داغ ترین ها :
بررسی دسته ps5 edge، قابلیت ها و ویژگی های خاص Dualsense Edge

بررسی دسته ps5 edge، قابلیت ها و ویژگی های خاص Dualsense Edge

دسته Edge کنسول PS5 با امکانات بسیار خوبی که دارد می‌تواند برای بسیاری از کاربران جذاب باشد.

دسته ps5 edge

خرید دسته ps5 edge

امتیاز

7.5
طراحی :
باتری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • امکانات پیشرفته در مقایسه با دسته معمولی PS5
  • نرم‌افزار بسیار خوب برای شخصی‌سازی دسته
  • سازگاری خوب با کامپیوترهای شخصی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عملکرد باتری خوب نیست

سونی (Sony) برای کاربران حرفه‌ای دست به عرضه کنترلری بالارده زده است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دسته PS5 Edge بپردازیم. پس در ادامه این مطلب با تکنولایف همراه باشید.

سونی چند ماهی است که دسته پرمیوم خود را که در واقع معادل Xbox Elite Wireless Controller Series 2 از شرکت مایکروسافت (Microsoft) است، راهی بازار کرده تا بتواند تا حدی گیمرهای حرفه‌ای را راضی کند. این دسته که DualSense Edge نام دارد، دارای برچسب قیمتی 200 دلاری است. این یعنی دسته جدید سونی نه تنها قیمت بالاتری از الیت 2 مایکروسافت دارد (قیمت این دسته 180 دلار است)، بلکه برای تهیه آن باید حدود 3 برابر بیش‌تر از نسخه عادی دوال سنس هزینه کنید. اما آیا این دسته در حدی است که ارزش صرف هزینه را داشته باشد؟ در پاسخ باید بگوییم تا حدی بله.

 بررسی دسته PS5 Edge نشان می‌دهد که این محصول دارای پدال‌های پشتی بسیار خوبی است و قابلیت‌های شخصی‌سازی مناسبی را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید عملکرد دکمه گوناگون را خودتان مشخص کنید. همچنین سری آنالوگ‌ها قابل‌تعویض هستند و به طور کلی کنترلر حس خوبی را در دست ایجاد می‌کند. اگر از دوال سنس معمولی رضایت دارید، باید بگوییم که این دسته می‌تواند تجربه‌ای بهتر از قبل را ارائه دهد.

طراحی دسته PS5 Edge

بررسی دسته PS5 Edge از نظر طراحی

اگر برای چند لحظه نسخه استاندارد دوال سنس را در دست گرفته باشید، پس از برداشتن مدل اج هم همان وزن و حس و حال را تجربه خواهید کرد و طراحی هم تفاوت چشم‌گیری نداشته است. با این حال سونی دست به تغییرات ظریفی زده که نمی‌توان از کنارشان با بی‌توجهی گذشت. در واقع شما در کنترلر جدید این شرکت همان قابلیت‌های پاسخ هپتیک، تریگرهای تطبیق‌پذیر و ژیرومتر که در دسته اصلی پلی استیشن 5 وجود داشتند را در قالبی لاکچری‌تر خواهید دید.

در بررسی دسته DualSense Edge باید بگوییم که همه ‌چیز در این کنترلر حس و حال لاکچری‌تری القا می‌کند. این دسته با وزن تقریبی 336 گرم، حدودا 15 درصد سنگین‌تر از دوال سنس معمولی است. در نتیجه سونی بدون سنگین کردن خیلی زیاد کنترلر، توانسته حس بهتری القا کند و دسته‌ای مقاوم‌تر ارائه دهد. اما شاید بهترین بخشی که به دسته اضافه شده را بتوانیم پدال‌های پشتی در نظر بگیریم.

دسته Edge دارای دو جفت از این پدال‌ها است که یک جفت حالت هلال دارد و دیگری به شکل اهرم‌های معمولی است. هر دوی این پدال‌ها جنسی فلزی دارند و باکیفیت هستند. اگر چه هر یک از این جفت پدال‌ها کارایی خاص خود را دارند، اما احتمالا پدال‌های اهرم‌شکل که شبیه به دکمه‌های پشت ایکس باکس الیت سریز 2 هستند، کاربرد بیش‌تری خواهند داشت.

با وجود کارایی زیاد این دکمه‌ها باید در بررسی دسته دوال سنس اج بگوییم تاسف‌بار است که این کنترلر فقط 2 دکمه دارد، در صورتی که ما روی دسته بالارده ایکس باکس شاهد قابلیت قرارگیری 4 دکمه هستیم. البته شاید برخی از کاربران 4 دکمه را زیاد بدانند و طراحی مینیمالیستی دسته پرمیوم پلی استیشن 5 برای‌شان جذابیت بیش‌تری داشته باشد.

قابل ذکر است که شما می‌توانید سری آنالوگ‌های کنترلر جدید سونی را هم عوض کنید. در نتیجه اگر دسته‌تان دچار دریف شد، می‌توانید به راحتی دست به رفع این مشکل بزنید.

این دسته از جنبه‌های دیگر هم دست‌خوش تغییر شده است. شما با خرید این دسته یک کیف که در آن قطعا جانبی قرار داده شده‌اند را هم دریافت خواهید کرد. در بین این لوازم می‌توان چهار سری آنلوگ و یک کابل 2.7 متری دید.

کیفیت تریگرها و تاچ‌پد هم در بررسی دسته PS5 Edge مشخص شده که بهبود یافته است. دکمه‌های L2 و R2 هم حالا دارای سه نقطه توقف هستند که موجب می‌شود بتوانند تجربه بهتری را به علاقمندان به سبک شوتر اول شخص ارائه دهند. تریگرها و تاچ‌پد در این کنترلر دارای بافت خاص هستند که از این بافت‌ها را اشکالی به شکل نمادهای پلی استیشن تشکیل داده‌اند.

 

پیشنهاد مطالعه:
نقد و بررسی کامل دسته ps5

 

قابلیت‌های شخصی‌سازی

قابلیت های شخصی سازی دسته dualsense edge

دسته الیت سریز 2 و برنامه Xbox Accessories در کنار هم قابلیت‌های شخصی‌سازی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند و از این نظر در دنیای گیم حرف اول را می‌زنند. سونی هم تمام سعی خود را کرده که بتواند چنین قابلیت‌هایی را به کاربران‌اش ارائه دهد.

سونی توانسته در این امر موفق ظاهر شود و در نتیجه شما با قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی در دسته DualSense Edge روبه‌رو خواهید شد. به لطف کلیدهای Function که در زیر آنالوگ‌ها قرار دارند، کاربران می‌توانند پرفایل‌های دکمه‌های شخصی‌سازی شده را تغییر دهند و حتی از این نظر گیمرها دست‌شان نسبت به الیت سریز 2 بازتر است. این قابلیت موجب می‌شود شما بتوانید کلیدهای خاصی را برای بازی‌های موردعلاقه‌تان تنظیم کنید و به سرعت بین آن‌ها حالت را تغییر دهید.

در کنار این‌ها کاربران می‌توانند با رفتن به منوی تنظیمات مواردی نظیر شدت لرزش دسته، حساسیت تریگرها و میزان روشنایی نورهای کنترلر را تنظیم کنند.

 

 

برای مشاهده قیمت و خرید دسته ps5 به تکنولایف مراجعه کنید

عملکرد دسته DualSense Edge در بازی‌ها

بررسی عملکرد دسته DualSense Edge در بازی‌ها

یکی از نکاتی که باید در بررسی دسته دوال سنس اج به آن اشاره کنیم این است که با استفاده از این کنترلر احتمالا بازگشت به دسته اصلی PS5 برای‌تان دشوار خواهد بود. این دسته را حتی می‌توان یکی از بهترین کنترلرهای پی سی هم دانست. به لطف به‌روزرسانی‌های جدید Steam شما از قابلیت‌های دکمه‌های ویژه PS5 Edge هم می‌توانید بهره‌مند شوید.

با وجود همه این نکات مثبت باید بگوییم که شارژدهی این دسته افتضاح است. شما با استفاده از این کنترلر احتمالا بیش‌تر از 5 ساعت به صورت مداوم نخواهید توانست دست به تجربه بازی‌های مختلف بزنید. در دوال سنس معمولی شرایط کمی بهتر بود و شارژدهی به 6 تا 7 ساعت هم می‌رسید. این امر وقتی ناراحت‌کننده‌تر است که می‌بینیم الیت سریز 2 تا 40 ساعت قادر به شارژدهی است. در بررسی دسته دوال سنس اج باید گفت که این کنترلر با این که محصولی خوش‌ساخت است، اما شارژدهی بد آن تا حدی ارزش خریدش را پایین می‌آورد.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید

 

جمع‌بندی

نقد و بررسی کامل دسته PS5 Edge

دسته DualSense Edge نسبت به مدل معمولی دست‌خوش تغییرات مثبت زیادی شده است. اما مشکلات باتری موجب می‌شود که تا حد زیادی ارزش خرید این محصول برای گیمرها پایین بیاید.

با این حال اگر از کاربران حرفه‌ای هستید و شارژدهی اهمیت زیادی برای‌تان ندارد و می‌خواهید به قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوان دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم به سراغ این کنترلر بروید.

این بود بررسی دسته PS5 Edge. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره کنترلر پرمیوم پلی استیشن 5 چیست؟ دوست دارید در مدل‌های آینده شاهد چه تغییراتی باشید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/dualsense-edge/
ads
ads