طراحی مستطیل شکل دارد و بخش زیادی از آن هم‌رنگ با دیگر قسمت‌های بدنه است و تنها بخش خود لنزها به رنگ مشکی طراحی شده است. قاب پشتی 12 تی پرو با شیب بیشتری به فریم کناری متصل می‌‌‌شود و همین موضوع باعث می‌شود گوشی بهتر در کف دست قرار بگیرد.

سامسونگ برای فریم کناری از آلومینیوم مات همرنگ با قاب پشتی استفاده کرده و شیائومی به سراغ پلاستیکی براق رفته است که به نسبت 11 تی پرو یک پس‌رفت به حساب می‌آید و مشخص نیست چرا شیائومی آلومینیوم را به پلاستیک تقلیل داده است. 12 تی پرو در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند و در بالا نیز اسپیکر دوم، میکروفون دوم و اینفرارد دیده می‌شود. در نهایت فریم پایینی اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، خشاب سیم‌کارت و درگاه Type-C را شامل می‌شود. گلکسی S21 FE در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را دربر دارد و در بالا میکروفون دوم دیده می‌شود. در پایین نیز مانند گوشی‌ رقیب درگاه Type-C، اسپیکر، میکروفون و خشاب سیم‌کارت به چشم می‌آید.

نماینده کره‌ای‌ها 177 گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز به 7.9 میلی‌متر می‌رسد. از سوی دیگر گوشی چینی‌ها دارای 205 گرم وزن و 8.6 میلی‌متر ضخامت است. به‌علاوه S21 FE طول و عرض کمتری هم دارد تا در کل بتوانیم ارگونومی آن را بهتر بدانیم، هرچند که همان‌طور که اشاره کردیم 12 تی پرو به دلیل انحنای بیشتر در لبه‌های قاب پشتی بهتر در کف دست قرار می‌گیرد.

به سراغ قاب روبرویی برویم، جایی که نمایشگر کهکشانی سامسونگ توانسته حدود 90 درصد از نمای روبرویی را در اختیار بگیرد، در صورتی که این عدد برای شیائومی 12 تی پرو 87 درصد است و این یعنی نماینده چینی‌ها حاشیه‌های بیشتری در اطراف نمایشگر دارد. هر دو گوشی در بالا میزبان دوربین سلفی درون یک حفره کوچک هستند و اسپیکر مکالمه نیز چسبیده به لبه بالایی دیده می‌شود.

عکس گوشی S21 Fe

سامسونگ برای نماینده خود گواهی IP68 را در نظر گرفته و این گوشی در برابر نفود آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم است. در طرف دیگر 12 تی پرو گواهی IP53 دارد و تنها می‌تواند پاشش قطرات آب را دوام بیاورد. همچنین کره‌ای‌ها برای S21 FE از گوریلاگلس ویکتوس استفاده کرده‌اند در حالی که چینی‌ها به سراغ گوریلاگلس 5 رفته‌اند.

در نهایت از نظر ظاهری که انتخاب برنده کاملا سلیقه‌ای است و در مقایسه شیائومی 12T Pro با s21 fe نمی‌توان یکی را برتر از دیگری دانست، اما از نظر کیفیت ساخت بدنه و ارگونومی به نوعی می‌توانیم s21 fe را برتر بدانیم و تنها برگ برنده 12 تی پرو بدنه شیشه‌ای آن است.

 

شیائومی 12t بخریم یا Honor 70:
مقایسه گوشی شیائومی 12t با انر 70

 

مقایسه صفحه نمایش شیائومی 12t پرو با S21 Fe

هر دو گوشی در این بخش سنگ تمام گذاشته‌اند اما شیائومی 12 تی پرو پا را فراتر گذاشته و واقعا خود را به دنیای پرچمداران رسانده است. این محصول از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2712 در 1220 استفاده می‌کند و در نتیجه تراکم 446 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vison، HDR10+ و گستره رنگی 68 میلیاردی پشتیبانی می‌کند تا این به ترتیب هیچ حرفی به جزو تحسین نتوان در مورد آن بیان کرد.

ناگفته نماند که نرخ لمس این پنل 480 هرتز است و همچنین نرخ PWM آن به 1920 هرتز افزایش پیدا کرده است و این باعث می‌شود چشم شما دیگر به دلیل پرش صفحه نمایش خسته نشود (این مشکل برای برخی افراد و پنل‌های OLED وجود دارد). کیفیت این پنل واقعا عالی است و تنها می‌توانیم آن را مورد تحسین قرار دهیم. هر محتوایی به صورتی بسیار شارپ و زنده به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین دقت رنگ بسیار خوبی را هم شاهد هستیم.

عکس شیائومی 12t پرو

نرخ نوسازی این مدل از نوع تطبیقی است و به خوبی می‌تواند بین 120، 90 و 60 جابجا شود و تا هم عملکرد بسیار روانی را در اختیار شما قرار دهد و هم در مصرف باتری صرفه جویی کند. به جرأت می‌توانیم بگوییم کمتر گوشی در این بازه قیمتی می‌تواند از نظر کیفیت و امکانات بهتر از شیائومی 12 تی پرو عمل کند.

به سراغ نماینده کره‌های برویم، گوشی که از پنلی 6.4 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند و به واسطه بهره‌وری از رزولوشن 2400 در 1080، تراکم پیکسلی 401 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی و محتوای HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ نوسازی این کهکشانی از نوع تطبیق‌پذیر نیست و همواره در عدد 120 قرار خواهد گرفت و نرخ لمس هم در نهایت 240 هرتز است. کیفیت این نمایشگر هم بسیار خوب است و طبق انتظاری که از سامسونگ داریم محتوا زنده و شارپ نمایش داده می‌شود و سوژه‌ها همگی دارای جزئیات بالایی هستند. دقت رنگ هم مناسب است و در کل نمی‌توان ایراد خاصی به این پنل جذاب وارد کرد.

صفحه نمایش گوشی S21 Fe

مسئله مهم دیگری که در بخش صفحه نمایش وجود دارد و در مقایسه s21 fe با 12t pro باید به آن اشاره کنیم میزان روشنایی دو پنل است. روشنایی صفحه نمایش شیائومی 12 تی پرو در حالت دستی حدود 510 نیت است و در حالت خودکار تا حدود 913 نیت افزایش پیدا می‌کند و این در حالیست که این اعداد برای s21 fe به ترتیب برابر با 415 و 800 نیت هستند. این موضوع به سادگی نشان می‌دهد که حداکثر روشنایی نماینده چینی‌ها بیشتر است.

در نهایت برنده این بخش را شیائومی 12T پرو می‌دانیم، چرا که هم روشنایی بیشتری دارد و هم از رزولوشن بالاتری استفاده می‌کند. این پنل همچنین بازه رنگی بسیار وسیع‌تری را دربر می‌گیرد و نرخ لمس بالاتری هم دارد و همه این موارد باعث می‌شود تا با وجود شایسته بودن کهکشانی سامسونگ، 12 تی پرو را برتر در نظر بگیریم.

 

مقایسه دو گوشی میانرده و پرفروش سامسونگ:
مقایسه A73 با A53

 

اسپیکر

گلکسی S21 FE یک اسپیکر اصلی در لبه پایینی دارد و اسپیکر مکالمه آن در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو وارد بازی می‌شود. صدای تولید شده توسط این اسپیکرها بالانس است و جزئیات و تفکیک خوبی را نیز می‌توان از آن‌ها دریافت کرد. از نظر میزان بلندی عملکرد این گوشی خوب است و در کل اسپیکرهای آن شما را راضی خواهند کرد.

اسپیکر شیائومی 12T Pro

در سمت دیگر شیائومی 12T Pro دارای دو اسپیکر در بالا و پایین است و به‌علاوه اسپیکر مکالمه نیز به این مجموعه اضافه می‌شود. طبق معمول این اسپیکرها در همکاری با شرکت بزرگ هارمن کاردن تولید شده‌اند و می‌توانیم عملکرد آن‌ها را بسیار خوبی بدانیم، چه از نظر بلندی و چه از نظر کیفیت و میزان تفکیک. این گوشی به راحتی می‌تواند کهکشانی کره‌ای‌ها را پشت سر بگذارد و لقب برنده را ازآن خود کند.

نرم افزار و رابط کاربری

شیائومی 12 تی پرو گوشی بسیار جدیدی است و از آخرین نسخه نرم افزاری این شرکت چینی یعنی MIUI 13 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند. در سوی دیگر گلکسی S21 FE دارای نرم افزار One UI 4 بر پایه اندروید 12 است و آپدیت One UI 5.0 بر پایه اندروید 13 نیز برای آن در دسترس قرار دارد.

در این بخش یک سوال مهم پیش می‌آید، این که کدام رابط کاربری عملکرد بهتری دارد و می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد؟ در نظر داشته باشید که مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک رابط کاربری این است که تا چه حد با آن راحت هستید و می‌توانید ارتباط برقرار کنید. در واقع باید رابط کاربری را انتخاب کنید که کار کردن با آن حس بهتری را به شما انتقال دهد.

بحث ترجیح ظاهری را که کنار بگذاریم باید اشاره کنیم که از نظر امکانات رابط کاربری شیائومی بهتر از سامسونگ است؛ چرا که قابلیت‌های بیشتر و کامل‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای مثال در MIUI شما امکان خواهید داشت تا از هر برنامه‌ای نسخه دوم داشته باشید و یا برای برنامه‌های خود به کمک گوشی رمز تعیین کنید. قطعا نمی‌توان همه تفاوت‌ها را یک به یک عنوان کرد ولی به طور کلی از نظر قابلیت‌ها شیائومی برنده خواهد بود.

از نظر پایداری و استفاده بهینه‌تر از سخت افزار اما رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI به نسبت MIUI عملکرد بهتری دارد و می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. هر دو رابط کاربری از نظر امکان شخصی سازی بسیار کامل هستند و شما می‌توانید تم، فونت، ابعاد آیکون‌ها، شکل آیکون‌ها و بسیاری از موارد دیگر را به سلیقه خود تغییر دهید.

عملکرد سخت افزاری

شیائومی برای بخش سخت افزار انتخابی انجام داده تا نه‌تنها هیچ رقیبی نداشته باشد، بلکه بتواند حتی از برخی از پرچمدارن با قیمت دو برابری نیز بهتر عمل کند. 12 تی پرو از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. این تراشه دارای هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را دربر می‌گیرد.

عملکرد سخت افزاری شیائومی 12 تی پرو

این چیپست قوی‌ترین نسخه موجود در دنیای اندرویدی است و می‌تواند همه بازی‌ها و برنامه‌ها را در سریع‌ترین حالت ممکن به اجرا دربیاورد و تا چند سال نیز به عملکرد فوق‌العاده خود ادامه دهد. جالب است بدانید در واقع قدرت سخت افزاری این گوشی از گلکسی S22 اولترا با قیمتی بیشتر از دو برابر بالاتر است.

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی 5 نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز را دربر می‌گیرد و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را نیز شامل می‌شود. این چیپست هم می‌تواند در بالاترین درجه از پس بازی‌ها و برنامه‌های موجود بربیاید اما قطعا در آینده زودتر از رقیب در اجرای بازی‌ها ناتوان خواهد شد و همچنین حداکثر قدرت کمتری دارد.

بد نیست بدانید که اگزینوس 2200 که نسل بعدی 2100 است هم نمی‌تواند اسنپدراگون 8 نسل 1 را شکست دهد چه برسد به اگزینوس 2100. برای درک بهتر تفاوت قدرت این دو گوشی به سراغ اعداد و ارقام می‌رویم و نگاهی دقیق‌تر به آن‌ها می‌اندازیم. از نظر پردازنده مرکزی اسنپدراگون 8 نسل 1 حدود 17 درصد بهتر عمل می‌کند و این اختلاف در زمینه پردازش‌های گرافیکی به 30 درصد می‌رسد. در تست مشهور Antutu نماینده کوالکام توانسته حدود 40 درصد نمره بالاتری به دست بیاورد و در تست 3DMark این اختلاف به 60 درصد می‌رسد. همچنین بد نیست اشاره کنیم که پایداری تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 حدود 30 درصد بیشتر از اگزینوس 2100 است.

هر دو گوشی در دو نسخه 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی تولید شده‌اند و تفاوت s21 fe با 12t pro در مقدار رم است که نماینده سامسونگ در دو نسخه 6 و 8 تولید شده و نماینده شیائومی از دو نسخه 8 و 12 استفاده می‌کند. در نهایت برنده بخش سخت افزار به طور حتم شیائومی 12 تی پرو است و اگر گوشی قوی‌تری می‌خواهید یا قصد دارید با گوشی بازی کنید به سراغ این محصول بروید.

 

اقتصادی های پرفروش سامسونگ را هم مقایسه کردیم:
مقایسه m13 با a13

 

مقایسه باتری شیائومی 12 تی پرو با S21 Fe

شیائومی 12 تی پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و گلکسی s21 fe به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. با وجود این اختلاف اما شارژدهی دو گوشی تقریبا یکسان است و هر دو می‌توانند با استفاده معمول و مرسوم شما را یک روز کامل همراهی کنند.

در زمینه فناوری شارژ سریع یک اتفاق جالب رخ می‌دهد و نماینده شیائومی با اختلافی بسیار زیاد خود را برنده اعلام می‌کند. این گوشی از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند، در حالی که برای کهکشانی کره‌ای‌ها شارژ سریع 25 واتی در نظر گرفته شده است. این باعث می‌شود فول شارژ شدن 12t پرو به 23 دقیقه و فول شارژ شدن s21 fe به 1 ساعت و 15 دقیقه زمان نیاز داشته باشد. به‌علاوه شما آداپتور 120 وات را درون جعبه نماینده شیائومی یافت خواهید کرد ولی برای s21 fe باید آداپتور 25 وات را به صورت مجزا خریداری کنید.

در نهایت برنده بخش باتری هم 12 تی پرو خواهد بود؛ چرا که این گوشی هم سرعت شارژ بسیار بیشتری دارد و هم از آداپتور درون جعبه برخوردار است.

مقایسه دوربین S21 Fe سامسونگ با شیائومی 12T Pro

به روی قاب پشتی هر دو گوشی سه دوربین مختلف دیده می‌شود که در ادامه قصد داریم به صورت مجزا به هر کدام بپردازیم و در نهایت گوشی بهتر و برتر را معرفی کنیم.

دوربین شیائومی 12T پرو

دوربین اصلی

شیائومی 12 تی پرو از دوربین اصلی با سنسوری 200 مگاپیکسلی مدل Samsung ISOCELL HP1 با اندازه 1/1.12 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین با ترکیب کردن 16 پیکسل در 1 پیکسل به صورت پیش فرض تصاویری 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

دوربین گلکسی S21 fe بهتر است یا 12t pro

از طرف دیگر سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور 12 مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پس لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

عکس گلکسی S21 Fe

روی کاغذ که سنسور 12 مگاپیکسلی s21 fe عملا هیچ حرفی در مقابل سنسور 200 مگاپیکسلی شیائومی 12 تی پرو نخواهد داشت، اما در عمل قضیه چگونه است و کدام گوشی عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند. تصاویر گرفته شده با نماینده چینی‌ها دارای رنج دینامیکی وسیع و جزئیات بسیار زیاد است و کنتراست نیز در سطح بسیار خوبی قرار می‌گیرد. در این عکس‌ها تقریبا نویزی دیده نمی‌شود و شارپنس نیز بسیار خوب است. خوشبختانه دقت رنگ این تصاویر بالاست و سوژه‌ها نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسند.

گلکسی s21 fe هم عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند و در عکس‌های این گوشی جزئیات زیادی دیده می‌شود و نویز در حد بسیار پایین است. در مقایسه با رقیب شارپنس کمی افت می‌کند و از دقت رنگ نیز کاسته می‌شود. بنابراین با وجود این که کهکشانی سامسونگ هم تصاویر بسیار خوبی به ثبت می‌رساند باید شیائومی 12 تی پرو را برنده بخش دوربین اصلی بدانیم.

نمونه عکاس دوربین اصلی گلکسی S21 FE

نمونه عکس دوربین اصلی شیائومی 12T Pro

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض شیائومی 12 تی پرو دارای سنسور 8 مگاپیکسلی است و s21 fe از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. عکس‌های فوق عریض کهکشانی کره‌ای‌ها دارای جزئیات بیشتر و نویز کمتر است ولی در عوض شائومی 12 تی پرو از نظر رنج دینامیکی مقداری بهتر عمل می‌کند. در کل با اختلافی جزئی می‌توانیم دوربین فوق عریض s21 fe را برتر بدانیم.

نمونه عکاسی با دوربین فوق عریض گلکسی S21 FE

نمونه عکاسی با دوربین فوق عریض شیائومی 12T Pro

 

دوربین تله فوتو

گلکسی S21 FE از دوربین تله فوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند در صورتی که برای شیائومی 12T pro این لنز در نظر گرفته نشده است. به لطف لنز تله فوتو، کهشکانی سامسونگ می‌تواند تا 3 برابر به صورت اپتیکال و تا 30 برابر به صورت دیجیتال به روی سوژه‌ها زوم کند. کیفیت تصاویر دوربین تله فوتو مناسب است و شما می‌توانید تصاویری باکیفیت در صورت زوم تا کمتر از 3 برابر به ثبت برسانید.

البته ناگفته نماند که به دلیل رزولوشن بسیار بالای دوربین اصلی 12 تی پرو، این محصول می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی در حالت زوم 2 برابری به ثبت برساند و شاید این قضیه بتواند جای خالی لنز تله فوتو را تا حد بسیار زیاد پر کند.

دوربین سلفی

شیائومی برای دوربین سلفی 12 تی پرو سنسوری 20 مگاپیکسلی در نظر گرفته و در طرف دیگر سامسونگ برای کهکشانی خود به سراغ سنسوری 32 مگاپیکسلی رفته است. کیفیت سلفی‌های ثبت شده با هر دو گوشی برای این بازه قیمتی مناسب است اما سلفی‌های نماینده شیائومی جذب نور و دقت رنگ مناسب‌تری دارند و سلفی‌های گلکسی s21 fe نویز کمتری دارند. در کل شاید دشوار باشد که بخواهیم سلفی‌های یکی از این دو گوشی را برتر بدانیم و تصمیم گیری را به عهده خود شما واگذار می‌کنیم.

نمونه عکس دوربین سلفی گوشی گلکسی S21 FE

نمونه عکس دوربین سلفی شیائومی 12T Pro

ماکرو

شیائومی 12 تی پرو یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارد که به نسبت سنسور 5 مگاپیکسلی نسل قبلی یک پس‌رفت به حساب می‌آید و کهکشانی کره‌ای‌ها نیز از داشتن این لنز بی‌بهره مانده است. این سنسور 2 مگاپیکسلی عکس‌های خوبی به ثبت نمی‌رساند و جزئیات کم باعث می‌شود تصاویر خیلی ارزش نگه‌داری نداشته باشند.

پرتره

هر دو گوشی می‌توانند با دوربین اصلی و به کمک قابلیت‌های نرم افزار عکس‌های پرتره به ثبت برسانند. در گلکسی s21 fe می‌توانید برای ثبت پرتره‌ها بین دوربین تله فوتو و دوربین اصلی جابجا شوید. هر دو گوشی پرتره‌هایی با برش خوب سوژه از پس‌زمینه به ثبت می‌رسانند و سوژه‌ها نیز شارپنس و جزئیات کافی دارند. در حالت استفاده از لنز تله فوتو s21 fe کیفیت پرتره‌ها کاهش پیدا می‌کند و نویز بالاتر می‌رود.

نمونه عکس‌های دوربین پرتره گلکسی S21 FE

نمونه عکس‌های دوربین پرتره شیائومی 12T Pro

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم تا به این سوال که شیائومی 12t pro بهتر است یا S21 fe سامسونگ پاسخ بدهیم و این دو گوشی را در زمینه‌های مختلف به طور کامل با هم مقایسه کنیم. اگر برای شما کیفیت صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، سرعت شارژ، وجود آداپتور درون جعبه و کیفیت بهتر دوربین اصلی بیشتر اهمیت دارد به سراغ شیائومی 12 پرو بروید، اما در صورتی که ارگونومی، گواهی ضد آب، برخورداری از دوربین فوق عریض بهتر و برخوردار از دوربین تله فوتو برای شما مهم است به سراغ گلکسی S21 fe بروید.

سوالات متداول

گلکسی s21 fe صفحه نمایش بهتری دارد یا شیائومی 12 تی پرو؟ هر دو گوشی نمایشگرهای بسیار خوبی دارند، اما نماینده شیائومی به دلیل روشنایی بیشتر، نرخ لمس بالاتر، گستره رنگی وسیع‌تر و همچنین رزولوشن بیشتر برنده این بخش است.

شیائومی 12 تی پرو قدرت سخت افزاری بهتری دارد یا گلکسی s21 fe؟ به طور حتم قدرت سخت افزار نماینده شیائومی بیشتر از و این محصول از بهترین تراشه موجود در دنیای اندرویدی استفاده می‌کند.

در مقایسه گوشی S21 Fe با شیائومی 12T Pro کدام دوربین اصلی بهتری دارد؟ هر دو گوشی عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رسانند اما دوربین اصلی 12 تی پرو رنگ‌ها را طبیعی‌تر به ثبت می‌رساند و نویز کمتری نیز دارد. در عکس‌های این گوشی همچنین جزئیات بیشتری هم دیده می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/xiaomi-12t-pro-vs-samsung-s21-fe/
ads
ads