داغ ترین ها :
بررسی بازی Diablo IV

بررسی بازی Diablo IV

دیابلو ۴ یکی از بهترین بازی‌های استودیوی بازی‌سازی بلیزارد در طول سال‌های گذشته است.

Diablo 4

خرید Diablo 4

امتیاز

9
داستان :
گرافیک :
صداگذاری/موسیقی :
گیم پلی :

نقاط قوت

  • جهان باز
  • ماموریت‌های متنوع
  • داستان عالی
  • گیم پلی فوق العاده
  • گرافیک جذاب

نقاط ضعف

جدیدترین ساخته بلیزارد اثری جذاب در سبک خودش است. این بازی که پس از سال‌ها انتظار به دست گیمرها رسید می‌تواند طرفداران مجموعه را راضی کند. در ادامه با بررسی بازی Diablo IV با تکنولایف همراه باشید.

Sanctuary برای 26 سال جذابیت‌های زیادی را به طرفداران مجموعه دیابلو ارائه داد. Mortal Realm صحنه‌ای بود از نبرد میان بهشت و جهنم و گیمرها در آن شاهد نبرد و ستیز نیروهای اهریمنی و همچنین برخی از فرشتگان عصیان‌گر بودند. بازی Diablo 4 جدیدترین نسخه از این فرنچایز اکشن نقش‌آفرینی است که از جنبه‌های مختلف بهبودهایی جزئی را در Sanctuary به وجود آورده است.

نسخه اول این مجموعه در زمان خود اثری انقلابی بود. اما عرضه نسخه سوم برخی از طرفداران را ناامید کرد؛ در واقع آن‌ها ادعا می‌کردند داستان و شخصیت‌های بازی به کل مجموعه آسیب زده است. حالا سازندگان با نزدیک کردن بازی دیابلو 4 به نسخه دوم از نظر سبک و سیاق و مکانیک اثر توانسته‌اند دل علاقمندان به فرنچایز را به دست آورند. ویژگی‌های جدیدی مثل جهان‌باز بودن دنیای بازی، بهبود بخش شخصی‌سازی کلاس کاراکترها و مواردی از این قبیل نیز به این نسخه اضافه شده است.

داستان بازی دیابلو 4

بازی Diablo IV داستان نسخه‌های پیشین را دنبال می‌کند و جزئیات فراوانی را از جهان مجموعه به تصویر می‌کشد. لیلیث (Lilith)، اهریمن Sanctuary، و معشوقه‌اش در این نسخه نقش محوری دارند و در تلاش هستند انسان‌ها به پیروی از خواسته‌هایشان برای رسیدن به اهدافی که در نظر دارند مجبور کنند.

در چنین جهانی تاریکی و یأس و ناامیدی بر هر چیزی چیره است. مردگان متحرک، شیاطین و هیولاهای خوفناک در سراسر مناطق حضور دارند و روستاییانی را تکه تکه می‌کنند که صرفا هدف‌شان چیزی نیست جز زنده ماندن برای یک روز دیگر. حتی انسان‌ها نیز تحت تاثیر شرایط تغییر رفتار داده‌اند و در مقابل هم‌نوعان‌شان دست به اعمال شرورانه‌ای می‌زنند. اما شما باید دربرابر نیروهای شرور و لیلیث به شکلی بی‌سابقه مقاومت کنید.

سیستم مبارزه‌ها

در بررسی بازی دیابلو 4 باید بگوییم که بخش مبارزات بهترین قسمت در تجربه اثر هستند. در حین مبارزات حس می‌کنید به اندازه یک ایزد قدرتمند هستید و با تلاش‌تان می‌توانید لشکرهای پرتعداد نیروهای مقابل را به خاک و خون بکشانید و از آن چه از آن‌ها به جا می‌ماند بهره ببرید. طراحی کلاسیک هک اند اسلش بازی کاری کرده که آدرنالین خون گیمرها به بالاترین سطح خود برسد و از تجربه مبارزات لذت ببرند. در واقع طراحی کلاسیک بازی Diablo 4 کاملا در خدمت سایر بخش‌های اثر است. سازندگان آزادی عمل فراوانی به گیمرها داده‌اند و سیستم‌ها ساده هستند؛ مثلا شما کلاس Barbarian را انتخاب کنید، می‌توانید به خوبی دست به مدیریت سلاح‌ها بزنید و به لطف درخت مهارت‌های غنی، به سراغ توانایی‌هایی بروید که بتوانند در خدمت سبک بازی خاص‌تان باشند.

مکانیک‌های مبارزه هم خیلی روان و سریع هستند و به شکل تعجب‌برانگیزی مدیریت‌شان ساده است؛ حتی در مواقعی که شلوغی ممکن است باعث به هر ریختن تمرکزتان شود. در ابتدا شما انتخاب‌های زیادی برای تعیین مهارت‌ها و توانایی‌هایتان خواهید داشت و می‌توانید از همان اول کار به سراغ سبک بازی خاص خودتان بروید. در ادامه نیز سیستم شخصی‌سازی خوش‌ساخت اثر حسابی برای‌تان جذاب خواهد بود و دست‌تان را برای اعمال تغییرات باز می‌گذارد. در بررسی بازی Diablo 4 باید تاکید کنیم که اجازه دادن سازندگان به گیمرها برای انتخاب سبک مبارزه‌ای خاص‌شان روی لذت بردن بیشتر از تجربه آن تاثیر زیادی می‌گذارد. همین تنوع در مهارت‌ها و توانایی‌ها نیز باعث می‌شود ارزان تکرار بازی بالا برود.

گرافیک بازی Diablo 4

بازی دیابلو 4 اثری نیست که بتوان آن را بامزه و شادی‌آور قلمداد کرد. این اثر سطح دوپامین بدن را در حین دست و پنجه نرم کردن با هیولاهای مختلف بالا می‌برد، جهانی تاریک و مخوف دارد و اتمسفر آن حس ترس و وحشت را القا می‌کند. بازی از نظر گرافیکی پیشرفته بوده و در مواقعی که با محیط‌های پر از خون روبه‌رو هستید حسابی تاثیرگذار است. بد نیست در بررسی بازی Diablo IV اشاره کنیم که این اثر برای افراد کم سن و سال یا کسانی که به صحنه‌های وحشتناک حساس هستند به هیچ وجه مناسب نیست؛ چرا که اگر به مدت زیاد بازی را تجربه کنید ممکن است در هنگام خواب مدام کابوس ببینید.

به خاطر شرایط و آن چه در جهان بازی به تصویر کشیده می‌شود، نقش شما به عنوان شخصیت اصلی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. در واقع شما کسی هستید که به خاطر موهبت ناخواسته‌ای که دارید، می‌توانید کمی صلح و آرامش را به دنیای بازی برگردانید. شاید این اقدامات باعث ایجاد شادی و لذت کلی در Sanctuary نشود، اما با این حال دلگرم‌کننده است.

گیم پلی دیابلو ۴

طبیعتا تحول سیستم Paragon و درخت مهارت‌ها مهم‌ترین نوآوری‌های سازندگان در بازی دیابلو 4 هستند. اما جدای از آن‌ها بخش‌های دیگری نیز دست‌خوش تغییرات کوچکی شده‌اند. یکی از مفیدترین آن‌ها قابلیت راحت حذف یا قرار دادن Aspectها از آیتم‌های Legendary در فروشگاه Occultis است. این یعنی وقتی آیتم Legendary قابلیتی دارد که خیلی برای گیمر مفید است، شما می‌توانید آن قابلیت را به آیتم دیگری منتقل کنید. این امر به گیمر کمک می‌کند چیزهایی که برای‌تان مفیدتر است را راحت‌تر بسازید و آیتم‌های Legendary برای‌تان جذاب‌تر از قبل باشند.

نکته دیگر در بررسی بازی Diablo 4 این است که World Event Questها در این اثر بهتر کار شده‌اند و بازی حس یک اثر MMO را القا نمی‌کند. با این حال این قسمت به گیمرها این امکان را می‌دهد که بخشی از چیزی بزرگ‌تر باشند. این Questها به واسطه تعامل با یک شیء یا موارد دیگر به صورت اتفاقی در نقاط مختلف نقشه شروع می‌شوند. اگر دایره‌ای نارنجی رنگ مشاهده کردید می‌توانید به سراغ آن رفته و World Event Questها را تجربه کنید.

مشکلات جزئی و جمع‌بندی

جهان‌باز بودن بازی دیابلو 4 حس و حال خوبی را ایجاد می‌کند. البته به خاطر بزرگ بودن نقشه و در دسترس بودن ماموریت‌های فراوان ممکن است فضا کمی برای‌تان شلوغ به نظر برسد. در مجموع این ویژگی به خوبی پیاده‌سازی شده، اما در ابتدا شاید توی ذوق بزند؛ مخصوصا برای کسانی که انتظار تجربه‌ای سرراست و گشت و گذار ساده‌تری را داشته باشند. پس باید کمی با صبر و حوصله به بازی فرصت دهید تا خودش را به شما ثابت کند.

در مجموع داستان بازی Diablo IV شوم و خوفناک است، اما امید را در دل گیمرها زنده نگه می‌دارد تا برای پیشروی در اثر انگیزه داشته باشند. نبرد با لشکر پرتعداد دشمنان با استفاده از سلاح‌ها و زره‌های متنوع واقعا لذت‌بخش است. گیمرهایی که از نسخه اول فرنچایز را دنبال می‌کنند با ویژگی‌هایی روبه‌رو خواهد شد که در نسخه‌های پیشین از آن‌ها لذت برده‌اند و همین موضوع آن‌ها را به دنبال کردن مجموعه ترغیب می‌کند. حالا به نظر می‌رسد بلیزارد از بازخوردهای منفی دیابلو 3 توسط برخی گیمرها استفاده کرده و توانسته تغییرات خوبی را در این اثر اعمال کند. پس اگر طرفدار سبک ARPG هستید، بازی دیابلو 4 از جمله آثاری است که باید به سراغ‌اش بروید.

این بود بررسی بازی Diablo 4. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. نظر شما درباره این بازی چیست؟ فکر می‌کنید این نسخه توانسته راضی‌کننده ظاهر شود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/diablo-iv/
ads
ads