داغ ترین ها :
مقایسه شیائومی 12t با آنر 70

مقایسه شیائومی 12t با آنر 70

شیائومی 12T و گوشی آنر 70 دو محصولی هستید که می‌توانند با گوشی‌های پرچم‌دار بازار رقابت کنند.

شیائومی 12 تی

آنر 70

شیائومی 12 تی

امتیاز

8.0
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8.0
باتری :
8.0
اسپیکر :
8.0
رابط کاربری :
8.0
عملکرد :
8.0
دوربین :
8.0

نقاط قوت

  • پردازنده قدرتمند
  • صفحه نمایش بسیار خوب
  • اسپیکر باکیفیت
  • شارژ سریع 120 واتی
  • شارژدهی مناسب باتری
  • دوربین‌های مناسب

نقاط ضعف

  • دوربین سلفی می‌توانست بهتر باشد
  • نبود گواهی ضد آب قوی

آنر 70

امتیاز

7.0
طراحی :
8.0
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
6.5
اسپیکر :
5.0
رابط کاربری :
7.0
عملکرد :
7.0
دوربین :
8.0

نقاط قوت

  • ارگونومی خوب
  • صفحه نمایش خمیده با حاشیه‌های بسیار باریک
  • دوربین‌های خوب
  • شارژ سریع 67 وات

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری عالی نیست
  • عملکرد سخت افزاری می‌توانست بهتر باشد
  • نبود گواهی ضد آب
  • نبود اسپیکر استریو

نسل جدید از قاتل پرچمدارهای شیائومی یعنی 12 تی و 12 تی پرو به بازار عرضه شدند و نسخه پایه‌ای یعنی 12 تی به حدی خوش‌قیمت است که در بازه قیمتی میان‌رده‌های مرغوب قرار می‌گیرد. در سوی دیگر شرکت آنر که قبل‌تر زیرمجموعه هواوی بود حالا به صورت مستقل فعالیت می‌کند و محصولات جذابی مانند آنر 70 دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه گوشی شیائومی 12t با انر 70 بپردازیم و این دو مدل را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا ارزش خرید هریک مشخص شود.

 

لیست امروز قیمت گوشی های هوشمند را در فروشگاه تکنولایف ببنید: قیمت موبایل

 

طراحی و کیفیت ساخت

بخش طراحی را با آنر 70 آغاز می‌کنیم، گوشی که به معنای واقعی زیبا و جذاب است و آنر در طراحی آن سنگ‌تمام گذاشته و از تمام هنر خود استفاده کرده است. قابل پشتی این مدل از شیشه مات ساخته شده و اثرانگشت و کثیفی را بسیار کم به خود جذب می‌کند و به این ترتیب همیشه ظاهر زیبای خود را دارد. قاب پشتی این گوشی میزبان دو فریم دایره‌ای مشکی رنگ و لوگوی خود آنر در بخش پایینی است.

صفحه نمایش Honor 70

این فریم دایره‌ای مقداری بیرون‌زدگی دارد که باعث می‌شود گوشی هنگام قرارگیری به روی سطح صاف مقداری تکان بخورد که این مشکل با استفاده از قاب حل می‌شود. این قاب پشتی در کناره‌ها با زاویه جذابی به فریم کناری متصل می‌شود تا گوشی به خوبی در کف دست قرار بگیرد. آنر 70 در چهار رنگ آبی، سبز، نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه شده است و شما می‌توانید از بین این رنگ‌ها یکی را انتخاب کنید.

بدنه گوشی آنر 70

در سوی دیگر شیائومی 12 تی تا حد بسیار زیادی شبیه به نسخه پرو و البته سری پرچمدارن خود شیائومی است. قاب پشتی این گوشی میزبان لوگوی سازنده و فریم دوربین است. این فریم طراحی مستطیلی دارد و در بالای آن دوربین اصلی با شکلی مربعی قرار گرفته و بخش پایینی میزبان دو دوربین دیگر و فلش درون یک فریم به رنگ قاب پشتی است. این قاب هم از جنس شیشه است و طراحی مات دارد تا زیبایی بیشتری داشته باشد.

لبه‌های کنار قاب پشتی 12 تی انحنایی بیشتر از انر 70 دارد و این باعث می‌شود در دست گرفتن گوشی کمی راحت‌تر شود، هرچند که طراحی تخت‌تر انر 70 بیشتر با مد روز همخوانی دارد. سازنده چینی برای این مدل سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی را در نظر گرفته است.

فریم کناری هر دو گوشی از جنس پلاستیک است و انتخاب شیائومی کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ چرا که نسخه قبلی این گوشی از فریم آلومینیومی استفاده می‌کرد و همین موضوع حس بهتری را به کاربر هنگام کار کردن با گوشی انتقال می‌داد. هر دو مدل در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شوند و در پایین نیز اسپیکر، میکروفون، خشاب سیم‌کارت و البته درگاه Type-C دیده می‌شود. فریم بالایی در انر 70 تنها میزبان میکروفون دوم است و در 12 تی علاوه بر میکروفون، اینفرارد و اسپیکر دوم نیز دیده می‌شود.

دوربین شیائومی 12T

از نظر ارگونومی برتری با نماینده آنر است و انر 70 تنها 178 گرم وزن و 7.9 میلی‌متر ضخامت دارد، درحالی که این اعداد برای 12T به ترتیب 202 گرم و 8.6 میلی‌متر هستند. آنر 70 گوشی خوش‌دست‌تری است، هرچند که به دلیل لبه‌های تخت‌تر نسبت به رقیب نگه‌داشتن آن در دست مقداری دشوارتر است.

نوبت به فریم جلویی می‌رسد، جایی که آنر 70 کولاک کرده و خود را به دنیای پرچمداران رسانده است. نمایشگر این گوشی موفق شده حدود 91 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد که این عدد تقریبا مشابه با S22 اولترا سامسونگ است. این حاشیه‌های بسیار کم اطراف صفحه نمایش بسیار جذاب است و باعث می‌شود تماشای محتوا و کار کردن با گوشی لذت دوچندان داشته باشد.

لبه‌های نمایشگر انر 70 حالت خمیده دارد و تنها در بالای نمایشگر دوربین سلفی درون یک حفره کوچک دیده می‌شود. در طرف دیگر 12T نیز دارای دوربین سلفی مشابه در درون یک حفره است، ولی پنل این گوشی حاشیه‌های کناری بیشتری دارد و نسبت نمایشگر به بدنه تنها 87 درصد است که با عدد 91 رقیب اختلاف نسبتا زیادی دارد.

زیبایی یک بحث سلیقه‌ای است و قرار نیست محصول زیبا‌تر را ما مشخص کنیم، اما از نظر ارگونومی انر 70 وضعیت بهتری دارد و همچنین پنل روبرویی این گوشی به لطف حاشیه‌های باریک بسیار جذاب‌تر است. اگر طراحی به‌روزتری می‌خواهید و با خمیده بودن نمایشگر برای شما مشکلی ندارد به سراغ انر 70 بروید و در صورتی که یک گوشی می‌خواهید که نمایشگر تخت داشته باشد و کمی بهتر در کف دست قرار بگیرد به سراغ 12 تی شیائومی بروید.

صفحه نمایش

شیائومی به نسبت نسل قبلی نمایشگر بسیار خوب 11 تی را بهبود بخشیده و حالا شیائومی 12 تی از یک پنل 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2712 در 1220 بهره می‌برد. این نمایشگر دارای تراکم 446 پیکسل بر هر اینچ است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vison، HDR10+ و گستره رنگی 68 میلیاردی پشتیبانی می‌کند تا روی کاغذ مشخصات این صفحه نمایش عالی و بی‌نقص باشد.

نرخ لمس این پنل 480 هرتز است تا صفحه نمایش بتواند به سریع‌ترین شکل ممکن به لمس‌های شما پاسخ بدهد. این ویژگی برای بازی کردن اهمیت زیادی دارد و تجربه جذاب‌تری را به‌وجود می‌آورد. کیفیت این پنل هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد و تنها می‌توانیم در یک کلام آن را عالی بدانیم. محتوا به صورت شارپ و زنده در این نمایشگر پخش می‌شود و دقت رنگ نیز در سطح بسیار بالایی قرار می‌گیرد. از نظر کیفیت شاید کمتر گوشی در این بازه قیمتی ویژگی‌هایی تا این حد جذاب داشته باشد.

در مقایسه گوشی آنر 70 با شیائومی 12 تی در زمینه نمایشگر به نماینده آنر می‌رسد. این گوشی پنلی 6.67 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 2400 در 1080 دارد و در نتیجه تراکم پیکسلی 395 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش از گستره رنگی 1 میلیاردی، HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند تا همه ویژگی‌های جذاب را باهم داشته باشد. نرخ لمس این نمایشگر برابر با 300 هرتز است.

صفحه نمایش شیائومی 12 تی

کیفیت این صفحه نمایش هم مانند رقیب بسیار خوب است و محتوا به شکلی جذاب به نمایش گذاشته می‌شود، اما یک تفاوت عمده وجود دارد و آن هم دقت رنگ در پنل انر 70 است که به خوبی 12 تی نیست. رنگ خاکستری در نمایشگر این محصول حالت آبی دارد و با دقت خیلی عالی نمایش داده نمی‌شود، البته که احتمالا اگر دو گوشی را در کنار هم قرار ندهید متوجه این موضوع نخواهید شد.

در نهایت نوبت به میزان روشنایی دو پنل می‌رسد، قسمتی که باز هم نماینده شیائومی برتری خود را به آنر 70 گوشزد می‌کند. نمایشگر شیائومی 12 تی در حالت دستی می‌تواند تا حدود 510 نیت روشنایی تولید کند و در حالت خودکار و هنگام قرارگرفتن زیر نور مستقیم خورشید این عدد تا حدود 950 نیت افزایش پیدا می‌کند. این اعداد برای صفحه نمایش آنر 70 به ترتیب حدود 510 و 790 هستند. این اعداد به وضوح نشان می‌دهند که هنگام تابش مستقیم خورشید نمایشگر 12 تی روشن‌تر می‌شود و خوانایی بیشتری هم دارد.

برنده بخش نمایشگر را شیائومی 12 تی می‌دانیم؛ چرا که این پنل هم رزولوشن و تراکم پیکسلی بالاتری دارد و هم رنگ‌ها را دقیق‌تر به نمایش درمی‌آورد و همچنین روشنایی آن هم بیشتر از پنل انر 70 است. تنها برتری نماینده انر را در این بخش می‌توانیم حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر بدانیم که ویژگی جذابی برای تماشای محتوا است.

 

بررسی تخصصی گلکسی m53 5g سامسونگ:
نقد و بررسی گوشی m53

 

اسپیکر

انر در این زمینه تصمیم بسیار عجیبی گرفته و نماینده خود را به اسپیکر استریو مجهز نکرده است و این در حالیست که گوشی‌های شیائومی با نصف این قیمت هم از اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند. اسپیکر انر 70 به صورت تکی است و در لبه پایینی قرار گرفته و می‌تواند صدای مونو را ایجاد کند. صدای ایجاد شده خیلی بلندی زیادی ندارد و کیفیت آن هم در حد متوسط را نمی‌توان کیفیت را نسبت به قیمت محصول قابل قبول دانست.

شیائومی 12 تی اما برعکس گوشی رقیب از اسپیکرهای دوگانه در پایین و بالا استفاده می‌کند و می‌توانید صدای استریو تولید کند. این صدا بلندی بسیار خوبی دارد و به صورت بالانس شده و شفاف به گوش می‌رسد. صدا جزئیات خوبی دارد و صدای بالا هم با دقت خوبی پخش می‌شود و بیس هم در سطح رضایت‌بخشی قرار می‌گیرد.

در نهایت واضح است که برنده این بخش در مقایسه شیائومی 12T با honor 70 نماینده شیائومی است و اگر بلندی و کیفیت صدای اسپیکر برای شما اهمیت دارد این محصول را برای خرید انتخاب کنید.

نرم افزار و رابط کاربری

یکی از دلایلی که فروش هواوی تا حد چشم‌گیری کاهش پیدا کرد تحریم‌های آمریکا و عدم دسترسی گوشی‌های این برند به سرویس‌های گوگل بود. در آنر اما چنین مشکلی دیده نمی‌شود و شما مانند برندهای دیگر به سرویس‌های گوگلی به طور کامل دسترسی خواهید داشت. آنر 70 از Magic UI 6.1 بر پایه اندروید 12 استفاده می‌کند و برای شیائومی 12 تی نیز MIUI 13 بر مبنای اندروید 12 در نظر گرفته شده است.

رابط‌ کاربری‌های اندروید به حدی از بلوغ رسیده‌اند که همگی عملکرد روان و خوبی را از خود به نمایش می‌گذارند و شما قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی خواهید داشت. این دو رابط کاربری نیز از نظر میزان قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار غنی هستند و به شما امکان می‌دهند تا ظاهر بخش‌های مختلف را کاملا تغییر دهید. از نظر قابلیت‌های مختلف هم Magic UI و MIUI هر دو غنی هستند، هرچند که MIUI مقداری بهتر عمل می‌کند.

در نهایت این بخش برنده مشخصی ندارد و پیشنهاد می‌کنیم گوشی را انتخاب کنید که فضای رابط کاربری آن برای شما راحت‌تر و جذاب‌تر است.

عملکرد سخت افزاری

شیائومی 12t بهتر است یا آنر 70؟ این پرسش ما را به بخش سخت افزاری می‌رساند.

آنر 70 از یک تراشه میان‌رده اما قوی از شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون G778 استفاده می‌کند. این تراشه که معماری 6 نانومتری دارد از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی می‌کند و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود.

تست گیمینگ آنر 70

قدرت سخت افزار آنر 70 خوب و قابل قبول است و این همان چیپستی است که گوشی A73 هم استفاده می‌کند. این چیپست باعث می‌شود شما بتوانید با سرعتی خوبی کارهای روزمره خود را انجام دهید و در صورت علاقه به سراغ بازی‌های سنگین مانند PUBG یا COD هم بروید. این گوشی می‌توانید این بازی‌ها را با گرافیک بالا و بدون افت فریم به اجرا دربیاورد.

در سوی دیگر این مقایسه شیائومی 12T با تراشه مدیاتک دیمنسیتی 8100 اولترا قرار می‌گیرد، تراشه‌ای هشت هسته‌ای که 4 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.85 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز را شامل می‌شود و همچنین پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 را نیز دربرمی‌گیرد. قدرت سخت افزاری شیائومی 12 تی قطعا بیشتر از رقیب است و این گوشی می‌تواند کارهای معمول را با سرعتی عالی انجام دهد و به شما امکان دهد تا بازی‌ها را در نهایت گرافیک و فریم ریت اجرا کنید.

دیمنستی 8100 اولترا عملکرد نزدیکی به اسنپدراگون 888 دارد و این یعنی تقریبا با یک تراشه پرچمدار مواجه هستیم. برای درک بهتر تفاوت قدرت این دو گوشی در ادامه نگاهی به اعداد و ارقام خواهیم داشت. در زمینه پردازش‌های کلی شیائومی 12 تی حدود 45 درصد قوی‌تر از رقیب است و این اختلاف در زمینه پردازش‌های گرافیکی به حدود 82 درصد می‌رسد.

در بنچمارک مشهور Antutu 9 دیمنستی 8100 اولترا توانسته حدود 55 درصد نمره بهتری نسبت به اسنپدراگون 778 کسب کند و این اختلاف در بنچمارک GeekBench 5 و عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب 25 و 45 درصد است. در تست 3DMark این اختلاف به عدد باورنکردنی 140 درصد می‌رسد تا بدون شک برنده این مقایسه گوشی شیائومی 12 تی باشد.

هیچ‌یک از این دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند و باید از ابتدا حافظه‌ای متناسب با نیاز خود خریداری کنید. انر 70 در سه نسخه 128، 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی و 8 و 12 گیگابایت حافظه رم در دسترس قرار دارد و 12 تی را می‌توانید در نسخه‌های 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم خریداری کنید.

پس برنده بخش سخت افزار هم نماینده شیائومی است و اگر گوشی قوی‌تری می‌خواهید از بین این دو گزینه به سراغ 12 تی بروید.

 

نقد و بررسی گوشی s23 ultra سامسونگ را از دست ندهید:
ظاهر s23 اولترا

 

باتری و امنیت

شیائومی برای تغذیه 12 تی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کمک گرفته و آنر برای نماینده خود به سراغ یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی رفته است. هر دو گوشی شارژدهی مناسبی دارند و می‌توانند حدود یک روز کامل در صورت داشتن استفاده عادی همراه شما باشند. شارژدهی شیائومی 12 تی اما در کل بهتر از رقیب است و این گوشی می‌تواند مدت زمان بیشتری را سرپا بماند.

انر 70 از شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند و برای شیائومی 12 تی شارژ سریع 120 واتی در نظر گرفته شده است. نماینده آنر در 30 دقیقه حدود 70 درصد شارژ می‌شود و برای شارژ کامل شما به حدود 50 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. شیائومی 12t اما عملکردی شایسته تحسین دارد و تنها در مدت 23 دقیقه فول شارژ می‌شود.

شیائومی 12t

برنده بخش باتری به دلیل شارژدهی و همچنین سرعت شارژ بهتر شیائومی 12 تی است و این گوشی می‌تواند در بخش باتری هم رقیب را پشت سر بگذارد.

شیائومی بالاخره در این مدل حسگر اثر انگشت را به زیر نمایشگر انتقال داد تا دکمه پاور دیگر تنها نقش اصلی خود را ایفا کند. حسگر اثر انگشت انر 70 هم در زیر نمایشگر قرار دارد تا از این نظر هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد. عملکرد این حسگر در هر دو گوشی خوب است و اثر انگشت شما سریع و بدون مشکل تشخیص داده می‌شود. شما می‌توانید از روش تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی هم استفاده کنید که اتفاقا سرعت بالایی هم دارد ولی به دلیل امنیت پایین‌تر استفاده از این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم.

دوربین

نوبت به بخش دوربین می‌رسد، قسمتی که می‌تواند نقش بسیار مهم و پررنگی در انتخاب کاربران داشته باشد. هر دو گوشی از سه دوربین در قاب پشتی استفاده می‌کنند و در ادامه به صورت مجزا به هرکدام خواهیم پرداخت تا محصول برتر مشخص شود.

دوربین اصلی

شیائومی 12 تی از دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی مدل Samsung HM6 با اندازه 1/1.67 اینچی و اندازه 0.64 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.7 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی به دلیل ترکیب پیکسل‌ها در نهایت 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

دوربین اصلی انر 70 سنسوری 54 مگاپیکسلی مدل Sony IMX800 با اندازه 1/1.49 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این دوربین به دلیل ترکیب پیکسل باید 13.5 مگاپیکسلی باشند اما در عمل به دلیل برش نرم افزاری که انجام می‌شود این رزولوشن به 12.5 می‌رسد.

عکس‌های دوربین اصلی شیائومی 12 تی

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی شیائومی 12 تی دارای جزئیات زیاد و نویز کم هستند و بالانس رنگ سفید خوبی را شاهد هستیم. رنگ‌ها در تصاویر این گوشی مقدار کمی غلیظ‌تر از واقعیت هستند اما همچنان می‌توانیم دقت رنگ را خوب بدانیم. کنتراست تصاویر بسیار خوب است و رنج دینامیکی نیز در سطح مناسبی قرار می‌گیرد، هرچند که رنج دینامیکی بی‌نقص نیست. در این عکس‌ها شارپنس خوب است و شاخ و برگ‌ها و سوژه‌هایی مانند چمن از تفکیک خوبی برخوردار هستند.

برای این گوشی امکان عکاسی در رزولوشن 108 مگاپیکسلی نیز وجود دارد. این عکس‌ها کنتراست و رنج دینامیکی خوبی دارند و کمتر از حالت 12 مگاپیکسلی پردازش می‌شوند. این عکس‌ها در کمال تعجب جزئیات خیلی بیشتری نسبت به حالت پیش فرض ندارند و شارپنس نیز در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و به‌خصوص کنارهای تصویر حالت نرم به خود می‌گیرند. این گوشی می‌تواند در نهایت کیفیت 4k 30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

نوبت به تصاویر دوربین اصلی انر 70 می‌رسد، عکس‌هایی که کیفیت خوبی دارند ولی عالی نیستند و به نسبت قیمت شاید آنر می‌توانست از دوربین بهتر و جذاب‌تری استفاده کند. عکس‌های این گوشی شارپ هستند و رنج دینامیکی وسیعی هم دارند و جزئیات نیز به حد کفایت در تصاویر دیده می‌شود. دقت رنگ این عکس‌ها خوب است ولی رنگ‌ها کمی بیش از حد غلیظ‌ شده به ثبت می‌رسند که ممکن است برای بسیاری از کاربران جذاب نباشد.

عکس‌های دوربین اصلی انر 70

این تصاویر همچنین جذب نور مناسبی دارند، هرچند که در محیط‌های داخل خانه این جذب نور کمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد و شارپنس نیز کاهش پیدا می‌کند. شما می‌توانید دوربین را در حالت رزولوشن کامل یا همان 54 مگاپیکسلی قرار دهید. در این حالت تصاویر جزئیات بیشتری دیده می‌شود اما در عوض رنج دینامیکی کاهش پیدا می‌کند و برخی از سوژه‌ها به دلیل افت شارپنس حالت آبرنگی یا همان Soft به خود می‌گیرند. این گوشی هم مانند رقیب می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps به ضبط ویدئو بپردازد.

در زمینه دوربین اصلی برنده شیائومی 12 تی است و این محصول در کل می‌تواند عکس‌های بهتر و بالانس‌تری به ثبت برساند و اگر دوربین اصلی برای شما اهمیت زیادی دارد از بین این دو مدل به سراغ نماینده شیائومی بروید.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض انر 70 از سنسوری 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند اما سازنده این سنسور به طور دقیق مشخص نشده است. این سنسور در پشت لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و خوشبختانه از فوکوس خودکار هم پشتیبانی می‌کند تا در زمینه ثبت تصاویر کلوزآپ یا همان ماکرو هم کاربرد داشته باشد. تصاویر این دوربین زاویه 122 درجه‌ای دارند.

دوربین فوق عریض انر ۷۰

دوربین فوق عرضه شیائومی 12T

دوربین فوق عریض 12 تی اما مانند بسیاری از گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی دارای سنسوری 8 مگاپیکسلی مدل Samsung S5K4H7 با اندازه 1/4 اینچی و اندازه پیکسل 1.12 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و عکس‌هایی با زاویه 120 درجه‌ای به ثبت می‌رساند.

طبق اطلاعات موجود روی کاغذ عکس‌های فوق عریض انر 70 باید کیفیت بسیار بهتری نسبت به 12 تی داشته باشند. در عمل هم کیفیت این تصاویر بهتر است اما نه به‌قدری که شاید انتظارش را داشته باشید. دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی شیائومی 12 تی عملکرد بسیار خوبی به نسبت رزولوشن دارد و تصاویری با جزئیات و رنج دینامیکی کافی به ثبت می‌رساند. شارپنس این عکس‌ها قابل قبول است و نویز هم تا حد خوبی کنترل می‌شود.

در طرف دیگر عکس‌های فوق عریض انر 70 از نظر میزان جزئیات مقداری بهتر است و رنگ‌ها غلظت بیشتری به نسبت رقیب دارند. رنج دینامیکی این تصاویر خیلی عالی و بی‌نقص نیست و در کنارها و به‌خصوص سمت راست تصاویر کمی اعوجاج و آبرنگی شدن سوژه‌ها دیده می‌شود. برنده بخش دوربین فوق عریض را انر 70 می‌دانیم.

 

مقایسه دو اقتصادی محبوب سامسونگ:
مقایسه m13 با f13

 

دوربین سلفی

در این بخش شیائومی بازی را به آنر واگذار می‌کند و سنسور 32 مگاپیکسلی انر 70 عملکرد بسیار بهتری به نسبت سنسور 20 مگاپیکسلی شیائومی 12 تی دارد. سلفی‌های نماینده شیائومی جزئیات خیلی زیادی ندارد ولی از نظر جذب نور و دقت رنگ شرایط رضایت‌بخش است. در کل نباید از سلفی‌های 12 تی انتظار بسیار بالایی داشته باشید.

دوربین سلفی شیائومی ۱۲ تی

در طرف دیگر انر 70 سلفی‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند و به جرأت می‌توانیم کیفیت این تصاویر را یکی از بهترین‌های موجود در این بازه قیمتی بدانیم. جزئیات سلفی‌ها بسیار خوب است و رنج دینامیکی وسیعی را نیز شاهد هستیم و نویز در حد بسیار کم نگه داشته می‌شود. در نهایت برنده این بخش آنر 70 است و اگر دوربین سلفی برای شما اهمیت دارد این گوشی را انتخاب کنید.

دوربین سلفی انر ۷۰

ماکرو

شیائومی 12 تی نسبت به نسل قبلی یک پس‌رفت داشته و حالا به جای دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی از سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در سوی دیگر انر 70 دوربین ماکرو ندارد و لنز فوق عریض به لطف برخورداری از فوکوس خودکار می‌تواند مانند گوشی‌های پرچمدار نقش دوربین ماکرو را هم ایفا کند.

دوربین ماکرو شیائومی 12 تی

در حالی که ماکروهای 12 تی در بهترین حالت قابل قبول هستند انر 70 عکس‌های نمای نزدیک بسیار خوبی به ثبت می‌رساند و بدون شک گوشی بهتری در این بازه قیمتی نمی‌تواند برای شما عکس‌های کلوز‌آپ به ثبت برساند. بنابراین طبیعی است که برنده این بخش را هم نماینده انر در نظر بگیریم.

دوربین ماکرو آنر 70

پرتره

انر 70 از دوربین تشخیص عمق میدان با سنسور 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، در حالی که برای گوشی رقیب چنین دوربینی در نظر گرفته نشده و به کمک قابلیت‌های نرم افزاری تشخیص سوژه از پس‌زمینه انجام می‌شود. در این بخش برتری با 12 تی است؛ چرا که برتری دوربین اصلی باعث می‌شود تا سوژه اصلی عکس پرتره جزئیات بیشتر و رنج دینامیکی بهتری داشته باشد. از طرفی برش پرتره‌های 12 تی دقیق‌تر از رقیب است و این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا نماینده شیائومی پرتره‌های بهتری را تحویل دهد.

دوربین پرتره آنر 70

دوربین پرتره شیائومی 12T

 

بازی برای مک m1 چی نصب کنیم؟
بهترین بازی برای مک بوک

 

جمع بندی

قبل از این که بخواهید تصمیم به خرید یکی از این دو گوشی بگیرید باید در نظر داشته باشید که قیمت 12 تی در حال حاضر کمی بیشتر از انر 70 است. اگر گوشی با طراحی به‌روزتر، ارگونومی بهتر، حاشیه‌های بسیار باریک صفحه نمایش و عملکرد بهتر دوربین سلفی، فوق عریض و ماکرو می‌خواهید به سراغ انر 70 بروید. در صورتی که برای شما کیفیت و میزان روشنایی صفحه نمایش، سرعت شارژ، قدرت سخت افزاری، کیفیت دوربین اصلی و پرتره‌ها بیشتر اهمیت دارد به سراغ شیائومی 12 تی بروید و این مدل را برای خرید انتخاب کنید.

سوالات متداول

در زمینه صفحه نمایش هانر 70 بهتر است یا شیائومی 12t؟ هر دو گوشی صفحه نمایش‌های بسیار خوب و باکیفیتی دارند اما برتری با 12 تی شیائومی است؛ چرا که این گوشی نمایشگری با رزولوشن بالاتر، روشنایی بیشتر و دقت رنگ بهتر دارد.

شیائومی 12 تی قدرت سخت افزاری بهتری دارد یا انر 70؟ بدون شک وضعیت 12 تی بهتر است. قدرت سخت افزاری این گوشی تقریبا شبیه به تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام است و به طبع این تراشه قدرت بسیار بهتری نسبت به اسنپدراگون 778 موجود به روی انر 70 دارد.

دوربین انر 70 بهتر است یا شیائومی 12 تی؟ از نظر دوربین اصلی و ثبت پرتره‌ها برتری با نماینده شیائومی است و از نظر کیفیت سلفی‌ها، عکس‌های فوق عریض و تصاویر ماکرو قطعا انر 70 بهتر عمل می‌کند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/xiaomi-12t-vs-honor-70/
ads
ads