داغ ترین ها :
آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ

آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ

برخی کاربران به دلایل مختلف ممکن است به دنبال راهی برای اتصال ایکس باکس به لپ تاپ بگردند. به همین خاطر ما تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به سراغ آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ برویم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

ایکس باکس یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی است و گیمرهای زیادی آن را به عنوان پلتفرم مخصوص گیم خود انتخاب کرده‌اند. قابلیت‌هایی نظیر Backward Compatibility که اجازه می‌دهد کاربران بازی‌های کلاسیک و قدیمی‌تر را تجربه کنند و کنترلر بسیار خوب و راحت ساخته شده توسط مایکروسافت از جمله دلایلی است که گیمرها را به سمت این  دستگاه می‌کشاند.

اما برخی از کاربران شاید نمایشگر مناسبی برای تجربه بازی‌های ایکس باکس نداشته باشند یا به هر دلیلی ممکن است بخواهند کنسول‌شان را به لپ تاپ متصل کنند. اگر شما هم قصد چنین کاری را دارید در ادامه با آموزش نحوه وصل کردن Xbox به لپ تاپ همراه ما باشید.

 

انواع ایکس باکس را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ایکس باکس

آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ با کابل HDMI

وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ

شاید اکثر افراد ساده‌ترین راه را اتصال کنسول به لپ تاپ از طریق کابل HDMI بدانند. از همین رو هم ما تصمیم داریم در ابتدای کار به سراغ این روش برویم. اما چگونه ایکس باکس را به لپ تاپ وصل کنیم؟

 

 

فرض کنید یک روز بسیار سخت را پشت سر گذاشته‌اید و حالا قصد دارید با تجربه یک بازی ویدیویی کمی از فشار بیرونی خارج شوید. اما وقتی به خانه می‌روید می‌بینید یکی از اعضای خانواده در حال تماشای تلویزیون است و در نتیجه شما قادر به استفاده از آن به عنوان نمایشگر نیستید. اما نگران نباشید، تنها با استفاده از یک کابل HDMI می‌توانید کنسول را به لپ تاپ‌تان وصل کرده و بدون دردسر بازی موردعلاقه‌تان را تجربه کنید.

البته قبل از هرچیز باید بدانید که به طور کلی دو نوع HDMI داریم، یکی ورودی و دیگری خروجی. درگاه‌های HDMI استفاده شده به روی لپ تاپ‌ها از نوع خروجی هستند و دیتا را به یک نمایشگر دیگر انتقال می‌دهند. این یعنی شما با وصل کردن ایکس باکس به صورت مستقیم با HDMI به لپ تاپ نمی‌توانید انتظار داشته باشید که صفحه کنسول به روی لپ تاپ نمایش داده شود. البته برخی از لپ تاپ‌ها (تعداد بسیار کمی) از درگاه HDMI ورودی هم برخوردار هستند و برای اتصال کنسول به این لپ تاپ‌ها فقط وصل کردن HDMI کفایت می‌کند.

برای اتصال ایکس باکس به لپ تاپ کافی است اقدامات زیر را انجام دهید:

  •  ایمنی: پیش از هر چیزی باید کاری کنید که آسیبی به دستگاه وارد نشوید. از همین رو توصیه می‌کنیم پیش از وصل کردن Xbox به لپ تاپ، کنسول‌تان را خاموش کنید.
  • بستن برنامه‌ها: تمام برنامه‌هایی که روی لپ تاپ در حالت اجرا هستند را ببندید. در صورتی که حافظه خالی باشد فرآیند اتصال ایکس باکس به لپ تاپ راحت‌تر پیش می‌رود.
  • اتصال کابل HDMI: خروجی کابل HDMI را به ایکس باکس و سمت ورودی را به لپ تاپ متصل کنید. اکثر کابل‌ها علامت‌گذاری شده‌اند و با دقت به خود سیم می‌توانید جهت مربوط به هر دستگاه را تشخیص دهید.
  • روشن کردن کنسول: حالا با فشردن دکمه مربوطه کنسول‌تان را روشن کنید. با شنیدن یک صدای خاص می‌توانید متوجه روشن شدن آن شوید.
  • وارد شدن به برنامه xbox companion app: به این برنامه وارد شوید. اگر این برنامه به روی سیستم شما نصب نیست حتما آن را نصب کنید. با ورود به این برنامه به اکانت خود وارد شوید. اگر قبل‌تر کنسول و لپ تاپ را در این برنامه متصل کرده‌اید که هیچ اما اگر متصل نکرده‌اید از قسمت Connection این کار را انجام دهید.
  • از گزینه Stream کمک بگیرید: با اضافه شدن ایکس باکس به بخش Connection شما می‌توانید به روی گزینه Stream از بالای صفحه کلیک کنید تا صفحه ایکس باکس به روی مانیتور لپ تاپ نمایش داده شود و دیگر نیاز به اتصال بی‌سیم نباشد.
  • از بازی لذت ببرید.

 

این بود آموزش وصل کردن ایکس باکس به لپ تاپ با استفاده از کابل HDMI. حالا بدون دردسر می‌توانید بازی‌های موردعلاقه‌تان را تجربه کنید و ساعت‌ها سرگرم شوید. 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

18 نظر

  1. پرهام

    سلام وقت بخیر به کامپیوتر هم بزنم اوکیه یا فقط لبتاب؟

  2. امیر

    حجم اینترنتی که مصرف می‌کنه چقدره ؟

  3. حسین

    سلام خسته نباشید. میخوام رو ۳۶۰، بازی نصب کنم. میشه از طریق لپ‌تاپ بازی نصب کرد؟

  4. امیرحسین

    سلام وقت بخیر من ایکس باکس با لپ تاپ با یک وای‌فای وصل وقتی میره توی نرم افزارش جای متصل شدن.همه ویدیو هایی که میدیدم گزینه استریم دارن اما این نداره اصلا نیست لطفا کمک کنید

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به امیرحسین

      لپ تاپ شما ورودی HDMI داره؟ دارین صفحه داشبورد ایکس باکس رو روی لپ تاپ مشاهده می‌کنید؟ در غیر این صورت باشه که کاری نمیشه کرد.
  5. ali

    سلام خسته نباشید ایا روشی وجود دارد که از کیبورد لپ تاپ بجای کیبورد جداگانه در xbox استفاده کرد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ali

      سلام تا جایی که من اطلاع دارم خیر
  6. navab

    سلام داداش من ایکس باکس با کابل hdmi به لپ تاپ وصل می کنم هیچ اتفاقی نمی افته لپ تاپ هم گیمینگ هست؟

    1. سینا

      پاسخ به navab

      دادا یه تبدیل hdmi به usb بگیر بعد بزن به لب تاپت بعدش تو لبتاپت usb رو به عنوان وبکم زخیره کن بعدش برو تو برنامه دوربین اونموقه میتونی گیمتو ببینی هیچ نیازیم به کارای گرون قیمت نیست(:
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به navab

      سلام وقت بخیر دوست عزیر hdmi لپ تاپ برای خروجی تصویر هست و نه ورودی نمیشه با اتصال کنسول به لپ تاپ به صورت مستقیم با hdmi از اون استفاده کرد
      1. navab

        پاسخ به احسان نیک پی

        طبق توضیحات بالا عمل کردم ای برنامه xbox companion app نصب و آپدیت کردم کنسول هم سری اس هستش به آخرین نسخه بروز رسانی کردم، و Connection انجام دادم با کابل hdmi بعد گزینه Stream که میزنم پیغام میده که کنسول و اپ برنامه رو آپدیت کنید در صورتی که هم کنسول و هم اپ به جدیدترین نسخه آپدیت هستن، نمیدونم دیگه باید چیکار بکنم، لطفا کمک کنید. تشکر
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به navab

          سلام وقت خوش یک بار بدون hdmi و با اتصال کنسول و لپ تاپ به یک اینترنت یکسان هم امتحان کنید ببنید با این کار میاره یا نه
      1. navab

        پاسخ به احسان نیک پی

        پس چطور از طریق کابل میتونم وصلش کنم به لپ تاپ؟
  7. ادریس

    سلام احتمال خراب شدن کنسول یا لپ تاپ هستش؟

    1. امیر حسین

      پاسخ به ادریس

      سلام ایا به لپ‌تاپ اسیب میرسونه ؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ادریس

      سلام خیر
      1. دیدی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام بازی افلاین هم میشه کرد باهاش ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به دیدی

          سلام وقت بخیر روی لپ تاپ از طریق کنسول؟ خیر
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/connect-xbox-to-laptop/
ads
ads