داغ ترین ها :
سامسونگ گلکسی اس 24 در مقابل شیائومی 14

سامسونگ گلکسی اس 24 در مقابل شیائومی 14

شیائومی 14 و سامسونگ اس 24 هر دو جزو پرچمداران شیائومی و سامسونگ هستند که از امکانات قابل توجهی برخوردار شده اند. در ادامه به مقایسه اس 24 و شیائومی 14 خواهیم پرداخت.

گوشی موبايل سامسونگ مدل Galaxy S24 5G

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

گوشی موبايل شیائومی 14

گوشی موبايل سامسونگ مدل Galaxy S24 5G

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

امتیاز

9
طراحی :
9
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
8
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
9
کیفیت صدا :
9
کیفیت مکالمه :
9
رابط کاربری :
9
عملکرد :
9
دوربین :
9

نقاط قوت

  • اسپیکرهای استریو قدرتمند
  • طراحی زیبا و جمع و جور

نقاط ضعف

  • عدم پیشرفت در سرعت شارژ سریع

گوشی موبايل شیائومی 14

امتیاز

9
طراحی :
8
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
9
کیفیت ساخت :
9
ارگونومی :
9
کیفیت صدا :
9
کیفیت مکالمه :
9
عملکرد :
9
دوربین :
9

نقاط قوت

  • سرعت شارژ بالا
  • دارای سیستم عامل HyperOS کارآمد
  • عمر باتری بالا

نقاط ضعف

  • لیز بودن بدنه

شیائومی 14 و سامسونگ گلکسی S24 هر دو پرچمدار جدید این دو برند محبوب هستند که به تازگی عرضه و معرفی شده‌اند. در صورتی که از طرفداران اندروید هستید و قصد خرید یکی از این دو پرچمدار محبوب را دارید و بین آن‌ها نمی‌توانید انتخاب داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی اس 24 با شیائومی 14 بپردازیم.

 

برای خرید بهترین گوشی شیائومی به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید

مقایسه اندازه و ابعاد شیائومی 14 با سامسونگ اس 24

هر دو گوشی از نظر اندازه‌ای تقریبا یکسان هستند؛ اما شیائومی 14 کمی کشیده‌تر از گوشی سامسونگ است؛ همچنین در مقابل صفحه‌نمایش 6.2 اینچی اس 24، صفحه‌نمایش 6.36 اینچی شیائومی 14 قرار دارد. از نظر وزنی گلکسی اس 24 سامسونگ 20 گرم سبک‌تر است؛ اما در حالت کلی از شیائومی 14 کوچکتر نیست. احتمال می‌رود که این سبکی وزن احتمالا بخاطر لبه‌ها و صاف بودن پنل پشتی اس 24 باشد. در مقابل پنل پشتی شیائومی حالت خمیده دارد و به علت اینکه راحت تر در دستان جا می‌گیرد کاربر پسندتر است.

در نهایت، کار با هر دو دستگاه آسان است؛ اما گلکسی اس 24 به دلیل داشتن پنل جلویی و پشتی گوریلا گلس Victus 2 و فریم آلومینیومی از نظر ساختار کلی کیف بهتری دارد این در حالی است که شیائومی تنها از یک گوریلا گلس ویکتوس برای پنل جلویی استفاده کرده است.

مقایسه صفحه‌نمایش؛ رقابت تنگاتنگ کره‌ای‌ها با چینی‌ها

به جرات می‌توان گفت که هر دو گوشی بهترین صفحه‌نمایش موجود را دارند. اگر قصد دارید تا صفحه‌نمایشی بزرگ داشته باشید شیائومی 12 برایتان مناسب‌تر است و در صورتی که قصد دارید صفحه‌ای جمع و جورتر داشته باشید می‌توانید بهترین گوشی سامسونگ یعنی اس 24 را انتخاب کنید. با این حال اگر فرد ظریف بینی هستید و تفاوت‌های جزئی نیز برایتان اهمیت دارد برخی تفاوت‌ها وجود دارد که درباره آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد. شیائومی 14 صفحه نمایش با وضوح بالاتری دارد و از فناوری Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند در مقابل Galaxy S24 میزان روشنایی بالاتری نسبت به پرچمدار شیائومی دارد. (1400 نیت در مقابل 1200 نیت).

 

بررسی گوشی گیمینگ شیائومی 13T pro را از دست ندهید!
نقد و بررسی شیائومی 13T pro

 

عمر باتری و سرعت شارژ

بررسی تفاوت اس 24 با شیائومی 14

هر دو گوشی برخلاف داشتن باتری‌های کوچکتر از حد متوسط، عمر باتری قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند. نکته جالب توجه در این بخش این است که سامسونگ گلکسی اس 24 با داشتن باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در مقابل باتری 4610 میلی‌آمپر ساعتی شیائومی تقریبا شارژدهی یکسانی دارد. زمان اجرای بازی و پخش ویدیو بین این دو دستگاه تقریباً یکسان است؛ اما پرچمدار شیائومی در تماس و وبگردی توانایی نگهداری شارژ بیشتری دارد.

هنگامی که صحبت از سرعت شارژ می‌شود شیائومی 14 از سامسونگ پیشی می‌گیرد. تقریبا سرعت شارژ این پرچمدار نسبت به اس 24 دو برابر سریع‌تر است و به راحتی می‌تواند در مدت زمان 35 دقیقه گوشی را از 0 تا 100 شارژ کند. این یک برتری بزرگ نسبت به چرخه شارژ 75 دقیقه ای Galaxy S24 است. اس 24 سامسونگ از فناوری شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند در حالی که Xiaomi 14 دارای فناوری شارژ سریع 90 واتی است.

توجه داشته باشید که Xiaomi 14 با شارژرهای سازگار با Power Delivery نیز به شارژ می‌شود و همچنین از شارژ سریع بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گلکسی اس 24 از شارژ بی‌سیم 15 وات پشتیبانی می‌کند و حتی در این بخش نیز برنده شیائومی 14 است.

کیفیت صدا و اسپیکر

در بخش صدا و اسپیکر شیائومی 14 و اس 24 به یک اندازه با کیفیت هستند و امتیاز بالایی نیز دریافت می‌کنند؛ اما تفاوت زیادی در تنظیم و شاید کیفیت کلی وجود دارد. اگر به موسیقی گوش می‌دهید یا عادت دارید که با گوشی فیلم تماشا کنید، شیائومی 14 می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در حالی که هر دو گوشی کیفیت صدای خوبی دارند صدای شیائومی 14 به لطف بیس عمیق‌تر بهتر است.

عملکرد؛ رقابتی نفس گیر و نزدیک

در رقابتی نزدیک و نفس‌گیر در این بخش نیز شیائومی 14 پیروز می‌شود. اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست‌های چند هسته‌ای Geekbench 6 عملکرد بهتری نسبت به گلکسی اس 24 مجهز به اگزینوس 2400 دارد. گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که در تست تک هسته‌ای عملکرد یکسانی دارند؛ اما در تست ترکیبی AnTuTu 10 که پردازنده گرافیکی نیز درگیر می‌شود، تراشه شیائومی 14 پیشرو است. علاوه بر این، مدل پایه شیائومی 14 دو برابر حافظه بیشتر را ارائه می‌دهد؛ 256 گیگابایت در مقابل 128 گیگابایت و حافظه آن نیز در تمامی ظرفیت‌ها UFS 4.0 است. نسخه 128 گیگابایتی S24 به فضای ذخیره سازی UFS 3.1 اکتفا می‌کند، در حالی که از حافظه 128 گیگابایت به بالا از حافظه UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که گلکسی اس 24 در برخی کشورها با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می‌شود؛ بنابراین تفاوت قابل توجهی بین این دو گوشی در آن کشورها وجود نخواهد داشت.

 

انواع هندزفری سامسونگ و هندزفری شیائومی را از تکنولایف با بهترین قیمت بخرید

مقایسه دوربین اس 24 و شیائومی 14

در حالی که هر دو گوشی در طول روز تصاویر بسیار مشابهی با دوربین اصلی خود دارند، Xiaomi 14 جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رساند. دقیقا برعکس این موضوع در بخش دوربین فوق عریض اس 24 تصاویر بهتری را در نور روز تولید می‌کند. وقتی صحبت از دوربین‌های تله فوتو به میان می‌آید شیائومی 14 به دلیل عملکرد بهتری که دارد برنده میدان است. دوربین تله فوتو این دستگاه تصاویری واضح‌تر با جزئیات بهتری را به ثبت می‌رساند.

در موقعیت‌های کم نور شیائومی 14 واقعا خودنمایی می‌کند. تصاویر ثبت شده با دوربین‌های شیائومی 14 در شب کیفیت قابل قبول تری دارند. در مقایسه با گلکسی اس 24، تصاویر ثبت شده با شیائومی 14 تمیزتر، واضح تر، جزئیات بیشتر و بدون نویز هستند. برتری شیائومی 14 در این زمینه کاملا مشهود است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل زیادی به گرفتن عکس‌های سلفی دارید اس 24 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی سامسونگ به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

کیفیت فیلمبرداری

اگر اهل فیلمبرداری هستید، شیائومی 14 برایتان انتخاب بهتری خواهد بود. فیلم‌های دوربین اصلی در این گوشی واضح‌تر، دقیق‌تر و با دامنه دینامیکی گسترده‌تر ثبت می‌شوند. در برخی جنبه‌ها، ویدئوهای فوق عریض و تله فوتو از S24 بهتر هستند، در حالی که در برخی دیگر، ویدئوهای ثبت شده توسط شیائومی 14 زیباتر به نظر می‌رسند.

سخن آخر

در حالی که در برخی موارد تفاوت کمی بین بهترین گوشی شیائومی و گلکسی اس 24 وجود دارد؛ اما پرچمدار شیائومی در برخی جنبه‌ها برتری دارد. به طور کلی این گوشی عملکرد دوربین بهتری دارد، عمر باتری آن بهتر است و از فناوری شارژ سریع با توان بیشتری پشتیبانی می‌کند. برخی ممکن است Galaxy S24 را برای ظاهری جمع وجورتر و رابط کاربری One UI 6.1 برای استفاده بهتر بدانند. با توجه به نکاتی که گفته شد در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام گوشی برایتان کارایی بهتری دارد.

سوالات متداول

اس 24 بهتر است یا شیائومی 14؟

هر دو گوشی‌ها در جنبه‌های مختلفی قوی هستند و انتخاب بین این دو مدل بستگی به سلیقه شما دارد.

مهمترین تفاوت اس 24 با شیائومی 14 در چیست؟

از مهمترین تفاوت‌های این دو گوشی می‌توان به ظرفیت باتری، کیفیت تصاویر ثبت شده در روز و فناوری شارژ سریع را نام برد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
0 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/xiaomi14-vs-samsung-s24/
ads
ads