داغ ترین ها :
تلویزیون دوو یا جی پلاس، کدام برند کیفیت بهتری دارد؟

تلویزیون دوو یا جی پلاس، کدام برند کیفیت بهتری دارد؟

تلویزیون دوو یا جی پلاس ؟ کدام را انتخاب می‌کنید؟ برای انتخاب یک تلویزیون چه فاکتورهایی را بررسی می‌کنید و چه چیزهایی برای شما اهمیت بیشتری دارند؟ برای اینکه بتوانید از بین این دو برند یکی را انتخاب کنید، قبل از هرچیزی باید استانداردها، مشخصات و قابلیت‌هایی که این برندها برای تولید محصولات خود درنظر گرفته‌اند را بدانید.

 

مشاهده موجودی و قیمت انواع تلویزیون gplus در تکنولایف: تلویزیون جی پلاس

 

تلویزیون جی پلاس یا دوو

لازم است این نکته مهم را هم بدانید که در حال حاضر تلویزیون‌هایی که در داخل کشور تولید می‌شوند با در نظر گرفتن برخی از فاکتورها مثل قیمت و سخت‌افزار بکاررفته در ساخت آن‌ها، کیفیت مناسبی دارند، اما هنوز راه زیادی برای رقابت با برندهای خارجی داریم. حالا قصدمان این است که در این مطلب به پرسش تلویزیون دوو بهتر است یا جی پلاس پاسخ بدهیم و کیفیت تولید این کالاها را در هر برند از نظر مشخصاتی مثل کیفیت صدا و کیفیت تصویر و نمایشگر بررسی کنیم تا بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید تلویزیون موردنظرتان اقدام کنید. با تکنولایف همراه باشید.

 

مقایسه تلویزیون جی پلاس با ایکس ویژن:

تلویزیون جی پلاس بهتره یا ایکس ویژن

 

کیفیت تصویر تلویزیون دوو و جی پلاس

تلویزیون‌های دوو در سه کیفیت صفحه نمایش تولید و عرضه شده‌اند؛ Ultra HD، Full HD و HD و مدل‌های آن در سری H و K خلاصه می‌شوند. لازم است به این مورد اشاره کنم که سری K‌ تلویزیون دوو شامل مدل‌های هوشمند این برند است. کیفیت تصویر تلویزیون‌های دوو مشخصه اصلی آن است. محتوای صفحه نمایش در این تلویزیون‌ها زنده و شفاف است و وضوح خیلی خوبی دارد. HDR10‌ مخفف عبارت (high dynamic range) بوده و یک قابلیت جذاب است که به تلویزیون‌های جدیدتر اضافه شده است؛ این قابلیت در اصل تعداد رنگ‌ها و نور بیشتر و کنتراست بالاتر تصویر خروجی را تامین می‌کند و مربوط به تلویزیون‌های 4K-Ultra HD است. حالا ببینیم که تلویزیون جی پلاس از نظر تصویر چگونه است و در کل کیفیت تلویزیون دوو بهتره یا جی پلاس ؟

سه کیفیت تصویری که در بالا گفتیم، شامل تلویزیون‌های جی پلاس هم می‌شود و به این کیفیت‌ها QLED را هم باید اضافه کنید. تلویزیون‌های QLED جی پلاس در سری‌های L، K ، Style و Power عرضه می‌شوند که از نظر مشخصات باهم تفاوت‌هایی دارند. برای مثال تلویزیون‌های جی پلاس سری L مدل‌های هوشمند این برند هستند و از بیش از یک میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کنند. سری Style و Power به ترتیب دارای کیفیت تصویر Full HD و HD‌ هستند. این در حالی است که تکنولوژی کاهش نویز تصویر به هر دو سری این تلویزیون‌ها اضافه شده است.

 

مقایسه تلویزیون اسنوا با ایکس ویژن:
تلویزیون اسنوا بهتره یا ایکس ویژن

 

کیفیت صدا؛ تلویزیون دوو بهتره یا جی پلاس

جدیدترین سری‌های تلویزیون دوو از قابلیت صدای فراگیر برخوردارند. این قابلیت به Pure sound معروف است و یکی از قابلیت‌های جذاب برای تلویزیون‌های هوشمند محسوب می‌شود و صدای باکیفیت‌تری ارایه می‌دهد. تلویزیون‌های جدید دوو توان خروجی صدای ۳۰ وات دارند و از قابلیت‌های جذاب دیگری مثل دالبی دیجیتال و دالبی دیجیتال پلاس و صدای کواکسیال برخوردارند. اما تلویزیون‌های جی پلاس خروجی صدایی برابر با ۲۰ تا ۱۶ واتی دارند. در عوض این تلویزیون‌ها از خروجی صدای دیجیتال اپتیکال برخوردارند، قابلیت کنترل تطبیقی صدا یا Adaptive Sound Control را هم به مشخصات صوتی این تلویزیون‌ها اضافه کنید. در نهایت می‌توان گفت از نظر کیفیت صدا تلویزیون جی پلاس یا دوو تقریبا هم‌سطح هستند و فقط مدل‌های هریک از این دو برند ممکن است نسبت به هم برتری داشته باشند که برای دانستن این موضوع لازم است مشخصات مدل‌هایی که در نظر دارید را بررسی کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. حامد

    اومد ببینم کدوم لهتره

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/daewoo-tv-vs-gplus-tv/
ads
ads