داغ ترین ها :
سامسونگ گلکسی اس 24 در مقابل شیائومی 14؛ جنگ کامپکت‌ها!

سامسونگ گلکسی اس 24 در مقابل شیائومی 14؛ جنگ کامپکت‌ها!

شیائومی 14 و سامسونگ اس 24 دو مدل از بهترین گوشی‌های کامپکت بازار هستند. در ادامه به مقایسه اس 24 و شیائومی 14 خواهیم پرداخت.

گلکسی S24 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

گوشی موبايل شیائومی 14

گلکسی S24 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی اس 24

امتیاز

8.8
طراحی :
8.8
صفحه نمایش :
9
باتری :
8
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
8.5
ارگونومی :
9.5
رابط کاربری :
9
عملکرد :
8.8
دوربین :
8.7

نقاط قوت

  • طراحی زیبا، کیفیت ساخت عالی و ارگونومی بسیار خوب
  • صفحه نمایش LTPO با روشنایی زیاد و حاشیه‌های بسیار کم
  • پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله و بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی
  • قدرت خوب تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ و سرعت بالای گوشی
  • شارژدهی مناسب باتری
  • دوربین‌های مناسب

نقاط ضعف

  • عدم پیشرفت در سرعت شارژ سریع
  • قابلیت‌های هوش مصنوعی تا ۲۰۲۵ رایگان است
  • نبود نسخه رم ۱۲ و حافظه کندتر نسخه ۱۲۸ گیگابایتی

گوشی موبايل شیائومی 14

امتیاز

8.7
طراحی :
8.5
صفحه نمایش :
9
باتری :
8.8
اسپیکر :
8.5
کیفیت ساخت :
8.5
ارگونومی :
9
رابط کاربری :
8
عملکرد :
9.5
دوربین :
8.8

نقاط قوت

  • سرعت شارژ بالا
  • وزن سبک و ابعاد خوش دست
  • کیفیت بالای دوربین اصلی
  • بهترین تراشه دنیای اندروید
  • بدنه ضدآب با داشتن گواهی IP68
  • شارژدهی بسیار خوب به نسبت ابعاد

نقاط ضعف

  • لیز بودن بدنه
  • دوربین فوق عریض می‌توانست بهتر باشد

شیائومی 14 و سامسونگ گلکسی S24 هر دو پرچمدار جدید این دو برند محبوب هستند که به تازگی عرضه و معرفی شده‌اند. در صورتی که از طرفداران اندروید هستید و قصد خرید یکی از این دو پرچمدار محبوب را دارید و بین آن‌ها نمی‌توانید انتخاب داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه گوشی اس 24 با شیائومی 14 بپردازیم.

 

برای خرید بهترین گوشی شیائومی به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید

طراحی و کیفیت ساخت؛ کامپکت‌های دوست داشتنی!

سامسونگ و شیائومی هر دو در طراحی این گوشی‌ها از نسل قبلی خود استفاده کرده‌اند و هر دو مدل ژن‌های مشترک بسیار زیادی در مقایسه با مدل‌های گذشته دارند. قاب پشتی هر دو گوشی از جنس شیشه بوده و طراحی تختی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است ولی با این تفاوت که لبه‌های شیائومی ۱۴ انحنای بسیار کمی دارد ولی در سوی دیگر گوشی سامسونگ s24 به طور کامل تخت است.

نقد و بررسی گوشی s24

دو شرکت بزرگ پرچمداران خود را با فریم کاملا تخت و آلومینیومی راهی بازار کرده‌اند ولی شیائومی از پوشش براق استفاده کرده در صورتی که سامسونگ به سراغ پوشش مات رفته است. دوربین‌های نماینده شیائومی درون یک فریم مربعی بزرگ با رنگ مشکی قرار گرفته‌اند ولی کره‌ای‌ها همچنان از طراحی جزیره‌ای بهره برده‌اند و دوربین‌ها با چیدمان زیرهم و بدون فریم روی قاب دیده می‌شوند.

طراحی گوشی پرچمدار شیائومی ۱۴

این که شما ظاهر کدام پرچمدار را ترجیح بدهید کاملا سلیقه‌ای است ولی به شخصه ظاهر S24 را مدرن‌تر می‌دانم. به سراغ بحث ارگونومی برویم، یکی از اصلی‌ترین دلایلی که احتمالا شما هم به شیائومی ۱۴ و S24 علاقه دارید. در واقع در سال ۲۰۲۴ کمتر گوشی را می‌توان با ابعاد کوچک و البته امکانات بسیار خوب یافت کرد و بدون شک این دو مدل جزو بهترین‌های این دسته‌بندی هستند، مخصوصا حالا که ایفون ۱۵ دیگر مجوز رجیستری ندارد و اپل نیز به زودی تولید ایفون ۱۳ را متوقف خواهد کرد.

گلکسی S24 وزنی ۱۶۷ گرمی و ابعادی برابر با ۱۴۷ در ۷۰٫۶ در ۷٫۶ میلی‌متر دارد در صورتی که وزن S24 برابر با ۱۸۸ گرم و ابعاد آن برابر با ۱۵۲٫۸ در ۷۱٫۵ در ۸٫۲ میلی‌متر است. هر دوی این مدل‌ها را می‌توانیم بسیار خوش دست و کامپکت به حساب بیاوریم ولی بدون شک وضعیت گلکسی S24 بهتر از نماینده شیائومی است. عمده دلیل این موضوع در بخش بعدی مشخص می‌شود و شیائومی ۱۴ به دلیل داشتن نمایشگر بزرگ‌تر وزن و ابعاد بالاتری دارد.

هر دو پرچمدار از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری آب دوام بیاورند. ناگفته نماند که لایه محافظ گلکسی S24 گوریلا گلس نسخه ویکتوس ۲ است و از گوریلا گلس ویکتوس شیائومی ۱۴ مقاومت بالاتری دارد. در نهایت نمی‌توانیم یکی از این دو گوشی را در بخش طراحی و کیفیت ساخت برتر بدانیم ولی اگر گوشی با ارگونومی بهتر می‌خواهید قطعا S24 گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه صفحه‌نمایش؛ رقابت تنگاتنگ کره‌ای‌ها با چینی‌ها

گلکسی S24 صفحه نمایشی ۶٫۲ اینچی از نوع OLED با نام تجاری سوپر امولد دارد و برعکس بهترین گوشی سامسونگ یعنی S24 اولترا با رزولوشن QHD، رزولوشن FHD+ و تراکم ۴۱۶ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. در سوی دیگر نماینده چینی‌ها دارای نمایشگری ۶٫۳۶ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۲۶۷۰ است و تراکم پیکسلی ۴۶۰ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. هر دو پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی (متغیر بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز) و HDR10+ پشتیبانی می‌کنند ولی تنها نمایشگر شیائومی ۱۴ است که گستره رنگی ۶۸ میلیاردی را نیز پوشش می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

کیفیت صفحه نمایش هر دو گوشی بی‌نظیر است و از مشخصات نیز دقیقا همین برمی‌آید، البته که شیائومی ۱۴ به لطف تراکم پیکسلی بالاتر (۴۶۰ در برابر ۴۱۶) و البته پشتیبانی از گستره رنگی ۶۸ میلیاردی مقداری بهتر از رقیب کره‌ای خود عمل می‌کند. توجه داشته باشید که پنل هر دو پرچمدار کاملا تخت است و خبری از لبه‌های خمیده نیست. البته که خوشبختانه هر دو حاشیه‌های بسیار کمی دارند که این موضوع لذت تماشای محتوا را دو چندان می‌کند.

xiaomiphone14

نکته دیگری که در بخش نمایشگر از اهمیت بالایی برخوردار است، به میزان روشنایی پنل می‌گردد، جایی که صفحه نمایش شیائومی ۱۴ در حالت دستی حدود ۵۰۰ نیت روشنایی دارد ولی این عدد برای گلکسی S24 به حدود ۸۰۰ نیت می‌رسد. از طرفی در حالت حداکثری و با روشن کردن حالت خودکار، نماینده چینی‌ها می‌تواند تا حدود ۱۲۰۰ نیت روشنایی تولید کند و در این در حالیست که روشنایی پنل گلکسی S24 در این حالت به حدود ۱۴۰۰ می‌رسد. طبق این اعداد و ارقام یعنی هر دو صفحه نمایش روشنایی عالی برای محیط‌های باز دارند ولی قطعا برتری با کهکشانی کره‌ای‌ها است.

در نهایت اگر برای شما اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش، پوشش رنگی گسترده‌تر و البته وضوح بالاتر اولویت دارد به سراغ شیائومی ۱۴ بروید و در صورتی که روشنایی پتل اولویت اصلی شماست باید S24 را گزینش کنید.

 

بررسی گوشی گیمینگ شیائومی 13T pro را از دست ندهید!
نقد و بررسی شیائومی 13T pro

 

کیفیت صدا و اسپیکر

در بخش صدا و اسپیکر شیائومی 14 و اس 24 به یک اندازه با کیفیت هستند و امتیاز بالایی نیز دریافت می‌کنند؛ اما تفاوت زیادی در تنظیم و شاید کیفیت کلی وجود دارد. اگر به موسیقی گوش می‌دهید یا عادت دارید که با گوشی فیلم تماشا کنید، شیائومی 14 می‌تواند انتخاب بهتری باشد. در حالی که هر دو گوشی کیفیت صدای خوبی دارند صدای شیائومی 14 به لطف بیس عمیق‌تر بهتر است.

نرم افزار و رابط کاربری

سامسونگ طی مراسم معارفه سری S24 اعلام کرد که این پرچمداران جدید قرار است تا ۷ سال آپدیت نرم افزاری دریافت کنند، اتفاقی که حتی در پرچمداران اپل هم شاید دیده نشود. در سوی دیگر شیائومی ۱۴ قرار است تا ۴ سال آپدیت نرم افزاری و تا ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت کند. پس از نظر مدت زمان پشتیبانی کردن از گوشی و البته منظم بودن دریافت آپدیت‌ها قطعا برتری با گلکسی S24 است.

شیائومی ۱۴ و گلکسی S24 از ابتدا با جدیدترین نسخه نرم افزاری ممکن یعنی HyperOs بر پایه اندروید ۱۴ و One UI 6.1 بر پایه اندروید ۱۴ راهی بازار شده‌اند. این که HyperOs بهتر است یا One UI در این مطلب نمیگنجد و نیاز به بررسی مجزا دارد ولی در حالت کلی هر دو رابط کاربری خوب و جذاب هستند. البته که باید اشاره کنیم از نظر پایداری و عملکرد بهینه سامسونگ جلوتر از شیائومی قرار می‌گیرد.

همچنین در انتها باید اشاره کنیم که S24 از قابلیت‌های کاربردی هوش مصنوعی Galaxy AI نیز بهره می‌برد و شما به امکانات جذابی دسترسی دارید.

عملکرد؛ شیائومی خوب می‌تازد!

سری گلکسی S23 در کل جهان با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به بازار عرضه شدند ولی سامسونگ در سری S24 مجدد ترجیح داده تا نسخه‌های جهانی S24 و S24 پلاس را با تراشه ساخت خود یعنی اگزینوس ۲۴۰۰ تولید کند. این تصمیم باعث شده تا پرچمدار سامسونگ در بازار ایران به تراشه ۴ نانومتری اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز باشد و این در حالیست که شیائومی ۱۴ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ قدرت می‌گیرد. برای درک تفاوت موجود بین این دو نسخه بهتر است نگاهی به نتایج بنچمارک‌های مختلف داشته باشیم.

قبل از مرور نتایج تست‌ها باید بدانید که عملکرد S24 در تست‌های مختلف نشان می‌دهد که سامسونگ اختلاف خود را با تراشه SD 8 Gen 3 بسیار کمتر کرده است. این گوشی در تست پردازنده مرکزی GeekBench 6 و بخش تک هسته‌ای حدود ۵ درصد از شیائومی ۱۴ ضعیف‌تر عمل کرده و این اختلاف در بخش چند هسته‌ای به حدود ۸ درصد افزایش می‌یابد. در تست GeekBench 6 و بخش GPU هم تنها شاهد اختلاف ۱۰ درصدی بین دو گوشی هستیم.

اجرای بازی‌ها به روی شیائومی ۱۴

در سوی دیگر هم گلکسی S24 را از نظر پایداری در عملکرد مورد بررسی قرار دادم که نتیجه خیلی خوب نبود و این گوشی تا ۵۰ درصد از عملکرد خود را طی ۲۰ لوپ از دست داد. همچنین در کنار افت عملکرد، دما نیز تا حدود ۴۸ درجه افزایش یافت و به شکل محسوس میشد این داغی را احساس کرد. این افت عملکرد و البته داغ شدن در شیائومی ۱۴ کمتر دیده می‌شود و در پردازش‌های سنگین و طلانی مدت قطعا نماینده شیائومی برنده قطعی است.

هر دو گوشی در اجرای بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند و می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌ها را با گرافیک عالی و فریم ریت بسیار بالا به اجرا دربیاورند. شیائومی ۱۴ در نسخه ابتدایی ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0 دارد و شما می‌توانید تا نسخه ۱ ترابایت با رم ۱۶ را انتخاب کنید. در سوی دیگر نسخه پایه‌ای گلکسی S24 دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه UFS 3.1 است و برای داشتن UFS 4.0 باید نسخه ۲۵۶ یا ۵۱۲ را انتخاب کنید.

در نهایت باید گفت که با وجود این‌که گلکسی S24 گوشی بسیار قوی است و به‌طور تمام و کمال در حد یک پرچمدار ۲۰۲۴ عمل می‌کند اما باز شیائومی ۱۴ در عمل ۱۰ الی ۱۵ درصد قوی‌تر است و در انجام کارهای سنگین نیز کمتر داغ می‌کند. یعنی اگر گیمر هستید و می‌خواهید زیاد با گوشی بازی کنید قطعا از بین این دو مدل باید شیائومی ۱۴ را انتخاب کنید.

عمر باتری و سرعت شارژ

هر دو گوشی مورد بحث ما جزو مدل‌های کامپکت هستند و طبیعی است که ظرفیت باتری کمتر در مقایسه با گوشی‌های بزرگ‌تر داشته باشند. گلکسی S24 سامسونگ با یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در دسترس قرار گرفته و شیائومی ۱۴ هم باتری با ظرفیت ۴۶۱۰ میلی آمپر ساعت دارد. به طور کلی هر دو گوشی به نسبت ابعاد و ظرفیت باتری که دارند شارژدهی خوبی را ارائه می‌کنند ولی در این بین عملکرد شیائومی ۱۴ بسیار خوب است و از نظر دوام باتری می‌توانید خود را یکی از بهترین‌ها در دسته‌بندی گوشی‌های کامپکت معرفی کند.

با یک بار شارژ کامل شما می‌توانید با Galaxy S24 تا حدود ۲۳٫۵ ساعت تماس برقرار کنید یا حدود ۱۰ ساعت وبگردی کنید یا حدود ۱۷٫۷ ساعت به تماشای ویدئو بنشینید یا در نهایت حدود ۷٫۵ ساعت بازی کنید. همین اعداد برای شیائومی ۱۴ به ترتیب ۲۹ ساعت، ۱۳٫۵ ساعت، ۱۸ ساعت و ۸ ساعت است. در صورت داشتن استفاده ترکیبی، گلکسی S24 یک روز کامل یا حتی ۱٫۵ روز دوام می‌آورد و این عملکرد برای رقیب چینی بین ۱٫۵ تا ۲ روز است.

باتری گوشی های شیائومی

نماینده کره‌ای‌ها از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و به‌علاوه باید آداپتور آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. در سوی دیگر شیائومی ۱۴ از شارژ سریع ۹۰ واتی برخوردار است و آداپتور هم درون جعبه آن دیده می‌شود. نماینده چینی‌ها در ۳۰ دقیقه تا ۹۵ درصد شارژ می‌شود و در مدت ۳۵ دقیقه از ۰ به شارژ ۱۰۰ می‌رسد. نماینده سامسونگ اما در ۳۰ دقیقه حدود ۶۰ درصد شارژ می‌شود و برای تکمیل شدن ظرفیت باتری باید ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید.

برتری‌های شیائومی ۱۴ به همین موارد محدود نمی‌شود و نماینده چینی‌ها از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند، اعدادی که برای Galaxy S24 برابر با ۱۵ و ۵ وات است. پس به طور کلی از هر نظر برنده این بخش را شیائومی ۱۴ می‌دانم و برتری این مدل نسبت به رقیب کاملا محسوس است.

 

انواع هندزفری سامسونگ و هندزفری شیائومی را از تکنولایف با بهترین قیمت بخرید

مقایسه دوربین اس 24 و شیائومی 14

در حالی که هر دو گوشی در طول روز تصاویر بسیار مشابهی با دوربین اصلی خود دارند، Xiaomi 14 جزئیات بیشتری را به ثبت می‌رساند. دقیقا برعکس این موضوع در بخش دوربین فوق عریض اس 24 تصاویر بهتری را در نور روز تولید می‌کند. وضعیت دوربین تله فوتو دو گوشی نیز تا حد بسیار زیادی نزدیک است ولی با اختلاف جزئی می‌توان S24 را برتر در نظر گرفت. همچنین یادآور می‌شویم که در زمینه ثبت پرتره‌ها نیز برتری با کهکشانی کره‌ای‌ها است و این پرچمدار عملکرد موفق‌تری دارد.

دوربین اصلی شیائومی ۱۴

در بررسی تخصصی گلکسی S24 و البته بررسی شیائومی ۱۴ به طور کامل به بخش دوربین دو گوشی پرداخته‌ایم و به همین جهت در این بخش قصد نداریم به شکل ریز به ریز دو پرچمدار را زیر ذره‌بین قرار دهیم. پیشنهاد می‌کنیم بررسی تخصصی دو گوشی را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

دوربین اصلی گلکسی S24

در موقعیت‌های کم نور شیائومی 14 واقعا خودنمایی می‌کند. تصاویر ثبت شده با دوربین‌های شیائومی 14 در شب کیفیت بهتری دارند. در مقایسه با گلکسی اس 24، تصاویر ثبت شده با شیائومی 14 تمیزتر، واضح تر، جزئیات بیشتر و بدون نویز هستند. برتری شیائومی 14 در این زمینه کاملا مشهود است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که تمایل زیادی به گرفتن عکس‌های سلفی دارید اس 24 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. تصاویر ثبت شده توسط دوربین سلفی سامسونگ به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

کیفیت فیلمبرداری

اگر اهل فیلمبرداری هستید، شیائومی 14 برایتان انتخاب بهتری خواهد بود. فیلم‌های دوربین اصلی در این گوشی واضح‌تر، دقیق‌تر و با دامنه دینامیکی گسترده‌تر ثبت می‌شوند. در برخی جنبه‌ها، ویدئوهای فوق عریض و تله فوتو از S24 بهتر هستند، در حالی که در برخی دیگر، ویدئوهای ثبت شده توسط شیائومی 14 زیباتر به نظر می‌رسند.

جمع بندی؛ شیائومی ۱۴ بخریم یا S24؟

در حالی که در برخی موارد تفاوت کمی بین بهترین گوشی شیائومی و گلکسی اس 24 وجود دارد؛ اما پرچمدار شیائومی در برخی جنبه‌ها برتری دارد. به طور کلی این گوشی عملکرد دوربین بهتری دارد، عمر باتری آن بهتر است و از فناوری شارژ سریع با توان بیشتری پشتیبانی می‌کند. برخی ممکن است Galaxy S24 را برای ظاهری جمع وجورتر و رابط کاربری One UI 6.1 برای استفاده بهتر بدانند. با توجه به نکاتی که گفته شد در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام گوشی برایتان کارایی بهتری دارد.

سوالات متداول

اس 24 بهتر است یا شیائومی 14؟

هر دو گوشی‌ها در جنبه‌های مختلفی قوی هستند و انتخاب بین این دو مدل بستگی به سلیقه شما دارد.

مهمترین تفاوت اس 24 با شیائومی 14 در چیست؟

از مهمترین تفاوت‌های این دو گوشی می‌توان به ظرفیت باتری، کیفیت تصاویر ثبت شده در روز و فناوری شارژ سریع را نام برد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/xiaomi14-vs-samsung-s24/
ads
ads