داغ ترین ها :
نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus G16

نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus G16

لپ تاپی از برند ایسوس برای گیمینگ و کارهای حرفه‌ای می‌خواهید؟! ما در این مطلب به شما لپ تاپ ROG Zephyrus G16 را معرفی می‌کنیم. پس با نقد و بررسی لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus G16 همراه بلاگ تکنولایف باشید.

بررسی لپ تاپ جی ۱۶

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G16

خرید لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G16

امتیاز

7.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
گرافیک :

نقاط قوت

  • طراحی خاص، چشم‌نواز و ارگونومیک
  • تنوع خیلی خوب پورت‌ها
  • عملکرد خوب اسپیکرها
  • ماندگاری مناسب باتری
  • صفحه کلید بسیار نرم

نقاط ضعف

  • تغییرات کم ظاهری نسبت به نسل پیشین
  • ماندگاری اثر انگشت روی بدنه
  • داغ شدن نسبتا سریع دستگاه

لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G16 تغییرات خیلی خاصی نسبت به Zephyrus G16 که سال ۲۰۲۲ آمد نکرده است؛ اما می‌توانیم بگوییم که در بخش سخت افزاری نسبت به مدل پیشین پیشرفت بیشتری پیدا کرده و اگر به فکر خرید یک لپ تاپ گیمینگ جذاب از سری راگ ایسوس هستید و می‌خواهید قیمت مناسبی هم داشته باشد، این لپ تاپ گزینه خوبی برای شما خواهد بود. ما در این مطلب از بلاگ تکنولایف، به بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus G16 نسخه ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

 

انواع لپ تاپ گیمینگ را می توانید با قیمتی مناسب از تکنولایف بخرید: قیمت لپ تاپ گیمینگ

طراحی و بدنه لپ تاپ

بررسی جدیدترین لپ تاپ راگ زفیروس جی ۱۶

از نظر طراحی می‌توانیم بگوییم که ایسوس تغییرات خاصی نسبت به نسل قبلی اعمال نکرده است و با لپ تاپی روبرو هستیم که کمابیش طراحی پیشین را دارد. این لپ تاپ سبک وزن و جمع‌وجور است و وزن آن به ۲ کیلوگرم می‌رسد. ابعاد کلی لپ تاپ نیز برابر است با ۳۵۵ در ۲۴۳ در ۲۲.۹ میلی متر. شاسی لپ تاپ از پلاستیک مات ساخته شده اما زیر دست حس خوبی می‌دهد. باید اشاره کرد که تا حدی نیز رد انگشت روی بدنه می‌ماند. لولای لپ تاپ روانی خوبی دارد و با یک دست می‌توانید آن را راحت باز کنید. درب لپ تاپ طراحی خاص سوراخ سوراخ دارد که زیر آن لایه‌ای پریزماتیک قرار گرفته و درخشش جذابی به لپ تاپ می‌دهد. بنابراین وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنید، حالت رنگین کمانی لپ تاپ را متوجه می‌شوید. بدنه لپ تاپ با قابلیت تا شدگی ۱۸۰ درجه، خبر از انعطاف بالای این لپ تاپ می‌دهد و کار با آن را راحت می‌کند.

صفحه نمایش

بخش دیگری که در نقد و بررسی ROG Zephyrus G16 به سراغش می‌آییم صفحه نمایش لپ تاپ است. این لب تاب گیمینگ از نمایشگر ۱۶ اینچی IPS +HD استفاده می‌کند که پوشش مات دارد و رزلوشن آن برابر با ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ نیت می باشد. نرخ نوسازی این نمایشگر ۱۶۵ هرتز با زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی ثانیه است.

صفحه نمایش rog g16

زاویه دید نمایشگر فوق‌العاده است و برابر با ۱۶:۱۰ می‌باشد. همچنین، باید گفت که این صفحه نمایش از دالبی ویژن پشتیبانی کامل را دارد تا تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران رقم بزند. نهایت روشنایی تصویر نیز ۵۰۰ نیت بوده و برای کار کردن در محیط روباز و روشن کاملا عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

 

لپ تاپ گیمینگ ارزان می‌خواهید؟
بررسی لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3؛ ارزان و همه فن حریف

 

صفحه کلید

کیبورد لپ تاپ rog zephyrus g16

کیبورد لپ تاپ نیز شما را ناراضی نمی‌گذارد. نورپردازی RGB باعث درخشش کلیدها در تمام مدت روشن بودن لپ تاپ می‌شود و شکل چشم‌نوازی دارد. ارتفاع کلیدها زیاد نیست و کاملا استاندارد تلقی می‌شود. بنابراین موقع تایپ کردن اذیت نخواهید شد. همچنین باید گفت که کلیدها بسیار نرم هستند و در تایپ سریع به شما کمک می‌کنند. تاچ پد لپ تاپ پهن است و بخشی که برای استراحت دست روی لپ تاپ طراحی شده اندازه کافی را دارد که کل مچ دست را روی آن قرار دهید. این تاچ پد از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی می‌کند. در این لپ تاپ خبری از نام پد جداگانه نیست. همچنین، روی کلیدها حروف فارسی را مشاهده نخواهید کرد.

review-laptop-rog-zephyrus-g16

پورت‌ ها و اتصالات

پورت‌ های لپ تاپ بخش دیگری هستند که در نقد و بررسی لپ تاپ باید حتما به آن‌ها پرداخت. تعداد پورت ها برای خریداران نیز اهمیت دارد و می‌توانند متوجه شوند که با توجه به پورت‌های لب تاپ چقدر جای مانور و اتصال گجت‌های مختلف به لپ تاپ را دارند.

تنوع پورت های لپ تاپ سری راگ ایسوس

زفیروس جی ۱۶ در سمت چپ خود میزبان درگاه شارژ لپ تاپ، دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و پاور دلیوری، مجل اتصال هدفون، پورت USB، پورت HDMI و همینطور پورت LAN است. در دیگر سمت،‌ می‌توانیم یک پورت USB دیگر و یک درگاه سیمکارت را ببینیم. از جمله اتصالات وایرلس دستگاه نیز می‌توانیم به اتصال بلوتوثی از طریق بلوتوث نسخه ۵.۲ و Wi-Fi 6E اشاره کنیم.

اتصالات و پورت های rog zephyrus g16

باتری

این لپ تاپ از اتری ۹۰ وات ساعتی ۴ سلولس استفاده می‌کند که با یک اداپتور ۲۴۰ واتی همراه شده. دستگاه در حالت فول شارژ حدود ۲.۵ ساعت دوام خواهد داشت؛ البته که استفاده‌های مختلف از دستگاه می‌تواند میزان ماندگاری را کم و زیاد کند. خود ایسوس، ادعا کرده که این لپ تاپ می‌تواند برای یک کاربری معمولی، به اندازه یک روز دوام بیاورد.

طبق استفاده‌های مختلفی که ما از لپ تاپ در طی چند روز داشتیم، مشخص شد که تماشای ویدیو با لپ تاپ در زمانی که شارژ آن کامل است و میزان روشنایی اش ۵۰ درصد است، باعث می‌شود شارژ دستگاه ۸ ساعت دوام داشته باشد. موقع تایپ با لپ تاپ و انجام کارهای اداری و روشنایی ۸۰ درصدی، شارژ لپ تاپ تا ۶ ساعت دوام می‌آورد.

بررسی مشخصات سخت افزاری

لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus G16 در حال حاضر یک سیستم قوی گیمینگ است که با قیمت خوبی هم راهی بازار شده و مشخصات بخش سخت افزاری و فنی آن کاملا رضایت بخش است. این لپ تاپ از نسل سیزده پردازنده‌های اینتل، سری Core i7 مدل ۱۳۶۲۰H استفاده می‌کند. این پردازنده دارای ۱۰ هسته و ۱۰ رشته است و محدوده سرعت پردازنده در بازه ۲.۴ تا ۴.۹ گیگاهرتز می باشد. کش پردازنده لپ تاپ نیز ۲۴ مگابایت است.

ایسوس برای این دستگاه ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا ۴۸ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی که آن هم قابلیت ارتقا دارد.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ مدل GeForce RTX4060 است که ۸ گیگابایت به آن اختصاص داده شده است. مجموع این ویژگی‌های عملکردی، از این لپ تاپ یک لپتاپ گیمینگ بسیار رضایت‌بخش می‌سازد که برای کارهای حرفه‌ای و تخصصی مانند تولید محتوا، تدوین، بازی کردن و انواع کارهای گرافیکی بسیار پرسرعت و با کیفیت است.

در تصاویر زیر تست پرفورمنس پردازنده را مشاهده خواهید کرد.

بنچمارک لپ تاپ راگ Zephyrus G16

تست بنچمارک های لپ تاپ

تست بنچمارک پردازنده لپ تاپ

تست پردازنده گرافیکی لپ تاپ

همانطور که طبق بنچمارک‌ها دیدیم و مشخصات سخت افزاری که در بخش قبل به آن‌ها اشاره کردیم، این لپ تاپ به‌راحتی از پس کارهای گرافیکی و سنگین مانند بازی کردن برمی‌آید.

 

انواع تجهیزات گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت انواع تجهیزات گیمینگ

تست گیمینگ لپ تاپ ROG Zephyrus G16

تست بازی لپ تاپ جی ۱۶

پردازنده گرافیکی GeForce RTX4060 که در این محصول به کار رفته باعث شده که تجربه بازی‌ بهتر رقم بخورد و لودینگ بازی‌ها سریعتر باشد. انواع بازی‌های سنگین مانند PUBG، Genshin impact و COD را می‌توانید به راحتی با این دستگاه اجرا کنید. البته، یکی از چیزهایی که در مورد این دستگاه باید بدانیم این است که این لپ تاپ در حین بازی به سرعت داغ می‌کند و حرارت مستقیما به نمایشگر می‌خورد.
در ادامه تست گیمینگ این دستگاه را مشاهده می‌کنید.

آیا لپ تاپ راگ زفیروس G16 ارزش خرید دارد؟

اگر یک لپ تاپ خوب با طراحی جذاب می‌خواهید، این لپ تاپ از سری راگ ایسوس، قطعا نیاز شما را پاسخ می‌دهد و محصولی کار راه‌انداز است. لپ تاپ‌های ایسوس گیمینگ همگی بسیار پرطرفدار هستند و مدل G16 نیز از ارزش خریدی بالا بهره می‌برد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/rog-zephyrus-g16-review/
ads
ads