داغ ترین ها :
چگونه كيفيت دوربين آيفون را بالا ببريم؟ روش بالا بردن کیفیت عکس در آیفون

چگونه كيفيت دوربين آيفون را بالا ببريم؟ روش بالا بردن کیفیت عکس در آیفون

به طور کلی قیمت گوشی آیفون نسبت به سایر مدل‌های بازار مقداری بالاتر است؛ چرا که اپل تنها گوشی‌های پرچمدار تولید می‌کند و در زمینه تولید مدل‌های میان‌رده و اقتصادی فعالیتی ندارد. یکی از دلایل قیمت بالاتر این محصولات کیفیت بالای دوربین آن‌ها است و کاربران زیادی به دلیل کیفیت دوربین به سراغ ایفون می‌روند. اما آیا می‌دانید که باید چگونه كيفيت دوربين آيفون را بالا ببريم؟

در ادامه این مطلب همراه بلاگ تکنولایف باشید تا روش‌ها و راهکارهای موجود را توضیح دهیم.

بالا بردن کیفیت عکس در آیفون

با انجام کارهای زیر می‌توانید کیفیت دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس و سایر مدل‌های جدیدتر یا قدیمی‌تر را تا حد زیادی افزایش دهید.

 

پیشنهاد مطالعه:
ترفندهای عکاسی با آیفون

 

استایل عکاسی را شخصی سازی کنید

اگر سری آیفون ۱۳ یا مدل‌های جدیدتر را دارید، در تنظیمات دوربین گزینه‌ای به نام Photographic Styles دیده می‌شود. این گزینه به شما امکان می‌دهد تا به صورت پیش فرض مشخص کنید که ایفون ۱۳ تصاویر را به چه صورتی و با چه پروفایل رنگی به ثبت برساند. این دقیقا مانند افکت‌هایی است که پس از ثبت عکس به‌روی تصویر اعمال می‌کنید اما اپل عنوان کرده که Photographic Styles تفاوت‌های پایه‌ای با افکت‌ها دارد و از ابتدا عکس را طبق سلیقه شما به ثبت می‌رساند.

برای دسترسی به این گزینه و بالا بردن کیفیت دوربین ایفون به تنظیمات بروید و به روی گزینه Camera کلیک کنید. در ادامه به روی Photographic Styles کلیک کنید. حالت پیش فرض Standard نام دارد و همه چیز را در طبیعی‌ترین حالت به ثبت می‌رساند. حالت بعدی Rich Contrast است و عکس‌ها را با کنتراست بالاتر ثبت می‌کند.

حالت Vibrant غلظت رنگ‌ها را مقداری بیشتر می‌کند تا همه چیز روشن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. دو حالت بعدی Warm و Cold هستند و همان‌طور که از نامشان برمی‌آید تصاویر را گرم‌تر و سردتر می‌کنند. خود گوشی تغییر ایجاد شده توسط هر پروفایل را به شما نمایش می‌دهد تا بهتر بتوانید سلیقه خود را انتخاب کنید.

 

برای خرید سری آیفون ۱۳ از فروشگاه تکنولایف، روی لینک کلیک نمایید.

اکسپوژر را به صورت دستی تنظیم کنید

یکی از کارهایی که برای بالا بردن کیفیت دوربین ایفون ۱۳ و سایر مدل‌ها می‌توانید انجام دهید این است که برخی از گزینه‌ها مثل اکسپوژر را به صورت دستی تنظیم کنید. درست است که آیفون‌ها به صورت خودکار همه موارد را تنظیم می‌کنند ولی گاهی برای ثبت دقیق‌تر سوژه‌ها پیشنهاد می‌شود که برخی گزینه‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید.

برای دسترسی به این تنظیمات دوربین ایفون تنها کافیست وارد خود برنامه Camera شوید و سپس در حالت عکاسی به روی علامت ^ بالا صفحه کلیک کنید. از پایین صفحه یکی از گزینه‌ها دارای علامت زیر است که باید به روی آن کلیک کنید. در ادامه می‌توانید از این طریق میزان نور دریافتی عکس را تغییر دهید.

در نظر داشته باشید که تغییر اکسپوژر برابر با کم و زیاد کردن میزان روشنایی عکس نیست و اکسپوژر مشخص می‌کند که دوربین چقدر نور را جذب کرده و عکس را به ثبت برساند. تنظیم دقیق اکسپوژر بدون شک باعث بالا بردن کیفیت دوربین آیفون می‌شود.

 

این مطلب هیجان‌انگیز را از دست ندهید:
همه چیز درباره آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو

 

فرمت پیش فرض تصاویر را عوض کنید

آیفون‌های جدید همگی به صورت پیش فرض تصاویر را با فرمت HEIF به ثبت می‌رسانند. این فرمت عکس‌ها را با حجم کمتری به ثبت می‌رساند تا فضای کمتری در گوشی شما اشغال شود. برای بالا بردن كيفيت دوربين ايفون پیشنهاد می‌کنیم فرمت را به JPEG تغییر دهید.

برای این کار به تنظیمات و سپس بخش Camera بروید و به روی Format کلیک کنید. در صفحه بعدی گزینه Most Compatible را گزینش کنید. اگر در پی خرید s24 ultra و سایر مدل‌های جدید سامسونگ هستید، جالب است بدانید که این سازنده کره‌ای نیز مانند اپل فرمت پیش فرض عکس‌های خود را به HEIF تغییر داده تا حافظه داخلی بهینه‌تر استفاده شود.

تا حد امکان از دوربین اصلی استفاده کنید

اگر قیمت روز موبایل را چک کرده باشید به خوبی می‌دانید که ایفون‌های پرو و پرو مکس قیمت بالاتری نسبت به مدل‌ پایه‌ای دارند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این اختلاف قیمت به بخش دوربین برمی‌گردد، جایی که مدل‌های پرو و پرو مکس با سه دوربین روانه بازار می‌شوند، در صورتی که ایفون‌های پایه‌ای دو دوربین و حتی یک دوربین (در SE) دارند.

اگر ایفون شما دوربین تله فوتو دارد بدون مشکل می‌توانید به روی سوژه‌ها زوم کنید، اما اگر از ایفونی بدون تله فوتو استفاده می‌‌کنید، بهتر است که خیلی با دوربین زوم نکنید؛ چرا که این زوم به حالت دیجیتال خواهد بود و عملا برشی از تصویر اصلی در اختیار شما قرار داده می‌شود. این یعنی کیفیت کم می‌شود و میزان نویز نیز افزایش می‌یابد.

 

قیمت روز موبایل را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف مشاهده کنید.

گوشی خود را آپدیت کنید

یکی از بخش‌هایی که با دریافت آپدیت نرم افزار بهتر می‌شود، بخش دوربین است. پس در صورتی که در پی تنظیمات بالا بردن کیفیت دوربین ایفون هستید، پیشنهاد می‌کنیم همواره گوشی خود را آپدیت کنید و آپدیت نگه دارید.

چرا دوربین ایفون بی کیفیت شده؟

یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می‌شود این است که ‘’ چرا دوربین ایفون بی کیفیت شده؟’’ و در جواب این سوال می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم.

چرا دوربین ایفون بی کیفیت شده؟ - روش های بالا بردن کیفیت عکس در آیفون

  • کثیف شدن لنز دوربین‌ها: یکی از دلایلی که باعث مات شدن عکس ایفون شما می‌شود و کیفیت خروجی تصاویر را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد، همین بحث کثیف شدن لنزها است. از آنجایی که دوربین‌های ایفون بیرون‌زدگی دارند به احتمال زیاد شما انگشت خود را به صورت ناخواسته به روی لنزها قرار می‌دهند و همین به کاهش کیفیت می‌انجامد.
  • لرزش زیاد دست: درست است که اکثر ایفون‌های بازار از OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال تصویر برخوردار هستند و اثر لرزش دست را تا حد زیادی از بین می‌برند، اما با این وجود لرزش زیاد و شدید دست باعث تار شدن خروجی تصاویر می‌شود. تلاش کنید که حین ثبت عکس دست شما کاملا ثابت باشد.

بالا بردن کیفیت دوربین ایفون ۱۳

اگر به دنبال اموزش بالا بردن کیفیت عکس در آیفون و بالا بردن کیفیت دوربین ایفون هستید باید بگوییم که نکات بالا در مورد تمامی مدل‌ها صدق می‌کند و فارغ از این که ایفون ۱۳ دارید یا ایفون ۱۵ پرو مکس‌ یا مدلی قدیمی‌تر مثل ایفون ۱۱، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

کیفیت دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید تیغ تیز رجیستری، زخمی کاری بر پیکره ایفون‌های سری ۱۴ و ۱۵ وارد کرده و همین باعث شده تا ایفون‌های سری ۱۳ آخرین مدل‌هایی باشند که شما می‌توانید بدون مشکل در ایران خریداری کنید. ایفون ۱۳ پرو مکس بهترین گوشی این خانواده است و هنوز هم از نظر دوربین عملکرد فوق العاده‌ای دارد و در بین بهترین‌های موجود در جهان قرار می‌گیرد.

درست است که ایفون ۱۵ پرو مکس دوربین‌های بهتری نسبت به ۱۳ پرو مکس دارد ولی دوربین‌های پرچمدار دو نسل قبل نیز هنوز بسیار خوب هستند و بدون شک شما را راضی می‌کنند.

جمع بندی

در این مطلب به شما روش‌های افزایش کیفیت تصاویر آیفون را توضیح دادیم تا هیچ نیازی به اپلیکیشن بالا بردن کیفیت عکس در آیفون احساس نشود. در واقع اگر شما بتوانید با دوربین اصلی عکسی خوب به ثبت برسانید هیچ نیازی نخواهید داشت که از طریق ادیت بخواهید کیفیت را افزایش دهید.

سوالات متداول

چگونه می‌توانم با استفاده از تنظیمات دستی، کیفیت عکس‌های آیفون را بهبود دهم؟ با استفاده از تنظیمات دستی مانند تعادل سفیدی، دیافراگم و سرعت شاتر، می‌توانید کنترل بیشتری بر روی نوردهی و تنظیمات دیگر دوربین داشته باشید که بهبودی در کیفیت عکس‌ها را به ارمغان می‌آورد.

آیا استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس می‌تواند بهبودی در کیفیت عکس‌های آیفون داشته باشد؟ بله، برنامه‌های ویرایش عکس می‌توانند به شما امکان دهند تا جزئیات را بهبود بخشیده و کیفیت کلی عکس‌های خود را افزایش دهید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/increase-iphone-photo-quality/
ads
ads