داغ ترین ها :
بررسی دسته ایکس باکس سری اس و ایکس

بررسی دسته ایکس باکس سری اس و ایکس

دسته ایکس باکس سری ایکس و سری اس یکی از بهترین دسته‌هایی است که مایکروسافت تولید کرده که به راحتی به کامپیوتر هم متصل می‌شود.

نقاط قوت

  • برخورداری از پورت USB-C
  • برخورداری از بلوتوث
  • طراحی بهتر D-Pad
  • بافت با کیفیت بدنه

نقاط ضعف

  • باتری‌ها قابل شارژ نیستند

مایکروسافت (Microsoft) همراه با عرضه کنسول‌های نسل نهمی خود، کنترلرهای جدیدی را هم در اختیار گیمرها قرار داد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دسته ایکس باکس سری ایکس و اس بپردازیم. پس در ادامه با تکنولایف همراه باشید.

دسته جدید ایکس باکس همراه با بهبودهایی عرضه شده که موجب می‌شوند شما تجربه بهتری از کار با آن داشته باشید. مثلا شکل کنترلر بهتر شده و بافت بدنه هم حالا حس بهتری را ارائه می‌دهد. یکی از خوشحال‌کننده‌ترین نکات هم این است که مایکروسافت حالا دکمه Share را به کنترلر اضافه کرده تا کاربران بتوانند به سادگی از بازی‌های اسکرین‌شات بگیرند یا در حین تجربه گیم‌پلی بازی خود را ضبط کنند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد این محصول در طراحی از دسته Xbox Elite Wireless Controller Series 2 بسیار الهام گرفته است. چرا که با بررسی دسته ایکس باکس سری اس می‌توان به این نتیجه رسید که این کنترلر واقعا حس پرمیوم به کاربر می‌دهد و فرم ظاهری خوبی دارد و دارای قابلیت‌های کاربردی است. در مجموع باید گفت که این دسته یک محصول جذاب، ارزشمند، راحت و کاربردی است که می‌توان آن را یکی از بهترین دسته‌های پی سی هم دانست.

بررسی دسته ایکس باکس سری اس و ایکس

پیش از هر چیز در بررسی دسته ایکس باکس سری ایکس باید بگوییم که این محصول در واقع تفاوتی با کنترلر ایکس باکس سری اس ندارد و فقط رنگ آن‌ها با هم فرق دارد. شما می‌توانید هر دوی آن‌ها را با قیمت 60 دلار تهیه کنید. البته اگر کنسول را بخرید، یک دسته هم همراه آن در جعبه قرار دارد.

پس فقط زمانی مجبور به خرید کنترلر خواهید شد که یا یک دسته جایگزین بخواهید، یا دوست داشته باشید بازی‌های چند نفره را کنار دوستان‌تان تجربه کنید. در حال حاضر رنگ‌های مشکی، سفید و آبی این دسته در بازار موجود هستند و شاید بتوانید طرح‌های ویژه آن را هم پیدا کنید.

 

برای مشاهده قیمت و خرید دسته ایکس باکس به تکنولایف مراجعه کنید

 

بررسی دسته ایکس باکس سری اس و ایکس از نظر طراحی

بررسی دسته ایکس باکس سری اس و ایکس از نظر طراحی

در نگاه اول شاید حس کنید دسته جدید ایکس باکس تفاوتی با نسل قبل ندارد. چرا که از نظر شکل ظاهری و چینش دکمه‌ها تغییر چندانی در آن اعمال نشده است. اما باید در  بررسی دسته ایکس باکس سری اس عمیق شوید تا تفاوت‌های آن را تشخیص دهید.

برای شروع بد نیست به بررسی ظاهر دسته بپردازیم. بخش خارجی این محصول دارای رنگ مات است و از نظر طراحی همان رویکرد کنترلرهای نسل جدید را ارائه می‌دهد. بدنه حالتی شفاف دارد، اما دارای یک نقطه ضعف مهم است. آن هم این که دسته مشکی ایکس باکس ممکن است به سرعت دچار خط و خش شود و این موارد کاملا به چشم خواهند آمد.

اگر چه اندازه دسته جدید ایکس باکس تفاوتی با نسل قبل نداشته، اما اندازه تریگرها و بامپرها چند میلی‌متری کوچک‌تر شده است. با این وجود مایکروسافت توانسته کاری کند که کنترلر دیگر حالت حجیم قبل را نداشته باشد. البته اگر گیمر دست‌های کوچکی داشته باشد، این محصول برای‌اش کمی بزرگ خواهد بود، اما برای عموم کاربران کنترلر جدید ایکس باکس تجربه‌ای خوب را انتقال می‌دهد.

 

 

پورت های دسته ایکس باکس سری اس

از دیگر مواردی که به مشخصات دسته ایکس باکس سری اس اضافه شده، می‌توان به دکمه Share و D-Pad متفاوت‌اش اشاره کرد. شما با دکمه Share می‌توانید از بازی‌های‌تان اسکرین‌شات بگیرید و با نگه داشتن این دکمه قادر به ضبط ویدیو خواهید بود. قابل ذکر است که می‌توان مدت زمان ضبط ویدیو را از قسمت تنظیمات Capture تغییر داد. به طور کلی این اقدامات حالا راحت‌تر از زمانی است که دسته ایکس باکس وان را در اختیار داشتید. در آن زمان باید پس از فشردن دکمه Home دکمه X یا Y را می‌زدید.

D-Pad متفاوت در این دسته هم در واقع طراحی‌اش ترکیبی از ظاهر D-Pad ایکس باکس وان و Xbox Elite Wireless Controller Series 2 است و به طور کلی یک طراحی بهتر نسبت به قبل محسوب می‌شود. صدای دکمه‌های D-Pad هم حالا بیش‌تر از قبل شده، اما اگر از کیبوردهای مکانیکی استفاده می‌کنید، صدای آن شاید چندان برای‌تان آزاردهنده نباشد.

در مشخصات دسته ایکس باکس سری ایکس باید به این هم اشاره کنیم که جک 3.5 میلی‌متری در نسل جدید هم قرار دارد و از جمله پورت های دسته ایکس باکس سری اس باید به درگاه مربوط به شارژ و پورت USB اشاره کرد.

 

انواع کنسول بازی ایکس باکس را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

عملکرد دسته ایکس باکس سری ایکس و اس

عمر دسته ایکس باکس سری اس

در کنار تغییرات ظاهری، در بررسی دسته ایکس باکس سری ایکس باید به بهبودهای عملکردی کنترلر هم اشاره کنیم. این محصول حالا عملکرد بهتری دارد و در واقع به لطف تاخیر پایین آن است که شاهد چنین چیزی هستیم. اتصال این دسته هم کار سختی نیست و فقط باید آن را روشن کنید تا بتوانید به صورت بی‌سیم آن را به ایکس باکس، لپ تاپ یا گوشی موبایل وصل کنید.

این بار هم مایکروسافت تصمیم گرفته باتری‌های AA را همراه با کنترلرهای جدید در دسترس کاربران قرار دهد. شما هم می‌توانید از باتری‌های معمولی استفاده کنید و هم قادر خواهید بود به سراغ باتری‌های قابل‌شارژ بروید. اما دو انتخاب دیگر هم پیش رو خواهید داشت؛ یکی این که به سراغ کیت Play and Charge بروید (قطعه‌ای که به قسمت پشتی دسته متصل می‌شود و اجازه می‌دهد آن را در حین بازی یا در زمان استراحت شارژ کنید) یا این که از سیم USB-C برای اتصال استفاده کنید (البته در این حالت آزادی عمل‌تان در حرکت و جابه‌جایی محدود خواهد شد).

بد نیست اشاره کنیم که برنامه Xbox Accessories هم در دسترس‌تان قرار دارد تا شخصی‌سازی کنترلرتان را هم برعهده بگیرید. این برنامه اجازه می‌دهد بتوانید عملکرد دکمه‌ها یا لرزش یا عدم ویبره را تعیین کنید.

 

 

جمع‌بندی

بررسی دسته ایکس باکس سری ایکس و اس

در انتها می توانیم بگوییم که این محصول نسبت به نسل قبل بهبودهای خوبی داشته است. عمر دسته ایکس باکس سری اس و ایکس زیاد است و تا مدت‌ها بدون مشکل برای‌تان کارایی خواهد داشت. این دسته‌ها بدون این که هزینه زیادی روی دست‌تان بگذارند، حس پرمیوم را برای‌تان به ارمغان می‌آورند و شکل و بافت‌های بهبود یافته هم در این امر بی‌تاثیر نیستند. به طور کلی اگر کاربر پی سی یا ایکس باکس هستید، این کنترلرها برای شما می‌توانند بهترین انتخاب برای تجربه بازی‌های ویدیویی باشند.

این بود بررسی دسته ایکس باکس سری ایکس و اس. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره دسته Xbox Series X/S چیست؟ دوست دارید در مدل‌های آینده شاهد چه تغییراتی باشید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. مهدی سعادت خواه

    ایکس باکس عالیه من که راضیم،اس دارم
    اگه پول بیشتر هم میخواستم بدم ایکسش را می‌خریدم
    بخاطر جی پس که پر بازی رایگان هست
    و محشره خدا پدرشو بیامرزه با رفقا که مقایسه میکنم سونی دارند من خیلی هزینه کمتری برای بازی میکنم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/xbox-series-x-s-controller/
ads
ads