داغ ترین ها :

بررسی لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515 به همراه تست گیمینگ

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ نسبتا ارزان قیمت هستید، می‌توانید لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515 را در نظر داشته باشید.

نقاط قوت

  • پردازنده نسل ۱۳ اینتل
  • برخورداری از حافظه SSD
  • صفحه نمایش نسبتا با کیفیت

نقاط ضعف

  • رم نسبتا کم
  • پردازنده گرافیکی نسبتا قدیمی

برند ایسر به واسطه ساخت لپ‌تاپ‌های با کیفیتی که با قیمت مناسب راهی بازار می‌شوند، شناخته شده است. حتی این موضوع را در لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند هم مشاهده می‌کنید. یکی خوش قیمت‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ حالا حاضر بازار که البته محصول خیلی جدیدی هم به شمار نمی‌رود، می‌توانیم به این لپ تاپ گیمینگ ایسر اشاره کنیم. لپ تاپی که با توجه به سخت افزار قدرتمندی که دارد هنوز هم از پس اجرای بازی‌های جدید با کیفیت بالا و نرخ نوسازی خوب برمی‌اید. اگر خرید یک لپ تاپ گیمینگ پرقدرت را دارید که قیمت مناسبی داشته باشد، بررسی لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515 را مطالعه کنید.

 

لیست امروز لپ تاپ های ایسر را در سایت تکنولایف ببنید: قیمت لپ تاپ Acer

 

طراحی

در ابتدای بررسی لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515-58GM-73VQ می‌خواهیم به طراحی این محصول اشاره کنیم. این لپ تاپ ایسر طراحی شگفت انگیزی ندارد با این حال ظاهری معمولی دارد که باعث شده شبیه به دیگر لپ تاپ های بازار باشد. البته که این موضوع که المان گیمینگ خاصی در طراحی این لپ تاپ دیده نمی‌شود، می‌تواند برای خیلی‌ها ناراحت کننده باشد.

این لپ تاپ بدنه و شاسی پلاستیکی دارد و به همین دلیل وزن مناسبی دارد. لپ تاپ را راحت می‌توانید حمل کنید و به همراه داشته باشید. از متریال نسبتا با کیفیتی برای این لپ تاپ استفاده شده که حس بدی به شما منتقل نمی‌کنند با این حال شاسی و قاب پلاستیکی در نظر گرفته شده برای این محصول آنقدرها با دوام نیست و احتمال دارد که در صورت وارد شدن فشار زیاد آسیب ببیند.

عکس لپ تاپ ایسر a515

روی بدنه این لپ تاپ همه چیز بسیار ساده به نظر می‌رسد. روی بدنه لپ تاپ تنها عبارت ایسر را مشاهده کنید. زمانی که لپ تاپ را باز می کنید با صفحه نمایش بزرگ مواجه می شوید که حاشیه‌های معمولی دارد. حاشیه‌های صفحه نمایش آن‌قدر باریک نیست که بگوییم که به زیبایی این محصول اضافه کرده و البته آن‌قدر هم زیاد نیست که ظاهر محصول را خراب کند.

این لپ تاپ از لولاهای با کیفیتی بهره می‌برد که باعث شده صفحه نمایش در زاویه‌های مختلف به خوبی قرار بگیرد. صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی  در نظر گرفته شده که روشنایی مناسبی هم دارد و همه چیز با کیفیت خوبی نشان میدهد.

پس از صفحه نمایش با صفحه کلیدی کامل روبه‌رو می‌شوید. البته بخش اعداد کوچک‌تر طراحی شده تا فضای بیشتری برای کار با کیبورد در اختیار داشته باشید. فاصله دکمه ها از یکدیگر نسبتا مناسب است که باعث شده برای تایپ کردن مناسب باشد. زمانی که دکمه‌ها را فشار می دهید حس بدی به دست نمی‌آورید. دکمه‌ها نرم طراحی شده‌اند و برای تایپ سریع کاملاً سازگار هستند.

کولینگ لپ تاپ ایسر a515

در پایین صفحه کلید فضای بزرگی قرار گرفته که مچ دست روی آن قرار می‌گیرید. در همین قسمت تاچ پد بزرگی را هم مشاهده می‌کنید.

روی لبه های این لپ تاپ گیمینگ ایسر پورت‌های متنوعی را مشاهده می کنید. روی لبه سمت راست پورت یو اس بی، پورت شبکه، جک خروجی صدا دیده می‌شود. روی لبه سمت چپ هم پورت یو اس بی و خروج اچ دی ام ای و پورت پاور و پورت یو اس بی سی دیده می‌شود.

موضوعی که باید به آن اشاره کنیم این است که تنوع پورت‌های این محصول قابل قبول است اما تعداد پورت‌های یو اس بی آن خیلی زیاد نیست و اگر نیاز باشد که دستگاه های مختلفی به این محصول متصل کنید با کمی مشکل روبه رو می‌شوید.

 

پرچمداران روز سامسونگ و شیائومی را مقایسه کردیم:
مقایسه گوشی شیائومی 13 اولترا با s23 ultra

 

صفحه نمایش

در بررسی لپ تاپ ایسر اسپایر 5 i7 1355u باید به صفحه نمایش هم اشاره کنیم. برای این لپ تاپ از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی استفاده شده که وضوح تصویر فول اچ دی را پیش روی کاربران قرار میدهد. با این حال صفحه نمایش روشنایی خیلی زیادی تولید نمی کند. میزان روشنایی صفحه نمایش این لپ تاپ برای کار کردن در محیط های داخلی مناسب است، اما برای محیط های خارجی قابل قبول نیست. از طرف دیگر این صفحه نمایش رنگ ها را هم خیلی خوب نشان نمیدهد. همه چیز خیلی معمولی به نظر می‌رسید، با این حال برای تماشای فیلم و بازی کردن با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید. البته با توجه به قیمت از صفحه نمایش این محصول انتظار چیز رده بالایی را هم نداشتیم.

صفحه نمایش فول اچ دی ایسر aspire 5 a515

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که از صفحه نمایش مات برای این محصول استفاده شده است. صفحه نمایش مات باعث می‌شود که چشم‌ها کمتر خسته شوند. این صفحه نمایش نور محیط را هم انعکاس نمی‌دهد.

 

مدل 15irh8 از لوک لنوو با RTX 4060 و پردازنده نسل 13 زیر بررسی:
بررسی لپ تاپ لنوو loq

 

صفحه کلید

از صفحه کلید استانداردی برای این محصول استفاده شده است. البته کلید های کیفیت خیلی بالایی ندارد، اما برای استفاده‌های روزانه و انجام دادن کارهای حتی اداری و گیمینگ نسبتا مناسب است. با صفحه کلیدی مواجه هستید که از قسمت اعداد یا نام‌پد برخورداری می‌کند. با این حال قسمت نام پد در فضای کوچکی قرار گرفته تا فضای کافی در اختیار صفحه کلید قرار بگیرد.

تاچ پد

فاصله دکمه‌ها در قسمت صفحه کلید مناسب است. با سرعت کمی می‌توانید به همه کلید‌ها دسترسی داشته باشید. این صفحه کلید برای تایپ کردن هم مناسب خواهد بود.

تاچ پد بزرگی برای این محصول در نظر گرفته شده که به خوبی از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می کند و سرعت و دقت مناسبی هم دارد.

 

تست گیمینگ لپ تاپ ENVY 16 H1023 را در پست زیر ببنید:
نقد و بررسی لپ تاپ hp envy 16

 

عملکرد سخت افزاری

این لپ تاپ ایسر در حالی که از سخت افزار جدیدی استفاده نمی‌کند، اما از سخت‌افزار قدرتمندی برخوردار است. سخت افزاری که برای اجرای بازیها در سال ۲۰۲۳ هم هنوز جوابگو خواهد بود. مهمترین ویژگی این لپ تاپ این است که از پردازنده کور ای ۷ نسل ۱۳ مدل ۱۳۵۵ یو استفاده کرده است.

در کنار این پردازنده از پردازنده گرافیکی ۲۰۵۰ استفاده شده که هنوز هم عملکرد خوبی در اجرای بازیها دارد. برخورداری از ۸ گیگابایت رم و  ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم باعث می‌شود که این محصول هم فضای خوب برای ذخیره اطلاعات داشته باشد و هم سرعت مناسبی برای اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها داشته باشد. البته اگر این لپ تاپ از ۱۶ گیگابایت رم برخوردار بود قطعا عملکرد بهتری در بازی‌های جدیدتر از خودش ارائه می‌کرد.

برای اینکه درک بهتری از عملکرد سخت افزاری این لپ تاپ داشته باشید، باید بنچمارک‌های آن را مشاهده کنید.

3dmark acer aspire a515 گیکبنچ لپ تاپ ایسر aspire 5 a515 acer a515 pcmark

بنچمارک‌ها نشان می‌دهند که این محصول توان پردازشی مناسبی دارد و از پس فعالت های سنگین بر می‌اید. اما باید ببینیم که این لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌ها از خودش چه واکنشی نشان می‌دهد.

 

تست گیمینگ لپ تاپ آیدیاپد گیمینگ 3:
بررسی لپ تاپ ideapad gaming 3

 

تست گیمینگ لپ تاپ ایسر aspire 5 a515 نسل 13

این لپ تاپ هنوز می‌تواند بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ نوسازی نزدیک به ۶۰ فریم برثانیه اجرا کند. بااین حال از آنجایی که پردازنده گرافیکی این محصول خیلی رده بالا به حساب نمی‌آید،‌ روی اجرای بازی‌های با ری تریسینگ روشن و نرخ نوسازی بالا و وضوح تصویر بالا با تنظیمات گرافیکی بالا با چالش مواجه می‌شود. در ادامه می‌توانید تست گیمینگ لپ تاپ ایسر aspire 5 a515 نسل 13 را با بازی Red Dead Redemption 2 مشاهده کنید.

 

 

از آنجایی که از بدنه پلاستیکی برای acer aspire 5 gaming test (i7 1355u-RTX2050) استفاده شده، باید بگوییم که این بدنه در زمان اجرای بازی های گرما را از خودش به خوبی منتقل می‌کند، اما بدنه لپ تاپ گرم می‌شود و این گرما را احساس خواهید کرد. گرمایی که شاید غیر معمول به نظر برسد، اما برای یک لپ تاپ گیمینگ اتفاق دور از انتظاری هم نبود. با این حال این گرما ممکن است که شما را اذیت کند و بهتر است که در زمان بازی کردن از کیبورد این دستگاه استفاده کنید و از کیبورد خارجی یا دسته بازی استفاده کنید.

آیا این لپ تاپ ایسر ارزش خرید دارد؟

با توجه به قیمتی که برای ایسر Aspire 5 A515 در نظر گرفته شده باید بگوییم که از ارزش خرید بالایی بخوردار است. البته باید بگوییم که این محصول نباید انتظار یک لپ تاپ گیمینگ رده بالا را داشته باشید. این لپ تاپ ایسر یک لپ تاپ گیمینگ خوش قیمت به شمار می‌رود که حداقل نیازهای یک لپ تاپ گیمینگ را پیش روی شما قرار میدهد. همچنین که توان سخت افزاری این محصول برای فعالیت‌های سنگین با ویرایش عکس و ویدیو هم کافی است. تکنولایف با بررسی انواع جدیدترین لپ تاپ های بازار در تلاش است تا تجربه نزدیکتری از کار با لپ تاپ را پیش از خرید به شما انتقال دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/aspire-5-a515/
ads
ads