داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3؛ ارزان و همه فن حریف

بررسی لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3؛ ارزان و همه فن حریف

لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 I5 16G 512G 4G RTX 3050 یک لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت از شرکت لنوو است که نشان داده برای یک لپ تاپ گیمینگ حتما نباید خیلی زیاد هزینه کنید.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش
  • سخت‌افزار قدرتمند

نقاط ضعف

  • عملکرد باتری خوب نیست
  • عملکرد لپ تاپ در برخی بازی‌ها خوب نیست
  • تنوع پورت‌ها بسیار کم است

لپ تاپ گیمینگی که قیمت بالایی نداشته باشد و از سخت‌افزار نسبتا قدرتمند و جدیدی هم بهره می‌برد، بسیار ارزشمند است. یکی از لپ تاپ های گیمینگ نسبتا ارزان قیمتی که می‌توانید آن را در بازار پیدا کنید، یکی از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ IdeaPad Gaming 3 است. مدلی که قصد بررسی آن را داریم لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 I5 16G 512G 4G RTX 3050 نام دارد که انتخابی عالی برای بسیاری از گیمرها به شما می‌رود. در ادامه به بررسی لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 I5 16G 512G 4G RTX 3050 می‌پردازیم.

 

برای مشاهده لیست قیمت جدیدترین لپ تاپ های Lenovo روی لینک بزنید: خرید لپ تاپ لنوو

 

طراحی

سری IdeaPad Gaming 3  شرکت لنوو طراحی خیلی پیچیده‌ای ندارد. با لپ‌تاپی سرو کار داریم که از بدنه‌ و شاسی پلاستیکی استفاده می‌کند. با این حال بسیار با کیفیت است و تحمل خوبی در برابر فشار دارد. از طراحی بسیار ساده‌ای برای این مدل استفاده شده و به همین دلیل ویژگی خاصی در طراحی آن دیده نمی‌شود.

عکس لپ تاپ ایدیاپد گیمینگ 3

پشت صفحه نمایش تنها لوگوی Lenovo دیده می‌شود و پس از اینکه صفحه نمایش را هم باز می‌کنید، صفحه نمایشی با حاشیه‌های باریک را مشاهده می‌کنید. صفحه نمایشی که با لولاهای با کیفیتی به بدنه اصلی لپ تاپ متصل شده است. لولاها کیفیت بالایی دارند و به خوبی می‌توانند صفحه نمایش را در زاویه‌های مختلف نگه‌دارد.

بررسی lenovo ideapad gaming 3

در پایین صفحه نمایش هم صفحه کلید را مشاهده می‌کنید. صفحه کلیدی که از بخش اعداد هم استفاده می‌کند. در پایین صفحه کلید تاچ پد قرار گرفته و فضای بسیار خوبی برای قرار دادن دست‌ها در اختیار خواهید داشت. در بالای صفحه کلید و دکمه پاور قرار گرفته است. در بالای صفحه نمایش هم دوربین دیده می‌شود که البته درپوش هم دارد و می‌توانید آن را باز و بسته کنید.

فن lenovo ideapad gaming 3

روی لبه سمت چپ این لپ تاپ یک پورت USB-A و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا قرار گرفته است. روی لبه سمت راست هم تنها یک پورت USB-A دیده می‌شود. هم روی لبه سمت راست و هم روی لبه سمت چپ دریچه‌های خروج هوا هم دیده می‌شوند. روی لبه پشتی لپ تاپ هم پورت پاور، پورت USB-C، خروچی HDMI و پورت شبکه دیده می‌شود. شاید یکی از نقطه ضعف‌های این محصول کمبود پورت‌ها باشد و قطعا پیش می‌آید که کمبود پورت‌‌ها کمی برای شما دردسر ایچاد کنند.

پورت های لپ تاپ ideapad gaming 3

 

تست گیمینگ RTX 4060 لپ تاپ روی انوی 16 اچ پی:
نقد و بررسی لپ تاپ hp envy 16

 

صفحه کلید

این لپ تاپ گیمینگ ideapad gaming 3 لنوو در صفحه کلیدی استاندارد استفاده می‌کند. صفحه کلیدی که از بخش اعداد هم بهره می‌برد. با این حال برای اینکه فضای مناسبی در اختیار صفحه کلید اصلی قرار بگیرد، بخش اعداد کوچک‌کتر طراحی شده است. در زمان تایپ کردن این احساس به شما دست خواهد داد که دکمه‌ها کیفیت مناسبی دارند. زمانی که دکمه‌ها را فشار می‌دهید، بازخورد خوبی از آن‌ها می‌گیرد. فاصله دکمه‌ها بسیار خوب است و با سرعت مناسب و دقت خوبی می‌توانید تایپ کنید. با این حال دکمه‌های قسمت اعداد بسیار نزدیک به هم قرار گرفته‌اند و به همین دلیل شاید در زمان کار با ان‌ها دکمه‌ها را اشتباه فشار دهید.

کیبورد لپ تاپ ideapad gaming 3

 

برای طرفداران Surface های مایکروسافت:
بررسی سرفیس پرو 9

 

صفحه نمایش

در ادامه بررسی این لپ تاپ می‌‌خواهیم به ویژگی‌های صفحه نمایش اشاره کنیم. یک لپ تاپ گیمینگ باید صفحه نمایش با کیفیتی داشته باشد که این لپ تاپ لنوو از این ویژگی برخوردار است.

از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با کیفیتی برای این لپ تاپ استفاده شده که همان‌طور که گفتیم از حاشیه‌های بسیار باریکی در سمت چپ و راست و بالا برخوردار است. صفحه نمایش باحاشیه‌های کم باعث شده که فضای بشتری برای تماشای محتوا در اختیار داشته باشید و ابعاد لپ تاپ هم خیلی بزرگ نیست.

وب کم باز نشده ideapad gaming 3

صفحه نمایشی از نوع IPS با وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل برای این لپ تاپ استفاده شده است. از ویژگی‌های این صفحه نمایش این است که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و پوششی مات دارد. پوشش مات باعث شده که کار کردن با لپ تاپ خسته کننده نباشد. پوشش مات نور محیط را  بازتاب نمی‌دهد و چشم‌ها را خسته نمی‌کند. صفحه نمایش مات برای مطالعه کردن و بازی کردن و تماشای فیلم فوق العاده است.

اجرای RDR2 روی ideapad gaming 3

زاویه دید صفحه نمایش و میزان روشنایی که تولید می‌کند هم بسیار مناسب است. میزان روشنایی صفحه نمایش به شکلی است که به خوبی می‌توانید در محیط‌های بسته با آن کار کنید. زاویه دید صفحه نمایش هم مناسب است تمرکز خوبی روی صفحه نمایش و تماشای محتوا خواهید داشت.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز صفحه نمایش هم باعث شده که بتوانید ویدیوها و بازی‌ها را با نرخ فریم بالا به خوبی تجربه کنید.

 

مانیتور محبوب تمام گیمرها از ROG:
بررسی مانیتور منحنی ایسوس XG49VQ

 

عملکرد سخت‌افزاری

حالا در ادامه این بررسی به عملکرد سخت‌افزاری این محصول می‌پردازیم. در ابتدا می‌خواهیم به شما بگوییم که این لپ تاپ چه مشخصات سخت‌افزاری دارد.

برای این لپ تاپ گیمینگ لنوو از پردازنده Core i5 نسل ۱۲ مدل 12450H استفاده شده که محدوده فرکانس آن بین ۲ تا ۴ گیگاهرتز قرار می‌گیرد. با پردازنده‌ای سروکار دارید که از ۱۲ رشته و ۸ هسته بهره می‌برد. در کنار پردازنده مناسبی که روی این لپ تاپ مشاهده می‌کنید، از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده شده است. این لپ تاپ لنوو از پردازنده گرافیکی RTX 3050 استفاده می‌کند. برخورداری از ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هم از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ به حساب می‌آید.

حالا می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که عملکرد این لپ تاپ با توجه به سخت‌افزاری که دارد چطور است. در استفاده‌های روزانه مانند وب گردی و تماشای فیلم و کارهای اداری که این لپ تاپ عملکرد فوق العاده‌ای دارد. با این حال از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم با عملکرد این لپ تاپ را به چالش بکشیم. در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های این لپ تاپ را مشاهده کنید.

بررسی lenovo ideapad gaming 3 نتایج گیکبنچ lenovo ideapad gaming 3 پی سی مارک ایدیاپد گیمینگ 3

برای مقایسه بد نیست جدول زیر را مشاهده کنید. در این جدول نتایج بنچمارک این لپ تاپ را با لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگر مقایسه کردیم.

نام مدل GeekBench 3D Mark PC Mark
Lenovo IdeaPad Gaming 3 i5 12450H 16GB 512GB SSD 4GB RTX3050 1700 در حالت تک هسته

7322 در حالت چند هسته

11087 6172
Victus 15 i5 13420H 16GB 512GB RTX2050 5238 6349
ACER Predator TRITON 300 i7 12700H-32GB-1TB SSD 14957 7225

 

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی:
مشخصات لپ تاپ برای برنامه نویسی

 

تست گیمینگ

اما تست گیمینگ قطعا موضوع جذاب‌تری است. آیا این لپ تاپ گیمینگ که قیمت خیلی زیادی ندارد، از پس اجرای بازی‌های روز با تنظیمات گرافیکی بالا بر می‌اید.

در ادامه می‌توانید تست گیمینگ این لپ تاپ روی بازی‌های مختلف را مشاهده کنید.

تست گیمینگ لپ تاپ با بازی Cyberpunk 2077

بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را می‌توانید با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ نوسازی بالای ۶۰ فریم اجرا کنید. لپ تاپ گرمای زیادی هم در زمان بازی کردن ایجاد نمی‌کند.


تست گیمینگ لپ تاپ با بازی Red Dead Redemption 2

بازی Red Dead Redeption 2 هم با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ نوسازی بالای ۶۰ فریم برثانیه اجرا می‌شود.

 

تست گیمینگ لپ تاپ ایسر aspire 5 a515 نسل 13 با قیمت نزدیک به این دستگاه:
بررسی لپ تاپ ایسر Aspire 5 A515-58GM-73VQ

 

تست گیمینگ لپ تاپ با بازی The Last of Us Part 1

بازی The Last of Us Part 1 عملکرد نسبتا خوبی روی این لپ‌تاپ ندارد. البته مشکلاتی که خود بازی دارد را هم نباید نادیده بگیریم. با این حال این بازی را می‌توانید با تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ ۳۰ فریم برثانیه اجرا کنید.

 

لپ تاپ های گیمینگ ایسر هم به قیمت مناسب معروف هستند:
جدیدترین لپ تاپ گیمینگ ایسر

 

آیا لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 I5 16G 512G 4G RTX 3050 ارزش خرید دارد؟

با توجه به مبلغی که برای لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 I5 16G 512G 4G RTX 3050 می‌پردازید، این محصول ارزش خرید بالایی دارد. با لپ تاپی سروکار دارید که کیفیت ساخت بالایی دارد و از صفحه نمایش با کیفیت و صفحه کلید بسیار با کیفیتی استفاده می‌کند.  تنها تعداد پورت‌‌های کم می‌تواند برای کاربران دردسر ایجاد کند. وزن نسبتا سبک، طراحی ساده اما استفاده از متریال‌های با کیفیت برای این محصول باعث شده که ارزش خرید بسیار بالایی داشته باشد. سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ هم نشان داده که برای اجرای بازی‌ها فوق العاده است. این لپ تاپ گیمینگ میان‌رده و نچندان گران قیمت به نیاز گیمرها به خوبی پاسخ می‌دهد. ممنون که با بررسی لپ تاپ جذاب و پرفروش ایدیاپدگیمینگ 3 همراه ما بودید. نظرات و درخواست های بیشتر خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/ideapad-gaming-3-i5-16gb-512gb-rtx3050/
ads
ads